Кількість абзаців - 14 Таблиця поправок


Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо питань загальнообов'язкового державного соціального страхування) (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект вноситься народними депутатами України В.Г. Хара, Я.М. Сухим, О.М. Стояном      Проект  
1. ЗАКОН УКРАЇНИ      ЗАКОН УКРАЇНИ  
2. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо питань загальнообов'язкового державного соціального страхування)      Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо питань загальнообов'язкового державного соціального страхування  
3. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:      Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:  
4. І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:      І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:  
5. 1. Статтю 165-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради Української РСР, 1984р., додаток до № 51, ст. 1122, із змінами, внесеними згідно з Указами ПВР, із змінами, внесеними згідно із Законами) викласти в такій редакції:   -1- Бірюк Л.В.
Викласти абзац перший пункту 1 у наступній редакції: "1. У Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради Української РСР, 1984р., додаток до № 51, ст. 1122, із змінами, внесеними згідно з Указами ПВР, із змінами, внесеними згідно із Законами):"  
Враховано   1. У Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст. 1122):  
6. "Ухилення від взяття на облік або несвоєчасне взяття на облік у Фонді соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, приховування (заниження) суми заробітної плати (доходу), на які нараховуються страхові внески, несвоєчасна або неповна сплата страхових внесків, порушення строку подання звітності, несвоєчасне інформування Фонду про річний фактичний обсяг реалізованої продукції (робіт, послуг), нещасні випадки на виробництві та професійні захворювання, що сталися на підприємстві, зміну виду діяльності підприємства, перешкоджання представникам Фонду соціального страхування від нещасних випадків у здійсненні перевірок -тягнуть за собою накладення штрафу від восьми до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян."   -2- Кілінкаров С.П.
Пропонується внести зміни у зв'язку із набуттям чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 22 лютого 2006 року № 3456-ІV згідно з яким відповідальність за своєчасну постановку на облік у Фонді нестимуть лише фізичні особи, які не мають статусу підприємців та використовують найману працю, оскільки вони не проходять державну реєстрацію. Також необхідно визначити коло осіб, які притягуються до адміністративної відповідальності та передбачити відповідальність за повторне вчинення адміністративного правопорушення, як це визначено у чинній редакції. Пропонується текст статті 165-4 викласти у такій редакції: "Порушення посадовими особами підприємств, установ, організацій, фізичними особами - підприємцями, які використовують найману працю, строків та обсягів сплати страхових внесків, приховування (заниження) суми заробітної плати (доходу), на яку нараховуються страхові внески, неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо страхових внесків, несвоєчасне інформування Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України про чисельність працівників, річний фактичний обсяг реалізованої продукції (робіт, послуг), суму заробітної плати на підприємстві, нещасні випадки на виробництві та професійні захворювання, що сталися на підприємстві, про зміни технології робіт або виду діяльності підприємства, - тягнуть за собою накладення штрафу від восьми до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Ухилення фізичних осіб, які не мають статусу підприємців та використовують найману працю, від подання заяви про взяття на облік або несвоєчасне подання заяви про взяття на облік у Фонді соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, приховування (заниження) суми заробітної плати (доходу), на яку нараховуються страхові внески, порушення строків та обсягів сплати страхових внесків, неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо страхових внесків, несвоєчасне інформування Фонду про нещасні випадки на виробництві та професійні захворювання, зміну виду діяльності, - тягнуть за собою накладення штрафу від восьми до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Дії, передбачені частиною першою або другою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян".  
