Кількість абзаців - 40 Таблиця поправок


Про порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект ЗАКОН УКРАЇНИ Про порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення      Проект ЗАКОН УКРАЇНИ Про порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення  
1. Цей Закон встановлює загальні правові засади прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення.      Цей Закон установлює загальні правові засади прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення.  
2. Стаття 1. Перелік ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення      Стаття 1. Перелік ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення  
3. До ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, належать наступні види установок та об'єктів:   -1- Деркач А.Л.
...наступні види установок та об'єктів...- вилучити  
Враховано .  До ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, належать:  
4. атомні електричні станції;      атомні електричні станції;  
5. атомні станції теплопостачання;      атомні станції теплопостачання;  
6. дослідницькі ядерні реактори;   -2- Кабінет Міністрів України
Вилучити  
Відхилено . Згідно з вимогами ст. 1 Закону України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку", яка включає дослідницькі реактори у перелік ядерних установок. Крім того, на території існуючих дослідницьких реакторів, зокрема, у Києві зберігається близько 7 т твердих РАВ сумарною активністю близько 1,5 10-14 Вq, а в Севастополі взагалі відсутній інвентарний список РАВ, в той час, як там зберігається декілька тонн твердих та рідких РАВ. Все це представляє значну небезпеку для оточуючих.  дослідницькі ядерні реактори;  
7. заводи з переробки радіоактивних відходів;   -3- Кабінет Міністрів України
Вилучити  
Відхилено . Оскільки існуюче законодавство не перешкоджає Мінпаливенерго підміняти поняттям "установки" для переробки РАВ на майданчиках АЕС поняття "заводи" з переробки РАВ, які є значно більшими об'єктами, що мають значно більший вплив на екологію та радіаційну безпеку (приклад: завод з переробки твердих РАВ, що будується в Чорнобильській зоні, на проектування і будівництво якого, вартістю декілька мільйонів Євро, отримувалися спеціальні дозволи ДКЯР.  об'єкти з переробки радіоактивних відходів (крім установок, що включені до технологічного циклу ядерної установки, або сховища для захоронення радіоактивних відходів);  
    -4- Бронніков В.К.
об'єкти з переробки радіоактивних відходів (заводи, технологічні системи, установки з переробки і підготовки на передачу для тимчасового зберігання радіоактивних відходів, крім установок в межах промислового майданчика ядерної установки);  
Враховано частково .   
    -5- Деркач А.Л.
об'єкти з переробки радіоактивних відходів (крім установок, що включені до технологічного циклу ядерної установки або сховища для захоронення радіоактивних відходів);  
Враховано .   
8. сховища, призначені для зберігання відпрацьованого ядерного палива або високоактивних радіоактивних відходів з проектним терміном зберігання більше 10 років;   -6- Кабінет Міністрів України
Вилучити  
Відхилено . Цього вимагає міжнародна практика та проектний термін для сховищ на діючих АЕС.  сховища, призначені для зберігання відпрацьованого ядерного палива або високоактивних радіоактивних відходів з проектним терміном зберігання більше 30 років (крім установок, що включені до технологічного циклу ядерної установки);  
    -7- Бронніков В.К.
... 30 років (крім установок, що включені до технологічного циклу ядерної установки);  
Враховано .   
9. сховища, призначені для захоронення відпрацьованого ядерного палива або радіоактивних відходів.   -8- Кабінет Міністрів України
Вилучити  
Відхилено . Тут деталізуються вимоги ст. 17 Закону України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку".  сховища, призначені для захоронення відпрацьованого ядерного палива або радіоактивних відходів.  
10. Стаття 2. Компетенція Верховної Ради України у прийнятті рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення   -9- Кабінет Міністрів України
Вилучити  
Відхилено . Тут деталізуються вимоги ст. 17 Закону України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку".  Стаття 2. Компетенція Верховної Ради України у прийнятті рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення  
11. Рішення про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, приймаються Верховною Радою України шляхом прийняття відповідного Закону про розміщення та проектування ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, та Закону про будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами.   -10- Бронніков В.К.
"... відповідного Закону про розміщення, проектування, будівництво ядерної установки або об'єкту, призначеного для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення."  
Враховано .  Рішення про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, приймаються Верховною Радою України шляхом прийняття відповідного закону про розміщення, проектування, будівництво ядерної установки або об'єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення.  
12. Рішення про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, Верховна Рада приймає тільки в разі погодження їх розміщення на своїй території місцевими органами державної влади і органами місцевого самоврядування.      Рішення про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, Верховна Рада України приймає тільки в разі погодження їх розміщення на своїй території місцевими органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування.  
13. Подання до Верховної Ради України щодо розміщення, проектування, будівництва ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, надає Кабінет Міністрів України.   -11- Бронніков В.К.
"До Верховної Ради України проект Закону про розміщення, проектування, будівництво ядерної установки або об'єкта, призначеного..."  
Враховано .  До Верховної Ради України проект закону про розміщення, проектування, будівництво ядерної установки або об'єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, подає Кабінет Міністрів України.  
