Кількість абзаців - 226 Таблиця поправок


Про тимчасові слідчі та спеціальні комісії Верховної Ради України (Повторний розгляд з пропозиціями (вето) Президента України)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. ЗАКОН УКРАЇНИ      ЗАКОН УКРАЇНИ  
1. Про тимчасові слідчі та спеціальні комісії Верховної Ради України      Про тимчасові слідчі та спеціальні комісії Верховної Ради України  
2. Розділ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ      Розділ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ  
3. Стаття 1. Статус тимчасових слідчих та спеціальних комісій Верховної Ради України      Стаття 1. Статус тимчасових слідчих та спеціальних комісій Верховної Ради України  
4. 1. Тимчасові слідчі комісії Верховної Ради України (далі - слідчі комісії) є колегіальними тимчасовими органами Верховної Ради України, завданням яких є здійснення парламентського контролю шляхом проведення розслідування з питань, що становлять суспільний інтерес.      1. Тимчасові слідчі комісії Верховної Ради України (далі - слідчі комісії) є колегіальними тимчасовими органами Верховної Ради України, завданням яких є здійснення парламентського контролю шляхом проведення розслідування з питань, що становлять суспільний інтерес.  
5. 2. Тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України (далі - спеціальні комісії) є колегіальними тимчасовими органами Верховної Ради України, завданням яких є підготовка і попередній розгляд питань за дорученням Верховної Ради України, у тому числі доопрацювання проектів законів та інших актів Верховної Ради України.      2. Тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України (далі - спеціальні комісії) є колегіальними тимчасовими органами Верховної Ради України, завданням яких є підготовка і попередній розгляд питань за дорученням Верховної Ради України, у тому числі доопрацювання проектів законів та інших актів Верховної Ради України.  
6. 3. Питання про утворення слідчої або спеціальної комісій включається окремим пунктом до порядку денного сесії Верховної Ради України.      3. Питання про утворення слідчої або спеціальної комісії включається окремим пунктом до порядку денного сесії Верховної Ради України.  
7. 4. Статус, організація і порядок діяльності слідчих і спеціальних комісій визначаються Конституцією України, цим та іншими законами України.      4. Статус, організація і порядок діяльності слідчих і спеціальних комісій визначаються Конституцією України, цим та іншими законами України.  
8. Стаття 2. Підзвітність слідчих і спеціальних комісій Верховній Раді України      Стаття 2. Підзвітність слідчих і спеціальних комісій Верховній Раді України  
9. Слідчі і спеціальні комісії підзвітні Верховній Раді України. Термін попереднього звіту слідчих комісій визначається Верховною Радою України при утворенні цих комісій. Наступний звіт слідчої комісії заслуховується після завершення її роботи або не пізніш як через три місяці після попереднього звіту, якщо робота комісії потребує більш тривалого часу.      Слідчі і спеціальні комісії підзвітні Верховній Раді України. Термін попереднього звіту слідчих комісій визначається Верховною Радою України при утворенні цих комісій. Наступний звіт слідчої комісії заслуховується після завершення її роботи або не пізніш як через три місяці після попереднього звіту, якщо робота комісії потребує більш тривалого часу.  
10. Стаття 3. Принципи діяльності слідчих комісій      Стаття 3. Принципи діяльності слідчих комісій  
11. 1. Слідчі комісії діють на принципах верховенства права, законності, об'єктивності та колегіальності.      1. Слідчі комісії діють на принципах верховенства права, законності, об'єктивності та колегіальності.  
12. 2. Засідання слідчих комісій проводяться у закритому режимі, якщо інше не передбачено цим Законом. Матеріали розслідування та висновки з них не можуть оприлюднюватися без відповідного рішення Верховної Ради України.      2. Засідання слідчих комісій проводяться у закритому режимі, якщо інше не передбачено цим Законом. Матеріали розслідування та висновки з них не можуть оприлюднюватися без відповідного рішення Верховної Ради України.  
13. 3. За рішенням комісії голова слідчої комісії може надавати засобам масової інформації повідомлення про окремі організаційні питання роботи слідчої комісії.      3. За рішенням комісії голова слідчої комісії може надавати засобам масової інформації повідомлення про окремі організаційні питання роботи слідчої комісії.  
14. 4. Інформацію про діяльність слідчих комісій може отримати в будь-який час Голова Верховної Ради України.      4. Інформацію про діяльність слідчих комісій може отримати в будь-який час Голова Верховної Ради України.  
15. Розділ ІІ. ПОВНОВАЖЕННЯ СЛІДЧИХ КОМІСІЙ      Розділ ІІ. ПОВНОВАЖЕННЯ СЛІДЧИХ КОМІСІЙ  
16. Стаття 4. Права слідчих комісій      Стаття 4. Права слідчих комісій  
17. Слідчі комісії мають право:      Слідчі комісії мають право:  
18. 1) вимагати необхідну для розслідування інформацію від органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, підприємств, установ, організацій усіх форм власності та їх керівників. Інформація, що становить державну таємницю, надається у порядку, встановленому законом;      1) вимагати необхідну для розслідування інформацію від органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, підприємств, установ, організацій усіх форм власності та їх керівників. Інформація, що становить державну таємницю, надається у порядку, встановленому законом;  
19. 2) вільно ознайомлюватися з інформацією та документами, що мають пряме чи опосередковане відношення до предмета розслідування, отримувати їх копії;      2) ознайомлюватися з документами, що мають пряме чи опосередковане відношення до предмета розслідування, отримувати їх копії;  
20. 3) отримувати або витребувати, а у разі потреби і вилучати будь-які необхідні для парламентського розслідування документи чи їх копії;      3) у разі необхідності вилучати потрібні для парламентського розслідування документи чи їх копії, крім випадків, коли ці документи необхідні суду або органу досудового слідства;  
21. 4) викликати будь-яку особу для дачі пояснень (крім Президента України і суддів), заслуховувати її на своєму засіданні, ставити їй запитання;   -1- Президент України
Закон надає тимчасовим слідчим комісіям вкрай широкі права, зокрема без будь-яких обмежень знайомитися з інформацією, яка й опосередковано не належить до предмета розслідування, викликати будь-яку особу для дачі пояснень, вимагати свідчення від осіб, навіть від тих, які відповідно до закону мають зобов'язання щодо нерозголошення певної інформації, вилучати будь-які матеріали, здійснювати примусовий привід, безперешкодно входити на всі, в тому числі й режимні та приватні, підприємства, в установи і організації (статті 4, 6, 7).  
Враховано т.4 - відредаговано пункти 3 і 10, доповнено пункт 4. До ст.7 включено нову частину 3.  4) викликати особу, якій відомі обставини у справі, що розслідується слідчою комісією (крім Президента України і суддів), заслуховувати її на своєму засіданні, ставити їй запитання;  
22. 5) отримувати свідчення, у тому числі і письмові пояснення, від будь-яких осіб (крім Президента України і суддів), що мають причетність до справ, які розслідуються слідчими комісіями;      5) отримувати свідчення, у тому числі і письмові пояснення, від осіб (крім Президента України і суддів), що мають причетність до фактів чи обставин, які є предметом парламентського розслідування за винятком випадків, встановлених законом;  
23. 6) готувати і вносити пропозиції до Верховної Ради України щодо включення до складу слідчої комісії, утвореної відповідно до статті 111 Конституції України, спеціального прокурора та спеціального слідчого;      6) вносити пропозиції до Верховної Ради України щодо включення до складу слідчої комісії, утвореної відповідно до статті 111 Конституції України, спеціального прокурора та спеціального слідчого;  
24. 7) приймати рішення про залучення спеціалістів (фахівців) для роботи в слідчих комісіях;      7) приймати рішення про залучення спеціалістів (фахівців) для роботи в слідчих комісіях;  
25. 8) звертатися за допомогою і отримувати її від органів державної влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, у тому числі органів прокуратури, внутрішніх справ, контрольно-ревізійних органів, при розслідуванні визначених Верховною Радою України питань;      8) звертатися за допомогою і отримувати її від органів державної влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб при розслідуванні визначених Верховною Радою України питань;  
26. 9) безперешкодно входити на підприємства, в установи, організації всіх форм власності для з'ясування питань, пов'язаних з предметом розслідування;      9) безперешкодно входити на підприємства, в установи, організації всіх форм власності для з'ясування питань, пов'язаних з предметом розслідування;  
27. 10) залучати до участі у розслідуванні працівників органів прокуратури України, співробітників і працівників Служби безпеки України, працівників Міністерства внутрішніх справ України, податкової міліції та інших правоохоронних органів у необхідній для розслідування кількості, в тому числі персонально конкретних осіб за їх згодою;      10) залучати до участі у розслідуванні працівників органів прокуратури України, Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ України, податкової міліції та інших правоохоронних органів за погодженням з їх керівниками.  
28. 11) ініціювати у Верховній Раді України питання про недовіру Кабінету Міністрів України, Генеральному прокурору України.   -2- Президент України
Надання слідчим комісіям повноважень щодо ініціювання у Верховній Раді України питання про недовіру Кабінету Міністрів України (пункт 11 статті 4) суперечить частині першій статті 87 Конституції України.  
