Про інф. КМУ про стан підготовки до роботи в осінньо-зимовий період 2003-2004 років об'єктів теплопостачання та експлуатації тепломереж, забезпечення їх енергоресурсами та стан формування тарифів на теплоносії (Друге читання)
№ п.п. | Редакція, прийнята в першому читанні | Пропозиції | Висновки | Остаточна редакція |
0. | ПОСТАНОВА ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ | ПОСТАНОВА ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ | ||
1. | Про інформацію Кабінету Міністрів України про стан підготовки до роботи в осінньо-зимовий період 2003-2004 років об'єктів теплопостачання та експлуатації тепломереж, забезпечення їх енергоресурсами та стан формування тарифів на теплоносії | Про інформацію Кабінету Міністрів України про стан підготовки до роботи в осінньо-зимовий період 2003-2004 років об'єктів теплопостачання та експлуатації тепломереж, забезпечення їх енергоресурсами та стан формування тарифів на теплоносії | ||
2. | Розглянувши інформацію Кабінету Міністрів України про стан підготовки до роботи в осінньо-зимовий період 2003-2004 років об'єктів теплопостачання та експлуатації тепломереж, забезпечення їх енергоресурсами та стан формування тарифів на теплоносії, Верховна Рада України відзначає, що в останні роки склалася вкрай негативна тенденція постійного погіршення стану теплопостачання в осінньо-зимовий період як окремих об'єктів, так і цілих реґіонів, про що свідчать численні скарги населення, тривожні звернення органів місцевого самоврядування. | Розглянувши інформацію Кабінету Міністрів України про стан підготовки до роботи в осінньо-зимовий період 2003-2004 років об'єктів теплопостачання та експлуатації тепломереж, забезпечення їх енергоресурсами та стан формування тарифів на теплоносії, Верховна Рада України відзначає, що в останні роки склалася вкрай негативна тенденція постійного погіршення стану теплопостачання в осінньо-зимовий період як окремих об'єктів, так і цілих реґіонів, про що свідчать численні скарги населення, тривожні звернення органів місцевого самоврядування. | ||
3. | В аварійному стані знаходиться 4 тис км тепломереж (18% від загальної кількості), 5,4 тис.км мереж (23%) замортизовані. Термін експлуатації 6,5 тис. котлів (29%) перевищує 20 років, 8,4 тис. котлів є застарілими і малоефективними з низьким коефіцієнтом корисної дії (70-80%). | В аварійному стані знаходиться 4 тис км тепломереж (18% від загальної кількості), 5,4 тис.км мереж (23%) замортизовані. Термін експлуатації 6,5 тис. котлів (29%) перевищує 20 років, 8,4 тис. котлів є застарілими і малоефективними з низьким коефіцієнтом корисної дії (70-80%). | ||
4. | В той же час в ряді регіонів ремонт і підготовка об'єктів теплопостачання до опалювального сезону проводиться з відставанням від затверджених графіків, планів. Незадовільно відбувається накопичення необхідних запасів вугілля, рідкого палива для роботи об'єктів теплопостачання в осінньо-зимовий період. | В той же час в ряді регіонів ремонт і підготовка об'єктів теплопостачання до опалювального сезону проводиться з відставанням від затверджених графіків, планів. Незадовільно відбувається накопичення необхідних запасів вугілля, рідкого палива для роботи об'єктів теплопостачання в осінньо-зимовий період. | ||
5. | Зростає заборгованість як підприємств житлово-комунального господарства за спожиті газ, електричну енергію, так і споживачів за послуги водо-, теплопостачання та водовідведення. Політика цін і тарифів стала непосильним тягарем для населення, що в свою чергу призводить до збитковості підприємств житлово-комунального господарства. | Зростає заборгованість як підприємств житлово-комунального господарства за спожиті газ, електричну енергію, так і споживачів за послуги водо-, теплопостачання та водовідведення. Політика цін і тарифів стала непосильним тягарем для населення, що в свою чергу призводить до збитковості підприємств житлово-комунального господарства. | ||
6. | Встановлення тарифів органами місцевого самоврядування відбувається не прозоро, існують випадки включення до собівартості послуг необґрунтованих витрат, а у разі зниження якості послуги, відключення теплопостачання не відбувається відповідний перерахунок вартості послуги за ініціативою виробника (виконавця) послуги. Крім того, укорінилась практика встановлення завищених норм споживання газу, води, тепла, норм втрат і витрат. Урядом незадовільно забезпечується і виконується Програма поетапного оснащення наявного житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії, виконання якої передбачалось до 2000 року. | Встановлення тарифів органами місцевого самоврядування відбувається не прозоро, існують випадки включення до собівартості послуг необґрунтованих витрат, а у разі зниження якості послуги, відключення теплопостачання не відбувається відповідний перерахунок вартості послуги за ініціативою виробника (виконавця) послуги. Крім того, укорінилась практика встановлення завищених норм споживання газу, води, тепла, норм втрат і витрат. Урядом незадовільно забезпечується і виконується Програма поетапного оснащення наявного житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії, виконання якої передбачалось до 2000 року. | ||
