Кількість абзаців - 178 Таблиця поправок


Про викуп та примусове відчуження земельних ділянок права приватної власності (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект      Проект  
1. ЗАКОН УКРАЇНИ      ЗАКОН УКРАЇНИ  
2. Про викуп та примусове відчуження земельних ділянок права приватної власності      Про викуп та примусове відчуження земельних ділянок права приватної власності  
3. Цей закон визначає правові, організаційні, фінансові засади регулювання суспільних відносин, що виникають в процесі викупу та примусового відчуження земельних ділянок, що перебувають у приватній власності громадян та юридичних осіб.      Цей Закон визначає правові, організаційні, фінансові засади регулювання суспільних відносин, що виникають у процесі викупу та примусового відчуження земельних ділянок, що перебувають у приватній власності.  
4. Розділ 1. Загальні положення      Розділ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ  
5. Стаття 1. Поняття, що вживаються у цьому законі      Стаття 1. Основні терміни та їх визначення У цьому Законі наведені нижче основні терміни вживаються в такому значенні:  
6. Викуп земельних ділянок - закріплений в нормах чинного законодавства України комплекс організаційно-правових, фінансових та інших дій органів державної влади та місцевого самоврядування, спрямованих на викуп земельних ділянок права приватної власності з метою наступного використання таких ділянок виключно для задоволення суспільних потреб.   -1- Кабінет Міністрів України
Поняття "викуп земельних ділянок" ст.1 суперечить частині першій ст.2.  
Враховано   викуп земельних ділянок - комплекс організаційно-правових, фінансових та інших дій органів державної влади та органів місцевого самоврядування, спрямованих на викуп земельних ділянок, що перебувають у приватній власності, з метою наступного використання цих ділянок для задоволення суспільних потреб;  
    -2- Шаров І.Ф.
Ч 1, 2 ст. 1 доповнити положенням про перехід земельної ділянки права приватної власності до державної чи комунальної у порядку, встановленому цим Законом.  
Відхилено    
    -3- Козаченко О.О.
Ст. 1 абзац 1 викласти у наступній редакції: "Викуп - це не конкурентний спосіб відчуження земельної ділянки на користь держави для задоволення її суспільних потреб"  
Відхилено    
7. Примусове відчуження земельних ділянок - закріплений в нормах чинного законодавства України комплекс організаційно-правових, фінансових та інших дій органів державної влади та місцевого самоврядування спрямованих на примусове вилучення земельних ділянок без згоди власника з мотивів суспільної необхідності в разі запровадження правового режиму воєнного чи надзвичайного стану.   -4- Беспалий Б.Я.
Стаття 1 пункти 1 і 2. Текст "чинного законодавства України" замінити словом "закону".  
Враховано   примусове відчуження земельних ділянок - комплекс організаційно-правових, фінансових та інших дій органів державної влади та органів місцевого самоврядування, спрямованих на примусове припинення права власності на земельні ділянки з мотивів суспільної необхідності в разі введення воєнного чи надзвичайного стану;  
8. Суспільні потреби - передбачені у статті 146 Земельного кодексу України потреби у використанні земельних ділянок для задоволення суспільних інтересів на національному, регіональному та місцевому рівні.      суспільні потреби - передбачені у статті 146 Земельного кодексу України суспільні потреби органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у використанні земельних ділянок, що перебувають у приватній власності, для задоволення суспільних потреб держави та територіальних громад;  
9. Суспільна необхідність - закріплена у чинному законодавстві України потреба держави у використанні земельних ділянок в разі запровадження у встановленому законом порядку правового режиму воєнного чи надзвичайного стану.   -5- Беспалий Б.Я.
Стаття 1 пункти 1 і 2. Текст "чинному законодавстві України" замінити словом "законі".  
Враховано   суспільна необхідність - необхідність держави у земельних ділянках, що перебувають у приватній власності, в разі введення воєнного чи надзвичайного стану в установленому законом порядку;  
10. Викупна вартість - встановлена на основі грошової та експертної оцінки вартість земельної ділянки, що має бути відшкодована власнику земельної ділянки в разі викупу її для задоволення суспільних потреб чи примусового відчуження з мотивів суспільної необхідності.      викупна ціна - вартість земельної ділянки і нерухомого майна, що на ній розміщене, а також збитки, що відшкодовуються власнику земельної ділянки в разі її викупу для суспільних потреб чи примусового відчуження з мотивів суспільної необхідності, встановлені за згодою сторін або за рішенням суду відповідно до експертної грошової оцінки земельної ділянки, визначеної згідно із законом.  
11. Стаття 2. Сфера дії цього закону      Стаття 2. Сфера дії цього Закону  
12. Цей закон поширюється на регулювання суспільних відносин, пов"язаних з примусовим викупом земельних ділянок права приватної власності для задоволення суспільних потреб у випадках, коли суспільні потреби не можуть бути забезпечені за рахунок інших земель державної чи комунальної власності.   -6- Беспалий Б.Я.
Стаття 2, частина 1. Після тексту "за рахунок" вилучити слово "інших"  
Враховано   Дія цього Закону поширюється на регулювання суспільних відносин, пов'язаних із викупом земельних ділянок, що перебувають у приватній власності, для суспільних потреб та примусовим відчуженням земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності в разі введення воєнного чи надзвичайного стану у випадках, коли ці потреби не можуть бути забезпечені за рахунок земель державної чи комунальної власності.  
    -7- Козаченко О.О.
Ст. 2 абзац 1. Словосполучення "примусовий викуп" замінити на слово "відчуження". Абзац 1 доповнити словосполученням "та з мотивів суспільної необхідності". Абзац 2 пропоную вилучити, оскільки норми будуть враховані у абзаці 1.  
Враховано    
13. Дія цього закону поширюється також на випадки примусового вилучення земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності в разі введення воєнного чи надзвичайного стану.   -8- Беспалий Б.Я.
Стаття 2, частина 3. Буквену нумерацію пунктів - а), б),... замінити числовою 1), 2),... Аналогічно у всьому тексті закону  
Враховано    
14. Дія цього закону не поширюється на:      Дія цього Закону не поширюється на:  
15. а) регулювання суспільних відносин, що виникають в разі звернення в судовому порядку стягнення на земельні ділянки за невиконання боргових зобов"язань, забезпечених заставою земельної ділянки;   -9- Козаченко О.О.
У пункті а) абзацу 3 вилучити слова "в судовому порядку".  
Враховано   регулювання суспільних відносин, що виникають у разі звернення стягнення на земельні ділянки за невиконання боргових зобов'язань, забезпечених заставою земельної ділянки;  
16. б) на вилучення (викуп) земельних ділянок, що перебувають у державній та комунальній власності;      вилучення (викуп) земельних ділянок, що перебувають у державній та комунальній власності;  
17. в) регулювання суспільних відносин, пов"язаних з відшкодуванням втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва при викупі земельних ділянок приватної власності для суспільних потреб.      регулювання суспільних відносин, пов'язаних з відшкодуванням втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва при викупі земельних ділянок, що перебувають у приватній власності, для суспільних потреб;  
18. г) регулювання суспільних відносин, пов"язаних з купівлею-продажем земельних ділянок та укладенням інших цивільно-правових угод між власником земельної ділянки та іншими фізичними та юридичними особами з метою задоволення приватних інтересів.      регулювання суспільних відносин, пов'язаних із купівлею-продажем земельних ділянок та укладанням інших цивільно-правових угод між власником земельної ділянки та іншими фізичними і юридичними особами з метою задоволення приватних інтересів.  
19. Стаття 3. Земельні ділянки як об"єкт викупу чи примусового відчуження      Стаття 3. Земельна ділянка як об'єкт викупу чи примусового відчуження  
20. Викупу чи примусовому відчуженню за цим законом може пілягати вся земельна ділянка або її частина, що належать на праві приватної власності громадянам та юридичним особам.   -10- Беспалий Б.Я.
Стаття 3, частина. Після тексту "власності громадянам" слово "та" замінити словом "або"  
Враховано   Об'єктом викупу чи примусового відчуження за цим Законом може бути земельна ділянка чи її частина, що перебуває у приватній власності громадян або юридичних осіб. Якщо власник земельної ділянки, що викуповується чи примусово відчужується, є також власником жилого будинку, інших будівель, споруд чи насаджень, що розміщені на ній, вимога про припинення права власності на земельну ділянку розглядається разом із вимогою про припинення права власності на ці об'єкти. Якщо власник земельної ділянки, що викуповується чи примусово відчужується, не є власником жилого будинку, інших будівель, споруд чи насаджень, що розміщені на ній, власник цих об'єктів залучається для участі у справі. Право власності на жилий будинок, інші будівлі, споруди чи насадження у зв'язку з викупом чи примусовим відчуженням земельної ділянки, на якій вони розміщені, може бути припинено відповідно до закону.  
