Кількість абзаців - 148 Таблиця поправок


Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект      Проект  
1. ЗАКОН УКРАЇНИ      ЗАКОН УКРАЇНИ  
2. "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини"      "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини"  
3. Цей Закон регулює правовідносини, що виникають у зв'язку: з обов"язком держави виконати рішення Європейського суду з прав людини у справах проти України; з необхідністю усунення причин порушення Україною Конвенції про захист прав людини та основних свобод і протоколів до неї; з впровадженням в українське судочинство та адміністративну практику європейських стандартів прав людини; зі створенням передумов для зменшення числа заяв до Європейського суду з прав людини проти України.   -1- Онопенко В.В.
У преамбулі, у ст.1 проекту в назві Конвенції слова "основних свобод" замінити словами "основоположних свобод".  
Враховано   Цей Закон регулює відносини, що виникають у зв'язку: з обов"язком держави виконати рішення Європейського суду з прав людини у справах проти України; з необхідністю усунення причин порушення Україною Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод і протоколів до неї; з впровадженням в українське судочинство та адміністративну практику європейських стандартів прав людини; зі створенням передумов для зменшення числа заяв до Європейського суду з прав людини проти України.  
4. Глава 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ      Глава 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ  
5. Стаття 1. Визначення термінів      Стаття 1. Визначення термінів  
6. 1.1 Для цілей цього Закону терміни вживаються в такому значенні:      1. У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:  
7. Конвенція - Конвенція про захист прав людини та основних свобод 1950 року і протоколи до неї, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України;      Конвенція - Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколи до неї, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України;  
8. Суд - Європейський суд з прав людини;      Суд - Європейський суд з прав людини;  
9. Комісія - Європейська комісія з прав людини;      Комісія - Європейська комісія з прав людини;  
10. практика Суду - практика Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини;      практика Суду - практика Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини;  
11. Рішення - а) остаточне рішення Європейського суду з прав людини у справі проти України, яким визнано порушення Конвенції про захист прав людини та основних свобод; б) рішення Європейського суду з прав людини щодо справедливої сатисфакції у справі проти України; в) рішення Європейського суду з прав людини щодо дружнього врегулювання у справі проти України;   -2- Онопенко В.В.
В абз.6 ч.1 ст.1 у пункті "б" слово "рішення" замінити словами "остаточне рішення".  
Враховано   Рішення - а) остаточне рішення Європейського суду з прав людини у справі проти України, яким визнано порушення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод; б) остаточне рішення Європейського суду з прав людини щодо справедливої сатисфакції у справі проти України; в) рішення Європейського суду з прав людини щодо дружнього врегулювання у справі проти України;  
12. Стягувач - а) заявник до Європейського суду з прав людини у справі проти України, на користь якого постановлено рішенням Європейського суду з прав людини або з яким досягнуто дружнього врегулювання, чи його представник, чи його правонаступник; б) особа (група осіб), на користь якої рішенням Європейського суду з прав людини визначено обов'язок України в міждержавній справі;      Стягувач - а) заявник до Європейського суду з прав людини у справі проти України, на користь якого постановлено рішенням Європейського суду з прав людини або з яким досягнуто дружнього врегулювання, чи його представник, чи його правонаступник; б) особа (група осіб), на користь якої рішенням Європейського суду з прав людини визначено обов'язок України в міждержавній справі;  
13. відшкодування - а) сума справедливої сатисфакції, визначена рішенням Європейського суду з прав людини відповідно до статті 41 ; б) визначена у рішенні Європейського суду з прав людини стосовно дружнього врегулювання сума грошової виплати на користь Стягувача;   -3- Онопенко В.В.
В абзаці 8 ч.1 після слів "статті 41" доповнити словами "Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод". В абзаці 9 пункт "а" викласти в такій редакції: "а) виплата Стягувачеві відшкодування та вжиття додаткових заходів індивідуального характеру". Пункт "в" вважати пунктом "б". Абзац 10 викласти в такій рдакції: "Орган представництва - орган, відповідальний за забезпечення представництва України в Європейському суді з прав людини та виконання його рішень". У зв'язку з цим абзац 11 вилучити.  
Враховано   відшкодування - а) сума справедливої сатисфакції, визначена рішенням Європейського суду з прав людини відповідно до статті 41 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод; б) визначена у рішенні Європейського суду з прав людини стосовно дружнього врегулювання сума грошової виплати на користь Стягувача;  
14. виконання Рішення - а) виплата Стягувачеві відшкодування; б) вжиття заходів індивідуального характеру; в) вжиття заходів загального характеру;      виконання Рішення - а) виплата Стягувачеві відшкодування та вжиття додаткових заходів індивідуального характеру; б) вжиття заходів загального характеру;  
15. орган представництва - орган, відповідальний за забезпечення представництва України в Європейському суді з прав людини;      Орган представництва - орган, відповідальний за забезпечення представництва України в Європейському суді з прав людини та виконання його рішень;  
16. орган виконання - орган, відповідальний за виконання рішення Європейського суду з прав людини.       
17. оригінальний текст - офіційний текст, виконаний офіційною мовою Ради Європи: а) Конвенції про захист прав людини та основних свобод 1950 року та протоколів до неї; б) рішення та ухвали Європейського суду з прав людини; в) ухвали Європейської комісії з прав людини.      оригінальний текст - офіційний текст, виконаний офіційною мовою Ради Європи: а) Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року та протоколів до неї; б) рішення та ухвали Європейського суду з прав людини; в) ухвали Європейської комісії з прав людини.  
