Кількість абзаців - 111 Таблиця поправок


Про внесення змін до Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (щодо процедурних питань антидемпінгового розслідування) (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект      Проект  
1. ЗАКОН УКРАЇНИ      ЗАКОН УКРАЇНИ  
2. Про внесення змін до Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (щодо процедурних питань антидемпінгового розслідування)   -1- Макеєнко В.В.
Внести до проекту техніко-юридичні правки.  
Враховано   Про внесення змін до Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (щодо процедурних питань антидемпінгового розслідування)  
3. Верховна Рада України постановляє:      Верховна Рада України постановляє:  
4. І. Внести до Закону України „Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 9-10, ст. 65; 2000 р., № 24, ст. 186; 2003 р., № 37, ст. 300) такі зміни:      І. Внести до Закону України „Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 9-10, ст. 65; 2000 р., № 24, ст. 186; 2003 р., № 37, ст. 300) такі зміни:  
5. 1. В пунктах 2, 5, 10, 13 частини першої статті 1 слова „України" та „в Україну" замінити відповідно на слова „країну імпорту" та „в країну імпорту".   -2- Нощенко М.П.
зміни слів „України" та „в Україну" то зазначені слова зустрічаються в подальшому у тексті Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (далі - Закон), але в запропонованому Проекті Закону заміна зазначених слів передбачається тільки в статті 1.  
Враховано   1. Статтю 1 після пункту 13 доповнити новим пунктом такого змісту: "14) країна імпорту - Україна". У зв'язку з цим пункти 14-27 вважати пунктами 15-28.  
6. 2. Включити до статті 1 пункт наступного змісту:       
7. 28) антидемпінговий процес - порядок розгляду та вирішення антидемпінгових справ. Антидемпінговий процес поділяється на дві стадії - антидемпінгову процедуру та антидемпінгове розслідування. Антидемпінговий процес починається з дати подання заявником відповідно до частин першої - третьої статті 12 цього Закону скарги і закінчується в день публікації одного з наступних повідомлень про:   -3- Нощенко М.П.
Пункт 28 статті 1 з проекту закону вилучити  
Враховано    
8. відмову заявнику у порушенні антидемпінгового розслідування та припинення антидемпінгової процедури;       
9. анулювання рішення про порушення антидемпінгового розслідування;       
10. припинення антидемпінгового розслідування;       
11. негативний висновок щодо наявності демпінгу (шкоди), внаслідок якого припиняється антидемпінговий процес;       
12. анулювання рішення Комісії про справляння антидемпінгового мита; або       
13. припинення розслідування, призупиненого відповідно до статті 15 цього Закону.   -4- Нощенко М.П.
Пункт 1 статті 5 після абзацу першого доповнити новим абзацом такого змісту: „Членами Комісії є Голова Комісії, його перший заступник, заступники та посадові особи органів виконавчої влади";  
Враховано   2. Частину першу статті 5 після абзацу першого доповнити новим абзацом такого змісту: „Членами Комісії є Голова Комісії, його перший заступник, заступники та посадові особи органів виконавчої влади". У зв'язку з цим абзац другий вважати абзацом першим.  
    -5- Нощенко М.П.
Абзац третій частини 5 статті 5 викласти у такій редакції „Засідання комісії оформлюється протоколом, рішення Комісії, зокрема щодо проведення антидемпінгового розслідування та застосування антидемпінгових заходів, оформлюється наказом Міністерства та є обов'язковими для виконання Органами, що проводять антидемпінгове розслідування "  
Відхилено    
14. 3. Частину третю статті 7 викласти в такій редакції:      3. У статті 7: частину третю викласти в такій редакції:  
15. „3. Ціни між асоційованими сторонами (між контролюючою стороною і підконтрольною їй) або сторонами, які уклали компенсаційну угоду, можуть не вважатися цінами, що практикуються у звичайних торговельних операціях, і можуть не використовуватися для визначення нормальної вартості тільки у разі, якщо не встановлюється, що такі ціни не впливають на взаємовідносини сторін."   -6- Нощенко М.П.
В другому пункті частини восьмої статті 7 слова „вищими за питомі витрати" замінити словами „нижчими за питомі витрати"  
Немає висновку   „3. Ціни, що встановлюються між асоційованими сторонами (між контролюючою стороною і підконтрольною їй) або сторонами, які уклали компенсаційну угоду, можуть не вважатися цінами, що практикуються у звичайних торговельних операціях, і можуть не використовуватися для визначення нормальної вартості тільки у разі, якщо не встановлюється, що такі ціни не впливають на взаємовідносини сторін"; У пункті 2 частини восьмої слова „вищими за питомі витрати" замінити словами „нижчими за питомі витрати".  
16. 4. У пункті 2 частини восьмої статті 9 слово „реальну" замінити на слово „фактичну".   -7- Нощенко М.П.
Відповідно до статті 2 Угоди про застосування Статті VІ Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року, статтю 9 доповнити частиною десятою такого змісту: "10. У разі коли товар імпортується в країну імпорту не з країни походження, а з країни експорту, експортна ціна цього товару може порівнюватись з ціною на внутрішньому ринку цієї країни експорту. Однак у разі коли товар перевозиться транзитом через країну або такий товар не виробляється у країні експорту, або для нього відсутня порівняльна ціна в країні експорту, порівняння може здійснюватись із ціною в країні походження товару"  
Немає висновку   4. У статті 9: у пункті 2 частини восьмої слово „реальну" замінити словом „фактичну"; доповнити частиною десятою такого змісту: "10. У разі якщо товар імпортується в країну імпорту не з країни походження, а з країни експорту, експортна ціна цього товару може порівнюватись з ціною на внутрішньому ринку цієї країни експорту. Однак у разі якщо товар перевозиться транзитом через країну або такий товар не виробляється у країні експорту, або для нього відсутня порівняльна ціна в країні експорту, порівняння може здійснюватись із ціною в країні походження товару".  
17. 5. Частину третю статті 10 викласти в такій редакції:   -8- Нощенко М.П.