14. Стаття 3. Компетенція місцевих органів державної влади і органів місцевого самоврядування   -12- Кабінет Міністрів України
Вилучити  
Відхилено . Достатньо розповсюджена міжнародна практика. Останній приклад 2005 р. - Болгарія, яка проводить референдум щодо продовження експлуатації АЕС у м. Козлодуй. Проведення консультативного референдуму з такого роду питань дозволяється ст. 46 Закону України "Про всеукраїнський та місцеві референдуми".  Стаття 3. Компетенція місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування  
15. Рішення про погодження розміщення на своїй території ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, місцеві органи державної влади і органи місцевого самоврядування приймають виключно на основі результатів місцевого референдуму з цього питання.   -13- Бронніков В.К.
"...відходами, місцеві органи державної влади і органи місцевого самоврядування приймають після проведення місцевого дорадчого опитування громадян України (консультативного референдуму) з цього питання."  
Враховано .  Рішення про погодження розміщення на своїй території ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, місцеві органи виконавчої влади і органи місцевого самоврядування приймають після проведення місцевого дорадчого опитування громадян України (консультативного референдуму) з цього питання.  
    -14- Деркач А.Л.
"...відходами, які мають загальнодержавне значення, ... "  
Враховано .   
16. Стаття 4. Зміст проекту Закону про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами      Стаття 4. Зміст проекту закону про розміщення, проектування, будівництво ядерної установки або об'єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення  
17. В проекті Закону про розміщення, проектування або будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, в обов'язковому порядку зазначаються:      У проекті закону про розміщення, проектування, будівництво ядерної установки або об'єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, в обов'язковому порядку зазначаються:  
18. межі конкретного майданчика, де планується розміщення установки або об'єкту;   -15- Бронніков В.К.
"... місце конкретного майданчика,...."  
Враховано .  місце конкретного майданчика, де планується розміщення установки або об'єкта;  
19. для ядерної установки (крім сховищ для зберігання та захоронення ядерного палива) - кількість реакторів, їх тип та загальна проектна характеристика;   -16- Бронніков В.К.
"... проектна...." -вилучити  
Враховано .  для ядерної установки (крім сховищ для зберігання та захоронення ядерного палива) - кількість реакторів, їх тип та загальна характеристика;  
20. для сховищ для зберігання та захоронення ядерного палива - граничні параметри за обсягами, загальні характеристики палива, термін та спосіб зберігання;   -17- Бронніков В.К.
"спосіб" замінити на "загальні характеристики технології "  
Враховано .  для сховищ для зберігання та захоронення ядерного палива - граничні параметри за обсягами, загальні характеристики палива, термін та загальні характеристики технології зберігання;  
21. для об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, - види відходів за активністю, види операцій по поводженню з ними, граничні параметри за обсягами радіоактивних відходів, термін зберігання.   -18- Бронніков В.К.
після тире викласти як: "загальні характеристики радіоактивних відходів та технологій поводження з ними, граничні обсяги радіоактивних відходів та термін зберігання "  
Враховано .  для об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, - загальні характеристики радіоактивних відходів та технологій поводження з ними, граничні обсяги радіоактивних відходів та термін зберігання.  
22. Стаття 5. Обґрунтування прийняття Закону про розміщення та проектування ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення   -19- Бронніков В.К.
Статті 5, 6 об'єднати та викласти у запропонованій редакції справа.  
Враховано .  Стаття 5. Обґрунтування прийняття Закону про розміщення, проектування та будівництво ядерної установки або об'єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення  
23. До проекту Закону про розміщення та проектування ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, мають додаватись:      До проекту закону про розміщення, проектування та будівництво ядерної установки або об'єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, мають додаватись:  
24. техніко-економічне обґрунтування створення нової ядерної установки або об'єкту;   -20- Бронніков В.К.
техніко-економічне обґрунтування створення такої ядерної установки або об'єкту, призначеного для поводження з радіоактивними відходами, та вибору запропонованого майданчика для їх розміщення;  
Враховано .  техніко-економічне обґрунтування створення такої ядерної установки або об'єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами, та вибору запропонованого майданчика для їх розміщення;  
    -21- Деркач А.Л.
техніко-економічне обґрунтування вибору (із не менше трьох) запропонованого майданчика для розміщення ядерної установки або об'єкту, призначеного для поводження з радіоактивними відходами;  
Враховано частково .   
25. висновок державної екологічної експертизи;   -22- Бронніков В.К.
висновки державної екологічної експертизи, державної експертизи з ядерної та радіаційної безпеки, державної науково-технічної та інших експертиз, передбачених законом;  
Відхилено .  висновок державної екологічної експертизи;  
26. результати референдуму, проведеного стосовно розміщення установки або об'єкту в усіх регіонах, що розглядались як можливі (не менше трьох);   -23- Деркач А.Л.
результати консультативного референдуму, проведеного стосовно розміщення ядерної установки або об'єкту, призначеного для поводження з радіоактивними відходами, в регіоні, в якому розглядається така можливість;  
Враховано .  результати консультативного референдуму, проведеного стосовно розміщення ядерної установки або об'єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами, в регіоні, у якому розглядається така можливість;  
27. у разі розміщення установки або об'єкту на відстані менше 100 км від державного кордону - документи, що підтверджують проведення консультацій з сусідніми державами та їх результати;   -24- Бронніков В.К.