18. Стаття 2. Виконання Рішення      Стаття 2. Виконання Рішення  
19. 2.1 Рішення є обов'язковим для виконання на всій території України відповідно до статті 46 Конвенції.      1. Рішення є обов'язковим для виконання Україною відповідно до статті 46 Конвенції.  
20. 2.2 Порядок виконання Рішення визначається цим Законом, Законом України "Про виконавче провадження", іншими нормативно-правовими актами з урахуванням особливостей, що передбачені цим Законом.      2. Порядок виконання Рішення визначається цим Законом, Законом України "Про виконавче провадження", іншими нормативно-правовими актами з урахуванням особливостей, що передбачені цим Законом.  
21. Стаття 3. Фінансування витрат на виконання Рішення      Стаття 3. Фінансування витрат на виконання Рішення  
22. 3.1 Виконання Рішення здійснюється за рахунок Державного бюджету України.   -4- Онопенко В.В.
Ч.2 ст.3 вилучити, оскільки ці питання є предметом бюджетного законодавства.  
Враховано   1. Виконання Рішення здійснюється за рахунок Державного бюджету України.  
23. 3.2 Кошти на фінансування витрат на виконання Рішення визначаються окремою бюджетною програмою в Законі України про Державний бюджет на відповідний рік.       
24. Глава 2. ДОСТУП ДО РІШЕННЯ      Глава 2. ДОСТУП ДО РІШЕННЯ  
25. Стаття 4. Стислий виклад Рішення      Стаття 4. Стислий виклад Рішення  
26. 4.1 Протягом трьох днів від дня одержання повідомлення про набуття Рішенням статусу остаточного орган представництва готує та надсилає для опублікування в газетах "Урядовий кур'єр" та "Голос України" стислий виклад Рішення українською мовою (далі - "стислий виклад Рішення"), який має включати:      1. Протягом трьох днів від дня одержання повідомлення про набуття Рішенням статусу остаточного орган представництва готує та надсилає для опублікування в газетах "Урядовий кур'єр" та "Голос України" стислий виклад Рішення українською мовою (далі - "стислий виклад Рішення"), який має включати:  
27. а) офіційну назву рішення мовою оригіналу та в перекладі українською мовою;      а) офіційну назву рішення мовою оригіналу та в перекладі українською мовою;  
28. б) номер заяви до Суду;      б) номер заяви до Суду;  
29. в) дату постановлення Рішення;      в) дату постановлення Рішення;  
30. г) стислий виклад фактів у справі;      г) стислий виклад фактів у справі;  
31. д) стислий виклад питань права;      д) стислий виклад питань права;  
32. е) переклад резолютивної частини рішення.      е) переклад резолютивної частини рішення.  
33. 4.2 Зазначені у пункті 4.1 видання публікують стислий виклад Рішення протягом семи днів від дня його одержання.      2. Зазначені у частині першій цієї статті видання публікують стислий виклад Рішення протягом семи днів від дня його одержання.  
34. Стаття 5. Сповіщення про Рішення      Стаття 5. Сповіщення про Рішення  
35. 5.1 Протягом трьох днів орган представництва надсилає стислий виклад Рішення Стягувачеві, Уповноваженому Верховної Ради України з прав людини, всім державним органам, посадовим особам та іншим суб'єктам, прямо причетним до справи, за якою постановлено Рішення, разом з копією оригінального тексту.      1. Протягом трьох днів Орган представництва надсилає стислий виклад Рішення Стягувачеві, Уповноваженому Верховної Ради України з прав людини, всім державним органам, посадовим особам та іншим суб'єктам, прямо причетним до справи, за якою постановлено Рішення, разом з копією оригінального тексту.  
36. Стаття 6. Переклад та оприлюднення Рішення      Стаття 6. Переклад та оприлюднення Рішення  
37. 6.1 З метою виконання заходів загального характеру держава забезпечує переклад та опублікування повних текстів Рішень українською мовою спеціалізованим у питаннях практики Суду юридичним виданням, що має поширення у професійному середовищі правників.      1. З метою виконання заходів загального характеру держава забезпечує переклад та опублікування повних текстів Рішень українською мовою спеціалізованим у питаннях практики Суду юридичним виданням, що має поширення у професійному середовищі правників.  
38. 6.2 Автентичність перекладу повних текстів Рішень засвідчується органом представництва.      2. Автентичність перекладу повних текстів Рішень засвідчується Органом представництва.  
39. 6.3 Визначення видання, яке здійснюватиме переклад та опублікування повних текстів Рішень, а також замовлення необхідної кількості примірників видання з метою забезпечення судів, органів прокуратури, юстиції, внутрішніх справ, служби безпеки, установ виконання покарань, інших зацікавлених суб'єктів, провадиться на конкурсній основі органом представництва.   -5- Онопенко В.В.
У ч.4 ст.6 слова "Державну судову адміністрацію України" замінити словами "державний орган, відповідальний за організаційно-матеріальне забезпечення судів"  
Враховано   3. Визначення видання, яке здійснюватиме переклад та опублікування повних текстів Рішень, а також замовлення необхідної кількості примірників видання з метою забезпечення судів, органів прокуратури, юстиції, внутрішніх справ, служби безпеки, установ виконання покарань, інших зацікавлених суб'єктів, провадиться на конкурсній основі Органом представництва.  
40. 6.4.Забезпечення суддів перекладом повних текстів Рішень покладається на Державну судову адміністрацію України.      4. Забезпечення суддів опублікованим перекладом повних текстів Рішень покладається на державний орган, відповідальний за організаційно-матеріальне забезпечення судів.  
