Кількість абзаців - 66 Таблиця поправок


Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання заходів з енергозбереження (Третє читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект      Проект  
1. З А К О Н У К Р А Ї Н И      З А К О Н У К Р А Ї Н И  
2. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання заходів з енергозбереження      Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання заходів з енергозбереження  
3. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:      Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:  
4. І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:      І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:  
5. 1. У Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст. 1122):   -1- Матвієнков С.А.
Виключити пункт 1 проекту Закону, оскільки Кодексом про адміністративні правопорушення вже передбачене накладання штрафів за марнотратне витрачання паливно-енергетичних ресурсів. Збільшення їх розміру у максимумі у 20 разів, на наш погляд, є несправедливим. На металургійних підприємствах, як і на багатьох інших підприємствах енергоємних галузей основні засоби введені, в основному, ще за часи Радянського Союзу та мають знос понад 60-80 відсотків. Введення збільшених штрафних санкцій в розмірі до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян не доцільно з огляду на застарілі технології, які не можуть відповідати сучасним вимогам, щодо використання паливно-енергетичних ресурсів. Крім того, середня заробітна плата виробничого персоналу на металургійних підприємств складає 1963 грн., а штраф пропонується встановити на рівні 170-1700грн. Тобто працівники, що відповідають за використання та економію паливно-енергетичних ресурсів за кожною перевіркою будуть втрачати свою заробітну плату, що призведе до втрати фахівців з цього напрямку діяльності. Впровадження на металургійних підприємствах сучасних енерго-зберігаючих технологій з енерго-збереження потребує значних коштів по статистичній звітності це порядку 10 млрд. грн на 2007-201l рр, а фактично сума витрат буде значно більшою. Джерелом цих коштів є прибуток підприємств та кредитні ресурси, можливість використання яких для більшості підприємств є не можливою за високі ставки комерційних банків. Тому штрафи будуть постійно нараховуватися на відповідальних осіб по енергозбереженню, але це не приведе до кардинальних змін в енергетичному господарстві. Окремі нормативні документи, за якими оцінюється діяльність підприємств, посадових осіб з енергозбереження, допускають подвійне трактування та можливість суб'єктивного підходу контролюючих інспекцій з цього питання. І в цих умовах законодавче підтвердження штрафів на запропонованому рівні їх зиску може призвести до зростання корупції серед посадових осіб інспекцій.  
Відхилено иключення пункту 1 проекту Закону не обґрунтовано. Зміни до статті 98 Кодексу України про адміністративні правопорушення за марне витрачання паливно-енергетич-них ресурсів перед-бачають підвищення розміру штрафних санкцій безпосеред-ньо за систематич-не, без виробничої потреби, недован-таження або вико-ристання на холо-стому ходу електро-двигунів, електропе-чей та іншого електро- і теплоус-таткування; система-тична пряма втрата (тобто систематич-на втрата паливно-енергетичних ре-сурсів поза техно-логічними процеса-ми) стисненого по-вітря, води і тепла, спричинена нес-правністю армату-ри, трубопроводів, теплоізоляції трубо-проводів, печей і тепловикористовуючого устаткування; використання без дозволу енерго-постачальної органі-зації електричної енергії для опалення службових та інших приміщень, а також для не передбаченої ви-робничим проце-сом мети. Застаріле устатку-вання не в змозі відповідати учасним технологіям щодо обсягів використання паливно-енергетич-них ресурсів, але ці "втрати" не є марнотратним витра-чанням паливно-енергетичних ресур-сів (в розумінні статті 98 Кодексу України про адміністративні правопорушення). Аналогічні склади порушень, що не залежать від застарілих основних засобів, містяться і в інших статтях Кодексу. Комітет вважає, що чинні розміри штрафів (від 17 грн. до 255 грн.), запроваджені майже 10 років тому, на теперішній час не виконують функцію необхідного та достатнього пока-рання. Законопроектом не змінюється редакція чинної статті Адміністра-тивного Кодексу. Змінюється тільки кратність санкцій.  1. У Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст. 1122):  
