Кількість абзаців - 57 Таблиця поправок


Про внесення змін до Закону України ''Про соціальні послуги " (щодо запровадження порядку встановлення та виплати компенсаційних виплат фізичним особам) (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект
Закон України
Про внесення змін до Закону України „Про соціальні послуги" (щодо запровадження порядку встановлення та виплати компенсаційних виплат фізичним особам)
 
   Проект
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до Закону України „Про соціальні послуги" щодо запровадження порядку встановлення та виплати компенсаційних виплат фізичним особам
 
1. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
   Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
2. I. Внести зміни до Закону України „Про соціальні послуги” (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2003, № 45, ст. 358) наступного змісту:
 
-1- Круць М.Ф.
Відповідно до правил законодавчої техніки необхідно абзац перший розділу І законопроекту викласти у такій редакції:
"І. Внести до Закону України "Про соціальні послуги" (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2003, № 45, ст. 358) такі зміни".
 
Враховано .  І. Внести до Закону України „Про соціальні послуги" (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., № 45, ст. 358; 2004 р., № 50, ст. 537; 2009 р., № 38, ст. 535; 2010 р., № 9, ст. 76) такі зміни:
 
3.

 
-2- Кармазін Ю.А.
Пронумерувати окремі частини тексту проекту.
 
Відхилено . чинним Законом не передбачена нумерація частин.     
4. 1. Частину шосту статті 7 скасувати.
 
-3- Круць М.Ф.
У статті 1 розділу І законопроекту слово "скасувати" замінити словом "виключити".
 
Враховано .  1. Частину шосту статті 7 виключити.
 
5. 2. Доповнити текст Закону розділом ІІІ-А такого змісту:
 
-4- Круць М.Ф.
Статтю 2 розділу І законопроекту викласти у такій редакції:
"2. Доповнити Закон розділом ІІІ-А такого змісту".
 
Враховано .  2. Доповнити розділом ІІІ-А такого змісту:
 
6. Розділ ІІІ-А. ДІЯЛЬНІСТЬ ФІЗИЧНИХ ОСІБ У СФЕРІ НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ
 
   "Розділ ІІІ-А. ДІЯЛЬНІСТЬ ФІЗИЧНИХ ОСІБ У СФЕРІ НАДАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ
 
7. Стаття 15-1. Фізичні особи, які мають право на надання соціальних послуг та відповідну компенсацію
 
   Стаття 15-1. Фізичні особи, які мають право на надання соціальних послуг та відповідну компенсацію
 
8. Право на надання соціальних послуг мають фізичні особи, які схильні за особистими якостями до надання соціальних послуг та мають вільний для цього час.
 
   Право на надання соціальних послуг мають фізичні особи, які схильні за особистими якостями до надання соціальних послуг та мають вільний для цього час.
 
9. При визначенні осіб, які надають соціальні послуги, переважне право мають непрацюючі та одинокі фізичні особи.
 
   При визначенні осіб, які надають соціальні послуги, переважне право мають непрацюючі та одинокі фізичні особи.
 
10. Право на компенсацію мають фізичні особи, які постійно надають соціальні послуги громадянам похилого віку, інвалідам, дітям-інвалідам, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги (крім осіб, які обслуговуються соціальними службами).
 
-5- Кармазін Ю.А.
Частину 1 статті 15-1 викласти в такій редакції:
"1. "Право на компенсацію мають фізичні особи, які постійно надають соціальні послуги громадянам похилого віку, що досягли 80 років, інвалідам, дітям інвалідам, хворим, які не здатні до самообслуговування й потребують постійної сторонньої допомоги (крім осіб, які обслуговуються соціальними службами). Отримані компенсації не оподатковуються". Компенсації не повинні включатися до доходів осіб, які надають ці соціальні послуги. Доцільно зменшити випадки направлення людей похилого віку до пансіонатів для людей похилого віку.
 
Відхилено . Звужується категорія осіб, які підпадають під статус громадян похилого віку та пільги щодо оподаткування не можуть встановлюватися іншими законодавчими актами, крім законів про оподаткування.  Право на компенсацію мають фізичні особи, які постійно надають соціальні послуги громадянам похилого віку, інвалідам, дітям-інвалідам, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги (крім осіб, які обслуговуються соціальними службами).
 