Враховано   1) текст статті 165-4 викласти в такій редакції: "Порушення посадовими особами підприємств, установ, організацій, фізичними особами - підприємцями, які використовують найману працю, строків та обсягів сплати страхових внесків, приховування (заниження) суми заробітної плати (доходу), на яку нараховуються страхові внески, неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо страхових внесків, несвоєчасне інформування Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України про чисельність працівників, річний фактичний обсяг реалізованої продукції (робіт, послуг), суму заробітної плати на підприємстві, нещасні випадки на виробництві та професійні захворювання, що сталися на підприємстві, про зміни технології робіт або виду діяльності підприємства, - тягнуть за собою накладення штрафу від восьми до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Ухилення фізичних осіб, які не мають статусу підприємців та використовують найману працю, від подання заяви про взяття на облік або несвоєчасне подання заяви про взяття на облік у Фонді соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, приховування (заниження) суми заробітної плати (доходу), на яку нараховуються страхові внески, порушення строків та обсягів сплати страхових внесків, неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо страхових внесків, несвоєчасне інформування Фонду про нещасні випадки на виробництві та професійні захворювання, зміну виду діяльності, - тягнуть за собою накладення штрафу від восьми до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Дії, передбачені частиною першою або другою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян"; 2) доповнити статтею 188-24 такого змісту: "Стаття 188-24. Перешкоджання уповноваженим особам органів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у здійсненні перевірок Вчинення дій, що перешкоджають уповноваженим особам органів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у здійсненні перевірок, пов'язаних із нарахуванням, обчисленням, сплатою страхових внесків та цільовим використанням коштів Фонду, - тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від восьми до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за правопорушення, зазначене у частині першій цієї статті, - тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян". 3) частину першу статті 244-10 доповнити словами "а також перешкоджанням уповноваженим особам органів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у здійсненні перевірок (стаття 188-24)".  
    -3- Кілінкаров С.П.
Норму щодо відповідальності за перешкоджання представникам Фонду у здійсненні перевірок слід вилучити з цієї статті Кодексу. Оскільки вказане діяння фактично порушує встановлений порядок діяльності Фонду, тобто, об'єктом посягання цього діяння є встановлений порядок управління, відповідальність за порушення якого встановлено у главі 15 Кодексу "Адміністративні правопорушення, що посягають на встановлений порядок управління". Пропоную доповнити законопроект словами- наступного змісту: "Доповнити Кодекс статтею 188-24 такого змісту: Стаття 188-24 Перешкоджання уповноваженим особам органів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у здійсненні перевірок Вчинення дій, що перешкоджають уповноваженим особам органів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у здійсненні перевірок, пов'язаних із нарахуванням, обчисленням, сплатою страхових внесків та цільовим використанням коштів Фонду, - тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від восьми до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за правопорушення, зазначене у частині першій цієї статті, - тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян."  
Враховано    
    -4- Бондарчук І.М.
Доповнити частину першу статті 244-10 словами "а також перешкоджанням уповноваженим особам органів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у здійсненні перевірок (стаття 188-24)"  
Враховано    
7. 2. У Законі України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (Відомості Верховної Ради, 1992р, № 31, ст. 440; із змінами, внесеними згідно із Законами):      2. У Законі України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 42-43, ст. 378, із наступними змінами):  
8. 1) абзаци другий, третій, перше речення абзацу шостого статті 1, абзац третій частини другої, частину десяту статті 7, абзац третій частини третьої статті 11, абзац четвертий частини четвертої статті 12, абзац четвертий частини другої статті 15, частину четверту статті 16, частину третю статті 19, абзац третій частини першої статті 23 після слів „пенсійне страхування" доповнити словами „та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування";       
9. 2) пункт 2 частини першої статті 31 після слів „капіталізації відповідних платежів" доповнити словами „до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України", після слів „пенсійне страхування" доповнити словами „та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування";   -5- Хара В.Г.
З метою забезпечення конституційних гарантій працівників, поліпшення соціального захисту та приведення у відповідність законодавчих актів пропоную пункт 2 частини першої статті 31 викласти у наступній редакції: "2) у другу чергу задовольняються вимоги, що виникли із зобов'язань банкрута перед працівниками підприємства-банкрута (за винятком повернення внесків членів трудового колективу до статутного фонду підприємства), крім вимог, задоволених у першу чергу, зобов'язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров'ю громадян, шляхом капіталізації відповідних платежів, у тому числі до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за громадян, які застраховані у цьому Фонді, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, зобов'язань зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, а також вимоги громадян - довірителів (вкладників) довірчих товариств або інших суб'єктів підприємницької діяльності, які залучали майно (кошти) довірителів (вкладників)"  
Враховано   1) пункт 2 частини першої статті 31 викласти в такій редакції: "2) у другу чергу задовольняються вимоги, що виникли із зобов'язань банкрута перед працівниками підприємства-банкрута (за винятком повернення внесків членів трудового колективу до статутного фонду підприємства), крім вимог, задоволених у першу чергу, зобов'язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров'ю громадян, шляхом капіталізації відповідних платежів, у тому числі до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України за громадян, які застраховані в цьому Фонді, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, зобов'язань зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, а також вимоги громадян - довірителів (вкладників) довірчих товариств або інших суб'єктів підприємницької діяльності, які залучали майно (кошти) довірителів (вкладників)";  
10. 3) частину першу статті 35, абзац третій частини сьомої статей 42 та 43, абзац четвертий частини першої статті 49, частину першу та абзац перший частини п'ятої статті 50, частину шосту статті 51 після слів „пенсійне страхування" доповнити словами „та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування".   -6- Бондарчук І.М.