    -11- Шаров І.Ф.
Ч. 1 ст. 3 доповнити положенням: предметом викупу чи примусового відчуження разом з відповідною земельною ділянкою є також об'єкти нерухомості, які розташовані на цій ділянці.  
Враховано    
21. Якщо в суспільних інтересах чи з мотивів суспільної необхідності має бути вилучена лише частина земельної ділянки, а решта площі цієї ділянки не відповідає потребам раціонального використання землі згідно з її цільовим призначенням, власник земельної ділянки може вимагати викупу всієї земельної ділянки.   -12- Горбаль В.М.
В тексті абзацу 2 статті 3 розділу І після слів "а решта площі" додати слова "на думку власника".  
Відхилено   У разі якщо викуповується або відчужується частина земельної ділянки, а решта площі цієї ділянки не може раціонально використовуватися за цільовим призначенням, власник земельної ділянки може вимагати від органу, який її викуповує чи відчужує, викупу всієї земельної ділянки.  
    -13- Шаров І.Ф.
У ч.2 ст. 3 визначити орган, який розглядає пропозиції власника про викуп ділянки у повному розмірі та приймає відповідне рішення.  
Враховано    
22. Стаття 4. Підстави та умови викупу та примусового відчуження земельних ділянок      Стаття 4. Підстави та умови викупу і примусового відчуження земельних ділянок  
23. Громадяни та юридичні особи не можуть бути протиправно позбавлені права приватної власності на земельні ділянки.      Громадяни та юридичні особи не можуть бути протиправно позбавлені права приватної власності на земельні ділянки.  
24. Викуп земельних ділянок права приватної власності може здійснюватись виключно для суспільних потреб, передбачених ст.146 Земельного кодексу України.      Викуп земельних ділянок, що перебувають у приватній власності, для суспільних потреб може здійснюватися у випадках, передбачених статтею 146 Земельного кодексу України.  
25. Примусове відчуження земельних ділянок з приватної власності може здійснюватись виключно з мотивів суспільної необхідності в разі введення воєнного або надзвичайного стану.      Примусове відчуження земельних ділянок, що перебувають у приватній власності, може здійснюватися з мотивів суспільної необхідності в разі введення воєнного або надзвичайного стану.  
26. Викуп чи примусове відчуження земельних ділянок права приватної власності допускається як виняток на підставі і в порядку, передбаченому цим законом.   -14- Горбаль В.М.
У абзаці 4 статті 4 розділу ІІ слова "як виняток" виключити.  
Враховано   Викуп чи примусове відчуження земельних ділянок, що перебувають у приватній власності, допускається на підставі та в порядку, встановлених цим Законом.  
    -15- Беспалий Б.Я.
Стаття 4, частина 4. Текст "як виняток" замінити словом "виключно"  
Враховано    
27. Викуп та примусове відчуження земельних ділянок з приватної власності можуть бути застосовані за умови обов"язкового і повного відшкодування вартості таких ділянок.      Викуп та примусове відчуження земельних ділянок, що перебувають у приватній власності, можуть бути застосовані лише як виняток за умови обов'язкового і повного відшкодування вартості земельної ділянки і нерухомого майна, що на ній розміщене, та збитків, завданих власникові, відповідно до закону.  
28. Викуп земельних ділянок не може бути проведений без попередньої компенсації вартості такої ділянки.      Викуп земельних ділянок не може бути проведений без попереднього та повного відшкодування вартості земельної ділянки і нерухомого майна, що розміщене на ній .  
29. Примусове відчуження земельної ділянки здійснюється з обов"язковим наступним відшкодуванням вартості цих ділянок.   -16- Беспалий Б.Я.
Стаття 4, частина 7. Наприкінці текст "цих ділянок" замінити текстом "цієї ділянки"  
Враховано   Примусове відчуження земельних ділянок, а також жилих будинків, інших будівель, споруд чи насаджень, розташованих на них, із мотивів суспільної необхідності здійснюється з обов'язковим наступним відшкодуванням їх вартості відповідно до закону.  
30. Стаття 5. Способи викупу та примусового відчуження земельних ділянок права приватної власності      Стаття 5. Викуп та примусове відчуження земельних ділянок, що перебувають у приватній власності  
31. Викуп та примусове відчуження земельних ділянок права приватної власності для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності здійснюється за рішенням органів державної влади та місцевого самоврядування.   -17- Беспалий Б.Я.
Статтю 5 доповнити такою третьою частиною: "У разі незгоди власника примусово відчуженої земельної ділянки права приватної власності з викупною вартістю, це питання вирішується у судовому порядку"  
Враховано   Викуп та примусове відчуження земельних ділянок, що перебувають у приватній власності, проводяться за рішенням органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених законом, або за рішенням суду.  
    -18- Козаченко О.О.
Статтю 5 викласти у наступній редакції: "Стаття 5. Способи відчуження земельної ділянки. Відчуження земельної ділянки здійснюється шляхом її викупу для суспільних потреб або шляхом її примусового відчуження з мотивів суспільної необхідності".  
Відхилено    
32. В разі незгоди власника земельної ділянки з рішенням про викуп земельних ділянок права приватної власності або з викупною вартістю, це питання вирішується в судовому порядку.   -19- Кабінет Міністрів України
Частину другу ст.5 привести у відповідність до частини четвертої ст.146 Земельного кодексу України.  
Враховано   Рішення про викуп земельних ділянок, що перебувають у приватній власності, органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування приймають на підставі розробленої та затвердженої відповідно до закону містобудівної документації, документації із землеустрою. Викупна ціна, строки та інші умови викупу земельної ділянки визначаються за згодою з її власником , а в разі спору - судом.  
    -20- Беспалий Б.Я.
Стаття 5, частина 2. Текст "земельних ділянок" замінити текстом "земельної ділянки". Наприкінці доповнити цю частину таким новим реченням: "У цьому випадку викуп земельної ділянки зупиняється до набрання законної сили рішення суду"  
Враховано редакційно    
33. Розділ 2. Органи державної влади та місцевого самоврядування, що приймають рішення про викуп чи примусове відчуження земельних ділянок   -21- Кабінет Міністрів України
Назва розділу 2 не відповідає її змісту  
Враховано   Розділ ІІ. ПОВНОВАЖЕННЯ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ ТА ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ЩОДО ВИКУПУ ЧИ ПРИМУСОВОГО ВІДЧУЖЕННЯ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК  
34. Стаття 6. Повноваження органів державної влади щодо викупу чи примусового відчуження земельних ділянок      Стаття 6. Повноваження органів виконавчої влади щодо викупу земельних ділянок  
35. Кабінет Міністрів України, обласні, районні, Київська і Севастопольскі міські державні адміністрації приймають рішення про викуп земельних ділянок для задоволення інтересів держави у використанні земельних ділянок для суспільних потреб на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівні.   -22- Горбаль В.М.
У тексті абзацу 1 статті 6 розділу ІІ після слів "Кабінет Міністрів України, обласні," додати слова "Київська і Севастопольська міські"; після слова "районні" слова "Київська і Севастопольська міські" виключити; після слів "регіональному та місцевому рівні" додати слова "у межах своїх повноважень.".  
Враховано частково   Кабінет Міністрів України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації приймають рішення про викуп земельних ділянок у порядку, визначеному законом, для таких суспільних потреб:  
    -23- Шаров І.Ф.
Ч. 1 ст. 6 після слова "України" доповнити словами "Рада Міністрів Автономної Республіки Крим" і далі за текстом.  
Враховано    
36. Вказані у першій частині цієї статті органи державної влади вправі приймати рішення про викуп земельних ділянок для таких суспільних потреб:       
37. а) спорудження будівель та споруд органів державної влади;      під будівлі та споруди органів державної влади;  
38. б) під будівлі, споруди та інші виробничі об"єкти державної власності;   -24- Беспалий Б.Я.
Стаття 6, частина 2. Пункт б) після тексту "виробничі об'єкти" доповнити словом "права"  
Відхилено   під будівлі, споруди та інші виробничі об'єкти державної власності;  
39. в) під загальнодержавні об"єкти природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення;      під загальнодержавні об'єкти природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення;  
40. г) для оборони та національної безпеки;      для оборони та національної безпеки;  
41. д) під будівництво та обслуговування лінійних об"єктів та об"єктів транспортної і енергетичної інфраструктури (доріг, газопроводів, водопроводів, ліній еклектропередачі, аеропортів, нафто- та газових терміналів, електростанцій тощо загальнодержавного значення;      під будівництво та обслуговування лінійних об'єктів та об'єктів транспортної і енергетичної інфраструктури (доріг, газопроводів, водопроводів, ліній електропередачі, аеропортів, нафто- та газових терміналів, електростанцій тощо) загальнодержавного значення;  
42. е) під розміщення дипломатичних та прирівняних до них представництв іноземних держав та міжнародних організацій.      під розміщення дипломатичних та прирівняних до них представництв іноземних держав та міжнародних організацій.  
