Кількість абзаців - 118 Таблиця поправок


Про політичну рекламу (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. ЗАКОН УКРАЇНИ      ЗАКОН УКРАЇНИ  
1. "Про політичну рекламу"   -1- Кармазін Ю.А.
Для дотримання правил юридичної нормотехніки необхідно пронумерувати всі окремі частини тексту Закону.  
Враховано   "Про політичну рекламу"  
    -2- Кармазін Ю.А.
Враховуючи невелику кількість статей цього проекту, необхідно ліквідувати у ньому розділи, введення яких є зайвим перевантаженням тексту проекту.  
Враховано    
2. Цей Закон на розвиток статей 15, 34 Конституції України щодо політичної та ідеологічної багатоманітності і конституційних прав громадян на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань визначає основні засади та регулює функціонування у суспільстві політичної реклами.   -3- Кармазін Ю.А.
У преамбулі в кінці після слова "реклами" поставити кому і додати такий текст: "є складовою частиною законодавства України про інформацію".  
Враховано   Цей Закон на розвиток статей 15, 34 Конституції України щодо політичної та ідеологічної багатоманітності і конституційних прав громадян на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань, визначає основні засади виробництва, розповсюдження та споживання в суспільстві політичної реклами і є складовою частиною законодавства України про інформацію.  
    -4- Курас І.Ф.
Преамбулу викласти в наступній редакції: "Цей Закон на розвиток статей 15, 34 Конституції України щодо політичної та ідеологічної багатоманітності і конституційних прав громадян на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань, визначає основні засади виробництва, розповсюдження та споживання в суспільстві політичної реклами".  
Враховано    
3. Розділ 1.       
4. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ      ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ  
5. Стаття 1. Законодавство про політичну рекламу      Стаття 1. Законодавство про політичну рекламу  
6. Законодавство про політичну рекламу складається з цього Закону та законів України "Про вибори народних депутатів України", "Про вибори Президента України", "Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів". "Про всеукраїнський та місцеві референдуми", "Про політичні партії в Україні", "Про Центральну виборчу комісію", "Про рекламу", "Про телебачення і радіомовлення", "Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні", "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення", "Про інформацію", "Про авторське право та суміжні права", "Про інформаційні агентства", а також міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, а також нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до них.   -5- Беспалий Б.Я.
У статті 1 уточнити назву третього у переліку закону про місцеві вибори; після тексту "Про інформаційні агентства" вилучити слова "а також".  
Враховано   Законодавство про політичну рекламу складається з цього Закону та законів України "Про вибори народних депутатів України", "Про вибори Президента України", "Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів". "Про всеукраїнський та місцеві референдуми", "Про політичні партії в Україні", "Про Центральну виборчу комісію", "Про рекламу", "Про телебачення і радіомовлення", "Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні", "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення", "Про інформацію", "Про авторське право та суміжні права", "Про інформаційні агентства", "Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації", міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, а також нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до них.  
    -6- Кармазін Ю.А.
У статті 1 додати до переліку законів Закон України "Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації".  
Враховано    
7. Стаття 2. Визначення термінів      Стаття 2. Визначення термінів  
8. У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:      У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:  
9. 1) Визначення щодо видів політичної реклами      1. Визначення щодо видів політичної реклами  
10. Політична реклама - це будь-які не заборонені законодавством України друковані, усні, звукові і аудіовізуальні види і форми інформаційного впливу на людей, що мають на меті прямо або опосередковано привернути увагу до суб'єктів політичного процесу, сформувати у суспільстві і у свідомості громадян позитивне до них (суб'єктів) ставлення та/або спрямувати поведінку громадян на підтримку суб'єктів політичного процесу, в тому числі на виборах і референдумах.   -7- Беспалий Б.Я.
У пункті першому частини першої статті 2 текст "законодавством України" замінити словом "законом".  
Враховано   Політична реклама - це будь-які не заборонені законом друковані, усні, звукові і аудіовізуальні види і форми інформаційного впливу на людей, що мають на меті прямо або опосередковано привернути увагу до суб'єктів політичного процесу, сформувати у суспільстві і у свідомості громадян позитивне до них (суб'єктів) ставлення та/або спрямувати поведінку громадян на підтримку суб'єктів політичного процесу, в тому числі на виборах і референдумах з використанням засобів і методів, що відрізняють рекламні матеріали від інших видів і жанрів інформації (лаконізм, повторюваність, емоційність, графічна виразність, яскравість).  
    -8- Турчинов О.В.
У статті 2 до визначення терміну "політична реклама" додати інформацію про її поділ на внутрішню і зовнішню.  
Враховано частково у пункті 19 цієї статті   
    -9- Курас І.Ф.
Термін "політична реклама" статті 2 "Визначення термінів" викласти в наступній редакції: "Політична реклама - інформація про вибори (референдуми) чи суб'єктів політичного процесу, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність, інтерес та позитивне ставлення суспільства та громадян України щодо виборів (референдумів) чи суб'єктів політичного процесу".  
Враховано частково    
    -10- Мішура В.Д.
У статті 2 до визначення терміну "політична реклама" додати наприкінці такий текст: "з використанням засобів і методів, що відрізняють рекламні матеріали від інших видів і жанрів інформації (лаконізм, повторюваність, емоційність, графічна виразність, яскравість)"  
Немає висновку    
11. Не є політичною рекламою інформаційні повідомлення без редакційних коментарів про партійні з'їзди, конференції, збори, про діяльність державних керівників, пов'язану з виконанням ними їхніх посадових обов'язків."   -11- Кармазін Ю.А.
До абзацу третього частини першої статті 2 в кінці додати такий текст: "окрім періодів проведення передвиборних кампаній, коли посадові особи цих державних органів беруть участь у передвиборній кампанії в якості кандидатів або агітують за кандидатів".  
Відхилено   Не є політичною рекламою інформаційні повідомлення без будь-яких коментарів про партійні з'їзди, конференції, збори, про діяльність державних керівників, пов'язану виключно з виконанням ними їхніх посадових обов'язків.  
    -12- Беспалий Б.Я.
У пункті другому частини першої статті 2 після тексту "інформаційні повідомлення без" слово "редакційних" замінити текстом "будь-яких", а після тексту "керівників, пов'язану" додати слово "виключно".  
Враховано    
12. Політична антиреклама - негативна правдива політична реклама.   -13- Турчинов О.В.
У статті 2 термін "політична антиреклама" викласти у такій редакції: "політична антиреклама - правдива політична реклама негативного змісту щодо суб'єкта, що в ній висвітлюється".  
Враховано   Політична антиреклама - правдива політична реклама негативного змісту щодо суб'єкта, що в ній висвітлюється  
13. Політична контрреклама - політична реклама, спрямована на спростування політичної антиреклами або недобросовісної політичної реклами.      Політична контрреклама - політична реклама, спрямована на спростування політичної антиреклами або недобросовісної політичної реклами.  
