Про м'ясо та м'ясні продукти (Друге читання)
№ п.п. | Редакція, прийнята в першому читанні | Пропозиції | Висновки | Остаточна редакція |
0. | Проект | Проект | ||
1. | ЗАКОН УКРАЇНИ | ЗАКОН УКРАЇНИ | ||
2. | Про м'ясо та м'ясні продукти | Про м'ясо та м'ясні продукти | ||
3. | Цей Закон визначає організаційні та правові засади забезпечення якості і безпеки м'яса та м'ясних продуктів для життя, здоров'я населення і довкілля під час їх виробництва, переробки, пакування, зберігання, транспортування та реалізації, а також вивезення з України і ввезення в Україну. | -1- Томич І.Ф. "виробництва" у відповідному відмінку та числі. | Враховано | Цей Закон визначає організаційні та правові засади забезпечення якості і безпеки м'яса та м'ясних продуктів для життя, здоров'я населення і довкілля під час їх виробництва, переробки, пакування, зберігання, транспортування та реалізації, а також вивезення з України і ввезення в Україну. |
4. | Стаття 1. Терміни та їх визначення | Стаття 1. Терміни та їх визначення | ||
5. | У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні: | У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні: | ||
6. | атестація - процедура оцінки санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного стану та технічних можливостей суб'єкта господарювання з метою забезпечення стабільного випуску продукції, яка відповідає встановленим вимогам щодо якості та безпеки; | атестація виробництва - процедура оцінки санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного стану та технічних можливостей виробництва суб'єкта господарювання з метою забезпечення стабільного випуску чи постачання продукції, яка відповідає встановленим вимогам щодо якості та безпеки; | ||
7. | загальновідомі назви - назви виробів, регламентовані вимогами чинних національних і міжнародних стандартів; | загальновідомі назви - назви виробів, регламентовані вимогами національних і міжнародних стандартів; | ||
8. | маркування - інформація про м'ясо, м'ясну сировину та м'ясні продукти, нанесена на упаковку відповідно до вимог нормативно-правових актів і нормативних документів; | маркування - інформація про м'ясо, м'ясну сировину та м'ясні продукти, нанесена на упаковку відповідно до вимог нормативно-правових актів і нормативних документів; | ||
9. | м'ясо - туша тварини або тушка птиці та її частини, що являють собою сукупність м'язової, жирової, сполучної тканин з кістками; | м'ясо - туша тварини або тушка птиці та її частини, що являють собою сукупність м'язової, жирової, сполучної тканин з кістками; | ||
10. | м'ясо механічного обвалювання (дообвалювання) - м'ясна маса, отримана шляхом механічного відокремлення м'яса від тушок птиці (окремих її частин), яловичих, свинячих та баранячих кісток і пісної баранини; | м'ясо механічного обвалювання (дообвалювання) - м'ясна маса, отримана шляхом механічного відокремлення м'яса від тушок птиці (окремих її частин), яловичих, свинячих та баранячих кісток і пісної баранини; | ||
11. | м'ясні продукти - продукти, в яких м'ясна сировина становить не менше 50 відсотків; | м'ясні продукти - продукти, у яких м'ясна сировина становить не менше 50 відсотків; | ||
12. | м'ясна сировина - м'ясо, піддане сортовому або спеціальному відокремленню від кісток, субпродукти, шкурка свиняча, жири та інші продукти забою тварин чи полювання; | м'ясна сировина - м'ясо, піддане сортовому або спеціальному відокремленню від кісток, субпродукти, шкурка свиняча, жири та інші продукти забою тварин чи полювання; | ||
13. | пакування - засіб чи комплекс засобів, які забезпечують захист м'ясної сировини, м'яса та м'ясних продуктів від пошкоджень та забруднень; | пакування - засіб чи комплекс засобів, які забезпечують захист м'ясної сировини, м'яса та м'ясних продуктів від пошкоджень та забруднень; постачальник м'яса - юридична особа незалежно від форми власності та фізична особа - суб'єкт підприємницької діяльності, які здійснюють заготівлю, транспортування, зберігання, реалізацію, ввезення та вивезення з України м'яса та м'ясних продуктів; | ||
14. | сировина для виробництва м'яса - сільськогосподарські та дикі тварини і птиця; | сировина для виробництва м'яса - сільськогосподарські та дикі тварини і птиця; | ||
15. | стихійний ринок - місце несанкціонованого продажу продуктів харчування, де відсутній постійний ветеринарно-санітарний контроль якості та безпеки харчових продуктів; | стихійний ринок - місце несанкціонованого продажу продуктів харчування, де відсутній постійний ветеринарно-санітарний контроль якості та безпеки харчових продуктів; | ||
16. | суб'єкт господарювання - юридична особа незалежно від форми власності, а також фізична особа - суб'єкт підприємницької діяльності, які здійснюють вирощування та постачання сировини для виробництва м'яса, а також виробництво і переробку м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів. | -2- Нощенко М.П. Викласти у редакції: суб'єкт господарювання-юридична особа незалежно від форми власності, а також фізична особа-суб'єкт підприємницької діяльності, особисте селянське господарство, громадянин який утримує сільськогосподарські тварини чи птицю які здійснюють вирощування та постачання сировини для виробництва м'яса, а також виробництво і переробку м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів. Доповнити розділом: Постачальник м'яса-юридична особа незалежно від форми власності та фізична особа-суб'єкт підприємницької діяльності, які здійснюють заготівлю, транспортування, зберігання, реалізацію, ввезення та вивезення з України м'яса та м'ясних продуктів | Враховано частково | суб'єкт господарювання - юридична особа незалежно від форми власності, а також фізична особа - суб'єкт підприємницької діяльності, які здійснюють постачання м'яса (постачальник м'яса), вирощування тварин і птиці та постачання сировини для виробництва м'яса, а також виробництво і переробку м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів. |