Враховано , виключено пункт 11   
29. Стаття 5. Обов'язки слідчих комісій      Стаття 5. Обов'язки слідчих комісій  
30. Слідчі комісії зобов'язані:      1. Слідчі комісії зобов'язані:  
31. 1) вести протоколи та стенограми своїх засідань;      1) вести протоколи та стенограми своїх засідань;  
32. 2) вести облік всієї інформації та документів, що надходять у слідчі комісії при проведенні розслідування, а також вихідних документів;      2) вести облік всієї інформації та документів, що надходять у слідчі комісії при проведенні розслідування, а також вихідних документів;  
33. 3) проводити збір інформації, свідчень, пояснень, матеріалів і документів, здійснювати їх дослідження;      3) проводити збір інформації, свідчень, пояснень, матеріалів і документів, здійснювати їх дослідження;  
34. 4) на основі всебічного аналізу досліджених фактів робити висновки та пропозиції для внесення на розгляд на пленарному засіданні Верховної Ради України;      4) на основі всебічного аналізу досліджених фактів робити висновки та пропозиції для внесення на розгляд на пленарному засіданні Верховної Ради України;  
35. 5) доповідати Верховній Раді України про проведення та результати розслідування у відповідності з визначеними завданнями;      5) доповідати Верховній Раді України про проведення та результати розслідування у відповідності з визначеними завданнями;  
36. 6) здавати в архів Верховної Ради України всі протоколи, стенограми своїх засідань, а також матеріали розслідувань разом з висновками та пропозиціями. У разі направлення матеріалів комісії до Генеральної прокуратури України в архів здаються їх копії.   -3- Президент України
Законом не визначено обов'язків залучених до роботи тимчасових слідчих комісій осіб щодо нерозголошення державної таємниці чи іншої спеціальної інформації.  
Враховано доповнено ст.5 частиною 2 про обов'язок не розголошувати державну таємницю або іншу інформацію.  6) здавати в архів Верховної Ради України всі протоколи, стенограми своїх засідань, а також матеріали розслідувань разом з висновками та пропозиціями. У разі направлення матеріалів комісії до Генеральної прокуратури України в архів здаються їх копії. 2. Слідча комісія, її члени та інші особи, які беруть участь в роботі слідчої комісії, зобов'язані не допускати розголошення державної таємниці або іншої інформації, яка відповідно до законів України не підлягає розголошенню.  
37. Стаття 6. Забезпечення слідчих комісій документами та інформацією      Стаття 6. Забезпечення слідчих комісій документами та інформацією  
38. 1. На запити та звернення слідчих комісій у процесі здійснення ними своїх повноважень органи державної влади і органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації незалежно від форм власності, а також їх посадові особи зобов'язані надавати документи та інформацію, що стосуються предмета розслідування.      1. На запити та звернення слідчих комісій у процесі здійснення ними своїх повноважень органи державної влади і органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації незалежно від форм власності, а також їх посадові особи зобов'язані надавати документи та інформацію, що стосуються предмета розслідування.  
39. 2. Слідча комісія має право прийняти рішення про вилучення необхідних документів у разі відмови або ухилення посадових осіб від надання цих документів. Уповноважений член слідчої комісії вилучає документи в присутності представників підприємства, установи, організації за участю представника органу внутрішніх справ у порядку, встановленому законом. Про вилучення він складає протокол у двох примірниках, в якому зазначаються вилучені документи і який підписують член комісії та присутні представники.      2. Слідча комісія має право прийняти рішення про вилучення необхідних документів у разі відмови або ухилення посадових осіб від надання цих документів. Уповноважений член слідчої комісії вилучає документи в присутності представників підприємства, установи, організації за участю представника органу внутрішніх справ у порядку, встановленому законом. Про вилучення він складає протокол у двох примірниках, в якому зазначаються вилучені документи і який підписують член комісії та присутні представники.  
40. 3. Посадові особи органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, що перевіряються, у разі відмови або ухилення від своєчасного надання необхідних документів та інформації на вимогу слідчих комісій, а також за надання недостовірних документів та інформації притягаються до відповідальності у порядку, встановленому законом.   -4- Президент України
Закон не передбачає механізмів, а також шляхів запобігання паралельному розслідуванню та пов'язаному з ним збиранню матеріалів, вилученню документів тощо, які можуть бути потрібні як парламентській тимчасовій слідчій комісії, так і спеціально уповноваженим державним слідчим органам.  
Враховано доповнено ст.6 новою частиною 4 про передачу оригіналів документів органу досудового слідства.  3. Посадові особи органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, що перевіряються, у разі відмови або ухилення від своєчасного надання необхідних документів та інформації на вимогу слідчих комісій, а також за надання недостовірних документів та інформації притягаються до відповідальності у порядку, встановленому законом. 4. Якщо орган досудового слідства або суд на підставі і в порядку, визначеному кримінально-процесуальним законодавством України, прийняв рішення про виїмку (витребування) документів, що знаходяться у розпорядженні слідчої комісії, оригінали таких документів передаються органу досудового слідства або суду після виготовлення і належного засвідчення їх копій, які залишаються в розпорядженні слідчої комісії.  
41. Стаття 7. Обов'язковість свідчень слідчій комісії      Стаття 7. Обов'язковість свідчень слідчій комісії  
42. 1. Громадяни і посадові особи органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій (крім Президента України і суддів) зобов'язані з'явитися на виклик слідчої комісії і дати правдиві свідчення про відомі їм обставини у справі парламентського розслідування. Згідно з статтею 63 Конституції України особа не несе відповідальності за відмову давати показання або пояснення щодо себе, членів сім'ї чи близьких родичів, коло яких визначається законом.      1. Громадяни і посадові особи органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій (крім Президента України і суддів) зобов'язані з'явитися на виклик слідчої комісії і дати правдиві свідчення про відомі їм обставини у справі парламентського розслідування. Згідно з статтею 63 Конституції України особа не несе відповідальності за відмову давати показання або пояснення щодо себе, членів сім'ї чи близьких родичів, коло яких визначається законом.  
43. 2. Особа, яка дає свідчення слідчій комісії, повинна відповісти на всі запитання, що стосуються справи, яка розслідується комісією, а в разі необхідності - викласти свої свідчення у письмовій формі або ж підписати протокол, в якому вони зафіксовані.   -5- Президент України
Закон надає право слідчій комісії вимагати свідчення навіть від тих осіб, які відповідно до закону мають зобов'язання щодо нерозголошення певної інформації.  
Враховано доповнено ст.7 новою частиною 3 про осіб, які зобов'язані не розголошувати інформацію.  2. Особа, яка дає свідчення слідчій комісії, повинна відповісти на всі запитання, що стосуються справи, яка розслідується комісією, а в разі необхідності - викласти свої свідчення у письмовій формі або ж підписати протокол, в якому вони зафіксовані. 3. Священники, лікарі, адвокати та інші особи, на яких закон покладає обов'язок нерозголошення певної інформації, мають право не повідомляти слідчій комісії ту інформацію, яку за законом вони не повинні повідомляти в суді та на досудовому слідстві.  
44. 3. Якщо громадянин або посадова особа не з'явиться без поважних причин, слідча комісія має право прийняти рішення про застосування до них приводу, виконання якого забезпечується органами внутрішніх справ у встановленому законом порядку.      4. Якщо громадянин або посадова особа не з'явиться на виклик без поважних причин, слідча комісія має право прийняти рішення про застосування до них приводу, виконання якого забезпечується органами внутрішніх справ у встановленому законом порядку.  
45. Розділ ІІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ І ПОРЯДОК ДІЯЛЬНОСТІ СЛІДЧИХ КОМІСІЙ      Розділ ІІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ І ПОРЯДОК ДІЯЛЬНОСТІ СЛІДЧИХ КОМІСІЙ  
46. Стаття 8. Утворення слідчих комісій      Стаття 8. Утворення слідчих комісій  
47. 1. Слідчі комісії утворюються Верховною Радою України, якщо за це проголосувало не менш як одна третина від конституційного складу Верховної Ради України.      1. Слідчі комісії утворюються Верховною Радою України, якщо за це проголосувало не менш як одна третина від конституційного складу Верховної Ради України.  
48. 2. Підставами для призначення та проведення депутатського розслідування можуть бути повідомлення про порушення Конституції України, законів або інших нормативно-правових актів органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, керівниками підприємств, установ, організацій будь-якої форми власності стосовно питань, що становлять суспільний інтерес, у тому числі:   -6- Президент України
У Законі не визначено критеріїв, за якими питання можуть бути визнані такими, що становлять суспільний інтерес, і тому можуть бути предметом розслідування саме тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України.  
ритерії, за якими питання можуть бути визнані такими, що становлять суспільний інтерес, фактично визначені в ч.2 ст.8 цього Закону.  2. Підставами для призначення та проведення депутатського розслідування можуть бути повідомлення про порушення Конституції України, законів або інших нормативно-правових актів органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, керівниками підприємств, установ, організацій будь-якої форми власності стосовно питань, що становлять суспільний інтерес, у тому числі:  
49. повідомлення про обставини, які загрожують суверенітету, територіальній цілісності України або її екологічним, політичним, економічним і культурним інтересам;      повідомлення про обставини, які загрожують суверенітету, територіальній цілісності України або її екологічним, політичним, економічним і культурним інтересам;  
50. повідомлення про масове порушення прав, свобод і законних інтересів громадян, їх об'єднань або зловживання владою посадовими особами, що завдало істотної шкоди суспільним інтересам.      повідомлення про масове порушення прав, свобод і законних інтересів громадян, їх об'єднань або зловживання владою посадовими особами, що завдало істотної шкоди суспільним інтересам.  