6. 1) у статті 98:      1) у статті 98:  
7. абзац другий частини першої викласти в такій редакції:      абзац другий частини першої викласти в такій редакції:  
8. "тягне за собою накладення штрафу на керівників, заступників керівників, головних інженерів, головних енергетиків (головних механіків), начальників цехів, керівників адміністративно-господарських служб підприємств, установ і організацій від десяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян";      "тягне за собою накладення штрафу на керівників, заступників керівників, головних інженерів, головних енергетиків (головних механіків), начальників цехів, керівників адміністративно-господарських служб підприємств, установ і організацій від десяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян";  
9. в абзаці другому частини другої слова "від одного до п'яти" замінити словами "від п'яти до п'ятдесяти";      в абзаці другому частини другої слова "від одного до п'яти" замінити словами "від п'яти до п'ятдесяти";  
10. 2) абзац другий статті 101 викласти в такій редакції:      2) абзац другий статті 101 викласти в такій редакції:  
11. "тягне за собою накладення штрафу на керівників, заступників керівників, головних енергетиків (головних механіків), начальників цехів та служб підприємств, установ і організацій від десяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян";      "тягне за собою накладення штрафу на керівників, заступників керівників, головних енергетиків (головних механіків), начальників цехів та служб підприємств, установ і організацій від десяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян";  
12. 3) у статті 101-1:      3) у статті 101-1:  
13. в абзаці другому частини першої слова "від п'яти до п'ятнадцяти" замінити словами "від десяти до ста";      в абзаці другому частини першої слова "від п'яти до п'ятнадцяти" замінити словами "від десяти до ста";  
14. в абзаці другому частини другої слова "від п'яти до п'ятнадцяти" замінити словами "від десяти до ста";      в абзаці другому частини другої слова "від п'яти до п'ятнадцяти" замінити словами "від десяти до ста";  
15. 4) абзац другий статті 102 викласти в такій редакції:      4) абзац другий статті 102 викласти в такій редакції:  
16. "тягне за собою накладення штрафу на керівників, заступників керівників, головних енергетиків (головних механіків), начальників цехів та служб підприємств, установ і організацій від десяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян";      "тягне за собою накладення штрафу на керівників, заступників керівників, головних енергетиків (головних механіків), начальників цехів та служб підприємств, установ і організацій від десяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян";  
17. 5) в абзаці другому статті 188-14 слова "від п'яти до п'ятнадцяти" замінити словами "від двадцяти до ста п'ятдесяти".      5) в абзаці другому статті 188-14 слова "від п'яти до п'ятнадцяти" замінити словами "від двадцяти до ста п'ятдесяти".  
18. 2. У Законі України "Про енергозбереження" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 30, ст. 283; 1999 р., № 34, ст. 274; 2005р., №20,ст..278; 2006р., №15, ст..126, №22, ст.199):      2. У Законі України "Про енергозбереження" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 30, ст. 283; 1999 р., № 34, ст. 274; 2005р., №20,ст..278; 2006р., №15, ст..126, №22, ст.199):  
19. 1) текст статті 12 викласти в такій редакції:      1) текст статті 12 викласти в такій редакції:  
20. „Джерелом фінансування заходів щодо ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів є Державний фонд енергозбереження";      „Джерелом фінансування заходів щодо ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів є Державний фонд енергозбереження";  
21. 2) включити статтю 13 такого змісту:   -2- Матвієнков С.А.
