Про соціальну адаптацію осіб, які відбували покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк (Друге читання)
№ п.п. | Редакція, прийнята в першому читанні | Пропозиції | Висновки | Остаточна редакція |
0. | проект Закон УкраЇни Про соціальну адаптацію осіб, які відбували покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк | проект Закон УкраЇни Про соціальну адаптацію осіб, які відбували покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк | ||
1. | Цей Закон визначає умови і порядок надання соціальної допомоги особам, які відбували покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, а також засади участі у їх соціальній адаптації органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій і об'єднань громадян. | Цей Закон визначає умови і порядок надання соціальної допомоги особам, які відбували покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, а також засади участі у їх соціальній адаптації органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій і об'єднань громадян. | ||
2. | Стаття 1. Визначення понять | Стаття 1. Визначення понять | ||
3. | У цьому Законі наведені нижче поняття вживаються в такому значенні: | У цьому Законі наведені нижче поняття вживаються в такому значенні: | ||
4. | звільнені особи - особи, які відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, а також звільнені від подальшого відбування зазначених видів покарань за хворобою, на підставі Закону України про амністію чи акта про помилування, умовно-достроково звільнені від відбування покарання, яким замінена невідбута частина покарання більш м'яким, звільнені від відбування покарання вагітні жінки і жінки, які мають дітей віком до трьох років; | звільнені особи - особи, які відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, а також звільнені від подальшого відбування зазначених видів покарань за хворобою, на підставі Закону України про амністію чи акта про помилування, умовно-достроково звільнені від відбування покарання, яким замінена невідбута частина покарання більш м'яким, звільнені від відбування покарання вагітні жінки і жінки, які мають дітей віком до трьох років; | ||
5. | соціальна адаптація - комплекс правових, економічних, організаційних, соціально-психологічних та інших заходів, які здійснюються щодо звільнених осіб з метою пристосування до умов соціального середовища, захисту їх прав і законних інтересів; | соціальна адаптація - комплекс правових, економічних, організаційних, соціально-психологічних та інших заходів, які здійснюються щодо звільнених осіб з метою пристосування до умов соціального середовища, захисту їх прав і законних інтересів; | ||
6. | соціальний патронаж - комплекс заходів державної підтримки та допомоги звільненим особам, які здійснюються з метою сприяння цим особам у працевлаштуванні, професійній переорієнтації та перепідготовці, створення належних житлово-побутових умов, запобігання впливу на них криміногенних факторів. | соціальний патронаж - комплекс заходів державної підтримки та допомоги звільненим особам, які здійснюються з метою сприяння цим особам у працевлаштуванні, професійній переорієнтації та перепідготовці, створення належних житлово-побутових умов, запобігання впливу на них криміногенних факторів. | ||
7. | Стаття 2. Особи, на яких поширюється дія цього Закону | Стаття 2. Особи, на яких поширюється дія цього Закону | ||
8. | Заходи соціального патронажу застосовуються до громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які постійно проживають на території України і звернулися до спостережних комісій або інших органів та установ, уповноважених здійснювати зазначені заходи, протягом шести місяців після звільнення з установ виконання покарань. | -1- Косінов С.А. Частину 1 статті 2 після слів "і звернулися до спостережних комісій або інших органів та установ" доповнити словами "та організацій" і далі за текстом. | Враховано | Заходи соціального патронажу застосовуються до громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які постійно проживають на території України і звернулися до спостережних комісій або інших органів, установ та організацій, уповноважених здійснювати зазначені заходи, протягом шести місяців після звільнення з установ виконання покарань. |
9. | Особам, які звільняються з установ виконання покарань після відбуття покарання та з інших передбачених законом підстав, працівниками установ виконання покарань роз'яснюються їх права, що випливають із цього Закону та інших законодавчих актів України. | Особам, які звільняються з установ виконання покарань після відбуття покарання та з інших передбачених законом підстав, працівниками установ виконання покарань роз'яснюються їх права, що випливають із цього Закону та інших законодавчих актів України. | ||
10. | Стаття 3. Органи та установи, на які покладається здійснення заходів соціального патронажу | Стаття 3. Органи, установи та організації, на які покладається здійснення заходів соціального патронажу | ||
