|
Верховна Рада України/ Законотворчість/ Електронний протокол/ 20.12.2024
ЗАСІДАННЯ ПЕРШЕ (продовження) Зал засідань Верховної Ради України 20 грудня 2024 року, 10 година Веде засідання Голова Верховної Ради України СТЕФАНЧУК Р.О.
10:00:45 ГОЛОВУЮЧИЙ. Слава Україні! Шановні народні депутати, у засіданні Верховної Ради України беруть участь Прем'єр-міністр України Денис Анатолійович Шмигаль та члени Кабінету Міністрів. Я прошу привітати їх. (Оплески) Шановні народні депутати, відповідно до прийнятої нами Постанови "Про деякі питання організації роботи Верховної Ради України дев'ятого скликання в умовах дії воєнного стану" сьогодні ми продовжуємо наше пленарне засідання. Я звертаю вашу увагу, що згідно з прийнятою Верховною Радою України постановою усі присутні на пленарному засіданні не повинні поширювати інформацію щодо його початку, перебігу та прийнятих у парламенті рішень раніше ніж через годину після оголошення перерви у пленарному засіданні. Запрошую всіх колег дотримуватися прийнятого українським парламентом рішення. У разі повітряної тривоги буде оголошено перерву, і ми маємо перейти до безпечних місць відповідно до схеми укриття. Сьогодні день народження у наших колег народних депутатів України: Олега Валерійовича Семінського, "Слуга народу" (Привітаємо!), а також у Соломії Анатоліївни Бобровської, фракція "Голос". Привітаємо іменинників, бажаємо їм міцного здоров'я, наснаги і плідної роботи на благо України. (Оплески) За парламентською традицією пропоную почати роботу з виконання Державного Гімну України. (Лунає Державний Гімн України) Шановні колеги, триває 1031-а доба незламної боротьби українського народу проти повномасштабної збройної агресії Російської Федерації. Сьогодні держава-терорист здійснила чергові масштабні ракетні удари по столиці України – Києву, а також вчинила масований артилерійський обстріл міста Херсон та інших населених пунктів. Зафіксовані влучання в багатоквартирні житлові будинки, є загиблі і постраждалі. Окрім цього, ворог учора здійснив наймасштабнішу кібератаку на державні реєстри України. Усі, хто причетний до цих та інших злочинів проти українського народу, будуть неодмінно притягнуті до відповідальності. Справедливість є основою цивілізаційного світу і вона неодмінно переможе. Жодні злочини агресора не зламають нашу волю і силу. З божою допомогою вистоїмо. Я прошу вшанувати хвилиною мовчання пам'ять наших воїнів, які героїчно віддали своє життя, захищаючи Україну, а також усіх мирних громадян, які загинули внаслідок злочинних дій агресора. Прошу. (Хвилина мовчання) Дякую. Прошу сідати. Шановні народні депутати, відповідно статті 229 Регламенту Верховної Ради України та ухваленого Погоджувальною радою депутатських фракцій і груп рішення сьогодні проводиться "година запитань до Уряду". На Погоджувальній раді була визначена тематика, за пропозицією депутатських фракцій і груп сьогодні будуть члени Кабінету Міністрів відповідати на запитання про реалізацію зовнішньої політики України в умовах воєнного стану. Стаття 229 Регламенту передбачає: 30 хвилин – запитання від депутатських фракцій, 30 хвилин – запитання від депутатів. Відводиться 1 хвилина на кожне усне запитання і до 2 хвилин – відповідь на нього. Перед початком "години запитань до Уряду" я звертають до членів Кабінету Міністрів з проханням не озвучувати інформацію, яка може завдати шкоди національній безпеці України, дотримуватися вимог законодавства у сфері охорони державної таємниці та обігу іншої інформації з обмеженим доступом і не допускати розголошення такої інформації. На трибуну Верховної Ради України для відповідей на запитання з визначеної теми запрошується міністр закордонних справ України Андрій Іванович Сибіга. Будь ласка, Андрій Іванович. (Оплески) Я прошу представників депутатських фракцій і груп записатися на запитання з визначеної теми. Нагадую: 1 хвилина на кожне усне запитання та по 2 хвилини для відповіді на нього. Будь ласка, шановні колеги, я запрошую від фракції "Голос" – Таміла Равілівна Ташева. Будь ласка.