Законом України „Про систему оподаткування" (стаття 14) не передбачено Державний фонд енергозбереження. Тому спираючись на пункт 2 статті 16 цього Закону можна констатувати, що джерелом надходжень до запропонованого Державного фонду енергозбереження можуть бути тільки добровільні внески. Інші джерела надходжень, які пропонується проектом Закону, на цей час зараховуються до Державного бюджету та є доходною частиною окремих статей. Пропонуємо підпункт 2) пункту 2 проекту закону викласти у наступній редакції: 2) включити статтю 13 такого змісту: "Стаття 13. Державний фонд енергозбереження Державний фонд енергозбереження утворюється за рахунок добровільних внесків підприємств, установ, організацій та громадян. Порядок розподілу коштів, що надходять до Державного фонду енергозбереження, встановлюється Кабінетом Міністрів України";  
Відхилено Чинним законодав-ством України передбачено існу-вання державних фондів з різними джерелами надходь-жень, не лише добровільні внески осіб, зокрема: Державний спеці-алізований фонд фінансування загаль-нодержавних витрат на авіаційну діяль-ність та участь України у міжнародних авіа-ційних організаціях (постанова Кабінету Міністрів України від 28 вересня 1993 р. № 819; Державний фонд сприяння молодіжному житло-вому будівництву (постанова Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2000 р. № 1604) тощо.  2) включити статтю 13 такого змісту:  
22. "Стаття 13. Державний фонд енергозбереження      "Стаття 13. Державний фонд енергозбереження  
23. Державний фонд енергозбереження утворюється у складі спеціального фонду Державного бюджету України для забезпечення фінансування заходів щодо ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів.      Державний фонд енергозбереження утворюється у складі спеціального фонду Державного бюджету України для забезпечення фінансування заходів щодо ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів.  
24. Джерелами формування Державного фонду енергозбереження є:      Джерелами формування Державного фонду енергозбереження є:  
25. кошти, отримані у вигляді штрафних санкцій за порушення законодавства з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів;      кошти, отримані у вигляді штрафних санкцій за порушення законодавства з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів;  
26. частина зборів за використання природних ресурсів, розмір якої визначається Верховною Радою України за поданням Кабінету Міністрів України;      частина зборів за використання природних ресурсів, розмір якої визначається Верховною Радою України за поданням Кабінету Міністрів України;  
27. кошти, отримані за видачу Національним агентством України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів документів дозвільного характеру;      кошти, отримані за видачу Національним агентством України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів документів дозвільного характеру;  
28. добровільні внески підприємств, установ, організацій та громадян.      добровільні внески підприємств, установ, організацій та громадян.  
29. Порядок розподілу коштів, що надходять до Державного фонду енергозбереження, встановлюється Кабінетом Міністрів України";      Порядок розподілу коштів, що надходять до Державного фонду енергозбереження, встановлюється Кабінетом Міністрів України";  
30. 3) частину другу статті 14 після слів "нетрадиційної енергетики" доповнити словами "виробництва альтернативних видів палива";      3) частину другу статті 14 після слів "нетрадиційної енергетики" доповнити словами "виробництва альтернативних видів палива";  
31. 4) у частині першій статті 16:      4) у частині першій статті 16:  
32. пункт "а" доповнити словами "виробникам обладнання для використання нетрадиційних та поновлюваних джерел енергії і альтернативних видів палива"; пункт "б" доповнити словами "альтернативних видах палива"; у пункті "в":      пункт "а" доповнити словами "виробникам обладнання для використання нетрадиційних та поновлюваних джерел енергії і альтернативних видів палива"; пункт "б" доповнити словами "альтернативних видах палива"; у пункті "в":  
33. перше речення абзацу третього після слів "а також інвестиції" доповнити словами "у створення енергозберігаючих технологій, виробництво енергозберігаючого обладнання, матеріалів, засобів вимірювання, контролю та управління витратами паливно-енергетичних ресурсів, у створення і впровадження технологій використання нетрадиційних джерел енергії, виробництва альтернативних видів палива";      перше речення абзацу третього після слів "а також інвестиції" доповнити словами "у створення енергозберігаючих технологій, виробництво енергозберігаючого обладнання, матеріалів, засобів вимірювання, контролю та управління витратами паливно-енергетичних ресурсів, у створення і впровадження технологій використання нетрадиційних джерел енергії, виробництва альтернативних видів палива";  
