Кількість абзаців - 35 Таблиця поправок


Про інф. КМУ про стан підготовки до роботи в осінньо-зимовий період 2003-2004 років об'єктів теплопостачання та експлуатації тепломереж, забезпечення їх енергоресурсами та стан формування тарифів на теплоносії (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. ПОСТАНОВА ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ      ПОСТАНОВА ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ  
1. Про інформацію Кабінету Міністрів України про стан підготовки до роботи в осінньо-зимовий період 2003-2004 років об'єктів теплопостачання та експлуатації тепломереж, забезпечення їх енергоресурсами та стан формування тарифів на теплоносії      Про інформацію Кабінету Міністрів України про стан підготовки до роботи в осінньо-зимовий період 2003-2004 років об'єктів теплопостачання та експлуатації тепломереж, забезпечення їх енергоресурсами та стан формування тарифів на теплоносії  
2. Розглянувши інформацію Кабінету Міністрів України про стан підготовки до роботи в осінньо-зимовий період 2003-2004 років об'єктів теплопостачання та експлуатації тепломереж, забезпечення їх енергоресурсами та стан формування тарифів на теплоносії, Верховна Рада України відзначає, що в останні роки склалася вкрай негативна тенденція постійного погіршення стану теплопостачання в осінньо-зимовий період як окремих об'єктів, так і цілих реґіонів, про що свідчать численні скарги населення, тривожні звернення органів місцевого самоврядування.      Розглянувши інформацію Кабінету Міністрів України про стан підготовки до роботи в осінньо-зимовий період 2003-2004 років об'єктів теплопостачання та експлуатації тепломереж, забезпечення їх енергоресурсами та стан формування тарифів на теплоносії, Верховна Рада України відзначає, що в останні роки склалася вкрай негативна тенденція постійного погіршення стану теплопостачання в осінньо-зимовий період як окремих об'єктів, так і цілих реґіонів, про що свідчать численні скарги населення, тривожні звернення органів місцевого самоврядування.  
3. В аварійному стані знаходиться 4 тис км тепломереж (18% від загальної кількості), 5,4 тис.км мереж (23%) замортизовані. Термін експлуатації 6,5 тис. котлів (29%) перевищує 20 років, 8,4 тис. котлів є застарілими і малоефективними з низьким коефіцієнтом корисної дії (70-80%).      В аварійному стані знаходиться 4 тис км тепломереж (18% від загальної кількості), 5,4 тис.км мереж (23%) замортизовані. Термін експлуатації 6,5 тис. котлів (29%) перевищує 20 років, 8,4 тис. котлів є застарілими і малоефективними з низьким коефіцієнтом корисної дії (70-80%).  
4. В той же час в ряді регіонів ремонт і підготовка об'єктів теплопостачання до опалювального сезону проводиться з відставанням від затверджених графіків, планів. Незадовільно відбувається накопичення необхідних запасів вугілля, рідкого палива для роботи об'єктів теплопостачання в осінньо-зимовий період.      В той же час в ряді регіонів ремонт і підготовка об'єктів теплопостачання до опалювального сезону проводиться з відставанням від затверджених графіків, планів. Незадовільно відбувається накопичення необхідних запасів вугілля, рідкого палива для роботи об'єктів теплопостачання в осінньо-зимовий період.  
5. Зростає заборгованість як підприємств житлово-комунального господарства за спожиті газ, електричну енергію, так і споживачів за послуги водо-, теплопостачання та водовідведення. Політика цін і тарифів стала непосильним тягарем для населення, що в свою чергу призводить до збитковості підприємств житлово-комунального господарства.      Зростає заборгованість як підприємств житлово-комунального господарства за спожиті газ, електричну енергію, так і споживачів за послуги водо-, теплопостачання та водовідведення. Політика цін і тарифів стала непосильним тягарем для населення, що в свою чергу призводить до збитковості підприємств житлово-комунального господарства.  