7. | Невиправдано затягується реформування житлово-комунального господарства, Уряд неодноразово порушував встановлений Верховною Радою України термін підготовки відповідної Загальнодержавної програми. | Невиправдано затягується реформування житлово-комунального господарства, Уряд неодноразово порушував встановлений Верховною Радою України термін підготовки відповідної Загальнодержавної програми. | ||
8. | Верховна Рада України п о с т а н о в л я є: | Верховна Рада України п о с т а н о в л я є: | ||
9. | 1. Відзначити недостатню роботу Кабінету Міністрів України по підготовці до роботи в осінньо-зимовий період об'єктів теплопостачання та експлуатації тепломереж, забезпеченню їх енергоресурсами. | -1- Цибенко П.С. Визнати роботу Кабінету Міністрів України незадовільною. | Відхилено . При голосуванні в сесійній залі Верховної Ради України 18.11.03 пропозиція набрала 89 голосів. | 1. Відзначити недостатню роботу Кабінету Міністрів України по підготовці до роботи в осінньо-зимовий період об'єктів теплопостачання та експлуатації тепломереж, забезпеченню їх енергоресурсами. |
10. | 2. Рекомендувати Кабінету Міністрів України разом з органами місцевого самоврядування: | 2. Рекомендувати Кабінету Міністрів України разом з органами місцевого самоврядування: | ||
11. | - здійснити комплексну перевірку реального стану забезпечення об'єктів теплопостачання енергоресурсами на початок опалювального сезону з врахуванням нормативних запасів та запасів держрезерву; | - здійснити комплексну перевірку реального стану забезпечення об'єктів теплопостачання енергоресурсами на початок опалювального сезону з врахуванням нормативних запасів та запасів держрезерву; | ||
12. | - забезпечити завершення підготовки до роботи в осінньо-зимовий період 2003-2004 років об'єктів теплопостачання та експлуатації тепломереж суб'єктів господарювання незалежно від форм власності і розпочати опалювальний сезон відповідно до нормативних вимог; | - забезпечити завершення підготовки до роботи в осінньо-зимовий період 2003-2004 років об'єктів теплопостачання та експлуатації тепломереж суб'єктів господарювання незалежно від форм власності і розпочати опалювальний сезон відповідно до нормативних вимог; | ||
13. | - провести аналіз діючих тарифів на енергоресурси та прогнозу їх рівня в осінньо-зимовий період 2003-2004 років і визначити механізми врегулювання проблем, що виникають при зміні зовнішніх чинників ціноутворення за умови стабілізації тарифів на теплоносії протягом всього опалювального сезону; | - провести аналіз діючих тарифів на енергоресурси та прогнозу їх рівня в осінньо-зимовий період 2003-2004 років і визначити механізми врегулювання проблем, що виникають при зміні зовнішніх чинників ціноутворення за умови стабілізації тарифів на теплоносії протягом всього опалювального сезону; | ||
14. | - переглянути діючі норми і нормативи споживання послуг, ціни і тарифи на них, порядок формування собівартості послуг з метою встановлення економічно-обґрунтованих тарифів і цін; | - переглянути діючі норми і нормативи споживання послуг, ціни і тарифи на них, порядок формування собівартості послуг з метою встановлення економічно-обґрунтованих тарифів і цін; | ||
15. | - провести комплекс заходів щодо погашення боргів минулих періодів споживачами житлово-комунальних послуг, зокрема населенням, підприємствами, установами і організаціями, які фінансуються за рахунок державного та місцевого бюджетів перед підприємствами житлово-комунального господарства, а так само підприємствами житлово-комунального господарства перед постачальниками енергоносіїв; | - провести комплекс заходів щодо погашення боргів минулих періодів споживачами житлово-комунальних послуг, зокрема населенням, підприємствами, установами і організаціями, які фінансуються за рахунок державного та місцевого бюджетів перед підприємствами житлово-комунального господарства, а так само підприємствами житлово-комунального господарства перед постачальниками енергоносіїв; | ||