34. доповнити абзацом четвертим такого змісту:      доповнити абзацом четвертим такого змісту:  
35. "Порядок пріоритетного кредитування заходів щодо забезпечення раціонального використання та економії паливно-енергетичних ресурсів, використання нетрадиційних та поновлюваних джерел енергії, виробництва альтернативних видів палива встановлюється Кабінетом Міністрів України";      "Порядок пріоритетного кредитування заходів щодо забезпечення раціонального використання та економії паливно-енергетичних ресурсів, використання нетрадиційних та поновлюваних джерел енергії, виробництва альтернативних видів палива встановлюється Кабінетом Міністрів України";  
36. абзац другий пункту "г" викласти у такій редакції:      абзац другий пункту "г" викласти у такій редакції:  
37. "Перелік видів енергозберігаючого обладнання, до яких застосовуються підвищені норми амортизації, встановлюється Кабінетом Міністрів України";      "Перелік видів енергозберігаючого обладнання, до яких застосовуються підвищені норми амортизації, встановлюється Кабінетом Міністрів України";  
38. пункт "д" доповнити абзацом другим такого змісту:      пункт "д" доповнити абзацом другим такого змісту:  
39. "Порядок надання державних субсидій та здійснення безповоротного асигнування встановлюється Кабінетом Міністрів України"; 5) частину другу статті 17 викласти в такій редакції: „За перевитрати паливно-енергетичних ресурсів понад встановлені показники норм питомих витрат суб'єкти господарювання сплачують збір за перевитрати паливно-енергетичних ресурсів (енергетичний збір) у розмірі 200 відсотків вартості перевитрачених ресурсів. До обсягу перевитрат паливно-енергетичних ресурсів, на які нараховується енергетичний збір, не включається обсяг видів палива та паливно-енергетичних ресурсів, отриманих суб'єктом господарювання з альтернативних джерел енергії".      "Порядок надання державних субсидій та здійснення безповоротного асигнування встановлюється Кабінетом Міністрів України"; 5) частину другу статті 17 викласти в такій редакції: „За перевитрати паливно-енергетичних ресурсів понад встановлені показники норм питомих витрат суб'єкти господарювання сплачують збір за перевитрати паливно-енергетичних ресурсів (енергетичний збір) у розмірі 200 відсотків вартості перевитрачених ресурсів. До обсягу перевитрат паливно-енергетичних ресурсів, на які нараховується енергетичний збір, не включається обсяг видів палива та паливно-енергетичних ресурсів, отриманих суб'єктом господарювання з альтернативних джерел енергії".  
40. 3. Частину першу статті 19 Закону України "Про Єдиний митний тариф" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 19, ст. 259 із наступними змінами) доповнити пунктами "ч", "щ" такого змісту:      3. Частину першу статті 19 Закону України "Про Єдиний митний тариф" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 19, ст. 259 із наступними змінами) доповнити пунктами "ч", "щ" такого змісту:  
41. "ч) устаткування, яке працює на нетрадиційних та поновлюваних джерелах енергії, енергозберігаюче обладнання і матеріали, засоби вимірювання, контролю та управління витратами паливно-енергетичних ресурсів, обладнання та матеріали для виробництва альтернативних видів палива (далі - товари), що ввозяться на митну територію України вітчизняними підприємствами, за умов, якщо ці товари застосовуються ними для власного виробництва та якщо ідентичні товари з аналогічними якісними показниками не виробляються в Україні. Порядок ввезення, перелік та обсяги зазначених товарів встановлюються Кабінетом Міністрів України.      "ч) устаткування, яке працює на нетрадиційних та поновлюваних джерелах енергії, енергозберігаюче обладнання і матеріали, засоби вимірювання, контролю та управління витратами паливно-енергетичних ресурсів, обладнання та матеріали для виробництва альтернативних видів палива (далі - товари), що ввозяться на митну територію України вітчизняними підприємствами, за умов, якщо ці товари застосовуються ними для власного виробництва та якщо ідентичні товари з аналогічними якісними показниками не виробляються в Україні. Порядок ввезення, перелік та обсяги зазначених товарів встановлюються Кабінетом Міністрів України.  