11. | Заходи соціального патронажу здійснюють місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, центри соціальної адаптації, служби у справах неповнолітніх, центри соціальних служб для молоді, спостережні комісії, органи соціального захисту населення та охорони здоров'я, органи внутрішніх справ, центри зайнятості, будинки-інтернати, кризові центри, служби психологічної допомоги, притулки для неповнолітніх, установи соціального патронажу, будинки нічного або тимчасового перебування звільнених осіб та інші уповноважені на це органи та установи. | -2- Косінов С.А. Статтю 3 викласти у наступній редакції: "Стаття 3. Органи, установи та організації, на які покладається здійснення заходів соціального патронажу Заходи соціального патронажу здійснюють місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, центри соціальної адаптації, служби у справах неповнолітніх, центри соціальних служб для молоді, спостережні комісії, органи соціального захисту населення, органи охорони здоров'я, органи внутрішніх справ, центри зайнятості населення, будинки-інтернати, кризові центри, служби психологічної допомоги, притулки, в тому числі для неповнолітніх, установи соціального патронажу, будинки нічного або тимчасового перебування звільнених осіб, громадські організації та інші уповноважені на це органи, організації та установи. Зазначені у частині першій цієї статті органи, організації та установи у разі звернення до них звільнених осіб зобов'язані невідкладно розпочати здійснення щодо них заходів соціального патронажу." | Враховано | Заходи соціального патронажу здійснюють місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, центри соціальної адаптації, служби у справах неповнолітніх, центри соціальних служб для молоді, спостережні комісії, органи соціального захисту населення та органи охорони здоров'я, органи внутрішніх справ, центри зайнятості населення, будинки-інтернати, кризові центри, служби психологічної допомоги, притулки, в тому числі для неповнолітніх, установи соціального патронажу, будинки нічного або тимчасового перебування звільнених осіб, громадські організації та інші уповноважені на це органи, організації та установи. |
12. | Зазначені у частині першій цієї статті органи та установи в разі звернення до них звільнених осіб зобов'язані невідкладно розпочати здійснення щодо них заходів соціального патронажу. | Зазначені у частині першій цієї статті органи, організації та установи в разі звернення до них звільнених осіб зобов'язані невідкладно розпочати здійснення щодо них заходів соціального патронажу. | ||
13. | Стаття 4. Створення житлово-побутових умов для звільнених осіб | Стаття 4. Створення житлово-побутових умов для звільнених осіб | ||
14. | Звільнені особи, які потребують поліпшення житлових умов, мають право на отримання житлового приміщення в порядку, передбаченому законодавством. | -3- Косінов С.А. У частині 1 статті 4 уточнити якими саме законами регламентується право звільнених осіб на отримання житлового приміщення. | Враховано | Звільнені особи, які потребують поліпшення житлових умов, мають право на отримання жилого приміщення в порядку, передбаченому Житловим кодексом України. |
15. | Особам, які звільнилися з установ виконання покарань і не мають житлової площі, по прибутті до обраного місця проживання, на період до її отримання, надається місце для тимчасового проживання в спеціальних гуртожитках, центрах соціальної адаптації, створених місцевими органами виконавчої влади. Місце для проживання в цих гуртожитках та центрах надається також особам, житлова площа яких тимчасово заселена, на період до її звільнення, та особам, яким повернути колишнє житлове приміщення немає можливості, - на період до поліпшення їх житлових умов у порядку, передбаченому законодавством. | -4- Косінов С.А. У частині 2 статті 4 вказати ким конкретно надається місце для тимчасового проживання. | Враховано | Особам, які звільнилися з установ виконання покарань і не мають жилої площі, по прибутті до обраного місця проживання, на період до її отримання, місцевими органами виконавчої влади надається місце для тимчасового проживання в спеціальних гуртожитках та центрах соціальної адаптації, створених цими місцевими органами виконавчої влади. Місце для проживання в цих гуртожитках та центрах надається також особам, жила площа яких тимчасово заселена, на період до її звільнення, та особам, яким повернути колишнє жиле приміщення немає можливості, - на період до поліпшення їх житлових умов у порядку, передбаченому законодавством. |
16. | Стаття 5. Медична допомога звільненим особам | Стаття 5. Медична допомога звільненим особам | ||
17. | Звільненим особам забезпечується надання медичної допомоги за місцем проживання у порядку, передбаченому законодавством. | -5- Косінов С.А. Частину 1 статті 5 після слів "забезпечується надання медичної допомоги за місцем проживання" доповнити словами "або за місцем реєстрації" і далі за текстом. | Враховано | Звільненим особам забезпечується надання медичної допомоги за місцем проживання або за місцем реєстрації у порядку, передбаченому законодавством. |
