Кількість абзаців - 140 Таблиця поправок


Про організаційно-правові засади вилучення (викупу) земель права приватної власності (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект      Проект  
1. ЗАКОН УКРАЇНИ      ЗАКОН УКРАЇНИ  
2. Про організаційно-правові засади вилучення (викупу) земель права приватної власності   -1- Круць М.Ф.
Назву законопроекту викласти в такій редакції: "Про визначення правових засад вилучення земель права приватної власності"  
Враховано   Про вилучення земель права приватної власності  
    -2- Семинога А.І.
Текст назви законопроекту викласти в такій в такій редакції: "Про визначення правових засад вилучення земель права приватної власності";  
Враховано    
    -3- Сташевський С.Т.
Назву законопроекту викласти в такій редакції: "Про правові засади викупу та примусового відчуження земель права приватної власності".  
Враховано редакційно    
    -4- Зац О.В.
Бурлаков П.М.
Присяжнюк М.В.
Назву статті викласти в такій редакції „Про правові засади вилучення (викупу, примусового відчуження) земель, які перебувають у приватній власності".  
Враховано редакційно    
3. Цей Закон визначає правові, організаційні та фінансові засади регулювання суспільних відносин, що виникають у процесі вилучення (викупу) земельних ділянок, що перебувають у власності громадян та юридичних осіб для суспільних потреб та з мотивів суспільної необхідності.      Цей Закон визначає правові, організаційні та фінансові засади регулювання суспільних відносин, що виникають у процесі вилучення (викупу) земельних ділянок, що перебувають у власності громадян або юридичних осіб, для суспільних потреб та з мотивів суспільної необхідності.  
4. Розділ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ      Розділ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ  
5. Стаття 1. Основні терміни та їх визначення   -5- Лук'янчук Р.В.
До проекту в цілому: У проекті зустрічаються терміни "персона", "індивідуум" та інші, що не вживаються в українському законодавстві. Пропонується уніфікувати термінологію із застосуванням загальновживаних у чинному законодавстві України термінів.  
Враховано   Стаття 1. Основні терміни та їх визначення  
6. У цьому Законі наведені нижче основні терміни вживаються в такому значенні:      У цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:  
7. викуп земельних ділянок для суспільних потреб - перехід земельної ділянки права приватної власності до державної чи комунальної за плату для задоволення державних чи комунальних потреб;   -6- Довгий Т.О.
Абзац 2 статті 1 викласти в такій редакції: "викуп земельних ділянок для суспільних потреб - це перехід земельної ділянки права приватної власності до державної чи комунальної за плату для задоволення державних чи комунальних потреб (інтересів), а також потреб (інтересів) суспільства в цілому;"  
Враховано   викуп земельних ділянок для суспільних потреб - перехід прав на земельні ділянки, що перебувають у власності громадян або юридичних осіб, за плату для задоволення державних чи комунальних потреб, а також потреб суспільства в цілому в порядку, встановленому законом;  
    -7- Зац О.В.
Бурлаков П.М.
Присяжнюк М.В.
Абзац 2 статті 1 викласти в такій редакції: „викуп земельних ділянок, які знаходяться у приватній власності, у зв'язку з суспільною необхідністю - перехід права власності на таку земельну ділянку до суб'єктів права державної або комунальної власності за плату у порядку, встановленому чинним законодавством".  
Враховано редакційно    
8. викупна ціна земельної ділянки - ринкова вартість земельної ділянки, що викупляється і вартість нерухомого майна, що знаходиться на ній, а також збитки, заподіяні власникові вилученням земельної ділянки, включаючи збитки, які він понесе у зв'язку з достроковим припиненнями своїх зобов'язань перед третіми персонами, зокрема упущену вигоду;   -8- Сташевський С.Т.
Абзац третій статті 1 виключити слова "і вартість нерухомого майна, що знаходиться на ній"  
Відхилено   викупна ціна - вартість земельної ділянки, нерухомого майна, що розміщене на ній, а також збитки, завдані власникові викупом земельної ділянки, включаючи збитки, які він понесе у зв'язку з достроковим припиненням своїх зобов'язань перед третіми особами, зокрема упущену вигоду;  
9. ринкова ціна земельної ділянки - найбільш вірогідна ціна вільної земельної ділянки, яку можна одержати при її продажі на конкурсі або відкритому аукціоні;       
10. суспільна потреба - це необхідність в земельних ділянках для забезпечення конкретних потреб та інтересів індивідуума чи суспільства в цілому;   -9- Лук'янчук Р.В.
Стаття 1. Визначення "суспільна потреба - це необхідність в земельних ділянках для забезпечення конкретних потреб та інтересів індивідуума чи суспільства в цілому" є недосконалим. "Індивідуум" не повинен фігурувати у цьому визначенні, оскільки земельні ділянки для суспільних потреб після викупу переходять виключно до державної чи комунальної власності .  
Враховано   суспільні потреби - необхідність в земельних ділянках для задоволення державних чи комунальних потреб, а також потреб суспільства в цілому;  
    -10- Сташевський С.Т.
Сільченко В.А.
Абзац п`ятий статті 1 слова "індивідуума чи", виключити.  
Враховано    
    -11- Довгий Т.О.
Абзац п`ятий статті 1 викласти в такій редакції: "суспільна потреба - це необхідність в земельних ділянках для забезпечення державних потреб чи комунальних потреб (інтересів), а також потреб (інтересів) суспільства в цілому".  
Враховано    
    -12- Зац О.В.
Бурлаков П.М.
Присяжнюк М.В.
Абзац п`ятий статті 1 викласти в такій редакції: "Суспільна необхідність, у цьому Законі - це потреба у викупі або примусовому відчуженні (вилученні) конкретних земельних ділянок для задоволення суспільних потреб, передбачених ст. 146 Земельного кодексу України, які мають винятковий характер, зумовлений неможливістю їх задовольнити за рахунок інших земель державної та комунальної власності, або настанням обставин, передбачених ст. 147 Земельного кодексу України".  
Відхилено    
11. примусове відчуження земельних ділянок - комплекс організаційно-правових, фінансових та інших дій органів державної влади та органів місцевого самоврядування, спрямованих на примусове припинення права власності на земельні ділянки з мотивів суспільної необхідності в разі введення воєнного чи надзвичайного стану;   -13- Зац О.В.
Бурлаков П.М.
Присяжнюк М.В.
Абзац шостий статті 1 викласти в такій редакції: „Примусове відчуження земельних ділянок, які знаходяться у приватній власності - комплекс організаційно-правових, фінансових та інших передбачених чинним законодавством дій органів державної влади або органів місцевого самоврядування, що спрямовані на примусове припинення права приватної власності на землю з мотивів суспільної необхідності у разі введення воєнного чи надзвичайного стану з попереднім і повним відшкодуванням їх вартості в порядку, передбаченому цим Законом".  
Враховано частково   примусове відчуження земельних ділянок - комплекс організаційно-правових, фінансових та інших дій органів державної влади, військового командування, органів місцевого самоврядування, встановлених чинним законодавством, спрямованих на примусове припинення права власності на земельні ділянки в порядку, встановленому законом;  
12. суспільна необхідність - необхідність держави у земельних ділянках, що перебувають у приватній власності, в разі введення воєнного чи надзвичайного стану в установленому законом порядку.   -14- Зац О.В.
Бурлаков П.М.
Присяжнюк М.В.
Абзац 7 статті 1 виключити.  
Відхилено   суспільна необхідність - необхідність держави в земельних ділянках, що перебувають у власності громадян або юридичних осіб, у разі введення воєнного чи надзвичайного стану в порядку, встановленому законом.  
13. Стаття 2. Сфера дії цього Закону      Стаття 2. Сфера дії цього Закону  
14. Дія цього Закону поширюється на регулювання суспільних відносин, пов'язаних із викупом земельних ділянок, що перебувають у власності громадян та юридичних осіб, для задоволення суспільних потреб та примусовим відчуженням земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності в разі введення воєнного чи надзвичайного стану у випадках, коли ці потреби не можуть бути забезпечені за рахунок земель державної чи комунальної власності.   -15- Зац О.В.
Бурлаков П.М.
Присяжнюк М.В.
Абзац 1 ст.2 викласти у такій редакції: „Дія цього Закону поширюється на суспільні відносини, які пов'язані з викупом земельних ділянок, що перебувають у приватній власності громадян або юридичних осіб, для задоволення суспільних потреб, та примусовим відчуженням земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності у разі введення воєнного чи надзвичайного стану, випадках, коли ця суспільна необхідність не може бути забезпечена за рахунок земель державної або комунальної власності".  
Враховано   Дія цього Закону поширюється на суспільні відносини, пов'язані із викупом земельних ділянок, що перебувають у власності громадян або юридичних осіб, для задоволення суспільних потреб та примусовим відчуженням земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності, коли ці потреби не можуть бути забезпечені за рахунок земель державної чи комунальної власності.  
