Кількість абзаців - 37 Таблиця поправок


Про контррозвідувальну діяльність (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект      Проект  
1. ЗАКОН УКРАЇНИ      ЗАКОН УКРАЇНИ  
2. Про контррозвідувальну діяльність   -1- Крючков Г.К.
Доповнити законопроект преамбулою такого змісту: "Цей Закон визначає поняття, правові основи організації та здійснення контррозвідувальної діяльності".  
Враховано   Про контррозвідувальну діяльність Цей Закон визначає поняття, правові основи організації та здійснення контррозвідувальної діяльності.  
3. Стаття 1. Поняття контррозвідувальної діяльності      Стаття 1. Поняття контррозвідувальної діяльності  
4. Контррозвідувальна діяльність є спеціальним видом державної діяльності, спрямованої на забезпечення державної безпеки, протидію потенційним зовнішнім та внутрішнім загрозам безпеці України, розвідувальним, терористичним та іншим посяганням спеціальних служб іноземних держав, організацій, груп та окремих осіб на інтереси України.   -2- Крючков Г.К.
Статтю 1 викласти в такій редакції: "Стаття 1. Поняття контррозвідувальної діяльності Контррозвідувальна діяльність - спеціальний вид діяльності у сфері забезпечення державної безпеки, яка здійснюється з використанням системи розвідувальних, контррозвідувальних, пошукових, режимних, адміністративно-правових заходів, спрямованих на попередження, своєчасне виявлення і запобігання зовнішнім та внутрішнім загрозам безпеці України, розвідувальним, терористичним та іншим протиправним посяганням спеціальних служб іноземних держав, а також організацій, окремих груп та осіб на інтереси України."  
Враховано   Контррозвідувальна діяльність - спеціальний вид діяльності у сфері забезпечення державної безпеки, яка здійснюється з використанням системи розвідувальних, контррозвідувальних, пошукових, режимних, адміністративно-правових заходів, спрямованих на попередження, своєчасне виявлення і запобігання зовнішнім та внутрішнім загрозам безпеці України, розвідувальним, терористичним та іншим протиправним посяганням спеціальних служб іноземних держав, а також організацій, окремих груп та осіб на інтереси України.  
    -3- Зубов В.С.
По тексту законопроекту у словосполученні "чинного законодавства України" слово "чинного" вилучити.  
Враховано    
5. Стаття 2. Мета та зміст контррозвідувальної діяльності      Стаття 2. Мета і завдання контррозвідувальної діяльності  
6. Метою контррозвідувальної діяльності є своєчасне попередження, виявлення і припинення розвідувальних, терористичних та інших посягань на державну безпеку України, усунення умов та причин, що негативно впливають на розвиток оперативної обстановки у сферах захисту інтересів людини, суспільства та держави.   -4- Крючков Г.К.
Статтю 2 викласти в такій редакції: "Стаття 2. Мета і завдання контррозвідувальної діяльності Метою контррозвідувальної діяльності є попередження, своєчасне виявлення і запобігання зовнішнім та внутрішнім загрозам безпеці України, припинення розвідувальних, терористичних та інших протиправних посягань спеціальних служб іноземних держав, а також організацій, окремих груп та осіб на державну безпеку України, усунення умов, що їм сприяють, та причин їх виникнення. Завданнями контррозвідувальної діяльності є: добування, аналітична обробка та використання інформації, що містить ознаки або факти розвідувальної, терористичної та іншої діяльності спецслужб іноземних держав, а також організацій, груп та осіб на шкоду державній безпеці України; протидія розвідувальній, терористичній та іншій діяльності спеціальних служб іноземних держав, а також організацій, груп та осіб на шкоду державній безпеці України; розроблення і реалізація заходів щодо запобігання, усунення та нейтралізації загроз інтересам держави, суспільства та правам громадян."  
Враховано   Метою контррозвідувальної діяльності є попередження, своєчасне виявлення і запобігання зовнішнім та внутрішнім загрозам безпеці України, припинення розвідувальних, терористичних та інших протиправних посягань спеціальних служб іноземних держав, а також організацій, окремих груп та осіб на державну безпеку України, усунення умов, що їм сприяють, та причин їх виникнення. Завданнями контррозвідувальної діяльності є: добування, аналітична обробка та використання інформації, що містить ознаки або факти розвідувальної, терористичної та іншої діяльності спецслужб іноземних держав, а також організацій, груп та осіб на шкоду державній безпеці України; протидія розвідувальній, терористичній та іншій діяльності спеціальних служб іноземних держав, а також організацій, груп та осіб на шкоду державній безпеці України; розроблення і реалізація заходів щодо запобігання, усунення та нейтралізації загроз інтересам держави, суспільства та правам громадян.  
7. Завданням підрозділів, що здійснюють контррозвідувальну діяльність є протидія розвідувальній та іншій діяльності спеціальних служб іноземних держав та організацій, контррозвідувальне супроводження як позитивного так і негативного впливу на державну безпеку України з боку різних видів та форм іноземної присутності, захист державного суверенітету України, конституційного ладу, територіальної цілісності, економічного, науково - технічного та оборонного потенціалу, виявлення і запобігання тероризму, злочинам проти миру і безпеки людства та міжнародного правопорядку, отримання інформації в інтересах забезпечення безпеки громадян, суспільства і держави.       
8. Стаття 3. Правова основа контррозвідувальної діяльності      Стаття 3. Правова основа контррозвідувальної діяльності  
9. Правову основу контррозвідувальної діяльності становлять Конституція України, закони України "Про Службу безпеки України", "Про інформацію", "Про державну таємницю", "Про правовий статус іноземців", "Про оперативно - розшукову діяльність", цей та інші закони України, прийняті відповідно до них нормативно - правові акти, а також чинні міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.   -5- Чикал А.В.
Текст статті 3 викласти в такій редакції: "Правову основу контррозвідувальної діяльності становлять Конституція України, чинні міжнародні договори України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, цей та інші закони України, а також прийняті відповідно до них нормативно-правові акти."  
Враховано   Правову основу контррозвідувальної діяльності становлять Конституція України, чинні міжнародні договори України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, цей та інші закони України, а також прийняті відповідно до них нормативно-правові акти.  
10. Стаття 4. Принципи контррозвідувальної діяльності      Стаття 4. Принципи контррозвідувальної діяльності  
11. Контррозвідувальна діяльність здійснюється на основі принципів:   -6- Зубов В.С.