17. | Стаття 2. Законодавство про м'ясо та м'ясні продукти | Стаття 2. Законодавство про м'ясо та м'ясні продукти | ||
18. | Законодавство України про м'ясо та м'ясні продукти складається із цього Закону та інших нормативно-правових актів. | Законодавство України про м'ясо та м'ясні продукти складається із цього Закону та інших нормативно-правових актів. | ||
19. | Стаття 3. Державне нормування показників якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | Стаття 3. Державне нормування показників якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | ||
20. | Державне нормування показників якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів проводиться шляхом встановлення норм цих показників у нормативно-правових актах, стандартах та інших нормативних документах на продукцію. | Державне нормування показників якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів проводиться шляхом встановлення норм цих показників у нормативно-правових актах, стандартах та інших нормативних документах на продукцію. | ||
21. | У процесі розроблення, прийняття та перевірки нормативно-правових актів, стандартів та інших нормативних документів на м'ясо, м'ясну сировину і м'ясні продукти, а також внесення змін до них необхідно враховувати такі вимоги: | У процесі розроблення, прийняття та перевірки нормативно-правових актів, стандартів та інших нормативних документів на м'ясо, м'ясну сировину і м'ясні продукти, а також внесення змін до них необхідно враховувати такі вимоги: | ||
22. | забороняється використання у м'ясних продуктах вищого сорту - м'яса механічного обвалювання (дообвалювання), білкових стабілізаторів, шкурки свинячої, крохмалю харчового, борошна рослинного, круп'яних продуктів, продуктів із сої та її похідних, а також харчових добавок (крім нітриту натрію, аскорбінової кислоти, аскорбінату натрію, фосфатів) та сумішей прянощів, до складу яких входять харчові добавки; | забороняється використання у м'ясних продуктах вищого сорту м'яса механічного обвалювання (дообвалювання), білкових стабілізаторів, шкурки свинячої, крохмалю харчового, борошна рослинного, круп'яних продуктів, продуктів із сої та її похідних, а також харчових добавок (крім нітриту натрію, аскорбінової кислоти, аскорбінату натрію, фосфатів) та сумішей прянощів, до складу яких входять харчові добавки; | ||
23. | забороняється використання у м'ясних продуктах дитячого та дієтичного харчування - м'яса механічного обвалювання (дообвалювання), білкових стабілізаторів, шкурки свинячої, продуктів із сої та її похідних, а також харчових добавок (крім нітриту натрію, аскорбінової кислоти, аскорбінату натрію) та сумішей прянощів, до складу яких входять харчові добавки; | забороняється використання у м'ясних продуктах дитячого та дієтичного харчування м'яса механічного обвалювання (дообвалювання), білкових стабілізаторів, шкурки свинячої, продуктів із сої та її похідних, а також харчових добавок (крім нітриту натрію, аскорбінової кислоти, аскорбінату натрію) та сумішей прянощів, до складу яких входять харчові добавки; | ||
24. | дозволяється використання м'яса механічного обвалювання (до обвалювання), шкурки свинячої, крохмалю харчового, борошна рослинного, круп'яних продуктів, продуктів із сої та її похідних (у гідратованому вигляді), харчових добавок, а також сумішей прянощів, до складу яких входять харчові добавки, за умови, що їх загальна кількість не перевищує у рецептурах м'ясних продуктів першого сорту 30 відсотків від загальної маси сировини, зокрема м'яса механічного обвалювання (дообвалювання) - 10 відсотків, другого сорту - відповідно 40 і 20 відсотків, третього сорту відповідно 50 і 30 відсотків. | дозволяється використання м'яса механічного обвалювання (дообвалювання), шкурки свинячої, крохмалю харчового, борошна рослинного, круп'яних продуктів, продуктів із сої та її похідних (у гідратованому вигляді), харчових добавок, а також сумішей прянощів, до складу яких входять харчові добавки, за умови, що їх загальна кількість не перевищує в рецептурах м'ясних продуктів першого сорту 30 відсотків від загальної маси сировини, зокрема, м'яса механічного обвалювання (дообвалювання) - 10 відсотків, другого сорту - відповідно 40 і 20 відсотків, третього сорту -відповідно 50 і 30 відсотків. | ||