14. Недобросовісна політична реклама - фальсифікована політична реклама, що виробляється і розповсюджується або з використанням фактів, що не відповідають дійсності, або від імені, але без будь-якої згоди відповідного суб'єкта політичного процесу, або у спосіб, коли без відповідного дозволу використовуються символіка і логотипи політичних партій (блоків), засобів масової інформації, прізвища та зображення осіб.   -14- Турчинов О.В.
У статті 2 у терміні "недобросовісна політична реклама" текст "або від імені, але без будь-якої згоди" замінити текстом "та (або) від імені, без згоди".  
Враховано   Недобросовісна політична реклама - фальсифікована політична реклама, що виробляється і розповсюджується або з використанням фактів, що не відповідають дійсності, та/або від імені, без згоди відповідного суб'єкта політичного процесу, або у спосіб, коли без відповідного дозволу використовуються символіка і логотипи політичних партій (блоків), засобів масової інформації, прізвища та зображення осіб.  
15. Прихована політична реклама - політична реклама (або контрреклама, антиреклама, недобросовісна політична реклама), визначена цим Законом, що розповсюджується засобами масової інформації усіх видів і усіх форм власності, включена до новин, репортажів, різноманітних радіо- і телепередач, газетних чи журнальних матеріалів і не позначена рубриками "Політична реклама, "На правах політичної реклами".   -15- Турчинов О.В.
У статті 2 у терміні "прихована політична реклама" в дужках писати: " (або завуальована під неї...", далі - за текстом.  
Враховано по суті  Прихована політична реклама - визначена цим Законом політична реклама (або контрреклама, антиреклама, недобросовісна політична реклама), що розповсюджується засобами масової інформації усіх видів і усіх форм власності, включена до новин, репортажів, різноманітних радіо- і телепередач, газетних чи журнальних матеріалів і не позначена рубриками "Політична реклама, "На правах політичної реклами".  
16. 2) Визначення щодо вироблення, поширення та споживання політичної реклами      2. Визначення щодо вироблення, поширення та споживання політичної реклами  
17. Замовники політичної реклами - фізичні або юридичні особи, які замовляють і фінансують розробку політичної реклами, визначають її зміст, а також засоби і форми розповсюдження.   -16- Турчинов О.В.
У статті 2 визначення "замовник політичної реклами" поширити на замовників політичної антиреклами, контрреклами, недобросовісної політичної реклами.  
Враховано   Замовники політичної реклами - фізичні або юридичні особи, які замовляють і фінансують розробку політичної реклами, політичної антиреклами, політичної контрреклами, недобросовісної політичної реклами, визначають її зміст, а також засоби і форми розповсюдження.  
18. Виробники політичної реклами - фізичні або юридичні особи, які реалізують замовлення на розробку і виготовлення конкретних матеріально-комунікативних форм політичної реклами.      Виробники політичної реклами - фізичні або юридичні особи, які реалізують замовлення на розробку і виготовлення конкретних матеріально-комунікативних форм політичної реклами.  
19. Носії політичної реклами - будь які засоби і комунікативні канали розповсюдження інформації (друковані і електронні засоби масової інформації, книжки, брошури, листівки, плакати, інша друкована продукція; щити, стенди, написи на транспортних засобах, товарах і т.д.; візуальні, звукові, світлові передатчики інформації; концерти, спектаклі, шоу-програми і будь-які інші можливі засоби розповсюдження політичної реклами).      Носії політичної реклами - будь-які засоби і комунікативні канали розповсюдження інформації (друковані і електронні засоби масової інформації, книжки, брошури, листівки, плакати, інша друкована продукція; щити, стенди, написи на транспортних засобах, товарах і т.д.; візуальні, звукові, світлові передатчики інформації; концерти, спектаклі, шоу-програми і будь-які інші можливі засоби розповсюдження політичної реклами).  
20. Розповсюджувачі політичної реклами - фізичні або юридичні особи, які за допомогою будь-яких носіїв інформації розповсюджують політичну рекламу.      Розповсюджувачі політичної реклами - фізичні або юридичні особи, які за допомогою будь-яких носіїв інформації розповсюджують політичну рекламу.  
21. Споживачі політичної реклами - будь-яка особа або група осіб, на яких спрямована політична реклама      Споживачі політичної реклами - будь-яка особа або група осіб, на яких спрямована політична реклама  
22. Стаття 3. Політична реклама як предмет авторського права      Стаття 3. Політична реклама як предмет авторського права  
23. Використання політичної реклами, яка повністю або частково є предметом авторського права та суміжних прав, здійснюється відповідно до вимог законодавства України про авторське право та суміжні права.      Використання політичної реклами, яка повністю або частково є предметом авторського права та суміжних прав, здійснюється відповідно до вимог законодавства України про авторське право та суміжні права.  
24. Стаття 4. Мова політичної реклами      Стаття 4. Мова політичної реклами  
25. Мовою політичної реклами є державна мова, а також використовується російська, інші мови національних меншин, які проживають на відповідній території.   -17- Турчинов О.В.
Статтю 4 викласти у наступній редакції: "Мовою політичної реклами є державна мова, яка може дублюватись російською та іншими мовами національних меншин, які проживають на відповідній території".  
Враховано по суті  Мова політичної реклами встановлюється відповідно до законодавства України.  
    -18- Мішура В.Д.
Статтю 4 викласти у такій редакції: "Мова політичної реклами встановлюється відповідно до законодавства України".  
Враховано    
26. Стаття 5. Принципи розповсюдження політичної реклами      Стаття 5. Принципи розповсюдження політичної реклами  
27. Політична реклама розповсюджується в Україні за такими принципами:      Політична реклама розповсюджується в Україні за такими принципами:  
28. 1) законності;      1) законності;  
29. 2) чіткого означення рекламодавця.   -19- Беспалий Б.Я.
У пункті другому статті 5 наприкінці слово "рекламодавця" замінити текстом "замовника політичної реклами".  
Враховано   2) чіткого означення замовника та виробника політичної реклами.  
    -20- Кармазін Ю.А.
До пункту другого статті 5 в кінці додати текст такого змісту: "та виробника реклами".  
Враховано    
30. 3) рівних прав і умов, обов'язків та відповідальності усіх рекламодавців, виробників, розповсюджувачів та споживачів політичної реклами, включаючи вільне та рівноправне використання усіх носіїв політичної реклами і усіх ЗМІ (крім засобів масової інформації, засновниками яких є політичні партії);      3) рівних прав і умов, обов'язків та відповідальності усіх рекламодавців, виробників, розповсюджувачів та споживачів політичної реклами, включаючи вільне та рівноправне використання усіх носіїв політичної реклами і усіх ЗМІ (крім засобів масової інформації, засновниками яких є політичні партії);  
31. 4) забезпечення пріоритету суспільних інтересів; обов'язку усіх рекламодавців розповсюджувати та права споживачів політичної реклами - отримувати повну, точну, всебічну, достовірну і об'єктивну інформацію;   -21- Турчинов О.В.
Пункт четвертий частини першої статті 5 викласти у наступній редакції: "4) забезпечення пріоритету суспільних інтересів: обов'язку усіх рекламодавців розповсюджувати повну, точну, всебічну, достовірну і об'єктивну інформацію та права споживачів на її отримання".  