18. | Особи, які на момент звільнення потребують стаціонарної медичної допомоги, направляються до закладів охорони здоров'я на підставах і в порядку, передбачених законодавством. | -6- Косінов С.А. Доповнити статтю 5 новою частиною наступного змісту: "У разі відсутності у звільненої особи місця проживання або місця реєстрації надання їй медичної допомоги здійснюється за направленням органів, установ або організацій, які здійснюють соціальний патронаж." | Враховано | Особи, які на момент звільнення потребують стаціонарної медичної допомоги, направляються до закладів охорони здоров'я на підставах і в порядку, передбачених законодавством. У разі відсутності у звільненої особи місця проживання або місця реєстрації надання їй медичної допомоги здійснюється за направленням органів, установ або організацій, які здійснюють соціальний патронаж. |
19. | Стаття 6. Соціальна допомога звільненим особам | Стаття 6. Соціальна допомога звільненим особам | ||
20. | Громадяни похилого віку (чоловіки у віці 60 та жінки у віці 55 років і старші, а також особи, яким до досягнення загального пенсійного віку залишилося не більше півтора року), інваліди першої і другої груп із числа звільнених осіб за їх заявою та на підставі висновку медичної частини установи виконання покарань і клопотання місцевих органів соціального захисту населення можуть бути направлені до спеціальних будинків-інтернатів, якщо вони потребують стороннього догляду та медичного обслуговування і не мають працездатних дітей або родичів, зобов'язаних за законом їх доглядати. | -7- Косінов С.А. У частині 1 статті 6 після слів "… зобов'язаних за законом" додати "та згодних" і далі за текстом. | Враховано | Громадяни похилого віку (чоловіки у віці 60 та жінки у віці 55 років і старші, а також особи, яким до досягнення загального пенсійного віку залишилося не більше півтора року), інваліди першої і другої груп із числа звільнених осіб за їх заявою та на підставі висновку медичної частини установи виконання покарань і клопотання місцевих органів соціального захисту населення можуть бути направлені до спеціальних будинків-інтернатів, якщо вони потребують стороннього догляду та медичного обслуговування і не мають працездатних дітей або родичів, зобов'язаних за законом та згодних їх доглядати. |
21. | Спеціальні будинки-інтернати створюються, реорганізуються та ліквідуються за рішеннями центральних та місцевих органів виконавчої влади залежно від регіональних потреб. | Спеціальні будинки-інтернати створюються, реорганізуються та ліквідуються за рішеннями центральних та місцевих органів виконавчої влади залежно від регіональних потреб. | ||
22. | Громадяни віком від 15 до 28 років отримують інформаційну, правову, трудову, психолого-педагогічну, медичну та інші форми соціальної допомоги в соціальних службах для молоді на підставах і в порядку, передбачених законодавством. | Громадяни віком від 15 до 28 років отримують інформаційну, правову, трудову, психолого-педагогічну, медичну та інші форми соціальної допомоги в соціальних службах для молоді на підставах і в порядку, передбачених законодавством. | ||
23. | Стаття 7. Участь об'єднань громадян, підприємств, установ і окремих громадян у наданні соціальної допомоги звільненим особам | Стаття 7. Участь об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій і окремих громадян у наданні соціальної допомоги звільненим особам | ||
24. | У наданні звільненим особам соціальної допомоги на добровільних засадах можуть брати участь об'єднання громадян, підприємства, установи, організації незалежно від форми власності, у тому числі благодійні організації, а також окремі громадяни. | -8- Косінов С.А. Доповнити статтю 7 частиною наступного змісту: "Місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування можуть шляхом надання соціального замовлення з відповідним фінансуванням з бюджету залучати об'єднання громадян, підприємства, установи та організації до надання соціальної допомоги звільненим особам." | Враховано | У наданні звільненим особам соціальної допомоги на добровільних засадах можуть брати участь об'єднання громадян, підприємства, установи, організації незалежно від форми власності, у тому числі благодійні організації, а також окремі громадяни. Місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування можуть шляхом надання соціального замовлення з відповідним фінансуванням з бюджету залучати об'єднання громадян, підприємства, установи та організації до надання соціальної допомоги звільненим особам. |
25. | Стаття 8. Матеріально-технічне забезпечення і фінансування центрів соціальної адаптації та інших установ, що здійснюють заходи соціального патронажу | Стаття 8. Матеріально-технічне забезпечення і фінансування центрів соціальної адаптації та інших установ, що здійснюють заходи соціального патронажу | ||
26. | Матеріально-технічне забезпечення і фінансування центрів соціальної адаптації та інших установ, що здійснюють заходи соціального патронажу, проводиться органами виконавчої влади, які їх утворили. | -9- Шаров І.Ф. У частині 1 статті 8 конкретизувати органи виконавчої влади. Замість слів "органами виконавчої влади, які їх утворили" записати "за рахунок державного бюджету". | Відхилено | Матеріально-технічне забезпечення і фінансування центрів соціальної адаптації та інших установ, що здійснюють заходи соціального патронажу, проводиться органами виконавчої влади, які їх утворили. |