25. | У консервах і напівфабрикатах дозволяється використання м'яса механічного обвалювання, шкурки свинячої, крохмалю харчового, борошна пшеничного, гідратованих продуктів із сої та її похідних, харчових добавок, а також сумішей прянощів, до складу яких входять харчові добавки, але не більше 25 (для виробів із тіста - не більше 40) відсотків загальної маси сировини, зокрема м'яса механічного обвалювання (дообвалювання) - до 10 відсотків. | У консервах і напівфабрикатах дозволяється використання м'яса механічного обвалювання, шкурки свинячої, крохмалю харчового, борошна пшеничного, гідратованих продуктів із сої та її похідних, харчових добавок, а також сумішей прянощів, до складу яких входять харчові добавки, але не більше 25 (для виробів із тіста - не більше 40) відсотків загальної маси сировини, зокрема, м'яса механічного обвалювання (дообвалювання) - 10 відсотків. | ||
26. | Дозволяється використання білкових стабілізаторів, шкурки свинячої, круп'яних продуктів у виробництві вищого сорту кров'яних, ліверних ковбас, сальтисонів та паштетів та круп'яних продуктів у виробництві вищого сорту кров'яних ковбас. | Дозволяється використання білкових стабілізаторів, шкурки свинячої, круп'яних продуктів у виробництві вищого сорту ліверних ковбас, сальтисонів та паштетів та круп'яних продуктів у виробництві вищого сорту кров'яних ковбас. | ||
27. | Стаття 4. Забезпечення якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | Стаття 4. Забезпечення якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | ||
28. | З метою забезпечення якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів забороняється приймання на переробку суб'єктами господарювання сільськогосподарських чи диких тварин, птиці від неатестованих суб'єктів господарювання, крім від фізичних осіб. | З метою забезпечення якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів забороняється приймання на переробку суб'єктами господарювання сільськогосподарських чи диких тварин, птиці від неатестованих виробництв суб'єктів господарювання, крім фізичних осіб, які не є суб'єктами господарської діяльності, та без супроводжувальних ветеринарних документів відповідно до законодавства. | ||
29. | Забороняється присвоєння новим видам м'ясних продуктів загальновідомих назв, а також додавати окремих слів до загальновідомих назв. | Забороняється присвоєння новим видам м'ясних продуктів загальновідомих назв, а також додавати окремі слова до загальновідомих назв. | ||
30. | М'ясні продукти, за винятком напівфабрикатів та консервів (крім яловичини тушкованої), повинні виготовлятися за сортами. | М'ясні продукти, за винятком напівфабрикатів та консервів (крім яловичини тушкованої), повинні виготовлятися за сортами. | ||
31. | Забороняється відокремлення процесу пакування м'ясних продуктів від технологічного циклу виробництва продукції. | Забороняється відокремлення процесу пакування м'ясних продуктів від технологічного циклу виробництва продукції. | ||
32. | Упаковка для м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів повинна бути виготовлена з матеріалів, дозволених для використання центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров'я. | Упаковка для м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів повинна бути виготовлена з матеріалів, дозволених для використання центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров'я. | ||
33. | Маркування м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів здійснюється з урахуванням вимог Закону України "Про якість та безпеку харчових продуктів і продовольчої сировини". | Маркування м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів здійснюється з урахуванням вимог законодавства. | ||
34. | Технологічне обладнання, тара, інвентар та транспортні засоби, в яких перевозяться і зберігаються м'ясо, м'ясна сировина та м'ясні продукти, повинні виготовлятися з матеріалів, дозволених центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров'я. | Технологічне обладнання, тара, інвентар та транспортні засоби, у яких перевозяться і зберігаються м'ясо, м'ясна сировина та м'ясні продукти, повинні виготовлятися з матеріалів, дозволених центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров'я. | ||
35. | М'ясо, м'ясна сировина та м'ясні продукти, шо ввозяться на митну територію України, підлягають обов'язковому контролю відповідно до законодавства. | М'ясо, м'ясна сировина та м'ясні продукти, що ввозяться на митну територію України, підлягають обов'язковому контролю відповідно до законодавства. | ||
36. | Забороняється продаж м'яса та м'ясних продуктів на стихійних ринках. | Забороняється продаж м'яса та м'ясних продуктів на стихійних ринках. | ||
37. | Законом можуть бути встановлені також інші вимоги щодо забезпечення якості і безпеки м'ясної сировини та м'ясних продуктів. | Законом можуть бути встановлені також інші вимоги щодо забезпечення якості і безпеки м'ясної сировини та м'ясних продуктів. | ||
38. | Стаття 5. Вилучення з обігу неякісного м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів та подальше поводження з ними | Стаття 5. Вилучення з обігу неякісного м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів та подальше поводження з ними | ||
39. | Неякісні м'ясо, м'ясна сировина та м'ясні продукти, що не відповідають встановленим вимогам, підлягають вилученню з обігу в установленому законом порядку. | Неякісні м'ясо, м'ясна сировина та м'ясні продукти, що не відповідають встановленим вимогам, підлягають вилученню з обігу в установленому законом порядку. | ||