звіт щодо заходів з інформування суміжних країн про можливий вплив у транскордонному контексті відповідно до закону;  
Враховано .  звіт щодо заходів з інформування суміжних держав про можливий вплив у транскордонному контексті відповідно до закону;  
28. інші документи, якщо це передбачено чинним законодавством.   -25- Бронніков В.К.
...чинним ...- вилучити  
Враховано .  інші документи, якщо це передбачено законом.  
29. Стаття 6. Обґрунтування прийняття Закону про будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення       
30. До проекту Закону про будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, мають додаватись ті ж документи, що і до проекту Закону щодо їх розміщення і проектування, відповідно уточнені і розширені, а також висновки державної експертизи з ядерної та радіаційної безпеки та інших експертиз, передбачених чинним законодавством. До проекту Закону додаються також інші документи, якщо це передбачено чинним законодавством.       
31. Стаття 7. Розгляд проектів Законів у Верховній Раді України   -26- Бронніков В.К.
Стаття 6. Особливості розгляду у Верховній Раді України проекту Закону про розміщення, проектування, будівництво ядерної установки або об'єкту, призначеного для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення  
Враховано .  Стаття 8. Особливості розгляду у Верховній Раді України проекту Закону про розміщення, проектування, будівництво ядерної установки або об'єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення  
    -27- Деркач А.Л.
Дану статтю поставити передостанньою.  
Враховано .   
32. Проект Закону про розміщення, проектування або будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, доповідається на пленарному засіданні Верховної Ради України особисто членом Уряду, що відповідає за реалізацію державної політики у відповідній сфері.   -28- Бронніков В.К.
...особисто..- вилучити  
Враховано .  Проект закону про розміщення, проектування, будівництво ядерної установки або об'єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, доповідається на пленарному засіданні Верховної Ради України членом Уряду, що відповідає за реалізацію державної політики у відповідній сфері.  
    -29- Бронніков В.К.
Статті 8 і 9 поміняти місцями  
Враховано .   
33. Стаття 8. Прийняття рішень щодо розширення існуючих ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення   -30- Кабінет Міністрів України
Вилучити  
Відхилено . Конкретизація положень ст. 17 Закону України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку".  Стаття 7. Прийняття рішень щодо розширення існуючих ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення  
34. Рішення щодо розширення існуючих ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, у разі, якщо таке розширення пов'язане з будівництвом реакторів або сховищ, стосовно яких немає чинного Закону, приймається у тому ж порядку, що і рішення про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення.   -31- Бронніков В.К.
сховищ (крім тимчасових сховищ у межах промислового майданчика ядерної установки), на які не поширюється дія цього Закону, приймається в ...  
Враховано .  Рішення щодо розширення існуючих ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, у разі якщо таке розширення пов'язане з будівництвом реакторів або сховищ (крім тимчасових сховищ у межах промислового майданчика ядерної установки), на які не поширюється дія цього Закону, приймається в тому ж порядку, що і рішення про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення.  
    -32- Деркач А.Л.
Рішення щодо розширення існуючих ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, приймається у тому ж порядку, що і рішення про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення. Примітка. Під розширенням слід розуміти будівництво нових реакторів, сховищ для зберігання радіоактивних відходів (крім тимчасових сховищ в межах промислового майданчика ядерної установки), установок по переробці радіоактивних відходів на майданчику існуючої атомної електричної станції або об'єкту, призначеного для поводження з радіоактивними відходами.  
Враховано частково .   
35. Стаття 9. Прийняття рішень щодо продовження терміну експлуатації існуючих ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення   -33- Кабінет Міністрів України
Вилучити  
Відхилено . До цього спонукає міжнародна практика. Останній приклад 2005 р. - Болгарія проводить референдум щодо продовження експлуатації АЕС у м. Козлодуй.  Стаття 6. Прийняття рішень щодо продовження терміну експлуатації існуючих ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення  
36. Рішення щодо продовження терміну експлуатації існуючих ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, приймається у тому ж порядку, що і рішення про будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення.   -34- Кабінет Міністрів України
Вилучити  
Відхилено . За конкретних умов провести в Україні кваліфіковану експертизу продовження ресурсів реакторів у разі вичерпання ними проектних термінів експлуатації проблематично. Дане положення направлено на підвищення відповідальності і експертиз, і тих, хто буде приймати рішення щодо продовження ресурсу.  Рішення щодо продовження терміну експлуатації існуючих ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення і потребують внесення змін до законодавства, приймається у тому ж порядку, що і рішення про будівництво ядерних установок і об'єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення.  
    -35- Бронніков В.К.
... значення і потребують змін до законодавства, приймається ...  
Враховано .   
37. Стаття 10. Прикінцеві положення      Стаття 9. Прикінцеві положення  
38. 1.Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.      1.Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.  
39. 2.Кабінету Міністрів України протягом 3 місяців привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цим Законом.      2.Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.