11. Стаття 15-2. Порядок призначення та розміри компенсації
 
   Стаття 15-2. Порядок призначення та розміри компенсації
 
12. Компенсація призначається щомісяця, виходячи з прожиткового мінімуму для працездатних осіб у розмірах:
 
-6- Кирильчук Є.І.
В статті 15-2 законопроекту вилучити норму, яка вже вирішена постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2004 року № 558 "Про затвердження Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги".
 
Відхилено . Вирішення окремих питань чинним Порядком призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги, затвердженим постановою Уряду не виключає можливості врегулювання їх на законодавчому рівні.  Компенсація призначається щомісяця, виходячи з прожиткового мінімуму для працездатних осіб у розмірах:
 
13. 15 відсотків - фізичним особам, які надають соціальні послуги інвалідам І групи;
 
   15 відсотків - фізичним особам, які надають соціальні послуги інвалідам І групи;
 
14. 10 відсотків - фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, інвалідам ІІ групи та дітям-інвалідам;
 
   10 відсотків - фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, інвалідам ІІ групи та дітям-інвалідам;
 
15. 7 відсотків - фізичним особам, які надають соціальні послуги інвалідам ІІІ групи та хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги, визнаним такими в порядку, затвердженому МОЗ.
 
   7 відсотків - фізичним особам, які надають соціальні послуги інвалідам ІІІ групи та хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги, визнаним такими в порядку, затвердженому Міністерством охорони здоров’я України.
 
16. За рахунок коштів місцевих бюджетів та інших джерел фінансування соціальних послуг, передбачених цим Законом, розмір компенсації може бути збільшений.
 
   За рахунок коштів місцевих бюджетів та інших джерел фінансування соціальних послуг, передбачених цим Законом, розмір компенсації може бути збільшено.
 
17. Компенсація фізичним особам пенсійного віку, які надають соціальні послуги, призначається у зазначених розмірах виходячи з прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
 
   Компенсація фізичним особам пенсійного віку, які надають соціальні послуги, призначається у зазначених розмірах виходячи з прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
 
18. Компенсація фізичній особі, яка надає соціальні послуги, призначається на кожну особу, яку вона обслуговує.
 
   Компенсація фізичній особі, яка надає соціальні послуги, призначається на кожну особу, яку вона обслуговує.
 
19. Порядок оформлення документів на надання фізичною особою соціальних послуг визначається Кабінетом Міністрів України.
 
   Порядок оформлення документів на надання фізичною особою соціальних послуг визначається Кабінетом Міністрів України.
 
20. Стаття 15-3. Обмеження на виплату компенсації
 
   Стаття 15-3. Обмеження на виплату компенсації
 
21. Компенсація не виплачується фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам, яким відшкодовуються витрати на надання послуг по догляду відповідно до Законів України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" (1105-14), "Про психіатричну допомогу" (1489-14), "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам" (2109-14), пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 26 липня 1996 р. N 832 (832-96-п) "Про підвищення розмірів державної допомоги окремим категоріям громадян" (ЗП України, 1996 р., N 15, ст. 407; Офіційний вісник України, 2002 р., N 15, ст. 814), та у разі надання фізичною особою соціальних послуг на платній основі.
 
   Компенсація не виплачується фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам, яким відшкодовуються витрати на надання послуг по догляду відповідно до законів України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності", "Про психіатричну допомогу", "Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам", пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України N 832 від 26 липня 1996 року "Про підвищення розмірів державної допомоги окремим категоріям громадян", та у разі надання фізичною особою соціальних послуг на платній основі.
 
22. Стаття 15-4. Порядок встановлення та перегляд розміру компенсації
 
   Стаття 15-4. Порядок встановлення та перегляд розміру компенсації
 
23. Державний орган, який виконує функції щодо соціального захисту населення (далі - державний орган), протягом 10 днів після одержання заяв з необхідними документами розглядає їх та приймає рішення щодо призначення компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги, або відмови.
 
-7- Кармазін Ю.А.
Частину 1 статті 15-4 викласти у такій редакції:
"1. Орган праці та соціального захисту населення, протягом 10 днів після одержання заяв з необхідними документами розглядає їх та приймає рішення щодо призначення компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги або відмови", оскільки так назва місцевого органу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики передбачена Положенням "Про Міністерство праці та соціальної політики України", затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 12 листопада 2006 р. № 1543.
 
Враховано .  Орган праці та соціального захисту населення протягом 10 днів після одержання заяви з необхідними документами розглядає її та приймає рішення щодо призначення компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги, або відмови.
 