40. | Вилучені з обігу неякісні м'ясо, м'ясна сировина та м'ясні продукти можуть бути повернуті в обіг у разі приведення їх у відповідність із встановленими вимогами шляхом промислової переробки, сортування, очищення, зміни цільового призначення тощо. | Вилучені з обігу неякісні м'ясо, м'ясна сировина та м'ясні продукти можуть бути повернуті в обіг у разі приведення їх у відповідність із встановленими вимогами шляхом промислової переробки, сортування, очищення, зміни цільового призначення тощо. | ||
41. | Неякісні м'ясо, м'ясна сировина та м'ясні продукти, які неможливо повернути в обіг, підлягають утилізації або знищенню в установленому законом порядку. | Неякісні м'ясо, м'ясна сировина та м'ясні продукти, які неможливо повернути в обіг, підлягають утилізації або знищенню в установленому законом порядку. | ||
42. | Стаття 6. Обов'язки суб'єктів господарювання у сфері виробництва, переробки і реалізації м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | Стаття 6. Обов'язки суб'єктів господарювання у сфері виробництва, переробки і реалізації м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | ||
43. | Суб'єкти господарювання, які здійснюють переробку, виробництво, реалізацію м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, зобов'язані: | Суб'єкти господарювання, які здійснюють переробку, виробництво, реалізацію м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, зобов'язані: | ||
44. | забезпечувати виробництво продукції згідно з вимогами нормативно-правових актів та нормативних документів; | забезпечувати виробництво продукції згідно з вимогами нормативно-правових актів та нормативних документів; | ||
45. | забезпечувати дотримання вимог санітарно-епідеміологічних та ветеринарно-санітарних норм і правил, а також виконувати розпорядження державної санітарно-епідеміологічної служби та державної служби ветеринарної медицини щодо здійснення протиепідемічних та протиепізоотичних заходів з метою запобігання розповсюдженню захворювань, спільних для людей та тварин; | забезпечувати дотримання вимог санітарно-епідеміологічних та ветеринарно-санітарних норм і правил, а також виконувати розпорядження державної санітарно-епідеміологічної служби та державної служби ветеринарної медицини щодо здійснення протиепідемічних та протиепізоотичних заходів з метою запобігання розповсюдженню захворювань, спільних для людей та тварин; | ||
46. | вести в установленому порядку документацію, яка підтверджує забезпечення якості і безпеки готової продукції; | вести в установленому порядку документацію, яка підтверджує забезпечення якості і безпеки готової продукції; | ||
47. | надавати доступ на територію підприємства представникам органів державного контролю (нагляду); | надавати доступ на територію підприємства представникам органів державного контролю (нагляду); | ||
48. | надавати необхідні для здійснення державного контролю (нагляду) інформацію, документацію, зразки м'яса, компонентів рецептури, м'ясних продуктів для проведення лабораторних досліджень у кількості, що передбачається нормативно - правовими актами; | надавати необхідні для здійснення державного контролю (нагляду) інформацію, документацію, зразки м'яса, компонентів рецептури, м'ясних продуктів для проведення лабораторних досліджень у кількості, що передбачається нормативно-правовими актами; | ||
49. | реалізувати м'ясо, м'ясну сировину та м'ясні продукти тільки відповідним чином маркованими та за наявності відповідних супровідних документів, що підтверджують якість і безпеку продукції | реалізовувати м'ясо, м'ясну сировину та м'ясні продукти тільки відповідним чином марковані та за наявності необхідних супровідних документів, що підтверджують якість і безпеку продукції відповідно до законодавства. | ||
50. | Суб'єкти господарювання повинні забезпечувати постійний контроль якості і безпеки продукції у процесі її виробництва, зберігання, транспортування та реалізації. | Суб'єкти господарювання повинні забезпечувати постійний контроль якості і безпеки продукції у процесі її виробництва, зберігання, транспортування та реалізації. | ||
51. | Не допускається до забою велика рогата худоба живою вагою 1 гол. до 300 кг, свині - до 90 кг, за виключенням санітарного забою. | -3- Терещук С.М. Вилучити 9 абзац статті шостої "Не допускається до забою велика рогата худоба живою вагою 1 гол. до 300 кг, свині - до 90 кг, за виключенням санітарного забою". | Враховано | |
52. | Стаття 7. Підтвердження відповідності якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | Стаття 7. Підтвердження відповідності якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | ||
53. | Підтвердження відповідності якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів здійснюється згідно з вимогами Закону України "Про підтвердження відповідності". | Підтвердження відповідності якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів здійснюється згідно з вимогами Закону України "Про підтвердження відповідності". | ||
54. | Підтвердження відповідності якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів с обов'язковим у всіх випадках їх реалізації. | Підтвердження відповідності якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів є обов'язковим у всіх випадках їх реалізації. | ||
55. | Стаття 8. Атестація суб'єктів господарювання | Стаття 8. Атестація виробництв суб'єктів господарювання | ||