Частину третю статті 10 привести у відповідність до статті 3 Угоди про застосування Статті VІ Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року та викласти в такій редакції: „3. Щодо обсягу демпінгового імпорту розглядається, чи мало місце значне зростання демпінгового імпорту чи то в абсолютних показниках чи стосовно виробництва або споживання відповідних товарів в Україні. Щодо впливу демпінгового імпорту на ціни подібного товару то розглядається: 1) чи були ціни на товар, що є об'єктом демпінгового імпорту, нижче цін на подібний товар; 2) чи призвів демпінговий імпорт до зниження цін на подібний товар; 3) чи перешкоджав демпінговий імпорт зростанню цін на подібний товар, яке мало б місце за умови відсутності демпінгового імпорту. При дослідженні питання, зазначеного в пункті 1 частини другої цієї статті, розглядаються більше ніж один фактор із зазначених у цій частині"  
Враховано з редакційними та юридичними правками  5. У статті 10: частину третю викласти в такій редакції:  
18. „3. Щодо обсягу демпінгового імпорту будуть вивчати, чи мало місце значне зростання обсягів демпінгового імпорту в абсолютних показниках або стосовно виробництва чи стосовно споживання відповідних товарів в Україні.      „3. Щодо обсягу демпінгового імпорту розглядається, чи мало місце значне зростання демпінгового імпорту чи то в абсолютних показниках чи відносно виробництва або споживання відповідних товарів в Україні.  
19. Щодо впливу демпінгового імпорту на ціни подібного товару будуть вивчати:      Щодо впливу демпінгового імпорту на ціни подібного товару розглядається:  
20. 1) чи мало місце значне підрізання демпінговим імпортом цін по відношенню до ціни подібного товару в Україні;      1) чи були ціни на товар, що є об'єктом демпінгового імпорту, нижче цін на подібний товар;  
21. 2) чи буде такий імпорт іншим способом значною мірою знижувати ціни або значною мірою перешкоджати можливому зростанню цін, яке інакше мало б місце.      2) чи призвів демпінговий імпорт до зниження цін на подібний товар; 3) чи перешкоджав демпінговий імпорт зростанню цін на подібний товар, яке мало б місце за умови відсутності демпінгового імпорту.  
22. При прийнятті Міністерством відповідного рішення з питання, зазначеного в пункті 1 частини другої цієї статті, розглядаються більше ніж один фактор із зазначених у цій частині."      При дослідженні питання, зазначеного в пункті 1 частини другої цієї статті, розглядаються більше ніж один фактор із зазначених у цій частині";  
23. 6. Абзац другий частини п'ятої статті 10 викласти в такій редакції:      абзац десятий частини п'ятої викласти в такій редакції:  
24. „При прийнятті Міністерством відповідного рішення з питання, зазначеного в пункті 2 частини другої цієї статті, розглядаються більше ніж один фактор із зазначених у цій частині."   -9- Нощенко М.П.
Абзац другий частини п'ятої статті 10 викласти в такій редакції: "При дослідженні питання, зазначеного в пункті 2 частини другої цієї статті, розглядаються більше ніж один фактор із зазначених у цій частині"  
Враховано   "При дослідженні питання, зазначеного в пункті 2 частини другої цієї статті, розглядаються більше ніж один фактор із зазначених у частині п'ятій цієї статті";  
25. 7. У частині десятій статті 10 слово „існування" замінити на „наявність".      у частині десятій слово „існування" замінити словом „наявності";  
26. 8. Частину десяту статті 10 викласти в такій редакції:      частину одинадцяту викласти в такій редакції:  
27. „При прийнятті Міністерством відповідного рішення про те, що подальший демпінговий експорт в Україну з країни експорту (країн експорту) є неминучим та заподіюватиме істотну шкоду, якщо не буде застосовано заходів для запобігання цьому, всі фактори, зазначені у частині десятій цієї статті, повинні розглядатися сукупно."   -10- Нощенко М.П.
Частину одинадцяту статті 10 викласти в такій редакції: "При винесенні висновку про те, що подальший демпінговий імпорт в країну імпорту з країни експорту (країн експорту) є неминучим та заподіюватиме істотну шкоду, якщо не буде застосовано заходів для запобігання цьому, всі фактори, зазначені у частині десятій цієї статті, повинні розглядатися сукупно"  
Враховано   "11. При винесенні висновку про те, що подальший демпінговий імпорт в країну імпорту з країни експорту (країн експорту) є неминучим та заподіюватиме істотну шкоду, якщо не буде застосовано заходів для запобігання цьому, всі фактори, зазначені у частині десятій цієї статті, повинні розглядатися сукупно"  
28. 9. Частину дев'яту статті 12 викласти в такій редакції:   -11- Нощенко М.П.
Частину дев'яту статті 12 викласти в такій редакції: „9. У процесі антидемпінгової процедури Міністерство водночас розглядає докази наявності демпінгу та шкоди, які містяться у скарзі, оцінює їх достатність та обґрунтованість з метою прийняття рішення про порушення антидемпінгового розслідування або про відмову в його порушенні. У разі, якщо у процесі антидемпінгової процедури Міністерство встановлює, що докази наявності демпінгу або шкоди або причинно-наслідкового зв'язку між ними не є достатніми для порушення антидемпінгового розслідування, зокрема що фактичний чи потенційний обсяг демпінгового імпорту з країни експорту є незначним або демпінгова маржа вважається мінімальною, Міністерство рекомендує Комісії не порушувати антидемпінгове розслідування та відхилити скаргу, що подається заявником відповідно до частин першої - третьої цієї статті. Демпінгова маржа вважається мінімальною, якщо її величина становить менше двох відсотків експортної ціни. Фактичний чи потенційний обсяг демпінгового імпорту з країни експорту, як правило, вважається незначним, якщо він складає менше трьох відсотків імпорту товару, що є об'єктом розслідування, в країну імпорту, якщо тільки обсяги демпінгового імпорту з країн експорту, обсяги імпорту кожної з яких складають менше трьох відсотків імпорту товару що є об'єктом розслідування, в країну імпорту, разом не складають більше семи відсотків." два останні абзаци частини девятої статті 12 вилучити, як такі, що не відповідають Угоді про застосування Статті VІ Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року.  