Текст статті 4 викласти в такій редакції: "Основними принципами контррозвідувальної діяльності є: законність; повага і дотримання прав та свобод людини і громадянина; позапартійність; безперервність; конспірація, поєднання гласних та негласних форм і методів діяльності; комплексне використання правових, профілактичних та організаційних заходів; адекватність заходів щодо захисту державної безпеки реальним і потенційним загрозам; взаємодія з органами державної влади України, органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, юридичними та фізичними особами; підконтрольність та підзвітність відповідним органам державної влади в межах, передбачених законом."  
Враховано   Основними принципами контррозвідувальної діяльності є: законність; повага і дотримання прав та свобод людини і громадянина; позапартійність; безперервність; конспірація, поєднання гласних та негласних форм і методів діяльності; комплексне використання правових, профілактичних та організаційних заходів; адекватність заходів щодо захисту державної безпеки реальним і потенційним загрозам; взаємодія з органами державної влади України, органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, юридичними та фізичними особами; підконтрольність та підзвітність відповідним органам державної влади в межах, передбачених законом.  
12. законності;       
13. дотримання прав і свобод людини;       
14. конспірації, поєднання гласних та негласних форм та методів діяльності;       
15. комплексного використання правових, профілактичних та організаційних заходів;       
16. взаємодії з органами державної влади та управління, місцевого самоврядування, громадськими організаціями та населенням України.       
17. Стаття 5. Право на здійснення контррозвідувальних функцій      Стаття 5. Право на здійснення контррозвідувальної діяльності  
18. Контррозвідувальну діяльність, в межах повноважень визначених Законом України "Про Службу безпеки України" здійснюють виключно контррозвідувальні органи та підрозділи Служби безпеки України. Проведення контррозвідувальної діяльності іншими органами державної влади та їх структурними підрозділами, установами і організаціями, юридичними та фізичними особами забороняється.   -7- Сінченко С.Г.
Текст статті 5 викласти в такій редакції: "Спеціально уповноваженим органом державної влади у сфері контррозвідувальної діяльності є Служба безпеки України. Окремі контррозвідувальні заходи виключно в інтересах забезпечення охорони державного кордону України, посадових осіб, стосовно яких здійснюється державна охорона, а також забезпечення безпеки своїх сил і засобів, інформаційних систем та оперативних обліків можуть проводити розвідувальні органи України та Управління державної охорони України, яким законами України "Про оперативно-розшукову діяльність" та "Про розвідувальні органи України" надане право здійснювати оперативно-розшукову чи розвідувальну діяльність. Правоохоронні та інші органи державної влади, місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації України, незалежно від форми власності, в межах, визначених законами України та іншими нормативно-правовими актами, сприяють органам і підрозділам Служби безпеки України у проведенні контррозвідувальної діяльності в інтересах забезпечення державної безпеки. Здійснення контррозвідувальних заходів іншими суб'єктами, крім визначених цим законом, забороняється."  
Враховано   Спеціально уповноваженим органом державної влади у сфері контррозвідувальної діяльності є Служба безпеки України. Окремі контррозвідувальні заходи виключно в інтересах забезпечення охорони державного кордону України, посадових осіб, стосовно яких здійснюється державна охорона, а також забезпечення безпеки своїх сил і засобів, інформаційних систем та оперативних обліків можуть проводити розвідувальні органи України та Управління державної охорони України, яким законами України "Про оперативно-розшукову діяльність" та "Про розвідувальні органи України" надане право здійснювати оперативно-розшукову чи розвідувальну діяльність. Правоохоронні та інші органи державної влади, місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації України, незалежно від форми власності, в межах, визначених законами України та іншими нормативно-правовими актами, сприяють органам і підрозділам Служби безпеки України у проведенні контррозвідувальної діяльності в інтересах забезпечення державної безпеки.  
19. Підрозділи Міністерства внутрішніх справ, Державного комітету у справах охорони Державного кордону, Управління державної охорони, органів Державної податкової адміністрації, органів і установ Державного департаменту з питань виконання покарань, Головного управління військової розвідки Міністерства оборони України, яким надане право ведення розвідувальної чи оперативно - розшукової діяльності, а також інші органи державної влади як виконавчі суб'єкти системи національної безпеки України взаємодіють і сприяють контррозвідувальним органам та підрозділам Служби безпеки України у здійсненні наданих їм повноважень.      Здійснення контррозвідувальних заходів іншими суб'єктами, крім визначених цим законом, забороняється.  
20. Стаття 6. Підстави для проведення контррозвідувальної діяльності      Стаття 6. Підстави для проведення контррозвідувальної діяльності  
21. Підставами для здійснення контррозвідувальної діяльності є наявність достатньої інформації та довгострокова необхідність: - протидії розвідувальній та іншій діяльності спеціальних служб іноземних держав, організацій, груп та окремих осіб проти України; - контррозвідувального забезпечення економіки держави, промислового і науково - технічного потенціалу, Збройних сил та інших утворених відповідно до законів України військових формувань, безпеки об'єктів оборонного комплексу, транспорту і зв'язку, інших стратегічних об'єктів, а також пріоритетних наукових розробок; - забезпечення контррозвідувального захисту органів державної влади і правоохоронних органів, охорони державної таємниці; вивчення та перевірки осіб, які оформляються для допуску до державної таємниці, до роботи з ядерними матеріалами та на ядерних установках чи конфіденційно співпрацюють зі Службою безпеки України; - боротьби з тероризмом, злочинами проти миру, безпеки людства та міжнародного правопорядку; - захисту посольств і представництв іноземних держав в Україні та їх співробітників від терористичних посягань; - контррозвідувального забезпечення дипломатичних представництв, консульських та інших державних установ України, а також забезпечення безпеки громадян України за кордоном; - виявлення технічними засобами і припинення роботи радіоелектронних та інших пристроїв, функціонування яких створює загрозу безпеці України, або витоку інформації з обмеженим доступом; - забезпечення власної безпеки органів Служби безпеки України та їх співробітників, а також осіб, які допомагають і сприяють проведенню контррозвідувальної діяльності; - здійснення, відповідно до законодавства, профілактики правопорушень у сфері державної безпеки, а також заходів по усуненню причин та умов, що спричиняють виникнення протиправної діяльності; - інформаційно - аналітичного забезпечення органів державної влади стосовно зовнішніх та внутрішніх загроз державній безпеці України. Зазначені підстави можуть міститися у заявах і повідомленнях громадян, осіб, залучених до конфіденційного співробітництва, посадових осіб, громадських організацій, засобів масової інформації; у матеріалах органів дізнання, досудового слідства та судочинства; у запитах, інформаціях та матеріалах інших правоохоронних органів України, спеціальних служб і правоохоронних органів іноземних держав, міжнародних установ і організацій; матеріалах органів державної влади та інших правоохоронних органів щодо загроз державній безпеці України, відомостях Служби безпеки України стосовно форм і методів терористичної та розвідувально - підривної діяльності на шкоду інтересам України; а також визначених Кабінетом Міністрів України повноважних державних органів, установ та організацій щодо надання допуску особам до державної таємниці і до роботи з ядерними матеріалами та на ядерних установках.   -8- Сімонов В.Д.
