Кількість абзаців - 107 Таблиця поправок


Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального, Кримінально-процесуального кодексів України щодо відповідальності за порушення виборчих прав громадян (Повторний розгляд з пропозиціями (вето) Президента України)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. З А К О Н У К Р А Ї Н И      З А К О Н У К Р А Ї Н И  
1. Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального, Кримінально-процесуального кодексів України щодо відповідальності за порушення виборчих прав громадян      Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального, Кримінально-процесуального кодексів України щодо відповідальності за порушення виборчих прав громадян  
2. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:      Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:  
3. І. Внести до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального, Кримінально-процесуального кодексів України такі зміни:      І. Внести до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального, Кримінально-процесуального кодексів України такі зміни:  
4. 1. У Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст. 1122):      1. У Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст. 1122):  
5. 1) доповнити главою 15-А такого змісту:      1) доповнити главою 15-А такого змісту:  
6. "Глава 15-А      "Глава 15-А  
7. АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ, ЩО ПОСЯГАЮТЬ НА ЗДІЙСНЕННЯ НАРОДНОГО ВОЛЕВИЯВЛЕННЯ ТА ВСТАНОВЛЕНИЙ ПОРЯДОК ЙОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ      АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ, ЩО ПОСЯГАЮТЬ НА ЗДІЙСНЕННЯ НАРОДНОГО ВОЛЕВИЯВЛЕННЯ ТА ВСТАНОВЛЕНИЙ ПОРЯДОК ЙОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ  
8. Стаття 212-7. Порушення порядку подання відомостей про виборців чи списків виборців, списків громадян, які мають право брати участь у референдумі, та використання таких списків      Стаття 212-7. Порушення порядку подання відомостей про виборців чи списків виборців, списків громадян, які мають право брати участь у референдумі, та використання таких списків  
9. Порушення встановлених законом порядку та строків подання відомостей про виборців або порядку складання списку виборців, списку громадян, які мають право брати участь у референдумі, посадовою особою, на яку законом покладено такий обов'язок, (      Порушення встановлених законом порядку та строків подання відомостей про виборців або порядку складання списку виборців, списку громадян, які мають право брати участь у референдумі, посадовою особою, на яку законом покладено такий обов'язок, (  
10. тягнуть за собою накладення штрафу від двадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.      тягнуть за собою накладення штрафу від двадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.  
11. Порушення встановлених законом порядку та строків надання списку виборців, списку громадян, які мають право брати участь у референдумі, відповідним виборчим комісіям, комісіям з референдуму, надання недостовірного списку виборців, списку громадян, які мають право брати участь у референдумі, посадовою особою, на яку законом покладено такий обов'язок, (      Порушення встановлених законом порядку та строків надання списку виборців, списку громадян, які мають право брати участь у референдумі, відповідним виборчим комісіям, комісіям з референдуму, надання недостовірного списку виборців, списку громадян, які мають право брати участь у референдумі, посадовою особою, на яку законом покладено такий обов'язок, (  
12. тягнуть за собою накладення штрафу від двадцяти п'яти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.      тягнуть за собою накладення штрафу від двадцяти п'яти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.  
13. Порушення вимог закону про виготовлення нового примірника списку виборців для повторного голосування з урахуванням уточнень, внесених до списку виборців у день голосування, (      Порушення вимог закону про виготовлення нового примірника списку виборців для повторного голосування з урахуванням уточнень, внесених до списку виборців у день голосування, (  
14. тягне за собою накладення штрафу на членів виборчої комісії від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.      тягне за собою накладення штрафу на членів виборчої комісії від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.  
15. Стаття 212-8. Порушення права громадянина на ознайомлення зі списком виборців, списком громадян, які мають право брати участь у референдумі      Стаття 212-8. Порушення права громадянина на ознайомлення зі списком виборців, списком громадян, які мають право брати участь у референдумі  
16. Порушення права громадянина на ознайомлення в установленому законом порядку зі списком виборців, списком громадян, які мають право брати участь у референдумі, а так само відмова у видачі громадянину копії мотивованого рішення про відхилення його скарги (заяви) про внесення змін до списку виборців, списку громадян, які мають право брати участь у референдумі, або порушення строків видачі копії такого рішення -      Порушення права громадянина на ознайомлення в установленому законом порядку зі списком виборців, списком громадян, які мають право брати участь у референдумі, а так само відмова у видачі громадянину копії мотивованого рішення про відхилення його скарги (заяви) про внесення змін до списку виборців, списку громадян, які мають право брати участь у референдумі, або порушення строків видачі копії такого рішення -  
17. тягнуть за собою накладення штрафу від десяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.      тягнуть за собою накладення штрафу від десяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.  
18. Стаття 212-9. Порушення порядку ведення передвиборної агітації, агітації під час підготовки і проведення референдуму з використанням засобів масової інформації      Стаття 212-9. Порушення порядку ведення передвиборної агітації, агітації під час підготовки і проведення референдуму з використанням засобів масової інформації  
19. Порушення передбаченого законом порядку ведення передвиборної агітації, агітації під час підготовки і проведення референдуму з використанням друкованих, електронних (аудіовізуальних) засобів масової інформації або надання переваги в інформаційних телерадіопередачах чи друкованих засобах масової інформації будь-якому кандидату, політичній партії (блоку), їх передвиборним програмам (      Порушення передбаченого законом порядку ведення передвиборної агітації, агітації під час підготовки і проведення референдуму з використанням друкованих, електронних (аудіовізуальних) засобів масової інформації або надання переваги в інформаційних телерадіопередачах чи друкованих засобах масової інформації будь-якому кандидату, політичній партії (блоку), їх передвиборним програмам власниками, посадовими чи службовими особами, творчими працівниками ЗМІ (  
20. тягнуть за собою накладення штрафу від десяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.      тягнуть за собою накладення штрафу від десяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.  