43. Стаття 7. Повноваження органів місцевого самоврядування щодо викупу та примусового відчуження земельних ділянок      Стаття 7. Повноваження органів місцевого самоврядування щодо викупу земельних ділянок  
44. Сільські, селищні, міські ради, Київська і Севастопольскі міські ради виключно на пленарних засіданнях приймають рішення про викуп земельних ділянок для задоволення інтересів жителів села, селища, міста у використанні земельних ділянок для суспільних потреб в межах територіальної громади.   -25- Гуров В.М.
. Статтю 7 пункти 1 та 2 доповнити абзацами такого змісту: "під будівлі, споруди та інші виробничі об'єкти підприємств незалежно від їх форми власності для видобутку корисних копалин загальнодержавного значення."  
Відхилено   Сільські, селищні, міські ради, Київська і Севастопольська міські ради приймають рішення про викуп земельних ділянок у порядку, визначеному законом, для суспільних потреб, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади:  
45. Вказані у першій частині цієї статті органи державної влади вправі приймати рішення про викуп земельних ділянок для таких суспільних потреб територіальної громади:   -26- Беспалий Б.Я.
Стаття 7, частина 2. Перший абзац після тексту "викуп земельних ділянок" доповнити словом "виключно"  
Відхилено    
46. а) під будівлі і споруди органів місцевого самоврядування;      під будівлі та споруди органів місцевого самоврядування;  
47. б) під будівлі, споруди та інші виробничі об"єкти комунальної власності;   -27- Кукоба А.Т.
Абзац 2 пункт б)викласти в такій редакції: "Під будівлі житлового та громадського призначення, споруди та інші виробничі, інженерні об'єкти комунальної власності".  
Відхилено   під будівлі, споруди та інші виробничі об'єкти комунальної власності;  
48. в) під об"єкти природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення;      під об'єкти природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення місцевого значення;  
49. г) під будівництво та обслуговування лінійних об"єктів та об"єктів транспортної і енергетичної інфраструктури (доріг, газопроводів, водопроводів, ліній еклектропередачі, аеропортів, нафто- та газових терміналів, електростанцій тощо місцевого значення;      під будівництво та обслуговування лінійних об'єктів та об'єктів транспортної і енергетичної інфраструктури (доріг, газопроводів, водопроводів, ліній електропередачі, аеропортів, нафто- та газових терміналів, електростанцій тощо);  
50. д) під міські парки, майданчики відпочинку та інші об"єкти загального користування, необхідні для обслуговування населення.      під міські парки, майданчики відпочинку та інші об'єкти загального користування.  
51. Органи місцевого самоврядування вправі приймати рішення про викуп земельних ділянок для суспільних потреб загальнонаціонального значення в разі делегування органами державної влади, вказаними у статті 9 цього закону, повноважень щодо викупу земельних ділянок.      Стаття 8. Повноваження органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо примусового відчуження земельних ділянок Рішення про примусове відчуження земельних ділянок із мотивів суспільної необхідності в разі введення воєнного та надзвичайного стану приймають органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених законом.  
52. Розділ 3. Порядок викупу земельних ділянок      Розділ ІІІ. ПОРЯДОК ВИКУПУ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК  
53. Стаття 8. Ініціювання викупу земельних ділянок      Стаття 9. Порядок викупу земельної ділянки для суспільних потреб  
54. Ініціатива у викупі земельної ділянки для суспільних потреб може належати лише органам державної влади та місцевого самоврядування.   -28- Сулковський П.Г.
Статтю 8 доповнити частинами такого змісту: "Викуп земельної ділянки з права приватної власності для суспільних потреб здійснюється за згодою її власника органами виконавчої влади чи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, визначених цим законом. Орган, що прийняв рішення про викуп земельної ділянки, письмово повідомляє власника земельної ділянки про це не пізніше ніж за рік до викупу земельної ділянки. Після спливу зазначеного строку орган, що прийняв рішення про викуп земельної ділянки укладає з власником земельної ділянки договір купівлі-продажу, який нотаріально посвідчується Після сплати викупної ціни договір купівлі-продажу земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону. Викуп земельної ділянки до закінчення року з дня отримання повідомлення власником земельної ділянки про її вилучення, можливий лише за згодою власника земельної ділянки. За відсутності пропозиції відповідного органу виконавчої влади або місцевого самоврядування, що прийняв рішення про викуп земельної ділянки, укласти відповідну угоду протягом трьох років з дати отримання власником письмового попередження вважається, що по відношенню до цієї земельної ділянки не існує рішення про її викуп для суспільних потреб. Рішення про викуп земельної ділянки для суспільних потреб підлягає державній реєстрації за заявою органу, що прийняв рішення, відповідно до законодавства. Про факт реєстрації такого рішення у 10-денний термін з дати реєстрації повідомляється власник земельної ділянки. Орган, що прийняв рішення про викуп земельної ділянки для суспільних потреб одночасно вирішує питання щодо припинення права на нерухоме майно, яке на ній розміщено у порядку визначеному законом. "  
Враховано   Ініціатива у викупі земельної ділянки для суспільних потреб може належати лише органам виконавчої влади чи органам місцевого самоврядування.  
55. Ініціювання викупу земельної ділянки за погодженням з її власником передбачає інформування власника земельної ділянки про необхідність використання земельної ділянки чи її частини для суспільних потреб.   -29- Сулковський П.Г.
Проект закону доповнити статтею такого змісту: "Право на земельну ділянку, щодо якої прийнято рішення про викуп її для суспільних потреб Власник земельної ділянки, щодо якої прийнято рішення про її викуп для суспільних потреб, з моменту отримання письмового попередження про викуп земельної ділянки та до укладання угоди про перехід права власності на земельну ділянку, має право володіти, користуватися та розпоряджатися нею на свій розсуд, отримувати доход від використання земельної ділянки, здійснювати витрати, пов'язані з використанням земельної ділянки відповідно до її цільового призначення тощо. Власник земельної ділянки несе ризик віднесення на нього при визначенні вартості земельної ділянки витрат та збитків, пов'язаних з новим будівництвом, реконструкцією та капітальним ремонтом будівель та споруд, що знаходяться на земельній ділянці, або закладанням насаджень та проведенням інших заходів, що суттєво підвищують вартість земельної ділянки за умови, що такі дії вчиняються після отримання попередження про викуп та до укладення угоди про перехід права власності на земельну ділянку Власник земельної ділянки несе ризик віднесення на нього при визначенні вартості земельної ділянки витрат та збитків, пов'язаних з новим будівництвом, реконструкцією та капітальним ремонтом будівель та споруд, що знаходяться на земельній ділянці, або закладанням насаджень та проведенням інших заходів, що суттєво підвищують вартість земельної ділянки за умови, що такі дії вчиняються після отримання попередження про викуп та до укладення угоди про перехід права власності на земельну ділянку"  
Враховано   Викуп земельної ділянки, що перебуває у приватній власності, для суспільних потреб здійснюється за згодою її власника органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, визначених законом. Орган, що прийняв рішення про викуп земельної ділянки, зобов'язаний письмово повідомити про це власника земельної ділянки не пізніше ніж за рік до викупу земельної ділянки. Після закінчення зазначеного строку орган, що прийняв рішення про викуп земельної ділянки, укладає з власником земельної ділянки договір купівлі-продажу, який нотаріально посвідчується. Після отримання власником земельної ділянки її викупної ціни договір купівлі-продажу земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону. Викуп земельної ділянки протягом року з дня отримання письмового повідомлення власником земельної ділянки про її вилучення можливий лише за згодою власника земельної ділянки. Якщо протягом трьох років з дня прийняття рішення про викуп земельної ділянки для суспільних потреб відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування не уклав договір купівлі-продажу з власником земельної ділянки, таке рішення втрачає чинність. Рішення про викуп земельної ділянки для суспільних потреб підлягає державній реєстрації за заявою органу, що прийняв рішення, відповідно до законодавства. Про факт реєстрації такого рішення у десятиденний строк з дати державної реєстрації письмово повідомляється власник земельної ділянки. Орган, що прийняв рішення про викуп земельної ділянки для суспільних потреб, одночасно вирішує питання щодо припинення права на нерухоме майно, яке на ній розміщено, в порядку, визначеному законом. Стаття 10. Права власника земельної ділянки, щодо якої прийнято рішення про її викуп для суспільних потреб Власник земельної ділянки, що викуповується для суспільних потреб, з дня отримання письмового повідомлення про її викуп до укладення угоди про перехід права власності на земельну ділянку та державної реєстрації права на викуплену земельну ділянку має право володіти, користуватися та розпоряджатися нею на власний розсуд, отримувати доходи та здійснювати витрати, пов'язані з використанням земельної ділянки за цільовим призначенням тощо. Власник земельної ділянки, що викуповується для суспільних потреб, несе ризик віднесення на нього витрат та збитків, пов'язаних із новим будівництвом, реконструкцією та капітальним ремонтом будівель і споруд, що знаходяться на земельній ділянці, або закладанням насаджень та проведенням інших заходів, що суттєво підвищують вартість земельної ділянки при визначенні її викупної ціни, за умови, що такі дії вчиняються в період після отримання її власником письмового повідомлення про викуп та до отримання ним викупної ціни земельної ділянки. Власник земельної ділянки, який письмово повідомлений про її викуп, у разі відчуження земельної ділянки на користь іншої особи зобов'язаний попередити цю особу, а також орган, що прийняв рішення про викуп земельної ділянки для суспільних потреб. Незалежно від виконання власником його обов'язків рішення про викуп земельної ділянки для суспільних потреб зберігає свою чинність для нового власника земельної ділянки.  
