Кількість абзаців - 21 Таблиця поправок


Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо прав концесіонерів) (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект
 
   Проект
 
1. Закон УкраЇни
 
   Закон України
 
2. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо прав концесіонерів)
 
-1- Круць М.Ф.
Оскільки назва проекту закону ніякою мірою не відображає його змісту (з назви незрозуміло про що в ньому йдеться) пропоную викласти її у такій редакції:
"Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення гарантії прав концесіонерів"
 
Враховано   Про внесення змін
до деяких законодавчих актів України
щодо гарантування прав концесіонерів
 
3. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є :
 
   Верховна Рада України п о с т а н о в л я є :
 
4. І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
 
   І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
 
5. 1. Доповнити частину другу статті 134 Земельного кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 3—4, ст. 27; 2008 р., № 48, ст. 358) абзацом такого змісту:
 
   1. Частину другу статті 134 Земельного кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 3-4, ст. 27) після абзацу вісімнадцятого доповнити новим абзацом такого змісту:
 
6. "використання земельних ділянок для здійснення концесійної діяльності.".
 
-2- Бевзенко В.Ф.
Доповнити законопроект наступними змінами до Земельного кодексу України: частину першу статті 141 ''Підстави припинення права користування земельною ділянкою'' доповнити пунктом "є" такого змісту:
"припинення договору концесії – щодо права користування земельними ділянками, наданого концесіонерам для здійснення концесійної діяльності"
 
Відхилено   "використання земельних ділянок для здійснення концесійної діяльності".
У зв'язку з цим абзац дев'ятнадцятий вважати абзацом двадцятим.
 
7. 2. У Законі України "Про концесії" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 41, ст. 372; 2002 р., № 48, ст. 362; 2004 р., № 19, ст. 254; 2005 р., № 26, ст. 349, № 51, ст. 554; із змінами, внесеними Законом України від 15 січня 2009 р. № 891):
 
-3- Кармазін Ю.А.
Абзац 1 частини 1 статті 1 викласти в такій редакції: "концесія - надання з метою задоволення громадських та інших потреб уповноваженим органом виконавчої влади, органом місцевого самоврядування або іншим законним власником майна, на підставі концесійного договору на платній та строковій основі юридичній або фізичній особі (суб'єкту підприємницької діяльності) права на створення (будівництво) та (або) управління (експлуатацію) об'єкта концесії (строкове платне володіння), за умови взяття суб'єктом підприємницької діяльності (концесіонером) на себе зобов'язань по створенню (будівництву) та (або) управлінню (експлуатації) об'єктом концесії, майнової відповідальності та можливого підприємницького ризику;", оскільки об‘єкти концесії можуть розташовуватися й на землях, які перебувають у приватній власності, оренда яких також вимагає свого правового регулювання.
 
Відхилено   2. У Законі України "Про концесії" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 41, ст. 372; 2002 р., № 16, ст. 114, № 48, ст..362; 2003 р., № 30, ст.. 247; 2004 р., № 19, ст. 254; 2009 р., № 25, ст. 312, № 27, ст. 351, № 42, ст.634):
 
    -4- Кармазін Ю.А.
Абзац 2 частини 1 статті 1 викласти в такій редакції: "договір концесії (концесійний договір) - договір, відповідно до якого уповноважений орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, або інший законний власник майна (концесієдавець), надає на платній та строковій основі суб'єкту підприємницької діяльності (концесіонеру) право створити (побудувати) об'єкт концесії чи суттєво його поліпшити та (або) здійснювати його управління (експлуатацію) відповідно до цього Закону з метою задоволення громадських та інших потреб; ", оскільки об‘єкти концесії можуть розташовуватися й на землях, які перебувають у приватній власності, оренда яких також вимагає свого правового регулювання.
 
