Кількість абзаців - 44 Таблиця поправок


Про внесення змін до Закону України ''Про кінематографію'' (Повторний розгляд з пропозиціями (вето) Президента України)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. З А К О Н У К Р А Ї Н И   -1- Президент України
Прийнятий Верховною Радою України Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про кінематографію не може бути підписаний з таких причин. 1. Зазначеним Законом викладається у новій редакції стаття 16 Закону "Про кінематографію", відповідно до якої майнові права автора на фільм, створений за кошти державного бюджету, належать державі. Необхідність законодавчого врегулювання питань, пов'язаних із майновими правами держави на об'єкти інтелектуальної власності, створені за рахунок бюджетних коштів, не викликає сумніву. Між тим ці питання мають вирішуватися вкрай виважено з метою недопущення нехтування правами автора, які апріорі є непорушними і підлягають всілякому захисту. Адже саме на цьому базуються положення статей 41 і 54 Конституції України, Бернської конвенції про охорону літературних та художніх творів, до якої Україна приєдналася згідно із Законом України від 31 травня 1995 року, Закону України "Про авторське право і суміжні права". Проте в Законі, що надійшов на підпис, зазначене питання вирішується виключно на користь держави без урахування майнових інтересів автора. Таким чином, автор фактично усувається від можливості реалізувати свої майнові права (виключне право на використання твору, виключне право на дозвіл або заборону використання твору іншими особами). Це може призвести також і до порушення особистих немайнових прав автора (зокрема, права авторства). Вирішення питання у запропонований у Законі спосіб не узгоджується із згаданими положеннями Конституції України, відповідно до яких кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності; громадянам гарантується захист їхніх авторських прав (частина перша статті 41, частина перша статті 53). Крім того, положення Закону, що розглядаються, не відповідають вимогам статей 14 та 14 bіs Бернської конвенції про охорону літературних та художніх творів та статті 17 Закону України "Про авторське право і суміжні права", за якими автори, які зробили внесок у створення аудіовізуального твору. Не мають права заперечувати проти виконання цього твору, його відтворення, розповсюдження, публічного показу, публічної демонстрації, публічного сповіщення, а також субтитрування та дублювання його тексту; за всіма авторами аудіовізуального твору зберігається право на справедливу винагороду. Отже, за автором у будь-якому випадку визнається наявність певного обсягу майнових прав. До цього слід додати, що запропонований у Законі спосіб вирішення питання майнових прав держави на фільми, створені за рахунок бюджетних коштів, не враховує положень Закону України "Про авторське право і суміжні права", відповідно до якого питання, пов'язані з реалізацією майнових прав автора, вирішуються виключно на основі договору з автором (статті 15, 17, 31-34). Крім наведеного, положення частини другої статті 16 Закону України "Про кінематографію" викликають заперечення і в частині визначення центрального органу виконавчої влади, який від імені держави реалізовуватиме майнові права автора на фільм, права власності на вихідні фільмові матеріали фільму та фільмокопії, створені за кошти державного бюджету. Запровадження такого положення фактично усуває Кабінет Міністрів України від здійснення своїх конституційних повноважень щодо управління об'єктами державної власності (пункт 5 статті 116 Конституції України).  
Немає висновку   Проект З А К О Н У К Р А Ї Н И  
1. Про внесення змін до Закону України "Про кінематографію"      Про внесення змін до Закону України "Про кінематографію"  
2. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:      Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:  
3. І. Внести до Закону України "Про кінематографію" (Відомості Верховної Ради України, 1998 р., № 22, ст. 114) такі зміни:      І. Внести до Закону України "Про кінематографію" (Відомості Верховної Ради України, 1998 р., № 22, ст. 114) такі зміни:  
4. 1. У статті 3:      1. У статті 3:  
5. а) абзаци дев'ятий, п'ятнадцятий, дев'ятнадцятий і двадцять другий викласти в такій редакції:      а) абзаци дев'ятий, п'ятнадцятий, дев'ятнадцятий і двадцять другий викласти в такій редакції:  
6. "демонстрування (публічний показ, публічне сповіщення і публічна демонстрація) фільму - професійна кінематографічна діяльність, що полягає в показі фільму глядачам у призначених для цього приміщеннях (кінотеатрах, інших кіновидовищних закладах), на відеоустановках, а також каналами мовлення телебачення";      "демонстрування (публічний показ, публічне сповіщення і публічна демонстрація) фільму - професійна кінематографічна діяльність, що полягає в показі фільму глядачам у призначених для цього приміщеннях (кінотеатрах, інших кіновидовищних закладах), на відеоустановках, а також каналами мовлення телебачення";  
7. "національний екранний час - сумарний час, протягом якого здійснюється демонстрування (публічний показ, публічне сповіщення і публічна демонстрація) фільмів у кіновідеомережі та на каналах мовлення телебачення України";      "національний екранний час - сумарний час, протягом якого здійснюється демонстрування (публічний показ, публічне сповіщення і публічна демонстрація) фільмів у кіновідеомережі та на каналах мовлення телебачення України";  
8. "продюсер фільму - фізична або юридична особа, яка організовує або організовує і фінансує виробництво та розповсюдження фільму";      "продюсер фільму - фізична або юридична особа, яка організовує або організовує і фінансує виробництво та розповсюдження фільму";  
9. "розповсюджувач (дистриб'ютор, прокатник) фільму - суб'єкт кінематографії, який має право на розповсюдження фільму";      "розповсюджувач (дистриб'ютор, прокатник) фільму - суб'єкт кінематографії, який має право на розповсюдження фільму";  
10. б) доповнити статтю абзацом такого змісту:      б) доповнити статтю абзацом такого змісту:  
11. "професійна кінематографічна діяльність - діяльність, що провадиться суб'єктами кінематографії на професійній основі та є джерелом їх доходів".      "професійна кінематографічна діяльність - діяльність, що провадиться суб'єктами кінематографії на професійній основі та є джерелом їх доходів".  