56. Стаття 9. Проведення переговорів щодо викупу земельних ділянок      Стаття 11. Проведення переговорів щодо викупу земельної ділянки  
57. Органи державної влади та місцевого самоврядування, які мають намір викупити земельну ділянку з з приватної власності зобов"язані наділсати власнику такої ділянки письмове повідомлення не пізніше, ніж за один рік до майбутнього викупу.      Орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування, який прийняв рішення про викуп земельної ділянки, що перебуває у приватній власності, зобов'язаний письмово повідомити про це власника земельної ділянки не пізніше ніж за один рік до майбутнього викупу.  
58. В повідомленні має бути вказана така інформація:   -30- Кабінет Міністрів України
У ст.9 слово "повідомлення" замінити на слово "попередження". Частину третю та четверту статті 9 вилучити.  
Враховано   У повідомленні має бути вказана така інформація:  
59. а) Опис земельної ділянки та іншого нерухомого майна, розташованого на земельній ділянці;      щодо опису межі, площі тощо земельної ділянки або її частини, яка викуповується, та іншого нерухомого майна, розміщеного на ній;  
60. б) У випадку, коли лише частина земельної ділянки підлягає викупу, опис цієї частини;       
61. в) Суспільну потребу, для якої передбачається використовувати земельну ділянку чи її частину;      про суспільну потребу, для якої передбачається використання земельної ділянки чи її частини;  
62. г) Конкретну мету, для якої буде використовуватись земельна ділянка;       
63. д) Звернення до власника дати згоду на початок переговорів щодо викупу земельної ділянки з метою укладення договору про викуп земельної ділянки на засадах справедливої компенсації викупної вартості земельної ділянки   -31- Борзих О.І.
пункт "д" статті 9 та абзац 1 статті 18 доповнити словами "яка повинна бути не меншою експертної грошової оцінки"  
Враховано в ст. 14  про надання письмової згоди власником земельної ділянки щодо проведення переговорів та про умови її викупу.  
64. Не пізніше одного місяця після одержання повідомлення про необхідність примусового викупу земельної ділянки для суспільних потреб власник земельної ділянки має надіслати до відповідного органу державної влади чи місцевого самоврядування відповідь про згоду на проведення переговорів щодо умов відшкодування вартості земельної ділянки.   -32- Горбаль В.М.
У тексті статті 9 розділу 3 після слів "відшкодування вартості земельної ділянки" додати абзац такого змісту: "Якщо на момент прийняття рішення про викуп земельна ділянка знаходиться в оренді, то аналогічне повідомлення має бути надіслане також орендарю і переговори про викуп повинні проводитися у його присутності.".  
Враховано   Протягом одного місяця з дня одержання повідомлення про викуп земельної ділянки для суспільних потреб власник земельної ділянки письмово повідомляє відповідний орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування про згоду на проведення переговорів щодо умов викупу земельної ділянки. Якщо на момент прийняття рішення про викуп земельна ділянка передана в оренду або власник земельної ділянки, що підлягає викупу, не є власником жилого будинку, інших будівель, споруд чи насаджень, що розміщені на ній, то до участі в переговорах залучаються їх власники та орендарі.  
65. В разі, коли переговори з власником земельної ділянки щодо викупу земельної не призводять до укладення цивільно-правового договору купівлі-продажу земельної ділянки, орган державної влади чи місцевого самоврядування мають право звернутись до суду з позовом про примусовий викуп земельної ділянки.   -33- Беспалий Б.Я.
Статтю 9 наприкінці доповнити такою новою частиною: "У разі, коли орган державної влади чи місцевого самоврядування не може знайти власника земельної ділянки права приватної власності, то зазначений орган має право звернутись до суду з позовом про примусовий викуп земельної ділянки"  
Відхилено   У разі відмови власника земельної ділянки, що підлягає викупу, від проведення переговорів (ненадання в установлений цим Законом строк письмового повідомлення) або недосягнення згоди щодо викупної ціни чи інших умов викупу спір вирішується в судовому порядку.  
    -34- Козаченко О.О.
Стаття 9. Словосполучення "примусовий викуп", "примусовий продаж" вилучити слово "примусовий". Дев'ятий абзац викласти у наступній редакції: "В разі недосягнення згоди по всім істотним умовам договору купівлі-продажу земельної ділянки для суспільних потреб між органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування й власником земельної ділянки спір вирішується у судовому порядку".  
Враховано    
66. Стаття 10. Рішення про примусовий викуп земельної ділянки   -35- Кабінет Міністрів України
Назву статті10 та текст статті в частині слів "примусовий викуп" привести в відповідність до статті 146 Земельного кодексу України  
Враховано    
67. У випадку, коли відповідні органи державної влади чи місцевого самоврядування не мають можливості викупити земельну ділянку або її частину за добровільної згоди власника ділянки відповідно до статті 9 цього закону, то вказані органи приймають рішення про примусовий викуп земельної ділянки для суспільних потреб.   -36- Горбаль В.М.
Абзац 1 статті 10 розділу ІІІ виключити.  
Враховано    
68. На момент прийняття рішення про примусовий викуп земельних ділянок права приватної власності органи державної влади чи місцевого самоврядування зобов'язані:   -37- Шаров І.Ф.
Статтю 10 вилучити.  
Враховано    
69. а) вручити чи відправити поштою копію рішення про примусовий викуп приватної земельної ділянки землевласнику чи кожній фізичній або юридичній особі, що мають права на земельну ділянку, і одержати підтвердження, що такі особи повідомлені про прийняте рішення;       
70. б) розмістити копію рішення про примусовий викуп земельної ділянки у громадському місці у приміщенні сільської, селищної, міської ради, на території якої розташована земельна ділянка;       
71. в) подати органам, які здійснюють державну реєстрацію землі та нерухомого майна, копію рішення про примусовий викуп.       
72. Якщо орган державної влади чи місцевого самоврядування не може знайти власника земельної ділянки, то рішення про примусовий викуп земельної ділянки публікується у газеті, що найбільш поширена у місцевості, де розташована земельна ділянка. Таке повідомлення має бути публікуватись кожного місяця до моменту прийняття судом рішення про примусовий викуп земельної ділянки.       
73. Стаття 11. Зміст рішення про примусовий викуп земельної ділянки   -38- Козаченко О.О.
Статтю 11- вилучити.  
Враховано    
74. Рішення про примусовий викуп земельної ділянки має включати:       
75. а) опис земельної ділянки та іншого нерухомого майна, розташованого на земельній ділянці, включаючи адресу, кадастровий номер земельної ділянки (якщо такий є), площу земельної ділянки та площу будівель;       
76. б) у випадку, коли органи державної влади чи місцевого самоврядування пропонують купити лише частину земельної ділянки - опис такої частини, включаючи площу поверхні;       
77. в) особу землевласника та кожної фізичної чи юридичної особі, що має право на земельну ділянку;       
78. г) суспільну потребу, вказану у ст. 146 ЗК України, яка є підставою для примусового викупу земельної ділянки;       
79. д) конкретну мету, для якої органи державної влади чи місцевого самоврядування будуть використовувати земельну ділянку;       
80. е) опис способу, у який земля використовувалась протягом останніх п'яти років;   -39- Кабінет Міністрів України
Пункт "е" статті 11 вилучити, оскільки він суперечить Статті 91 Земельного кодексу України.  
Враховано    
81. є) пропоновану суму компенсації, яку передбачається сплатити землевласнику, яка повинна бути не меншою експертної грошової оцінки;       
82. ж) заяву про те, що власник земельної ділянки погодиться продати земельну ділянку за запропоновану компенсацію в будь-який час протягом 30 (тридцяти) днів після отримання землевласником рішення про примусовий викуп приватної ділянки;       
83. з) попередження про те, що в разі відмови власника земельної ділянки від запропонованого розміру компенсації, органи державної влади та місцевого самоврядування будуть звертатись з позовом до суду про примушення власника земельної ділянки продати земельну ділянку для суспільних потреб.       