56. | Суб'єкти господарювання крім фізичних осіб, які здійснюють постачання сировини для виробництва м'яса, а також виробництво і переробку м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, підлягають атестації на відповідність обов'язковим вимогам, встановленим нормативно-правовими актами, стандартами та іншими нормативними документами. Реалізація сировини для виробництва м'яса, поставленої неатестованими суб'єктами господарювання, а також м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, вироблених чи перероблених не атестованими суб'єктами господарювання, забороняється. | -4- Томич І.Ф. Статтю 8 доповнити переліком вимог при атестації виробництва, а також конкретизувати виробництво яких фізичних осіб не підлягають атестації і викласти перший абзац статті 8 в такій редакції: "Виробництва суб'єктів господарювання (крім фізичних осіб, які не є суб'єктами підприємницької діяльності), що здійснюють постачання сировини для виробництва м'яса, постачання м'яса, а також виробництво і переробку м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, підлягають обов'язковій атестації на відповідність вимогам, що встановлені чинним законодавством щодо охорони навколишнього природного середовища, санітарним, пожежним, екологічним нормам і правилам, повного технологічного циклу виробництва даного виду продукції. Реалізація сировини для виробництва м'яса, а також м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, вироблених, перероблених чи поставлених не атестованими суб'єктами господарювання (крім фізичних осіб, які не є суб'єктами підприємницької діяльності) забороняється". | Враховано | Виробництва суб'єктів господарювання (крім фізичних осіб, які не є суб'єктами підприємницької діяльності), що здійснюють постачання сировини для виробництва м'яса, постачання м'яса, а також виробництво і переробку м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, підлягають обов'язковій атестації на відповідність вимогам, що встановлені законодавством щодо охорони навколишнього природного середовища, санітарним, пожежним, екологічним нормам і правилам повного технологічного циклу виробництва даного виду продукції. Реалізація сировини для виробництва м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, вироблених, перероблених чи поставлених неатестованими суб'єктами господарювання (крім фізичних осіб, які не є суб'єктами підприємницької діяльності), забороняється. |
-5- Акопян В.Г. У ст.8 визначити об'єкти атестації. | Враховано | |||
-6- Шаров І.Ф. У ст.8 визначити об'єкти атестації. | Враховано | |||
-7- Нощенко М.П. Викласти у редакції: Виробники м'яса, крім особистих селянських господарств, фізичних осіб, які здійснюють постачання сировини для виробництва м'яса, а також виробництво і переробку м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, підлягають атестації на відповідність обов'язковим вимогам, встановленим нормативно-правовими актами, стандартами та іншими нормативними документами. Доповнити розділом: Особисте селянське господарство, громадяни які утримують сільськогосподарські тварини та птицю здійснюють постачання сировини для виробництва м'яса та м'ясної продукції на підстави довідки установи ветеринарної медицини за місцем утримання тварин. | Враховано частково | |||
57. | Порядок проведення атестації суб'єктів господарювання і форма атестата встановлюються центральним органом виконавчої влади з питань аграрної політики разом з центральними органами виконавчої влади з питань охорони здоров'я і технічного регулювання та споживчої політики. | Порядок проведення атестації виробництв суб'єктів господарювання і форма атестата виробництва встановлюються центральним органом виконавчої влади з питань аграрної політики разом з центральним органам виконавчої влади з питань охорони здоров'я і центральним органом виконавчої влади з питань технічного регулювання та споживчої політики. | ||
58. | Атестація суб'єкта господарювання проводиться один раз на 5 років. | Атестація виробництва суб'єкта господарювання проводиться один раз на 5 років. | ||
59. | Стаття 9. Реєстр атестованих суб'єктів господарювання | Стаття 9. Реєстр атестованих виробництв суб'єктів господарювання | ||
60. | Атестований суб'єкт господарювання заноситься до реєстру з присвоєнням йому відповідного номера. | Атестоване виробництво суб'єкта господарювання заноситься до реєстру атестованих виробництв суб'єктів господарювання (далі-реєстр) з присвоєнням йому відповідного номера. | ||
61. | Ведення реєстру здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади з питань аграрної політики разом з центральними органами виконавчої влади з питань охорони здоров'я, технічного регулювання та споживчої політики. | Ведення реєстру здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади з питань аграрної політики разом з центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров'я і центральним органом технічного регулювання та споживчої політики. | ||
62. | У супровідних документах на м'ясо, м'ясну сировину, м'ясні продукти зазначається реєстраційний номер атестованого суб'єкта господарювання. | У супровідних документах на м'ясо, м'ясну сировину, м'ясні продукти зазначається реєстраційний номер атестованого виробництва суб'єкта господарювання. | ||