    -8- Кирильчук Є.І.
Привести у відповідність вживані у законопроекті назви спеціально уповноважених органів виконавчої влади та їх органів на відповідних рівнях, а саме, застосовуване в проекті Закону "державний орган, який виконує функції соціального захисту населення" слід замінити на "спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики" та "орган праці та соціального захисту населення".
 
Враховано .   
24. Компенсація призначається на час встановлення групи інвалідності або на час, протягом якого особа, яка подала заяву про необхідність отримання соціальних послуг, потребуватиме постійного стороннього догляду.
 
   Компенсація призначається на час встановлення групи інвалідності або на час, протягом якого особа, яка подала заяву про необхідність отримання соціальних послуг, потребуватиме постійного стороннього догляду.
 
25. У разі зміни групи інвалідності компенсація призначається в новому розмірі і виплачується з дня зміни групи інвалідності (якщо розмір збільшено) або з місяця, що настає за тим, в якому встановлено нову групу інвалідності (якщо розмір зменшено).
 
   У разі зміни групи інвалідності компенсація призначається в новому розмірі і виплачується з дня зміни групи інвалідності (якщо розмір збільшено) або з місяця, що настає за тим, в якому встановлено нову групу інвалідності (якщо розмір зменшено).
 
26. Перерахунок розміру компенсації у зв'язку із зміною групи інвалідності особи, якій надаються соціальні послуги, здійснюється державним органом на підставі витягу з акта огляду інваліда органами медико-соціальної експертиз без подання заяв, зазначених у статті 6 цього Закону, і оформляється рішенням державного органу в установленому порядку.
 
   Перерахунок розміру компенсації у зв'язку із зміною групи інвалідності особи, якій надаються соціальні послуги, здійснюється державним органом на підставі витягу з акта огляду інваліда органами медико-соціальної експертиз без подання заяв, зазначених у статті 6 цього Закону, і оформляється рішенням державного органу в установленому порядку.
 
27. Якщо дитина-інвалід після досягнення певного віку визнана інвалідом І, ІІ або ІІІ групи, компенсація виплачується у новому розмірі за заявою фізичної особи, яка надає соціальні послуги, та представника дитини з дня зміни групи інвалідності (якщо розмір збільшено) або з місяця, що настає за тим, в якому дитині-інваліду встановлено нову групу інвалідності (якщо розмір зменшено).
 
   Якщо дитина-інвалід після досягнення певного віку визнана інвалідом І, ІІ або ІІІ групи, компенсація виплачується у новому розмірі за заявою фізичної особи, яка надає соціальні послуги, та представника дитини з дня зміни групи інвалідності (якщо розмір збільшено) або з місяця, що настає за тим, в якому дитині-інваліду встановлено нову групу інвалідності (якщо розмір зменшено).
 
28. У разі досягнення фізичною особою, яка надає соціальні послуги, пенсійного віку, компенсація виплачується їй у новому розмірі з місяця, в якому цій особі призначено пенсію.
 
   У разі досягнення фізичною особою, яка надає соціальні послуги, пенсійного віку, компенсація виплачується їй у новому розмірі з місяця, в якому цій особі призначено пенсію.
 
29. Стаття 15-5. Випадки тимчасового зупинення виплати компенсації
 
   Стаття 15-5. Тимчасове зупинення виплати компенсації
 
30. Виплата компенсації тимчасово зупиняється у разі пропущення інвалідом чергового переогляду органами медико-соціальної експертизи або дитиною-інвалідом лікарсько-консультаційними комісіями, а у разі визнання знову інвалідом або дитиною-інвалідом поновлюється з дня зупинення виплати, але не більш як за один місяць. Якщо при цьому інваліду встановлено іншу групу, компенсація за зазначений період виплачується у раніше встановлених розмірах за попередньою групою.
 
   Виплата компенсації тимчасово зупиняється у разі пропущення інвалідом чергового огляду органами медико-соціальної експертизи або дитиною-інвалідом лікарсько-консультаційною комісією, а в разі повторного визнання інвалідом або дитиною-інвалідом поновлюється з дня зупинення виплати, але не більш як за один місяць. Якщо при цьому інваліду встановлено іншу групу, компенсація за зазначений період виплачується у раніше встановлених розмірах за попередньою групою.
 