Враховано   4) забезпечення пріоритету суспільних інтересів; обов'язку усіх рекламодавців розповсюджувати повну, точну, всебічну, достовірну і об'єктивну інформацію та права споживачів політичної реклами на її отримання  
32. 5) використання форм та засобів розповсюдження політичної реклами, які не завдають її споживачеві матеріальної та моральної шкоди;   -22- Турчинов О.В.
Пункт п'ятий статті 5 вилучити як декларативний.  
Відхилено   5) використання форм та засобів розповсюдження політичної реклами, які не завдають її споживачеві матеріальної та моральної шкоди;  
33. 6) забезпечення права суб'єктів політичного процесу на одержання ефірного часу або газетної площі для спростування недобросовісної політичної реклами за рахунок її замовника (рекламодавця).   -23- Беспалий Б.Я.
У пункті шостому статті 5 наприкінці вилучити слово " (рекламодавця)".  
Враховано   6) забезпечення права суб'єктів політичного процесу на одержання ефірного часу або газетної площі для спростування недобросовісної політичної реклами за рахунок її замовника.  
34. Стаття 6. Форми, засоби і умови здійснення політичної реклами      Стаття 6. Форми, засоби і умови здійснення політичної реклами  
35. 1. Політична реклама суб'єктів політичного процесу може здійснюватись у будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України.   -24- Беспалий Б.Я.
У частині першій статті 6 текст "суперечить Конституції України та законам" замінити текстом "заборонено Конституцією та законами".  
Враховано   1. Політична реклама суб'єктів політичного процесу може здійснюватись у будь-яких формах і будь-якими засобами, що не заборонені Конституцією та законами.  
36. 2. Основними формами здійснення політичної реклами є такі:   -25- Турчинов О.В.
У частині другій статті 5 вказати мету використання.  
Враховано у пункті першому статті 2  2. Основними формами здійснення політичної реклами є такі:  
37. масові заходи - проведення зборів, зустрічей з громадянами, мітингів, демонстрацій, процесій, публічних дебатів, дискусій і т.ін.;      масові заходи - проведення зборів, зустрічей з громадянами, мітингів, демонстрацій, процесій, публічних дебатів, дискусій і т.ін.;  
38. поширення друкованих наочних рекламних матеріалів - плакатів, листівок, буклетів тощо;      поширення друкованих наочних рекламних матеріалів - плакатів, листівок, буклетів тощо;  
39. використання засобів масової інформації - преси, радіо, телебачення;   -26- Кармазін Ю.А.
Абзац четвертий частини другої статті 6 викласти у такій редакції: "використання засобів масової комунікації - преси, радіо, телебачення, Інтернет та зв'язку".  
Враховано   використання засобів масової комунікації - преси, радіо, телебачення, Інтернет та зв'язку.  
40. 3. Порядок розміщення зовнішньої та внутрішньої політичної реклами на транспорті, спеціальних конструкціях та інших носіях регламентується відповідно до загальних норм розміщення реклами, які визначені Законом України "Про рекламу" з обов'язковим виконанням принципу рівних умов для усіх суб'єктів політичного процесу.   -27- 26.Н.д.Кармазин Ю.А. (Реєстр.картка №242) - Перевірте, не співпадає номер і прізвище!! У частині третій статті 6 після слів "та інших носіях" додати текст такого змісту: "в період проведення передвиборних кампаній", а після слів "Законом України "Про рекламу" додати такий текст: "з обов'язковим виконанням вимог виборчого законодавства".  Враховано   3. Порядок розміщення зовнішньої та внутрішньої політичної реклами на транспорті, спеціальних конструкціях та інших носіях в період проведення передвиборних кампаній регламентується відповідно до загальних норм розміщення реклами, які визначені Законом України "Про рекламу" з обов'язковим виконанням вимог виборчого законодавства та принципу рівних умов для усіх суб'єктів політичного процесу.  
41. 4. У період між виборами та референдумами політична реклама в позапартійних структурах та виданнях розповсюджується на платній основі відповідно до угод, де вказується вартість, обсяг, час і місце розміщення політичної реклами, відповідальність сторін за порушення угоди та законів України.   -28- Беспалий Б.Я.
У частині четвертій статті 6 текст "позапартійних структурах та виданнях" замінити текстом "в засобах масової інформації, крім заснованих політичними партіями".  
Враховано   4. У період між виборами та референдумами політична реклама в засобах масової інформації, крім заснованих політичними партіями, розповсюджується на платній основі відповідно до угод, де вказується вартість, обсяг, час і місце розміщення політичної реклами, відповідальність сторін за порушення угоди та законів України.  
42. Стаття 7. Загальний порядок використання засобів масової інформації для поширення політичної реклами      Стаття 7. Загальний порядок використання засобів масової інформації для поширення політичної реклами  
43. 1. Засоби масової інформації не є самостійними суб'єктами політичного процесу.      1. Засоби масової інформації не є самостійними суб'єктами політичного процесу.  
44. 2.Політична реклама в засобах масової інформації розміщується відповідно до цього Закону та законів України "Про рекламу", "Про телебачення і радіомовлення", "Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні".   -29- Турчинов О.В.
Частину другу статті 7 вилучити як таку, що повторює норму статті 1.  
Враховано по суті  2. Політична реклама в засобах масової інформації розміщується відповідно до цього Закону та законів про інформацію з урахуванням особливостей діяльності засобів масової інформації, засновниками яких є політичні партії.  
    -30- Кармазін Ю.А.
Частину другу статті 7 викласти у такій редакції: "Політична реклама в засобах масової інформації розміщується відповідно до цього Закону та законів про інформацію з урахуванням особливостей діяльності засобів масової інформації, засновниками яких є політичні партії".  
Враховано    
45. Стаття 8. Обмеження щодо здійснення політичної реклами      Стаття 8. Обмеження щодо здійснення політичної реклами  
46. 1. Політична реклама:   -31- Беспалий Б.Я.
У частині першій статті 8 пронумерувати пункти.  
Враховано   1. Політична реклама:  
47. - не повинна містити антиконституційних, дискримінаційних чи наклепницьких заяв, залякувати особу і суспільство;   -32- Курас І.Ф.
Абзац 1 Статті 8 викласти в наступній редакції: "1. Політична реклама: не повинна містити антиконституційних, дискримінаційних чи наклепницьких заяв, залякувати особу і суспільство; не може розповсюджуватись засобами і у спосіб, що містять тиск, шантаж і погрози на замовників, виробників, розповсюджувачів реклами, спонсорів, рекламодавців, власників та представників засобів масової інформації; не може вміщувати зображення фізичної особи або її окремих фрагментів без згоди цієї особи; не повинна імітувати, копіювати або наслідувати загальне вирішення, текст, зображення, музичні чи звукові ефекти, що застосовуються в рекламі іншого суб'єкту політичного процесу."  
Враховано   а) не повинна містити антиконституційних, дискримінаційних чи наклепницьких заяв, залякувати особу і суспільство;  
48. - не може розповсюджуватись засобами і у спосіб, що містять тиск, шантаж, політичне вмонтовані погрози і моральні репресії;   -33- Турчинов О.В.