63. | Реєстр атестованих суб'єктів господарювання не рідше одного разу на 6 місяців публікується в засобах масової інформації центральним органом виконавчої влади з питань аграрної політики. | Реєстр атестованих виробництв суб'єктів господарювання не рідше одного разу на 6 місяців публікується в засобах масової інформації центральним органом виконавчої влади з питань аграрної політики. | ||
64. | Стаття 10. Переатестація суб'єкта господарювання | -8- Нощенко М.П. Статтю 10. Вилучити | Відхилено | Стаття 10. Переатестація виробництва суб'єкта господарювання |
65. | Підставами для переатестації суб'єкта господарювання є: | Підставами для переатестації виробництва суб'єкта господарювання є: | ||
66. | зміна найменування суб'єкта господарювання (якщо така зміна не пов'язана з його реорганізацією); | зміна найменування суб'єкта господарювання (якщо така зміна не пов'язана з його реорганізацією); | ||
67. | зміна місцезнаходження суб'єкта господарювання; | зміна місцезнаходження суб'єкта господарювання; | ||
68. | зміна, пов'язана з проведенням суб'єктом господарювання нового виду діяльності; | зміна, пов'язана з проведенням суб'єктом господарювання нового виду діяльності; | ||
69. | закінчення строку дії атестата суб'єкта господарювання. | закінчення строку дії атестата виробництва суб'єкта господарювання. | ||
70. | Стаття 11. Зупинення дії атестата суб'єкта господарювання | Стаття 11. Зупинення дії атестата виробництва суб'єкта господарювання | ||
71. | Дія атестата суб'єкта господарювання може бути тимчасово зупинена органом, який його видав, у разі порушення цим суб'єктом господарювання вимог нормативно-правових актів та нормативних документів про якість і безпеку харчових продуктів та продовольчої сировини. | Дія атестата виробництва суб'єкта господарювання може бути зупинена органом, який його видав, у разі порушення цим суб'єктом господарювання вимог нормативно-правових актів та нормативних документів про якість і безпеку харчових продуктів та продовольчої сировини. | ||
72. | Стаття 12. Анулювання атестата суб'єкта господарювання | Стаття 12. Анулювання атестата виробництва суб'єкта господарювання | ||
73. | Атестат суб'єкта господарювання може бути анульованим у разі виявлення недостовірних даних у заяві та документах, поданих відповідному органу для проведення атестації, повторного або грубого порушення вимог законодавства у сфері виробництва харчової продукції, а також невиконання розпорядження цього органу про усунення порушень умов виробництва. | Атестат виробництва суб'єкта господарювання може бути анульованим у разі виявлення недостовірних даних у заяві та документах, поданих відповідному органу для проведення атестації виробництва, повторного або грубого порушення вимог законодавства у сфері виробництва харчової продукції, а також невиконання розпорядження цього органу про усунення порушень умов виробництва. | ||
74. | Стаття 13. Державна підтримка та економічне стимулювання постачання сировини для виробництва м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | Стаття 13. Державна підтримка та економічне стимулювання постачання сировини для виробництва м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | ||
75. | Державна підтримка та стимулювання вирощування худоби і птиці, виробництва м'яса, м'ясної сировини і м'ясних продуктів шляхом: | Державна підтримка та стимулювання вирощування худоби і птиці, виробництва м'яса, м'ясної сировини і м'ясних продуктів здійснюється шляхом: | ||
76. | надання бюджетних тваринницьких дотацій кредитної та інвестиційної підтримки суб'єктам господарювання у процесі виробництва, зберігання, переробки м'яса, м'ясної сировини, м'ясних продуктів для задоволення потреб споживачів у якісній м'ясній продукції; | надання бюджетних дотацій, кредитної та інвестиційної підтримки суб'єктам господарювання у процесі виробництва, зберігання, переробки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів; | ||
77. | створення рівних умов для вітчизняних товаровиробників, експортерів та імпортерів м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів через удосконалення митно-тарифної політики щодо захисту вітчизняних виробників м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів; | створення рівних умов для вітчизняних товаровиробників, експортерів та імпортерів м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів через удосконалення митно-тарифної політики щодо захисту вітчизняних виробників м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів; | ||
78. | створення умов для запровадження сприятливої цінової політики на сировину для виробництва м'яса, на м'ясо, м'ясну сировину та м'ясну продукцію з метою підвищення ефективності функціонування ринку цієї продукції через здійснення фінансових і товарних інтервенцій та державних дотацій. | створення умов для запровадження сприятливої цінової політики на сировину для виробництва м'яса, на м'ясо, м'ясну сировину та м'ясну продукцію з метою підвищення ефективності функціонування ринку цієї продукції через здійснення фінансових і товарних інтервенцій та державних дотацій. | ||