15. Дія цього Закону не поширюється на:      Дія цього Закону не поширюється на:  
16. регулювання суспільних відносин, що виникають у разі звернення стягнення на земельні ділянки за невиконання боргових зобов'язань, забезпечених заставою земельної ділянки;      суспільні відносини, що виникають у разі звернення стягнення на земельну ділянку за невиконання боргових зобов'язань, забезпечених заставою земельної ділянки;  
17. вилучення (викуп) земельних ділянок, що перебувають у державній та комунальній власності;      вилучення (викуп) земельних ділянок, що перебувають у державній та комунальній власності;  
18. регулювання суспільних відносин, пов'язаних з відшкодуванням втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва при викупі земельних ділянок, для суспільних потреб;      суспільні відносини, пов'язані з відшкодуванням втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, у разі викупу земельних ділянок для суспільних потреб;  
19. регулювання суспільних відносин, пов'язаних із купівлею-продажем земельних ділянок та укладанням інших цивільно-правових угод між власником земельної ділянки та іншими фізичними або юридичними особами з метою задоволення приватних інтересів.      суспільні відносини, пов'язані із купівлею-продажем земельних ділянок та укладанням інших цивільно-правових угод, між власником земельної ділянки та іншими фізичними або юридичними особами з метою задоволення приватних інтересів.  
20. Стаття 3. Земельна ділянка як об'єкт викупу      Стаття 3. Земельна ділянка як об'єкт викупу  
21. Об'єктом викупу чи примусового відчуження за цим Законом може бути земельна ділянка чи її частина, житловий будинок, інші будівлі, споруди, насадження, що розташовані на ній і перебувають у власності громадян або юридичних осіб.   -16- Зац О.В.
Бурлаков П.М.
Присяжнюк М.В.
У абзаці 1 ст. З „Земельна ділянка як об'єкт викупу" після слів „...і перебувають у..." записати „ приватній". Далі - за текстом.  
Відхилено   Об'єктом викупу чи примусового відчуження за цим Законом може бути земельна ділянка чи її частина, жилий будинок, інші будівлі, споруди, насадження, що розміщені на ній, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб.  
22. Якщо власник земельної ділянки, що викуповується чи примусово відчужується, є також власником жилого будинку, інших будівель, споруд чи насаджень, що розміщені на ній, вимога про викуп чи примусове відчуження земельної ділянки розглядається разом із вимогою про припинення права власності на ці об'єкти.      Якщо власник земельної ділянки, що викуповується чи примусово відчужується, є також власником жилого будинку, інших будівель, споруд чи насаджень, що розміщені на ній, вимога про викуп чи примусове відчуження земельної ділянки розглядається разом із вимогою про припинення права власності на ці об'єкти.  
23. Якщо власник земельної ділянки, що викуповується чи примусово відчужується не є власником жилого будинку, інших будівель, споруд чи насаджень, що розміщені на ній, власник цих об'єктів залучається для участі у справі.   -17- Зац О.В.
Бурлаков П.М.
Присяжнюк М.В.
У абзаці З ст. З виключити слово „справі". Замість нього записати „викупі або у примусовому відчуженні".  
Враховано   Якщо власник земельної ділянки, що викуповується чи примусово відчужується не є власником жилого будинку, інших будівель, споруд чи насаджень, що розміщені на ній, власник цих об'єктів залучається для участі у переговорах.  
24. Право власності на житловий будинок, інші будівлі, споруди чи насадження у зв'язку з викупом земельної ділянки, на якій вони розміщені, може бути припинено шляхом їх викупу і з обов'язковим попереднім відшкодуванням збитків у повному обсязі, відповідно до закону.      Право власності на жилий будинок, інші будівлі, споруди чи насадження у зв'язку з викупом земельної ділянки, на якій вони розміщені, може бути припинено шляхом їх викупу за умови попереднього і повного відшкодування їх вартості відповідно до закону.  
25. У разі якщо викуповується чи примусово відчужується частина земельної ділянки, а решта площі цієї ділянки не може раціонально використовуватися за цільовим призначенням, власник земельної ділянки може вимагати від органу, який викуповує чи відчужує частину земельної ділянки, викупу всієї земельної ділянки.   -18- Королевська Н.Ю.
Статтю 3 доповнити частиною третьою наступного змісту: "Якщо земельна ділянка, що викуповуються чи примусово відчужується, та розташовані на ній жилий будинок, інші будівлі, споруди, насадження перебуваються у власності кількох осіб, питання про викуп чи примусове відчуження розглядається з кожним із власників окремо."  
Враховано   Якщо земельна ділянка, що викуповується чи примусово відчужується, та розташовані на ній жилий будинок, інші будівлі, споруди, насадження перебувають у власності кількох осіб, питання про викуп чи примусове відчуження розглядається з кожним із власників окремо. У разі якщо викуповується чи примусово відчужується частина земельної ділянки, а решта площі цієї ділянки не може раціонально використовуватися за цільовим призначенням, власник земельної ділянки може вимагати від органу, який викуповує чи відчужує частину земельної ділянки, викупу всієї земельної ділянки.  
    -19- Петренко В.М.
Стаття 3. Останній абзац доповнити словами: "Факт неможливості подальшої експлуатації встановлюється на основі висновку профільної комісії та підтверджується комісією, яку має очолювати керівник відповідної районної, міської або селищної ради, або уповноважена ним особа із штату одноіменного органу."  
Відхилено    
26. Стаття 4. Підстави та умови викупу і примусового відчуження земельних ділянок      Стаття 4. Підстави та умови викупу і примусового відчуження земельних ділянок  
27. Громадяни та юридичні особи не можуть бути протиправно позбавлені права приватної власності на земельні ділянки.      Громадяни або юридичні особи не можуть бути протиправно позбавлені права приватної власності на земельні ділянки.  
28. Викуп земельних ділянок здійснюється способом найменш обтяжливим для власника земельної ділянки з дотриманням вимог екологічної безпеки та подальшого раціонального використання земельних ділянок.      Викуп земельних ділянок здійснюється у спосіб найменш обтяжливий для власника земельної ділянки з дотриманням вимог екологічної безпеки та подальшого раціонального використання земельних ділянок.  
29. Викуп чи примусове відчуження земельних ділянок, що перебувають у власності громадян чи юридичних осіб, допускається на підставі та в порядку, встановлених цим Законом.   -20- Зац О.В.
Бурлаков П.М.
Присяжнюк М.В.
У абзацах З, 4, 5 ст.4 проекту Закону після слів „...перебувають у..." записати слово „приватній".  
Відхилено   Викуп чи примусове відчуження земельних ділянок, що перебувають у власності громадян або юридичних осіб, допускається на підставі та в порядку, встановлених цим Законом.  
30. Викуп чи примусове відчуження земельних ділянок, що перебувають у власності громадян чи юридичних осіб може бути застосований за умови обов'язкового і повного відшкодування вартості земельної ділянки і нерухомого майна, що на ній розміщене, та збитків, завданих власникові, відповідно до закону.      Викуп чи примусове відчуження земельних ділянок, що перебувають у власності громадян або юридичних осіб, може здійснюватися за умови попереднього і повного відшкодування вартості земельної ділянки і нерухомого майна, що розміщене на ній, та збитків, завданих власникові (в тому числі упущеної вигоди), відповідно до закону.  
31. Земельні ділянки, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб можуть викуплятись для державних чи комунальних потреб, у випадках, пов'язаних із виконанням Україною міжнародних обов'язків при відсутності інших варіантів можливого розміщення цих об'єктів, в інших випадках, встановлених Законом.   -21- Лук'янчук Р.В.
Частина 5 статті 4 викласти у такій редакції: "Земельні ділянки, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб, можуть викуплятись для державних чи комунальних потреб, а також у випадках, пов'язаних із виконанням Україною міжнародних обов'язків. Викуп земельних ділянок здійснюється як виняток, при відсутності інших варіантів можливого розміщення об'єктів, визначених у статтях 6 та 7 цього Закону".  
Враховано   Земельні ділянки, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, можуть викуповуватися для суспільних потреб, а також у випадках, встановлених міжнародними договорами України. Викуп земельних ділянок для суспільних потреб здійснюється як виняток у разі відсутності інших варіантів можливого розміщення об'єктів, визначених у статтях 6 та 7 цього Закону.  
    -22- Сільченко В.А.
В абзаці 5 статті 4 після слова "потреб" доповнити словом "також".  
Враховано    
    -23- Сташевський С.Т.
Частина п`ята у статті 4 слова "державних чи комунальних" замінити словом "суспільних", а слово "обов`язків" словом "зобов`язань".  
Враховано    
32. Примусове відчуження земельних ділянок, що перебувають у приватній власності, може здійснюватися, як виняток, з мотивів суспільної необхідності в разі введення воєнного або надзвичайного стану.      Примусове відчуження земельних ділянок, що перебувають у власності громадян або юридичних осіб, може здійснюватися лише як виняток з мотивів суспільної необхідності в разі введення воєнного або надзвичайного стану.  
33. Примусове відчуження земельних ділянок, а також жилих будинків, інших будівель, споруд чи насаджень, розташованих на них з мотивів суспільної необхідності здійснюється з обов'язковим наступним відшкодуванням їх вартості відповідно до закону.      Примусове відчуження земельних ділянок, а також жилих будинків, інших будівель, споруд чи насаджень, розміщених на них, з мотивів суспільної необхідності здійснюється з обов'язковим наступним повним відшкодуванням їх вартості відповідно до закону.  