42. У разі порушення вимог щодо цільового використання зазначених товарів суб'єкт зовнішньоекономічної діяльності зобов'язаний сплатити ввізне мито в порядку і розмірах, визначених законом";      У разі порушення вимог щодо цільового використання зазначених товарів суб'єкт зовнішньоекономічної діяльності зобов'язаний сплатити ввізне мито в порядку і розмірах, визначених законом";  
43. "щ) матеріали, устаткування та комплектуючі, що ввозяться на митну територію України і використовуються для виробництва устаткування, яке працює на нетрадиційних та поновлюваних джерелах енергії, енергозберігаюче обладнання і матеріали, вироби, експлуатація яких призводить до економії та раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів, засоби вимірювання, контролю та управління витратами паливно-енергетичних ресурсів, виробництва альтернативних видів палива, якщо ідентичні товари з аналогічними якісними показниками не виробляються в Україні. Порядок ввезення, перелік та обсяги зазначених товарів встановлюються Кабінетом Міністрів України.      "щ) матеріали, устаткування та комплектуючі, що ввозяться на митну територію України і використовуються для виробництва устаткування, яке працює на нетрадиційних та поновлюваних джерелах енергії, енергозберігаюче обладнання і матеріали, вироби, експлуатація яких призводить до економії та раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів, засоби вимірювання, контролю та управління витратами паливно-енергетичних ресурсів, виробництва альтернативних видів палива, якщо ідентичні товари з аналогічними якісними показниками не виробляються в Україні. Порядок ввезення, перелік та обсяги зазначених товарів встановлюються Кабінетом Міністрів України.  
44. У разі порушення вимог щодо цільового використання зазначених товарів суб'єкт зовнішньоекономічної діяльності зобов'язаний сплатити ввізне мито в порядку і розмірах, визначених законом".      У разі порушення вимог щодо цільового використання зазначених товарів суб'єкт зовнішньоекономічної діяльності зобов'язаний сплатити ввізне мито в порядку і розмірах, визначених законом".  
45. Редакція п.4 законопроекту щодо змін до Закону України "Про податок на додану вартість", що була виключена з прийняттям поправки №19: 4. Статтю 5 Закону України "Про податок на додану вартість" (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., № 21, ст. 156 з наступними змінами) доповнити пунктом 5.18 такого змісту:   -3- Панасовський О.Г.
Пропоную пункт 4 залишити у редакції, що пропонувалася до другого читання і наведена у лівій колонці, виключивши при цьому у пп.5.18.2. слова "електропобутової техніки та приладів нового покоління".  