84. Стаття 12. Згода власника земельної ділянки продати ділянку після прийняття рішення про примусовий викуп   -40- Козаченко О.О.
Статтю 12- вилучити  
Враховано    
85. В разі, коли після прийняття рішення про примусовий викуп земельної ділянки власник погоджується продати земельну ділянку за ціну, що пропонується органами державної влади чи місцевого самоврядування, то між органом державної влади чи місцевого самоврядування і власником земельної ділянки укладається договір-купівлі-продажу земельної ділянки, у якому обов'язково вказуються умови продажу, передбачені у рішенні про примусовий викуп, а також викупна вартість та форми її реалізації.   -41- Беспалий Б.Я.
Стаття 12. Наприкінці слово "реалізації" замінити словом "виплати"  
Відхилено    
86. Стаття 13. Подання позову про примусовий викуп земельної ділянки      Стаття 12. Порядок примусового припинення прав на земельну ділянку  
87. Якщо протягом тридцяти (30) днів після отримання власником земельної ділянки рішення про примусовий викуп такої ділянки власник не погодився продати земельну ділянку, то органи державної влади чи місцевого самоврядування звертаються із заявою до суду про примусовий продаж земельної ділянки чи її частини для суспільних потреб.   -42- Козаченко О.О.
Стаття 13 абзац 1 слова "про примусовий продаж" замінити словами "про спонукання укладення договору купівлі-продажу".  
Враховано редакційно   У разі якщо власник земельної ділянки незгоден із рішенням про її викуп для суспільних потреб або сторонами недосягнено домовленості щодо викупної ціни або інших умов викупу земельної ділянки в установлений частиною третьою статті 9 цього Закону строк, орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування звертається із позовом до суду про примусове припинення права на неї.  
88. Якщо протягом шестидесяти (60) днів після отримання власником земельної ділянки рішення про примусовий викуп ділянки орган державної влади чи місцевого самоврядування не подав позову до суду, рішення про примусовий викуп земельних ділянки втрачає чинність і органи державної влади чи місцевого самоврядування позбавляються права на звернення до суду з позовом до власника земельної ділянки з вимогами примусового продажу ділянки для суспільних потреб.      Якщо протягом шістдесяти днів з моменту закінчення установленого цим Законом строку орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування не подав позову до суду щодо примусового припинення прав на таку земельну ділянку, рішення про викуп земельної ділянки втрачає чинність.  
89. Стаття14. Документи, що подаються при зверненні з позовом до суду   -43- Козаченко О.О.
Статтю 14, - вилучити.  
Враховано    
90. До позовної заяви додаються такі документи:   -44- Беспалий Б.Я.
Стаття 14. Частини 1 та 2 об'єднати, провівши суцільну нумерацію пунктів, адже обидві ці частини містять однотипні переліки обов'язкових документів  
Враховано    
91. а) рішення відповідного органу державної влади чи місцевого самоврядування про викуп земельної ділянки;       
92. б) протокол проведених переговорів з власником землі;       
93. в) витяг з Книги реєстрації Державних актів на право власності на земельну ділянку, право постійного користування землею, оренду землі;       
94. г) обґрунтування необхідності викупу земельної ділянки для конкретного цільового призначення;   -45- Кабінет Міністрів України
Пункти "г" і "д" частини першої статті 14 об'єднати. У пункті "б" частини другої слово "планувальної" замінити на слово "проектної".  
Враховано    
95. д) обґрунтування суспільної потреби у використанні конкретної земельної ділянки чи її частини;       
96. е) площу даної земельної ділянки чи її частини;       
97. є) свідоцтво про право власності на будівлі і споруди, що розташовані на такій земельній ділянці чи її частині;       
98. ж) опис цих будівель і споруд, а також пропозиції щодо надання інших будівель і споруд замість тих, що підлягають вилученню.       
99. До заяви також мають бути додані:       
100. а) матеріали попереднього погодження з відповідними органами державної влади та місцевого самоврядування, сусідніми землевласниками і землекористувачами місця розташування запропонованого проекту для суспільних потреб;       
101. б) планувальна документація з визначенням меж земельної ділянки чи її частини, що підлягають викупу;       
102. в) довідка з інформацією про наявні обмеження, обтяження, сервітути на земельну ділянку, накладений арешт на земельну ділянку;       
103. г) довідка про грошову та експертну оцінку земельної ділянки;       
104. д) інші документи.   -46- Беспалий Б.Я.
Стаття 14, частина 2. Пункт д) виділити в окрему частину, виклавши його у такій редакції: "До заяви можуть бути додані також інші документи"  
Відхилено    
105. Стаття 15. Рішення суду про примусовий викуп земельної ділянки   -47- Козаченко О.О.
Статтю 15 - вилучити.  
Враховано    
106. В разі, коли суд визначить, що конкретна суспільна потреба є обґрунтованою з боку органів державної влади чи місцевого самоврядування і відповідає вимогам викупу, суд приймає рішення про примусовий викуп земельної ділянки.       
107. Рішення суду про примусовий викуп земельної ділянки є підставою для припинення права власності на земельну ділянку або ж її частину у зв'язку з викупом її для суспільних потреб.   -48- Горбаль В.М.
У тексті абзацу 2 статті 15 розділу ІІІ після слів "є підставою для припинення права власності" додати слова "та договорів оренди".  
Відхилено    
108. В рішенні суду обов'язково має бути визначена сума викупної вартості земельної ділянки або її частини, яка має бути повністю виплачена власнику такої ділянки у строки, передбачені у судовому рішенні.   -49- Горбаль В.М.
У тексті абзацу 3 статті 15 розділу ІІІ після слів "у судовому рішенні" додати слова "а також сума компенсації втрат орендаря в результаті дострокового припинення договору оренди".  
Враховано в ст. 15   
    -50- Шаров І.Ф.
Ст. 15 доповнити положенням про те, що суд має визначати також законність застосування процедури примусового відчуження.  
Враховано в ст. 12   
109. Стаття 16. Передача викупленої земельної ділянки       
110. Викуплена на підставі судового рішення земельна ділянка може бути передана власником земельної органам державної влади чи місцевого самоврядування чи передана в порядку виконання судового рішення лише після того, коли власник земельної ділянки одержав всю суму викупної вартості або ж одержав передбачену цим законом іншу форму компенсації вартості земельної ділянки.   -51- Горбаль В.М.
У тексті статті 16 розділу ІІІ після слів "вартості земельної ділянки" додати слова "а орендар одержав компенсацію втрат від дострокового припинення договору оренди".  
Враховано в ст. 16   
    -52- Кабінет Міністрів України
У статті 16 слова "інші форми компенсації вартості земельної ділянки" привести у відповідність до статті 146 Земельного кодексу України.  
Враховано    
111. Стаття 17. Використання примусово викупленої земельної ділянки       
112. Земельна ділянка, що примусово викуплена відповідно до цього закону, належить державі чи територіальній громаді на праві державної чи комунальної власності.       
113. Викуплена відповідно до цього закону земельна ділянка використовується виключно для задоволення суспільних потреб, передбачених цим законом.   -53- Беспалий Б.Я.
Стаття 17, частина 2. Текст "суспільних потреб, передбачених цим законом" замінити текстом "суспільної потреби вказаної органом державної влади чи місцевого самоврядування у повідомленні відповідно до вимог пункту г) частини першої статті 11 цього Закону"  
Враховано редакційно в ст.16   
114. Використання земельної ділянки для суспільних потреб може здійснюватись на праві постійного користування чи на умовах оренди і не може відчужуватись у приватну власність іншим особам, за винятком випадків, передбачених частиною шостою цієї статті.       
115. Рішення про використання земельної ділянки для суспільних потреб приймають органи державної влади чи місцевого самоврядування, які здійснювали примусовий викуп такої земельної ділянки.       
116. Земельні ділянки, що примусово викуплені для суспільних потреб, передбачених в частині першій пункт один підпунктах п. п. (в), (г"), ст. 146 Земельного кодексу України можуть передаватися в оренду в порядку, передбаченому Законом України "Про оренду землі". При цьому однією з істотних умов договору оренди землі має бути використання земельної ділянки виключно для суспільних потреб.   -54- Кабінет Міністрів України
Частина п'ять статті 17 містить невірне посилання на норми діючого законодавства в частині слів "першій пункт один підпунктах".  
Враховано    
117. У випадках, коли зникає потреба у використанні земельної ділянки чи її частини для суспільних потреб, органи державної влади чи місцевого самоврядування можуть прийняти рішення про відчуження такої ділянки чи її частини у приватну власність для іншого цільового призначення.   -55- Горбаль В.М.