51. 3. Про утворення слідчої комісії Верховна Рада України приймає постанову, в якій визначає:      3. Про утворення слідчої комісії Верховна Рада України приймає постанову, в якій визначає:  
52. 1) назву слідчої комісії;      1) назву слідчої комісії;  
53. 2) завдання слідчої комісії і питання, що підлягають розслідуванню;      2) завдання слідчої комісії і питання, що підлягають розслідуванню;  
54. 3) кількісний і персональний склад слідчої комісії, голову комісії;      3) кількісний і персональний склад слідчої комісії, голову комісії;  
55. 4) термін попереднього звіту слідчої комісії про виконання завдань;      4) термін попереднього звіту слідчої комісії про виконання завдань;  
56. 5) заходи кадрового, матеріально-технічного, інформаційного, організаційного забезпечення діяльності слідчої комісії;      5) заходи кадрового, матеріально-технічного, інформаційного, організаційного забезпечення діяльності слідчої комісії;  
57. 6) органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадових осіб, які зобов'язані співпрацювати з слідчою комісією чи сприяти їй у справі розслідування;   -7- Президент України
Законом передбачено, що Верховна Рада України своєю постановою має право визначати органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадових осіб, які зобов'язані співпрацювати зі слідчою комісією чи сприяти їй у справі розслідування (пункт 6 частини третьої статті 8). Ця норма не відповідає статтям 85 і 92 Конституції України, оскільки прийняття таких рішень не належить до повноважень Верховної Ради України, суперечить завданням вищезазначених органів, правам та обов'язкам їх посадових осіб.  
Враховано иключено п.6 ст.8. доповнено цю статтю новою частиною 5 про співпрацю комісій з органами державної влади та самоврядування.   
58. 7) інші питання, пов'язані з діяльністю слідчої комісії.      6) інші питання, пов'язані з діяльністю слідчої комісії.  
59. 4. За постановою Верховної Ради України слідча комісія може утворюватися у складі народних депутатів України - членів відповідного комітету або спеціальної комісії Верховної Ради України.      4. За постановою Верховної Ради України слідча комісія може утворюватися у складі народних депутатів України - членів відповідного комітету або спеціальної комісії Верховної Ради України. 5. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування та їх посадові особи сприяють слідчій комісії у виконанні покладених на неї завдань. Слідча комісія в разі звернення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування надає їм необхідну інформацію про окремі питання роботи комісії, за винятком випадків, коли це може зашкодити проведенню дорученого комісії розслідування.  
60. Стаття 9. Порядок проведення засідань слідчих комісій      Стаття 9. Порядок проведення засідань слідчих комісій  
61. 1. Формою роботи слідчої комісії є її засідання, які проводяться в міру необхідності.      1. Формою роботи слідчої комісії є її засідання, які проводяться в міру необхідності.  
62. 2. Засідання слідчої комісії є правомочним, якщо на ньому присутні більше половини складу членів слідчої комісії, затвердженого Верховною Радою України. Всі рішення на цих засіданнях приймаються більшістю голосів присутніх членів слідчої комісії шляхом відкритого або таємного голосування.      2. Засідання слідчої комісії є правомочним, якщо на ньому присутні більше половини складу членів слідчої комісії, затвердженого Верховною Радою України. Всі рішення на цих засіданнях приймаються більшістю голосів присутніх членів слідчої комісії шляхом відкритого або таємного голосування.  
63. 3. Засідання слідчої комісії скликаються головою слідчої комісії або на вимогу не менш як чверті її членів і є закритими. За рішенням слідчої комісії засідання може проводитися у відкритому режимі.      3. Засідання слідчої комісії скликаються головою слідчої комісії або на вимогу не менш як чверті її членів і є закритими. За рішенням слідчої комісії засідання може проводитися у відкритому режимі.  
64. 4. У процесі засідання слідчої комісії ведеться протокол, який підписується головою та секретарем слідчої комісії. Проведення засідання за рішенням слідчої комісії може фіксуватися засобами аудіо- та відеозапису.      4. У процесі засідання слідчої комісії ведеться протокол, який підписується головою та секретарем слідчої комісії. Проведення засідання за рішенням слідчої комісії може фіксуватися засобами аудіо- та відеозапису.  
65. Стаття 10. Проведення організаційного засідання слідчої комісії      Стаття 10. Проведення організаційного засідання слідчої комісії  
66. Перше, організаційне, засідання слідчої комісії проводиться у термін, що не перевищує 72 годин з моменту її утворення. На цьому засіданні обираються заступник голови та секретар слідчої комісії, а також приймається рішення про внесення пропозицій Голові Верховної Ради України щодо чисельності та персонального складу секретаріату слідчої комісії. На організаційному засіданні слідчої комісії можуть вирішуватися також інші питання.      Перше, організаційне, засідання слідчої комісії проводиться у термін, що не перевищує 72 годин з моменту її утворення. На цьому засіданні обираються заступник голови та секретар слідчої комісії, а також приймається рішення про внесення пропозицій Голові Верховної Ради України щодо чисельності та персонального складу секретаріату слідчої комісії. На організаційному засіданні слідчої комісії можуть вирішуватися також інші питання.  
67. Стаття 11. Порядок обрання заступника голови та секретаря слідчої комісії      Стаття 11. Порядок обрання заступника голови та секретаря слідчої комісії  
68. 1. Заступник голови і секретар слідчої комісії обираються на її організаційному засіданні з числа її членів шляхом таємного або відкритого голосування більшістю від складу комісії. Кандидатури на посади заступника голови, секретаря слідчої комісії може запропонувати будь-який член слідчої комісії. Голосування проводиться по кожній кандидатурі окремо.      1. Заступник голови і секретар слідчої комісії обираються на її організаційному засіданні з числа її членів шляхом таємного або відкритого голосування більшістю від складу комісії. Кандидатури на посади заступника голови, секретаря слідчої комісії може запропонувати будь-який член слідчої комісії. Голосування проводиться по кожній кандидатурі окремо.  
69. 2. Більшістю голосів членів слідчої комісії заступник голови та секретар слідчої комісії можуть бути переобрані на будь-якому засіданні слідчої комісії.      2. Більшістю голосів членів слідчої комісії заступник голови та секретар слідчої комісії можуть бути переобрані на будь-якому засіданні слідчої комісії.  
70. Стаття 12. Секретаріат слідчої комісії      Стаття 12. Секретаріат слідчої комісії  
71. 1. Для забезпечення належних умов роботи слідчої комісії утворюється секретаріат, до якого входить не менше двох осіб з числа постійних працівників апарату Верховної Ради України. За постійними працівниками апарату Верховної Ради України, які залучені до роботи у слідчих комісіях, зберігаються місце роботи та їх заробітна плата. Слідча комісія може подати до керівництва Верховної Ради України пропозиції щодо підвищення оплати праці працівникам апарату Верховної Ради України, які залучені до роботи у слідчій комісії, на період роботи комісії.      1. Для забезпечення належних умов роботи слідчої комісії утворюється секретаріат, до якого входить не менше двох осіб з числа постійних працівників апарату Верховної Ради України. За постійними працівниками апарату Верховної Ради України, які залучені до роботи у слідчих комісіях, зберігаються місце роботи та їх заробітна плата. Слідча комісія може подати до керівництва Верховної Ради України пропозиції щодо підвищення оплати праці працівникам апарату Верховної Ради України, які залучені до роботи у слідчій комісії, на період роботи комісії.  
72. 2. Пропозиції щодо чисельності та персонального складу секретаріату слідчої комісії формуються на організаційному засіданні комісії, і його склад може змінюватися залежно від необхідності у фахівцях відповідного профілю.      2. Пропозиції щодо чисельності та персонального складу секретаріату слідчої комісії формуються на організаційному засіданні комісії, і його склад може змінюватися залежно від необхідності у фахівцях відповідного профілю.  
73. 3. Прийом на роботу до секретаріату слідчої комісії фахівців, які не є працівниками апарату Верховної Ради України, здійснюється за строковим трудовим договором з ними, який укладається керівництвом апарату Верховної Ради України за пропозицією голови слідчої комісії. Оплата праці, у тому числі преміювання цих фахівців, здійснюється в порядку та розмірах, встановлених для головних консультантів комітетів Верховної Ради України.      3. Прийом на роботу до секретаріату слідчої комісії фахівців, які не є працівниками апарату Верховної Ради України, здійснюється за строковим трудовим договором з ними, який укладається керівництвом апарату Верховної Ради України за пропозицією голови слідчої комісії. Оплата праці, у тому числі преміювання цих фахівців, здійснюється в порядку та розмірах, встановлених для головних консультантів комітетів Верховної Ради України.  
74. 4. Діловодство слідчої комісії здійснює її секретаріат.      4. Діловодство слідчої комісії здійснює її секретаріат.  
75. Стаття 13. Голова слідчої комісії      Стаття 13. Голова слідчої комісії  
76. Організацію роботи слідчої комісії забезпечує її голова, який:      Організацію роботи слідчої комісії забезпечує її голова, який:  
77. 1) головує на засіданнях слідчої комісії;      1) головує на засіданнях слідчої комісії;  
78. 2) підписує разом із секретарем слідчої комісії протоколи засідань та рішення слідчої комісії;   -8- Президент України
Суперечать Конституції України й норми Закону, які надають право тимчасовим слідчим комісіям приймати рішення (пункт 2 статті 13), оскільки відповідно до статті 89 Конституції України такі комісії можуть ухвалювати лише висновки та пропозиції.  