34. Розділ ІІ. ВИКУП ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК ДЛЯ СУСПІЛЬНИХ ПОТРЕБ      Розділ ІІ. ВИКУП ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК ДЛЯ СУСПІЛЬНИХ ПОТРЕБ  
35. Стаття 5. Викуп земельної ділянки для суспільних потреб      Стаття 5. Викуп земельних ділянок для суспільних потреб  
36. Викуп земельних ділянок, що перебувають у власності громадян та юридичних осіб, проводяться за рішенням органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених законом, або за рішенням суду.      Викуп земельних ділянок для суспільних потреб, що перебувають у власності громадян або юридичних осіб, провадиться за рішенням органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених законом, або за рішенням суду.  
37. Рішення про викуп земельних ділянок для суспільних потреб, органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування приймають на підставі генеральних планів міст і інших населених пунктів та іншої, затвердженої в установленому порядку, містобудівної документації, документації із землеустрою.   -24- Заплатинський В.М.
Сільченко В.А.
Абзац другий статті 5 після слів "із землеустрою" доповнити словами "а також проектів будівництва та реконструкції доріг".  
Враховано   Рішення про викуп земельних ділянок для суспільних потреб органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування приймають на підставі генеральних планів населених пунктів, проектів будівництва та реконструкції лінійних об'єктів, об'єктів транспортної і енергетичної інфраструктури та об'єктів, пов'язаних з видобуванням корисних копалин загальнодержавного значення, документації із землеустрою, затвердженої в установленому законодавством порядку.  
    -25- Петренко В.М.
Стаття 5, другий абзац доповнити словами: "Факт настання суспільних потреб або суспільної необхідності має бути встановлений з моменту видання відповідного розпорядження, указу, постанови центрального органу влади та деталізований згідно з місцевими умовами відповідними органами державної влади".  
Відхилено    
38. Викупна ціна, строки та інші умови викупу земельної ділянки визначаються за згодою з її власником, а в разі спору - судом.   -26- Петренко В.М.
Стаття 5, останній абзац доповнити словами: "... і визначаються на базі діючих ринкових умов або прирівнюються до вартості останньої за датою продажу подібної ділянки у цьому районі" (за ринковою ціною).  
Відхилено   Викупна ціна, строки та умови викупу земельної ділянки визначаються за згодою з її власником, а в разі спору - судом.  
    -27- Зац О.В.
Бурлаков П.М.
Присяжнюк М.В.
Статтю5 викласти в такій редакції "Викуп земельних ділянок, що перебувають у приватній власності громадян або юридичних осіб, проводиться за рішенням органів держаної влади або органів місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених чинним законодавством, шляхом укладення відповідного договору, за умови згоди власника земельної ділянки. Рішення про викуп для суспільних потреб земельних ділянок, що перебувають у приватній власності, органи державної влади або органи місцевого самоврядування приймають з урахуванням генеральних планів міст і інших населених пунктів, а також іншої офіційної документації, затвердженої в установленому порядку, містобудівної документації та документації із землеустрою за умов суворого дотримання положень природоохоронного законодавства та вимог екологічної безпеки. Викупна ціна, строки та інші умови викупу земельних ділянок, які перебувають у приватній власності, визначаються за погодженням із власниками. Рішення суб'єктів владних повноважень, а саме - органів державної влади або органів місцевого самоврядування про викуп земельних ділянок, що знаходяться у приватній власності, а також викупна ціна, строки та інші умови викупу, можуть бути оскаржені суб'єктами права приватної власності на землю в суді."  
Враховано частково    
39. Стаття 6. Повноваження органів виконавчої влади щодо викупу земельних ділянок      Стаття 6. Повноваження органів виконавчої влади щодо викупу земельних ділянок  
40. Кабінет Міністрів України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації приймають рішення про викуп земельних ділянок у порядку та відповідно до повноважень, визначених законом, для таких суспільних потреб:   -28- Петренко В.М.
Статтю 6 викласти в такій редакції: "Кабінет Міністрів України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації приймають рішення про викуп земельних ділянок у порядку та відповідно до повноважень, визначених законом, для суспільних потреб оборони та національної безпеки".  
Враховано редакційно   Кабінет Міністрів України, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації приймають рішення про викуп земельних ділянок у порядку та відповідно до повноважень, визначених законом, для таких суспільних потреб:  
41. під будівлі та споруди органів державної влади;      під будівлі та споруди органів державної влади;  
42. під будівлі, споруди та інші виробничі об'єкти державної власності;   -29- Довгий Т.О.
Абзац третій статті 6 слова " будівлі, споруди, та інші" виключити;  
Відхилено   під будівлі, споруди та інші виробничі об'єкти державної власності;  
43. під та об'єкти, пов'язані з добуванням корисних копалин загальнодержавного значення;   -30- Довгий Т.О.
Абзац четвертий статті 6 викласти в такій редакції:"під об`єкти загальнодержавного значення, пов`язані з добуванням корисних копалин;"  
Враховано редакційно   під об'єкти, пов'язані з видобуванням корисних копалин загальнодержавного значення;  
44. під загальнодержавні об'єкти природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення;      під загальнодержавні об'єкти природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення;  
45. для оборони та національної безпеки;   -31- Довгий Т.О.
Абзац шостий статті 6 після слова "для" доповнити словом "потреб", надалі - за текстом.  
Враховано редакційно   оборони та національної безпеки;  
46. під будівництво та обслуговування лінійних об'єктів та об'єктів транспортної і енергетичної інфраструктури (доріг, газопроводів, водопроводів, ліній електропередачі, аеропортів, нафто- та газових терміналів, електростанцій тощо) загальнодержавного значення;      під будівництво та обслуговування лінійних об'єктів та об'єктів транспортної і енергетичної інфраструктури (доріг, газопроводів, водопроводів, ліній електропередачі, аеропортів, нафто- та газових терміналів, електростанцій тощо) загальнодержавного значення;  
47. під розміщення дипломатичних та прирівняних до них представництв іноземних держав та міжнародних організацій.   -32- Зац О.В.
Бурлаков П.М.
Присяжнюк М.В.
Статтю 6 „Повноваження органів виконавчої влади щодо викупу земельних ділянок" привести у відповідність до положень ст. 146 Земельного кодексу України та статей 7,9,10 Кодексу України „Про надра".  
Враховано у прикінцевих положеннях законопроекту  під розміщення дипломатичних та прирівняних до них представництв іноземних держав та міжнародних організацій.  
48. Стаття 7. Повноваження органів місцевого самоврядування щодо викупу земельних ділянок      Стаття 7. Повноваження органів місцевого самоврядування щодо викупу земельних ділянок  
49. Сільські, селищні, міські ради, Київська і Севастопольська міські ради приймають рішення про викуп земельних ділянок у порядку та відповідно до повноважень, визначеному законом, для суспільних потреб, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади:   -33- Довгий Т.О.
Абзац перший статті 7 слово "визначеному" замінити словом "визначеним";  
Враховано   Сільські, селищні, міські ради, Київська і Севастопольська міські ради приймають рішення про викуп земельних ділянок у порядку та відповідно до повноважень, визначених законом, для таких суспільних потреб:  
    -34- Петренко В.М.
Статтю 7 викласти в такій редакції: " Сільські, селищні, міські ради, Київська і Севастопольська міські ради приймають рішення про викуп земельних ділянок у порядку та відповідно до повноважень, визначеному законом, для суспільних потреб, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади під будівлі та споруди органів місцевого самоврядування; під будівлі, споруди та інші виробничі об'єкти комунальної власності тільки після референдної згоди місцевої громади."  
Враховано редакційно    
    -35- Сташевський С.Т.
Абзац перший, частина 1, стаття 7 слова "пов`язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади", виключити.  
Враховано    
50. під будівлі та споруди органів місцевого самоврядування;      під будівлі та споруди органів місцевого самоврядування;  
51. під будівлі, споруди та інші виробничі об'єкти комунальної власності;   -36- Довгий Т.О.
Абзац третій статті 7 слова "будівлі, споруди та інші" виключити;  
Відхилено   під будівлі, споруди та інші виробничі об'єкти комунальної власності;  
52. під об'єкти природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення місцевого значення;      під об'єкти природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення місцевого значення;  
53. під будівництво та обслуговування лінійних об'єктів та об'єктів транспортної і енергетичної інфраструктури місцевого значення;      під будівництво та обслуговування лінійних об'єктів та об'єктів транспортної і енергетичної інфраструктури місцевого значення;  
54. під міські парки, майданчики відпочинку та інші об'єкти загального користування.   -37- Довгий Т.О.
Абзац шостий в статті 7 виключити.  
Відхилено   під міські парки, майданчики відпочинку та інші об'єкти загального користування.  
    -38- Зац О.В.
Бурлаков П.М.
Присяжнюк М.В.
Статтю 6 „Повноваження органів виконавчої влади щодо викупу земельних ділянок" привести у відповідність до положень ст. 146 Земельного кодексу України та статей 7,9,10 Кодексу України „Про надра".  
Враховано у прикінцевих положеннях законопроекту   
55. Стаття 8. Порядок викупу земельної ділянки для суспільних потреб      Стаття 8. Порядок викупу земельної ділянки для суспільних потреб  
56. Ініціатива у викупі земельної ділянки для суспільних потреб може належати лише органам виконавчої влади чи органам місцевого самоврядування.      Ініціатива викупу земельної ділянки для суспільних потреб може належати лише органам виконавчої влади чи органам місцевого самоврядування.  