41. Глава 3. ВИКОНАННЯ РІШЕННЯ      Глава 3. ВИКОНАННЯ РІШЕННЯ  
42. Стаття 7. Звернення Рішення до виконання в частині виплати відшкодування      Стаття 7. Звернення Рішення до виконання в частині виплати відшкодування  
43. 7.1 Протягом трьох днів від дня отримання повідомлення Суду про набуття Рішенням статусу остаточного орган представництва:      1. Протягом трьох днів від дня отримання повідомлення Суду про набуття Рішенням статусу остаточного Орган представництва:  
44. а) надсилає Стягувачеві повідомлення з роз'ясненням його права подати до Державної виконавчої служби заяву про виплату відшкодування, в якій мають бути зазначені реквізити банківського рахунку для перерахування коштів;      а) надсилає Стягувачеві повідомлення з роз'ясненням його права подати до державної виконавчої служби заяву про виплату відшкодування, в якій мають бути зазначені реквізити банківського рахунку для перерахування коштів;  
45. б) надсилає до Державної виконавчої служби оригінальний текст і переклад резолютивної частини Рішення. Автентичність перекладу засвідчується органом представництва.      б) надсилає до державної виконавчої служби оригінальний текст і переклад резолютивної частини Рішення. Автентичність перекладу засвідчується Органом представництва;  
46. в) Державна виконавча служба упродовж трьох днів з дня надходження документів, зазначених у підпукті "б" пункту 7.1, відкриває виконавче провадження;      в) державна виконавча служба упродовж трьох днів з дня надходження документів, зазначених у пункті "б" цієї частини, відкриває виконавче провадження.  
47. 7.2 Неподання Стягувачем заяви про виплату відшкодування не є перешкодою для виконання Рішення.      2. Неподання Стягувачем заяви про виплату відшкодування не є перешкодою для виконання Рішення.  
48. Стаття 8. Виплата відшкодування      Стаття 8. Виплата відшкодування  
49. 8.1 Виплата Стягувачеві відшкодування має бути здійснена у тримісячний строк з моменту набуття Рішенням статусу остаточного.      1. Виплата Стягувачеві відшкодування має бути здійснена у тримісячний строк з моменту набуття Рішенням статусу остаточного.  
50. 8.2 У випадку порушення строку, зазначеного в пункті 8.1 цієї статті, на суму відшкодування нараховується пеня відповідно до Рішення.      2. У разі порушення строку, зазначеного в частині першій цієї статті, на суму відшкодування нараховується пеня відповідно до Рішення.  
51. 8.3 Протягом одного місяця від дня відкриття виконавчого провадження за Рішенням Державна виконавча служба надсилає до Державного казначейства України постанову про відкриття виконавчого провадження та документи, передбачені у підпункті "б" пункту 7.1 цього Закону.      3. Протягом одного місяця від дня відкриття виконавчого провадження за Рішенням державна виконавча служба надсилає до Державного казначейства України постанову про відкриття виконавчого провадження та документи, передбачені у пункті "б" частини першої статті 7 цього Закону.  
52. 8.4 Державне казначейство України протягом 10 днів від дня надходження зазначених у пункті 8.3 цієї статті документів здійснює списання на вказаний Стягувачем банківський рахунок, а в разі його відсутності - на депозитний рахунок Державної виконавчої служби коштів з відповідної бюджетної програми Державного бюджету України. Порядок збереження коштів на депозитному рахунку Державної виконавчої служби визначається Законом України "Про виконавче провадження".      4. Державне казначейство України протягом 10 днів від дня надходження зазначених у частині третій цієї статті документів здійснює списання на вказаний Стягувачем банківський рахунок, а в разі його відсутності - на депозитний рахунок державної виконавчої служби коштів з відповідної бюджетної програми Державного бюджету України. Порядок збереження коштів на депозитному рахунку державної виконавчої служби визначається Законом України "Про виконавче провадження".  
53. 8.5 Підтвердження списання, отримане від Державного казначейства, є для Державної виконавчої служби підставою для закінчення виконавчого провадження.      5. Підтвердження списання, отримане від Державного казначейства, є для державної виконавчої служби підставою для закінчення виконавчого провадження.  
54. 8.6 Державна виконавча служба протягом трьох днів надсилає органові виконання постанову про закінчення виконавчого провадження та підтвердження списання коштів.   -6- Онопенко В.В.
У ч.6 ст.8 слова "органові виконання" замінити словами "Органу представництва".  
Враховано   6. Державна виконавча служба протягом трьох днів надсилає Органу представництва постанову про закінчення виконавчого провадження та підтвердження списання коштів.  
55. Стаття 9. Окремі питання, пов'язані з виплатою відшкодування      Стаття 9. Окремі питання, пов'язані з виплатою відшкодування  
56. 9.1 Якщо встановити місцеперебування (місцезнаходження) Стягувача - фізичної особи неможливо, а також у випадку смерті Стягувача - фізичної особи чи реорганізації або ліквідації Стягувача - юридичної особи сума відшкодування перераховується на депозитний рахунок Державної виконавчої служби. Аналогічна процедура застосовується у випадку, передбаченому пунктом 7.2 цього Закону.      1. Якщо встановити місцеперебування (місцезнаходження) Стягувача - фізичної особи неможливо, а також у разі смерті Стягувача - фізичної особи чи реорганізації або ліквідації Стягувача - юридичної особи сума відшкодування перераховується на депозитний рахунок державної виконавчої служби. Аналогічна процедура застосовується у випадку, передбаченому частиною другою статті 7 цього Закону.  