Враховано слово "рішення" в п.2 ст.13 замінено словами "висновки та пропозиції".  2) підписує разом із секретарем слідчої комісії протоколи засідань, висновки та пропозиції слідчої комісії;  
79. 3) представляє слідчу комісію у зносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, підприємствами, установами, організаціями, а також громадянами; за рішенням комісії видає довіреності на здійснення представництва членам слідчої комісії;      3) представляє слідчу комісію у зносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, підприємствами, установами, організаціями, а також громадянами; за рішенням комісії видає довіреності на здійснення представництва членам слідчої комісії;  
80. 4) забезпечує розробку плану роботи слідчої комісії;      4) забезпечує розробку плану роботи слідчої комісії;  
81. 5) організовує роботу членів слідчої комісії, її секретаріату, консультантів та залучених до неї фахівців на виконання визначених завдань, координує їх діяльність;      5) організовує роботу членів слідчої комісії, її секретаріату, консультантів та залучених до неї фахівців на виконання визначених завдань, координує їх діяльність;  
82. 6) інформує членів слідчої комісії про офіційні документи, листи та матеріали, що надійшли до комісії;      6) інформує членів слідчої комісії про офіційні документи, листи та матеріали, що надійшли до комісії;  
83. 7) вносить пропозиції про виклик відповідних осіб для отримання свідчень або пояснень;      7) вносить пропозиції про виклик відповідних осіб для отримання свідчень або пояснень;  
84. 8) у разі систематичного ухилення народних депутатів України від виконання ними обов'язків члена слідчої комісії інформує про це голів відповідних депутатських фракцій (груп) та Голову Верховної Ради України;      8) у разі систематичного ухилення народних депутатів України від виконання ними обов'язків члена слідчої комісії інформує про це голів відповідних депутатських фракцій (груп) та Голову Верховної Ради України;  
85. 9) вживає необхідних заходів до виконання затвердженого слідчою комісією плану роботи, утворення належних умов її діяльності;      9) вживає необхідних заходів до виконання затвердженого слідчою комісією плану роботи, утворення належних умов її діяльності;  
86. 10) вносить на розгляд Верховної Ради України пропозиції слідчої комісії, пов'язані з її роботою;      10) вносить на розгляд Верховної Ради України пропозиції слідчої комісії, пов'язані з її роботою;  
87. 11) готує пропозиції про залучення фахівців (спеціалістів) до роботи в комісії.      11) готує пропозиції про залучення фахівців (спеціалістів) до роботи в комісії.  
88. Стаття 14. Заступник голови слідчої комісії      Стаття 14. Заступник голови слідчої комісії  
89. Заступник голови слідчої комісії:      Заступник голови слідчої комісії:  
90. 1) виконує обов'язки голови слідчої комісії у разі його відсутності;      1) виконує обов'язки голови слідчої комісії у разі його відсутності;  
91. 2) виконує за дорученням голови слідчої комісії окремі його функції, а також завдання по організації роботи слідчої комісії.      2) виконує за дорученням голови слідчої комісії окремі його функції, а також завдання по організації роботи слідчої комісії.  
92. Стаття 15. Секретар слідчої комісії      Стаття 15. Секретар слідчої комісії  
93. Секретар слідчої комісії:      Секретар слідчої комісії:  
94. 1) бере участь у складанні плану роботи слідчої комісії та розробці звернень до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій та їх посадових осіб, а також інших вихідних документів;      1) бере участь у складанні плану роботи слідчої комісії та розробці звернень до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій та їх посадових осіб, а також інших вихідних документів;  
95. 2) контролює ведення діловодства слідчої комісії та її секретаріату, підписує разом з головою слідчої комісії протоколи засідання і рішення слідчої комісії;   -9- Президент України
Суперечать Конституції України й норми Закону, які надають право тимчасовим слідчим комісіям приймати рішення (пункти 2 і 4 статті 15), оскільки відповідно до статті 89 Конституції України такі комісії можуть ухвалювати лише висновки та пропозиції.  
Враховано   2) контролює ведення діловодства слідчої комісії та її секретаріату, підписує разом з головою слідчої комісії протоколи засідань, висновки та пропозиції слідчої комісії;  
96. 3) веде облік засідань слідчої комісії та присутніх на засіданнях;      3) веде облік засідань слідчої комісії та присутніх на засіданнях;  
97. 4) контролює виконання рішень слідчої комісії та забезпечення її членів необхідними документами та матеріалами;      4) контролює виконання висновків та пропозицій слідчої комісії та забезпечення її членів необхідними документами та матеріалами;  
98. 5) контролює виконання плану роботи слідчої комісії та графіка її дій;      5) контролює виконання плану роботи слідчої комісії та графіка її дій;  
99. 6) готує матеріали слідчої комісії до передачі їх в архів Верховної Ради України, а у разі необхідності - до направлення їх у Генеральну прокуратуру України.      6) готує матеріали слідчої комісії до передачі їх в архів Верховної Ради України, а у разі необхідності - до направлення їх у Генеральну прокуратуру України.  
100. Стаття 16. Член слідчої комісії      Стаття 16. Член слідчої комісії  
101. 1. Член слідчої комісії:      1. Член слідчої комісії:  
102. 1) бере участь у засіданнях слідчої комісії;      1) бере участь у засіданнях слідчої комісії;  
103. 2) висловлює або письмово складає свою окрему думку у разі незгоди з рішеннями, що ухвалюються слідчою комісією;   -10- Президент України
Суперечать Конституції України й норми Закону, які надають право тимчасовим слідчим комісіям приймати рішення (пункт 2 частини першої статті 16), оскільки відповідно до статті 89 Конституції України такі комісії можуть ухвалювати лише висновки та пропозиції.  
Враховано   2) висловлює або письмово складає свою окрему думку у разі незгоди з висновками та пропозиціями, що ухвалюються слідчою комісією;  
104. 3) за дорученням слідчої комісії одержує письмові або усні пояснення від посадових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування, керівників підприємств, установ, організацій, незалежно від форми власності, а також громадян;      3) за дорученням слідчої комісії одержує письмові або усні пояснення від посадових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування, керівників підприємств, установ, організацій, незалежно від форми власності, а також громадян;  
105. 4) одержує від зазначених у пункті 3 цієї статті осіб оригінали або належним чином завірені копії будь-яких документів, у тому числі тих, які містять відомості, що становлять державну та іншу передбачену законом таємницю, у зв'язку з чим на члена комісії відповідно до закону покладається обов'язок охороняти таку таємницю;      4) одержує від зазначених у пункті 3 цієї статті осіб оригінали або належним чином завірені копії будь-яких документів, у тому числі тих, які містять відомості, що становлять державну та іншу передбачену законом таємницю, у зв'язку з чим на члена комісії відповідно до закону покладається обов'язок охороняти таку таємницю;  
106. 5) вносить пропозиції щодо залучення до участі у роботі слідчої комісії працівників правоохоронних органів щодо їх кількісного та персонального складу, а також щодо залучення до роботи у слідчій комісії спеціалістів;      5) вносить пропозиції щодо залучення до участі у роботі слідчої комісії працівників правоохоронних органів щодо їх кількісного та персонального складу, а також щодо залучення до роботи у слідчій комісії спеціалістів;  
107. 6) вносить пропозиції щодо організації роботи слідчої комісії та опрацювання матеріалів депутатського розслідування і висновків з них.      6) вносить пропозиції щодо організації роботи слідчої комісії та опрацювання матеріалів депутатського розслідування і висновків з них.  
108. 2. На час діяльності слідчих комісій їх протоколи та оригінали документів зберігаються в сейфі, що опечатується. У процесі дослідження матеріалів розслідування кожен член слідчої комісії працює з ксерокопіями витребуваних документів, що не виключає його звернення до їх оригіналів, при необхідності консультується з фахівцями, радиться з консультантами слідчої комісії. Всі зауваження, висновки та пропозиції щодо досліджуваних матеріалів і фактів члени слідчої комісії викладають письмово та подають їх на ім'я голови слідчої комісії через її секретаріат або безпосередньо.      2. На час діяльності слідчих комісій їх протоколи та оригінали документів зберігаються в сейфі, що опечатується. У процесі дослідження матеріалів розслідування кожен член слідчої комісії працює з ксерокопіями витребуваних документів, що не виключає його звернення до їх оригіналів, при необхідності консультується з фахівцями, радиться з консультантами слідчої комісії. Всі зауваження, висновки та пропозиції щодо досліджуваних матеріалів і фактів члени слідчої комісії викладають письмово та подають їх на ім'я голови слідчої комісії через її секретаріат або безпосередньо.  
109. Стаття 17. Розгляд питань на засіданнях слідчої комісії      Стаття 17. Розгляд питань на засіданнях слідчої комісії  
110. 1. На засіданні слідчої комісії вирішуються питання:      1. На засіданні слідчої комісії вирішуються питання:  
111. 1) обрання заступника голови та секретаря слідчої комісії;      1) обрання заступника голови та секретаря слідчої комісії;  
112. 2) затвердження плану та процедури роботи слідчої комісії;      2) затвердження плану та процедури роботи слідчої комісії;  
113. 3) утворення робочих груп слідчої комісії за напрямами визначених завдань;      3) утворення робочих груп слідчої комісії за напрямами визначених завдань;  
114. 4) залучення для отримання матеріалів та їх дослідження працівників органів прокуратури, інших правоохоронних органів, наукових консультантів і фахівців;      4) залучення для отримання матеріалів та їх дослідження працівників органів прокуратури, інших правоохоронних органів, наукових консультантів і фахівців;  
115. 5) підготовки пропозицій до Верховної Ради України щодо включення до складу слідчої комісії, утвореної відповідно до статті 111 Конституції України, спеціального прокурора і спеціальних слідчих, а також щодо організації роботи комісії;      5) підготовки пропозицій до Верховної Ради України щодо включення до складу слідчої комісії, утвореної відповідно до статті 111 Конституції України, спеціального прокурора і спеціальних слідчих, а також щодо організації роботи комісії;  
116. 6) розробки схем по отриманню та дослідженню документів, узгодження структури і форм відповідних документів, звернень;      6) розробки схем по отриманню та дослідженню документів, узгодження структури і форм відповідних документів, звернень;  
117. 7) розподілу доручень;      7) розподілу доручень;  
118. 8) виклику посадових осіб та інших громадян для одержання відповідних свідчень або пояснень;      8) виклику посадових осіб та інших громадян для одержання відповідних свідчень або пояснень;  
119. 9) заслуховування пояснень викликаних осіб і відповідей їх на запитання;      9) заслуховування пояснень викликаних осіб і відповідей їх на запитання;  
120. 10) повідомлення в засобах масової інформації стосовно організації роботи слідчої комісії;      10) повідомлення в засобах масової інформації стосовно організації роботи слідчої комісії;  
121. 11) відрядження членів слідчої комісії у зв'язку з її діяльністю;      11) відрядження членів слідчої комісії у зв'язку з її діяльністю;  
122. 12) прийняття висновків і пропозицій слідчої комісії;      12) прийняття висновків і пропозицій слідчої комісії;  
123. 13) затвердження тексту звіту про роботу слідчої комісії та визначення доповідача перед Верховною Радою України.      13) затвердження тексту звіту про роботу слідчої комісії та визначення доповідача перед Верховною Радою України.  