12. 2. Абзац п'ятий частини першої статті 7 викласти в такій редакції:      2. Абзац п'ятий частини першої статті 7 викласти в такій редакції:  
13. "демонстрування (публічного показу, публічного сповіщення і публічної демонстрації) фільмів - кінотеатри, кіноустановки, відеоустановки, канали мовлення телебачення (ефірного, кабельного, ефірно-кабельного, супутникового тощо)".      "демонстрування (публічного показу, публічного сповіщення і публічної демонстрації) фільмів - кінотеатри, кіноустановки, відеоустановки, канали мовлення телебачення (ефірного, кабельного, ефірно-кабельного, супутникового тощо)".  
14. 3. Статтю 8 доповнити частиною такого змісту:      3. Статтю 8 доповнити частиною такого змісту:  
15. "Усі суб'єкти професійної кінематографічної діяльності, які займаються виробництвом, розповсюдженням і демонструванням фільмів, вносяться до Державного реєстру виробників, розповсюджувачів і демонстраторів фільмів, положення про який затверджується Кабінетом Міністрів України".      "Усі суб'єкти професійної кінематографічної діяльності, які займаються виробництвом, розповсюдженням і демонструванням фільмів, вносяться до Державного реєстру виробників, розповсюджувачів і демонстраторів фільмів, положення про який затверджується Кабінетом Міністрів України".  
16. 4. Статтю 13 доповнити частиною такого змісту:      4. Статтю 13 доповнити частиною такого змісту:  
17. "Початком фільму вважається перший кадр зображувального або звукового ряду незалежно від того, чи це титри, зображення або фонограма. Кінцем фільму вважається останній кадр зображувального чи звукового ряду, включаючи титри і знак охорони авторського права".      "Початком фільму вважається перший кадр зображувального або звукового ряду незалежно від того, чи це титри, зображення або фонограма. Кінцем фільму вважається останній кадр зображувального чи звукового ряду, включаючи титри і знак охорони авторського права".  
18. 5. Статтю 16 викласти в такій редакції:   -2- Президент України
Враховуючи викладене, пропонується статтю 16 Закону України "Про кінематографію" викласти в такій редакції: "Стаття 16. Майнові права автора на фільм, права власності на вихідні матеріали фільму та фільмокопії Майнові права автора на фільм, права власності на вихідні матеріали фільму та фільмокопії можуть належати державі, юридичним та фізичним особам. У разі створення фільму, вихідних матеріалів фільму та фільмокопій за рахунок коштів державного бюджету, держава виступає суб'єктом майнових прав автора на фільм, права власності на вихідні матеріали фільму та фільмокопії відповідно до умов укладеного з автором фільму договору"  
Враховано   5. Статтю 16 викласти в такій редакції:  
19. "Стаття 16. Майнові права автора на фільм, права власності на вихідні матеріали фільму та фільмокопії      "Стаття 16. Майнові права автора на фільм, права власності на вихідні матеріали фільму та фільмокопії  
20. Майнові права автора на фільм, права власності на вихідні матеріали фільму та фільмокопії можуть належати державі, юридичним та фізичним особам.      Майнові права автора на фільм, права власності на вихідні матеріали фільму та фільмокопії можуть належати державі, юридичним та фізичним особам.  
21. Майнові права автора на фільм, права власності на вихідні матеріали фільму та фільмокопії, створені за кошти державного бюджету, незалежно від часу створення і місцезнаходження, належать державі в особі центрального органу виконавчої влади в галузі кінематографії".      У разі створення фільму, вихідних матеріалів фільму та фільмокопій за рахунок коштів державного бюджету, держава виступає суб'єктом майнових прав автора на фільм, права власності на вихідні матеріали фільму та фільмокопії відповідно до умов укладеного з автором фільму договору".  