6. Встановлення тарифів органами місцевого самоврядування відбувається не прозоро, існують випадки включення до собівартості послуг необґрунтованих витрат, а у разі зниження якості послуги, відключення теплопостачання не відбувається відповідний перерахунок вартості послуги за ініціативою виробника (виконавця) послуги. Крім того, укорінилась практика встановлення завищених норм споживання газу, води, тепла, норм втрат і витрат. Урядом незадовільно забезпечується і виконується Програма поетапного оснащення наявного житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії, виконання якої передбачалось до 2000 року.      Встановлення тарифів органами місцевого самоврядування відбувається не прозоро, існують випадки включення до собівартості послуг необґрунтованих витрат, а у разі зниження якості послуги, відключення теплопостачання не відбувається відповідний перерахунок вартості послуги за ініціативою виробника (виконавця) послуги. Крім того, укорінилась практика встановлення завищених норм споживання газу, води, тепла, норм втрат і витрат. Урядом незадовільно забезпечується і виконується Програма поетапного оснащення наявного житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії, виконання якої передбачалось до 2000 року.  
7. Невиправдано затягується реформування житлово-комунального господарства, Уряд неодноразово порушував встановлений Верховною Радою України термін підготовки відповідної Загальнодержавної програми.      Невиправдано затягується реформування житлово-комунального господарства, Уряд неодноразово порушував встановлений Верховною Радою України термін підготовки відповідної Загальнодержавної програми.  
8. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:      Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:  
9. 1. Відзначити недостатню роботу Кабінету Міністрів України по підготовці до роботи в осінньо-зимовий період об'єктів теплопостачання та експлуатації тепломереж, забезпеченню їх енергоресурсами.   -1- Цибенко П.С.
Визнати роботу Кабінету Міністрів України незадовільною.  
Відхилено . При голосуванні в сесійній залі Верховної Ради України 18.11.03 пропозиція набрала 89 голосів.  1. Відзначити недостатню роботу Кабінету Міністрів України по підготовці до роботи в осінньо-зимовий період об'єктів теплопостачання та експлуатації тепломереж, забезпеченню їх енергоресурсами.  
10. 2. Рекомендувати Кабінету Міністрів України разом з органами місцевого самоврядування:      2. Рекомендувати Кабінету Міністрів України разом з органами місцевого самоврядування:  
11. - здійснити комплексну перевірку реального стану забезпечення об'єктів теплопостачання енергоресурсами на початок опалювального сезону з врахуванням нормативних запасів та запасів держрезерву;      - здійснити комплексну перевірку реального стану забезпечення об'єктів теплопостачання енергоресурсами на початок опалювального сезону з врахуванням нормативних запасів та запасів держрезерву;  
12. - забезпечити завершення підготовки до роботи в осінньо-зимовий період 2003-2004 років об'єктів теплопостачання та експлуатації тепломереж суб'єктів господарювання незалежно від форм власності і розпочати опалювальний сезон відповідно до нормативних вимог;      - забезпечити завершення підготовки до роботи в осінньо-зимовий період 2003-2004 років об'єктів теплопостачання та експлуатації тепломереж суб'єктів господарювання незалежно від форм власності і розпочати опалювальний сезон відповідно до нормативних вимог;  
13. - провести аналіз діючих тарифів на енергоресурси та прогнозу їх рівня в осінньо-зимовий період 2003-2004 років і визначити механізми врегулювання проблем, що виникають при зміні зовнішніх чинників ціноутворення за умови стабілізації тарифів на теплоносії протягом всього опалювального сезону;      - провести аналіз діючих тарифів на енергоресурси та прогнозу їх рівня в осінньо-зимовий період 2003-2004 років і визначити механізми врегулювання проблем, що виникають при зміні зовнішніх чинників ціноутворення за умови стабілізації тарифів на теплоносії протягом всього опалювального сезону;  
14. - переглянути діючі норми і нормативи споживання послуг, ціни і тарифи на них, порядок формування собівартості послуг з метою встановлення економічно-обґрунтованих тарифів і цін;      - переглянути діючі норми і нормативи споживання послуг, ціни і тарифи на них, порядок формування собівартості послуг з метою встановлення економічно-обґрунтованих тарифів і цін;  