79. | Стаття 14. Ціноутворення у сфері закупівлі тварин та встановлення торговельних надбавок | -9- Нощенко М.П. Викласти у редакції: Стаття 14. Ціноутворення на м'ясо та м'ясні продукти та встановлення торговельних надбавок Порядок ціноутворення на м'ясо та м'ясні продукти, рівень граничної межі торговельних надбавок встановлюються Кабінетом Міністрів України. | Відхилено | Стаття 14. Ціноутворення у сфері закупівлі тварин та встановлення торговельних надбавок |
80. | Порядок ціноутворення на вирощування сільськогосподарських і диких тварин, птиці, рівень граничної межі торговельних надбавок встановлюються Кабінетом Міністрів України. | -10- Акопян В.Г. У ст.14 передбачити кореспондуючий зв'язок її положень із Законом України "Про ціни та ціноутворення" | Відхилено | Порядок ціноутворення на вирощування сільськогосподарських і диких тварин, птиці, рівень граничної межі торговельних надбавок встановлюються Кабінетом Міністрів України. |
-11- Шаров І.Ф. У ст.14 передбачити кореспондуючий зв'язок її положень із Законом України "Про ціни та ціноутворення" | Відхилено | |||
81. | Стаття 15. Державний контроль (нагляд) у сфері виробництва, переробки реалізації м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | Стаття 15. Державний контроль (нагляд) у сфері виробництва, переробки, реалізації м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | ||
82. | Органами, які здійснюють державний контроль (нагляд) у сфері виробництва, переробки і реалізації м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, відповідно до законодавства є: | Органами, які здійснюють державний контроль (нагляд) у сфері виробництва, переробки і реалізації м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, відповідно до закону є: | ||
83. | з питань дотримання санітарних норм і правил, розроблення технічних умов на продукцію, визначення показників її безпеки на початку та на всіх етапах виробництва продукції, а також здійснення нагляду за використанням обладнання, тари, транспортних засобів - установи та заклади державної санітарно-епідеміологічної служби; | з питань дотримання санітарних норм і правил, розроблення технічних умов на продукцію, визначення показників її безпеки на початку та на всіх етапах виробництва продукції, а також здійснення нагляду за використанням обладнання, тари, транспортних засобів - установи та заклади державної санітарно-епідеміологічної служби; | ||
84. | з питань дотримання ветеринарно-санітарних вимог під час здійснення постійного контролю (нагляду) з проведенням моніторингових досліджень за показниками безпеки тварин, якістю продукції, у тому числі у разі її реалізації безпосередньо з підприємства, експортом та імпортом, використанням обладнання, тари, транспортних засобів, а також контролю за показниками безпеки продукції, який виконують самі підприємства - державні установи ветеринарної медицини; | з питань дотримання ветеринарно-санітарних вимог під час здійснення постійного контролю (нагляду) з проведенням моніторингових досліджень за показниками безпеки тварин, якістю продукції, у тому числі в разі її реалізації безпосередньо з підприємства, експортом та імпортом, використанням обладнання, тари, транспортних засобів, а також контролю за показниками безпеки продукції, який виконують самі підприємства - державні установи ветеринарної медицини; | ||
85. | з питань розроблення та реєстрації виробником продукції вимог нормативних документів, пов'язаних з якістю продукції (крім показників безпеки та ветеринарно-санітарних вимог), вимог періодичного державного метрологічного нагляду і вимог законодавства у сфері захисту прав споживачів - державні органи з питань технічного регулювання та споживчої політики; | з питань розроблення та реєстрації виробником продукції вимог нормативних документів, пов'язаних з якістю продукції (крім показників безпеки та ветеринарно-санітарних вимог), вимог періодичного державного метрологічного нагляду і вимог законодавства у сфері захисту прав споживачів - державні органи з питань технічного регулювання та споживчої політики; | ||
86. | Державний контроль і нагляд за якістю та безпекою м'яса та м'ясних продуктів, призначених для експорту, здійснює єдиний орган - Державний департамент ветеринарної медицини та його територіальні органи у порядку, затвердженому ним. | державний контроль і нагляд за якістю та безпекою м'яса та м'ясних продуктів, призначених для експорту, здійснює єдиний орган - Державний департамент ветеринарної медицини та його територіальні органи в порядку, затвердженому ним. | ||
87. | Стаття 16. Відповідальність за порушення вимог цього Закону | Стаття 16. Відповідальність за порушення вимог цього Закону | ||
88. | За порушення вимог цього Закону до суб'єктів господарювання незалежно від форми власності застосовуються фінансові санкції у формі штрафів: у разі проведення господарської діяльності з постачання сировини для виробництва м'яса, а також виробництва і переробки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів без наявності атестату чи виробництва м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів з порушенням вимог показників їх якості та безпеки - згідно чинного законодавства. | За порушення вимог цього Закону до суб'єктів господарювання незалежно від форми власності застосовуються фінансові санкції у формі штрафів: у разі проведення господарської діяльності з постачання м'яса, постачання сировини для виробництва м'яса, а також виробництва і переробки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів без наявності атестату виробництва чи виробництва м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів з порушенням вимог показників їх якості та безпеки - згідно закону. | ||