21. Порушення заборони протягом визначеного законом часу у будь-якій формі коментувати чи оцінювати зміст передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми відповідного кандидата, політичної партії (блоку), давати будь-яку інформацію щодо цього кандидата, цієї політичної партії (блоку) (      Порушення заборони протягом визначеного законом часу у будь-якій формі коментувати чи оцінювати зміст передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми відповідного кандидата, політичної партії (блоку), давати будь-яку інформацію щодо цього кандидата, цієї політичної партії (блоку) власниками, посадовими чи службовими особами, творчими працівниками ЗМІ (  
22. тягне за собою накладення штрафу від сорока до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.   -1- Ключковський Ю.Б.
Склади правопорушень, зазначених у пропонованій редакції частин другої та третьої статті 212-9 Кодексу України про адміністративні правопорушення, передбачають загального суб'єкта правопорушення. У той же час за своєю природою ці правопорушення можуть бути вчинені лише спеціальними суб'єктами - власниками, посадовими чи службовими особами, творчими працівниками ЗМІ.  
Враховано   тягне за собою накладення штрафу від сорока до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.  
23. Супроводження офіційних повідомлень у період виборчого процесу коментарями, що мають агітаційний характер, а також відео-, аудіозаписами, кінозйомками, фотоілюстраціями про дії кандидата, пов'язані з виконанням ним посадових (службових) повноважень, передбачених Конституцією або законами України, (   -2- Президент України
Абзац перший частини третьої статті 212-9 викласти у такій редакції: " Супроводження офіційних повідомлень у період виборчого процесу коментарями, що мають агітаційний характер, а також відео-, аудіо записами, кінозйомками, фотоілюстраціями про дії посадових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування як кандидатів у депутати та на посади сільських, селищних, міських голів".  
Враховано   Супроводження офіційних повідомлень у період виборчого процесу коментарями, що мають агітаційний характер, а також відео-, аудіо записами, кінозйомками, фотоілюстраціями про дії посадових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування як кандидатів у депутати та на посади сільських, селищних, міських голів, (  
24. тягне за собою накладення штрафу від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.      тягне за собою накладення штрафу від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.  
25. Стаття 212-10. Порушення обмежень щодо ведення передвиборної агітації, агітація в день проведення референдуму      Стаття 212-10. Порушення обмежень щодо ведення передвиборної агітації, агітація в день проведення референдуму  
26. Здійснення передвиборної агітації особою, участь якої у передвиборній агітації заборонена законом, проведення передвиборної агітації поза строками, встановленими законом чи в місцях, що заборонені законом, здійснення передвиборної агітації у формах і засобами, що суперечать Конституції або законам України, або інше порушення встановлених законом обмежень щодо ведення передвиборної агітації, крім випадків, передбачених статтями 212-9, 212-13 та 212-14 цього Кодексу, а так само агітація в день проведення референдуму (      Здійснення передвиборної агітації особою, участь якої у передвиборній агітації заборонена законом, проведення передвиборної агітації поза строками, встановленими законом чи в місцях, що заборонені законом, здійснення передвиборної агітації у формах і засобами, що суперечать Конституції або законам України, або інше порушення встановлених законом обмежень щодо ведення передвиборної агітації, крім випадків, передбачених статтями 212-9, 212-13 та 212-14 цього Кодексу, а так само агітація в день проведення референдуму (  
27. тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від тридцяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб ( від п'ятдесяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.      тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від тридцяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб ( від п'ятдесяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.  
28. Стаття 212-11. Ненадання можливості оприлюднити відповідь щодо інформації, поширеної стосовно суб'єкта виборчого процесу      Стаття 212-11. Ненадання можливості оприлюднити відповідь щодо інформації, поширеної стосовно суб'єкта виборчого процесу  
29. Ненадання відповідному суб'єкту виборчого процесу, щодо якого оприлюднено інформацію, яку він вважає недостовірною, на його вимогу (звернення) можливості у визначеному законом порядку оприлюднити відповідь щодо такої інформації (      Ненадання відповідному суб'єкту виборчого процесу, щодо якого оприлюднено інформацію, яку він вважає недостовірною, на його вимогу (звернення) можливості у визначеному законом порядку оприлюднити відповідь щодо такої інформації (  
30. тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від ста до ста п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.      тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від ста до ста п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.  
31. Стаття 212-12. Порушення права на користування приміщеннями під час виборчої кампанії      Стаття 212-12. Порушення права на користування приміщеннями під час виборчої кампанії  
32. Порушення встановленого законом права кандидатів, політичних партій (блоків) на використання на рівних умовах будинків (приміщень) для проведення передвиборного публічного заходу чи передвиборної агітації -      Порушення встановленого законом права кандидатів, політичних партій (блоків) на використання на рівних умовах будинків (приміщень) для проведення передвиборного публічного заходу чи передвиборної агітації -  
33. тягне за собою накладення штрафу від вісімдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.      тягне за собою накладення штрафу від вісімдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.  
34. Стаття 212-13. Виготовлення або розповсюдження друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск      Стаття 212-13. Виготовлення або розповсюдження друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск  
35. Виготовлення або розповсюдження в період передвиборної агітації друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, а так само виготовлення або розповсюдження друкованих матеріалів передвиборної агітації, у яких така інформація означена неправильно чи неповно, -   -3- Ключковський Ю.Б.
Стаття 212-13 передбачає однакову санкцію як за виготовлення, так і за розповсюдження друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять передбачених законом обов'язкових відомостей. Проте, слід розрізняти виготовлення таких матеріалів поліграфічними підприємствами і замовлення виготовлення суб'єктами виборчого процесу чи третіми особами, а також організацію розповсюдження таких матеріалів, одного боку, і їх фізичне розповсюдження (рознесення, вивішування, роздавання). У зв'язку з цим пропонується розділити статтю 212-13 на дві частини, передбачивши простий (щодо розповсюдження) і кваліфікований (стосовно виготовлення, замовлення виготовлення чи організації розповсюдження) склад правопорушення.  