15. - провести комплекс заходів щодо погашення боргів минулих періодів споживачами житлово-комунальних послуг, зокрема населенням, підприємствами, установами і організаціями, які фінансуються за рахунок державного та місцевого бюджетів перед підприємствами житлово-комунального господарства, а так само підприємствами житлово-комунального господарства перед постачальниками енергоносіїв;      - провести комплекс заходів щодо погашення боргів минулих періодів споживачами житлово-комунальних послуг, зокрема населенням, підприємствами, установами і організаціями, які фінансуються за рахунок державного та місцевого бюджетів перед підприємствами житлово-комунального господарства, а так само підприємствами житлово-комунального господарства перед постачальниками енергоносіїв;  
16. - розробити дієвий механізм сплати бюджетними установами соціальної сфери (школи, дошкільні заклади, лікарні тощо) за спожиті житлово-комунальні послуги, зокрема послуги теплоелектропостачання;      - розробити дієвий механізм сплати бюджетними установами соціальної сфери (школи, дошкільні заклади, лікарні тощо) за спожиті житлово-комунальні послуги, зокрема послуги теплоелектропостачання;  
17. - запровадити порядок (механізм) отримання пільгових цільових адресних кредитів для депресивних реґіонів для закупівлі енергоносіїв;      - запровадити порядок (механізм) отримання пільгових цільових адресних кредитів для депресивних реґіонів для закупівлі енергоносіїв;  
18. - передбачити виділення необхідних коштів при передачі у комунальну власність житлового фонду та об'єктів соціальної сфери;      - передбачити виділення необхідних коштів при передачі у комунальну власність житлового фонду та об'єктів соціальної сфери;  
19. - переглянути доцільність продовження дії постанови Кабінету Міністрів України від 8 червня 1998 за № 822 "Про внесення доповнення до постанови Кабінету Міністрів України від 8 червня 1996 року "Про затвердження норм споживання природного газу населенням в разі відсутності газових лічильників".      - переглянути доцільність продовження дії постанови Кабінету Міністрів України від 8 червня 1998 за № 822 "Про внесення доповнення до постанови Кабінету Міністрів України від 8 червня 1996 року "Про затвердження норм споживання природного газу населенням в разі відсутності газових лічильників".  
20. 3. Рекомендувати Кабінету Міністрів України:      3. Рекомендувати Кабінету Міністрів України:  
21. - в місячний термін забезпечити перегляд діючих державних норм, стандартів і правил з метою вилучення з них норм, які роблять припустимими зниження температури в жилих будинках, закладах освіти, охорони здоров'я, культури та інших об'єктів соціальної сфери та подати інформацію до Верховної Ради України з цього питання;      - в місячний термін забезпечити перегляд діючих державних норм, стандартів і правил з метою вилучення з них норм, які роблять припустимими зниження температури в жилих будинках, закладах освіти, охорони здоров'я, культури та інших об'єктів соціальної сфери та подати інформацію до Верховної Ради України з цього питання;  
22. - вжити додаткових заходів для поліпшення розрахунків з вугільними та електроенергетичними підприємствами за спожиті енергоносії та спрямувати додаткові ресурси на підготовку до зими об'єктів соціальної сфери, які не передані у комунальну власність;      - вжити додаткових заходів для поліпшення розрахунків з вугільними та електроенергетичними підприємствами за спожиті енергоносії та спрямувати додаткові ресурси на підготовку до зими об'єктів соціальної сфери, які не передані у комунальну власність;  
23. - передбачити в Державному бюджеті на 2004 рік та подальші роки кошти на створення та підтримання необхідних запасів палива у державному резерві для забезпечення надійного теплопостачання протягом опалювального сезону;      - передбачити в Державному бюджеті на 2004 рік та подальші роки кошти на створення та підтримання необхідних запасів палива у державному резерві для забезпечення надійного теплопостачання протягом опалювального сезону;  
24. - провести аналіз стану виконання Державного бюджету України на 2003 рік в частині виплати субвенцій органам місцевого самоврядування на надання пільг та субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення з метою уникнення зловживань та впорядкування існуючого механізму сплати за отримані послуги;      - провести аналіз стану виконання Державного бюджету України на 2003 рік в частині виплати субвенцій органам місцевого самоврядування на надання пільг та субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення з метою уникнення зловживань та впорядкування існуючого механізму сплати за отримані послуги;  
25. - проаналізувати виконання Програми поетапного оснащення наявного житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії на 1996 - 2007 роки та вжити заходів щодо прискорення встановлення засобів обліку, розробити механізм заохочення населення за встановлення лічильників;      - проаналізувати виконання Програми поетапного оснащення наявного житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії на 1996 - 2007 роки та вжити заходів щодо прискорення встановлення засобів обліку, розробити механізм заохочення населення за встановлення лічильників;  