У пункті другому частини першої статті 8 вилучити слова "політичне вмотивовані".  
Відхилено   б) не може розповсюджуватись засобами і у спосіб, що містять тиск, шантаж, політично вмонтовані погрози і моральні репресії;  
49. - не може вміщувати зображення фізичної особи або її окремих фрагментів без згоди цієї особи;   -34- Кармазін Ю.А.
У пункті третьому частини першої статті 8 після слів "фізичної особи" додати такий текст: " (в цьому Законі і в цьому розумінні нею вважається особа, що не бере участь у політичній діяльності)".  
Враховано   в) не може вміщувати зображення фізичної особи (у цьому Законі і у цьому розумінні нею вважається особа, що не бере участі у політичній діяльності) або її окремих фрагментів без згоди цієї особи;  
50. - не повинна імітувати, копіювати або наслідувати загальне вирішення, текст, зображення, музичні чи звукові ефекти, що застосовуються в рекламі, іншого суб'єкту політичного процесу;   -35- Беспалий Б.Я.
У пункті четвертому частини першої статті 8 вилучити текст "загальне вирішення".  
Враховано   г) не повинна імітувати, копіювати або наслідувати текст, зображення, музичні чи звукові ефекти, що застосовуються в рекламі іншого суб'єкту політичного процесу.  
51. 2. Політична реклама, яка містить заклики до силового захоплення влади, насильницької зміни конституційного ладу або територіальної цілісності України; до насильства, жорстокості та розпалювання расової, національної, релігійної ворожнечі, забороняється.      2. Політична реклама, яка містить заклики до силового захоплення влади, насильницької зміни конституційного ладу або територіальної цілісності України; до насильства, жорстокості та розпалювання расової, національної, релігійної ворожнечі, забороняється.  
52. 3. Політична реклама незареєстрованих політичних партій, їх об'єднань, які примусово ліквідовані чи діяльність яких заборонена відповідно до закону, забороняється.   -36- Кармазін Ю.А.
До частини третьої статті 8 в кінці додати такий текст: "а її розміщення переслідується за законом".  
Враховано   3. Політична реклама незареєстрованих політичних партій, їх об'єднань, які примусово ліквідовані чи діяльність яких заборонена відповідно до закону, забороняється, а її розміщення переслідується за законом.  
53. 4. Розповсюдження недобросовісної та прихованої політичної реклами забороняється у будь-якій формі.   -37- Мішура В.Д.
Норма частини четвертої статті 8 дублює норму пункту шостого частини першої статті 10.  
Враховано : вилучено пункт шостий частини першої статті 10  4. Розповсюдження недобросовісної та прихованої політичної реклами забороняється у будь-якій формі.  
54. 5. Забороняється для замовлення, виготовлення, зберігання та поширення рекламних матеріалів використовувати кошти, не передбачені законодавством України, використовувати чужі знаки торгових зразків, назви чи загальне вирішення засобів масової інформації без відповідного дозволу.   -38- Турчинов О.В.
Частину п'яту статті 8 вилучити як таку, що дублює статтю 9 та чинні норми законодавства у частині використання торгових знаків та ін.  
Враховано    
    -39- Курас І.Ф.
Абзац 5 Статті 8 викласти в наступній редакції: "5. Забороняється для замовлення, виготовлення, зберігання та поширення рекламних матеріалів використовувати кошти, не передбачені законодавством України на політичну рекламу, використовувати знаки для товарів і послуг, фірмові найменування, назви без відповідного дозволу право власників цих знаків для товарів і послуг, фірмових найменувань, назв".  
астину п'яту статті 8 виключено   
    -40- Мішура В.Д.
Норма частини п'ятої статті 8 щодо використання коштів дублює норму статті 9. Незрозумілим є термін "загальне вирішення засобів масової інформації"  
Враховано    
55. 6. У разі розповсюдження анонімних рекламних матеріалів або рекламних матеріалів під псевдонімом чи матеріалів із закликами до насильницького повалення конституційного ладу, порушення територіальної цілісності держави, до національної, мовної, расової, релігійної нетерпимості органи внутрішніх справ (після отримання такої інформації) зобов'язані вжити необхідних заходів, передбачених законодавством України.   -41- Турчинов О.В.
Частину шосту статті 8 вилучити: дублює норми частини другої статті 8, дублює чинні норми законодавства, крім того, органи внутрішніх справ мають право вживати відповідних заходів лише за вмотивованим рішенням суду, а не на власний розсуд..  
Враховано    
    -42- Беспалий Б.Я.
У частині шостій статті 8 наприкінці текст "законодавством України" замінити словом "законом".  
астину шосту статті 8 вилучено   
56. 7. Забороняється без відповідного дозволу використовувати або імітувати зображення державних символів інших держав та міжнародних організацій, а також офіційні назви державних органів України, крім випадків, передбачених законодавством України.   -43- Турчинов О.В.
Частину сьому статті 8 вилучити: дублюються норми чинного законодавства.  
Враховано    
    -44- Беспалий Б.Я.
У частині сьомій статті 8текст "державних органів" замінити текстом "органів державної влади", текст "законодавством України" замінити словом "законом".  
астину сьому статті 8 вилучено   
57. 8. Відповідальність за порушення порядку розміщення політичної реклами на інших носіях встановлюється цим Законом.   -45- Турчинов О.В.
Кармазін Ю.А.
Частину восьму статті 8 вилучити: вказана відповідальність має передбачатись Кримінальним, Адміністративним та Цивільно-процесуальним кодексами.  
Враховано    
58. Розділ ІІ.       
59. ПОЛІТИЧНА РЕКЛАМА В ПЕРІОД ОФІЦІЙНО ОГОЛОШЕНИХ ВИБОРЧОЇ ТА РЕФЕРЕНДУМНОЇ КАМПАНІЙ       
60. Стаття 9. Витрати на політичну рекламу      Стаття 9. Витрати на політичну рекламу  
61. У період офіційно оголошених у державі або на відповідній її території виборчої кампанії, референдуму витрати суб'єктів політичного чи виборчого процесу на політичну рекламу дозволяються лише в межах встановлених законом їхніх виборчих фондів, тільки на підставі письмової угоди із виробниками і розповсюджувачами рекламної продукції та за умови попередньої оплати у безготівковому порядку.   -46- Беспалий Б.Я.
У частині першій статті 9 вилучити текст "лише в межах встановлених законом їхніх виборчих фондів".  
Відхилено   Розміщення політичної реклами в період офіційно оголошених у державі або на відповідній її території виборчої кампанії, референдуму дозволяється лише починаючи з моменту її офіційного оголошення, лише у межах встановлених законом їхніх виборчих фондів, тільки на підставі письмової угоди із виробниками і розповсюджувачами рекламної продукції, укладеної особами, які зареєстровані учасниками виборчої кампанії чи референдуму і за умови попередньої оплати у безготівковому порядку в цей же період цієї реклами.  
    -47- Кармазін Ю.А.