Враховано   Виготовлення під час виборчого процесу друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, а так само виготовлення або розповсюдження друкованих матеріалів передвиборної агітації, у яких така інформація означена неправильно чи неповно, -  
36. тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від тридцяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб ( від п'ятдесяти до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.      тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від десяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб ( від п'ятдесяти до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Замовлення виготовлення суб'єктами виборчого процесу чи третіми особами, організація розповсюдження та їх фізичне розповсюдження (рознесення, вивішування, роздавання) в період передвиборної агітації друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, а так само виготовлення або розповсюдження друкованих матеріалів передвиборної агітації, у яких така інформація означена неправильно чи неповно, - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від трьох до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб ( від двадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.  
37. Стаття 212-14. Порушення порядку розміщення агітаційних матеріалів чи політичної реклами або розміщення їх у заборонених законом місцях      Стаття 212-14. Порушення порядку розміщення агітаційних матеріалів чи політичної реклами або розміщення їх у заборонених законом місцях  
38. Порушення встановленого законом порядку розміщення агітаційних матеріалів чи політичної реклами або розміщення їх у заборонених законом місцях -   -4- Ключковський Ю.Б.
Стаття 212-14 не розрізняє розміщення агітматеріалів (листівок, оголошень і т.п.) фізичними особами, з одного боку, та матеріалів політичної реклами підприємствами - розповсюджувачами реклами, з іншого. У зв'язку з цим пропонується розділити статтю 212-14 на дві частини, передбачивши простий і кваліфікований склад правопорушення та відповідні диференційовані санкції.  
Враховано   Порушення встановленого законом порядку розміщення агітаційних матеріалів чи політичної реклами або розміщення їх у заборонених законом місцях громадянином -  
39. тягнуть за собою накладення штрафу від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.      тягнуть за собою накладення штрафу від п'яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Порушення встановленого законом порядку розміщення агітаційних матеріалів чи матеріалів політичної реклами підприємствами - розповсюджувачами реклами - тягнуть за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.  
40. Стаття 212-15. Порушення порядку надання фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення виборчої кампанії      Стаття 212-15. Порушення порядку надання фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення виборчої кампанії  
41. Порушення порядку надання фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення виборчої кампанії -   -5- Ключковський Ю.Б.
Диспозицію статті 212-15 слід доповнити словами: "... якщо у зазначених діях відсутній склад злочину" (у зв'язку із включенням статті 159-1 до Кримінального кодексу України).  
Враховано   Порушення порядку надання фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення виборчої кампанії, якщо у зазначених діях відсутній склад злочину-  
42. тягне за собою накладення штрафу на громадян від п'ятдесяти до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від сімдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.      тягне за собою накладення штрафу на громадян від п'ятдесяти до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від сімдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.  
43. Стаття 212-16. Замовлення або виготовлення виборчих бюлетенів понад встановлену кількість      Стаття 212-16. Замовлення або виготовлення виборчих бюлетенів понад встановлену кількість  
44. Замовлення або виготовлення виборчих бюлетенів понад встановлену рішенням відповідної виборчої комісії кількість (      Замовлення або виготовлення виборчих бюлетенів понад встановлену рішенням відповідної виборчої комісії кількість (  
45. тягне за собою накладення штрафу від двадцяти п'яти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.      тягне за собою накладення штрафу від двадцяти п'яти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.  
46. Стаття 212-17. Ненадання копії виборчого протоколу      Стаття 212-17. Ненадання копії виборчого протоколу  
47. Ненадання у випадках та порядку, встановлених законом, головою відповідної виборчої комісії або особою, яка відповідно до закону виконує його обов'язки, копії виборчого протоколу (      Ненадання у випадках та порядку, встановлених законом, головою відповідної виборчої комісії або особою, яка відповідно до закону виконує його обов'язки, копії виборчого протоколу (  
48. тягне за собою накладення штрафу від двадцяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.      тягне за собою накладення штрафу від двадцяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.  
49. Стаття 212-18. Невиконання рішення виборчої комісії, комісії з референдуму      Стаття 212-18. Невиконання рішення виборчої комісії, комісії з референдуму  
50. Невиконання рішення виборчої комісії, комісії з референдуму, прийнятого в межах їх повноважень, (      Невиконання рішення виборчої комісії, комісії з референдуму, прийнятого в межах їх повноважень, (  
51. тягне за собою накладення штрафу на громадян від п'ятнадцяти до двадцяти п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб ( від тридцяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.      тягне за собою накладення штрафу на громадян від п'ятнадцяти до двадцяти п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб ( від тридцяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.  
52. Стаття 212-19. Відмова у звільненні члена виборчої комісії від виконання виробничих чи службових обов'язків або його безпідставне звільнення з роботи      Стаття 212-19. Відмова у звільненні члена виборчої комісії від виконання виробничих чи службових обов'язків або його безпідставне звільнення з роботи  
53. Відмова у звільненні члена виборчої комісії від виконання виробничих чи службових обов'язків за основним місцем роботи на час виконання ним повноважень члена виборчої комісії (      Відмова у звільненні члена виборчої комісії від виконання виробничих чи службових обов'язків за основним місцем роботи на час виконання ним повноважень члена виборчої комісії (  
54. тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.      тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.  
55. Звільнення члена виборчої комісії з роботи або переведення його на нижчу посаду з підстав, пов'язаних із виконанням його обов'язків у виборчій комісії, (      Звільнення члена виборчої комісії з роботи або переведення його на нижчу посаду з підстав, пов'язаних із виконанням його обов'язків у виборчій комісії, (  
56. тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від шістдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.      тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від шістдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.  