22. 6. У статті 19:   -3- Президент України
Статтею 6 Закону, що надійшов на підпис, пропонується внести зміни до статті 19 Закону України "Про кінематографію", встановивши, що для державної підтримки вітчизняних суб'єктів кінематографії відкривається спеціальний рахунок фінансової підтримки національної кінематографії, кошти якого включаються до спеціального фонду державного бюджету. Зазначеними змінами пропонується також визначити джерела формування та розпорядника коштів спеціального рахунку. Це не відповідає статті 95 Конституції, якою установлено, що будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків визначаються виключно законом про Державний бюджет України. Це також суперечить Бюджетному кодексу України, який є базовим законом у регулюванні бюджетних відносин. Згідно зі статтею 22 цього Кодексу розпорядниками бюджетних коштів затверджуються законом про Державний бюджет України шляхом встановлення їм бюджетних призначень. У зв'язку з цим пропонується у статті 19 Закону України "Про кінематографію":  
Немає висновку   6. У статті 19:  
23. а) частину другу викласти в такій редакції:   -4- Президент України
частину другу виключити. У зв'язку з цим частини третю - восьму вважати частинами другою - сьомою;  
Відхилено   а) частину другу викласти в такій редакції:  
24. "Для державної підтримки вітчизняних суб'єктів кінематографії відкривається спеціальний рахунок фінансової підтримки національної кінематографії, кошти якого включаються до спеціального фонду державного бюджету";   -5- Комітет пропонує зміни до статті 19 викласти в редакції, схваленій Верховною Радою України 16 січня 2003 року.  Враховано   "Для державної підтримки вітчизняних суб'єктів кінематографії відкривається спеціальний рахунок фінансової підтримки національної кінематографії, кошти якого включаються до спеціального фонду державного бюджету";  
25. б) доповнити статтю після частини другої частинами такого змісту:      б) доповнити статтю після частини другої частинами такого змісту:  
26. "Джерелами формування спеціального рахунка фінансової підтримки національної кінематографії є:      "Джерелами формування спеціального рахунка фінансової підтримки національної кінематографії є:  
27. грошовий збір за видачу державних посвідчень на право розповсюдження і демонстрування фільмів;      грошовий збір за видачу державних посвідчень на право розповсюдження і демонстрування фільмів;  
28. надходження від реалізації майнових прав на використання фільмів державної власності;      надходження від реалізації майнових прав на використання фільмів державної власності;  
29. інші надходження, що не суперечать законодавству України.      інші надходження, що не суперечать законодавству України.  
30. Коштами спеціального рахунка фінансової підтримки національної кінематографії розпоряджається центральний орган виконавчої влади в галузі кінематографії".      Коштами спеціального рахунка фінансової підтримки національної кінематографії розпоряджається центральний орган виконавчої влади в галузі кінематографії".  
31. У зв'язку з цим частини третю - восьму вважати відповідно частинами п'ятою - десятою;      У зв'язку з цим частини третю - восьму вважати відповідно частинами п'ятою - десятою;  
32. в) частину десяту викласти в такій редакції:      в) частину десяту викласти в такій редакції:  
33. "Суб'єкти професійної кінематографічної діяльності, яким виділяються кошти з державного та місцевих бюджетів, можуть користуватися послугами організацій поштового, телеграфного та телефонного зв'язку за тарифами, передбаченими для бюджетних організацій".   -6- Президент України
Частину сьому статті 19 викласти в такій редакції: "Суб'єкти професійної кінематографічної діяльності, яким виділяються кошти з Державного бюджету України та місцевих бюджетів, можуть користуватися послугами організацій поштового, телеграфного та телефонного зв'язку за тарифами, передбаченими для бюджетних організацій."  
Враховано   "Суб'єкти професійної кінематографічної діяльності, яким виділяються кошти з Державного бюджету України та місцевих бюджетів, можуть користуватися послугами організацій поштового, телеграфного та телефонного зв'язку за тарифами, передбаченими для бюджетних організацій".  
34. 7. Статтю 20 викласти в такій редакції:      7. Статтю 20 викласти в такій редакції:  
35. "Стаття 20. Фінансова підтримка галузі кінематографії      "Стаття 20. Фінансова підтримка галузі кінематографії  
36. Фінансова підтримка галузі кінематографії здійснюється за рахунок:      Фінансова підтримка галузі кінематографії здійснюється за рахунок:  
37. видатків загального та спеціального фондів Державного бюджету України на державні програми розвитку кінематографії;      видатків загального та спеціального фондів Державного бюджету України на державні програми розвитку кінематографії;  
38. видатків місцевих бюджетів на програми підтримки кінематографії;      видатків місцевих бюджетів на програми підтримки кінематографії;  
39. кредитів банків;      кредитів банків;  
40. благодійних внесків і пожертвувань;      благодійних внесків і пожертвувань;  
41. інших надходжень, що не суперечать законодавству України.      інших надходжень, що не суперечать законодавству України.  
42. Суми витрат на фінансову підтримку кінематографії у державному та місцевих бюджетах виділяються окремим рядком".      Суми витрат на фінансову підтримку кінематографії у державному та місцевих бюджетах виділяються окремим рядком".  
43. ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.      ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.