У тексті абзацу 6 статті 17 розділу ІІІ після слів "іншого цільового призначення" додати речення такого змісту: "При цьому першочергове право купівлі надається колишньому власнику або його спадкоємцям.".  
Відхилено    
    -56- Шаров І.Ф.
Ч. 6 ст. 17 викласти у наступній редакції: "У випадку, якщо потреба у використанні земельної ділянки (її частини) для суспільних потреб зникає, колишній власник ділянки або її частини має право на її повернення у власність у порядку, встановленому статтею 24 цього Закону. Якщо колишній власник відмовляється від свого права на власність земельної ділянки (її частини), органи влади чи місцевого самоврядування можуть прийняти рішення про відчуження такої ділянки у приватну власність або про її передачу у постійне користування".  
Враховано редакційно в ст. 16   
118. Розділ 4. Компенсація за викуп земельної ділянки      Розділ ІV. ВІДШКОДУВАННЯ ВАРТОСТІ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ, ЩО ВИКУПОВУЄТЬСЯ ДЛЯ СУСПІЛЬНИХ ПОТРЕБ  
119. Стаття 18. Форми компенсації за викуп земельної ділянки      Стаття 13. Форми відшкодування вартості земельної ділянки, що викуповується для суспільних потреб  
120. В разі викупу земельної ділянки або її частини для суспільних потреб забезпечується справедлива і повна компенсація в обмін на викуплену земельну ділянку чи її частину.      Викуп земельної ділянки або її частини для суспільних потреб здійснюється за умови попереднього та повного відшкодування вартості земельної ділянки чи її частини.  
121. Компенсація за викуп земельної ділянки для суспільних потреб може мати такі форми:   -57- Горбаль В.М.
У тексті абзацу 2 статті 18 розділу ІV після слів "для суспільних потреб" додати слова "залежно від вибору землевласника".  
Враховано   Відшкодування вартості земельної ділянки в разі її викупу для суспільних потреб, за згодою власника, може мати такі форми:  
    -58- Шаров І.Ф.
Ч. 2 ст. 18 перенести до ст. 3.  
Відхилено    
122. грошова;      грошову;  
123. надання іншої рівноцінної земельної ділянки;      надання іншої земельної ділянки або майна, вартість яких враховується при визначенні викупної ціни земельної ділянки.  
124. У випадках, передбачених цим законом, може бути застосована реституція (повернення земельної ділянки колишньому власнику).   -59- Козаченко О.О.
Стаття 18 абзац 5 - вилучити.  
Враховано    
125. Фізичні та юридичні особи, власники суміжних земельних ділянок, які зазнали втрат через викуп землі, мають право вимагати компенсації.   -60- Горбаль В.М.
У тексті абзацу 4 статті 18 розділу ІV після слів "Фізичні та юридичні особи" додати слова "включаючи орендарів відчужуваної ділянки,".  
Враховано   Громадяни та юридичні особи, власники та користувачі суміжних земельних ділянок, які зазнали збитків у зв'язку з викупом земельної ділянки для суспільних потреб, мають право вимагати їх відшкодування, у тому числі в судовому порядку.  
    -61- Беспалий Б.Я.
Статтю 18 наприкінці доповнити текстом "у тому числі в судовому порядку"  
Враховано    
126. Стаття 19. Розрахунок викупної вартості земельної ділянки      Стаття 14. Викупна ціна земельної ділянки, що викуповується для суспільних потреб  
127. Викупна вартість земельної ділянки розраховується на підставі грошової та експертної оцінки земель, яка проводиться за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.       
128. Якщо суд визначить, що вказана у рішенні про примусовий викуп земельної ділянки викупна вартість земельної ділянки точно описує ринкову вартість земельної ділянки на час прийняття рішення про примусовий викуп такої ділянки і дорівнює або перевищує експертну грошову оцінку, суд постановляє рішення про примусовий продаж земельної ділянки органу державної влади чи місцевого самоврядування на основі випалти викупної ціни, що запропонована у рішення про примусовий викуп земельної ділянки.   -62- Козаченко О.О.
Стаття 19 абзац 2, 3 - вилучити.  
Враховано    
129. Якщо суд встановить, що запропонована органами державної влади чи місцевого самоврядування у рішенні про примусовий викуп земельної ділянки викупна ціна ділянки не повністю описує її ринкову вартість на час прийняття рішення про примусовий викуп земельної ділянки, суд виносить ухвалу про проведення нової експертної грошової оцінки та визначення викупної вартості земельної ділянки незалежним експертом-оцінювачем. При цьому нова експертна оцінка земельної ділянки не повинна бути нижчою ніж первісна експертна оцінка земельної ділянки.       
130. Сума компенсація не може бути меншою від ринкової вартості земельної ділянки, що викупляється для суспільних потреб.   -63- Беспалий Б.Я.
Стаття 19, частина 4. Слово "викупляється" замінити словом "викуповується"  
Враховано редакційно    
    -64- Кабінет Міністрів України
Частина четверта статті 19 суперечить статті 146 Земельного кодексу України в частині слів" ринкової вартості земельної ділянки".  
Враховано    
131. При визначенні викупної вартості за земельні ділянки сільськогосподарського призначення чи ділянки, зайняті лісом, мають бути враховані місцерозташування такої ділянки, якість грунтів або деревини, наявність виробничих потужностей для ведення сільськогосподарського виробництва і лісового господарства, проведенні меліоративні заходи.      Викупна ціна включає вартість земельної ділянки, нерухомого майна, що на ній розміщене, збитки, завдані власнику земельної ділянки у зв'язку з викупом земельної ділянки (у тому числі упущену вигоду), у повному обсязі. У разі отримання власником іншої земельної ділянки взамін викупленої у викупну ціну включається вартість виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на отриману земельну ділянку та державну реєстрацію прав на неї. Визначення вартості земельної ділянки здійснюється відповідно до експертної грошової оцінки земельної ділянки, яка проводиться в порядку, визначеному законом, і не може бути нижчою за неї. Визначення вартості нерухомого майна, що розміщене на земельній ділянці, та збитків, завданих власнику у зв'язку з викупом земельної ділянки, здійснюється в порядку, визначеному законодавством України.  
132. Компенсація за незібраний врожай розраховується відповідно до вартості оцікуваного врожаю за існуючими ринковими цінами з врахуванням зроблених потенційних вират власника земельної ділянки.       
133. Компенсація за викуп земельної ділякни під багаторічними насадженнями повинна включати інвестиційні витрати на посадку цих дерев і кущів, інвестиційні витрати на догляд за культурами до отримання першого врожаю, а також вартість передбачуваних надходжень до завершення періоду плодоношення багаторічних насаджень, які власник втратив через викуп земельної ділянки. Вказана компенсація має бути зменшена на суму загальних щорічних амортизаційних відрахувань впродовж усіх років обробки багаторічних насаджень, починаючи з першого року плодоношення до дати викупу земельної ділянки.       
134. Компенація за деревостій визначається відповідно до вартості деревини або відповідно до витрат власника на залісення та догляд за посадкою.       
135. Компенсація за постійні споруди та виробничі потужності, що пров"язані з землею, повинна надаватися відповідно до вартості їхньої відбудови за вирахуванням ступеня їхнього зношення на дату вилучення.   -65- Горбаль В.М.
У тексті абзац 9 статті 19 розділу ІV після слів "Компенсація за" додати слово "будівлі"; після слів "надаватися відповідно до" додати слова "їх ринкової вартості, але не менше"; після слів "зношення на дату вилучення" додати абзац в такій редакції: "Компенсація втрат орендаря в результаті дострокового припинення договору оренди розраховується виходячи з отримуваних ним прибутків від орендованої земельної ділянки та розташованих на ній об'єктів за формулою: підтверджений документами обліку та податкової звітності прибуток за останній календарний рік ( кількість років оренди до закінчення терміну договору оренди, чинного на дату викупу земельної ділянки.".  
Враховано редакційно    
136. Органи державної влади чи місцевого самоврядування, який прийняв рішення про викуп земельної ділянки для суспільних потреб може прийняти рішення про встановлення більш вигідних умов компенсації власнику земельної ділянки ніж ті, що визначені у цій статті закону.      Орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування, який прийняв рішення про викуп земельної ділянки для суспільних потреб, може прийняти рішення про встановлення більш вигідних умов відшкодування власнику земельної ділянки, ніж ті, що визначені у цій статті. Стаття 15. Припинення права власності на нерухоме майно у зв'язку з викупом земельної ділянки, на якій воно розміщене Припинення права власності на нерухоме майно у зв'язку з викупом земельної ділянки, на якій воно розміщене, здійснюється відповідно до закону.  
137. Стаття 20. Порядок відшкодування викупної вартості земельної ділянки   -66- Козаченко О.О.