57. Стаття 212-20. Порушення порядку опублікування документів, пов'язаних з підготовкою і проведенням виборів, референдуму      Стаття 212-20. Порушення порядку опублікування документів, пов'язаних з підготовкою і проведенням виборів, референдуму  
58. Порушення встановленого законом порядку опублікування документів та іншої інформації, пов'язаних з підготовкою і проведенням виборів, референдуму, (   -6- Ключковський Ю.Б.
У диспозиції статті 212-20 слід уточнити суб'єкта правопорушення - виборча комісія (посадова особа виборчої комісії) чи засіб масової інформації (його посадова особа) .  
Враховано   Порушення встановленого законом порядку опублікування документів та іншої інформації, пов'язаних з підготовкою і проведенням виборів, референдуму виборчою комісією чи засобом масової інформації, (  
59. тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян";      тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян";  
60. 2) статті 186-2 і 186-4 виключити;      2) статті 186-2 і 186-4 виключити;  
61. 3) у статті 221 та частині першій статті 294 цифри "186-2, 186-4 - 188-1" замінити цифрами "186-5-188-1", а цифри "212-2, 212-3, 212-4, 212-5, 212-6" - цифрами "212-2 (212-20";      3) у статті 221 та частині першій статті 294 цифри "186-2, 186-4 - 188-1" замінити цифрами "186-5-188-1", а цифри "212-2, 212-3, 212-4, 212-5, 212-6" - цифрами "212-2 (212-20";  
62. 4) у частині першій статті 255:      4) у частині першій статті 255:  
63. у пункті 1:      у пункті 1:  
64. в абзаці другому цифри "186-188" замінити цифрами "186, 186-1, 186-3, 186-5 - 188" та доповнити абзац цифрами "212-7, 212-8, 212-10, 212-12, 212-13, 212-14, 212-20";      в абзаці другому цифри "186-188" замінити цифрами "186, 186-1, 186-3, 186-5 - 188" та доповнити абзац цифрами "212-7, 212-8, 212-10, 212-12, 212-13, 212-14, 212-20";  
65. абзац "органів Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (стаття 164-8 в частині недотримання квоти демонстрування національних фільмів при використанні національного екранного часу на каналах мовлення телебачення України)" доповнити словом і цифрами "стаття 212-9";      абзац "Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, її представники в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (стаття 164-6 - в частині демонстрування і розповсюдження фільмів без державного посвідчення на право розповсюдження і демонстрування фільмів на каналах мовлення телебачення України; стаття 164-7 - в частині порушення умов розповсюдження і демонстрування фільмів, передбачених державним посвідченням на право розповсюдження і демонстрування фільмів на каналах мовлення телебачення України; стаття 164-8 в частині недотримання квоти демонстрування національних фільмів при використанні національного екранного часу на каналах мовлення телебачення України)" доповнити словом і цифрами "стаття 212-9";  
66. пункт 2 викласти в такій редакції:      пункт 2 викласти в такій редакції:  
67. "2) посадові особи, уповноважені на те виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад (статті 78 (84 (крім порушень санітарно-гігієнічних правил і норм по охороні атмосферного повітря, а також правопорушень, пов'язаних з перевищенням нормативів рівня шуму, утворюваного автомототранспортними засобами під час роботи), статті 103-1, 103-2, 104, стаття 105 (за порушення правил боротьби з бур'янами), частина перша статті 106-1, статті 106-2, 149 (154, 155, 156, 159 (160, 160-2, стаття 175-1 (за порушення, вчинені у місцях, заборонених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради), статті 183, 185-1, 186-5, 212-7, 212-8, 212-10-212-17, 212-19, 212-20)";   -7- Президент України
В пункті 4 статті 1 розділу І Закону, що надійшов на підпис: - в абзаці шостому цифри 212-7, 212-8, 212-10-212-17, 212-19, 212-20 виключити.  
Враховано   "2) посадові особи, уповноважені на те виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад (статті 78 (84 (крім порушень санітарно-гігієнічних правил і норм по охороні атмосферного повітря, а також правопорушень, пов'язаних з перевищенням нормативів рівня шуму, утворюваного автомототранспортними засобами під час роботи), статті 103-1, 103-2, 104, стаття 105 (за порушення правил боротьби з бур'янами), частина перша статті 106-1, статті 106-2, 149 (154, 155, 156, 159 (160, 160-2, стаття 175-1 (за порушення, вчинені у місцях, заборонених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради), статті 183, 185-1, 186-5)";  
68. доповнити пунктом 2-2 такого змісту:      доповнити пунктом 2-2 такого змісту:  
69. "2-2) голова, заступник голови, секретар або інші члени виборчої комісії, комісії з референдуму, уповноважені на те виборчою комісією, комісією з референдуму (статті 212-18, 212-20)";   -8- Президент України
В пункті 4 статті 1 розділу І Закону, що надійшов на підпис: - в абзаці восьмому слова "або", та "уповноважені на те виборчою комісією, комісією з референдуму" виключити.  
Враховано   "2-2) голова, заступник голови, секретар, інші члени виборчої комісії, комісії з референдуму, кандидати, уповноважені особи, офіційні спостерігачі (статті 212-18, 212-20)";  
    -9- Ключковський Ю.Б.
Враховуючи редакцію нового пункту 2-2, доцільно передбачити у відповідних випадках повноваження кандидатів, уповноважених осіб, офіційних спостерігачів складати протокол про адміністративне порушення. Пункт 2-2 пропонується викласти в редакції: "голова, заступник голови, секретар виборчої комісії, комісії з референдуму, інший член комісії, уповноважений на це рішенням виборчої комісії, комісії з референдуму, до складу якої він входить"  
Враховано частково    
70. 5) у частині другій статті 277 слово і цифри "186-2 і 186-4" замінити цифрами "212-7 (212-20".      5) у частині другій статті 277 слово і цифри "186-2 і 186-4" замінити цифрами "212-7 (212-20".  