Частину першу статті 9 викласти у такій редакції: "Розміщення політичної реклами в період офіційно оголошених у державі або на відповідній її території виборчої кампанії, референдуму дозволяється лише починаючи з моменту її офіційного оголошення, на підставі письмової угоди із виробникамиі розповсюджувачами рекламної продукції, укладеної особами, які зареєстровані учасниками виборчої кампанії чи референдуму і за умови попередньої оплати у безготівковому порядку в цей же період цієї реклами".  
Враховано    
62. Стаття 10. Особливості розміщення та розповсюдження політичної рекламної інформації під час проведення виборчої та референдумної кампаній   -48- Турчинов О.В.
Розглянути доцільність унормування даного питання у цьому Законі в одній статті, виходячи, що в кожному законі про вибори та проведення референдумів передбачаються норми по впорядкуванню особливостей розміщення та розповсюдження політичної інформації під час проведення виборчої кампанії та проведення референдумів.  
Відхилено   Стаття 10. Особливості розміщення та розповсюдження політичної рекламної інформації під час проведення виборчої та референдумної кампаній  
63. 1. Під час виборів та референдумів засоби масової інформації зобов'язані:   -49- Кармазін Ю.А.
Частину першу статті 9 викласти у такій редакції: "Під час виборчої та референдумної кампаній засоби масової інформації зобов'язані:"  
Враховано   1. Під час виборчої та референдумної кампаній засоби масової інформації зобов'язані:  
64. 1) здійснювати політичну рекламу у відповідності до норм законів про вибори і референдуми, що регулюють ведення передвиборної та референдумної агітації.   -50- Турчинов О.В.
У пункті першому частини першої статті 10 використано юридично некоректний термін "референдумна агітація".  
Враховано   а) здійснювати політичну рекламу у відповідності до норм законів про вибори і референдуми, що регулюють ведення агітації.  
65. 2) відмежовувати політичну рекламу від інших інформаційних матеріалів і чітко її позначати;   -51- Кармазін Ю.А.
Пункт другий частини першої статті 10 викласти у такій редакції: "відмежовувати політичну рекламу під час її розповсюдження від інших інформаційних матеріалів, в обов'язковому порядку явно позначаючи у лівому верхньому візуальної реклами слова "Політична реклама". У випадку розповсюдження аудіоінформації за допомогою радіо чи телефону, перед початком надання політичної реклами і після її закінчення, повинен звучати текст "Це політична реклама".  
Враховано   б) відмежовувати політичну рекламу під час її розповсюдження від інших інформаційних матеріалів, в обов'язковому порядку явно позначаючи у лівому верхньому куті візуальної реклами слова "Політична реклама". У випадку розповсюдження аудіоінформації за допомогою радіо чи телефону, перед початком надання політичної реклами і після її закінчення, повинен звучати текст "Це політична реклама".  
66. 3) не допускати в програмах новин будь-якої політичної реклами;   -52- Турчинов О.В.
Пункт третій частини першої статті 10 потребує техніко-юридичного доопрацювання, оскільки політичну рекламу, недобросовісну рекламу та антирекламу розділено як поняття, потрібно передбачити заборону показу в інформаційних програмах не лише політичної інформації.  
Враховано   в) не допускати в програмах новин будь-якої політичної реклами. політичної антиреклами, політичної контрреклами, недобросовісної та прихованої політичної реклами;  
67. 4) забезпечувати реалізацію принципів розповсюдження політичної реклами, визначених у ст.5 цього Закону;      г) забезпечувати реалізацію принципів розповсюдження політичної реклами, визначених у ст.5 цього Закону;  
68. 5) забезпечувати усім суб'єктам політичного процесу рівні умови для розміщення політичної реклами в межах, визначених цим Законом (ця норма не стосується партійних ЗМІ);      д) забезпечувати усім суб'єктам політичного процесу рівні умови для розміщення політичної реклами в межах, визначених цим Законом (ця норма не стосується партійних ЗМІ);  
69. 6) не допускати недобросовісної та прихованої політичної реклами;   -53- Мішура В.Д.
Пункт шостий частини першої статті 10 вилучити: врахований у частині третій  
Враховано    
70. 7) на виконання рішення суду чи добровільно надавати рівноцінний ефірний час та друковану площу для розміщення спростування;   -54- Турчинов О.В.
Пункт сьомий частини першої статті 10 потребує техніко-юридичного доопрацювання: слід вказати, в яких випадках ЗМІ зобов'язані надавати ефірний час або відповідну друковану площу, вказуючи, для якого саме спростування, слово "рівноцінний" писати у множині - "рівноцінні".  
Враховано частково   е) на виконання рішення суду чи добровільно надавати рівноцінні ефірний час та друковану площу для розміщення спростування;  
71. 8) не допускати продажу невикористаного політрекламного ефірного часу чи рекламної площі іншому платоспроможному кандидату, партії (блоку);   -55- Кармазін Ю.А.
Пункт восьмий частини першої статті 10 викласти у такій редакції: "8) не допускати продажу оплаченого і невикористаного політрекламного ефірного часу чи рекламної площі іншому платоспроможному кандидату, партії (блоку), за умови, що на ній буде розміщена інформація про особу і джерела оплати цього часу чи рекламної площі. Кошти, на які кандидатами було придбано, але не використано рекламні площі або час, їм не повертаються".  
Враховано   ж) не допускати продажу оплаченого і невикористаного політрекламного ефірного часу чи рекламної площі іншому платоспроможному кандидату, партії (блоку), за умови, що на ній буде розміщена інформація про особу і джерела оплати цього часу чи рекламної площі. Кошти, на які кандидатами було придбано, але не використано рекламні площі або час, їм не повертаються.  
72. 2. Керівники позапартійних засобів масової інформації, виробники та розповсюджувачі політичної реклами подають до відповідних виборчих комісій інформацію про умови розміщення політичної реклами, загальний обсяг часу чи друкованої площі, виділених під політичну рекламу, розцінки з подальшим оприлюдненням цієї інформації у відповідних друкованих засобах масової інформації.      2. Керівники позапартійних засобів масової інформації, виробники та розповсюджувачі політичної реклами подають до відповідних виборчих комісій інформацію про умови розміщення політичної реклами, загальний обсяг часу чи друкованої площі, виділених під політичну рекламу, розцінки з подальшим оприлюдненням цієї інформації у відповідних друкованих засобах масової інформації.  
73. 3. Позапартійні засоби масової інформації та власники інших рекламних носіїв, які беруть участь у поширенні політичної реклами, при наданні своїх послуг одному із суб'єктів виборчого процесу не можуть відмовити у такій же послузі за тих самих умов іншим суб'єктам виборчого процесу. Ця норма поширюється також на ті партійні ЗМІ, які вирішили надавати послуги з розміщення політичної реклами іншим партіям (блокам) або кандидатам від них.   -56- Кармазін Ю.А.
У частині третій статті 10 наприкінці додати такий текст: "окрім партійних ЗМІ тих партій, з'їзди яких у своїх рішеннях заявили про підтримку інших партій (блоків) або кандидатів від них".  