З метою підвищення дисципліни страхувальників та приведення у відповідність норм законопроекту та Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" пропонується внести зміни наступного змісту: "У Законі України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 46-47, ст.403; 2006 р., № 27, ст. 234): 1) у частині другій статті 45: у пункті 2: слово "сплачувати" замінити словами "нараховувати і сплачувати"; у пункті 4 слова "щорічно", "річну" виключити; доповнити пунктом 7 такого змісту: "7) подавати звітність робочому органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків у строки, в порядку та за формою, встановленими цим Фондом"; 2) у статті 52: у частинах першій і другій слова "законодавства", "законодавством" замінити відповідно словами "закону", "законом"; частину третю викласти в такій редакції: "За несвоєчасне та неповне нарахування і сплату страхових внесків, приховування (заниження) суми заробітної плати (доходу), на яку нараховуються страхові внески, неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо страхових внесків, несвоєчасне інформування Фонду соціального страхування від нещасних випадків про чисельність працівників, річний фактичний обсяг реалізованої продукції (робіт, послуг), суму заробітної плати на підприємстві, нещасні випадки на виробництві та професійні захворювання, що сталися на підприємстві, про зміну технології робіт або виду діяльності підприємства, ухилення від подання заяви про взяття на облік або несвоєчасне подання заяви про взяття на облік у Фонді соціального страхування від нещасних випадків, за вчинення дій, що перешкоджають уповноваженим особам органів Фонду соціального страхування від нещасних випадків у здійсненні перевірок, страхувальник притягується до відповідальності згідно із законом".  
Враховано   2) текст Закону після слів "пенсійне страхування" доповнити словами "та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування". 3. У Законі України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 46-47, ст.403; 2006 р., № 27, ст. 234): 1) у частині другій статті 45: у пункті 2: слово "сплачувати" замінити словами "нараховувати і сплачувати"; у пункті 4 слова "щорічно", "річну" виключити; доповнити пунктом 7 такого змісту: "7) подавати звітність робочому органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків у строки, в порядку та за формою, встановленими цим Фондом"; 2) у статті 52: у частинах першій і другій слова "законодавства", "законодавством" замінити відповідно словами "закону", "законом"; частину третю викласти в такій редакції: "За несвоєчасне та неповне нарахування і сплату страхових внесків, приховування (заниження) суми заробітної плати (доходу), на яку нараховуються страхові внески, неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності щодо страхових внесків, несвоєчасне інформування Фонду соціального страхування від нещасних випадків про чисельність працівників, річний фактичний обсяг реалізованої продукції (робіт, послуг), суму заробітної плати на підприємстві, нещасні випадки на виробництві та професійні захворювання, що сталися на підприємстві, про зміну технології робіт або виду діяльності підприємства, ухилення від подання заяви про взяття на облік або несвоєчасне подання заяви про взяття на облік у Фонді соціального страхування від нещасних випадків, за вчинення дій, що перешкоджають уповноваженим особам органів Фонду соціального страхування від нещасних випадків у здійсненні перевірок, страхувальник притягується до відповідальності згідно із законом".  
11. ІІ. Цей Закон набирає чинності з моменту його опублікування.   -7- Бірюк Л.В.
У разі прийняття законопроекту необхідно привести постанову Кабінету Міністрів України "Про реалізацію статей 31 і 43" Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" № 765 від 06.05.2000 року у відповідність до статі 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Пропонується доповнити розділ абзацом такого змісту: "Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня опублікування цього Закону розробити та привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом."  
Враховано   ІІ. Прикінцеві положення 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування. 2. Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня опублікування цього Закону розробити та привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цим Законом.  
12. Голова Верховної Ради       
13. України О.Мороз