57. 9.2 Сума відшкодування, яка перебуває на депозитному рахунку Державної виконавчої служби, перераховується:      2. Сума відшкодування, яка перебуває на депозитному рахунку державної виконавчої служби, перераховується:  
58. а) на рахунок Стягувача після подання ним відповідної заяви;      а) на рахунок Стягувача після подання ним відповідної заяви;  
59. б) на рахунки спадкоємців Стягувача - фізичної особи після подання ними належним чином оформлених документів, які надають їм право на отримання спадщини;      б) на рахунки спадкоємців Стягувача - фізичної особи після подання ними належним чином оформлених документів, які надають їм право на отримання спадщини;  
60. в) на рахунок правонаступника реорганізованого Стягувача - юридичної особи після подання ним належним чином оформлених документів, які підтверджують його правонаступництво;      в) на рахунок правонаступника реорганізованого Стягувача - юридичної особи після подання ним належним чином оформлених документів, які підтверджують його правонаступництво;  
61. г) на рахунки засновників (учасників, акціонерів) ліквідованого Стягувача - юридичної особи після подання ними рішень суду, які підтверджують їхній статус засновників (учасників, акціонерів) ліквідованого Стягувача - юридичної особи на момент ліквідації та визначають частку відшкодування, що належить до виплати кожному із засновників (учасників, акціонерів);      г) на рахунки засновників (учасників, акціонерів) ліквідованого Стягувача - юридичної особи після подання ними рішень суду, які підтверджують їхній статус засновників (учасників, акціонерів) ліквідованого Стягувача - юридичної особи на момент ліквідації та визначають частку відшкодування, що належить до виплати кожному із засновників (учасників, акціонерів);  
62. 9.3 Інформацію про наявність на депозитному рахунку Державної виконавчої служби суми відшкодування Державна виконавча служба надсилає органові виконання для подальшого інформування ним Комітету міністрів Ради Європи.   -7- Онопенко В.В.
У ч..3 ст.9 слова "органові виконання для подальшого інформування ним Комітету міністрів Ради Європи" замінити словами "Органу представництва". Ч.4 ст.9 вилучити, а ч.5 вважати частиною 4.  
Враховано   3. Інформацію про наявність на депозитному рахунку державної виконавчої служби суми відшкодування державна виконавча служба надсилає Органу представництва.  
63. 9.4 Кошти, виплачені як відшкодування, вважаються збитками Державного бюджету України.       
64. 9.5 Позивачем у справах про відшкодування збитків, завданих Державному бюджету України внаслідок виплати відшкодування, виступає орган представництва, який зобов'язаний протягом трьох місяців з моменту, визначеному у пункті 8.4 цього Закону, звернутися до суду з відповідним позовом.      4. Позивачем у справах про відшкодування збитків, завданих Державному бюджету України внаслідок виплати відшкодування, виступає Орган представництва, який зобов'язаний протягом трьох місяців з моменту, визначеного в частині четвертій статті 8 цього Закону, звернутися до суду з відповідним позовом.  
65. Стаття 10. Заходи індивідуального характеру   -8- Онопенко В.В.
У ст.10 і наступних статтях перед словами "заходи індивідуального характеру" доповнити словом "додаткові". Ч.1 ст.10 викласти в такій редакції: "З метою забезпечити відновлення порушених прав Стягувача, крім виплати відшкодування, вживаються додаткові заходи індивідуального характеру  
Враховано   Стаття 10. Додаткові заходи індивідуального характеру  
66. 10.1 Заходи індивідуального характеру вживаються додатково до виплати відшкодування з метою забезпечити відновлення порушених прав Стягувача.      1. З метою забезпечити відновлення порушених прав Стягувача, крім виплати відшкодування, вживаються додаткові заходи індивідуального характеру  
67. 10.2 Заходами індивідуального характеру є:      2. Додатковими заходами індивідуального характеру є:  
68. а) відновлення настільки, наскільки це можливо, попереднього юридичного стану, який Стягувач мав до порушення Конвенції (rеstіtutіо іn іntеgrum);      а) відновлення настільки, наскільки це можливо, попереднього юридичного стану, який Стягувач мав до порушення Конвенції (rеstіtutіо іn іntеgrum);  
69. б) заходи, крім відшкодування, передбачені в рішенні Суду про дружнє врегулювання.      б) заходи, передбачені в рішенні Суду про дружнє врегулювання.  
70. 10.3 Відновлення попереднього юридичного стану Стягувача здійснюється, зокрема, шляхом:      3. Відновлення попереднього юридичного стану Стягувача здійснюється, зокрема, шляхом:  
71. а) повторного розгляду справи судом, включаючи відновлення провадження у справі;      а) повторного розгляду справи судом, включаючи відновлення провадження у справі;  
72. б) повторного розгляду справи адміністративним органом.      б) повторного розгляду справи адміністративним органом.  