71. 2. У Кримінальному кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 25-26, ст. 131):      2. У Кримінальному кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 25-26, ст. 131):  
72. 1) доповнити статтею 159-1 такого змісту:      1) доповнити статтею 159-1 такого змісту:  
73. "Стаття 159-1. Порушення порядку фінансування виборчої кампанії кандидата, політичної партії (блоку)      "Стаття 159-1. Порушення порядку фінансування виборчої кампанії кандидата, політичної партії (блоку)  
74. 1. Надання фінансової (матеріальної) підтримки у великому розмірі для здійснення виборчої кампанії кандидату, політичній партії (блоку), з порушенням встановленого законом порядку, шляхом передачі грошових коштів або матеріальних цінностей на безоплатній основі чи за необґрунтовано заниженими розцінками, виготовлення або поширення агітаційних матеріалів, не оплачених з виборчого фонду чи оплачених з виборчого фонду за необґрунтовано заниженими розцінками, або оплати виготовлення чи поширення таких матеріалів (      1. Надання фінансової (матеріальної) підтримки у великому розмірі для здійснення виборчої кампанії кандидату, політичній партії (блоку), з порушенням встановленого законом порядку, шляхом передачі грошових коштів або матеріальних цінностей на безоплатній основі чи за необґрунтовано заниженими розцінками, виготовлення або поширення агітаційних матеріалів, не оплачених з виборчого фонду чи оплачених з виборчого фонду за необґрунтовано заниженими розцінками, або оплати виготовлення чи поширення таких матеріалів (  
75. карається штрафом від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або позбавленням волі на той самий строк.   -10- Президент України
Абзац другий частини першої статті 159-1 після слів "виправними роботами на строк до двох років, або" доповнити словами "обмеженням волі на строк до двох років, або".  
Враховано   карається штрафом від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до двох років, або позбавленням волі на той самий строк.  
76. 2. Умисне використання у великому розмірі фінансової (матеріальної) підтримки у здійсненні виборчої кампанії кандидата, політичної партії (блоку) кандидатом, його уповноваженим представником чи уповноваженою особою партії (блоку) з порушенням встановленого законом порядку -   -11- Ключковський Ю.Б.
У диспозиції частини другої статті 159-1 як суб'єкт злочину передбачений "уповноважений представник кандидата". Проте виборче законодавство передбачає "довірену особу кандидата" (для кандидатів, які балотуються за мажоритарною системою). У зв'язку з цим доцільно передбачити саме такого суб'єкта злочину.  
Враховано   2. Умисне використання у великому розмірі фінансової (матеріальної) підтримки у здійсненні виборчої кампанії кандидата, політичної партії (блоку) кандидатом, його уповноваженим представником, довіреною особою кандидата чи уповноваженою особою партії (блоку) з порушенням встановленого законом порядку -  
77. карається штрафом від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або позбавленням волі на той самий строк.   -12- Президент України
Абзац другий частини другої статті 159-1 після слів "виправними роботами на строк до двох років, або" доповнити словами "обмеженням волі на строк до двох років, або".  
Враховано   карається штрафом від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до двох років, або позбавленням волі на той самий строк.  
78. 3. Дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, вчинені за попередньою змовою групою осіб або з метою висування обумовленого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, (   -13- Ключковський Ю.Б.
У диспозиції частини третьої статті 159-1 як кваліфікований склад злочину передбачено надання фінансової (матеріальної) підтримки у великому розмірі "з метою висування обумовленого кандидата". Оскільки подібна мета має суб'єктивний характер і не може бути об'єктивно встановлена, пропонується у диспозиції частини третьої статті 159-1 виключити слова "або з метою висування обумовленого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови".  
Враховано   3. Дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, вчинені за попередньою змовою групою осіб, (  
79. караються позбавленням волі на строк від п'яти до десяти років.      караються позбавленням волі на строк від п'яти до десяти років.  
80. Примітка. Великим розміром у цій статті визнається розмір суми грошей, вартість майна чи вигод майнового характеру, що перевищує сто неоподатковуваних мінімумів доходів громадян";   -14- Ключковський Ю.Б.
У примітці до статті 159-1 "великий розмір фінансової (матеріальної) допомоги" встановлюється у розмірі, що перевищує сто неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (тобто 1700 гривень). Водночас стаття 53 Закону України "Про вибори народних депутатів" встановлює межу добровільного внеску фізичної особи до виборчого фонду партії (блоку) у розмірі чотирьохсот мінімальних розмірів заробітної плати (тобто, станом на 1 грудня 2005 року, 132.800 гривень, або майже у 80 разів більше). Враховуючи такий розмір одноразового внеску до виборчого фонду партії (блоку) чи кандидата, пропонується у зазначеній примітці слова "сто неоподатковуваних мінімумів доходів громадян" замінити словами "чотириста мінімальних розмірів заробітної плати".  
Враховано   Примітка. Великим розміром у цій статті визнається розмір суми грошей, вартість майна чи вигод майнового характеру, що перевищує чотириста мінімальних розмірів заробітної плати";  
81. 2) статті 157 (159 викласти в такій редакції:      2) статті 157, 158, 159 викласти в такій редакції:  
82. "Стаття 157. Перешкоджання здійсненню виборчого права або права брати участь у референдумі, роботі виборчої комісії або комісії з референдуму чи діяльності офіційного спостерігача      "Стаття 157. Перешкоджання здійсненню виборчого права або права брати участь у референдумі, роботі виборчої комісії або комісії з референдуму чи діяльності офіційного спостерігача  
83. 1. Перешкоджання вільному здійсненню громадянином свого виборчого права або права брати участь у референдумі, перешкоджання діяльності іншого суб'єкта виборчого процесу, ініціативної групи референдуму, комісії з референдуму або члена виборчої комісії, ініціативної групи референдуму, комісії з референдуму або офіційного спостерігача при виконанні ними своїх повноважень, поєднані з підкупом, обманом або примушуванням, (   -15- Ключковський Ю.Б.