26. - до 1 березня 2004 року розробити і затвердити тимчасові методичні рекомендації про порядок розробки та корегування схем теплопостачання населених пунктів, а також забезпечення теплом жилих будинків, закладів освіти, охорони здоров'я, культури та інших об'єктів соціальної сфери, що опалюються від централізованих мереж теплопостачання, а також інших джерел теплопостачання та порядку оплати за спожиті послуги до прийняття Закону України про теплопостачання;      - до 1 березня 2004 року розробити і затвердити тимчасові методичні рекомендації про порядок розробки та корегування схем теплопостачання населених пунктів, а також забезпечення теплом жилих будинків, закладів освіти, охорони здоров'я, культури та інших об'єктів соціальної сфери, що опалюються від централізованих мереж теплопостачання, а також інших джерел теплопостачання та порядку оплати за спожиті послуги до прийняття Закону України про теплопостачання;  
27. - не пізніше 1 листопада 2003 року надати інформацію народним депутатам України про потребу забезпечення енергоресурсами об'єктів теплопостачання по кожній області України та про фактичний початок опалювального сезону 2003-2004 років.   -2- Рудьковський М.М.
Доповнити Постанову пунктом Кабінету Міністрів України покласти на НКРЕ України встановлення тарифів на транспортування вуглеводнів внутрішньопромисловими трубопроводами, виходячи з собівартості на здійснення цих послуг підприємствами НАК Нафтогаз України  
Відхилено . При голосуванні в сесійній залі Верховної Ради України 18.11.03 пропозиція набрала 98 голосів.  - не пізніше 1 листопада 2003 року надати інформацію народним депутатам України про потребу забезпечення енергоресурсами об'єктів теплопостачання по кожній області України та про фактичний початок опалювального сезону 2003-2004 років.  
28. 4. Рекомендувати органам місцевого самоврядування:      4. Рекомендувати органам місцевого самоврядування:  
29. - розробити та відкорегувати існуючі схеми теплопостачання населених пунктів протягом 2004 року;      - розробити та відкорегувати існуючі схеми теплопостачання населених пунктів протягом 2004 року;  
30. - посилити контроль за самостійним встановленням приладів опалення споживачами та зміною схем опалення багатоквартирних будинків, не допускати випадків порушення систем теплопостачання через самовільне та несанкціоноване втручання в роботу систем теплопостачання;      - посилити контроль за самостійним встановленням приладів опалення споживачами та зміною схем опалення багатоквартирних будинків, не допускати випадків порушення систем теплопостачання через самовільне та несанкціоноване втручання в роботу систем теплопостачання;  
31. - вжити додаткових заходів щодо своєчасної виплати субсидій населенню для сплати за житлово-комунальні послуги, в тому числі за спожиті теплову та електричну енергію;      - вжити додаткових заходів щодо своєчасної виплати субсидій населенню для сплати за житлово-комунальні послуги, в тому числі за спожиті теплову та електричну енергію;  
32. 5. Комітетам Верховної Ради України прискорити розгляд на своїх засіданнях проекту Закону України "Про загальнодержавну програму реформування житлово-комунального господарства".      5. Комітетам Верховної Ради України прискорити розгляд на своїх засіданнях проекту Закону України "Про загальнодержавну програму реформування житлово-комунального господарства".  
33. 6. Комітетам Верховної Ради України Комітет з питань будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства і зв'язку та з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки підготувати пропозиції щодо забезпечення парламентського та громадського контролю за ходом опалювального сезону в осінньо-зимовий період 2003-2004 років.      6. Комітетам Верховної Ради України Комітет з питань будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства і зв'язку та з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки підготувати пропозиції щодо забезпечення парламентського та громадського контролю за ходом опалювального сезону в осінньо-зимовий період 2003-2004 років.  
34. 7. Контроль за виконанням цієї Постанови покласти на Комітети Верховної Ради України з питань будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства і зв'язку та з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки за належністю питань.      7. Контроль за виконанням цієї Постанови покласти на Комітети Верховної Ради України з питань будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства і зв'язку та з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки за належністю питань.