16. | - розробити дієвий механізм сплати бюджетними установами соціальної сфери (школи, дошкільні заклади, лікарні тощо) за спожиті житлово-комунальні послуги, зокрема послуги теплоелектропостачання; | - розробити дієвий механізм сплати бюджетними установами соціальної сфери (школи, дошкільні заклади, лікарні тощо) за спожиті житлово-комунальні послуги, зокрема послуги теплоелектропостачання; | ||
17. | - запровадити порядок (механізм) отримання пільгових цільових адресних кредитів для депресивних реґіонів для закупівлі енергоносіїв; | - запровадити порядок (механізм) отримання пільгових цільових адресних кредитів для депресивних реґіонів для закупівлі енергоносіїв; | ||
18. | - передбачити виділення необхідних коштів при передачі у комунальну власність житлового фонду та об'єктів соціальної сфери; | - передбачити виділення необхідних коштів при передачі у комунальну власність житлового фонду та об'єктів соціальної сфери; | ||
19. | - переглянути доцільність продовження дії постанови Кабінету Міністрів України від 8 червня 1998 за № 822 "Про внесення доповнення до постанови Кабінету Міністрів України від 8 червня 1996 року "Про затвердження норм споживання природного газу населенням в разі відсутності газових лічильників". | - переглянути доцільність продовження дії постанови Кабінету Міністрів України від 8 червня 1998 за № 822 "Про внесення доповнення до постанови Кабінету Міністрів України від 8 червня 1996 року "Про затвердження норм споживання природного газу населенням в разі відсутності газових лічильників". | ||
20. | 3. Рекомендувати Кабінету Міністрів України: | 3. Рекомендувати Кабінету Міністрів України: | ||
21. | - в місячний термін забезпечити перегляд діючих державних норм, стандартів і правил з метою вилучення з них норм, які роблять припустимими зниження температури в жилих будинках, закладах освіти, охорони здоров'я, культури та інших об'єктів соціальної сфери та подати інформацію до Верховної Ради України з цього питання; | - в місячний термін забезпечити перегляд діючих державних норм, стандартів і правил з метою вилучення з них норм, які роблять припустимими зниження температури в жилих будинках, закладах освіти, охорони здоров'я, культури та інших об'єктів соціальної сфери та подати інформацію до Верховної Ради України з цього питання; | ||
22. | - вжити додаткових заходів для поліпшення розрахунків з вугільними та електроенергетичними підприємствами за спожиті енергоносії та спрямувати додаткові ресурси на підготовку до зими об'єктів соціальної сфери, які не передані у комунальну власність; | - вжити додаткових заходів для поліпшення розрахунків з вугільними та електроенергетичними підприємствами за спожиті енергоносії та спрямувати додаткові ресурси на підготовку до зими об'єктів соціальної сфери, які не передані у комунальну власність; | ||
23. | - передбачити в Державному бюджеті на 2004 рік та подальші роки кошти на створення та підтримання необхідних запасів палива у державному резерві для забезпечення надійного теплопостачання протягом опалювального сезону; | - передбачити в Державному бюджеті на 2004 рік та подальші роки кошти на створення та підтримання необхідних запасів палива у державному резерві для забезпечення надійного теплопостачання протягом опалювального сезону; | ||
24. | - провести аналіз стану виконання Державного бюджету України на 2003 рік в частині виплати субвенцій органам місцевого самоврядування на надання пільг та субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення з метою уникнення зловживань та впорядкування існуючого механізму сплати за отримані послуги; | - провести аналіз стану виконання Державного бюджету України на 2003 рік в частині виплати субвенцій органам місцевого самоврядування на надання пільг та субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення з метою уникнення зловживань та впорядкування існуючого механізму сплати за отримані послуги; | ||
25. | - проаналізувати виконання Програми поетапного оснащення наявного житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії на 1996 - 2007 роки та вжити заходів щодо прискорення встановлення засобів обліку, розробити механізм заохочення населення за встановлення лічильників; | - проаналізувати виконання Програми поетапного оснащення наявного житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії на 1996 - 2007 роки та вжити заходів щодо прискорення встановлення засобів обліку, розробити механізм заохочення населення за встановлення лічильників; | ||