Враховано   6. У статті 12: частину дев'яту викласти в такій редакції:  
29. „9. У процесі антидемпінгової процедури Міністерство водночас розглядає докази наявності демпінгу та шкоди, які містяться у скарзі, оцінює їх достатність та обґрунтованість з метою прийняття рішення про порушення антидемпінгового розслідування або про відмову в його порушенні.      „9. У процесі антидемпінгової процедури Міністерство водночас розглядає докази наявності демпінгу та шкоди, які містяться у скарзі, оцінює їх достатність та обґрунтованість з метою прийняття рішення про порушення антидемпінгового розслідування або про відмову в його порушенні.  
30. У разі, якщо у процесі антидемпінгової процедури Міністерство встановлює, що докази наявності демпінгу, шкоди чи причинно-наслідкового зв'язку між ними не є достатніми для обґрунтування продовження антидемпінгової процедури, зокрема що фактичний чи потенційний обсяг демпінгового імпорту є незначним або демпінгова маржа вважається мінімальною, скарга, що подається заявником відповідно до частин першої - третьої цієї статті, повинна відхилятися, а Міністерство має рекомендувати Комісії прийняти відповідне рішення про відмову заявнику у порушенні антидемпінгового розслідування.      У разі, якщо у процесі антидемпінгової процедури Міністерство встановлює, що докази наявності демпінгу або шкоди або причинно-наслідкового зв'язку між ними не є достатніми для порушення антидемпінгового розслідування, зокрема що фактичний чи потенційний обсяг демпінгового імпорту з країни експорту є незначним або демпінгова маржа вважається мінімальною, Міністерство рекомендує Комісії не порушувати антидемпінгове розслідування та відхилити скаргу, що подається заявником відповідно до частин першої - третьої цієї статті.  
31. Демпінгова маржа вважається мінімальною, якщо її величина становить менш двох відсотків експортної ціни.      Демпінгова маржа вважається мінімальною, якщо її величина становить менше двох відсотків експортної ціни.  
32. Фактичний чи потенційний обсяг демпінгового імпорту буде, як правило, вважатися незначним, якщо він складає менше трьох відсотків імпорту подібного товару в Україну, якщо тільки обсяги імпорту з країн експорту, обсяги імпорту кожної з яких складають менше трьох відсотків імпорту подібного товару в Україну, разом не складають більше семи відсотків.      Фактичний чи потенційний обсяг демпінгового імпорту з країни експорту, як правило, вважається незначним, якщо він складає менше трьох відсотків імпорту товару, що є об'єктом розслідування, в країну імпорту, якщо тільки обсяги демпінгового імпорту з країн експорту, обсяги імпорту кожної з яких складають менше трьох відсотків імпорту товару, що є об'єктом розслідування, в країну імпорту, разом не складають більше семи відсотків";  
33. Щодо імпорту з країни-члена СОТ, що розвивається, не застосовуються антидемпінгові заходи за умови, що фактичний чи потенційний обсяг імпорту з цієї країни є нижчим чотирьох відсотків загального обсягу імпорту подібного товару з країн імпорту. Проте це правило не застосовується, якщо сукупна частка країн експорту, індивідуальні частки яких є нижчими чотирьох відсотків, перевищують дев'ять відсотків загальних обсягів імпорту в Україну.       
34. Переліки країн-членів СОТ, що розвиваються, наведено у додатках 5 і 6 до Закону України „Про захист національного товаровиробника від субсидованого імпорту."   -12- Нощенко М.П.
Частину десяту статті 12 викласти в такій редакції: „10. Скарга може бути відкликана заявником під час проведення антидемпінгової процедури до порушення антидемпінгового розслідування. У цьому разі антидемпінгова процедура припиняється, а скарга вважається такою, що не подавалась крім випадків, коли припинення антидемпінгової процедури суперечить національним інтересам."  
Враховано   частину десяту викласти в такій редакції: „10. Скарга може бути відкликана заявником під час проведення антидемпінгової процедури до порушення антидемпінгового розслідування. У цьому разі антидемпінгова процедура припиняється, а скарга вважається такою, що не подавалась, крім випадків, якщо припинення антидемпінгової процедури суперечить національним інтересам";  
35. 10. Абзац перший частини десятої статті 13 викласти в такій редакції:      7. У частині десятій статті 13: абзац перший викласти в такій редакції:  
36. „10. Строк проведення антидемпінгового розслідування не повинен перевищувати одного року з дня набрання чинністю рішенням про його порушення."      „10. Строк проведення антидемпінгового розслідування не повинен перевищувати одного року з дня набрання чинності рішенням про його порушення";  
37. 11. В абзаці другому частини десятої статті 13 цифри „15" замінити цифрами „18".   -13- Нощенко М.П.
Частину тринадцяту статті 13 викласти в такій редакції: 13. Попередні антидемпінгові заходи застосовуються протягом чотирьох місяців. Цей строк може бути продовжений Комісією на два місяці, але загальний строк їх застосування не повинен перевищувати шести місяців. Строк застосування попередніх антидемпінгових заходів продовжується до шести місяців у випадках, коли експортери, що проводять значну кількість торговельних операцій, які є об'єктом розгляду, подають до Міністерства заяву про продовження строку застосування попередніх антидемпінгових заходів або не заперечують проти продовження строку застосування попередніх антидемпінгових заходів. Попередні антидемпінгові заходи по закінченню визначеного терміну не зупиняються до прийняття рішення Комісією про застосування (чи не застосування) остаточних антидемпінгових заходів. Рішення про продовження строку застосування попередніх антидемпінгових заходів приймається за пропозицією Міністерства на засіданні Комісії кваліфікованою більшістю голосів.  
Відхилено , протирічить вимогам СОТ  в абзаці другому цифри „15" замінити цифрами „18". 8. У абзаці першому частини одинадцятої статті 14 слова „та повинен" замінити словами „та може"  
    -14- Нощенко М.П.
В частині одинадцятій статті 14 слова „та повинен" замінити словами „та може"  
Враховано    
38. 12. Частину четверту статті 16 викласти в такій редакції:   -15- Нощенко М.П.