57. Викуп земельної ділянки, що перебуває у приватній власності, для суспільних потреб здійснюється за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, визначених законом.   -39- Сташевський С.Т.
Частину другу, статті 8, виключити.  
Враховано    
58. Орган, що прийняв рішення про викуп земельної ділянки, зобов'язаний письмово повідомити про це власника земельної ділянки не пізніше ніж за рік до викупу земельної ділянки.   -40- Довгий Т.О.
Частини третю і четверту статті 8 об`єднати;  
Враховано   Орган, що прийняв рішення про викуп земельної ділянки, зобов'язаний письмово повідомити про це власника земельної ділянки не пізніш як за рік до викупу земельної ділянки. Цей термін поширюється і на тих осіб, які стануть власниками земельної ділянки протягом року з дня направлення вказаного повідомлення.  
59. Даний термін попередження про майбутній викуп земельної ділянки поширюється і на тих осіб, які стануть її власниками протягом року з моменту вказаного попередження.       
60. Після отримання власником земельної ділянки і відшкодування вартості земельної ділянки договір купівлі-продажу земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону.   -41- Довгий Т.О.
Частину п`яту статті 8 викласти в такій редакції: "Викуп земельної ділянки відбувається згідно договору купівлі - продажу, який нотаріально посвідчується. Такий договір після відшкодування попередньому власникові вартості викупленої земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону".  
Враховано   Викуп земельної ділянки здійснюється шляхом укладення нотаріально засвідченого договору купівлі-продажу. Після отримання власником земельної ділянки відшкодування її вартості та укладення нотаріально засвідченого договору купівлі-продажу цей договір підлягає державній реєстрації відповідно до закону.  
    -42- Сільченко В.А.
Абзац п'ятий статті 8 викласти у такій редакції: "Після закінчення терміну попередження та отримання власником земельної ділянки відшкодування вартості земельної ділянки договір купівлі - продажу земельної ділянки підлягає державної реєстрації відповідно до закону".  
Враховано редакційно    
61. Викуп земельної ділянки протягом року з дня отримання письмового повідомлення власником земельної ділянки про її вилучення можливий лише за згодою власника земельної ділянки.   -43- Довгий Т.О.
Частини шосту, сьому статті 8 виключити. У зв`язку з цим частини восьму - десяту вважати, відповідно, частинами шостою-восьмою.  
Враховано частково   Викуп земельної ділянки протягом року з дня отримання письмового повідомлення власником земельної ділянки про її викуп можливий лише за згодою власника земельної ділянки.  
62. Викуп земельної ділянки відбувається згідно договору купівлі-продажу, який нотаріально посвідчується.       
63. Якщо протягом трьох років з дня прийняття рішення про викуп земельної ділянки для суспільних потреб договір купівлі-продажу з власником земельної ділянки не укладений, таке рішення втрачає чинність.   -44- Лук'янчук Р.В.
Частина 8 статті 8 слова "протягом трьох років замінити "протягом двох років".  
Враховано   Якщо протягом двох років з дня прийняття рішення про викуп земельної ділянки для суспільних потреб договір купівлі-продажу з власником земельної ділянки не укладений, таке рішення втрачає чинність.  
64. Рішення про викуп земельної ділянки для суспільних потреб підлягає державній реєстрації в органі, що здійснює реєстрацію прав на земельні ділянки, відповідно до закону.   -45- Довгий Т.О.
Статтю 8 доповнити частиною четвертою такого змісту: "Власник земельної ділянки, щодо якої органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування, прийнято рішення про викуп, зобов`язаний сприяти представникам цих органів і особам, що уповноважені здійснити експертну оцінку вартості такої земельної ділянки та нерухомого майна, що на ній знаходиться, розмір збитків, що підлягають відшкодуванню тощо, у доступі до таких об`єктів оцінки і до наявної у власника інформації про них".  
Враховано   Рішення про викуп земельної ділянки для суспільних потреб підлягає державній реєстрації в органі, що здійснює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень, відповідно до закону. Власник земельної ділянки, щодо якої органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування прийнято рішення про викуп, зобов`язаний сприяти представникам цих органів і особам, уповноваженим здійснити експертну грошову оцінку вартості такої земельної ділянки та експертну оцінку нерухомого майна, що розміщене на ній, визначити розмір збитків, що підлягають відшкодуванню, тощо, у доступі до таких об`єктів оцінки і до наявної у власника інформації про них.  
    -46- Сташевський С.Т.
Частину дев`яту статті 8, виключити.  
Відхилено    
65. Орган, що прийняв рішення про викуп земельної ділянки для суспільних потреб, одночасно вирішує питання щодо припинення права на нерухоме майно, яке на ній розміщено, в порядку, визначеному законом.   -47- Лук'янчук Р.В.
Частина 10 статті 8 після слів "щодо припинення права" додати слово "власності", і далі за текстом.  
Враховано   При викупі земельної ділянки для суспільних потреб одночасно вирішується питання щодо припинення права власності на нерухоме майно, що розміщене на ній, в порядку, визначеному законом.  
    -48- Зац О.В.
Бурлаков П.М.
Присяжнюк М.В.
Статтю 8 викласти в такій редакції: „Ініціатива у викупі для суспільних потреб земельної ділянки, що перебуває у приватній власності, може належати тільки уповноваженим органам державної влади або органам місцевого самоврядування. Суб'єкт владних повноважень, який прийняв рішення про викуп для суспільних потреб земельної ділянки, що перебуває у приватній власності, одночасно вирішує питання щодо припинення права приватної власності на нерухоме майно (крім об'єктів культурної спадщини), яке розташовано на землі, що підлягає викупу, в порядку, визначеному законом. Рішення про викуп для суспільних потреб земельної ділянки, що перебуває у приватній власності, підлягає державній реєстрації в органі, що відповідно до закону здійснює таку реєстрацію. Суб'єкт владних повноважень, який прийняв рішення про викуп для суспільних потреб земельної ділянки, що перебуває у приватній власності, зобов'язаний письмово повідомити про це власника земельної ділянки не пізніше ніж за рік до її викупу. Цей термін поширюється і на тих осіб, які стануть власниками земельної ділянки протягом року з моменту вказаного попередження. Викуп земельної ділянки протягом року з дня отримання письмового повідомлення власником земельної ділянки про її вилучення можливий лише за згодою власника земельної ділянки. Викуп земельної ділянки здійснюється шляхом укладення нотаріально засвідченого договору купівлі-продажу. Після отримання власником земельної ділянки відшкодування її вартості та укладення нотаріально засвідченого договору купівлі-продажу, цей договір підлягає державній реєстрації відповідно до закону. З моменту державної реєстрації договору купівлі-продажу земельної ділянки право власності переходить до покупця."  
Враховано редакційно    
66. Стаття 9. Фінансування викупу земельних ділянок для суспільних потреб      Стаття 9. Фінансування викупу земельних ділянок для суспільних потреб  
67. Викуп земельних ділянок права приватної власності для суспільних потреб здійснюється за кошти державного та місцевого бюджетів та інших коштів, незаборонених законом.   -49- Лук'янчук Р.В.
Стаття 9 слова "та інших коштів, незаборонених законом" замінити "та інших джерел, не заборонених законом".  
Враховано   Викуп земельних ділянок, що перебувають у власності громадян або юридичних осіб, здійснюється за рахунок коштів державного або місцевого бюджетів та з інших джерел, не заборонених законом.  
    -50- Довгий Т.О.
Петренко В.М.
Стаття 9 слова "інших коштів, незаборонних законом" виключити.  
Відхилено    
    -51- Зац О.В.
Бурлаков П.М.
Присяжнюк М.В.
Статю 9 викласти у такій редакції: "Викуп для суспільних потреб земельних ділянок, що перебувають у приватній власності, здійснюється суб'єктами владних повноважень за кошти державного або місцевих бюджетів. Можливе залучення коштів з інших джерел, які не заборонені законом".  
Враховано редакційно    
68. Стаття 10. Порядок і умови надання інформації   -52- Круць М.Ф.
Зац О.В.
Бурлаков П.М.
Присяжнюк М.В.
Статті 10 і 11 законопроекту пропоную об"єднати.  
Враховано   Стаття 10. Порядок і умови повідомлення власника земельної ділянки про її викуп  
69. Орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування, який прийняв рішення про викуп земельної ділянки для суспільних потреб протягом десяти днів з часу прийняття такого рішення, зобов'язаний письмово інформувати про це власника земельної ділянки.      Орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування, який прийняв рішення про викуп земельної ділянки для суспільних потреб, протягом десяти днів з дня прийняття такого рішення зобов'язаний письмово поінформувати про це власника земельної ділянки.  
70. Інформація власнику земельної ділянки повинна бути направлена рекомендованим листом з повідомленням про вручення.   -53- Довгий Т.О.
Частину другу статті 10 доповнити після слова "Інформація" словами " (письмове повідомлення)" і після слова "вручення" словами "або вручена власнику земельної ділянки особисто під розпис";  
Враховано   Інформація (письмове повідомлення) направляється власнику земельної ділянки рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручається власнику земельної ділянки особисто під розпис. Орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування є відповідальним за отримання власником земельної ділянки, щодо якої прийнято рішення про викуп, інформації в обсязі, передбаченому цією статтею.  
    -54- Довгий Т.О.