124. 2. Слідча комісія може розглядати й інші питання, які виникають під час проведення парламентського розслідування.      2. Слідча комісія може розглядати й інші питання, які виникають під час проведення парламентського розслідування.  
125. 3. Для розгляду попередньо визначених питань на засідання слідчих комісій або їх робочих груп можуть бути запрошені будь-які особи, присутність яких визнана необхідною. Слідчі комісії завчасно, але не пізніш як за три дні, в письмовій формі повідомляють про це керівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, представники яких викликаються на засідання. У повідомленні запрошеним зазначаються час і місце засідання, з якого питання необхідна їх присутність, які матеріали та документи необхідно мати з собою. Запрошена особа зобов'язана своєчасно прибути на засідання слідчої комісії чи її робочої групи.      3. Для розгляду попередньо визначених питань на засідання слідчих комісій або їх робочих груп можуть бути запрошені будь-які особи, присутність яких визнана необхідною. Слідчі комісії завчасно, але не пізніш як за три дні, в письмовій формі повідомляють про це керівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій, представники яких викликаються на засідання. У повідомленні запрошеним зазначаються час і місце засідання, з якого питання необхідна їх присутність, які матеріали та документи необхідно мати з собою. Запрошена особа зобов'язана своєчасно прибути на засідання слідчої комісії чи її робочої групи.  
126. 4. Обговорення рішень і дій посадових осіб та інших громадян, які розслідуються слідчою комісією, проводиться без їх присутності.      4. Обговорення рішень і дій посадових осіб та інших громадян, які розслідуються слідчою комісією, проводиться без їх присутності.  
127. Стаття 18. Здійснення перевірок      Стаття 18. Здійснення перевірок  
128. Члени слідчої комісії і створені нею робочі групи здійснюють перевірки фактів, подій як безпосередньо на місцях їх виникнення, так і шляхом витребування відповідних документів і матеріалів, отримання пояснень. Доступ їх на відповідні об'єкти гарантується після пред'явлення посвідчення народного депутата України або посвідчення особи, уповноваженої слідчою комісією.   -11- Президент України
Стаття 18 Закону гарантує право народному депутату України за пред'явленням посвідчення перебувати в місцях проведення розслідувань. Це може призвести до незаконного втручання народних депутатів у слідчі дії, що здійснюються слідчими.  
Враховано у ст.18 слово "гарантується" замінено словом "надається", а щодо народного депутата зазначено, "який є членом слідчої комісії", тобто не будь-який народний депутат.  Члени слідчої комісії і створені нею робочі групи здійснюють перевірки фактів, подій як безпосередньо на місцях їх виникнення, так і шляхом витребування відповідних документів і матеріалів, отримання пояснень. Доступ на відповідні об'єкти надається їм після пред'явлення посвідчення народного депутата України, який є членом слідчої комісії, або посвідчення особи, уповноваженої слідчою комісією, з врахуванням вимог, передбачених Кримінально-процесуальним кодексом України і Законом України "Про державну таємницю".  
129. Стаття 19. Порядок залучення спеціалістів для роботи в слідчій комісії      Стаття 19. Порядок залучення спеціалістів для роботи в слідчій комісії  
130. 1. Пропозиції щодо залучення спеціалістів для роботи в слідчій комісії вносяться на її розгляд членами слідчої комісії на черговому засіданні. Рішення про залучення спеціаліста для роботи в комісії приймається на її засіданні.      1. Пропозиції щодо залучення спеціалістів для роботи в слідчій комісії вносяться на її розгляд членами слідчої комісії на черговому засіданні. Рішення про залучення спеціаліста для роботи в комісії приймається на її засіданні.  
131. 2. Залучені спеціалісти повинні подавати допомогу слідчій комісії у дослідженні та вивченні питань при проведенні розслідування, використовуючи свої спеціальні знання. Вони мають право знайомитися з матеріалами слідчої комісії в межах даних їм доручень і зобов'язані не розголошувати охоронювану законом таємницю, яка стала їм відома. За виконання своїх обов'язків спеціалісти мають право на винагороду, яка виплачується з коштів, виділених у розпорядження слідчої комісії.      2. Залучені спеціалісти повинні подавати допомогу слідчій комісії у дослідженні та вивченні питань при проведенні розслідування, використовуючи свої спеціальні знання. Вони мають право знайомитися з матеріалами слідчої комісії в межах даних їм доручень і зобов'язані не розголошувати охоронювану законом таємницю, яка стала їм відома. За виконання своїх обов'язків спеціалісти мають право на винагороду, яка виплачується з коштів, виділених у розпорядження слідчої комісії.  
132. 3. Залучені до виконання завдань слідчої комісії працівники органів прокуратури України, співробітники і працівники Служби безпеки України, працівники Міністерства внутрішніх справ України, податкової міліції та інших правоохоронних органів відряджаються у разі необхідності до слідчої комісії та діють у межах своєї компетенції, визначеної відповідними законами України, з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.      3. Залучені до виконання завдань слідчої комісії працівники органів прокуратури України, співробітники і працівники Служби безпеки України, працівники Міністерства внутрішніх справ України, податкової міліції та інших правоохоронних органів відряджаються у разі необхідності до слідчої комісії та діють у межах своєї компетенції, визначеної відповідними законами України, з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.  
133. Стаття 20. Вимоги щодо висновків та пропозицій слідчої комісії      Стаття 20. Вимоги щодо висновків та пропозицій слідчої комісії  
134. 1. Результати розслідування слідча комісія викладає у письмовому висновку, який повинен містити відомості про:      1. Результати розслідування слідча комісія викладає у письмовому висновку, який повинен містити відомості про:  
135. 1) факти й обставини, які стали підставами для розслідування;      1) факти й обставини, які стали підставами для розслідування;  
136. 2) факти, встановлені слідчою комісією, і докази, якими це підтверджується;      2) факти, встановлені слідчою комісією, і докази, якими це підтверджується;  
137. 3) факти, що не підтвердилися;      3) факти, що не підтвердилися;  
138. 4) факти, які не були перевірені, і причини цього.      4) факти, які не були перевірені, і причини цього.  
139. 2. Слідча комісія при підготовці висновку щодо кожного встановленого нею факту проводить голосування. Результати голосування із зазначенням кількості голосів, поданих "за" і "проти", наводяться у висновку. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше ніж половина членів слідчої комісії від її складу, затвердженого Верховною Радою України. Всі рішення слідчої комісії оформляються письмово і підписуються головою та секретарем слідчої комісії.   -12- Президент України
Суперечать Конституції України й норми Закону, які надають право тимчасовим слідчим комісіям приймати рішення (частина друга статті 20), оскільки відповідно до статті 89 Конституції України такі комісії можуть ухвалювати лише висновки та пропозиції.  
Враховано   2. Слідча комісія при підготовці висновку щодо кожного встановленого нею факту проводить голосування. Результати голосування із зазначенням кількості голосів, поданих "за" і "проти", наводяться у висновку. Висновок вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше ніж половина членів слідчої комісії від її складу, затвердженого Верховною Радою України. Всі висновки слідчої комісії оформляються письмово і підписуються головою та секретарем слідчої комісії.  
140. 3. У випадках, коли спеціально уповноваженим слідчим органам при розслідуванні кримінальних справ необхідні документи, що знаходяться у розпорядженні слідчої комісії, комісія передає ці документи слідчим органам у порядку, встановленому законом.      3. У випадках, коли спеціально уповноваженим слідчим органам при розслідуванні кримінальних справ необхідні документи, що знаходяться у розпорядженні слідчої комісії, комісія передає ці документи слідчим органам у порядку, встановленому законом.  
141. 4. У пропозиціях слідчої комісії повинно зазначатися, яким чином мають бути використані висновки у разі затвердження їх парламентом. Вони оформляються у вигляді проекту постанови Верховної Ради України.      4. У пропозиціях слідчої комісії повинно зазначатися, яким чином мають бути використані висновки у разі затвердження їх парламентом. Вони оформляються у вигляді проекту постанови Верховної Ради України.  
142. 5. Слідча комісія може подавати Голові Верховної Ради України окремі пропозиції щодо встановлення ступеня секретності її документів, якщо вони містять відомості, які становлять державну таємницю або впливають на таємницю слідства.      5. Слідча комісія може подавати Голові Верховної Ради України окремі пропозиції щодо встановлення ступеня секретності її документів, якщо вони містять відомості, які становлять державну таємницю або впливають на таємницю слідства.  