Назву статті 16 викласти в такій редакції: „Стаття 16. Порядок припинення антидемпінгового розслідування без застосування антидемпінгових заходів. Застосування остаточних антидемпінгових заходів"  
Враховано   9. У статті 16: назву викласти в такій редакції: „Стаття 16. Порядок припинення антидемпінгового розслідування без застосування антидемпінгових заходів. Застосування остаточних антидемпінгових заходів";  
39. „4. У разі, якщо у процесі антидемпінгової процедури Міністерство встановлює, що докази наявності демпінгу, шкоди чи причинно-наслідкового зв'язку між ними не є достатніми для обґрунтування продовження антидемпінгової процедури, зокрема що фактичний чи потенційний обсяг демпінгового імпорту є незначним або демпінгова маржа вважається мінімальною, скарга, що подається заявником відповідно до частин першої - третьої статті 12 цього Закону, Комісія за поданням Міністерства має, як правило, прийняти відповідне рішення про відмову заявнику у порушенні антидемпінгового розслідування та припинення антидемпінгової процедури.   -16- Нощенко М.П.
Частину першу статті 16 Закону виключити у зв'язку зі зміною пункту 10 статті 12, в зв'язку з чим частини 2-8 вважати відповідно частинами 1-7.  
Враховано   частину першу виключити; частину четверту викласти в такій редакції: „4. У разі, якщо у процесі антидемпінгового розслідування робиться висновок, що докази наявності демпінгу або шкоди або причинно-наслідкового зв'язку між ними не є достатніми для обґрунтування продовження антидемпінгової розслідування, зокрема що фактичний чи потенційний обсяг демпінгового імпорту є незначним або демпінгова маржа вважається мінімальною, Комісія за поданням Міністерства приймає рішення про припинення антидемпінгового розслідування без застосування антидемпінгових заходів. Демпінгова маржа вважається мінімальною, якщо її величина становить менше двох відсотків експортної ціни. Фактичний чи потенційний обсяг демпінгового імпорту з країни експорту, як правило, вважається незначним, якщо він складає менше трьох відсотків імпорту товару, що є об'єктом розслідування, в країну імпорту, якщо тільки обсяги демпінгового імпорту з країн експорту, обсяги імпорту кожної з яких складають менше трьох відсотків імпорту товару, що є об'єктом розслідування, в країну імпорту, разом не складають більше семи відсотків.  
    -17- Нощенко М.П.
Частину четверту статті 16 викласти в такій редакції: „4. У разі, якщо у процесі антидемпінгового розслідування робиться висновок, що докази наявності демпінгу або шкоди або причинно-наслідкового зв'язку між ними не є достатніми для обґрунтування продовження антидемпінгової розслідування, зокрема що фактичний чи потенційний обсяг демпінгового імпорту є незначним або демпінгова маржа вважається мінімальною, Комісія за поданням Міністерства приймає рішення про припинення антидемпінгового розслідування без застосування антидемпінгових заходів". Демпінгова маржа вважається мінімальною, якщо її величина становить менше двох відсотків експортної ціни. Фактичний чи потенційний обсяг демпінгового імпорту з країни експорту, як правило, вважається незначним, якщо він складає менше трьох відсотків імпорту аналогічного товару в країну імпорту, якщо тільки обсяги демпінгового імпорту з країн експорту, обсяги імпорту кожної з яких складають менше трьох відсотків імпорту аналогічного товару в країну імпорту, разом не складають більше семи відсотків. У разі, якщо у процесі антидемпінгового розслідування Міністерство встановлює, що в окремих експортерів величина демпінгової маржі становить менше двох відсотків експортної ціни, антидемпінгове розслідування припиняється Комісією за поданням Міністерства без застосування антидемпінгових заходів стосовно цих експортерів. Ці експортери залишаються суб'єктами антидемпінгової процедури та можуть стати суб'єктами нового антидемпінгового розслідування в процесі наступного перегляду антидемпінгових заходів, що здійснюється відповідно до розділу V цього Закону."  
Враховано з редакційними правками   
40. У разі, якщо у процесі антидемпінгового розслідування Міністерство встановлює, що докази наявності демпінгу, шкоди чи причинно-наслідкового зв'язку між ними не є достатніми для обґрунтування продовження антидемпінгового розслідування, зокрема що фактичний чи потенційний обсяг демпінгового імпорту є незначним або демпінгова маржа вважається мінімальною, Міністерство має рекомендувати Комісії прийняти у стислі строки відповідне рішення про припинення антидемпінгового розслідування без застосування антидемпінгових заходів. У цьому разі Комісія приймає, як правило, рішення про припинення розслідування без застосування антидемпінгових заходів.      У разі, якщо у процесі антидемпінгового розслідування Міністерство встановлює, що в окремих експортерів величина демпінгової маржі становить менше двох відсотків експортної ціни, антидемпінгове розслідування припиняється Комісією за поданням Міністерства без застосування антидемпінгових заходів стосовно цих експортерів. Ці експортери залишаються суб'єктами антидемпінгової процедури та можуть стати суб'єктами нового антидемпінгового розслідування в процесі наступного перегляду антидемпінгових заходів, що здійснюється відповідно до розділу V цього Закону";  
41. У разі, якщо у процесі антидемпінгового розслідування Міністерство встановлює, що в окремих експортерів величина демпінгової маржі становить менше двох відсотків експортної ціни, антидемпінгове розслідування припиняється Комісією за поданням Міністерства без застосування антидемпінгових заходів стосовно цих експортерів. Ці експортери залишаються суб'єктами антидемпінгової процедури та можуть стати суб'єктами нового антидемпінгового розслідування в процесі наступного перегляду антидемпінгових заходів, що здійснюється відповідно до розділу V цього Закону."   -18- Нощенко М.П.
В третьому пункті частини п'ятої статті 16 слова „та повинен" словами „та може"  
Враховано   У пункті 3 частини п'ятої слова „та повинен" замінити словами „та може"  
42. 13. Частину першу статті 15 викласти в такій редакції:       
43. „1. Комісія може прийняти рішення про прийняття зобов'язання щодо припинення демпінгового імпорту за умов, що:   -19- Нощенко М.П.
Запропоновані пунктами 1, 2 та 3 зміни, дублюють пункти 1 та 2 статті 15 діючої редакції Закону.  