Статтю 10 доповнити частиною третьою такого змісту: "Орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування є відповідальним за отримання власником земельної ділянки, щодо якої прийнято рішення про викуп, інформації, передбаченої статтями 10 і 11цього Закону  
Враховано    
71. Стаття 11. Вимоги до складу інформації, яка направляється власнику земельної ділянки при її викупі для суспільних потреб       
72. У письмовому повідомленні власника земельної ділянки, яка підлягає викупу для суспільних потреб, повинна міститися наступна інформація:   -55- Довгий Т.О.
Абзац перший частини першої статті 11викласти в такій редакції: "У передбаченому статтею 10 цього Закону письмовому повідомленні власникові земельної ділянки, яка підлягає викупу для суспільних потреб, повинна міститься така інформація:";  
Враховано   Інформація, що направляється власнику земельної ділянки, яка підлягає викупу для суспільних потреб, повинна містити дані про:  
73. 1)про земельну ділянку яка підлягає викупу:   -56- Сташевський С.Т.
Пункт 1 статті 11 виключити.  
Враховано    
    -57- Петренко В.М.
Стаття 11. Перший абзац, перший підпункт доповнити словами: ".. .про задокументовану наявність та громадське узгодження;"  
Відхилено    
74. об'єкт викупу, місцезнаходження, кадастровій номер, площа, категорія земель;      об'єкт викупу, місцезнаходження, площу, кадастровий номер, категорію земель;  
75. про мету викупу земельної ділянки; про державну реєстрацію рішення про викуп земельної ділянки в органі, що здійснює реєстрацію прав на земельну ділянку;      мету викупу земельної ділянки; державну реєстрацію рішення про викуп земельної ділянки в органі, що здійснює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень;  
76. 2)про умови викупу земельної ділянки: розмір викупної ціни, розмір збитків, що підлягають відшкодуванню, термін викупу, джерело фінансування витрат, пов'язаних з викупом, а також відомості про земельну ділянку, яка може бути надана взамін тої, що викупляється;   -58- Довгий Т.О.
Пункт 2 частини першої статті 11 викласти в такій редакції: "2) про умови викупу земельної ділянки: - Термін викупу; - Джерело фінансування витрат, пов`язаних з викупом;  
Відхилено   умови викупу земельної ділянки: викупну ціну, термін викупу, джерело фінансування витрат, пов'язаних з викупом, а також відомості про земельну ділянку, яка може бути надана взамін тієї, що викуповується;  
77. 3) про права власника земельної ділянки, що виникли у зв'язку з її викупом.   -59- Довгий Т.О.
Пункт 3 частини першої статті 11 слова "права" доповнити словами " і обов`язки";  
Враховано   права і обов`язки власника земельної ділянки, що виникли у зв'язку з її викупом, відповідно до закону.  
78. До інформації додається план земельної ділянки, що викупляється.   -60- Довгий Т.О.
Доповнити статтю 11 частиною третьою такого змісту: "Інформація про розмір викупної ціни, розмір збитків, що підлягають відшкодуванню, а також відомості про земельну ділянку, яка може бути надана взамін тієї, що викупляється, надається в порядку, передбаченому статтею 10 цього Закону впродовж не більше двох місяців з дати прийняття рішення про викуп, за умови, що власники такої земельної ділянки сумлінно виконує вимоги частини четвертої статті 8 цього Закону  
Відхилено   До інформації додається план земельної ділянки, що викуповується.  
    -61- Семинога А.І.
Статті 10 та 11 викласти в такій редакції: "Стаття 10. Порядок і умови надання інформації. Орган влади чи орган місцевого самоврядування, який прийняв рішення про викуп земельної ділянки для суспільних потреб протягом десяти днів з часу прийняття такого рішення, зобов`язаний письмово інформувати про це власника земельної ділянки. Інформація власнику земельної ділянки повинна бути направлена рекомендованим листом з повідомленням про вручення. У письмовому повідомленні власника земельної ділянки, яка підлягає викупу для суспільних потреб, повинна міститися наступна інформація: 1) про земельну ділянку яка підлягає викупу; об`єкт викупу, місцезнаходження, кадастровий номер, площа, категорія земель; про мету викупу земельної ділянки; про державну реєстрацію рішення про викуп земельної ділянки в органі, що здійснює реєстрацію прав на земельну ділянку; 2) про умови викупу земельної ділянки: розмір викупної ціни, розмір збитків, що підлягають відшкодування, термін викупу, джерело фінансування витрат, пов'язаних з викупом, а також відомості про земельну ділянку, яка може бути надана взамін тої, що викупляється; 3) про права власника земельної ділянки, що виникли у зв`язку з її викупом. До інформації додається план земельної ділянки, що викуповується";  
Враховано частково    
79. Стаття 12. Права власника земельної ділянки, щодо якої прийнято рішення про її викуп для суспільних потреб   -62- Семинога А.І.
Статті 12-25 законопроекту вважати відповідно 11 - 24;  
Враховано   Стаття 11. Права власника земельної ділянки, щодо якої прийнято рішення про її викуп для суспільних потреб.  
80. Власник земельної ділянки, що викуповується для суспільних потреб, з дня отримання письмового повідомлення про її викуп до укладення угоди про перехід права власності на земельну ділянку та державної реєстрації права на викуплену земельну ділянку має право володіти, користуватися та розпоряджатися нею на власний розсуд, отримувати доходи та здійснювати витрати, пов'язані з використанням земельної ділянки за цільовим призначенням тощо.      Власник земельної ділянки, що викуповується для суспільних потреб, з дня отримання письмового повідомлення про її викуп до укладення нотаріально засвідченого договору купівлі-продажу земельної ділянки, має право володіти, користуватися та розпоряджатися нею на власний розсуд, отримувати доходи та здійснювати витрати, пов'язані з використанням земельної ділянки за цільовим призначенням, тощо.  
81. Власник земельної ділянки, що викуповується для суспільних потреб, несе ризик віднесення на нього витрат та збитків, пов'язаних із новим будівництвом, реконструкцією та капітальним ремонтом будівель і споруд, що знаходяться на земельній ділянці, або закладанням насаджень та проведенням інших заходів, що суттєво підвищують вартість земельної ділянки при визначенні її викупної ціни, за умови, що такі дії вчиняються в період після отримання її власником письмового повідомлення про викуп та до отримання ним викупної ціни земельної ділянки.      Власник земельної ділянки, що викуповується для суспільних потреб, несе ризик віднесення на нього витрат та збитків, пов'язаних із новим будівництвом, реконструкцією та капітальним ремонтом будівель і споруд, що знаходяться на земельній ділянці, або закладанням насаджень та проведенням інших заходів, що суттєво підвищують викупну ціну, за умови, що такі дії вчиняються в період після отримання її власником письмового повідомлення про викуп та до отримання ним викупної ціни.  
82. Власник земельної ділянки, який письмово повідомлений про її викуп, у разі відчуження земельної ділянки на користь іншої особи зобов'язаний попередити цю особу, а також орган, що прийняв рішення про викуп земельної ділянки для суспільних потреб. Незалежно від виконання власником його обов'язків рішення про викуп земельної ділянки для суспільних потреб зберігає свою чинність для нового власника земельної ділянки.      Власник земельної ділянки, якого письмово повідомили про її викуп, у разі її відчуження на користь іншої особи, зобов'язаний попередити цю особу про викуп цієї земельної ділянки для суспільних потреб та повідомити орган, що прийняв рішення про її викуп для суспільних потреб, про відчуження цієї земельної ділянки на користь іншої особи. Незалежно від виконання власником його обов'язків рішення про викуп земельної ділянки для суспільних потреб зберігає свою чинність для нового власника земельної ділянки.  
83. Стаття 13. Проведення переговорів щодо викупу земельної ділянки      Стаття 12. Проведення переговорів щодо викупу земельної ділянки  
84. Орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування, який прийняв рішення про викуп земельної ділянки, що перебуває у приватній власності, зобов'язаний письмово повідомити про це власника земельної ділянки не пізніше ніж за один рік до майбутнього викупу.   -63- Довгий Т.О.
Частину першу статті 13 виключити; частини другу - четверту вважати, відповідно, частинами першою - третьою;  
Враховано    
    -64- Довгий Т.О.
Частину першу статті 13 викласти в такій редакції: "Протягом одного місяця з дня одержання інформації (письмового повідомлення), передбаченої частиною третьою статті 11 цього Закону, власник земельної ділянки письмово повідомляє відповідний орган виконав чої влади чи орган місцевого самоврядування про згоду на проведення переговорів щодо умов викупу земельної ділянки."  
Враховано    
85. Протягом одного місяця з дня одержання повідомлення про викуп земельної ділянки для суспільних потреб власник земельної ділянки письмово повідомляє відповідний орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування про згоду на проведення переговорів щодо умов викупу земельної ділянки.   -65- Довгий Т.О.
Частину другу статті 13 викласти в такій редакції: "Якщо на момент прийняття рішення про викуп земельна ділянка передана в оренду та/або заставу або власник земельної ділянки, що підлягає викупу, не є власником жилого будинку, інших будівель, споруд чи насаджень, що розміщені на ній, то до участі в переговорах залучаються власники жилого будинку, інших будівель, споруд чи насаджень, відповідні орендарі та заставодержателі".  