143. 6. Висновки і пропозиції слідчих комісій не є вирішальними для слідства і суду, а після затвердження їх Верховною Радою України стають предметом правового реагування відповідних органів.   -13- Президент України
Слід урахувати, що предметом реагування відповідних органів можуть бути не висновки та пропозиції тимчасової слідчої комісії, навіть затверджені Верховною Радою України, як це передбачено у частині шостій статті 20 Закону, а лише рішення Верховної Ради України, прийняте за наслідками обговорення висновків та пропозицій слідчої комісії, як визначено частиною першою статті 21 цього ж Закону.  
Враховано у ч.7 ст.20 зазначено про реагування саме на рішення Верховної Ради України.  6. Висновки і пропозиції слідчих комісій не є вирішальними для органів досудового слідства і суду. 7. За наслідками розгляду висновків і пропозицій Верховна Рада України приймає рішення, яке у разі необхідності направляється відповідному органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, органу досудового слідства чи посадовій особі для реагування згідно з законом.  
144. Стаття 21. Завершення роботи слідчих комісій      Стаття 21. Завершення роботи слідчих комісій  
145. 1. Після закінчення розслідування і складання мотивованого висновку та пропозицій слідча комісія надсилає їх Голові Верховної Ради України, а після включення в порядок денний сесії відповідного питання доповідає про них на пленарному засіданні. Верховна Рада України проводить обговорення доповіді слідчої комісії та приймає відповідне рішення.      1. Після закінчення розслідування і складання мотивованого висновку та пропозицій слідча комісія надсилає їх Голові Верховної Ради України, а після включення в порядок денний сесії відповідного питання доповідає про них на пленарному засіданні. Верховна Рада України проводить обговорення доповіді слідчої комісії та приймає відповідне рішення.  
146. 2. Повноваження слідчої комісії припиняються одночасно з прийняттям Верховною Радою України остаточного рішення щодо результатів її роботи, а також у разі припинення повноважень Верховної Ради України, яка утворила цю слідчу комісію.      2. Повноваження слідчої комісії припиняються одночасно з прийняттям Верховною Радою України остаточного рішення щодо результатів її роботи, а також у разі припинення повноважень Верховної Ради України, яка утворила цю слідчу комісію.  
147. Стаття 22. Розгляд Верховною Радою України висновків слідчих комісій      Стаття 22. Розгляд Верховною Радою України висновків слідчих комісій  
148. Після розгляду звітів слідчих комісій Верховна Рада України своїми постановами може:      Після розгляду звітів слідчих комісій Верховна Рада України своїми постановами може:  
149. 1) затвердити висновки і пропозиції слідчих комісій, відхилити їх або направити для доопрацювання слідчою комісією;      1) затвердити висновки і пропозиції слідчих комісій, відхилити їх або направити для доопрацювання слідчою комісією;  
150. 2) направити матеріали слідчих комісій до Генеральної прокуратури України для їх вивчення та відповідного реагування;      2) направити матеріали слідчих комісій до Генеральної прокуратури України для їх вивчення та відповідного реагування;  
151. 3) направити висновки слідчих комісій Президенту України, Прем'єр-міністру України;      3) направити висновки слідчих комісій Президенту України, Прем'єр-міністру України;  
152. 4) прийняти рішення про публікацію цих висновків у газеті "Голос України" та інших засобах масової інформації або про відповідну заяву.      4) прийняти рішення про публікацію цих висновків у газеті "Голос України" та інших засобах масової інформації або про відповідну заяву.  
153. Розділ ІV. ОСОБЛИВОСТІ СТАТУСУ СПЕЦІАЛЬНОЇ ТИМЧАСОВОЇ СЛІДЧОЇ КОМІСІЇ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ РОЗСЛІДУВАННЯ У СПРАВІ ПРО УСУНЕННЯ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ З ПОСТА У ПОРЯДКУ ІМПІЧМЕНТУ      Розділ ІV. ОСОБЛИВОСТІ СТАТУСУ СПЕЦІАЛЬНОЇ ТИМЧАСОВОЇ СЛІДЧОЇ КОМІСІЇ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ РОЗСЛІДУВАННЯ У СПРАВІ ПРО УСУНЕННЯ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ З ПОСТА У ПОРЯДКУ ІМПІЧМЕНТУ  
154. Стаття 23. Мета утворення і статус спеціальної тимчасової слідчої комісії      Стаття 23. Мета утворення і статус спеціальної тимчасової слідчої комісії  
155. 1. Відповідно до Конституції України для проведення розслідування у справі про усунення Президента України з поста у порядку імпічменту Верховна Рада України утворює спеціальну тимчасову слідчу комісію (далі - слідча комісія з імпічменту), до складу якої включаються спеціальний прокурор і спеціальні слідчі. Підставою для утворення цієї комісії є заява, підписана більшістю від конституційного складу Верховної Ради України, про вчинення Президентом України державної зради або іншого злочину та порушення питання про усунення його з поста в порядку імпічменту.      1. Відповідно до Конституції України для проведення розслідування у справі про усунення Президента України з поста у порядку імпічменту Верховна Рада України утворює спеціальну тимчасову слідчу комісію (далі - слідча комісія з імпічменту), до складу якої включаються спеціальний прокурор і спеціальні слідчі. Підставою для утворення цієї комісії є заява, підписана більшістю від конституційного складу Верховної Ради України, про вчинення Президентом України державної зради або іншого злочину та порушення питання про усунення його з поста в порядку імпічменту.  
156. 2. Слідча комісія з імпічменту діє на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України, цим Законом.      2. Слідча комісія з імпічменту діє на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України, цим Законом.  
157. Стаття 24. Спеціальний прокурор      Стаття 24. Спеціальний прокурор  
158. 1. Спеціальний прокурор включається до складу слідчої комісії з імпічменту за постановою Верховної Ради України за пропозицією цієї комісії. Після прийняття такої постанови він набуває право вирішального голосу на засіданнях слідчої комісії з імпічменту.      1. Спеціальний прокурор включається до складу слідчої комісії з імпічменту за постановою Верховної Ради України на підставі пропозиції цієї комісії. Після прийняття такої постанови він набуває право вирішального голосу на засіданнях слідчої комісії з імпічменту.  
159. 2. Спеціальний прокурор може бути як з числа атестованих прокурорів органів прокуратури України, так і з інших осіб, які відповідають вимогам, встановленим цим Законом.   -14- Президент України
Згідно зі статтею 24 спеціальним прокурором можуть бути не лише працівники прокуратури, а й інші особи, але на таких осіб не поширюється дія Закону України "Про прокуратуру", яким визначено повноваження працівників прокуратури.  
Враховано у ч.2 ст.24 виключено згадку про інших осіб.  2. Спеціальним прокурором може бути особа з числа атестованих прокурорів органів прокуратури України, які відповідають вимогам, встановленим цим Законом.  
160. Стаття 25. Спеціальні слідчі      Стаття 25. Спеціальні слідчі  
161. Спеціальні слідчі включаються до складу слідчої комісії з імпічменту за постановою Верховної Ради України за пропозицією цієї комісії. Вони можуть бути з числа слідчих органів прокуратури України, а також з інших осіб, які відповідають вимогам, встановленим цим Законом.   -15- Президент України
Це стосується і спеціальних слідчих (стаття 29), які відповідно до статті 25 Закону можуть бути призначені з інших осіб, що не працюють у слідчих органах і не мають повноважень, визначених Кримінально-процесуальним кодексом України, які надані слідчим.  
Враховано у ст.25 виключено згадку про інших осіб.  Спеціальні слідчі включаються до складу слідчої комісії з імпічменту за постановою Верховної Ради України на підставі пропозиції цієї комісії. Вони можуть бути з числа слідчих, які працюють в органах, що здійснюють досудове слідство, і відповідають вимогам, встановленим цим Законом.  
162. Стаття 26. Вимоги до особи, яка рекомендується до складу слідчої комісії з імпічменту як спеціальний прокурор      Стаття 26. Вимоги до особи, яка рекомендується до складу слідчої комісії з імпічменту як спеціальний прокурор  
163. До складу слідчої комісії з імпічменту як спеціальний прокурор може бути рекомендована особа, яка є громадянином України, проживає на її території не менш як десять років, вільно володіє державною мовою, має вищу юридичну освіту і стаж роботи в галузі права не менш як п'ятнадцять років і не має судимості. Вона повинна подати декларацію про майно та доходи за попередній рік за формою, встановленою для державних службовців.      До складу слідчої комісії з імпічменту як спеціальний прокурор може бути рекомендована особа, яка є громадянином України, проживає на її території не менш як десять років, вільно володіє державною мовою, має вищу юридичну освіту і стаж роботи в галузі права не менш як п'ятнадцять років і не має судимості. Вона повинна подати декларацію про майно та доходи за попередній рік за формою, встановленою для державних службовців.  
164. Стаття 27. Вимоги до особи, яка рекомендується до складу слідчої комісії з імпічменту як спеціальний слідчий      Стаття 27. Вимоги до особи, яка рекомендується до складу слідчої комісії з імпічменту як спеціальний слідчий  
165. До складу слідчої комісії з імпічменту як спеціальний слідчий може бути рекомендована особа, яка є громадянином України, проживає на її території не менш як десять років, вільно володіє державною мовою, має вищу юридичну освіту і стаж роботи в галузі права не менш як десять років і не має судимості. Вона повинна подати декларацію про майно та доходи за попередній рік за формою, встановленою для державних службовців.      До складу слідчої комісії з імпічменту як спеціальний слідчий може бути рекомендована особа, яка є громадянином України, проживає на її території не менш як десять років, вільно володіє державною мовою, має вищу юридичну освіту і стаж роботи в галузі права не менш як десять років і не має судимості. Вона повинна подати декларацію про майно та доходи за попередній рік за формою, встановленою для державних службовців.  