26. | - до 1 березня 2004 року розробити і затвердити тимчасові методичні рекомендації про порядок розробки та корегування схем теплопостачання населених пунктів, а також забезпечення теплом жилих будинків, закладів освіти, охорони здоров'я, культури та інших об'єктів соціальної сфери, що опалюються від централізованих мереж теплопостачання, а також інших джерел теплопостачання та порядку оплати за спожиті послуги до прийняття Закону України про теплопостачання; | - до 1 березня 2004 року розробити і затвердити тимчасові методичні рекомендації про порядок розробки та корегування схем теплопостачання населених пунктів, а також забезпечення теплом жилих будинків, закладів освіти, охорони здоров'я, культури та інших об'єктів соціальної сфери, що опалюються від централізованих мереж теплопостачання, а також інших джерел теплопостачання та порядку оплати за спожиті послуги до прийняття Закону України про теплопостачання; | ||
27. | - не пізніше 1 листопада 2003 року надати інформацію народним депутатам України про потребу забезпечення енергоресурсами об'єктів теплопостачання по кожній області України та про фактичний початок опалювального сезону 2003-2004 років. | -2- Рудьковський М.М. Доповнити Постанову пунктом Кабінету Міністрів України покласти на НКРЕ України встановлення тарифів на транспортування вуглеводнів внутрішньопромисловими трубопроводами, виходячи з собівартості на здійснення цих послуг підприємствами НАК Нафтогаз України | Відхилено . При голосуванні в сесійній залі Верховної Ради України 18.11.03 пропозиція набрала 98 голосів. | - не пізніше 1 листопада 2003 року надати інформацію народним депутатам України про потребу забезпечення енергоресурсами об'єктів теплопостачання по кожній області України та про фактичний початок опалювального сезону 2003-2004 років. |
28. | 4. Рекомендувати органам місцевого самоврядування: | 4. Рекомендувати органам місцевого самоврядування: | ||
29. | - розробити та відкорегувати існуючі схеми теплопостачання населених пунктів протягом 2004 року; | - розробити та відкорегувати існуючі схеми теплопостачання населених пунктів протягом 2004 року; | ||
30. | - посилити контроль за самостійним встановленням приладів опалення споживачами та зміною схем опалення багатоквартирних будинків, не допускати випадків порушення систем теплопостачання через самовільне та несанкціоноване втручання в роботу систем теплопостачання; | - посилити контроль за самостійним встановленням приладів опалення споживачами та зміною схем опалення багатоквартирних будинків, не допускати випадків порушення систем теплопостачання через самовільне та несанкціоноване втручання в роботу систем теплопостачання; | ||
31. | - вжити додаткових заходів щодо своєчасної виплати субсидій населенню для сплати за житлово-комунальні послуги, в тому числі за спожиті теплову та електричну енергію; | - вжити додаткових заходів щодо своєчасної виплати субсидій населенню для сплати за житлово-комунальні послуги, в тому числі за спожиті теплову та електричну енергію; | ||
32. | 5. Комітетам Верховної Ради України прискорити розгляд на своїх засіданнях проекту Закону України "Про загальнодержавну програму реформування житлово-комунального господарства". | 5. Комітетам Верховної Ради України прискорити розгляд на своїх засіданнях проекту Закону України "Про загальнодержавну програму реформування житлово-комунального господарства". | ||
33. | 6. Комітетам Верховної Ради України Комітет з питань будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства і зв'язку та з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки підготувати пропозиції щодо забезпечення парламентського та громадського контролю за ходом опалювального сезону в осінньо-зимовий період 2003-2004 років. | 6. Комітетам Верховної Ради України Комітет з питань будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства і зв'язку та з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки підготувати пропозиції щодо забезпечення парламентського та громадського контролю за ходом опалювального сезону в осінньо-зимовий період 2003-2004 років. | ||
34. | 7. Контроль за виконанням цієї Постанови покласти на Комітети Верховної Ради України з питань будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства і зв'язку та з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки за належністю питань. | 7. Контроль за виконанням цієї Постанови покласти на Комітети Верховної Ради України з питань будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства і зв'язку та з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки за належністю питань. |