Кількість абзаців - 9 Таблиця поправок


Про внесення змін до статті 1 Закону України "Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини" (Повторний розгляд з пропозиціями (вето) Президента України)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Закон України      Закон України  
1. Про внесення змін до статті 1 Закону України "Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини"      Про внесення змін до статті 1 Закону України "Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини"  
2. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є :      Верховна Рада України п о с т а н о в л я є :  
3. 1. Статтю 1 Закону України "Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини" (Відомості Верховної Ради України, 2005 р., № 11, ст. 201) доповнити частинами другою та третьою такого змісту:      1. Статтю 1 Закону України "Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини" (Відомості Верховної Ради України, 2005 р., № 11, ст. 201) доповнити частинами другою, третьою та четвертою такого змісту:  
4. "Ця заборона не поширюється на одноквартирні жилі будинки і квартири, кімнати у квартирах та нежилі приміщення у багатоквартирних жилих будинках, які є пам'ятками культурної спадщини і можуть бути приватизовані згідно з чинним законодавством, за умови укладення майбутнім власником з відповідним органом охорони культурної спадщини попереднього договору про укладення в майбутньому охоронного договору на пам'ятку (її частину) з викладенням його суттєвих умов, у тому числі щодо цільового використання пам'ятки, робіт, які майбутній власник зобов'язується провести на пам'ятці з метою утримання її в належному стані.   -1- Кабінет Міністрів України
Закон не містить чітких критеріїв, які саме жилі і нежилі приміщення - пам'ятки культурної спадщини можуть бути приватизовані, певною мірою не узгоджується із спеціальним щодо питань приватизації житла Законом України "Про приватизацію державного житлового фонду", яким встановлено, що не підлягають приватизації квартири-музеї, квартири (будинки), розташовані на територіях природних та біосферних заповідників, національних парків, парків-пам'яток садово-паркового мистецтва, історико-культурних заповідників, музеїв-заповідників тощо. Це не тільки створюватиме складнощі при застосуванні названих Законів та вирішенні питань приватизації відповідного житла, але й може призвести до зловживань.  
Враховано   "Ця заборона не поширюється на одноквартирні жилі будинки і квартири, кімнати у квартирах та нежилі приміщення у багатоквартирних жилих будинках, які є пам'ятками культурної спадщини, крім об'єктів, приватизація яких заборонена Законом України "Про приватизацію державного житлового фонду", за умови укладення майбутнім власником з відповідним органом охорони культурної спадщини попереднього договору про укладення в майбутньому охоронного договору на пам'ятку (її частину) з викладенням його істотних умов, у тому числі щодо цільового використання пам'ятки, робіт, які майбутній власник зобов'язується провести на пам'ятці з метою утримання її в належному стані.  
5. Особа, яка набула право власності на такі об'єкти в результаті приватизації, а також їх подальших відчужень, зобов'язана забезпечити охорону пам'ятки культурної спадщини (її частини) у порядку, встановленому законом та охоронним договором, укладеним власником пам'ятки чи її частини або уповноваженим ним органом з відповідним органом охорони культурної спадщини відповідно до законодавства".   -2- Кабінет Міністрів України
Закон, що розглядається, не містить чіткого визначення статусу попереднього договору про укладення в майбутньому охоронного договору на пам'ятку (її частину), не передбачає відповідальності за невиконання зобов'язання щодо охорони пам'ятки. Враховуючи наведене, набуття права власності на пам'ятку (включаючи право розпорядження нею) без відповідних зобов'язань щодо належного її збереження і утримання може негативно позначитися на пам'ятці, створити загрозу її руйнування, пошкодження, спотворення.  
Враховано частково . У новій частині 2, якою доповнюється ст.1 Закону України "Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини" визначено суттєві умови такого договору, у тому числі щодо цільового використання пам'ятки, робіт, які майбутній власник зобов'язується провести на пам'ятці з метою утримання її в належному стані", а, отже, визначений правовий статус цього договору.  Особа, яка набула право власності на такі об'єкти в результаті приватизації, а також їх подальших відчужень, зобов'язана забезпечити охорону пам'ятки культурної спадщини (її частини) у порядку, встановленому законом та охоронним договором. Укладення і виконання попереднього та охоронного договорів на пам'ятку (її частину) включається до умов її приватизації, невиконання яких з вини власника пам'ятки (її частини) тягне за собою розірвання договору купівлі-продажу пам'ятки (її частини)".  
6. 2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.      2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.  
7. Голова Верховної Ради України В.ЛИТВИН      Голова Верховної Ради України О.МОРОЗ  
8. м. К и ї в 23 лютого 2006 року № 3484 (ІV