Враховано   3. Позапартійні засоби масової інформації та власники інших рекламних носіїв, які беруть участь у поширенні політичної реклами, при наданні своїх послуг одному із суб'єктів виборчого процесу не можуть відмовити у такій же послузі за тих самих умов іншим суб'єктам виборчого процесу. Ця норма поширюється також на ті партійні ЗМІ, які вирішили надавати послуги з розміщення політичної реклами іншим партіям (блокам) або кандидатам від них, окрім партійних ЗМІ тих партій, з'їзди яких у своїх рішеннях заявили про підтримку інших партій (блоків) або кандидатів від них.  
74. 4. Під час офіційно оголошених виборчої та референдумної кампаній, забороняється реклама, оголошення чи трансляція у засобах масової інформації імені, назви юридичних чи фізичних осіб, суб'єктів політичного чи виборчого процесів, які спонсорують, патронують чи підтримують будь-які теле- і радіопередачі, підготовку матеріалів для засобів масової інформації чи організацію та проведення театрально-концертних, спортивних та інших видовищних заходів.      4. Під час офіційно оголошених виборчої та референдумної кампаній, забороняється реклама, оголошення чи трансляція у засобах масової інформації імені, назви юридичних чи фізичних осіб, суб'єктів політичного чи виборчого процесів, які спонсорують, патронують чи підтримують будь-які теле- і радіопередачі, підготовку матеріалів для засобів масової інформації чи організацію та проведення театрально-концертних, спортивних та інших видовищних заходів.  
75. 5. Якщо під час виборчої кампанії кандидатами на виборні посади є діючі Президент України, народні депутати України, керівники органів державної влади та місцевого самоврядування, вони зобов'язані вести передвиборну агіатцію, поширювати політичну рекламу на рівних засадах з іншими кандидатами, відповідно до законодавства про вибори - за рахунок коштів особистого виборчого фонду.      5. Якщо під час виборчої кампанії кандидатами на виборні посади є діючі Президент України, народні депутати України, керівники органів державної влади та місцевого самоврядування, вони зобов'язані вести передвиборну агітацію, поширювати політичну рекламу на рівних засадах з іншими кандидатами, відповідно до законодавства про вибори - за рахунок коштів особистого виборчого фонду.  
76. В цей період інформація про їхню державну, депутатську чи службову діяльність подається лише у формі офіційних повідомлень відповідних прес-служб.   -57- Кармазін Ю.А.
Пункт другий частини п'ятої статті 10 викласти у такій редакції: "В період виборчих кампаній чи референдумів прес-служби осіб, які беруть участь у цих кампаніях, та органів, які ці особи очолюють, можуть розповсюджувати тільки офіційні повідомлення про тексти офіційних рішень, які прийняті цими особами чи органами".  
Враховано   В період виборчих кампаній чи референдумів прес-служби осіб, які беруть участь у цих кампаніях, та органів, які ці особи очолюють, можуть розповсюджувати тільки офіційні повідомлення про тексти офіційних рішень, які прийняті цими особами чи органами.  
77. Стаття 11. Захист засобів масової інформації   -58- Мішура В.Д.
Назву статті 11 сформулювати відповідно до назви і змісту законопроекту.  
Враховано   Стаття 11. Захист засобів масової інформації у період виборів та референдумів  
78. 1. В період офіційно оголошених виборчої та референдумної кампаній забороняється здійснювати будь-які позапланові перевірки засобів масової інформації контролюючими державними органами та органами правопорядку.   -59- Беспалий Б.Я.
У частині першій статті 11 текст "державними органами" замінити текстом "органами державної влади".  
Враховано   1. В період офіційно оголошених виборчої та референдумної кампаній забороняється здійснювати будь-які позапланові перевірки засобів масової інформації контролюючими органами державної влади та органами правопорядку.  
79. 2. На період офіційно оголошеної виборчої та референдумної кампаній видача та продовження ліцензії на канали мовлення Національною радою з питань телебачення і радіомовлення врегульовуються відповідно до вимог статей 15, 16 Закону України "Про телебачення і радіомовлення".      2. На період офіційно оголошеної виборчої та референдумної кампаній видача та продовження ліцензії на канали мовлення Національною радою з питань телебачення і радіомовлення врегульовуються відповідно до вимог статей 15, 16 Закону України "Про телебачення і радіомовлення".  
80. 3. Зареєстровані у законному порядку партійні засоби масової інформації мають право за рахунок відповідних виборчих фондів на спеціальні політрекламні випуски, які не потребують додаткової реєстрації.      3. Зареєстровані у законному порядку партійні засоби масової інформації мають право за рахунок відповідних виборчих фондів на спеціальні політрекламні випуски, які не потребують додаткової реєстрації.  
81. Стаття 12. Зберігання засобами масової інформації матеріалів політичної реклами      Стаття 12. Зберігання засобами масової інформації матеріалів політичної реклами  
82. Матеріали, пов'язані із політичною рекламою у період офіційно оголошених виборчої та референдумної кампаній (договори, медіа-плани, аудіо- і відеозаписи, дозволи на розміщення візуальної продукції та інші документовані відомості), зберігаються замовником, виробником і розповсюджувачем рекламної інформації протягом трьох місяців після офіційного оприлюднення результатів виборів, референдумів.   -60- Кармазін Ю.А.
Додати до статті 12 нову частину, виклавши її в такій редакції: "Паперова або електронна копія політичної реклами, яка розповсюджується, щодня направляється до регіонального представництва Центральної виборчої комісії, яке діє на території, де зареєстрований розповсюджувач реклами. А інформація в аудіо чи відео вигляді передається представництву для переписування на власні носії інформації з поверненням розповсюджувачу реклами його носія. Кабінет Міністрів України приймає постанову про порядок забезпечення доступу до матеріалів, пов'язаних з політичною рекламою, що зберігаються у Центральній виборчій комісії протягом чотирьох років, після чого передаються у відповідний державний архів, та використання цих матеріалів".  
Враховано   1. Матеріали, пов'язані із політичною рекламою у період офіційно оголошених виборчої та референдумної кампаній (договори, медіа-плани, аудіо- і відеозаписи, дозволи на розміщення візуальної продукції та інші документовані відомості), зберігаються замовником, виробником і розповсюджувачем рекламної інформації протягом трьох місяців після офіційного оприлюднення результатів виборів, референдумів. 2. Паперова або електронна копія політичної реклами, яка розповсюджується, щодня направляється до регіонального представництва Центральної виборчої комісії, яке діє на території, де зареєстрований розповсюджувач реклами. А інформація в аудіо чи відео вигляді передається представництву для переписування на власні носії інформації з поверненням розповсюджувачу реклами його носія. Кабінет Міністрів України приймає постанову про порядок забезпечення доступу до матеріалів, пов'язаних з політичною рекламою, що зберігаються у Центральній виборчій комісії протягом чотирьох років, після чого передаються у відповідний державний архів, та використання цих матеріалів  
83. Стаття 13. Повноваження суб'єктів політичного та виборчого процесів   -61- Кармазін Ю.А.
Статтю 13 виключити із проекту. Ці норми повинні встановлюватись у відповідних кодексах України.  
Відхилено   Стаття 13. Повноваження суб'єктів політичного та виборчого процесів щодо верифікації політичної реклами  
    -62- Мішура В.Д.