У диспозиції частини першої нової редакції статті 157 допущено неясне формулювання. У зв'язку з цим пропонується текст після слів "іншого суб'єкта виборчого процесу" викласти в редакції: "...члена виборчої комісії, ініціативної групи референдуму або її члена, комісії з референдуму або її члена, офіційного спостерігача..." і далі за текстом.  
Враховано   1. Перешкоджання вільному здійсненню громадянином свого виборчого права або права брати участь у референдумі, перешкоджання діяльності члена виборчої комісії, ініціативної групи референдуму або її члена, комісії з референдуму або її члена, офіційного спостерігача , ініціативної групи референдуму, комісії з референдуму або члена виборчої комісії, ініціативної групи референдуму, комісії з референдуму або офіційного спостерігача при виконанні ними своїх повноважень, поєднані з підкупом, обманом або примушуванням, (  
84. караються штрафом від трьохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до двох років, або позбавленням волі на той самий строк.   -16- Ключковський Ю.Б.
У санкції частини першої нової редакції статті 157 доцільно припустити покарання у вигляді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю.  
Враховано   караються штрафом від трьохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до двох років, або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від одного до трьох років.  
85. 2. Ті самі діяння, поєднані із застосуванням насильства, знищенням чи пошкодженням майна, погрозою застосування насильства або знищення чи пошкодження майна, (   -17- Президент України
Абзац перший частини другої нової редакції статті 157 КК України після слів "насильства або знищення чи пошкодження майна" доповнити словами "або іншим способом".  
Враховано   2. Ті самі діяння, поєднані із застосуванням насильства, знищенням чи пошкодженням майна, погрозою застосування насильства або знищення чи пошкодження майна, або іншим способом, (  
86. караються штрафом від чотирьохсот до шестисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від одного до трьох років.   -18- Ключковський Ю.Б.
Склад злочину, передбачений частиною другою нової редакції статті 157, не повністю узгоджується із передбаченою санкцією. У зв'язку з цим пропонується у санкції частини другої статті 157 виключити слова "штрафом від чотирьохсот до шестисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або".  
Враховано   караються обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від одного до трьох років.  
87. 3. Діяння, передбачені частинами першою або другою цієї статті, вчинені за попередньою змовою групою осіб або членом виборчої комісії чи іншою службовою особою з використанням свого службового становища, (   -19- Ключковський Ю.Б.
Диспозиція частини третьої нової редакції статті 157 дає кваліфіковані склади злочинів, прості склади яких передбачені частинами першою та другою цієї статті. У разі вчинення злочину, простий склад якого передбачений частиною другою цієї статті, санкція частини третьої не повністю узгоджується із відповідним кваліфікованим складом злочину. У зв'язку з цим пропонується розділити частину третю на дві частини, одна з яких містить кваліфікований склад злочину порівняно з частиною першою, а інша - кваліфікований склад злочину порівняно з частиною другою цієї статті, і другому випадку у відповідній санкції виключити слова "штрафом від п'ятисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або".  
Враховано частково   3. Діяння, передбачені частинами першою або другою цієї статті, вчинені за попередньою змовою групою осіб або членом виборчої комісії чи іншою службовою особою з використанням свого службового становища, (  
88. караються штрафом від п'ятисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк від двох до п'яти років, або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від двох до трьох років.   -20- Ключковський Ю.Б.
Покарання у вигляді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю, передбачено санкціями частин другої-четвертої статті 157 як додаткове (до трьох років), в умовах п'ятирічного виборчого циклу не завжди ефективне, якщо йде мова про заборону обіймати посади у виборчих комісіях. У зв'язку з цим пропонується запровадити це покарання у відповідних санкціях і як основне. Це ж стосується відповідних санкцій статей 158 та 159.  
Відхилено   караються обмеженням волі на строк від двох до п'яти років, або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від двох до трьох років.  
89. 4. Втручання службової особи з використанням службового становища у здійснення виборчою комісією чи комісією з референдуму їх повноважень, установлених законом, вчинене шляхом незаконної вимоги чи вказівки з метою вплинути на рішення виборчої комісії чи комісії з референдуму, -      4. Втручання службової особи з використанням службового становища у здійснення виборчою комісією чи комісією з референдуму їх повноважень, установлених законом, вчинене шляхом незаконної вимоги чи вказівки з метою вплинути на рішення виборчої комісії чи комісії з референдуму, -  
90. карається штрафом від п'ятисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк від двох до п'яти років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від двох до трьох років.      карається штрафом від п'ятисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк від двох до п'яти років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від двох до трьох років.  
91. Стаття 158. Фальсифікація виборчих документів, документів референдуму чи фальсифікація підсумків голосування      Стаття 158. Фальсифікація виборчих документів, документів референдуму чи фальсифікація підсумків голосування  
92. 1. Незаконне виготовлення або зберігання чи перевезення завідомо незаконно виготовлених виборчих бюлетенів, бюлетенів для голосування на референдумі (   -21- Президент України
Абзац перший частини першої нової редакції статті 158 викласти у такій редакції: "1.Незаконне виготовлення або зберігання чи використання завідомо незаконно виготовлених виборчих бюлетенів, бланків відкріпних посвідчень, бюлетенів для голосування на референдумі".  