Статтю 20 - вилучити  
Враховано    
138. В разі примусового викупу земельної ділянки повна сума викупної вартості земельної ділянки, що пропонується органами державної влади чи місцевого самоврядування як компенсація за земельну ділянку, перераховується на депозитний рахунок суду.       
139. У випадках визначення судом викупної вартості земельної ділянки у більшому розмірі, ніж запропонована органом державної влади чи місцевого самоврядування, останні зобов'язані не пізніше 15 днів з дати прийняття судом рішення додатково перерахувати на депозитний рахунок суду вказану в судовому рішенні. За попередньою письмовою згодою власника земельної ділянки перерахування суми викупної вартості може бути відстрочено не більше, ніж на три місяці з дати прийняття судом рішення про припинення права власності нна земельну ділянку у зв'язку з викупом земельної ділянки для суспільних потреб. При цьому сума викупної вартості земельної ділянки перераховується на депозитний рахунок суду з врахуванням офіційного встановленого індексу інфляції на момент здійснення платежу       
140. Не пізніше 3-х банківських днів з дати зарахування всієї суми компенсації на депозитний рахунок сума викупної вартості перераховується на рахунок власника земельної ділянки.       
141. Стаття 21. Компенсація у вигляді земельної ділянки   -67- Кабінет Міністрів України
Статтю 21 вилучити, оскільки це суперечить Земельному кодексу України.  
Враховано    
142. Власник земельної ділянки, що викупляється для суспільних потреб, за власним бажанням може отримати в якості компенсації іншу земельну ділянку. При цьому вартість земельної ділянки, що надається як кмопенсація за викуплену земельну ділянку, має відповідати вартості викупленої земельної ділянки.       
143. Вартість земельної ділянки, що надається в якості компенсації, визначається на основі грошової та експертної оцінки відповідно до затвердженої Кабінетом Міністрів України методики.       
144. Якщо викупна вартість земельної ділянки перевищує вартість земельної ділянки, що надається в якості компенсації, то різниця підлягає виплаті у грошовій формі в порядку, передбаченому цим законом.   -68- Горбаль В.М.
Текст абзацу 3 статті 21 розділу ІV в існуючій редакції виключити, а викласти у такій: "Якщо вартість однієї із зазначених ділянок перевищує вартість іншої, то різниця підлягає виплаті у грошовій формі стороною, на користь якої сталося перевищення, в порядку, передбаченому цим законом.".  
Відхилено    
    -69- Шаров І.Ф.
Ст.21 доповнити положенням: "у вигляді компенсації власнику земельної ділянки, яка вилучається, може надаватися також ділянка більшої вартості з виплатою власникам різниці у вартості ділянок."  
Відхилено    
145. Стаття 22. Передача викуплених земель       
146. Право власності на викуплену земельну ділянку або її частину переходить до державної чи комунальної власності з моменту видачі судом наказу про припинення права приватної власності на земельну ділянку чи її частину.   -70- Беспалий Б.Я.
Стаття 22, частина 1. Текст "державної чи комунальної власності" замінити текстом "держави чи територіальної громади"  
Відхилено    
    -71- Козаченко О.О.
Стаття 22 абзац 1 викласти у такій редакції: "Право власності на викуплену земельну ділянку або її частину переходить до державної чи комунальної власності з моменту нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу".  
Враховано редакційно в ст. 16   
147. Наказ про припинення права власності на земельну ділянку видається лише після того, як власник земельної ділянки одержав повну компенсацію викупної вартості або після відведенння іншої земельної ділянки в натурі (на місцевості) та реєстрації Державного акта на право власності на земельну ділянку у встановленому порядку.   -72- Беспалий Б.Я.
Стаття 22. Частину 2 після тексту "у встановленому" доповнити словом "законодавством"  
Враховано в ст.16   
    -73- Козаченко О.О.
Стаття 22 абзац 2 - вилучити.  
Враховано    
148. У випадках, коли викуплена земельна ділянка не буде використовуватись протягом певного часу для суспільних потреб, для яких вона була викуплена, то за клопотанням колишнього власника така земельна ділянка може використовуватись на умовах, передбачених договором оренди.   -74- Кабінет Міністрів України
Частину третю статті 22 вилучити, як таку, що суперечить Земельному кодексу України.  
Враховано    
149. В разі викупу земельної ділянки для суспільних потреб припиняють дію всі обтяження і обмеження, що були встановлені для колишнього власника земельної ділянки. Відповідальність за відміну обтяжень і обмежень покладається на органи державної влди та місцевого самоврядування, які ініціюівали викуп земельної ділянки. Треті особи, на користь яких були встановлені обмеження і обтяження на земельну ділянку, що перебувала у колишнього власника, вправі вимагати у встановленому законом порядку компенсації або встановлення обмежень для нового власника викупленої земельної ділянки.       
150. Стаття 23. Зайняття та використання викупленої земельної ділянки      Стаття 16. Виникнення права розпорядження викупленою земельною ділянкою для суспільних потреб  
151. Органи державної влади чи місцевого самоврядування мають право прийняти рішення про зайняття земельної ділянки для використання для суспільних потреб лише після одержання власником земельної ділянки повної компенсації викупної вартості земельної ділянки або реєстрації Державного акта на право власності на земельну ділянку на одержану в якості компенсації іншу земельну ділянку.      Органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування мають право розпоряджатися викупленою земельною ділянкою для суспільних потреб лише після сплати в повному обсязі викупної ціни власнику земельної ділянки та державної реєстрації права на цю земельну ділянку. У разі якщо власник земельної ділянки, яка підлягає викупу, отримує іншу земельну ділянку, орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування мають право розпорядження викупленою земельною ділянкою після отримання власником в установленому порядку державного акта на право власності на отриману земельну ділянку та його державної реєстрації.  
152. У випадках, коли зволікання із зайняттям земельної ділянки для використання для суспільних потреб може заподіяти серйозну шкоду суспільним інтересам, суд до остаточного прийняття рішення може надати дозвіл органам державної влади чи місцевого самоврядування приступити до використання земельної ділянки для суспільних потреб.   -75- Горбаль В.М.
Текст абзацу 2 статті 23 розділу ІV в існуючій редакції виключити;  
Враховано   У разі викупу земельної ділянки для суспільних потреб припиняється дія всіх обтяжень і обмежень, що були встановлені для колишнього власника земельної ділянки. Відповідальність за скасування обтяжень і обмежень покладається на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які ініціювали викуп земельної ділянки. Особи, на користь яких були встановлені обмеження і обтяження на викуплену земельну ділянку, вправі вимагати відшкодування або встановлення обмежень для нового користувача викупленої земельної ділянки в установленому законом порядку.  
153. В разі, коли наказ суду про припинення права приватної власності було видано в період вирощування сільськогосподарської продукції і якщо до завершення сезону/збору врожаю залишилося не більше п"яти місяців, то така земельна ділянка залишається у колишнього власника до завершення збору урожаю, якщо немає негайної потреби у використанні викупленої земельної ділянки для суспільних потреб.   -76- Козаченко О.О.
Стаття 23 абзац 3 слова "коли наказ суду про припинення права приватної власності було видано" замінити словами "коли договір купівлі-продажу земельної ділянки було укладено".  
Відхилено   Використання земельної ділянки, викупленої для суспільних потреб, здійснюється в порядку, встановленому Земельним кодексом України.  
154. Стаття 24. Реституція викуплених земель   -77- Козаченко О.О.
Стаття 24. Назву статті викласти у такій редакції: "Повернення викуплених земельних ділянок".  
Враховано   Стаття 17. Повернення викупленої земельної ділянки  
155. Викуплені у встановленому цим законом порядку земельні ділянки підлягають поверненню колишнім власникам або правонаступникам за їх клопотанням, якщо немає бульше потреби в такій земельній ділянці для тих цілей, для яких було проведено викуп земельної ділянки.      Викуплена за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування земельна ділянка може бути повернута колишньому власнику або спадкоємцю (правонаступнику) за його заявою (клопотанням) на загальних підставах у порядку, встановленому Земельним кодексом України.  
156. Умови поверення земельної ділянки визначається в договорі, що укладається між органом державної влади чи місцевого самоврядування і колишнім власником або його правонаступниками.       
157. Порядок вирішення фінансових питань, пов"язаних з поверненням викуплених земельних ділянок, визначається Кабінетом Міністрів України.       
158. Розділ 5. Примусове відчуження земельних ділянок   -78- Сулковський П.Г.
Розділ 5 проект закону доповнити статтею такого змісту: "Стаття . Загальні умови відчуження земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності У випадку введення в установленому законом порядку правового режиму воєнного або надзвичайного стану земельні ділянки, що перебувають у власності громадян або юридичних осіб, можуть бути у примусовому порядку відчужені з мотивів суспільної необхідності у зв'язку із запровадженням та здійсненням заходів правового режиму воєнного стану та надзвичайного стану. Затверджений відповідно до закону Указ Президента України про введення надзвичайного та воєнного стану є підставою для прийняття рішення органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування про примусовое відчуження (вилучення) земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності якщо така необхідність в йому визначена."  