166. Стаття 28. Повноваження спеціального прокурора      Стаття 28. Повноваження спеціального прокурора  
167. Обсяг і межі повноважень спеціального прокурора визначаються відповідно до закону.   -16- Президент України
Стаття 28 Закону не передбачає повноважень спеціального прокурора.  
Враховано у ст.28 передбачено повноваження спеціального прокурора.  1. Спеціальний прокурор здійснює нагляд за додержанням законів при проведенні розслідування у справі про усунення Президента України в порядку імпічменту. При цьому він користується повноваженнми прокурора, встановленими Кримінально-процесуальним кодексом України, за винятком порушення або відмови в порушенні кримінальної справи, затримання підозрюваного, застосування запобіжного заходу, пред'явлення обвинувачення продовження строку розслідування, затвердження обвинувального висновку, направлення справи до суду. 2. Спеціальний прокурор перевіряє одержаний від спеціального слідчого (слідчих) проект висновку слідчої комісії з імпічменту і схвалює його або повертає із своїми письмовими вказівками для провадження додаткових слідчих дій.  
168. Стаття 29. Повноваження спеціального слідчого      Стаття 29. Повноваження спеціального слідчого  
169. 1. Спеціальний слідчий вживає необхідних заходів до перевірки і встановлення обставин і фактів, що є предметом розслідування слідчої комісії з імпічменту. При цьому він має повноваження слідчого, встановлені Кримінально-процесуальним кодексом України, за винятком положень щодо порушення кримінальної справи, затримання підозрюваного, застосування запобіжного заходу, пред'явлення обвинувачення, складання обвинувального висновку. Обсяг повноважень спеціального слідчого визначається законом.      1. Спеціальний слідчий вживає необхідних заходів до перевірки і встановлення обставин і фактів, що є предметом розслідування слідчої комісії з імпічменту. При цьому він має повноваження слідчого, встановлені Кримінально-процесуальним кодексом України, за винятком порушення кримінальної справи, затримання підозрюваного, застосування запобіжного заходу, пред'явлення обвинувачення, складання обвинувального висновку. Обсяг повноважень спеціального слідчого визначається законом.  
170. 2. Спеціальний слідчий (слідчі) завершує розслідування складанням проекту висновку слідчої комісії з імпічменту, який після схвалення його спеціальним прокурором вноситься на розгляд комісії.      2. Спеціальний слідчий (слідчі) завершує розслідування складанням проекту висновку слідчої комісії з імпічменту, який після схвалення його спеціальним прокурором вноситься на розгляд комісії.  
171. Стаття 30. Особливості взаємодії спеціального прокурора і спеціального слідчого з слідчою комісією з імпічменту      Стаття 30. Особливості взаємодії спеціального прокурора і спеціального слідчого з слідчою комісією з імпічменту  
172. 1. Слідча комісія з імпічменту може визначати напрями роботи спеціального прокурора та спеціального слідчого (слідчих). Члени слідчої комісії не можуть втручатися у діяльність спеціального прокурора та спеціального слідчого.      1. Слідча комісія з імпічменту може визначати напрями роботи спеціального прокурора та спеціального слідчого (слідчих). Члени слідчої комісії не можуть втручатися у діяльність спеціального прокурора та спеціального слідчого.  
173. 2. Про свою діяльність спеціальний прокурор і спеціальний слідчий (слідчі) звітують перед слідчою комісією з імпічменту не рідше одного разу на місяць.      2. Про свою діяльність спеціальний прокурор і спеціальний слідчий (слідчі) звітують перед слідчою комісією з імпічменту не рідше одного разу на місяць.  
174. Стаття 31. Підготовка висновків і пропозицій      Стаття 31. Підготовка висновків і пропозицій  
175. 1. Слідча комісія з імпічменту готує відповідно до статті 20 цього Закону висновки та пропозиції за дослідженими фактами щодо вчинення Президентом України державної зради або іншого злочину.      1. Слідча комісія з імпічменту готує відповідно до статті 20 цього Закону висновки та пропозиції за дослідженими фактами щодо вчинення Президентом України державної зради або іншого злочину.  
176. 2. Слідча комісія з імпічменту за наявності відповідних підстав складає висновок про звинувачення Президента України з урахуванням вимог Кримінально-процесуального кодексу України, що ставляться до обвинувального висновку. Висновок підписують спеціальний прокурор, спеціальний слідчий (слідчі), голова, а також секретар цієї комісії.      2. Слідча комісія з імпічменту за наявності відповідних підстав складає висновок про звинувачення Президента України з урахуванням вимог Кримінально-процесуального кодексу України, що ставляться до обвинувального висновку. Висновок підписують спеціальний прокурор, спеціальний слідчий (слідчі), голова, а також секретар цієї комісії.  
177. 3. Разом з пропозиціями слідча комісія з імпічменту вносить на розгляд парламенту проект відповідної постанови Верховної Ради України.      3. Разом з пропозиціями слідча комісія з імпічменту вносить на розгляд парламенту проект відповідної постанови Верховної Ради України.  
178. Стаття 32. Заходи соціального захисту спеціального прокурора і спеціального слідчого (слідчих)      Стаття 32. Заходи соціального захисту спеціального прокурора і спеціального слідчого (слідчих)  
179. 1. За спеціальним прокурором і спеціальним слідчим, які призначені з числа працівників органів прокуратури України або інших органів державної влади, на період роботи слідчої комісії з імпічменту зберігається попередня робота (посада), а також заробітна плата.      За спеціальним прокурором і спеціальним слідчим, які призначені з числа працівників органів прокуратури України або інших органів державної влади, на період роботи слідчої комісії з імпічменту зберігається попередня робота (посада), а також заробітна плата.  
180. 2. Із спеціальним прокурором і спеціальним слідчим, які не є працівниками органу державної влади, укладається строковий трудовий договір.   -17- Президент України
Зауваження Президента щодо призначення спеціальним прокурором або слідчим осіб, які не працюють в органах державної влади.  
Враховано виключено ч. 2 ст.32 про осіб, які не працюють в органах державної влади.   
181. Розділ V. СПЕЦІАЛЬНІ КОМІСІЇ      Розділ V. СПЕЦІАЛЬНІ КОМІСІЇ  
182. Стаття 33. Особливості утворення спеціальної комісії      Стаття 33. Особливості утворення спеціальної комісії  
183. 1. Постанова Верховної Ради України про утворення спеціальної комісії повинна визначати:      1. Постанова Верховної Ради України про утворення спеціальної комісії повинна визначати:  
184. 1) назву комісії;      1) назву комісії;  
185. 2) завдання комісії;      2) завдання комісії;  
186. 3) кількісний склад комісії;      3) кількісний склад комісії;  
187. 4) обраного Верховною Радою України голову (співголів) комісії;      4) обраного Верховною Радою України голову (співголів) комісії;  
188. 5) персональний склад членів комісії;      5) персональний склад членів комісії;  
189. 6) термін діяльності комісії (на заздалегідь визначений час або на час виконання певної роботи);      6) термін діяльності комісії (на заздалегідь визначений час або на час виконання певної роботи);  
190. 7) обсяг коштів (та їх джерел), попередньо виділених у розпорядження комісії для оплати робіт або послуг, виконаних або наданих юридичними і фізичними особами, залученими комісією для виконання завдання;      7) обсяг коштів (та їх джерел), попередньо виділених у розпорядження комісії для оплати робіт або послуг, виконаних або наданих юридичними і фізичними особами, залученими комісією для виконання завдання;  
191. 8) заходи щодо кадрового, матеріально-технічного, інформаційного, організаційного забезпечення роботи комісії.      8) заходи щодо кадрового, матеріально-технічного, інформаційного, організаційного забезпечення роботи комісії.  
192. 2. Рішення про утворення спеціальної комісії Верховною Радою України приймається більшістю голосів від її конституційного складу.      2. Рішення про утворення спеціальної комісії Верховною Радою України приймається більшістю голосів від її конституційного складу.  
193. 3. Спеціальна комісія утворюється з числа народних депутатів України, які дали на це згоду. Кількісний склад комісії повинен забезпечувати пропорційне представництво від кожної зареєстрованої депутатської фракції (групи). Голова комітету Верховної Ради України не може бути обраний головою спеціальної комісії.      3. Спеціальна комісія утворюється з числа народних депутатів України, які дали на це згоду. Кількісний склад комісії повинен забезпечувати пропорційне представництво від кожної зареєстрованої депутатської фракції (групи). Голова комітету Верховної Ради України не може бути обраний головою спеціальної комісії.  
194. 4. Пропозиції щодо персонального складу спеціальної комісії подаються депутатськими фракціями (групами).      4. Пропозиції щодо персонального складу спеціальної комісії подаються депутатськими фракціями (групами).  
195. 5. На підставі заяви народного депутата України, який входить до складу спеціальної комісії, він звільняється Головою Верховної Ради України від обов'язку бути присутнім на засіданнях комітету Верховної Ради України, членом якого він є, і його відсутність з цієї причини не впливає на кворум у комітеті.      5. На підставі заяви народного депутата України, який входить до складу спеціальної комісії, він звільняється Головою Верховної Ради України від обов'язку бути присутнім на засіданнях комітету Верховної Ради України, членом якого він є, і його відсутність з цієї причини не впливає на кворум у комітеті.  