73. Стаття 11. Дії органу представництва щодо вжиття заходів індивідуального характеру      Стаття 11. Дії Органу представництва щодо вжиття додаткових заходів індивідуального характеру  
74. 11.1 Протягом трьох днів від дня одержання повідомлення про набуття Рішенням статусу остаточного орган представництва:      1. Протягом трьох днів від дня одержання повідомлення про набуття Рішенням статусу остаточного Орган представництва:  
75. а) надсилає Стягувачеві повідомлення з роз'ясненням його права порушити провадження про перегляд справи та/або про його право на відновлення провадження відповідно до чинного законодавства;      а) надсилає Стягувачеві повідомлення з роз'ясненням його права порушити провадження про перегляд справи та/або про його право на відновлення провадження відповідно до чинного законодавства;  
76. б) повідомляє органи, які є відповідальними за виконання передбачених у рішенні Суду про дружнє врегулювання заходів індивідуального характеру, про зміст, порядок і строки виконання цих заходів. До повідомлення додається переклад рішення про дружнє врегулювання, автентичність якого засвідчується органом представництва.      б) повідомляє органи, які є відповідальними за виконання передбачених у рішенні Суду про дружнє врегулювання додаткових заходів індивідуального характеру, про зміст, порядок і строки виконання цих заходів. До повідомлення додається переклад рішення про дружнє врегулювання, автентичність якого засвідчується Органом представництва.  
77. 11.2 Контроль за виконанням заходів індивідуального характеру, передбачених у рішенні Суду про дружнє врегулювання, покладається на орган представництва.      2. Контроль за виконанням додаткових заходів індивідуального характеру, передбачених у рішенні Суду про дружнє врегулювання, покладається на Орган представництва.  
78. 11.3 Орган представництва в рамках здійснення передбаченого пунктом 11.2 цього Закону контролю має право отримувати від органів, які є відповідальними за виконання заходів індивідуального характеру, передбачених у рішенні Суду про дружнє врегулювання, інформацію про хід і наслідки виконання таких заходів, а також вносити Прем'єр-міністрові України подання щодо забезпечення виконання заходів індивідуального характеру.      3. Орган представництва в рамках здійснення передбаченого частиною другою цієї статті контролю має право отримувати від органів, які є відповідальними за виконання додаткових заходів індивідуального характеру, передбачених у рішенні Суду про дружнє врегулювання, інформацію про хід і наслідки виконання таких заходів, а також вносити Прем'єр-міністрові України подання щодо забезпечення виконання додаткових заходів індивідуального характеру.  
79. 11.4 Про виконання заходів індивідуального характеру орган представництва повідомляє орган виконання.   -9- Онопенко В.В.
Ч.4 ст.11 доцільно вилучити.  
Враховано    
80. Стаття 12. Дії органів, які є відповідальними за виконання заходів індивідуального характеру      Стаття 12. Дії органів, які є відповідальними за виконання додаткових заходів індивідуального характеру  
81. 12.1 Органи, відповідальні за виконання заходів індивідуального характеру, зобов'язані:      1. Органи, відповідальні за виконання додаткових заходів індивідуального характеру, зобов'язані:  
82. а) невідкладно та у визначений Рішенням та/або чинним законодавством строк виконати заходи індивідуального характеру;      а) невідкладно та у визначений Рішенням та/або чинним законодавством строк виконати додаткові заходи індивідуального характеру;  
83. б) надавати інформацію на запити органу представництва про перебіг і наслідки виконання заходів індивідуального характеру;      б) надавати інформацію на запити Органу представництва про перебіг і наслідки виконання додаткових заходів індивідуального характеру;  
84. в) дієво та без зволікань реагувати на подання органу представництва;      в) дієво та без зволікань реагувати на подання Органу представництва;  
85. г) про виконання заходів індивідуального характеру повідомити про це орган представництва.      г) про виконання додаткових заходів індивідуального характеру повідомити про це Орган представництва.  
86. Стаття 13. Заходи загального характеру      Стаття 13. Заходи загального характеру  
87. 13.1 Заходи загального характеру вживаються з метою забезпечити додержання державою положень Конвенції, порушення яких встановлене Рішенням, забезпечити усунення недоліків системного характеру, які лежать в основі виявленого Судом порушення, а також усунути підстави для надходження до Суду заяв проти України, спричинених проблемою, що вже була предметом розгляду в Суді.      1. Заходи загального характеру вживаються з метою забезпечити додержання державою положень Конвенції, порушення яких встановлене Рішенням, забезпечити усунення недоліків системного характеру, які лежать в основі виявленого Судом порушення, а також усунути підстави для надходження до Суду заяв проти України, спричинених проблемою, що вже була предметом розгляду в Суді.  
88. 13.2 Заходами загального характеру є заходи, спрямовані на усунення зазначеної в Рішенні системної проблеми та її першопричини, зокрема:      2. Заходами загального характеру є заходи, спрямовані на усунення зазначеної в Рішенні системної проблеми та її першопричини, зокрема:  
89. а) внесення змін до чинного законодавства та практики його застосування;      а) внесення змін до чинного законодавства та практики його застосування;  
90. б) внесення змін до адміністративної практики;      б) внесення змін до адміністративної практики;  
91. в) забезпечення юридичної експертизи законопроектів;      в) забезпечення юридичної експертизи законопроектів;  
92. г) забезпечення професійної підготовки з питань вивчення Конвенції та практики Суду, прокурорів, адвокатів, працівників правоохоронних органів, працівників імміграційних служб, інших категорій працівників, професійна діяльність яких пов'язана із правозастосуванням, а також з триманням людей в умовах позбавлення свободи;      г) забезпечення професійної підготовки з питань вивчення Конвенції та практики Суду прокурорів, адвокатів, працівників правоохоронних органів, працівників імміграційних служб, інших категорій працівників, професійна діяльність яких пов'язана із правозастосуванням, а також з триманням людей в умовах позбавлення свободи;  
93. д) інші заходи, крім заходів індивідуального характеру, які визначаються - за умови нагляду з боку Комітету міністрів Ради Європи - державою-відповідачем відповідно до Рішення щодо вимог статті 46 Конвенції з метою забезпечити усунення недоліків системного характеру, припинити спричинені цими недоліками порушення Конвенції та забезпечити максимальне відшкодування наслідків цих порушень.   -10- Онопенко В.В.