Враховано    
44. 1) Комісія прийняла рішення про застосування попередніх антидемпінгових заходів;       
45. 2) Міністерство не пізніше 60 днів від дати прийняття цього рішення Комісії одержало задовільне добровільне письмове зобов'язання від експортера про перегляд його цін або припинення експорту за демпінговими цінами товару до регіону України, що є об'єктом розгляду, таким чином, щоб Міністерство, а згодом і Комісія, були впевнені, що вплив демпінгу, який заподіює шкоду, буде ліквідований;       
46. 3) Міністерство подає до Комісії зобов'язання експортера разом з відповідними пропозиціями;       
47. 4) Комісія, не пізніше 90 днів від дати прийняття рішення, зазначеного у пункті 1 цієї частини, прийняла рішення про прийняття зобов'язання щодо припинення демпінгового імпорту. Підвищення цін, що здійснюється відповідно до цих зобов'язань:   -20- Нощенко М.П.
Запропоновані зміни в пункті 4 не передбачені Угодою про застосування Статті VІ Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року  
Враховано    
48. не повинно бути вищим, ніж це необхідно для усунення демпінгової маржі;       
49. але може бути меншим від розміру демпінгової маржі, якщо зазначене підвищення буде достатнім для ліквідації шкоди, яка заподіюється національному товаровиробнику демпінговим імпортом.       
50. У разі, якщо відповідно до частин першої і другої статті 11 цього Закону національним товаровиробником визнається сукупність виробників окремого регіону, експортерам надається можливість запропонувати відповідно до цієї статті зобов'язання щодо імпорту на відповідні ринки. Якщо Комісією встановлюється, що застосування антидемпінгових заходів відповідає національним інтересам, враховуються також і регіональні інтереси.       
51. У разі, якщо Комісія прийняла рішення про прийняття зобов'язання щодо припинення демпінгового імпорту та ці зобов'язання залишаються в силі, попереднє антидемпінгове мито, накладене Комісією відповідно до статті 14 цього Закону, або остаточне антидемпінгове мито, накладене Комісією відповідно до статті 16 цього Закону, залежно від обставин, не повинні застосовуватися щодо імпорту товару, виготовленого заінтересованою стороною, згаданою у рішенні Комісії про прийняття зобов'язань, а також в будь-якому наступному рішенні за умови, що ці зобов'язання залишаються в силі."       
52. 14. Частини дев'яту та десяту статті 15 викласти в такій редакції:       
53. „9. Будь-яка заінтересована сторона, зокрема національний товаровиробник, може подати до Міністерства інформацію, що містить докази про порушення зобов'язання щодо припинення демпінгового імпорту. У цьому разі Міністерство запроваджує моніторинг за імпортними поставками в рамках цього зобов'язання і досліджує цю та іншу інформацію, що стосується справи. При цьому строк проведення такого моніторингу та дослідження не повинен перевищувати шести місяців з дня реєстрації подання заінтересованої сторони.   -21- Нощенко М.П.
Зміни в частині дев'ятій та десятій статті 15 вважаю недоцільними, тому, що запропонована редакція не передбачена Угодою про застосування Статті VІ Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року.  
Враховано    
54. У разі встановлення Міністерством фактів порушення чи відкликання зобов'язання щодо припинення демпінгового імпорту будь-якою заінтересованою стороною або у разі відкликання, за поданням Міністерства, Комісією такого зобов'язання, вона має, як правило, прийняти простою більшістю голосів рішення про застосування антидемпінгових заходів. У цьому рішенні Комісія доручає:       
55. 1) Міністерству і Службі видати відповідні накази про справляння попереднього антидемпінгового мита, встановленого Комісією відповідно до статті 14 цього Закону, та (або) остаточного антидемпінгового мита, встановленого Комісією відповідно до статті 16 цього Закону, у зв'язку з порушенням чи відкликанням зазначеного зобов'язання;       
56. 2) Міністерству опублікувати повідомлення у газеті про застосування антидемпінгових заходів у зв'язку з порушенням чи відкликанням зазначеного зобов'язання.       
57. Заінтересований експортер, за винятком випадку анулювання своїх зобов'язань, матиме можливість подати Міністерству свої коментарі, які можуть бути враховані при розгляді відповідного питання на засіданні Комісії.       
58. 10. Попереднє та (або)остаточне антидемпінгове мито може накладатися відповідно до статті 14 та (або) статті 16 цього Закону, залежно від обставин, на підставі найбільш доступної інформації, поданої заінтересованою стороною, зокрема національним товаровиробником, якщо є підстави вважати, що зобов'язання порушуються, або у разі порушення чи відкликання зобов'язань, якщо розслідування, що привело до таких зобов'язань, не було ще припинено."       
59. 15. Абзац перший частини другої статті 17 викласти в такій редакції:      10. Абзац перший частини другої статті 17 викласти в такій редакції:  
60. „У разі, якщо вже запроваджена сплата попереднього антидемпінгового мита та якщо Міністерством остаточно встановлені факти наявності демпінгу та шкоди, Комісія за пропозицією Міністерства, незалежно від того, що буде прийматися рішення про застосовування остаточного антидемпінгового мита, може приймати рішення про уточнення розміру ставки попереднього антидемпінгового мита."      „2. У разі, якщо вже запроваджено справляння попереднього антидемпінгового мита та якщо Міністерством остаточно встановлені факти наявності демпінгу та шкоди, Комісія за пропозицією Міністерства, незалежно від того, чи буде прийматися рішення про застосовування остаточного антидемпінгового мита, може приймати рішення про уточнення розміру ставки попереднього антидемпінгового мита".  
61. 16. Частину третю статті 17 викласти в такій редакції:       
62. „5. Вимоги статей 12 і 13 цього Закону, за винятком встановлених ними строків, поширюються на порядок перегляду антидемпінгових заходів, який здійснюється відповідно до статей 19-22 цього Закону. Перегляди, які здійснюються відповідно до статей 19-20 цього Закону, повинні проводитися швидко і завершуватися, як правило, протягом 12 місяців від дати порушення перегляду. У будь-якому випадку, перегляди відповідно до статей 19-20 цього Закону будуть у всіх справах завершуватися протягом 15 місяців від дати їх порушення. Перегляди, які здійснюються відповідно до статті 20 цього Закону, будуть у всіх справах завершуватися протягом дев'яти місяців від дати їх порушення. Якщо перегляди, які здійснюються відповідно до статті 19 цього Закону, порушуються, у той час як перегляд відповідно до статті 20 цього Закону продовжується у тому же самому антидемпінговому процесі, перегляди, які здійснюються відповідно до статті 20 цього Закону, мають завершуватися в такі ж строки, визначені для переглядів, які здійснюються відповідно до статті 19 цього Закону.   -22- Нощенко М.П.