Сінченко С.Г.
Текст статті 6 викласти в такій редакції: "Підставами для проведення контррозвідувальної діяльності є: 1) наявність достатньої інформації, що потребує перевірки за допомогою спеціальних форм, методів і засобів, про: здійснення розвідувальної діяльності проти України спеціальними службами іноземних держав, а також організаціями, окремими групами і особами; посягання на державний суверенітет, конституційний лад і територіальну цілісність України; терористичні посягання чи терористичну діяльність, злочини проти миру, безпеки людства та міжнародного правопорядку; 2) виконання визначених законом завдань щодо: контррозвідувального забезпечення економічного, інформаційного, науково-технічного потенціалу, оборонно-промислового і транспортного комплексів та їх об'єктів, національної системи зв`язку, Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань, військово-технічного співробітництва, дотримання міжнародних режимів нерозповсюдження, а також закордонних дипломатичних установ України і безпеки громадян України за кордоном; контррозвідувального захисту органів державної влади, правоохоронних і розвідувальних органів, охорони державної таємниці; захисту посольств і представництв іноземних держав в Україні та їх співробітників від терористичних посягань; вивчення і перевірки осіб, які оформлюються для допуску до державної таємниці, до роботи з ядерними матеріалами та на ядерних установках чи залучених до конфіденційного співробітництва; забезпечення власної безпеки, у тому числі співробітників органів та підрозділів, що здійснюють контррозвідувальну діяльність, членів їх сімей та осіб, які допомагають і сприяють у здійсненні контррозвідувальної діяльності; інформаційно-аналітичного забезпечення органів державної влади (щодо загроз державній безпеці України); 3) потреба виявлення технічними засобами і припинення роботи радіоелектронних та інших пристроїв, функціонування яких створює загрози державній безпеці України чи передумови до витоку інформації з обмеженим доступом, а також радіовипромінювань радіоелектронних засобів, що використовуються у протиправних цілях. Підставами для проведення контррозвідувальних заходів розвідувальними органами України та Управлінням державної охорони України є виконання визначених законом завдань щодо забезпечення охорони (захисту) державного кордону України, посадових осіб, стосовно яких здійснюється державна охорона, а також забезпечення безпеки своїх сил і засобів, інформаційних систем та оперативних обліків. Інформація про підстави, зазначені у цій статті, можуть міститися у заявах і повідомленнях громадян, осіб, залучених до конфіденційного співробітництва, посадових та службових осіб, громадських організацій, засобів масової інформації; у матеріалах органів дізнання, досудового слідства та суду; у запитах, інформаціях та матеріалах спеціальних служб і правоохоронних органів іноземних держав, міжнародних установ і організацій; матеріалах правоохоронних органів та інших органів державної влади України щодо загроз державній безпеці України, матеріалах Служби безпеки України щодо організації, здійснення, форм і методів терористичної, розвідувальної та іншої діяльності на шкоду державній безпеці України; у запитах визначених Кабінетом Міністрів України повноважних державних органів, установ та організацій щодо надання допуску особам до державної таємниці і роботи з ядерними матеріалами та на ядерних установках."  
Враховано   Підставами для проведення контррозвідувальної діяльності є: 1) наявність достатньої інформації, що потребує перевірки за допомогою спеціальних форм, методів і засобів, про: здійснення розвідувальної діяльності проти України спеціальними службами іноземних держав, а також організаціями, окремими групами і особами; посягання на державний суверенітет, конституційний лад і територіальну цілісність України; терористичні посягання чи терористичну діяльність, злочини проти миру, безпеки людства та міжнародного правопорядку; 2) виконання визначених законом завдань щодо: контррозвідувального забезпечення економічного, інформаційного, науково-технічного потенціалу, оборонно-промислового і транспортного комплексів та їх об'єктів, національної системи зв`язку, Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань, військово-технічного співробітництва, дотримання міжнародних режимів нерозповсюдження, а також закордонних дипломатичних установ України і безпеки громадян України за кордоном; контррозвідувального захисту органів державної влади, правоохоронних і розвідувальних органів, охорони державної таємниці; захисту посольств і представництв іноземних держав в Україні та їх співробітників від терористичних посягань; вивчення і перевірки осіб, які оформлюються для допуску до державної таємниці, до роботи з ядерними матеріалами та на ядерних установках чи залучених до конфіденційного співробітництва; забезпечення власної безпеки, у тому числі співробітників органів та підрозділів, що здійснюють контррозвідувальну діяльність, членів їх сімей та осіб, які допомагають і сприяють у здійсненні контррозвідувальної діяльності; інформаційно-аналітичного забезпечення органів державної влади (щодо загроз державній безпеці України); 3) потреба виявлення технічними засобами і припинення роботи радіоелектронних та інших пристроїв, функціонування яких створює загрози державній безпеці України чи передумови до витоку інформації з обмеженим доступом, а також радіовипромінювань радіоелектронних засобів, що використовуються у протиправних цілях. Підставами для проведення контррозвідувальних заходів розвідувальними органами України та Управлінням державної охорони України є виконання визначених законом завдань щодо забезпечення охорони (захисту) державного кордону України, посадових осіб, стосовно яких здійснюється державна охорона, а також забезпечення безпеки своїх сил і засобів, інформаційних систем та оперативних обліків. Інформація про підстави, зазначені у цій статті, можуть міститися у заявах і повідомленнях громадян, осіб, залучених до конфіденційного співробітництва, посадових та службових осіб, громадських організацій, засобів масової інформації; у матеріалах органів дізнання, досудового слідства та суду; у запитах, інформаціях та матеріалах спеціальних служб і правоохоронних органів іноземних держав, міжнародних установ і організацій; матеріалах правоохоронних органів та інших органів державної влади України щодо загроз державній безпеці України, матеріалах Служби безпеки України щодо організації, здійснення, форм і методів терористичної, розвідувальної та іншої діяльності на шкоду державній безпеці України; у запитах визначених Кабінетом Міністрів України повноважних державних органів, установ та організацій щодо надання допуску особам до державної таємниці і роботи з ядерними матеріалами та на ядерних установках.  