31. Якщо строк переогляду пропущено з поважної причини, що підтверджується органом медико-соціальної експертизи (лікарсько-консультаційною комісією), виплата компенсації поновлюється з дня її зупинення, але не більш як за три роки за умови, що протягом цього періоду особа визнана інвалідом або дитиною-інвалідом. За місяць до закінчення строку виплати державний орган зобов'язаний у письмовій формі попередити фізичну особу про причину припинення виплати.
 
   Якщо строк чергового огляду пропущено з поважної причини, що підтверджується органом медико-соціальної експертизи (лікарсько-консультаційною комісією), виплата компенсації поновлюється з дня її зупинення, але не більш як за три роки за умови, що протягом цього періоду особа визнана інвалідом або дитиною-інвалідом. За місяць до закінчення строку виплати орган праці та соціального захисту населення зобов'язаний у письмовій формі попередити фізичну особу про причину припинення виплати.
 
32. Стаття 15-6. Строки та порядок виплати компенсації
 
   Стаття 15-6. Строки та порядок виплати компенсації
 
33. Виплата компенсації проводиться щомісяця до 10 числа місяця, що настає за тим, в якому фізична особа надавала соціальні послуги, і триває до дня припинення їх надання.
 
   Виплата компенсації проводиться щомісяця до 10 числа місяця, що настає за тим, в якому фізична особа надавала соціальні послуги, і триває до дня припинення їх надання.
 
34. Компенсація виплачується державними підприємствами і об'єднаннями зв'язку або через установи уповноважених банків за письмовою заявою фізичної особи, яка надає соціальні послуги.
 
   Компенсація виплачується державними підприємствами і об'єднаннями зв'язку або через установи уповноважених банків за письмовою заявою фізичної особи, яка надає соціальні послуги.
 
35. У разі зміни особою, якій надаються соціальні послуги, постійного місця проживання виплату компенсації проводить відповідний державний орган за новим місцем проживання особи з часу припинення виплат за попереднім місцем проживання.
 
   У разі зміни особою, якій надаються соціальні послуги, постійного місця проживання виплату компенсації проводить відповідний орган праці та соціального захисту населення за новим місцем проживання особи з часу припинення виплат за попереднім місцем проживання.
 
36. Якщо особа, якій надавалися соціальні послуги, за висновком органу медико-соціальної експертизи (лікарсько-консультаційної комісії) вже не потребує постійного стороннього догляду, виплата компенсації припиняється з дня, що настає за тим, з якого ця особа згідно з висновком втратила необхідність такого догляду.
 
   Якщо особа, якій надавалися соціальні послуги, за висновком органу медико-соціальної експертизи (лікарсько-консультаційної комісії) вже не потребує постійного стороннього догляду, виплата компенсації припиняється з дня, що настає за тим, з якого ця особа згідно з висновком втратила необхідність такого догляду.
 
37. Стаття 15-7. Порядок виплати несвоєчасно одержаної компенсації
 
   Стаття 15-7. Порядок виплати несвоєчасно одержаної компенсації
 
38. Суми компенсації, не одержані своєчасно фізичною особою, яка надає соціальні послуги, виплачуються за минулий час, але не більш як за 12 місяців, що передують зверненню за їх одержанням.
 
   Суми компенсації, не одержані своєчасно фізичною особою, яка надає соціальні послуги, виплачуються за минулий час, але не більш як за 12 місяців, що передують зверненню за їх одержанням.
 
39. Якщо суми компенсації не одержані з вини органу, який їх призначає та виплачує, вони виплачуються за минулий час без обмеження будь-яким строком. При цьому виплата за минулий час здійснюється виходячи з прожиткового мінімуму, затвердженого на момент виплати.
 
   Якщо суми компенсації не одержані з вини органу, який їх призначає та виплачує, вони виплачуються за минулий час без обмеження будь-яким строком. При цьому виплата за минулий час здійснюється виходячи з прожиткового мінімуму, затвердженого на момент виплати.
 
40. Стаття 15-8. Порядок і підстави перерахування розміру компенсації
 
   Стаття 15-8. Порядок і підстави перерахування розміру компенсації
 
41. У разі збільшення розміру прожиткового мінімуму перерахунок розміру компенсації здійснюється державним органом без подання заяви фізичною особою, яка надає соціальні послуги, але з оформленням відповідного рішення про перерахунок.
 
   У разі збільшення розміру прожиткового мінімуму перерахунок розміру компенсації здійснюється органом праці та соціального захисту населення без подання заяви фізичною особою, яка надає соціальні послуги, але з оформленням відповідного рішення про перерахунок.
 