27. | Центри соціальної адаптації, будинки нічного або тимчасового перебування звільнених осіб можуть утворюватися та утримуватися за рахунок добровільних пожертвувань підприємств, установ, організацій, релігійних об'єднань і внесків окремих громадян. | -10- Косінов С.А. Частину 2 статті 8 доповнити наступним реченням: "Допускається фінансування органами виконавчої влади або місцевого самоврядування об'єднань громадян, які здійснюють соціальний патронаж, на умовах соціального замовлення". | Відхилено | Центри соціальної адаптації, будинки нічного або тимчасового перебування звільнених осіб можуть утворюватися та утримуватися за рахунок добровільних пожертвувань підприємств, установ, організацій, релігійних об'єднань і внесків окремих громадян. |
28. | Стаття 9. Про організацію освіти осіб, які відбувають покарання | Стаття 9. Про організацію освіти осіб, які відбувають покарання | ||
29. | Центральний орган виконавчої влади з питань виконання покарань разом з центральним органом виконавчої влади з питань освіти та науки забезпечують надання особам, які відбувають покарання, з метою їх подальшої соціальної адаптації можливості в оволодінні соціально необхідними професіями з урахуванням потреб національної економіки через систему професійно-технічної освіти. | -11- Шаров І.Ф. У статті 9 передбачити механізм забезпечення реалізації права на отримання професійно-технічної освіти особами, які цього потребують". | Відхилено | Центральний орган виконавчої влади з питань виконання покарань разом з центральним органом виконавчої влади з питань освіти та науки забезпечують надання особам, які відбувають покарання, з метою їх подальшої соціальної адаптації можливості в оволодінні соціально необхідними професіями з урахуванням потреб національної економіки через систему професійно-технічної освіти. З метою фінансового забезпечення цих заходів центральний орган виконавчої влади з питань виконання покарань разом з центральним органом виконавчої влади з питань освіти та науки щорічно розробляють та подають відповідні пропозиції при складанні проекту Державного бюджету України на наступний рік. |
-12- Косінов С.А. Доповнити статтю 9 реченням наступного змісту: "З метою фінансового забезпечення цих заходів центральний орган виконавчої влади з питань виконання покарань разом з центральним органом виконавчої влади з питань освіти та науки щорічно розробляють та подають відповідні пропозиції при складанні проекту Державного бюджету України на наступний рік." | Враховано | |||
30. | Стаття 10. Гарантії реалізації прав звільнених осіб | Стаття 10. Гарантії реалізації прав звільнених осіб | ||
31. | Права звільнених осіб, закріплені цим Законом, реалізуються в повному обсязі і не можуть бути обмежені, крім випадків обмеження дієздатності чи визнання їх недієздатними з підстав і в порядку, передбачених законодавчими актами. | Права звільнених осіб, закріплені цим Законом, реалізуються в повному обсязі і не можуть бути обмежені, крім випадків обмеження дієздатності чи визнання їх недієздатними з підстав і в порядку, передбачених законодавчими актами. | ||
32. | Дії державних органів і посадових осіб, які порушують права звільнених осіб, можуть бути оскаржені в порядку, передбаченому законодавством. | Дії державних органів і посадових осіб, які порушують права звільнених осіб, можуть бути оскаржені в порядку, передбаченому законодавством. | ||
33. | Стаття 11. Прикінцеві положення | -13- Косінов С.А. Доповнити законопроект статтею 11 такого змісту: "Стаття 11. Відповідальність за порушення цього Закону Посадові особи, винні у порушенні вимог цього Закону, притягаються до відповідальності згідно з законом." | Враховано | Стаття 11. Відповідальність за порушення цього Закону Посадові особи, винні у порушенні вимог цього Закону, притягаються до відповідальності згідно з законом. |
34. | Стаття 11. Прикінцеві положення | Стаття 12. Прикінцеві положення | ||
35. | 1. Цей Закон набирає чинності через шість місяців з дня його опублікування. | 1. Цей Закон набирає чинності через шість місяців з дня його опублікування. | ||
36. | 2. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом: | 2. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом: | ||
37. | привести власні нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом; | привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом; | ||
38. | забезпечити перегляд і скасування органами виконавчої влади прийнятих ними нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону; | забезпечити перегляд і скасування органами виконавчої влади прийнятих ними нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону; | ||
39. | забезпечити прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації положень цього Закону. | -14- Косінов С.А. Доповнити частину 2 Прикінцевих положень пунктом наступного змісту: "подати на розгляд Верховної Ради України законопроект про внесення змін до законів України у зв'язку з прийняттям цього Закону." | Враховано | забезпечити прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації положень цього Закону; подати на розгляд Верховної Ради України законопроект про внесення змін до законів України у зв'язку з прийняттям цього Закону. |