22. Стаття 7. Обов'язки і права органів та підрозділів, що здійснюють контррозвідувальну діяльність      Стаття 7. Функції і повноваження органів, підрозділів та співробітників Служби безпеки України, що здійснюють контррозвідувальну діяльність  
23. Обов'зки органів і підрозділів, що здійснюють контррозвідувальну діяльність, та їх співробітників визначаються Законом України "Про службу безпеки України". Для виконання визначених законодавством України обов'язків контррозвідувальні органи та підрозділи мають право: 1)здійснювати контррозвідувальний пошук з використанням наявних сил та спеціальних засобів; 2)виключно з метою своєчасного попередження і припинення розвідувальних, терористичних та інших посягань на інтереси України, при наявності відповідних підстав, витребувати, збирати і вивчати документи та відомості, що характеризують діяльність підприємств, установ, організацій, а також спосіб життя окремих осіб, джерела і розміри їх доходів; 3) користуватися правами, визначеними законами України "Про Службу безпеки України", "Про оперативно - розшукову діяльність", "Про державну таємницю" та іншими законами.   -9- Сінченко С.Г.
Статтю 7 викласти в такій редакції: "Стаття 7. Функції і повноваження органів, підрозділів та співробітників Служби безпеки України, що здійснюють контррозвідувальну діяльність Функції органів, підрозділів та співробітників Служби безпеки України, що здійснюють контррозвідувальну діяльність, визначаються Законом України "Про Службу безпеки України". Для виконання визначених законом завдань та за наявності підстав, передбачених статтею 6 цього Закону, в ході контррозвідувальної діяльності органи, підрозділи та співробітники Служби безпеки України мають право: 1) здійснювати контррозвідувальний пошук, розвідувальні і оперативно-розшукові заходи з використанням оперативних та оперативно-технічних сил і засобів, опитувати осіб за їх згодою, використовувати їх добровільну допомогу; 2) виявляти, фіксувати і документувати гласно і негласно розвідувальні, терористичні та інші посягання на державну безпеку України, вести їх оперативний облік, здійснювати візуальне спостереження в громадських місцях із застосуванням фото-, кіно- і відеозйомки, оптичних та радіоприладів, інших технічних засобів; 3) проводити контррозвідувальні операції та відповідні оперативні і оперативно-технічні заходи з метою попередження, своєчасного виявлення і припинення розвідувально-підривної, терористичної та іншої протиправної діяльності на шкоду державній безпеці України; 4) мати гласних і негласних штатних і позаштатних працівників, створювати з метою конспірації підприємства, установи та організації, використовувати документи, що зашифровують особу чи відомчу належність працівників, приміщень і транспортних засобів органів та підрозділів, що здійснюють контррозвідувальну діяльність; 5) витребовувати, збирати і вивчати, за наявності визначених законом підстав, документи та відомості, що характеризують діяльність підприємств, установ, організацій, а також спосіб життя окремих осіб, джерела і розміри їх доходів для попередження і припинення розвідувальних, терористичних та інших протиправних посягань на державну безпеку України; 6) виключно з метою попередження, своєчасного виявлення і припинення розвідувальних, терористичних та інших посягань на державну безпеку України, отримання розвідувальної інформації в інтересах контррозвідки здійснювати на підставі відповідної контррозвідувальної справи заходи, визначені частиною другою статті 8 Закону України "Про оперативно-розшукову діяльність" - лише за рішенням суду, без розголошення третій стороні, а у випадках, передбачених частиною третьою статті 8 зазначеного Закону - у порядку, погодженому з Генеральним прокурором України та Головою Верховного Суду України; 7) затримувати і тримати у спеціально відведених для цього місцях: осіб, підозрюваних у підготовці чи проведенні розвідувально-підривної, терористичної діяльності та вчиненні інших злочинів, розслідування яких віднесено до компетенції органів Служби безпеки України - на строки і в порядку, що передбачені законами України; осіб, які проникли на об`єкти та у місця, що охороняються органами і підрозділами Служби безпеки України, - на строк до трьох годин, а у разі нагальної необхідності запобігти злочинові чи його припинення та з метою встановлення особи - до сімдесяти двох годин з повідомленням про це суду протягом 24 годин з моменту затримання для перевірки обгрунтованості цього запобіжного заходу. Проводити особистий огляд вказаних осіб та огляд речей, що знаходяться при них, транспортних засобів і вилучати документи та предмети, які можуть бути речовими доказами або є небезпечними для життя і здоров`я людей; 8) виключно для припинення розвідувальних, терористичних та інших протиправних посягань на державну безпеку України, а також при переслідуванні осіб, підозрюваних у проведенні такої діяльності, у будь-який час безперешкодно заходити і перебувати на території та в приміщеннях органів державної влади та їх структурних підрозділів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, незалежно від форми власності, а на військові об`єкти, що охороняються, - в установленому порядку; 9) перебувати у порядку, погодженому з керівниками органів охорони державного кордону Прикордонних військ України, для вжиття контррозвідувальних заходів у межах прикордонної смуги, контрольованого прикордонного району, в пунктах пропуску через державний кордон і територіальному морі України; 10) у невідкладних випадках при здійсненні контррозвідувальних заходів безперешкодно користуватися засобами зв`язку, що належать підприємствам, установам і організаціям, а засобами зв`язку, що належать громадянам, - за їх згодою, з наступним відшкодуванням витрат за їх вимогою; 11) в інтересах забезпечення державної безпеки та виконання завдань контррозвідувальної діяльності організовувати, координувати і проводити наукові та науково-технічні дослідження, створювати у порядку, визначеному законодавством України, відповідні наукові установи та міжвідомчі координаційно-дорадчі органи; 12) зберігати, носити, застосовувати, використовувати зброю, спеціальні засоби, вживати заходи фізичного впливу відповідно до законів України та інших актів законодавства України, провозити зброю та спеціальні засоби в усіх видах транспорту; 13) користуватися правами, визначеними законами України "Про Службу безпеки України", "Про державну таємницю" та іншими законами України. Надані права співробітники органів та підрозділів, що здійснюють контррозвідувальну діяльність, не можуть використовувати у протиправних цілях. У разі невиконання цих вимог вони несуть відповідальність, встановлену законом."  