У пункті "д" ч.2 ст.13 слова "крім заходів індивідуального характеру" та "щодо вимог статті 46 Конвенції" вилучити.  
Враховано   д) інші заходи, які визначаються - за умови нагляду з боку Комітету міністрів Ради Європи - державою-відповідачем відповідно до Рішення з метою забезпечити усунення недоліків системного характеру, припинити спричинені цими недоліками порушення Конвенції та забезпечити максимальне відшкодування наслідків цих порушень.  
94. Стаття 14. Дії щодо органу представництва щодо вжиття заходів загального характеру      Стаття 14. Дії Органу представництва щодо вжиття заходів загального характеру  
95. 14.1 Упродовж одного місяця з дня одержання повідомлення про набуття Рішенням статусу остаточного орган представництва готує та надсилає до Кабінету Міністрів України подання щодо вжиття заходів загального характеру (далі - "подання").      1. Упродовж одного місяця з дня одержання повідомлення про набуття Рішенням статусу остаточного Орган представництва готує та надсилає до Кабінету Міністрів України подання щодо вжиття заходів загального характеру (далі - "подання").  
96. 14.2 Подання включає пропозиції щодо вирішення зазначеної в Рішенні системної проблеми та усунення її першопричини, зокрема:      2. Подання включає пропозиції щодо вирішення зазначеної в Рішенні системної проблеми та усунення її першопричини, зокрема:  
97. а) аналіз обставин, що призвели до порушення Конвенції;      а) аналіз обставин, що призвели до порушення Конвенції;  
98. б) пропозиції щодо внесення змін до чинного законодавства ;      б) пропозиції щодо внесення змін до чинного законодавства;  
99. в) пропозиції щодо внесення змін до адміністративної практики;      в) пропозиції щодо внесення змін до адміністративної практики;  
100. г) пропозиції для врахування під час підготовки законопроектів;      г) пропозиції для врахування під час підготовки законопроектів;  
101. д) пропозиції щодо забезпечення професійної підготовки з питань вивчення Конвенції та практики Європейського суду з прав людини для суддів, прокурорів, адвокатів, працівників правоохоронних органів, імміграційних служб, інших категорій працівників, професійна діяльність яких пов'язана із правозастосуванням, а також з триманням людей в умовах позбавлення свободи;      д) пропозиції щодо забезпечення професійної підготовки з питань вивчення Конвенції та практики Європейського суду з прав людини для суддів, прокурорів, адвокатів, працівників правоохоронних органів, імміграційних служб, інших категорій працівників, професійна діяльність яких пов'язана із правозастосуванням, а також з триманням людей в умовах позбавлення свободи;  
102. е) пропозиції щодо здійснення інших заходів загального характеру, спрямованих на усунення недоліків системного характеру, припинення спричиненого цими недоліками порушення Конвенції та забезпечення максимального відшкодування наслідків цих порушень;      е) пропозиції щодо здійснення інших заходів загального характеру, спрямованих на усунення недоліків системного характеру, припинення спричиненого цими недоліками порушення Конвенції та забезпечення максимального відшкодування наслідків цих порушень;  
103. є) перелік центральних органів виконавчої влади, які є відповідальними за вжиття кожного з пропонованих у поданні заходів.      є) перелік центральних органів виконавчої влади, які є відповідальними за вжиття кожного з пропонованих у поданні заходів.  
104. 14.3 Одночасно з поданням орган представництва готує аналітичний огляд для Верховного Суду України, який включає:      3. Одночасно з поданням Орган представництва готує аналітичний огляд для Верховного Суду України, який включає:  
105. а) аналіз обставин, що спричинили порушення Конвенції;      а) аналіз обставин, що спричинили порушення Конвенції;  
106. б) пропозиції щодо приведення судової практики у відповідність з вимогами Конвенції.      б) пропозиції щодо приведення судової практики у відповідність з вимогами Конвенції.  
107. 14.4 Одночасно з поданням орган представництва готує та надсилає до Апарату Верховної Ради України пропозиції для врахування під час підготовки законопроектів.      4. Одночасно з поданням Орган представництва готує та надсилає до Апарату Верховної Ради України пропозиції для врахування під час підготовки законопроектів.  
108. 14.5 Орган представництва повідомляє орган виконання про вжиття Україною заходів загального характеру.   -11- Онопенко В.В.
Ч.5 ст.14 вилучити.  
Враховано    
109. Стаття 15. Дії Кабінету Міністрів України щодо вжиття заходів загального характеру      Стаття 15. Дії Кабінету Міністрів України щодо вжиття заходів загального характеру  
110. 15.1 Прем'єр-міністр України відповідно до подання, передбаченого у статті 14 цього Закону, визначає центральні органи виконавчої влади, які є відповідальними за виконання заходів загального характеру, та невідкладно дає їм відповідні доручення.      1. Прем'єр-міністр України відповідно до подання, передбаченого у статті 14 цього Закону, визначає центральні органи виконавчої влади, які є відповідальними за виконання заходів загального характеру, та невідкладно дає їм відповідні доручення.  