Враховано   Протягом одного місяця з дня одержання інформації (письмового повідомлення), передбаченої статтею 10 цього Закону, власник земельної ділянки письмово повідомляє відповідний орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування про згоду або відмову від проведення переговорів щодо умов викупу земельної ділянки.  
    -66- Петренко В.М.
Стаття 13, абзац другий. Після слів "про згоду" дописати "або відмови" і далі за текстом.  
Враховано    
86. Якщо на момент прийняття рішення про викуп земельна ділянка передана в оренду або власник земельної ділянки, що підлягає викупу, не є власником жилого будинку, інших будівель, споруд чи насаджень, що розміщені на ній, то до участі в переговорах залучаються їх власники та орендарі.      Якщо на момент прийняття рішення про викуп земельна ділянка передана в оренду та/або заставу або власник земельної ділянки, що підлягає викупу, не є власником жилого будинку, інших будівель, споруд чи насаджень, що розміщені на ній, то до участі в переговорах залучаються власники жилого будинку, інших будівель, споруд чи насаджень, відповідні орендарі та заставодержателі.  
87. У разі відмови власника земельної ділянки, що підлягає викупу, від проведення переговорів (ненадання в установлений цим Законом строк письмового повідомлення) або недосягнення згоди щодо викупної ціни чи інших умов викупу спір вирішується в судовому порядку.      У разі відмови власника земельної ділянки, що підлягає викупу, від проведення переговорів (ненадання в установлений цим Законом строк письмового повідомлення) або недосягнення згоди щодо викупної ціни чи інших умов викупу спір вирішується в судовому порядку.  
88. Стаття 14. Викуп земельних ділянок для суспільних потреб за рішенням суду      Стаття 13. Право органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування на викуп земельних ділянок, що перебувають у власності громадян або юридичних осіб, для суспільних потреб за рішенням суду.  
89. У разі якщо власник земельної ділянки незгоден із рішенням про її викуп для суспільних потреб або сторонами не досягнуто домовленості щодо викупної ціни або інших умов викупу земельної ділянки в установлений статтею 13 цього Закону строк, орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування звертається із позовом до суду про викуп земельної ділянки      У разі якщо власник земельної ділянки не згоден з рішенням про її викуп для суспільних потреб або сторонами не досягнуто домовленості щодо викупної ціни або інших умов викупу земельної ділянки в установлений цим Законом строк, орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування звертається з позовом до суду про викуп земельної ділянки.  
90. У разі визнання судом, що конкретна суспільна потреба є обгрунтованою з боку органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування і відповідає вимогам викупу, а також законності застосування процедури примусового відчуження земельної ділянки, суд приймає рішення про її примусове відчуження.   -67- Петренко В.М.
Стаття 14. Абзац другий вилучити, тому що суд завжди винесе рішення на користь влади і це буде узаконення земельного рейдерства. На нашу думку основою є громадське узгодження.  
Відхилено   У разі встановлення судом, що рішення про викуп земельної ділянки для конкретної суспільної потреби обумовлено необхідністю забезпечення особливо важливих та невідкладних суспільних інтересів, які не можуть бути забезпечені іншим шляхом, та якщо відповідними органами влади вживалися достатні, але безрезультатні заходи з набуття необхідної ділянки в інший спосіб, а також дотримано порядку примусового відчуження земельної ділянки, суд приймає рішення про її примусове відчуження та про умови відчуження.  
91. Якщо протягом шістдесяти днів з моменту закінчення установленого цим Законом строку орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування не подав позову про викуп такої земельної ділянки до суду, рішення про викуп земельної ділянки втрачає чинність.   -68- Лук'янчук Р.В.
Частина 3 статті 14 уточнити, про який саме строк йдеться.  
Враховано   Якщо протягом шістдесяти днів з дня закінчення встановленого цим Законом строку для вирішення питання щодо викупу земельної ділянки орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування не звернувся до суду з метою захисту суспільних інтересів та своїх законних прав, рішення про викуп земельної ділянки втрачає чинність.  
    -69- Сільченко В.А.
Абзац третій статті 14 викласти у такій редакції: "Якщо протягом шістдесяти днів з моменту закінчення установленого цим Законом строку для надання відповіді про згоду на проведення переговорів щодо умов викупу земельної ділянки орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування не подав позов до суду, рішення про викуп земельної ділянки втрачає чинність".  
Враховано    
    -70- Зац О.В.
Бурлаков П.М.
Присяжнюк М.В.
Статтю 14 викласти в такій редакції: "Назва статті - „Судовий захист прав державних органів або органів місцевого самоврядування на викуп земельних ділянок, що перебувають у приватній власності" Зміст статті: „У разі, якщо власник земельної ділянки не згоден із рішенням уповноважених органів про її викуп для суспільних потреб, відмовляється від обговорення умов викупу земельної ділянки у строки, визначені цим законом, уповноважений орган державної влади або орган місцевого самоврядування може звернутись до суду з позовом про спонукання до обговорення умов викупу. Якщо суд встановить законність рішення уповноважених державних органів або органів місцевого самоврядування про вилучення земельної ділянки, що перебуває у приватній власності, для задоволення суспільних потреб, то це рішення виконується в порядку, установленому законом. Якщо протягом шістдесяти днів з моменту закінчення установленого цим Законом строку для вирішення питання щодо вилучення земельної ділянки державний орган або орган місцевого самоврядування не звернувся до суду з метою захисту суспільних інтересів та своїх законних прав, рішення про вилучення землі втрачає чинність."  
Враховано редакційно    
92. Стаття 15. Викупна ціна земельної ділянки, що викуповується для суспільних потреб      Стаття 14. Порядок визначення викупної ціни  
93. Викупна ціна включає вартість земельної ділянки, нерухомого майна, що на ній розміщене, збитки, завдані власнику земельної ділянки у зв'язку з викупом земельної ділянки (у тому числі упущену вигоду), у повному обсязі. У разі отримання власником іншої земельної ділянки взамін викупленої у викупну ціну включається вартість виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на отриману земельну ділянку та державну реєстрацію прав на неї.   -71- Лук'янчук Р.В.
Частина 1 статті 15 доповнити реченням наступного змісту: "У разі отримання власником іншої земельної ділянки взамін викупленої обов'язково враховуються місця розташування обох ділянок, транспортна доступність, наявність інфраструктури (телефонний зв'язок, постачання електроенергії, газу, води тощо)".  
Відхилено   Викупна ціна включає вартість земельної ділянки, нерухомого майна, що розміщене на ній, збитки, завдані власнику земельної ділянки у зв'язку з викупом земельної ділянки (у тому числі упущену вигоду), у повному обсязі. У разі отримання власником іншої земельної ділянки взамін викупленої у викупну ціну включається вартість виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на отриману земельну ділянку та державну реєстрацію прав на неї.  
    -72- Петренко В.М.
Стаття 15. Перший абзац закінчити наступним реченням: "Викупна ціна визначається уповноваженою експертною організацією і не може бути нижче ніж мінімально зафіксована на рівнозначну ділянку на протязі поточного року".  
Враховано редакційно    
94. Визначення вартості земельної ділянки здійснюється відповідно до експертної грошової оцінки земельної ділянки, розрахованої за ринковою ціною, яка проводиться в порядку, визначеному законом, і не може бути нижчою за неї.   -73- Довгий Т.О.
Частину другу статті 15 викласти в такій редакції: "визначення викупної вартості земельної ділянки здійснюється відповідно до експертної грошової оцінки, яка проводиться в порядку, визначеному законом. Суб`єкти оціночної діяльності для проведення такої оцінки визначаються органом державної влади або місцевого самоврядування відповідно до закону, а вартість послуг таких суб`єктів оціночної діяльності сплачується за рахунок коштів відповідних бюджетів".  
Враховано   Визначення вартості земельної ділянки здійснюється відповідно до експертної грошової оцінки, яка проводиться в порядку, визначеному законом. Суб`єкти оціночної діяльності для проведення такої оцінки визначаються органом державної влади чи органом місцевого самоврядування в порядку, визначеному законом, а вартість послуг таких суб`єктів оціночної діяльності сплачується за рахунок коштів відповідних бюджетів.  
95. Визначення вартості нерухомого майна, що розміщене на земельній ділянці, та збитків, завданих власнику у зв'язку з викупом земельної ділянки, здійснюється в порядку, визначеному законодавством України.      Визначення вартості нерухомого майна, що розміщене на земельній ділянці, та збитків, завданих власнику у зв'язку з викупом земельної ділянки, здійснюється в порядку, визначеному законодавством України.  
96. Орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування, який прийняв рішення про викуп земельної ділянки для суспільних потреб, може прийняти рішення про встановлення більш вигідних умов відшкодування власнику земельної ділянки, ніж ті, що визначені у цій статті.       
97. Стаття 16. Форми відшкодування вартості земельної ділянки, що викуповується для суспільних потреб      Стаття 15. Форми відшкодування вартості земельної ділянки, що викуповується для суспільних потреб  
98. Викуп земельної ділянки або її частини для суспільних потреб здійснюється за умови попереднього та повного відшкодування вартості земельної ділянки чи її частини.      Викуп земельної ділянки або її частини для суспільних потреб здійснюється за умови попереднього та повного відшкодування вартості земельної ділянки чи її частини.  