Додати до назви статті 13 такий текст: "щодо верифікації політичної реклами".  
Враховано    
84. 1. Суб'єкти політичного та виборчого процесів можуть звернутися до відповідних судових органів з вимогою верифікувати політичну рекламу та/або кваліфікувати її на предмет відповідності законодавству України.   -63- Беспалий Б.Я.
У частині першій статті 13 наприкінці текст "законодавству України" замінити текстом "закону".  
Враховано   1. Суб'єкти політичного та виборчого процесів можуть звернутися до відповідних судових органів з вимогою встановити достовірність політичної реклами та/або кваліфікувати її на предмет відповідності закону.  
    -64- Турчинов О.В.
У частині першій стаття 13 слово "верифікувати" є недоречним як з точки зору юридичної техніки, так і виходячи з його незрозумілості для переважної більшості громадян. Замінити це слово на аналогічне українське.  
Враховано    
85. 2. Суб'єкти політичного та виборчого процесів можуть звернутися до відповідних судових органів з вимогою припинити розповсюдження політичної реклами, якщо вона не відповідає цьому Закону та іншим нормативно-правовим актам або заборонена ними.   -65- Беспалий Б.Я.
У частині другій статті 13 текст "не відповідає цьому Закону та іншим нормативно-правовим актам або заборонена ними" замінити текстом "суперечить цьому або іншим законам України".  
Враховано   2. Суб'єкти політичного та виборчого процесів можуть звернутися до відповідних судових органів з вимогою припинити розповсюдження політичної реклами, якщо вона суперечить цьому або іншим законам України.  
86. 3. Рішення по таких зверненнях приймаються у п'ятиденний термін із дня звернення включно.      3. Рішення по таких зверненнях приймаються у п'ятиденний термін із дня звернення включно.  
87. Стаття 14. Повноваження органів влади   -66- Мішура В.Д.
Назву статті 14 сформулювати відповідно до назви і змісту законопроекту.  
Враховано   Стаття 14. Повноваження органів державної влади щодо телерадіоорганізацій, які розповсюджують політичну рекламу  
88. Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення за поданням Центральної виборчої комісії, скаргою або зверненням суб'єкту виборчого (референдумного) процесів застосовує санкції до телерадіоорганізацій при порушенні ними принципу рівних умов у вигляді тимчасового зупинення дії ліцензії, якщо остання порушила вимоги частини 3 ст.16; частин 1, 5 ст.10; частини 1 ст.18 цього Закону і якщо це встановлено судом.   -67- Кармазін Ю.А.
Статтю 14 виключити із проекту. Ці питання повинні бути вирішені у відповідних кодексах України і законах України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" і "Про Центральну виборчу комісію".  
Відхилено   Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення за поданням Центральної виборчої комісії, скаргою або зверненням суб'єкта виборчого (референдумного) процесів застосовує санкції до телерадіоорганізацій при порушенні ними принципу рівних умов у вигляді тимчасового зупинення дії ліцензії, якщо остання порушила вимоги частини 3 ст.16; частин 1, 5 ст.10; частини 1 ст.18 цього Закону і якщо це встановлено судом.  
89. Розділ ІІІ.       
90. КОНТРОЛЬ ЗА ДОТРИМАННЯМ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ПОЛІТИЧНУ РЕКЛАМУ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ЙОГО ПОРУШЕННЯ       
91. Стаття 15. Контроль за дотриманням цього Закону      Стаття 15. Контроль за дотриманням цього Закону  
92. 1. Контроль за дотриманням цього Закону здійснюють Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення та Державний комітет телебачення і радіомовлення України, а під час виборів (референдумів) - також відповідні виборчі комісії, комісії з референдуму.   -68- Мішура В.Д.
У частині першій статті 15 текст "Державний комітет телебачення і радіомовлення України" замінити текстом "Центральний орган державної виконавчої влади у справах телебачення і радіомовлення".  
Враховано   1. Контроль за дотриманням цього Закону здійснюють Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення та Центральний орган державної виконавчої влади у справах телебачення і радіомовлення, а під час виборів (референдумів) - також відповідні виборчі комісії, комісії з референдуму.  
93. 2. Правове кваліфікування політичної реклами та порушення цього Закону встановлюється в судовому порядку за поданням суб'єктів політичного і виборчого процесів та контролюючих органів, визначених цим Законом.      2. Правове кваліфікування політичної реклами та порушення цього Закону встановлюється в судовому порядку за поданням суб'єктів політичного і виборчого процесів та контролюючих органів, визначених цим Законом.  
94. Стаття 16. Ідентифікація політичної реклами      Стаття 16. Ідентифікація політичної реклами  
95. 1. Ідентифікацію політичної реклами, її відповідність законам України за зверненнями суб'єктів політичного процесу здійснюють спеціалісти-експерти, визначені судовими органами.   -69- Турчинов О.В.
Частину першу статті 16 вилучити, оскільки процедура проведення експертизи передбачається процедурними нормами процесуального законодавства, іншими нормами чинного законодавства.  
Враховано    
96. 2. Рішення щодо визнання політичної реклами недобросовісною чи прихованою приймають судові органи.   -70- Турчинов О.В.
Частину другу статті 16 вилучити як таку, що дублює норму частини другої статті 15 даного закону.  
Враховано    
97. 3. Політична реклама обов'язково вміщується під рубрикою "Політична реклама" чи "На правах політичної реклами" і чітко відокремлюється від іншої інформації за допомогою текстових, аудіо-, відео-, комбінованих засобів з метою її ідентифікації як рекламного продукту політичного змісту.      Політична реклама обов'язково вміщується під рубрикою "Політична реклама" чи "На правах політичної реклами" і чітко відокремлюється від іншої інформації за допомогою текстових, аудіо-, відео-, комбінованих засобів з метою її ідентифікації як рекламного продукту політичного змісту.  
98. Стаття 17. Підстави відповідальності за порушення законодавства про політичну рекламу      Стаття 17. Підстави відповідальності за порушення законодавства про політичну рекламу  
99. 1. Відповідальність за зміст політичної реклами, політичної контрреклами, недобросовісної або прихованої політичної реклами несуть їхні замовники.   -71- Турчинов О.В.
Частини першу і третю статті 17 об'єднати, уникнувши дублювання.  
Враховано частково   1. Відповідальність за зміст політичної реклами, політичної контрреклами, недобросовісної або прихованої політичної реклами несуть її замовники, а у випадку виготовлення і розповсюдження цієї реклами, з якої явно видно її протиправний характер та розповсюдження з порушенням вимог Закону, також і виробники і розповсюджувачі.  
    -72- Беспалий Б.Я.
У частині першій статті 17 слово "їхні" замінити словом "її".  
Враховано    
    -73- Кармазін Ю.А.
Додати до частини першої статті 17 наприкінці після коми текст такого змісту: "а у випадку виготовлення і розповсюдження цієї реклами, з якої явно видно її протиправний характер та розповсюдження з порушенням вимог Закону, також і виробники і розповсюджувачі".  