111. 15.2 Керівник центрального органу виконавчої влади, визначений у дорученні Прем'єр-міністра України, у встановлений в дорученні строк:   -12- Онопенко В.В.
У ч.2 ст.15 слово "Керівник" вилучити.  
Враховано   2. Центральний орган виконавчої влади, визначений у дорученні Прем'єр-міністра України, у встановлений в дорученні строк:  
112. а) забезпечує в межах своєї компетенції видання відомчих актів на виконання заходів загального характеру та особисто контролює їх виконання;      а) забезпечує в межах своєї компетенції видання відомчих актів на виконання заходів загального характеру та особисто контролює їх виконання;  
113. б) вносить до Кабінету Міністрів України пропозиції щодо прийняття нових, скасування чинних або внесення змін до чинних нормативно-правових актів.   -13- Онопенко В.В.
У пункті "б" ч.2 ст.15 змінити порядок згадування щодо нормативно-правових актів.  
Враховано   б) вносить до Кабінету Міністрів України пропозиції щодо прийняття нових, скасування чинних нормативно-правових актів або внесення до них змін.  
114. 15.3 Кабінет Міністрів України:      3. Кабінет Міністрів України:  
115. а) видає в межах своєї компетенції акти на виконання заходів загального характеру;      а) видає в межах своєї компетенції акти на виконання заходів загального характеру;  
116. б) вносить у порядку законодавчої ініціативи до Верховної Ради України законопроекти щодо прийняття нових, скасування чинних законів або внесення до них змін.      б) вносить у порядку законодавчої ініціативи до Верховної Ради України законопроекти щодо прийняття нових, скасування чинних законів або внесення до них змін.  
117. 15.4 Відповідні акти мають бути видані та відповідний законопроект має бути внесений Кабінетом Міністрів України на розгляд Верховної Ради України протягом трьох місяців від дня видання доручення Прем'єр-міністра України, передбаченого пунктом 15.1 цього Закону.      4. Відповідні акти мають бути видані та відповідний законопроект має бути внесений Кабінетом Міністрів України на розгляд Верховної Ради України протягом трьох місяців від дня видання доручення Прем'єр-міністра України, передбаченого частиною першою цієї статті.  
118. Стаття 16. Відповідальність за невиконання чи неналежне виконання рішення      Стаття 16. Відповідальність за невиконання чи неналежне виконання рішення  
119. 16.1 У разі невиконання або неналежного виконання Рішення винні службові особи, до повноважень яких належить це виконання, несуть адміністративну, цивільну або кримінальну відповідальність, передбачену законами України.      1. У разі невиконання або неналежного виконання Рішення винні службові особи, до повноважень яких належить це виконання, несуть адміністративну, цивільну або кримінальну відповідальність, передбачену законами України.  
120. Глава 4. ЗАСТОСУВАННЯ В УКРАЇНІ КОНВЕНЦІЇ ТА ПРАКТИКИ СУДУ      Глава 4. ЗАСТОСУВАННЯ В УКРАЇНІ КОНВЕНЦІЇ ТА ПРАКТИКИ СУДУ  
121. Стаття 17. Застосування судами      Стаття 17. Застосування судами Конвенції та практики Суду  
122. 17.1 Суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.      1. Суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.  
123. Стаття 18. Порядок посилання      Стаття 18. Порядок посилання на Конвенцію та практику Суду  
124. 18.1 Для цілей посилання на текст Конвенції суди використовують офіційний переклад Конвенції українською мовою (далі - переклад).      1. Для цілей посилання на текст Конвенції суди використовують офіційний переклад Конвенції українською мовою (далі - переклад).  
125. 18.2 Для цілей посилання на рішення та ухвали Суду та на ухвали Комісії суди використовують переклади текстів рішень Суду та ухвал Комісії (далі - переклад), надруковані у виданні, передбаченому в статті 6 цього Закону.      2. Для цілей посилання на рішення та ухвали Суду та на ухвали Комісії суди використовують переклади текстів рішень Суду та ухвал Комісії (далі - переклад), надруковані у виданні, передбаченому в статті 6 цього Закону.  
126. 18.3 У разі відсутності перекладу Рішення та ухвали Суду чи ухвали Комісії суд користується оригінальним текстом.      3. У разі відсутності перекладу Рішення та ухвали Суду чи ухвали Комісії суд користується оригінальним текстом.  
127. 18.4 У разі виявлення мовної неузгодженості між перекладом та оригінальним текстом суд користується оригінальним текстом.   -14- Онопенко В.В.
У ч.ч.4 та .5 ст.18 слова "неузгодженості" замінити словами "розбіжності".  
Враховано   4. У разі виявлення мовної розбіжності між перекладом та оригінальним текстом суд користується оригінальним текстом.  
128. 18.5 У разі виявлення мовної неузгодженості між оригінальними текстами та/або в разі потреби мовного тлумачення оригінального тексту використовується відповідна практика Суду.      5. У разі виявлення мовної розбіжності між оригінальними текстами та/або в разі потреби мовного тлумачення оригінального тексту використовується відповідна практика Суду.  
129. Стаття 19. Застосування у сфері законодавства та в адміністративній практиці      Стаття 19. Застосування у сфері законодавства та в адміністративній практиці  
130. 19.1 Орган представництва здійснює юридичну експертизу всіх законопроектів, а також підзаконних нормативних актів, на які поширюється вимога державної реєстрації, на відповідність Конвенції, за результатами чого готує спеціальний висновок.      1. Орган представництва здійснює юридичну експертизу всіх законопроектів, а також підзаконних нормативних актів, на які поширюється вимога державної реєстрації, на відповідність Конвенції, за результатами чого готує спеціальний висновок.  