99. Відшкодування вартості земельної ділянки в разі її викупу для суспільних потреб, за згодою власника, може мати такі форми:      Відшкодування вартості земельної ділянки в разі її викупу для суспільних потреб, за згодою власника, може мати такі форми:  
100. грошову;      грошову;  
101. надання іншої земельної ділянки або майна, вартість яких враховується при визначенні викупної ціни земельної ділянки.      надання іншої земельної ділянки або майна, вартість яких враховується при визначенні викупної ціни. За згодою власника йому може бути передана у власність земельна ділянка більшої вартості, що передбачає виплату власником різниці у вартості ділянок, або меншої вартості, що передбачає виплату власнику різниці у вартості ділянок.  
102. Громадяни та юридичні особи, власники та користувачі суміжних земельних ділянок, які зазнали збитків у зв'язку з викупом земельної ділянки для суспільних потреб, мають право вимагати від органу, який прийняв рішення про викуп земельної ділянки для суспільних потреб, їх відшкодування, у тому числі в судовому порядку.   -74- Зац О.В.
Бурлаков П.М.
Присяжнюк М.В.
У абзаці 3 ст. 16 після слів „мають право вимагати від..." замість слова „органу" записати „суб'єкта владних повноважень" - далі за текстом.  
Відхилено   Громадяни та юридичні особи, власники та користувачі суміжних земельних ділянок, які зазнали збитків у зв'язку з викупом земельної ділянки для суспільних потреб, мають право вимагати від органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування, який прийняв рішення про викуп земельної ділянки для суспільних потреб, їх відшкодування, в тому числі в судовому порядку.  
103. Стаття 17. Припинення права власності на нерухоме майно у зв'язку з викупом земельної ділянки, на якій воно розміщене      Стаття 16. Припинення права власності на нерухоме майно у зв'язку з викупом земельної ділянки, на якій воно розміщене  
104. Припинення права власності на нерухоме майно у зв'язку з викупом земельної ділянки, на якій воно розміщене, здійснюється відповідно до закону.      Припинення права власності на нерухоме майно у зв'язку з викупом земельної ділянки, на якій воно розміщене, здійснюється відповідно до закону.  
105. Стаття 18. Виникнення права розпорядження викупленою земельною ділянкою для суспільних потреб      Стаття 17. Виникнення права власності на викуплену земельну ділянку для суспільних потреб та порядок її використання  
106. Органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування мають право розпоряджатися викупленою земельною ділянкою для суспільних потреб лише після сплати в повному обсязі викупної ціни власнику земельної ділянки та державної реєстрації права на цю земельну ділянку.   -75- Зац О.В.
Бурлаков П.М.
Присяжнюк М.В.
У статті 18 слова „органи виконавчої влади" замінити на „органи державної влади".  
Відхилено   Право власності на викуплену для суспільних потреб земельну ділянку виникає після сплати в повному обсязі викупної ціни власнику земельної ділянки, отримання новим власником документа, що посвідчує право на земельну ділянку, та державної реєстрації права на цю земельну ділянку.  
107. У разі якщо власник земельної ділянки, яка підлягає викупу, отримує іншу земельну ділянку, орган виконавчої влади чи орган місцевого самоврядування мають право розпорядження викупленою земельною ділянкою після отримання власником в установленому порядку державного акта на право власності на отриману земельну ділянку та його державної реєстрації.      У разі якщо власник земельної ділянки, яка підлягає викупу, отримує іншу земельну ділянку, право власності на викуплену для суспільних потреб земельну ділянку виникає після отримання колишнім власником документа, що посвідчує право на земельну ділянку, та державної реєстрації права на цю земельну ділянку.  
108. У разі викупу земельної ділянки для суспільних потреб припиняється дія всіх обтяжень і обмежень, що були встановлені для колишнього власника земельної ділянки. Відповідальність за скасування обтяжень і обмежень покладається на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які ініціювали викуп земельної ділянки. Особи, на користь яких були встановлені обмеження і обтяження на викуплену земельну ділянку, вправі вимагати відшкодування або встановлення обмежень для нового користувача викупленої земельної ділянки в установленому законом порядку.   -76- Сташевський С.Т.
Частину третю статті 18 , виключити.  
Відхилено   У разі викупу земельної ділянки для суспільних потреб припиняється дія обмежень (обтяжень), встановлених для власника земельної ділянки, що викуповується, які унеможливлюють її використання для суспільних потреб. Відповідальність за скасування обмежень (обтяжень) покладається на органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування, які ініціювали викуп земельної ділянки. Особи, на користь яких були встановлені обмеження (обтяження) на викуплену земельну ділянку, вправі вимагати відшкодування або встановлення обмежень (обтяжень) для користувача викупленої земельної ділянки в установленому законом порядку.  
109. Використання земельної ділянки, викупленої для суспільних потреб, здійснюється в порядку, встановленому Земельним кодексом України.   -77- Сташевський С.Т.
Частини четверту і п`яту статті 18. Норми данних частин викласти в статті 4.  
Відхилено   Використання земельної ділянки, викупленої для суспільних потреб, здійснюється в порядку, встановленому Земельним кодексом України.  
110. Земельна ділянка викуплена для суспільних потреб за рішенням органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування може бути передана в концесію чи оренду для задоволення суспільних потреб, в порядку визначеному законом.   -78- Королевська Н.Ю.
Статтю 18 доповнити частиною шостою наступного змісту: "Земельна ділянка, викуплена для суспільних потреб за рішенням органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування, не може бути передана в користування фізичній чи юридичній особі для використання з метою, яка не відповідає меті задоволення суспільних потреб, заявленій у рішенні про викуп".  
Враховано   Земельна ділянка, викуплена для суспільних потреб за рішенням органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування, може бути передана в концесію чи оренду для задоволення суспільних потреб у порядку, визначеному законом. Викуплена земельна ділянка не може бути передана в користування фізичній чи юридичній особі для цілей, не пов'язаних із задоволенням суспільних потреб, заявлених у рішенні органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про викуп цієї земельної ділянки.  
111. Стаття 19. Повернення викупленої земельної ділянки      Стаття 18. Повернення викупленої земельної ділянки  
112. У випадку, якщо потреба у використанні земельної ділянки (її частини) для суспільних потреб зникає, колишній власник цієї ділянки або її частини чи спадкоємець (правонаступник) має право на її повернення у власність.      У разі якщо потреба у використанні земельної ділянки (її частини) для суспільних потреб зникає, колишній власник цієї ділянки або її частини чи його спадкоємець (правонаступник) має право на її повернення у власність.  
113. Викуплена за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування земельна ділянка або її частина може бути повернута колишньому власнику або спадкоємцю (правонаступнику) за його заявою (клопотанням) у порядку, встановленому законом.      Викуплена за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування земельна ділянка або її частина може бути повернена колишньому власнику або його спадкоємцю (правонаступнику) за його заявою (клопотанням) у порядку, встановленому законом.  
114. Якщо колишній власник чи спадкоємець (правонаступник) відмовляється від свого права на повернення земельної ділянки або її частини у власність, органи державної влади чи місцевого самоврядування можуть прийняти рішення про відчуження такої ділянки чи її частини у приватну власність або про її передачу у користування.   -79- Зац О.В.
Бурлаков П.М.
Присяжнюк М.В.
У статті 19 слова „органи виконавчої влади" замінити на „органи державної влади".  
Відхилено   Якщо колишній власник чи його спадкоємець (правонаступник) відмовляється від свого права на повернення земельної ділянки або її частини у власність, органи державної влади чи органи місцевого самоврядування можуть прийняти рішення про передачу такої ділянки чи її частини у власність або в користування іншій зацікавленій особі.  
115. Умови повернення земельної ділянки, визначається в договорі, що укладається між органом державної влади чи місцевого самоврядування і колишнім власником або його правонаступниками.      Умови повернення земельної ділянки визначаються в договорі, що укладається між органом державної влади чи органом місцевого самоврядування і колишнім власником або його спадкоємцями (правонаступниками).  
116. Розділ ІІІ. ПРИМУСОВЕ ВІДЧУЖЕННЯ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК З МОТИВІВ СУСПІЛЬНОЇ НЕОБХІДНОСТІ      Розділ ІІІ. ПРИМУСОВЕ ВІДЧУЖЕННЯ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК З МОТИВІВ СУСПІЛЬНОЇ НЕОБХІДНОСТІ  
117. Стаття 20. Підстави примусового відчуження земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності      Стаття 19. Підстави примусового відчуження земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності  
118. У разі введення в установленому законом порядку правового режиму воєнного чи надзвичайного стану земельні ділянки, що перебувають у власності громадян або юридичних осіб, можуть бути, як виняток, відчужені у примусовому порядку з мотивів суспільної необхідності.   -80- Зац О.В.
Бурлаков П.М.
Присяжнюк М.В.
Статтю 20 викласти у такій редакції: "У разі введення в установленому законом порядку правового режиму воєнного чи надзвичайного стану земельні ділянки, що перебувають у приватній власності громадян або юридичних осіб, можуть бути, як виняток, відчужені примусово у зв'язку з суспільною необхідністю. Введений відповідно до закону воєнний чи надзвичайний стан є правовою підставою для прийняття органами державної влади, органами місцевого самоврядування або воєнним командуванням рішень про примусове відчуження земельних ділянок, що перебувають у приватній власності, у зв'язку з суспільною необхідністю за умови, що це визначено Указом Президента України ( або Постановою Кабінету Міністрів України)."  