196. Стаття 34. Порядок діяльності спеціальних комісій      Стаття 34. Порядок діяльності спеціальних комісій  
197. 1. Спеціальна комісія є головною з питання, для підготовки якого її утворено.      1. Спеціальна комісія є головною з питання, для підготовки якого її утворено.  
198. 2. Спеціальна комісія здійснює свою діяльність відповідно до закону, що регламентує діяльність комітетів Верховної Ради України, з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.      2. Спеціальна комісія здійснює свою діяльність відповідно до закону, що регламентує діяльність комітетів Верховної Ради України, з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.  
199. Стаття 35. Особливості в організації діяльності спеціальних комісій      Стаття 35. Особливості в організації діяльності спеціальних комісій  
200. 1. Спеціальні комісії працюють у відкритому режимі, однак за їх рішенням можуть проводитися і закриті засідання.      1. Спеціальні комісії працюють у відкритому режимі, однак за їх рішенням можуть проводитися і закриті засідання.  
201. 2. На засідання спеціальних комісій можуть бути запрошені члени Кабінету Міністрів України, керівники центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, інші посадові особи для надання необхідної інформації.      2. На засідання спеціальних комісій можуть бути запрошені члени Кабінету Міністрів України, керівники центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, інші посадові особи для надання необхідної інформації.  
202. 3. Спеціальна комісія має право вимагати від запрошених мотивованих пояснень у разі їх неявки на відповідне засідання.      3. Спеціальна комісія має право вимагати від запрошених мотивованих пояснень у разі їх неявки на відповідне засідання.  
203. 4. Спеціальна комісія у визначений Верховною Радою України термін, але не пізніш як через шість місяців після її утворення, подає Верховній Раді Україні письмовий звіт про виконану роботу, а також підготовлені нею відповідні проекти актів Верховної Ради України та інші матеріали, які поширюються серед народних депутатів України. Після обговорення      4. Спеціальна комісія у визначений Верховною Радою України термін, але не пізніш як через шість місяців після її утворення, подає Верховній Раді Україні письмовий звіт про виконану роботу, а також підготовлені нею відповідні проекти актів Верховної Ради України та інші матеріали, які поширюються серед народних депутатів України. Після обговорення  
204. результатів роботи спеціальної комісії на пленарному засіданні Верховна Рада України приймає остаточне рішення щодо них або доручає комісії продовжити роботу і визначає для цього новий термін.      результатів роботи спеціальної комісії на пленарному засіданні Верховна Рада України приймає остаточне рішення щодо них або доручає комісії продовжити роботу і визначає для цього новий термін.  
205. Розділ VІ. ФІНАНСОВЕ І МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ СЛІДЧИХ І СПЕЦІАЛЬНИХ КОМІСІЙ      Розділ VІ. ФІНАНСОВЕ І МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ СЛІДЧИХ І СПЕЦІАЛЬНИХ КОМІСІЙ  
206. Стаття 36. Фінансове забезпечення комісій      Стаття 36. Фінансове забезпечення комісій  
207. Фінансове забезпечення діяльності слідчих і спеціальних комісій здійснюється апаратом Верховної Ради України на підставі кошторису, затвердженого Верховною Радою України, і в межах коштів, що передбачаються щорічно на ці цілі.      Фінансове забезпечення діяльності слідчих і спеціальних комісій здійснюється апаратом Верховної Ради України на підставі кошторису, затвердженого Верховною Радою України, і в межах коштів, що передбачаються щорічно на ці цілі.  
208. Стаття 37. Матеріально-технічне забезпечення діяльності слідчих і спеціальних комісій      Стаття 37. Матеріально-технічне забезпечення діяльності слідчих і спеціальних комісій  
209. Слідчі і спеціальні комісії забезпечуються службовими приміщеннями, засобами діловодства, зв'язку і транспортом апаратом Верховної Ради України.      Слідчі і спеціальні комісії забезпечуються службовими приміщеннями, засобами діловодства, зв'язку і транспортом апаратом Верховної Ради України.  
210. Стаття 38. Заходи безпеки членів слідчих комісій      Стаття 38. Заходи безпеки членів слідчих комісій  
211. 1. У разі наявності загрози життю чи здоров'ю членів слідчої комісії голова комісії вносить мотивовані пропозиції Голові Верховної Ради України про здійснення щодо них державної охорони відповідно до закону.      1. У разі наявності загрози життю чи здоров'ю членів слідчої комісії голова комісії вносить мотивовані пропозиції Голові Верховної Ради України про здійснення щодо них державної охорони відповідно до закону.  
212. 2. Подання про здійснення державної охорони щодо членів слідчої комісії вноситься Головою Верховної Ради України у порядку, передбаченому законом.      2. Подання про здійснення державної охорони щодо членів слідчої комісії вноситься Головою Верховної Ради України у порядку, передбаченому законом.  
213. Стаття 39. Гарантії соціального захисту осіб, залучених до роботи в комісіях      Стаття 39. Гарантії соціального захисту осіб, залучених до роботи в комісіях  
214. 1. Штатні працівники апарату Верховної Ради України, які залучаються до роботи в секретаріаті комісії, звільняються на період роботи в ній від виконання інших службових обов'язків.      1. Штатні працівники апарату Верховної Ради України, які залучаються до роботи в секретаріаті комісії, звільняються на період роботи в ній від виконання інших службових обов'язків.  
215. 2. З особами, залученими до роботи в комісіях відповідно до частини третьої статті 12 цього Закону, на період їх роботи укладаються строкові трудові договори.      2. З особами, залученими до роботи в комісіях відповідно до частини третьої статті 12 цього Закону, на період їх роботи укладаються строкові трудові договори.  
216. 3. За особами, зазначеними в пункті 10 статті 4 цього Закону, на час роботи їх у слідчій комісії зберігаються їх статус і повноваження, а також заробітна плата за основним місцем праці.      3. За особами, зазначеними в пункті 10 статті 4 цього Закону, на час роботи їх у слідчій комісії зберігаються їх статус і повноваження, а також заробітна плата за основним місцем праці.  
217. Розділ VІІ. ВІДПОВІДАЛЬНіСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ВИМОГ ЦЬОГО ЗАКОНУ      Розділ VІІ. ВІДПОВІДАЛЬНіСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ВИМОГ ЦЬОГО ЗАКОНУ  
218. Стаття 40. Відповідальність за порушення вимог цього Закону      Стаття 40. Відповідальність за порушення вимог цього Закону  
219. 1. За порушення вимог цього Закону винні особи несуть відповідальність згідно з законом.   -18- Президент України
Надаючи тимчасовим слідчим комісіям надзвичайно широкі повноваження (стаття 4), Закон не передбачає будь-якої відповідальності членів цих комісій, можливості оскарження дій комісій чи їх членів, що може призвести до свавілля з їх боку, порушення прав і свобод людини і громадянина.  
Враховано ч.1 ст.40 вказано на відповідальність членів слідчої комісії. Крім того, Закон доповнено новою ст.41 про оскарження дій слідчих комісій.  1. За порушення вимог цього Закону члени слідчих комісій та інші винні особи несуть відповідальність, встановлену законами України.  
220. 2. Громадяни і посадові особи, які перешкоджають у будь-якій формі здійсненню повноважень слідчих, спеціальних тимчасових слідчих, спеціальних комісій чи роботі уповноважених представників цих комісій, притягаються до дисциплінарної, адміністративної або кримінальної відповідальності у порядку, встановленому законом.   -19-  Враховано виключено ч. 2 ст.32 про осіб, які не працюють в органах державної влади.  2. Громадяни і посадові особи, які перешкоджають у будь-якій формі здійсненню повноважень слідчих або спеціальних комісій чи роботі уповноважених представників цих комісій, притягаються до дисциплінарної, адміністративної або кримінальної відповідальності у порядку, встановленому законом. Стаття 41. Оскарження дій слідчих комісій або їх членів Скарги на дії слідчої комісії або її членів, якими обмежуються права чи свободи людини і громадянина, можуть бути подані заінтересованими особами на ім'я Голови Верховної Ради України чи до суду. За дорученням керівництва Верховної Ради України розгляд цих скарг здійснюється відповідним комітетом Верховної Ради України.  
221. Розділ VІІІ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ      Розділ VІІІ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ  
222. 1. Цей Закон набирає чинності з дня його офіційного опублікування.      1. Цей Закон набирає чинності з дня його офіційного опублікування.  
223. 2. До приведення законодавства України у відповідність з цим Законом положення законів України "Про статус народного депутата України", "Про комітети Верховної Ради України", Регламенту Верховної Ради України та інших нормативно-правових актів, прийнятих до набрання чинності цим Законом, застосовуються у частині, що не суперечить цьому Закону.      2. До приведення законодавства України у відповідність з цим Законом положення законів України "Про статус народного депутата України", "Про комітети Верховної Ради України", Регламенту Верховної Ради України та інших нормативно-правових актів, прийнятих до набрання чинності цим Законом, застосовуються у частині, що не суперечить цьому Закону.  
224. 3. Тимчасові слідчі та спеціальні комісії Верховної Ради України, утворені до набрання чинності цим Законом, діють на підставі цього Закону.      3. Тимчасові слідчі та спеціальні комісії Верховної Ради України, утворені до набрання чинності цим Законом, діють на підставі цього Закону.  
225. 4. Кабінету Міністрів України подати до Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законодавчих актів України у відповідність з цим Законом.   -20- Президент України
Пропоную скасувати цей Закон і прийняти закон на принципово іншій концепції.  
Відхилено   4. Кабінету Міністрів України подати до Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законодавчих актів України у відповідність з цим Законом.