запропоновані зміни до частини третьої статті 17 вилучити, як такі, що дублюють положення статей 19-22 чинного Закону;  
Враховано    
63. Міністерство має подати Комісії на розгляд пропозиції про заходи не пізніше ніж за місяць до закінчення вищезгаданих граничних строків.       
64. Якщо розслідування не завершується в межах вищезгаданих граничних строків, заходи будуть:       
65. - припинятися у зв'язку із закінченням строку їх застосування в процесі розслідувань, проведених відповідно до статті 19 цього Закону,       
66. - припинятися у зв'язку із закінченням строку їх застосування у випадку розслідувань, які паралельно проводяться відповідно до статей 19-20 цього Закону, якщо розслідування відповідно до статті 19 цього Закону було порушено, у той час як перегляд відповідно до статті 20 цього Закону продовжувався в рамках того ж антидемпінгового процесу, або якщо такі перегляди порушувалися одночасно, або       
67. - залишатися в силі незмінними в рамках розслідувань, проведених відповідно до статей 20-21 цього Закону.       
68. Міністерство публікує в газеті повідомлення про фактичне закінчення строку застосування антидемпінгових заходів або збереження їх в силі відповідно до цього Розділу."       
69. 17. У частині першій статті 22 слово „співробітництво" замінити на „співпраці".      11. У частині першій статті 22 слово „співробітництва" замінити словом „співпраці".  
70. 18. Частини першу-четверту статті 23 викласти в такій редакції:      12. Частину третю статті 23 викласти в такій редакції:  
71. „1. У разі, якщо національний товаровиробник або будь-яка інша заінтересована сторона подає, як правило, протягом двох років від дати набуття чинністю остаточних антидемпінгових заходів, до Міністерства достатню інформацію, що експортні ціни зменшилися у порівнянні з експортними цінами у первісний період розслідування та до (або після) застосування остаточних антидемпінгових заходів, або остаточні антидемпінгові заходи призводять до змін або призвели до незначної зміни цін перепродажу або наступних запродажних цін імпортованого товару в Україні, Міністерство за рішенням Комісії, яке приймається простою більшістю голосів, може поновити антидемпінгове розслідування з метою визначення, яким чином антидемпінгові заходи вплинули на зазначені ціни.   -23- Нощенко М.П.
запропонована нова редакція частин 1, 2 та 4 статті 23 вилучити, оскільки вони передбачають встановлення строків та умов проведення перегляду антидемпінгових заходів, які не передбачені Угодою про застосування Статті VІ Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року  
Враховано    
72. 2. Після поновлення антидемпінгового розслідування відповідно до цієї статті експортерам, імпортерам та українським виробникам надається можливість для подання коментарів щодо динаміки цін перепродажу або наступних запродажних цін. Якщо Міністерство встановлює, що антидемпінгові заходи призведуть до зміни цих цін з метою усунення шкоди, попередньо встановленої у первісному розслідуванні, будуть заново обчислюватися експортні ціни відповідно до статті 8 цього Закону, а також демпінгові маржі з метою врахування заново обчислених експортних цін. Якщо вважається, що умови частини першої цієї статті виконуються через падіння експортних цін, що відбулося після первісного періоду розслідування і до (або після) застосування антидемпінгових заходів, демпінгові маржі можуть заново обчислюватися, щоб враховувати такі більш низькі експортні ціни.       
73. 3. У разі, якщо під час поновленого розслідування Міністерство встановлює, що величина демпінгової маржі збільшилася, Комісія за пропозицією Міністерства простою більшістю голосів приймає рішення про внесення поправок до попереднього рішення щодо застосування нової ставки антидемпінгового мита у зв'язку з визначенням нових експортних цін. Пропозиція схвалюється Комісією, якщо вона не вирішує простою більшістю її відхилити, у межах одного місяця після її подання Міністерством. Ставка антидемпінгового мита, установлена відповідно до цієї статті, не може перевищувати удвічі ставку мита, встановлену Комісією в її первісному рішенні.      "3. У разі, якщо під час поновленого розслідування Міністерство встановлює, що величина демпінгової маржі збільшилася, Комісія за пропозицією Міністерства простою більшістю голосів приймає рішення про внесення поправок до попереднього рішення щодо застосування нової ставки антидемпінгового мита у зв'язку з визначенням нових експортних цін. Пропозиція схвалюється Комісією, якщо вона не вирішує простою більшістю її відхилити, у межах одного місяця після її подання Міністерством. Ставка антидемпінгового мита, установлена відповідно до цієї статті, не може перевищувати удвічі ставку мита, встановлену Комісією в її первісному рішенні."  
74. 4. Відповідні положення статей 12 і 13 цього Закону застосовуються у поновленому розслідуванні, що порушується відповідно до цієї статті. Поновлене розслідування закінчується, як правило, не пізніше ніж через шість місяців від дати його поновлення. У будь-якому випадку, такі повторні розслідування будуть у всіх випадках завершуватися протягом дев'яти місяців від дати їх поновлення.       
75. За місяць до завершення поновленого розслідування Міністерство має подати на розгляд Комісії пропозиції про застосування антидемпінгових заходів.       
76. У разі, якщо поновлене розслідування не завершується у межах вищезазначених граничних термінів, антидемпінгові заходи залишаються незмінними.       
77. Міністерство публікує в газеті повідомлення про поновлення розслідування та про застосування антидемпінгових заходів або збереження їх в силі."       
78. 19. Частини першу статті 27 викласти в такій редакції:       
79. „1. У разі, якщо має місце ухилення від сплати антидемпінгового мита, його сплата, запроваджена відповідно до цього Закону, може поширюватися на імпорт:   -24- Нощенко М.П.