Враховано   У разі введення в установленому законом порядку правового режиму воєнного чи надзвичайного стану земельні ділянки, що перебувають у власності громадян або юридичних осіб, можуть бути як виняток відчужені у примусовому порядку з мотивів суспільної необхідності.  
119. Введений відповідно до закону воєнний чи надзвичайний стан є підставою для прийняття органами державної влади, органами місцевого самоврядування рішення про примусове відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в разі, якщо це визначено указом Президента України.      Введений відповідно до закону воєнний чи надзвичайний стан є правовою підставою для прийняття органами державної влади, військовим командуванням, органами місцевого самоврядування рішення про примусове відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в разі, якщо це визначено Указом Президента України, затвердженим Верховною Радою України.  
120. Стаття 21. Порядок здійснення примусового відчуження земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності      Стаття 20. Порядок здійснення примусового відчуження земельних ділянок з мотивів суспільної необхідності  
121. У разі введення воєнного чи надзвичайного стану примусове відчуження земельних ділянок права власності громадян чи юридичних осіб здійснюється за рішенням органу державної влади, органу місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених законом.   -81- Семинога А.І.
Текст статті 21 після слів " за рішенням органу державної влади, органу місцевого самоврядування" доповнити словами " так військове командування"  
Враховано   У разі введення воєнного чи надзвичайного стану в установленому законом порядку примусове відчуження земельних ділянок, що перебувають у власності громадян або юридичних осіб, здійснюється за рішенням органу державної влади, військового командування, органу місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених законом.  
122. Право власності на земельну ділянку або її частину припиняється з моменту прийняття відповідним органом рішення про примусове відчуження земельної ділянки або її частини.   -82- Зац О.В.
Бурлаков П.М.
Присяжнюк М.В.
Пропонується ст.21 викласти у такій редакції: „У разі введення воєнного чи надзвичайного стану, в установленому законом порядку, примусове відчуження земельних ділянок, що перебувають у приватній власності громадян або юридичних осіб, здійснюється за рішенням уповноваженого органу державної влади, органу місцевого самоврядування, воєнного командування відповідно до повноважень, які визначені законом. Право приватної власності на земельну ділянку або на її частину припиняється з моменту прийняття відповідним суб'єктом владних повноважень рішення про примусове відчуження земельної ділянки або її частини".  
Враховано редакційно   Право власності на земельну ділянку або її частину припиняється з моменту прийняття відповідним органом рішення про примусове відчуження земельної ділянки або її частини.  
123. Стаття 22. Строки примусового відчуження земельних ділянок при введенні воєнного чи надзвичайного стану      Стаття 21. Строки примусового відчуження земельних ділянок при введенні воєнного чи надзвичайного стану  
124. У разі запровадження правового режиму воєнного чи надзвичайного стану примусове відчуження земельних ділянок здійснюється на строк дії воєнного чи надзвичайного стану, передбаченого в указі Президента України.      У разі введення правового режиму воєнного чи надзвичайного стану примусове відчуження земельних ділянок здійснюється на строк дії обмежень воєнного чи надзвичайного стану, передбаченого в указі Президента України, затвердженого Верховною Радою України.  
125. Стаття 23. Відшкодування викупної вартості земельних ділянок, що відчужуються з мотивів суспільної необхідності      Стаття 22. Відшкодування вартості земельних ділянок, що відчужуються з мотивів суспільної необхідності  
126. Відшкодування викупної вартості примусово відчуженої земельної ділянки при запровадженні правового режиму воєнного чи надзвичайного стану здійснюється у строки, визначені в указі Президента України про припинення дії правового режиму воєнного чи надзвичайного стану.      Відшкодування вартості примусово відчуженої земельної ділянки при введенні правового режиму воєнного чи надзвичайного стану здійснюється в порядку, встановленому законом.  
127. Припинення права власності на земельні ділянки, що примусово відчужуються з мотивів суспільної необхідності в разі введення воєнного чи надзвичайного стану, здійснюється з наступним повним відшкодуванням вартості таких земельних ділянок їх власникам у порядку, визначеному законом.      Припинення права власності на земельні ділянки, що примусово відчужуються з мотивів суспільної необхідності в разі введення воєнного чи надзвичайного стану, здійснюється з наступним повним відшкодуванням вартості таких земельних ділянок їх власникам у порядку, визначеному законом.  
128. У разі недосягнення сторонами згоди щодо відшкодування вартості примусово відчуженої земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності питання вирішується в судовому порядку.      У разі недосягнення сторонами згоди щодо відшкодування вартості примусово відчуженої земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності питання вирішується в судовому порядку.  
129. Стаття 24. Повернення примусово відчуженої з мотивів суспільної необхідності земельної ділянки      Стаття 23. Повернення примусово відчуженої земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності  
130. Після скасування воєнного чи надзвичайного стану колишній власник земельної ділянки має право вимагати від органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування повернення примусово відчуженої земельної ділянки.   -83- Зац О.В.
Бурлаков П.М.
Присяжнюк М.В.
Абзац 1 статті 24 викласти у такій редакції: „Після скасування воєнного чи надзвичайного стану колишній власник земельної ділянки має право вимагати від органів державної влади, органів місцевого самоврядування на проведення реституції (повернення в первісний стан) примусового відчуження земельної ділянки, в порядку, передбаченому законом".  
Враховано редакційно   Після скасування воєнного чи надзвичайного стану колишній власник земельної ділянки має право вимагати від органів державної влади чи органів місцевого самоврядування приведення у стан, придатний для подальшого використання за цільовим призначенням, та повернення примусово відчуженої земельної ділянки в порядку, встановленому законом.  
131. У разі неможливості повернення примусово відчуженої з мотивів суспільної необхідності земельної ділянки її власнику, за його бажанням, надається інша земельна ділянка.      У разі неможливості повернення примусово відчуженої з мотивів суспільної необхідності земельної ділянки її власнику, за його бажанням, надається інша земельна ділянка.  
132. Стаття 25. Припинення права власності на нерухоме майно у зв'язку з примусовим відчуженням земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності      Стаття 24. Припинення права власності на нерухоме майно у зв'язку з примусовим відчуженням земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності  
133. Припинення права власності на жилий будинок, інші будівлі, споруди та насадження, що розміщені на земельній ділянці, яка примусово відчужується з мотивів суспільної необхідності, здійснюється в порядку, встановленому законом.      Припинення права власності на жилий будинок, інші будівлі, споруди та насадження, що розміщені на земельній ділянці, яка примусово відчужується з мотивів суспільної необхідності, здійснюється в порядку, встановленому законом.  
134. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ      ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ  
135. 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.      1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.  
136. 2. Кабінету Міністрів України у шестимісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:      2. Кабінету Міністрів України у шестимісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:  
137. підготувати і подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції про внесення змін до законодавчих актів, що випливають із цього Закону;      підготувати та подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції про внесення змін до законодавчих актів, що випливають із цього Закону;  
138. привести свої рішення у відповідність із цим Законом;      привести свої рішення у відповідність із цим Законом;  
139. забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.   -84- Бевзенко В.Ф.
Статтю146 Земельного кодексу України викласти в такій редакції: "1. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, визначених цим Кодексом, мають право викупу земельних ділянок, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб, для таких суспільних потреб: а) під будівлі і споруди органів державної влади та органів місцевого самоврядування; б) під будівлі, споруди та інші виробничі об'єкти державної та комунальної власності; в) під об'єкти природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) під об'єкти, пов'язані з добуванням корисних копалин загальнодержавного значення; ґ) оборони та національної безпеки; д) під будівництво та обслуговування лінійних об'єктів та об'єктів транспортної і енергетичної інфраструктури (доріг, газопроводів, водопроводів, ліній електропередачі, аеропортів, нафто- та газових терміналів, електростанцій тощо); е) під розміщення дипломатичних та прирівняних до них представництв іноземних держав та міжнародних організацій; є) під міські парки, майданчики відпочинку та інші об'єкти загального користування, необхідні для обслуговування населення. 2. Порядок викупу земельних ділянок для суспільних потреб встановлюється законом".  
Враховано   забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом. 3. Викласти статтю 146 Земельного кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 3-4, ст. 27) в такій редакції: "Стаття 146. Викуп земельних ділянок для суспільних потреб 1. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, визначених цим Кодексом, мають право викупу земельних ділянок, які перебувають у власності громадян та юридичних осіб, для таких суспільних потреб: а) під будівлі і споруди органів державної влади та органів місцевого самоврядування; б) під будівлі, споруди та інші виробничі об'єкти державної та комунальної власності; в) під об'єкти природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) під об'єкти, пов'язані з добуванням корисних копалин загальнодержавного значення; ґ) оборони та національної безпеки; д) під будівництво та обслуговування лінійних об'єктів та об'єктів транспортної і енергетичної інфраструктури (доріг, газопроводів, водопроводів, ліній електропередачі, аеропортів, нафто- та газових терміналів, електростанцій тощо); е) під розміщення дипломатичних та прирівняних до них представництв іноземних держав та міжнародних організацій; є) під міські парки, майданчики відпочинку та інші об'єкти загального користування, необхідні для обслуговування населення. 2. Порядок викупу земельних ділянок для суспільних потреб встановлюється законом".