Враховано Пропозиція погод-жена з Кабінетом Міністрів України  4. Статтю 5 Закону України "Про податок на додану вартість" (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., № 21, ст. 156 з наступними змінами) доповнити пунктом 5.18 такого змісту:  
46. "5.18. Звільняються від оподаткування операції з ввезення на митну територію України:      "5.18. Звільняються від оподаткування операції з ввезення на митну територію України:  
47. 5.18.1. устаткування, яке працює на нетрадиційних та поновлюваних джерелах енергії, енергозберігаюче обладнання і матеріали, засоби вимірювання, контролю та управління витратами паливно-енергетичних ресурсів, обладнання та матеріали для виробництва альтернативних видів палива (далі - товари), за умов, якщо ці товари застосовуються платником податку для власного виробництва та якщо ідентичні товари з аналогічними якісними показниками не виробляються в Україні. Перелік та обсяги зазначених товарів встановлюються Кабінетом Міністрів України;      5.18.1. устаткування, яке працює на нетрадиційних та поновлюваних джерелах енергії, енергозберігаюче обладнання і матеріали, засоби вимірювання, контролю та управління витратами паливно-енергетичних ресурсів, обладнання та матеріали для виробництва альтернативних видів палива (далі - товари), за умов, якщо ці товари застосовуються платником податку для власного виробництва та якщо ідентичні товари з аналогічними якісними показниками не виробляються в Україні. Перелік та обсяги зазначених товарів встановлюються Кабінетом Міністрів України;  
48. 5.18.2. матеріалів, устаткування та комплектуючих, що використовуються для виробництва устаткування, яке працює на нетрадиційних та поновлюваних джерелах енергії, яке виробляє альтернативні види палива, енергозберігаючого обладнання і матеріалів, виробів, експлуатація яких забезпечує економію та раціональне використання паливно-енергетичних ресурсів, засобів вимірювання, контролю та управління витратами паливно-енергетичних ресурсів, електропобутової техніки та приладів нового покоління, якщо ідентичні товари з аналогічними якісними показниками не виробляються в Україні. Перелік та обсяги відповідних товарів встановлюються Кабінетом Міністрів України.      5.18.2. матеріалів, устаткування та комплектуючих, що використовуються для виробництва устаткування, яке працює на нетрадиційних та поновлюваних джерелах енергії, яке виробляє альтернативні види палива, енергозберігаючого обладнання і матеріалів, виробів, експлуатація яких забезпечує економію та раціональне використання паливно-енергетичних ресурсів, засобів вимірювання, контролю та управління витратами паливно-енергетичних ресурсів, якщо ідентичні товари з аналогічними якісними показниками не виробляються в Україні. Перелік та обсяги відповідних товарів встановлюються Кабінетом Міністрів України.  
49. У разі порушення вимог щодо цільового використання даних товарів платник податку зобов'язаний збільшити податкові зобов'язання за результатами податкового періоду, на який припадає таке порушення, на суму податку на додану вартість, що мала бути сплачена із зазначених операцій у звичайному режимі, а також сплатити пеню, нараховану відповідно до закону".      У разі порушення вимог щодо цільового використання даних товарів платник податку зобов'язаний збільшити податкові зобов'язання за результатами податкового періоду, на який припадає таке порушення, на суму податку на додану вартість, що мала бути сплачена із зазначених операцій у звичайному режимі, а також сплатити пеню, нараховану відповідно до закону".  
50. 5. У Законі України "Про оподаткування прибутку підприємств" (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., № 27, ст. 181 з наступними змінами пункт 5.3 статті 5 доповнити новим підпунктом такого змісту: „5.3.7. Паливно-енергетичні ресурси, спожиті платником податку понад норми питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів, встановлених відповідно до законодавства". Редакція п.5 законопроекту щодо змін до Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", що була змінена з прийняттям поправки№22: 5. У Законі України "Про оподаткування прибутку підприємств" (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., № 27, ст. 181 з наступними змінами):   -4- Панасовський О.Г.