Зміни в частині першій статті 27 дублюються з діючою редакцією статті 27 Закону, а тому внесення таких змін вважаємо недоцільними  
Враховано    
80. подібного товару із незначними змінами або без них з інших країн експорту, які не підпадали під дію первинних антидемпінгових заходів;   -25- Нощенко М.П.
Абзаци сім та вісім дублюються з частиною п'ятою статті 27 діючої редакції Закону.  
Враховано    
81. подібного товару із незначними змінами з країни експорту, яка підпадає під дію антидемпінгових заходів;       
82. або складових частин з країни експорту, яка підпадає під дію антидемпінгових заходів, чи з інших країн експорту, які не підпадали під дію первинних антидемпінгових заходів.       
83. У разі ухилення від сплати антидемпінгового мита, сплата антидемпінгового мита, яке не перевищує залишкове антидемпінгове мито, запроваджене відповідно до частини шостої статті 16 цього Закону, може поширюватися на імпортні поставки компаній, які мають користь із запровадження індивідуальних ставок антидемпінгового мита щодо імпорту з країн, які підпадають під дію антидемпінгових заходів.       
84. Ухиленням від сплати антидемпінгового мита є зміни у структурі торгівлі між третіми країнами та Україною або між індивідуальними компаніями країни експорту, які підпадають під дію антидемпінгових заходів, та Україною, що виникають з практики, операції, угод, обробки або робіт, які не є недостатньо вмотивованими або економічно необґрунтованими, за винятком застосування антидемпінгового мита, за умови доказу наявності шкоди або підриву антидемпінгових заходів цінами та/або обсягами подібного товару, і доказу, якщо необхідно відповідно до положень статей 7-9 цього Закону, наявності демпінгу у зв'язку з нормальними вартостями, які були попередньо встановлені для подібного товару.       
85. Зазначені практика, операції, угоди, обробка або роботи включають, зокрема:       
86. 1) незначні зміни, внесені у товар, що є об'єктом розгляду, таким чином, щоб він підпадав під митні коди товару, який, як правило, не підпадає під дію антидемпінгових заходів, оскільки ці зміни не змінюють істотні характеристики товару, що є об'єктом розгляду;       
87. 2) відправлення в Україну товару, що підпадає під дію антидемпінгових заходів, через треті країни;       
88. 3) реорганізація експортерами або іноземними виробниками їхніх структур збуту і каналів збуту в країні експорту, що підпадає під дію антидемпінгових заходів, таким чином, щоб у кінцевому рахунку експортувати товари в Україну за посередництвом іноземних виробників, які мають користь із запровадження індивідуальних ставок антидемпінгового мита, які нижче ставки антидемпінгового мита, запровадженої до товарів іноземних виробників з країни експорту, що підпадає під дію антидемпінгових заходів; та       
89. 4) операції складання певного товару із складових частин в Україні або іншій країні."       
90. 20. Частини третю і четверту статті 27 викласти в такій редакції:       
91. „3. У разі, якщо заінтересована особа (заявник в антидемпінговому розслідуванні або орган виконавчої влади в Україні) вважає, що існує факт ухилення від сплати антидемпінгового мита, ця особа подає Міністерству скаргу, в якій повинні міститися достатні докази наявності фактів, зазначених у частинах першій та (або) другій цієї статті.   -26- Нощенко М.П.
Запропоновані зміни до частини четвертої статті 27, не передбачені Угодою про застосування Статті VІ Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року.  
Враховано    
92. За скаргою, що подається відповідно до абзацу першого цієї частини, на підставі відповідного рішення Комісії Міністерство проводить антидемпінгове розслідування стосовно фактів ухилення від сплати антидемпінгового мита. У цьому рішенні Комісія доручає Міністерству запровадити:       
93. обов'язкову реєстрацію відповідно до частини четвертої статті 28 цього Закону контрактів, відповідно до яких здійснюється імпорт в Україну; або       
94. внесення постачальником відповідної суми на депозит. Кошти на депозит можуть вноситися за місцем знаходження митних органів, які здійснюють митне оформлення товару, який є об'єктом зазначеного антидемпінгового розслідування. Порядок внесення цих коштів на депозит встановлюється Службою.       
95. Для розслідування фактів ухилення від сплати антидемпінгового мита застосовуються відповідні положення щодо порушення та проведення антидемпінгових розслідувань, передбачені цим Законом, за винятком тих, що стосуються строків. Зазначене розслідування проводиться Міністерством за участю Служби у строк до дев'яти місяців.       
96. Міністерство має подати Комісії на розгляд пропозиції про заходи не пізніше ніж за місяць до закінчення вищезгаданого граничного строку.       
97. Якщо Міністерством встановлюються факти, що вказують на ухилення від сплати антидемпінгового мита, Комісія, за пропозицією Міністерства, має простою більшістю голосів прийняти рішення про поширення антидемпінгових заходів на імпорт в Україну подібного товару або складових частин.       
98. Поширення антидемпінгових заходів має набрати чинності від дати, на яку реєстрація була запроваджена відповідно до частини четвертої статті 28 цього Закону або на яку від постачальника вимагалось внесення відповідної суми на депозит.       
99. 4. Імпорт не підпадає під реєстрацію відповідно частини четвертої статті 28 цього Закону або не буде об'єктом антидемпінгових заходів, якщо він продається іноземними виробниками, які мають користь зі звільнень від оплати податків. Запити про звільнення від оплати податків, належним образом обґрунтовані доказами, повинні подаватися в межах строків, встановлених Комісією в рішенні про порушення розслідування.       
100. Якщо практика, операції, угоди, обробка або роботи, що представляють собою ухилення від сплати антидемпінгового мита, мають місце поза межами України, звільнення від оплати податків може надаватися Міністерством іноземним виробникам товару, що є об'єктом розгляду, які можуть довести, що вони не пов'язані з будь-яким іноземним виробникам, що підпадає під дію антидемпінгових заходів. Якщо практика, операції, обробка або роботи, що представляють собою ухилення від сплати антидемпінгового мита, мають місце в Україні, звільнення від оплати може надаватися Міністерством після консультацій зі Службою імпортерам, які можуть довести, що вони не пов'язані з іноземними виробниками, які підпадає під дію антидемпінгових заходів. У цих випадках Міністерство має приймати попередній висновок про те, що ці іноземні виробники або імпортери не практикують ухилення від сплати антидемпінгового мита відповідно до частини першої та (або) другої цієї статті.       