Враховано   Функції органів, підрозділів та співробітників Служби безпеки України, що здійснюють контррозвідувальну діяльність, визначаються Законом України "Про Службу безпеки України". Для виконання визначених законом завдань та за наявності підстав, передбачених статтею 6 цього Закону, в ході контррозвідувальної діяльності органи, підрозділи та співробітники Служби безпеки України мають право: 1) здійснювати контррозвідувальний пошук, розвідувальні і оперативно-розшукові заходи з використанням оперативних та оперативно-технічних сил і засобів, опитувати осіб за їх згодою, використовувати їх добровільну допомогу; 2) виявляти, фіксувати і документувати гласно і негласно розвідувальні, терористичні та інші посягання на державну безпеку України, вести їх оперативний облік, здійснювати візуальне спостереження в громадських місцях із застосуванням фото-, кіно- і відеозйомки, оптичних та радіоприладів, інших технічних засобів; 3) проводити контррозвідувальні операції та відповідні оперативні і оперативно-технічні заходи з метою попередження, своєчасного виявлення і припинення розвідувально-підривної, терористичної та іншої протиправної діяльності на шкоду державній безпеці України; 4) мати гласних і негласних штатних і позаштатних працівників, створювати з метою конспірації підприємства, установи та організації, використовувати документи, що зашифровують особу чи відомчу належність працівників, приміщень і транспортних засобів органів та підрозділів, що здійснюють контррозвідувальну діяльність; 5) витребовувати, збирати і вивчати, за наявності визначених законом підстав, документи та відомості, що характеризують діяльність підприємств, установ, організацій, а також спосіб життя окремих осіб, джерела і розміри їх доходів для попередження і припинення розвідувальних, терористичних та інших протиправних посягань на державну безпеку України; 6) виключно з метою попередження, своєчасного виявлення і припинення розвідувальних, терористичних та інших посягань на державну безпеку України, отримання розвідувальної інформації в інтересах контррозвідки здійснювати на підставі відповідної контррозвідувальної справи заходи, визначені частиною другою статті 8 Закону України "Про оперативно-розшукову діяльність" - лише за рішенням суду, без розголошення третій стороні, а у випадках, передбачених частиною третьою статті 8 зазначеного Закону - у порядку, погодженому з Генеральним прокурором України та Головою Верховного Суду України; 7) затримувати і тримати у спеціально відведених для цього місцях: осіб, підозрюваних у підготовці чи проведенні розвідувально-підривної, терористичної діяльності та вчиненні інших злочинів, розслідування яких віднесено до компетенції органів Служби безпеки України - на строки і в порядку, що передбачені законами України; осіб, які проникли на об`єкти та у місця, що охороняються органами і підрозділами Служби безпеки України, - на строк до трьох годин, а у разі нагальної необхідності запобігти злочинові чи його припинення та з метою встановлення особи - до сімдесяти двох годин з повідомленням про це суду протягом 24 годин з моменту затримання для перевірки обгрунтованості цього запобіжного заходу. Проводити особистий огляд вказаних осіб та огляд речей, що знаходяться при них, транспортних засобів і вилучати документи та предмети, які можуть бути речовими доказами або є небезпечними для життя і здоров`я людей; 8) виключно для припинення розвідувальних, терористичних та інших протиправних посягань на державну безпеку України, а також при переслідуванні осіб, підозрюваних у проведенні такої діяльності, у будь-який час безперешкодно заходити і перебувати на території та в приміщеннях органів державної влади та їх структурних підрозділів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, незалежно від форми власності, а на військові об`єкти, що охороняються, - в установленому порядку; 9) перебувати у порядку, погодженому з керівниками органів охорони державного кордону Прикордонних військ України, для вжиття контррозвідувальних заходів у межах прикордонної смуги, контрольованого прикордонного району, в пунктах пропуску через державний кордон і територіальному морі України; 10) у невідкладних випадках при здійсненні контррозвідувальних заходів безперешкодно користуватися засобами зв`язку, що належать підприємствам, установам і організаціям, а засобами зв`язку, що належать громадянам, - за їх згодою, з наступним відшкодуванням витрат за їх вимогою; 11) в інтересах забезпечення державної безпеки та виконання завдань контррозвідувальної діяльності організовувати, координувати і проводити наукові та науково-технічні дослідження, створювати у порядку, визначеному законодавством України, відповідні наукові установи та міжвідомчі координаційно-дорадчі органи; 12) зберігати, носити, застосовувати, використовувати зброю, спеціальні засоби, вживати заходи фізичного впливу відповідно до законів України та інших актів законодавства України, провозити зброю та спеціальні засоби в усіх видах транспорту; 13) користуватися правами, визначеними законами України "Про Службу безпеки України", "Про державну таємницю" та іншими законами України. Надані права співробітники органів та підрозділів, що здійснюють контррозвідувальну діяльність, не можуть використовувати у протиправних цілях. У разі невиконання цих вимог вони несуть відповідальність, встановлену законом.  