89. | Застосування фінансових санкцій здійснюється у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. | -12- Акопян В.Г. Ч. 2 ст.16 вилучити. | Враховано | |
-13- Шаров І.Ф. Ч. 2 ст.16 вилучити. | Враховано | |||
90. | Суб'єкти господарювання, які проводять господарську діяльність з виробництва, переробки і реалізації м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, можуть нести також іншу відповідальність згідно із законодавством. | -14- Акопян В.Г. У ст.16 визначити склади правопорушень, скоєння яких тягне за собою адміністративну, кримінальну, цивільно-правову відповідальність. | Відхилено | Суб'єкти господарювання, які проводять господарську діяльність з виробництва, переробки і реалізації м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, можуть нести також іншу відповідальність згідно із законом. |
-15- Шаров І.Ф. У ст.16 визначити склади правопорушень, скоєння яких тягне за собою адміністративну, кримінальну, цивільно-правову відповідальність. | Відхилено | |||
91. | Стаття 17. Міжнародне співробітництво України у сфері забезпечення якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | Стаття 17. Міжнародне співробітництво України у сфері забезпечення якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів | ||
92. | Міжнародне співробітництво України у сфері забезпечення якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів здійснюється шляхом: | Міжнародне співробітництво України у сфері забезпечення якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів здійснюється шляхом: | ||
93. | участі в роботі міжнародних організацій; | участі в роботі міжнародних організацій; | ||
94. | укладання міжнародних договорів; | укладання міжнародних договорів; | ||
95. | гармонізації нормативних документів, норм і правил з міжнародними стандартами, нормами і правилами, які визначають вимоги до якості і . безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, а також ветеринарно-санітарними вимогами; | гармонізації нормативних документів, норм і правил з міжнародними стандартами, нормами і правилами, які визначають вимоги до якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, а також ветеринарно-санітарними вимогами; | ||
96. | обміну інформацією про заходи, які вживаються для забезпечення якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів. | обміну інформацією про заходи, які вживаються для забезпечення якості і безпеки м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів. | ||
97. | Якщо міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, встановлені інші правила, ніж ті, що передбачені цим Законом, застосовуються правила міжнародних договорів. | Якщо міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, установлені інші правила, ніж ті, що передбачені цим Законом, застосовуються правила міжнародних договорів. | ||
98. | Стаття 18. Прикінцеві положення | Стаття 18. Прикінцеві положення | ||
99. | 1 .Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування. | 1 Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування. | ||
100. | 2. Суб'єкти господарювання, які здійснюють постачання сировини для виробництва м'яса, а також виробництво і переробку м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, можуть проводити діяльність до проведення атестації і занесення до відповідного реєстру, але не більше ніж протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом. | 2. Суб'єкти господарювання, які здійснюють постачання сировини для виробництва м'яса, а також виробництво і переробку м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів, можуть проводити діяльність до проведення атестації виробництва і занесення до реєстру, але не більше ніж протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом. | ||
101. | 3. Суб'єкти господарювання, які здійснюють виробництво м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів з порушенням вимог статті 3, 4 цього Закону, можуть проводити діяльність до внесення відповідних змін до нормативної документації, але не більше ніж протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом. | 3. Суб'єкти господарювання, які здійснюють виробництво м'яса, м'ясної сировини та м'ясних продуктів з порушенням вимог статей 3, 4 цього Закону, можуть проводити діяльність до внесення відповідних змін до нормативної документації, але не більше ніж протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом. | ||
102. | 4.Кабінету Міністрів України у шестимісячний термін з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність із вимогами цього Закону та внести на розгляд Верховної Ради України пропозиції про внесення змін до законів України, що випливають із цього Закону. | 4. Кабінету Міністрів України в шестимісячний термін з дня набрання чинності цим Законом: внести на розгляд Верховної Ради України пропозиції про внесення змін до законів України, що випливають із цього Закону; привести свої нормативно-правові акти у відповідність із вимогами цього Закону. |