Враховано   1. Незаконне виготовлення або зберігання чи використання завідомо незаконно виготовлених виборчих бюлетенів, бланків відкріпних посвідчень, бюлетенів для голосування на референдумі -  
93. караються штрафом від двохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від одного до трьох років.      караються штрафом від двохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від одного до трьох років.  
94. 2. Підробка виборчих документів, документів референдуму, вчинена членом виборчої комісії, комісії з референдуму, кандидатом, його уповноваженим представником, уповноваженою особою політичної партії (блоку), членом ініціативної групи референдуму, (   -22- Президент України
У абзаці першому частини другої статті 158 КК України після слів "документів референдуму" доповнити словами "а так само використання завідомо підроблених виборчих документів, документів референдуму".  
Враховано   2. Підробка виборчих документів, документів референдуму, а так само використання завідомо підроблених виборчих документів, документів референдуму, вчинені членом виборчої комісії, комісії з референдуму, кандидатом, його уповноваженим представником, уповноваженою особою політичної партії (блоку), членом ініціативної групи референдуму, (  
95. карається штрафом від трьохсот до шестисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк від одного до чотирьох років, або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від одного до трьох років.   -23- Ключковський Ю.Б.
Частина друга нової редакції статті 158 передбачає лише формальний склад злочину (без урахування наслідків). Доцільно передбачити окремою частиною відповідний матеріальний склад злочину ("що призвело до неможливості визначити волевиявлення виборців на виборчій дільниці чи у відповідних виборах (референдумі)") з більш тяжкими санкціями.  
Враховано   караються штрафом від трьохсот до шестисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк від одного до чотирьох років, або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від одного до трьох років. 3. Підробка виборчих документів, документів референдуму, а так само використання завідомо підроблених виборчих документів, документів референдуму, вчинені членом виборчої комісії, комісії з референдуму, кандидатом, його уповноваженим представником, уповноваженою особою політичної партії (блоку), членом ініціативної групи референдуму, що призвело до неможливості визначити волевиявлення виборців на виборчій дільниці чи у відповідних виборах (референдумі) ( караються обмеженням волі на строк від трьох до п'яти років, або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від одного до трьох років 4. Незаконна передача іншій особі виборчого бюлетеня виборцем - карається обмеженням волі на строк від одного до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від одного до трьох років  
    -24- Ключковський Ю.Б.
Частина друга чинної редакції статті 158 передбачає склад злочину "незаконна передача іншій особі виборчого бюлетеня" з загальним суб'єктом злочину. У зв'язку з цим доцільно додати окрему частину нової редакції статті 158 з цим складом злочину і відповідною санкцією.  
Враховано    
96. 3. Незаконне знищення чи псування виборчого бюлетеня, бюлетеня для голосування на референдумі, виборчого протоколу чи протоколу комісії з референдуму або скриньки з бюлетенями, або їх викрадення чи приховування, що призвело до неможливості визначити волевиявлення виборців чи встановити результати референдуму, (   -25- Маркуш М.А.
У зв'язку із набранням чинності Законом України "Про внесення змін до Кримінального та Кримінально-процесуального кодексів України щодо відповідальності за знищення виборчої документації", прийнятим Верховною Радою України 01.12.2005 року, необхідно внести відповідні зміни і в абзац перший частини п'ятої статті 158 КК України, виклавши його в такій редакції: "5. Викрадення чи приховування виборчого бюлетеня, бюлетеня для голосування на референдумі, виборчого протоколу чи протоколу комісії з референдуму або скриньки з бюлетенями, або незаконне знищення чи псування скриньки з бюлетенями, що призвело до неможливості визначити волевиявлення виборців чи встановити результати референдуму"  
Враховано частково   5. Викрадення чи приховування виборчих бюлетенів, бюлетенів для голосування на референдумі, виборчого протоколу чи протоколу комісії з референдуму або скриньки з бюлетенями, або незаконне знищення чи псування скриньки з бюлетенями - караються штрафом від двохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до двох років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до двох років. 6. Викрадення чи приховування виборчих бюлетенів, бюлетенів для голосування на референдумі, виборчого протоколу чи протоколу комісії з референдуму або скриньки з бюлетенями, або незаконне знищення чи псування скриньки з бюлетенями, що вплинуло на результати голосування виборців на виборчій дільниці або у межах виборчого округу, (  
    -26- Ключковський Ю.Б.
Частину п'яту статті 158 пропонується розділити на дві частини, одна з яких передбачає формальний склад злочину, а інша - матеріальний ("що призвело до неможливості визначити..."), передбачивши і відповідні санкції.  
Враховано    
97. караються штрафом від чотирьохсот до семисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до п'яти років, або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від двох до трьох років.      караються штрафом від чотирьохсот до семисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до п'яти років, або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від двох до трьох років.  
98. 4. Підписання виборчого протоколу чи протоколу комісії з референдуму до остаточного підрахунку голосів чи встановлення результатів голосування або включення неврахованих виборчих бюлетенів чи бюлетенів для голосування на референдумі до числа бюлетенів, використаних при голосуванні, або надання громадянину можливості проголосувати за іншу особу чи проголосувати більше ніж один раз в ході голосування, або надання виборчого бюлетеня громадянину, який не включений до списку виборців на даній виборчій дільниці чи списку громадян, які мають право брати участь у референдумі на даній дільниці для голосування, або підміна дійсних виборчих бюлетенів з позначками виборців чи громадян, які мають право брати участь у референдумі, або складання завідомо недостовірного протоколу, або незаконне внесення до протоколу змін після його заповнення, або незаконне знищення чи псування виборчого бюлетеня, бюлетеня для голосування на референдумі, виборчого протоколу чи протоколу комісії з референдуму або скриньки з бюлетенями, або їх викрадення чи приховування, що призвело до неможливості визначити волевиявлення виборців чи встановити результати референдуму, вчинені членом виборчої комісії, комісії з референдуму, (   -27- Президент України
Абзац перший частини четвертої статті 158 КК України після слів "які мають право брати участь у референдумі на даній дільниці для голосування" доповнити словами "або надання виборцю заповненого виборчого бюлетеня чи незаконна передача іншій особі незаповненого виборчого бюлетеня".  