24. Стаття 8. Основні засади організації контррозвідувальної діяльності      Стаття 8. Основні засади організації контррозвідувальної діяльності  
25. Організація та координація контррозвідувальної діяльності покладається на Центральне управління Служби безпеки України згідно Закону України "Про Службу безпеки України". Порядок організації і здійснення контррозвідувальної діяльності визначається чинним законодавством та прийнятими відповідно до нього нормативно - правовими актами Служби безпеки України. Контррозвідувальна діяльність здійснюється гласно і негласно. Гласні контррозвідувальні заходи передбачають використання відкритих (офіційних) форм і методів роботи у сфері забезпечення державної безпеки. Негласні контррозвідувальні заходи здійснюються із залученням осіб, які конфіденційно співпрацюють з контррозвідувальними органами і підрозділами, а також з використанням інших спеціальних сил і засобів. Порядок використання негласних методів та засобів при здійсненні контррозвідувальної діяльності визначається нормативними актами Служби безпеки України. Для організації комплексу цілеспрямованих упереджувальних та активних контррозвідувальних заходів, систематизації і документальної фіксації результатів їх проведення, аналізу отриманих даних, їх оперативної і правової оцінки та прийняття відповідних управлінських рішень, органи і підрозділи, що здійснюють контррозвідувальну діяльність ведуть контррозвідувальні справи. Контррозвідувальна справа заводиться за наявності визначених цим Законом підстав для здійснення контррозвідувальної діяльності. Право санкції на заведення контррозвідувальних справ надається начальникам самостійних підрозділив Центрального Управління Служби безпеки України, які здійснюють контррозвідувальну діяльність, начальникам регіональних органів, органів військової контррозвідки Служби безпеки України та їх заступникам. Контррозвідувальна справа повинна бути закрита у разі: 1)завершення виконання контррозвідувальних заходів або вичерпання можливостей для їх здійснення; 2) спростування у встановленому порядку матеріалів, які були підставами для здійснення контррозвідувальної діяльності; 3) виїзду особи на постійне місце проживання за межі України в разі неможливості проведення щодо неї контррозвідувальних заходів; 4) притягнення особи, стосовно якої здійснювались контррозвідувальні заходи, до відповідальності за кордоном; 5) смерті особи, щодо якої заведено контррозвідувальну справу; 6) заведення за матеріалами контррозвідувальної діяльності оперативно - розшукової справи; 7) притягнення особи, щодо якої здійснювались контррозвідувальні заходи, до кримінальної відповідальності. З метою своєчасного попередження і припинення розвідувальних, терористичних та інших посягань на шкоду інтересам України, контррозвідувальні органи та підрозділи Служби безпеки України за результатами їх діяльності здійснюють профілактику правопорушень у сфері державної безпеки, виявляють і ведуть облік осіб, які підлягають профілактичному впливу, виносять їм офіційне застереження про неприпустимість протиправної поведінки. Про результати контррозвідувальної діяльності Служба безпеки України звітує Президенту України, інформує Верховну Раду України, Комітет Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони та громадськість України. Висвітлення результатів контррозвідувальної діяльності здійснюється з дотриманням вимог законів України "Про інформацію" та "Про державну таємницю".   -10- Зубов В.С.
Статтю 8 викласти в такій редакції: "Організація та координація контррозвідувальної діяльності покладається на Центральне управління Служби безпеки України. Порядок організації і здійснення контррозвідувальної діяльності визначається законами України та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами Служби безпеки України, а у випадках, передбачених законом, - міжвідомчими нормативно-правовими актами. Контррозвідувальна діяльність здійснюється гласно і негласно. Гласні контррозвідувальні заходи передбачають використання відкритих (офіційних) форм і методів роботи у сфері забезпечення державної безпеки. Негласні контррозвідувальні заходи здійснюються із залученням осіб, які конфіденційно співпрацюють з контррозвідувальними органами і підрозділами, а також з використанням оперативних, оперативно-технічних та спеціальних сил і засобів. Порядок використання негласних методів та засобів при здійсненні контррозвідувальної діяльності визначається на основі цього Закону нормативно-правовими актами Служби безпеки України. Для організації та здійснення контррозвідувальної діяльності, систематизації і документальної фіксації отриманих результатів, їх аналізу, оперативної і правової оцінки, прийняття відповідних управлінських рішень органи і підрозділи Служби безпеки України, що здійснюють контррозвідувальну діяльність, ведуть контррозвідувальні справи. Контррозвідувальна справа заводиться за наявності визначених цим Законом підстав для здійснення контррозвідувальної діяльності. Постанова про заведення такої справи підлягає затвердженню начальниками відповідних підрозділів Центрального управління Служби безпеки України, які здійснюють контррозвідувальну діяльність, начальниками регіональних органів, органів військової контррозвідки Служби безпеки України або їх заступниками. Виключно з метою проведення контррозвідувальних заходів, систематизації і документальної фіксації отриманих результатів у межах визначених законом прав і завдань, що стосуються охорони (захисту) державного кордону України, за погодженням зі Службою безпеки України та у взаємодії з нею контррозвідувальні справи можуть вести підрозділи прикордонної розвідки з дозволу начальника розвідувального органу Державного комітету у справах охорони державного кордону України або його заступників. Контррозвідувальна справа повинна бути закрита у разі: 1) завершення виконання контррозвідувальних заходів або вичерпання можливостей для їх здійснення; 2) спростування матеріалів, які були підставами для здійснення контррозвідувальної діяльності; 3) припинення розвідувальної, терористичної чи іншої протиправної діяльності на шкоду державній безпеці України; 4) виїзду особи на постійне місце проживання за межі України та відсутності можливості проведення щодо неї контррозвідувальних заходів; 5) заведення за матеріалами контррозвідувальної діяльності оперативно-розшукової справи; 6) притягнення особи до кримінальної відповідальності, в тому числі і за кордоном, за дії, що були підставами для заведення контррозвідувальної справи; 7) смерті особи, щодо якої заведено контррозвідувальну справу. З метою попередження, своєчасного виявлення і припинення розвідувальних, терористичних та інших протиправних посягань на державну безпеку України органи та підрозділи Служби безпеки України, що здійснюють контррозвідувальну діяльність, за її результатами проводять у визначеному порядку профілактику правопорушень у сфері державної безпеки, виявляють і ведуть облік осіб, які підлягають профілактичному впливу, оголошують їм офіційне застереження про неприпустимість протиправної поведінки. Про результати контррозвідувальної діяльності Служба безпеки України звітує Президенту України та інформує Верховну Раду України. Висвітлення результатів контррозвідувальної діяльності здійснюється з дотриманням вимог законодавства України."  