Враховано   Розділ V. ПРИМУСОВЕ ВІДЧУЖЕННЯ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК З МОТИВІВ СУСПІЛЬНОЇ НЕОБХІДНОСТІ Стаття 18. Загальні умови відчуження земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності У разі введення в установленому законом порядку правового режиму воєнного чи надзвичайного стану земельні ділянки, що перебувають у власності громадян або юридичних осіб, можуть бути у примусовому порядку відчужені з мотивів суспільної необхідності. Введений відповідно до закону воєнний чи надзвичайний стан є підставою для прийняття органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування або органами військового командування рішення про примусове відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в разі, якщо це визначено указом Президента України.  
159. Стаття 25. Примусове відчуження земельної ділянки у разі запровадження правового режиму воєнного стану      Стаття 19. Порядок здійснення примусового відчуження земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності  
160. Примусове відчуження земельних ділянок як об'єктів права приватної власності юридичних і фізичних осіб у зв'язку із запровадженням та здійсненням заходів правового режиму воєнного чи надзвичайного стану підлягає наступному повному відшкодуванню їх вартості в порядку, визначеному цим законом.   -79- Кабінет Міністрів України
Стаття 25 проекту потребує редакційного доопрацювання в частині слів "примусове відчуження підлягає наступному повному відшкодуванню їх вартості".  
Враховано в ст.22  У разі введення воєнного чи надзвичайного стану примусове відчуження земельних ділянок права власності громадян чи юридичних осіб здійснюється за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування або органу військового командування відповідно до повноважень, визначених законом.  
161. Стаття 26. Органи, що здійснюють примусове відчуження земельних ділянокв умовах воєнного чи надзвичайного стану       
162. В разі запровадження правового режиму воєнного чи надзвичайного стану примусове відчуження земельних ділянок як об"єктів права приватної власності громадян і юридичних осіб здійснюється органами державної влади, місцевого самоврядування.       
163. Вказані у цій статті органи державної влади та органи місцевого свамоврядування можуть приймати рішення про примусове вилучення земельних ділянок, якщо таке обмеження прав громадян і юридичних осіб передбачено у затвердженому законом України Указі Президента України про запровадження правового режиму воєнного стану.   -80- Беспалий Б.Я.
Стаття 26, частина 2. Після тексту "вилучення земельних ділянок", доповнити словами "виключно у випадку"  
Враховано редакційно в ст. 18,19   
    -81- Козаченко О.О.
Стаття 26 абзац 2 слова "у затвердженому законом України Указі Президента України про запровадження правового режиму воєнного стану" замінити словами "Указом Президента України, затвердженому Верховною Радою України", вилучити слова "Вказані у цій статті".  
Враховано в ст.18   
164. Право приватної власності на земельну ділянку або її частину припиняється з моменту прийняття відповідним органом державної влади чи місцевого самоврядування рішення про примусове відчуження земельної ділянки або її частини.      Право власності на земельну ділянку або її частину припиняється з моменту прийняття органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування рішення про примусове відчуження земельної ділянки або її частини.  
165. Стаття 27. Строки примусового відчуження земельних ділянок в умовах надзвичайного стану.      Стаття 20. Строки примусового відчуження земельних ділянок при введенні воєнного чи надзвичайного стану  
166. В разі запровадження правового режиму надзвичайного стану примусове відчуження земельної ділянки здійснюється на строк дії надзвичайного стану, передбаченого у відповідному Указі Президента України.   -82- Беспалий Б.Я.
Статтю 27 наприкінці доповнити текстом ", затвердженому законом України"  
Враховано в ст. 18  У разі запровадження правового режиму воєнного чи надзвичайного стану примусове відчуження земельних ділянок здійснюється на строк дії воєнного чи надзвичайного стану, передбаченого в указі Президента України.  
167. Стаття 28. Реституція земельних ділянок      Стаття 21. Повернення примусово відчуженої з мотивів суспільної необхідності земельної ділянки  
168. Після закінчення дії обставин, у зв"язку з якими було введено воєнний чи надзвичайний стан і проведено примусове відчуження з приватної власності земельної ділянки громадян і юридичних осіб, колишній власник земельної ділянки має право вимагати від органів державної влади чи місцевого самоврядування повернення цієї ділянки у власність.      Після скасування воєнного чи надзвичайного стану колишній власник земельної ділянки має право вимагати від органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування повернення примусово відчуженої земельної ділянки.  
169. У разі неможливості повернення примусово відчуженої земельної ділянки власнику за його бажанням надається інша земельна ділянка.   -83- Горбаль В.М.
У тексті абзацу 2 статті 28 розділу ІV після слів "інша земельна ділянка" додати слова "або компенсується її вартість на умовах, визначених статтями 18-21 цього закону."  
Враховано редакційно   У разі неможливості повернення примусово відчуженої з мотивів суспільної необхідності земельної ділянки її власнику, за його бажанням, надається інша земельна ділянка.  
    -84- Беспалий Б.Я.
Стаття 28. Частину 2 після тексту "надається інша" доповнити словом "рівноцінна"  
Відхилено    
170. Стаття 29 . Відшкодування вартості земельних ділянок      Стаття 22. Відшкодування вартості земельних ділянок, що відчужуються з мотивів суспільної необхідності  
171. Відшкодування вартості примусово відчужених земельних ділянок при запровадженні правового режиму воєнного чи надзвичайного стану здійснюється в порядку і строки, визначені в Указі Президента України про припинення дії правового режиму воєнного стану.   -85- Горбаль В.М.
В тексті статті 29 розділу V після слів "стану здійснюється в" слова "порядку і" виключити; після слів "режиму воєнного стану" додати слова "та в порядку, передбаченому статтями 18-21 цього закону".  
Враховано редакційно   Відшкодування вартості примусово відчужених земельних ділянок при запровадженні правового режиму воєнного чи надзвичайного стану здійснюється строки, визначені в указі Президента України про припинення дії правового режиму воєнного чи надзвичайного стану. Припинення права власності на земельні ділянки, що примусово відчужуються з мотивів суспільної необхідності в разі введення воєнного чи надзвичайного стану, здійснюється з наступним повним відшкодуванням вартості таких земельних ділянок їх власникам у порядку, визначеному законом. У разі недосягнення сторонами згоди щодо відшкодування вартості примусово відчуженої земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності питання вирішується в судовому порядку. Стаття 23. Припинення права власності на нерухоме майно у зв'язку з примусовим відчуженням земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності Припинення права власності на жилий будинок, інші будівлі, споруди та насадження, що розміщені на земельній ділянці, яка примусово відчужується з мотивів суспільної необхідності, здійснюється в порядку, встановленому законом.  
    -86- Беспалий Б.Я.
Статтю 29 після тексту "строки, визначені в" доповнити текстом "затвердженому законом України"  
Враховано    
    -87- Сулковський П.Г.
Статтю 29. доповнити частинами такого змісту: "Припинення права власності на земельні ділянки, що примусово відчужуються з мотивів суспільної необхідності у їх власників, здійснюється за умови повного наступного відшкодування вартості таких земельних ділянок їх власникам в порядку визначеному законом. Визначення розміру відшкодування вартості земельних ділянок, що підлягають відчуженню з мотивів суспільної необхідності, здійснюється у порядку визначеному Кабінетом Міністрів України У разі недосягнення сторонами згоди щодо відшкодування вартості земельних ділянок, що відчужуються з мотивів суспільної питання вирішується в судовому порядку."  
Враховано    
    -88- Сулковський П.Г.
Проект закону доповнити статтею такого змісту: "Стаття . Припинення права власності на нерухоме майно у зв'язку з відчуженням земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності Припинення права власності на житловий будинок, інші будівлі, споруди та насадження, що розміщені на земельній ділянці, яка вилучається з метою суспільної необхідності, здійснюється у порядку встановленому законом."  
Враховано    
172. Прикінцеві положення      Розділ VІ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ  
173. 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.      1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.  
174. 2. Кабінету Міністрів України у шестимісячний строк:   -89- Беспалий Б.Я.
Прикінцеві положення, пункт 2. Перший абзац після тексту "шестимісячний строк" доповнити текстом "з дня набрання чинності цим Законом"  
Враховано   2. Кабінету Міністрів України у шестимісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:  
175. підготувати і подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції про внесення змін до законодавчих актів, що випливають з цього Закону;      підготувати і подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції про внесення змін до законодавчих актів, що випливають із цього Закону;  
176. привести свої рішення у відповідність з цим Законом;      привести свої рішення у відповідність із цим Законом;  
177. забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади у відповідність з цим Законом їх нормативно-правових актів.      забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.