Відхилено    
    -5- Кармазін Ю.А.
Абзац 4 частини 1 статті 1 викласти в такій редакції: "концесієдавець - орган виконавчої влади або відповідний орган місцевого самоврядування, уповноважений відповідно Кабінетом Міністрів України чи органами місцевого самоврядування, на укладення концесійного договору, або інший законний власник майна який уклав концесійний договір; ", оскільки об‘єкти концесії можуть розташовуватися й на землях, які перебувають у приватній власності, оренда яких також вимагає свого правового регулювання.
Змінити запропоновану авторами нумерацію статей, і доповнити закон новою статтею 5-1 "Гарантії прав концесіонерів", після статті 5 "Правові засади концесійної діяльності", замість доповнення закону статтею 24-1.
Встановити нумерацію абзацу 2 частини 1 статті 5-1, як частини 2 цієї статті й викласти в такій редакції: "2. Не допускається погіршення умов провадження діяльності концесіонерів з реалізації договору концесії внаслідок:
1) змін, що вносяться до законодавства;
2) у випадку реалізації концесієдавецем права власності на відповідну земельну ділянку, шляхом її продажу, приватизації чи іпотеки. У цих випадках концесієдавець зобов’язаний при укладанні договору передбачити в ньому обов‘язковість дії укладеного договору оренди для нового власника земельної ділянки.".
Слід у цьому законі виключити застосування терміну "проект на умовах концесії", оскільки він не вживається в цьому законі й відсутній у статті 1 цього закону "Визначення термінів".
 
Відхилено    
8. 1) частину п’яту статті 3 викласти у такій редакції:
 
   1) частину п’яту статті 3 викласти в такій редакції:
 
9. 5. У разі потреби земельні ділянки надаються у користування концесіонера разом з об’єктом концесії із земель державної чи комунальної власності на умовах оренди на строк дії концесійного договору відповідно до положень Земельного кодексу України. Право власності на земельні ділянки набувається концесієдавцем відповідно до законодавства.";
 
-6- Бевзенко В.Ф.
Нову редакцію частини п‘ятої статті 3 Закону України "Про концесії" викласти наступним чином:
"5. В разі розташування об‘єкта концесії на земельній ділянці державної або комунальної власності, повноваження із розпорядження якою здійснює концесієдавець, вказана земельна ділянка надається в оренду концесіонеру разом з об‘єктом концесії на строк дії концесійного договору відповідно до положень Земельного кодексу України та Закону України "Про оренду землі". Право власності на земельні ділянки здійснюється концесієдавцем відповідно до законодавстів".
 
Враховано   "5. У разі розташування об‘єкта концесії на земельній ділянці державної або комунальної власності, повноваження щодо розпорядження якою здійснює концесієдавець, така земельна ділянка надається в оренду концесіонеру разом з об‘єктом концесії на строк дії концесійного договору відповідно до Земельного кодексу України та Закону України "Про оренду землі". Право власності на відповідну земельну ділянку здійснюється концесієдавцем відповідно до закону";
 
    -7- Кармазін Ю.А.
Частину 3 статті 5-1 викласти в такій редакції: "3. Майнові та фінансові ресурси концесіонерів, які виконують концесійні договори в Україні, можуть бути примусово вилучені, лише, як виняток з мотивів суспільної необхідності, на підставі й у порядку, встановлених законом, та за умови попереднього й повного відшкодування їх вартості. Примусове відчуження таких об'єктів з наступним повним відшкодуванням їх вартості допускається лише в умовах воєнного чи надзвичайного стану.", використання в цьому випадку, норми Конституції України лише посилить захист концесіонерів.
 
Відхилено    
    -8- Кармазін Ю.А.
Частину 4 статті 5-1 викласти в такій редакції: "4. Умови концесійних договорів, укладених на умовах, що визначені відповідно до чинних законів, зберігають свою чинність протягом усього строку дії таких договорів. У випадках, коли після їхнього укладення законами встановлюються інші умови, що погіршують становище концесіонерів або обмежують їх права, такі норми стають обов’язковими для концесіонерів лише за умови попереднього та повного відшкодування збитків, які цими новими нормами наносяться цим концесіонерам.", така норма створить стабільні умови роботи для концесіонерів і примусить ініціаторів введення норм, які погрішають умови роботи продумувати наслідки таких обмежень. Посилання саме на закони, а не законодавство, не дасть можливість чиновників вводити обмеження волюнтаристі, мінуючи внесення змін до законів, під час чого їм прийшлося б отримати підтримку цих змін у Верховної Ради України. Не доцільно й виключати з числа умов, які можуть погіршувати умови діяльності концесіонерів і зміни до податкового, митного та валютного законодавства, законодавства з питань ліцензування певних видів господарської діяльності, оскільки саме ці зміни можуть суттєво впливати на здатність концесіонерів реалізувати умови своїх договорів концесії.
 