101. За умов, зазначених у статті 21 цього Закону, звільнення від оплати можуть також надаватися у процесі перегляду антидемпінгових заходів для визначення індивідуальних величин демпінгової маржі для нових експортерів або виробників.       
102. Якщо кількість сторін, які запитують або можуть запитати звільнення від оплати податків, буде значним, Комісія, за пропозицією Міністерства, може, якщо тільки, принаймні, один рік пройшов від дати прийняття нею рішення про поширення антидемпінгових заходів, прийняти рішення про порушення проміжного перегляду щодо цього поширення. Будь-який такий перегляд має проводитися відповідно до положень Розділу V цього Закону.";       
103. 21. У частині третій статті 28 після слів „може бути" додати слова „за пропозицією Міністерства", слова „тимчасово змінюються таким чином", „товаровиробником, були розглянуті", „необґрунтованим" замінити, відповідно, на слова „на ринку України тимчасово змінилися таким чином", „товаровиробником до Міністерства, були враховані", „невиправданим."      13. У статті 28: у частині третій: абзац перший після слів „може бути" доповнити словами „за пропозицією Міністерства"; у пункті 1 слова слова „тимчасово змінюються таким чином" замінити словами „на ринку України тимчасово змінилися таким чином"; у пункті 3 слова „товаровиробником, були розглянуті", замінити словами „товаровиробником до Міністерства, були враховані"; у абзаці п'ятому слово „необґрунтованим" замінити словом „невиправданим";  
104. 22. Статтю 28 доповнити частиною сьомою такого змісту:      доповнити частиною сьомою такого змісту:  
105. „7. Без шкоди частині шостій цієї статті, Комісія може вимагати від органів виконавчої влади в Україні, у кожній конкретній справі подавати інформацію, необхідну відповідно до цієї статті для ефективного контролю за застосуванням антидемпінгових заходів і контролю за діяльністю імпортерів, продавців і українських виробників. У цьому разі повинні застосовуватися положення частин четвертої і п'ятої статті 13. Будь-які дані, подані державами-членами відповідно до цієї статті, повинні підпадати під дію положень частини шостої статті 32."   -27- Нощенко М.П.
Пропонуємо слово „Комісія" замінити словом „Міністерство". Слова „державами-членами" замінити словами „органами виконавчої влади"  
Враховано   „7. Без шкоди частині шостій цієї статті, Міністерство може вимагати від органів виконавчої влади в Україні, у кожній справі подавати інформацію, необхідну відповідно до цієї статті для ефективного контролю за застосуванням антидемпінгових заходів і контролю за діяльністю імпортерів, продавців і українських виробників. У цьому разі повинні застосовуватися положення частин четвертої і п'ятої статті 13. Будь-які дані, подані органами виконавчої влади відповідно до цієї статті, використовуються згідно з вимогами, встановленими частиною шостою статті 32".  
106. 23. У частині третій статті 30 слова „рішення щодо" замінити на слова „рішення про".      14. У частині третій статті 30 слова „рішення щодо" замінити словами „рішення про".  
107. 24. Частину шосту статті 32 викласти в такій редакції:      15. Частину шосту статті 32 викласти в такій редакції:  
108. „6. Інформація, що одержується відповідно до цього Закону, використовується виключно в цілях, для яких вимагається її надання. Це положення не виключає використання інформації, що одержується в процесі одного антидемпінгового розслідування, для цілей порушення інших антидемпінгових розслідувань у рамках того ж самого антидемпінгового процесу щодо товару, що є об'єктом розгляду."   -28- Нощенко М.П.
Пропонуємо слова „антидемпінгового процесу щодо товару" замінити словами „антидемпінгового розслідування щодо імпорту товару"  
Враховано   „6. Інформація, що одержується відповідно до цього Закону, використовується виключно в цілях, для яких вимагається її надання. Це положення не виключає використання інформації, що одержується в процесі одного антидемпінгового розслідування, для цілей порушення інших антидемпінгових розслідувань у межах того ж самого антидемпінгового розслідування щодо товару, що є об'єктом розгляду". 16. Доповнити розділ VІІ Закону новою статтею 36-1 такого змісту: "Стаття 36-1. Застосування антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну з країн, що розвиваються та є членами СОТ. При розгляді скарг про застосування антидемпінгових заходів щодо імпорту товару з країн-членів СОТ, які розвиваються, приділяється особлива увага стану таких країн. При цьому перед застосуванням антидемпінгового мита, яке стосується інтересів країни, що розвивається, - члена СОТ, повинні бути розглянуті інші можливості вжиття конструктивних заходів правового захисту, передбаченого чинним законодавством України". 17. У тексті Закону, крім частини другої статті 2, статті 3, статті 4, статті 5, частини одинадцятої статті 12, частини чотирнадцятої статті 14, частин другої, четвертої, п'ятої статті 24, частини п'ятої статті 28, статті 34, слово "Україна" в усіх відмінках замінити словами "країна імпорту" у відповідному відмінку.  
    -29- Нощенко М.П.
частину сьому статті 32 виключити;  
Враховано    
    -30- Нощенко М.П.
Доповнити розділ VІІ Закону новою статтею 36-1такого змісту: "Стаття 36-1. Застосування антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну з країн, що розвиваються та є членами СОТ. При розгляді скарг про застосування антидемпінгових заходів щодо імпорту товару з країн-членів СОТ, які розвиваються, приділяється особлива увага стану таких країн. При цьому перед застосуванням антидемпінгового мита, яке стосується інтересів країни, що розвивається, - члена СОТ, повинні бути розглянуті інші можливості вжиття конструктивних заходів правового захисту, передбаченого чинним законодавством України".  
Враховано    
109. ІІ. Цей Закон набирає чинності через 30 днів з дня його опублікування.      ІІ. Цей Закон набирає чинності через 30 днів з дня його опублікування, крім частини  
110. Абзац п'ятий частини дев'ятої цього Закону застосовується від дня вступу України до СОТ.      шістнадцятої, що набирає чинності з дня вступу України до Світової організації торгівлі.