Пропоную пункт 5 законопроекту залишити у редакції, що пропонувалася до другого читання і наведена у лівій колонці  
Враховано ропозиція погод-жена з Кабінетом Міністрів України  5. У Законі України "Про оподаткування прибутку підприємств" (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., № 27, ст. 181 з наступними змінами):  
51. 1) у статті 7:      у статті 7:  
52. абзац перший пункту 7.20 після цифр "7.11, 7.13" доповнити цифрами "7.21";      абзац перший пункту 7.20 після цифр "7.11, 7.13" доповнити цифрами "7.21";  
53. доповнити пунктом 7.21 такого змісту:      доповнити пунктом 7.21 такого змісту:  
54. "7.21. Звільняється від оподаткування:      "7.21. Звільняється від оподаткування:  
55. 7.21.1. Прибуток підприємств, отриманий від продажу на митній території України таких видів товарів власного виробництва за переліком, встановленим Кабінетом Міністрів України: устаткування, що працює на нетрадиційних та поновлюваних джерелах енергії; енергозберігаюче обладнання і матеріали, вироби, експлуатація яких забезпечує економію та раціональне використання паливно-енергетичних ресурсів; засоби вимірювання, контролю та управління витратами паливно-енергетичних ресурсів; устаткування для виробництва альтернативних видів палива. Суми коштів, вивільнених у зв'язку з наданням податкової пільги, спрямовуються платником податку на збільшення обсягів виробництва. У разі порушення цільового використання коштів платник податку зобов'язаний визначити прибуток, неоподаткований у зв'язку з наданням податкової пільги, та оподаткувати його у поточному періоді, а також сплатити пеню у розмірах та за період, визначені законодавством України.      7.21.1. Прибуток підприємств, отриманий від продажу на митній території України таких видів товарів власного виробництва за переліком, встановленим Кабінетом Міністрів України: устаткування, що працює на нетрадиційних та поновлюваних джерелах енергії; енергозберігаюче обладнання і матеріали, вироби, експлуатація яких забезпечує економію та раціональне використання паливно-енергетичних ресурсів; засоби вимірювання, контролю та управління витратами паливно-енергетичних ресурсів; устаткування для виробництва альтернативних видів палива. Суми коштів, вивільнених у зв'язку з наданням податкової пільги, спрямовуються платником податку на збільшення обсягів виробництва. У разі порушення цільового використання коштів платник податку зобов'язаний визначити прибуток, неоподаткований у зв'язку з наданням податкової пільги, та оподаткувати його у поточному періоді, а також сплатити пеню у розмірах та за період, визначені законодавством України.  
56. 7.21.2. Прибуток підприємств, отриманий за рахунок економії паливно-енергетичних ресурсів, який спрямовується на реалізацію заходів з енергозбереження".   -5- Матвієнков С.А.
В підпункті 1) пункту 5 проекту закону редакцію підпункту 7.21.2 викласти наступною: 7.21.2. Прибуток підприємств, що включені до Державного реєстру підприємств, установ, організацій, які займаються розробкою, впровадженням та використанням енергозберігаючих заходів та енергоефективних проектів, але в сумі не більш як 50% суми прибутку, що підлягає оподаткуванню. До Державного реєстру підприємств, установ, організацій, які займаються розробкою, впровадженням та використанням енергозберігаючих заходів та енергоефективних проектів, включаються підприємства, установи, організації, які включені до галузевих програм з енергозбереження та за результатами проведення експертизи органами Державної інспекції з енергозбереження отримали висновок про відповідність енергозберігаючих заходів та енергоефективних проектів, що вже впроваджені, або знаходяться на стадії розробки та впровадження, критеріям енергозбереження та включені до галузевих програм енергозбереження. Ведення Державного реєстру підприємств, установ, організацій, які займаються розробкою, впровадженням та використанням енергозберігаючих заходів та енергоефективних проектів покладається на Національне агентство України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів. Порядок включення підприємств до Державного реєстру підприємств, установ, організацій, які займаються розробкою, впровадженням та використанням енергозберігаючих заходів та енергоефективних проектів, затверджується Національним агентством України з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів.  
Відхилено Згадуваний Держав-ний реєстр не існує і його створення не є предметом Закону України "Про оподаткування при-бутку підприємств".  7.21.2. Прибуток підприємств, отриманий за рахунок економії паливно-енергетичних ресурсів, який спрямовується на реалізацію заходів з енергозбереження". 2) абзац п'ятий підпункту 8.2.2 пункту 8.2 статті 8 доповнити словами "а також окремі види енергозберігаючого обладнання за переліком, встановленим Кабінетом Міністрів України  
    -6- Панасовський О.Г.