Враховано   7. Підписання виборчого протоколу чи протоколу комісії з референдуму до остаточного підрахунку голосів чи встановлення результатів голосування або включення неврахованих виборчих бюлетенів чи бюлетенів для голосування на референдумі до числа бюлетенів, використаних при голосуванні, або підміна дійсних виборчих бюлетенів з позначками виборців чи громадян, які мають право брати участь у референдумі, або незаконне внесення до протоколу змін після його заповнення, або викрадення чи приховування виборчого бюлетеня, бюлетеня для голосування на референдумі, виборчого протоколу чи протоколу комісії з референдуму або скриньки з бюлетенями, або незаконне знищення чи псування скриньки з бюлетенями, що призвело до неможливості визначити волевиявлення виборців чи встановити результати референдуму, вчинені членом виборчої комісії, комісії з референдуму (  
    -28- Маркуш М.А.
У зв'язку із набранням чинності Законом України "Про внесення змін до Кримінального та Кримінально-процесуального кодексів України щодо відповідальності за знищення виборчої документації", прийнятим Верховною Радою України 01.12.2005 року, необхідно внести відповідні зміни і в абзац перший частини сьомої статті 158 КК України, виклавши його в такій редакції: "7. Підписання виборчого протоколу чи протоколу комісії з референдуму до остаточного підрахунку голосів чи встановлення результатів голосування або включення неврахованих виборчих бюлетенів чи бюлетенів для голосування на референдумі до числа бюлетенів, використаних при голосуванні, або надання громадянину можливості проголосувати за іншу особу чи проголосувати більше ніж один раз в ході голосування, або надання виборчого бюлетеня громадянину, який не включений до списку виборців на даній виборчій дільниці чи списку громадян, які мають право брати участь у референдумі на даній дільниці для голосування, або надання виборцю заповненого виборчого бюлетеня, або підміна дійсних виборчих бюлетенів з позначками виборців чи громадян, які мають право брати участь у референдумі, або, або незаконне внесення до протоколу змін після його заповнення, або викрадення чи приховування виборчого бюлетеня, бюлетеня для голосування на референдумі, виборчого протоколу чи протоколу комісії з референдуму або скриньки з бюлетенями, або незаконне знищення чи псування скриньки з бюлетенями, що призвело до неможливості визначити волевиявлення виборців чи встановити результати референдуму, вчинені членом виборчої комісії, комісії з референдуму".  
Враховано    
99. караються штрафом від семисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк від трьох до п'яти років, або позбавленням волі на строк від трьох до шести років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від двох до трьох років.   -29- -29-н.д.Ключковський Ю..Б. (р.к.№244) Частина шоста статті 158 описує дуже різноманітні та неоднорідні за об'єктивною стороною склади злочинів. У зв'язку з цим із диспозиції частини четвертої доцільно вилучити в окрему частину такі склади злочинів: "умисне надання громадянину можливості проголосувати за іншу особу чи проголосувати більше ніж один раз у ході голосування, або надання виборчого бюлетеня чи бюлетеня для голосування на референдумі особі, яка не включена до списку виборців (громадян, які мають право брати участь у референдумі) на відповідній виборчій дільниці (дільниці з референдуму), або надання виборцю заповненого виборчого бюлетеня (бюлетеня для голосування на референдумі)" (виділено склад злочину, передбачений чинною редакцією статті 158, пропущений у новій редакції), передбачивши відповідні санкції.  Враховано   караються штрафом від семисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк від трьох до п'яти років, або позбавленням волі на строк від трьох до шести років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від двох до трьох років. 8. Умисне надання членом виборчої комісії чи комісії з референдуму громадянину можливості проголосувати за іншу особу чи проголосувати більше ніж один раз у ході голосування, або надання виборчого бюлетеня чи бюлетеня для голосування на референдумі особі, яка не включена до списку виборців (громадян, які мають право брати участь у референдумі) на відповідній виборчій дільниці (дільниці з референдуму), або надання виборцю заповненого виборчого бюлетеня (бюлетеня для голосування на референдумі) - караються обмеженням волі на строк від трьох до п'яти років, або позбавленням волі на строк від трьох до шести років, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від двох до трьох років  
100. Стаття 159. Порушення таємниці голосування      Стаття 159. Порушення таємниці голосування  
101. 1. Умисне порушення таємниці голосування під час проведення виборів або референдуму (   -30- Ключковський Ю.Б.
У диспозиції частини першої статті 159 доцільно розкрити зміст "порушення таємниці голосування", доповнивши її словами: "що виявилося у розголошенні змісту волевиявлення громадянина, що взяв участь у виборах або референдумі)".  
Враховано   1. Умисне порушення таємниці голосування під час проведення виборів або референдуму, що виявилося у розголошенні змісту волевиявлення громадянина, що взяв участь у виборах або референдумі (  
102. карається штрафом від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років.      карається штрафом від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років.  
103. 2. Те саме діяння, вчинене членом виборчої комісії або комісії з референдуму чи іншою службовою особою з використанням свого службового становища, (      2. Те саме діяння, вчинене членом виборчої комісії або комісії з референдуму чи іншою службовою особою з використанням свого службового становища, (  
104. карається штрафом від трьохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від одного до трьох років".      карається штрафом від трьохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від одного до трьох років".  
105. 3. Частину першу статті 112 Кримінально-процесуального кодексу України після цифр "159" доповнити цифрами "159-1".      3. Частину першу статті 112 Кримінально-процесуального кодексу України після цифр "159" доповнити цифрами "159-1".  
106. ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.      ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.