42. Стаття 15-9. Джерела фінансування виплат компенсації
 
-9- Кирильчук Є.І.
В проекті Закону визначити видатки, які належить скоротити і джерела додаткових доходів для покриття збільшення видатків.
 
Відхилено . Такі пропозиції до законопроекту відповідно до Регламенту надаються автором проекту.  Стаття 15-9. Джерела фінансування виплат компенсації
 
43. Виплата компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги, і покриття витрат на її доставку провадяться за рахунок коштів місцевих бюджетів, що враховуються при визначені обсягу міжбюджетних трансфертів.
 
   Виплата компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги, і покриття витрат на її доставку провадяться за рахунок коштів місцевих бюджетів, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів.
 
44. Стаття 15-10. Обов’язок фізичних осіб, які надають соціальні послуги, щодо повідомлень про зміну обставин отримання компенсації
 
   Стаття 15-10. Обов’язок фізичних осіб, які надають соціальні послуги, щодо повідомлень про зміну обставин отримання компенсації
 
45. Фізичні особи, які одержують компенсацію, зобов'язані повідомити державні органи, що призначають ці виплати, про обставини, які можуть вплинути на умови їх призначення. У разі виявлення таких обставин виплата компенсації припиняється з дня, що настає за днем виникнення таких обставин. У разі одержання у зв'язку з цим зайвих сум компенсації одержувачі повинні відшкодувати державним органам надміру виплачені суми.
 
-10- Кармазін Ю.А.
Частину 1 статті 15-10 викласти у такій редакції:
"Фізичні особи, які одержують компенсацію, зобов’язані повідомити органи праці та соціального захисту населення, що призначають ці виплати, про обставини, які можуть вплинути на умови їх призначення. У разі виявлення таких обставин виплата компенсації припиняється з дня, що настає за днем виникнення таких обставин. Одержувачі, які не повідомили органи праці та соціального захисту населення про вищезазначені обставини повинні відшкодувати надміру виплачені суми компенсації".
 
Враховано частково .  Фізичні особи, які одержують компенсацію, зобов'язані повідомити органи праці та соціального захисту населення, що призначають ці виплати, про обставини, які можуть вплинути на умови їх призначення. У разі виявлення таких обставин виплата компенсації припиняється з дня, що настає за днем виникнення таких обставин. У разі одержання у зв'язку з цим надміру виплачених сум компенсації одержувачі повинні відшкодувати органам праці та соціального захисту населення ці суми.
 
46. Якщо фізична особа не повернула добровільно надміру виплачені суми, вони стягуються в судовому порядку на підставі заяви державного органу, що призначив компенсацію.
 
   Якщо фізична особа добровільно не повернула надміру виплачені суми, вони стягуються в судовому порядку на підставі заяви органу праці та соціального захисту населення, що призначив компенсацію.
 
47. Стаття 15-11. Контроль за діяльністю осіб, які надають соціальні послуги
 
   Стаття 15-11. Контроль за діяльністю осіб, які надають соціальні послуги
 
48. Контроль за діяльністю фізичних осіб, які надають соціальні послуги, здійснюють державні органи, що призначають та виплачують щомісячну компенсацію.
 
   Контроль за діяльністю фізичних осіб, які надають соціальні послуги, здійснюють органи праці та соціального захисту населення, що призначають та виплачують щомісячну компенсацію".
 
49. Стаття 15-12. Прикінцеві положення
 
   ІІ. Прикінцеві положення
 
50. 1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2009 року.
 
-11- Чуднов В.М.
Частину першу статті 15-12 законопроекту викласти у такій редакції:
"1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2011 року".
 
Враховано .  1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2011 року.
 
51. 2. Кабінету Міністрів України:
 
   2. Кабінету Міністрів України у тримісячний термін з дня опублікування цього Закону:
 
52. у тримісячний термін з дня опублікування цього Закону прийняти нормативно-правові акти, що випливають із цього Закону;
 
   прийняти нормативно-правові акти, що випливають із цього Закону;
 
53. привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
 
   привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
 
54. забезпечити перегляд та скасування міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону;
 
   забезпечити перегляд та скасування міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону.
 
55. забезпечити перегляд та скасування міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону.
 
      
56. 3. До приведення у відповідність із цим Законом закони, інші нормативно-правові акти застосовуються у частині, що не суперечать цьому Закону.

   3. До приведення у відповідність із цим Законом закони та інші нормативно-правові акти застосовуються у частині, що не суперечать цьому Закону.