Доповнити законопроект пунктом щодо внесення зміни до статті 8 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств", виклавши його у наступній редакції: "абзац п'ятий підпункту 8.2.2 пункту 8.2 статті 8 доповнити словами "а також окремі види енергозберігаючого обладнання за переліком, встановленим Кабінетом Міністрів України";  
Враховано Пропозиція погодже-на з Кабінетом Міністрів України   
57. 2) статтю 22 після пункту 22.31 доповнити новим пунктом такого змісту:      3) статтю 22 після пункту 22.31 доповнити новим пунктом такого змісту:  
58. "22.32. Двадцять п'ять відсотків суми податку на прибуток, що підлягає сплаті підприємствами, які використовують устаткування, що працює на нетрадиційних та поновлюваних джерелах енергії, виробляє альтернативні види палива, якщо за висновком органів державної інспекції з енергозбереження це забезпечує значну економію паливно-енергетичних ресурсів, залишається у розпорядженні цих підприємств і спрямовується виключно на фінансування енергозберігаючих заходів на відповідному підприємстві.      "22.32. Двадцять п'ять відсотків суми податку на прибуток, що підлягає сплаті підприємствами, які використовують устаткування, що працює на нетрадиційних та поновлюваних джерелах енергії, виробляє альтернативні види палива, якщо за висновком органів державної інспекції з енергозбереження це забезпечує значну економію паливно-енергетичних ресурсів, залишається у розпорядженні цих підприємств і спрямовується виключно на фінансування енергозберігаючих заходів на відповідному підприємстві.  
59. Порядок нарахування і використання зазначених коштів встановлюється Кабінетом Міністрів України". У зв'язку з цим пункт 22.32 вважати пунктом 22.33.      Порядок нарахування і використання зазначених коштів встановлюється Кабінетом Міністрів України". У зв'язку з цим пункт 22.32 вважати пунктом 22.33.  
60. 6. Абзац перший пункту 13 "Перехідні положення" розділу 2 Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України" (Відомості Верховної Ради України, 2005 р., № 17-19, ст. 267; 2005р., №27, ст.363) доповнити словами "крім пільг, що надаються з метою стимулювання заходів з енергозбереження відповідно до законодавства України". 7. Частину першу статті 14 Закону України „Про систему оподаткування" (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., № 16, ст. 119; 2006р., №2-3, ст..35) доповнити новим пунктом 29 такого змісту: „29) енергетичний збір".      6. Абзац перший пункту 13 "Перехідні положення" розділу 2 Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України" (Відомості Верховної Ради України, 2005 р., № 17-19, ст. 267; 2005р., №27, ст.363) доповнити словами "крім пільг, що надаються з метою стимулювання заходів з енергозбереження відповідно до законодавства України". 7. Частину першу статті 14 Закону України „Про систему оподаткування" (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., № 16, ст. 119; 2006р., №2-3, ст..35) доповнити новим пунктом 29 такого змісту: „29) енергетичний збір".  
61. ІІ. Прикінцеві положення      ІІ. Прикінцеві положення  
62. 1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2008 року, крім пункту 1 розділу І, який набирає чинності з дня опублікування цього Закону.      1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2008 року, крім пункту 1 розділу І, який набирає чинності з дня опублікування цього Закону.  
63. 2. Пункти 3, 4 розділу І цього Закону діють протягом трьох років з дня набрання чинності цим Законом. Пункт 5 розділу І цього Закону діє протягом п'яти років з моменту отримання першого прибутку внаслідок підвищення енергоефективності виробництва.      2. Пункти 3, 4 розділу І цього Закону діють протягом трьох років з дня набрання чинності цим Законом. Пункт 5 розділу І цього Закону діє протягом п'яти років з моменту отримання першого прибутку внаслідок підвищення енергоефективності виробництва.  
64. .      .  
65. 3. Кабінету Міністрів України в місячний термін з дня набрання чинності цим Законом забезпечити прийняття нормативно-правових актів, що випливають з цього Закону.      3. Кабінету Міністрів України в місячний термін з дня набрання чинності цим Законом забезпечити прийняття нормативно-правових актів, що випливають з цього Закону.