Враховано    
100. 2. Підставами відповідальності за порушення цього Закону є безпосереднє невиконання та порушення його норм, створення перешкод для їх реалізації, а також невиконання і порушення норм, передбачених іншими законодавчими актами, зазначеними в цьому Законі.   -74- Турчинов О.В.
Частину другу статті 17 вилучити як само собою зрозуміле виходячи з принципів юриспруденції.  
Враховано    
101. 3. Суб'єкти політичного та виборчого процесів несуть відповідальність за зміст політичної реклами, за тиск на виробників та розповсюджувачів політичної реклами, за створення перешкод для реалізації цього Закону, а також порушення статей 8, 9, частин 1, 5 статті 10 цього Закону.      2. Суб'єкти політичного та виборчого процесів несуть відповідальність за тиск на виробників та розповсюджувачів політичної реклами, за створення перешкод для реалізації цього Закону, а також порушення статей 8, 9, частин 1, 5 статті 10 цього Закону.  
102. 4. Виробники та розповсюджувачі політичної реклами несуть відповідальність за порушення принципу рівних умов, ненадання ефірного часу або друкованої площі для усіх суб'єктів політичного або виборчого процесів, розповсюдження прихованої політичної реклами, а також за порушення норм частини 3 статті 6, статей 7, 8, частини 5 статті 10, частини 3 статті 16, статті 17 цього Закону.   -75- Кармазін Ю.А.
У частині четвертій статті 17 після слів "суб'єктів політичного або виборчого процесів," додати текст такого змісту: "які звернулися до виробників і розповсюджувачів, за умови наявності вільного часу чи площі, виділених для реклами,".  
Враховано   3. Виробники та розповсюджувачі політичної реклами несуть відповідальність за порушення принципу рівних умов, ненадання ефірного часу або друкованої площі для усіх суб'єктів політичного або виборчого процесів, які звернулися до виробників і розповсюджувачів, за умови наявності вільного часу чи площі, виділених для реклами, розповсюдження прихованої політичної реклами, а також за порушення норм частини 3 статті 6, статей 7, 8, частини 5 статті 10, частини 3 статті 16, статті 17 цього Закону.  
103. Ці порушення розглядаються у судовому порядку. Недобросовісна політична реклама кваліфікується як підлог і її розповсюджувачі підлягають відповідальності відповідно до чинного законодавства.   -76- Беспалий Б.Я.
У абзаці другому частини четвертої статті 17 наприкінці текст "чинного законодавства" замінити словом "закону".  
Враховано   Ці порушення розглядаються у судовому порядку. Недобросовісна політична реклама кваліфікується як підлог і її розповсюджувачі підлягають відповідальності відповідно до закону.  
104. Справи по фактах недобросовісної політичної реклами (підроблені газети, плакати, листівки тощо) за поданням суб'єктів політичного чи виборчого процесів порушують органи прокуратури.   -77- Беспалий Б.Я.
Абзац третій частини четвертої статті 17 на початку доповнити словом ""Кримінальні".  
бзац третій частини четвертої статті 17 вилучено   
    -78- Турчинов О.В.
Пункт третій частини четвертої статті 17 вилучити: право безпосередньо захищати свої права у суді гарантується Конституцією.  
Враховано    
105. Органи внутрішніх справ України здійснюють оперативні заходи по вилученню і знищенню відповідних матеріалів.   -79- Турчинов О.В.
Пункт четвертий частини четвертої статті 17 вилучити як такий, що не є нормою цього закону.  
Враховано    
106. Стаття 18. Публічне спростування недобросовісної реклами      Стаття 18. Публічне спростування недобросовісної реклами  
107. 1. Суб'єкти політичного чи виборчого процесу мають право на спростування відомостей, які містяться в політичній рекламі, контррекламі, антирекламі і які вказаними суб'єктами вважаються явно недостовірними або такими, що принижують їхню честь і гідність, шкодять їхній політичній репутації.   -80- Турчинов О.В.
У частині першій статті 18 вилучити слово "рекламі,"; слова "які вказаними суб'єктами замінити словами "ними вважаються".  
Враховано   1. Суб'єкти політичного чи виборчого процесу мають право на спростування відомостей, які містяться в політичній контррекламі, антирекламі і які ними вважаються явно недостовірними або такими, що принижують їхню честь і гідність, шкодять їхній політичній репутації.  
108. 2. У разі, якщо розповсюджувач політичної реклами, контрреклами, антиреклами спростування не оприлюднює, суб'єкти політичного чи виборчого процесу мають право звертатись з позовом безпосередньо до суду з вимогою негайно заборонити розповсюдження вказаних у частині 1 цієї статті відомостей, розмістити за рахунок зазначеного розповсюджувача спростування та зобов'язати його принести публічне вибачення цим суб'єктам політичного чи виборчого процесу.   -81- Беспалий Б.Я.
У частині другій статті 18 вилучити слово "безпосередньо".  
Враховано   2. Якщо розповсюджувач політичної контрреклами, антиреклами не оприлюднює спростування, суб'єкти виборчого чи референдумного процесу мають право звертатися з позовом до суду з вимогою негайно заборонити їх розповсюдження, розмістити за рахунок зазначеного розповсюджувача спростування та зобов'язати його принести публічне вибачення цим суб'єктам політичного чи виборчого процесу  
    -82- Турчинов О.В.
Частину другу статті 18 викласти у наступній редакції: "Якщо розповсюджувач політичної контрреклами, антиреклами не оприлюднює спростування, суб'єкти виборчого чи референдумного процесу мають право звертатися з позовом безпосередньо до суду з вимогою негайно заборонити їх розповсюдження, розмістити за рахунок зазначеного розповсюджувача спростування та зобов'язати його принести публічне вибачення цим суб'єктам політичного чи виборчого процесу".  
Враховано    
109. 3. Суд у складі одного судді зобов'язаний розглянути цей позов протягом 24 годин за прискореною процедурою (у непозовному скороченому продовженні). Рішення суду може бути оскаржене у суді апеляційної інстанції, який повинен розглянути скаргу протягом 24 годин з моменту її подання.   -83- Турчинов О.В.
Кармазін Ю.А.
Частину третю статті 18 вилучити: вона не є нормою цього закону, це норми відповідних кодексів.  
Враховано    
110. 4. Рішення суду апеляційної інстанції оскарженню не підлягає і має бути виконане протягом 48 годин з моменту його прийняття.   -84- Турчинов О.В.
Кармазін Ю.А.
Частину четверту статті 18 вилучити - вона не є нормою цього закону.  
Враховано    
111. Розділ ІV.       
112. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ      ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ  
113. Цей Закон набирає чинності з дня його офіційного опублікування.      Цей Закон набирає чинності з дня його офіційного опублікування.  
114. Кабінету Міністрів України „протягом місяця з дня набрання чинності цим Законом:      Кабінету Міністрів України протягом місяця з дня набрання чинності цим Законом:  
115. - внести на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законів України у відповідність до цього Закону;      - внести на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законів України у відповідність з цим Законом;  
116. - привести свої нормативно-правові акти у відповідність до цього Закону;      - привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цим Законом;  
117. - забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність до цього Закону.      - забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність з цим Законом.