131. 19.2 Нездійснення передбаченої пунктом 19.1 цього Закону перевірки або наявність висновку про невідповідність законопроекту чи підзаконного акта вимогам Конвенції є підставою для зупинення подальшого розгляду відповідного законопроекту або для відмови в державній реєстрації відповідного підзаконного акта.   -15- Зарубінський О.О.
У ч.2 ст.19 слова "законопроекту чи " та "для зупинення подальшого розгляду відповідного законопроекту або" вилучити.  
Враховано   2. Нездійснення передбаченої частиною першою цієї статті перевірки або наявність висновку про невідповідність підзаконного акта вимогам Конвенції є підставою для відмови в державній реєстрації відповідного підзаконного акта.  
132. 19.3 Орган представництва забезпечує постійну та з розумною періодичністю перевірку чинних законів і підзаконних актів на відповідність Конвенції та практиці Суду, передовсім у сферах, що стосуються діяльності правоохоронних органів, кримінального провадження, позбавлення свободи, прав іноземців.   -16- Онопенко В.В.
У ч.3 ст.19 слова "прав іноземців" вилучити.  
Враховано   3. Орган представництва забезпечує постійну та з розумною періодичністю перевірку чинних законів і підзаконних актів на відповідність Конвенції та практиці Суду, передовсім у сферах, що стосуються діяльності правоохоронних органів, кримінального провадження, позбавлення свободи.  
133. 19.4 За результатами передбаченої у пункті 19.3 цього Закону перевірки орган представництва подає до Кабінету Міністрів України пропозиції щодо внесення змін до чинних законів та підзаконних актів з метою приведення їх у відповідність з вимогами Конвенції та відповідною практикою Суду.      4. За результатами передбаченої у частині третій цієї статті перевірки Орган представництва подає до Кабінету Міністрів України пропозиції щодо внесення змін до чинних законів та підзаконних актів з метою приведення їх у відповідність з вимогами Конвенції та відповідною практикою Суду.  
134. 19.5 Міністерства та відомства забезпечують систематичний контроль за додержанням у рамках відомчого підпорядкування адміністративної практики, що відповідає Конвенції та практиці Суду.      5. Міністерства та відомства забезпечують систематичний контроль за додержанням у рамках відомчого підпорядкування адміністративної практики, що відповідає Конвенції та практиці Суду.  
135. Стаття 20. Застосування в правничій освіті та професійній підготовці   -17- Онопенко В.В.
У ст.20: у ч.1 слова "обов'язковим елементом для" замінити словами "обов'язковою складовою"; вилучити пункт "а" ч.1, оскільки це питання має визначатися не законом, а актами Міністерства освіти і науки України. Пункт "б" викласти в такій редакції: "кваліфікаційних вимог до суддів, прокурорів, адвокатів, нотаріусів".  
Враховано   Стаття 20. Застосування Конвенції та практики Суду в професійній підготовці  
136. 20.1 Вивчення Конвенції та практики Суду є обов'язковим елементом для:      1. Застосування Конвенції та практики Суду є обов'язковою складовою:  
137. а) одержання диплома про вищу освіту в галузі права, а в разі потреби - у політичній та управлінській галузях;       
138. б) складання кваліфікаційних іспитів для суддів, адвокатів, нотаріусів;      а) кваліфікаційних вимог до суддів, прокурорів, адвокатів, нотаріусів;  
139. г) програм первинної підготовки та підвищення кваліфікації суддів, прокурорів, адвокатів, працівників правоохоронних органів, імміграційних служб, інших категорій працівників, професійна діяльність яких пов'язана із правозастосуванням, а також з триманням людей в умовах позбавлення свободи;      б) програм первинної підготовки та підвищення кваліфікації суддів, прокурорів, адвокатів, працівників правоохоронних органів, імміграційних служб, інших категорій працівників, професійна діяльність яких пов'язана із правозастосуванням, а також з триманням людей в умовах позбавлення свободи.  
140. 20.2 Держава забезпечує підготовку кваліфікованого викладацького персоналу у сфері вивчення Конвенції та практики Суду.   -18- Онопенко В.В.
Ч.2 ст.20 вилучити.  
Враховано    
141. 20.3 Держава заохочує та підтримує ініціативи недержавного характеру зі сприяння розумінню та знанню системи Конвенції.      2. Держава заохочує та підтримує ініціативи недержавного характеру зі сприяння розумінню та знанню системи Конвенції.  
142. Глава 5. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ      Глава 5. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ  
143. 1. Закон набирає чинності з дня його опублікування.      1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.  
144. 2. Кабінету Міністрів України протягом місяця з дня набрання чинності цим Законом:      2. Кабінету Міністрів України: - протягом місяця з дня набрання чинності цим Законом:  
145. - привести у відповідність з цим Законом свої нормативно-правові акти;      - привести у відповідність із цим Законом свої нормативно-правові акти;  
146. - забезпечити приведення у відповідність з цим Законом нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади.      - забезпечити приведення у відповідність з цим Законом нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади.  
147. 3. Кабінету Міністрів України щорічно передбачати в проекті Державного бюджету України окремою бюджетною програмою кошти на виконання рішень Європейського суду з прав людини.      - щорічно передбачати в проекті Державного бюджету України окремою бюджетною програмою кошти на виконання рішень Європейського суду з прав людини.