Враховано   Організація та координація контррозвідувальної діяльності покладаються на Центральне управління Служби безпеки України. Порядок організації і здійснення контррозвідувальної діяльності визначається законами України та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами Служби безпеки України, а у випадках, передбачених законом, - міжвідомчими нормативно-правовими актами. Контррозвідувальна діяльність здійснюється гласно і негласно. Гласні контррозвідувальні заходи передбачають використання відкритих (офіційних) форм і методів роботи у сфері забезпечення державної безпеки. Негласні контррозвідувальні заходи здійснюються із залученням осіб, які конфіденційно співпрацюють з контррозвідувальними органами і підрозділами, а також з використанням оперативних, оперативно-технічних та спеціальних сил і засобів. Порядок використання негласних методів та засобів при здійсненні контррозвідувальної діяльності визначається на основі цього Закону нормативно-правовими актами Служби безпеки України. Для організації та здійснення контррозвідувальної діяльності, систематизації і документальної фіксації отриманих результатів, їх аналізу, оперативної і правової оцінки, прийняття відповідних управлінських рішень органи і підрозділи Служби безпеки України, що здійснюють контррозвідувальну діяльність, ведуть контррозвідувальні справи. Контррозвідувальна справа заводиться за наявності визначених цим Законом підстав для здійснення контррозвідувальної діяльності. Постанова про заведення такої справи підлягає затвердженню начальниками відповідних підрозділів Центрального управління Служби безпеки України, які здійснюють контррозвідувальну діяльність, начальниками регіональних органів, органів військової контррозвідки Служби безпеки України або їх заступниками. Виключно з метою проведення контррозвідувальних заходів, систематизації і документальної фіксації отриманих результатів у межах визначених законом прав і завдань, що стосуються охорони (захисту) державного кордону України, за погодженням зі Службою безпеки України та у взаємодії з нею контррозвідувальні справи можуть вести підрозділи прикордонної розвідки з дозволу начальника розвідувального органу Державного комітету у справах охорони державного кордону України або його заступників. Контррозвідувальна справа повинна бути закрита у разі: 1) завершення виконання контррозвідувальних заходів або вичерпання можливостей для їх здійснення; 2) спростування матеріалів, які були підставами для здійснення контррозвідувальної діяльності; 3) припинення розвідувальної, терористичної чи іншої протиправної діяльності на шкоду державній безпеці України; 4) виїзду особи на постійне місце проживання за межі України та відсутності можливості проведення щодо неї контррозвідувальних заходів; 5) заведення за матеріалами контррозвідувальної діяльності оперативно-розшукової справи; 6) притягнення особи до кримінальної відповідальності, в тому числі і за кордоном, за дії, що були підставами для заведення контррозвідувальної справи; 7) смерті особи, щодо якої заведено контррозвідувальну справу. З метою попередження, своєчасного виявлення і припинення розвідувальних, терористичних та інших протиправних посягань на державну безпеку України органи та підрозділи Служби безпеки України, що здійснюють контррозвідувальну діяльність, за її результатами проводять у визначеному порядку профілактику правопорушень у сфері державної безпеки, виявляють і ведуть облік осіб, які підлягають профілактичному впливу, оголошують їм офіційне застереження про неприпустимість протиправної поведінки. Про результати контррозвідувальної діяльності Служба безпеки України звітує Президенту України та інформує Верховну Раду України. Висвітлення результатів контррозвідувальної діяльності здійснюється з дотриманням вимог законодавства України.  
26. Стаття 9. Захист відомостей про контррозвідувальну діяльність      Стаття 9. Захист відомостей про контррозвідувальну діяльність  
27. Відомості про організацію, плани, зміст, форми і методи, сили та засоби, фінансування та матеріально - технічне забезпечення, результати контррозвідувальної діяльності, а також про осіб, які співробітничають або раніше співпрацювали на конфіденційній основі з органами та підрозділами, що здійснюють контррозвідувальну діяльність, негласних працівників цих органів та підрозділів становлять державну таємницю і підлягають захисту в порядку, визначеному Законом України "Про державну таємницю". Доступ до зазначених відомостей може надаватися у порядку, погодженому зі Службою безпеки України, згідно з вимогами чинного законодавства України.   -11- Зубов В.С.
Статтю 9 викласти в такій редакції: "Відомості про організацію, плани, зміст, форми, методи, засоби, фінансування та матеріально-технічне забезпечення, результати контррозвідувальної діяльності, наукових і науково-технічних розробок з питань забезпечення державної безпеки, а також про осіб, які співробітничають або раніше співробітничали на конфіденційній основі з органами та підрозділами Служби безпеки України, що здійснюють контррозвідувальну діяльність, узагальнюючі відомості про особовий склад цих органів та підрозділів становлять державну таємницю і підлягають захисту в порядку, визначеному Законом України "Про державну таємницю". Доступ до зазначених відомостей може надаватися у випадках та у порядку, визначених Службою безпеки України, згідно з вимогами законодавства України."  
Враховано   Відомості про організацію, плани, зміст, форми, методи, засоби, фінансування та матеріально-технічне забезпечення, результати контррозвідувальної діяльності, наукових і науково-технічних розробок з питань забезпечення державної безпеки, а також про осіб, які співробітничають або раніше співробітничали на конфіденційній основі з органами та підрозділами Служби безпеки України, що здійснюють контррозвідувальну діяльність, узагальнюючі відомості про особовий склад цих органів та підрозділів становлять державну таємницю і підлягають захисту в порядку, визначеному Законом України "Про державну таємницю". Доступ до зазначених відомостей може надаватися у випадках та у порядку, визначеному Службою безпеки України, згідно з вимогами закону.  
28. Стаття 10. Соціальні та правові гарантії співробітників, які займаються контррозвідувальною діяльністю      Стаття 10. Соціальні та правові гарантії співробітників органів і підрозділів Служби безпеки України, які здійснюють контррозвідувальну діяльність  
29. На співробітників контррозвідувальних органів і підрозділів поширюються соціальні і правові гарантії, встановлені законами України "Про Службу безпеки України", "Про соціальний і правовий статус військовослужбовців та членів їх сімей" та "Про розвідувальні органи України".   -12- Зубов В.С.
Статтю 10 викласти в такій редакції: "Стаття 10. Соціальні та правові гарантії співробітників органів і підрозділів Служби безпеки України, які здійснюють контррозвідувальну діяльність На співробітників органів і підрозділів Служби безпеки України, що здійснюють контррозвідувальну діяльність, поширюються соціальні і правові гарантії, встановлені законами України "Про Службу безпеки України", "Про соціальний і правовий статус військовослужбовців та членів їх сімей", іншими законами України. Під час виконання співробітниками контррозвідувальних органів та підрозділів Служби безпеки України службових обов`язків їх адміністративне затримання, а також особистий огляд чи огляд речей, що є при них, транспортних засобів, які вони використовують, в разі необхідності проводиться, крім випадків вчинення ними злочинів, в присутності уповноваженого представника відповідного органу чи підрозділу Служби безпеки України. Ніхто, крім прямих начальників, не має права втручатися в службову діяльність співробітників органів та підрозділів Служби безпеки України, що здійснюють контррозвідувальну діяльність. За втручання або перешкоджання виконанню ними службових обов`язків, вчинення опору, образу честі та гідності, погрози або насильства настає відповідальність згідно із законом."  