Відхилено    
    -9- Кармазін Ю.А.
Частину 5 статті 5-1 викласти в такій редакції: "5. У разі прийняття концесієдавецем, органами державної влади чи\або органами місцевого самоврядування рішень, що порушують права концесіонерів та умови укладених ними концесійних угод, ці рішення, з урахуванням вимог частини 4 цієї статті, набувають чинності лише після відшкодування ними концесіонеру збитків, завданих ними внаслідок прийняття таких рішень.
 
Відхилено    
10. 2) доповнити Закон розділом такого змісту:
 
   2) доповнити розділом ІV-1такого змісту:
 
11. "Розділ ІV1.
 
   "Розділ ІV-1
 
12. ДЕРЖАВНІ ГАРАНТІЇ
 
   ДЕРЖАВНІ ГАРАНТІЇ
 
13. Стаття 24-1. Гарантії прав концесіонерів
 
   Стаття 24-1. Гарантії прав концесіонерів
 
14. 1. Держава гарантує додержання установлених актами законодавства умов для провадження діяльності концесіонерів, пов’язаної з реалізацією концесійних договорів, захист їх прав і законних інтересів.
 
   1. Держава гарантує додержання встановлених актами законодавства умов для провадження концесіонерами діяльності, пов’язаної з виконанням концесійних договорів, захист їхніх прав і законних інтересів.
 
15. Зміни, що вносяться до законодавства, не повинні погіршувати умови провадження діяльності концесіонерів з реалізації проектів на умовах концесії.
 
   Зміни, що вносяться до законодавства, не повинні погіршувати умов для провадження концесіонерами діяльності з реалізації проектів на умовах концесії.
 
16. 2. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи не мають права втручатися в діяльність концесіонерів, пов’язану з реалізацією концесійних договорів, крім випадків, коли таке втручання передбачено законодавством, концесійним договором і здійснюється в межах їх повноважень.
 
   2. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи не мають права втручатися в діяльність концесіонерів, пов’язану з виконанням концесійних договорів, крім випадків, коли таке втручання передбачено законодавством, концесійним договором і здійснюється в межах їх повноважень.
 
17. 3. Майнові та фінансові ресурси концесіонерів, які виконують концесійні договори в Україні, не можуть бути примусово вилучені, крім випадків, установлених законом. Зазначені ресурси можуть бути використані лише для здійснення рятівних заходів у разі стихійного лиха, аварії, епідемії та епізоотії. У цьому разі концесіонер має право на компенсацію відповідно до законодавства.
 
   3. Майнові та фінансові ресурси концесіонерів, які виконують концесійні договори в Україні, не можуть бути примусово відчужені, крім випадків, установлених законом. Зазначені ресурси можуть використовуватись винятково для здійснення рятівних заходів у разі надзвичайних ситуацій техногенного чи природного характеру. У такому разі концесіонер має право на компенсацію відповідно до закону.
 
18. 4. Умови концесійних договорів, укладених на умовах, що визначені відповідно до законодавства, зберігають також свою чинність протягом усього строку дії таких договорів у випадках, коли після їх укладення встановлюються законодавством (крім податкового, митного та валютного законодавства, законодавства з питань ліцензування певних видів господарської діяльності) інші умови, що погіршують становище концесіонерів або обмежують їх права, якщо сторони концесійних договорів не дійшли згоди щодо зміни зазначених умов.
 
   4. Умови концесійних договорів, укладених на умовах, визначених відповідно до законодавства, зберігають свою чинність протягом усього строку дії таких договорів у випадках, коли після їх укладення встановлюються законодавством (крім податкового, митного та валютного законодавства, законодавства з питань ліцензування певних видів господарської діяльності) інші умови, що погіршують становище концесіонерів або обмежують їхні права, якщо сторони концесійних договорів не дійшли згоди щодо зміни зазначених умов.
 
19. 5. У разі прийняття органами державної влади або органами місцевого самоврядування рішень, що порушують права концесіонерів, збитки, завдані їм внаслідок прийняття таких рішень, підлягають відшкодуванню у порядку, встановленому законом.".
 
   5. У разі прийняття органами державної влади або органами місцевого самоврядування рішень, що порушують права концесіонерів, збитки, завдані їм внаслідок прийняття таких рішень, підлягають відшкодуванню у порядку, встановленому законом".
 
20. ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

   ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.