Враховано   На співробітників органів і підрозділів Служби безпеки України, що здійснюють контррозвідувальну діяльність, поширюються соціальні і правові гарантії, встановлені законами України "Про Службу безпеки України", "Про соціальний і правовий статус військовослужбовців та членів їх сімей", іншими законами України. Під час виконання співробітниками контррозвідувальних органів та підрозділів Служби безпеки України службових обов`язків їх адміністративне затримання, а також особистий огляд чи огляд речей, що є при них, транспортних засобів, які вони використовують, в разі необхідності проводиться, крім випадків вчинення ними злочинів, в присутності уповноваженого представника відповідного органу чи підрозділу Служби безпеки України. Ніхто, крім прямих начальників, не має права втручатися в службову діяльність співробітників органів та підрозділів Служби безпеки України, що здійснюють контррозвідувальну діяльність. За втручання або перешкоджання виконанню ними службових обов`язків, вчинення опору, образу честі та гідності, погрози або насильства настає відповідальність згідно із законом.  
30. Стаття 11. Гарантії законності під час здійснення контррозвідувальної діяльності   -13- Сінченко С.Г.
Назву статті 11, її частини першу, другу, третю та п'яту викласти в такій редакції: "Стаття 11. Гарантії дотримання законності під час здійснення контррозвідувальної діяльності Держава гарантує дотримання конституційних прав та свобод людини і громадянина при здійсненні контррозвідувальної діяльності. Не допускається обмеження прав та свобод людини і громадянина, крім випадків, передбачених законом. Діяльність органів та підрозділів Служби безпеки України, що здійснюють контррозвідувальну діяльність, не може бути використана для вирішення не передбачених цим Законом завдань. Посадові особи та співробітники органів і підрозділів Служби безпеки України, що здійснюють контррозвідувальну діяльність, несуть дисциплінарну, адміністративну, матеріальну або кримінальну відповідальність згідно із законом." Громадяни мають право у встановленому законом порядку отримувати письмові пояснення з приводу обмеження в ході здійснення контррозвідувальної діяльності їх прав і свобод та оскаржувати ці дії.  
Враховано   Стаття 11. Гарантії дотримання законності під час здійснення контррозвідувальної діяльності  
31. Держава гарантує дотримання конституційних прав та свобод людини при здійсненні контррозвідувальними органами і підрозділами їх повноважень. Не допускається обмеження прав та свобод людини, крім випадків, передбачених чинним законодавством.      Держава гарантує дотримання конституційних прав та свобод людини і громадянина при здійсненні контррозвідувальної діяльності. Не допускається обмеження прав та свобод людини і громадянина, крім випадків, передбачених законом. Діяльність органів та підрозділів Служби безпеки України, що здійснюють контррозвідувальну діяльність, не може бути використана для вирішення не передбачених цим Законом завдань.  
32. Посадові особи та співробітники контррозвідувальних органів та підрозділів Служби безпеки України, які допустили зловживання владою або перевищення службових повноважень, несуть відповідальність, передбачену законодавством України.      Посадові особи та співробітники органів і підрозділів Служби безпеки України, що здійснюють контррозвідувальну діяльність, несуть дисциплінарну, адміністративну, матеріальну або кримінальну відповідальність згідно із законом.  
33. Не підлягає розголошенню інформація, що стосується особистого життя, честі та гідності людини, яка стала відома у процесі контррозвідувальної діяльності.      Не підлягає розголошенню інформація, що стосується особистого життя, честі та гідності людини, яка стала відома у процесі контррозвідувальної діяльності.  
34. Громадяни України та інші особи мають право у встановленому законом порядку отримувати письмові пояснення з приводу обмеження в ході здійснення контррозвідувальної діяльності їх прав і свобод та оскаржувати ці дії.      Громадяни мають право у встановленому законом порядку отримувати письмові пояснення з приводу обмеження в ході здійснення контррозвідувальної діяльності їх прав і свобод та оскаржувати ці дії.  
35. Стаття 12. Контроль і нагляд за контррозвідувальною діяльністю   -14- Сінченко С.Г.
Статтю 12 викласти в наступній редакції: "Стаття 12. Контроль за контррозвідувальною діяльністю, нагляд за дотриманням законності органами та підрозділами, що її здійснюють. Контроль за контррозвідувальною діяльністю органів та підрозділів Служби безпеки України, нагляд за дотриманням ними законів України здійснюються відповідно до Конституції та законів України."  
Немає висновку   Стаття 12. Контроль за контррозвідувальною діяльністю, нагляд за дотриманням законності органами та підрозділами, що її здійснюють  
36. Контроль за контррозвідувальною діяльністю органів та підрозділів Служби безпеки України, нагляд за дотриманням ними законів України здійснюються відповідно до вимог Конституції України та чинного законодавства України.   -15- Сінченко С.Г.
Доповнити законопроект Прикінцевими положеннями такого змісту: "Стаття 13. Прикінцеві положення 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування. 2. До приведення законів України та інших нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом вони застосовуються у частині, що не суперечить цьому Закону. 3. Кабінету Міністрів України у шестимісячний строк з дня набрання чинності цим Законом: привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом; забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади України їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом. 4. Службі безпеки України підготувати проекти законів стосовно внесення змін до законів України, що випливають з цього Закону для внесення їх в установленому порядку до Верховної Ради України."  
Враховано   Контроль за контррозвідувальною діяльністю органів та підрозділів Служби безпеки України, нагляд за дотриманням ними законів України здійснюються відповідно до Конституції та законів України. Стаття 13. Прикінцеві положення 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування. 2. До приведення законів України та інших нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом вони застосовуються у частині, що не суперечить цьому Закону. 3. Кабінету Міністрів України у шестимісячний строк з дня набрання чинності цим Законом: привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом; забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади України їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом. 4. Службі безпеки України підготувати проекти законів стосовно внесення змін до законів України, що випливають з цього Закону для внесення їх в установленому порядку до Верховної Ради України.