10:06:38 ТАШЕВА Т.Р. Доброго здоров'я. Передаю слово Юрчишину. ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Ярослав Юрчишин.
10:06:44 ЮРЧИШИН Я.Р. Пане міністре, дуже дякую за вашу роботу. Маю питання як заступник голови Тимчасової спеціальної комісії щодо формулювання політики стосовно поневолених народів Росії. Ми розуміємо, що перемогти агресора нам потрібно не лише на полі бою, а і в глобальному змісті цього слова, зокрема створити в Росії умови, коли запит на децентралізацію, демократизацію, права людини буде одною з головних тем. Ми комісією напрацювали пропозиції політики стосовно тих, хто зараз в Росії, так само як наші кримські татари, перебувають під подвійним тиском. Скажіть будь ласка, з ким в міністерстві можна комунікувати… яка позиція міністерства з цього питання і з ким можна комунікувати, щоб це законодавство було б реалістичне до виконання? Дякую.
10:07:43 СИБІГА А.І. Дякую вам за ваше запитання. Я абсолютно погоджуюся, що російський агресор, він веде свою колоніальну імперську політику не лише за межами своєї держави, а і всередині своєї держави щодо тих народностей чи народів, які там проживають. Тому, безумовно, я вважаю, що ця ініціатива і цей підхід має бути підтриманий. Потрібно подивитися, на якому рівні, чи це має бути законодавчо визначено на рівні закону, можливо, на рівні підзаконних нормативних актів. Але ми підтримуємо цей підхід, ми готові до співпраці. Контактуйте, будь ласка, зі мною. Я дивився цей законопроект, який в тому числі опрацьовувався в Міністерстві закордонних справ, і я думаю, що у нас є поле для знайдення правильних формулювань, можливо, доцільно якісь формулювання відпрацювати відповідно до вимог чи згідно з нормами міжнародного права. Тому я вам підтверджую взаємодію на цьому напрямку і переконаний в її ефективності. ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, від фракції "Слуга народу" Літвінов Олександр Миколайович.
10:08:51 ЛІТВІНОВ О.М. Руслан Олексійович, прошу передати слово Веніславському Федору. ГОЛОВУЮЧИЙ. Федір Володимирович Веніславський, будь ласка.
10:09:00 ВЕНІСЛАВСЬКИЙ Ф.В. Шановний пане міністр, у мене запитання перше до вас, а друге до Прем'єр-міністра. До вас запитання як представника Комітету з питань національної безпеки, оборони і розвідки. На сьогоднішній день в багатьох країнах відсутні військові аташати. Питання, що ви думаєте з цим робити? І питання до Дениса Анатолійовича. В липні 2013 року було ухвалено урядом Азарова достатньо цікаве і сумнівне на користь інтересам національної безпеки і оборони держави рішення про передачу частини приміщень Національного університету оборони для іншого користувача. Я знаю, що до вас, до Кабінету Міністрів, мали місце численні звернення і також депутатські запити. У мене прохання пояснити позицію Кабінету Міністрів України, що ви думаєте з приводу того, щоб повернути для Національного університету оборони, скажімо так, вилучені приміщення, які зараз вкрай потрібні для безпеки і оборони. Дякую.
10:09:59 СИБІГА А.І. Я почну відповідати. Перш за все інститут військових аташе надзвичайно важливий в діяльності кожної закордонної установи України, особливо для держави, яка воює. Тому ми як Міністерство закордонних справ виступаємо як за заповнення вакансій в тих посольствах, де на сьогодні вже присутні чи призначені військові аташе, але ще є незаповнені вакансії, так і за розширення інституту військових аташе в усіх географіях, де присутні наші посольства. Особисто я як міністр підтримую підхід, що військовий аташе з відповідним штатом має бути в кожній закордонній дипломатичній установі України. Я перебуваю в контакті з Кирилом Олексійовичем Будановим, і ми працюємо на цьому напрямку. І, до речі, питання військових аташе було одним з найбільш важливих, в тому числі для обговорення під час нашої наради послів, яка мала місце влітку цього року, в тому числі із залученням наших військових. Дякую. ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, Сергій Анатолійович Вельможний, група "Довіра".
10:11:16 ВЕЛЬМОЖНИЙ С.А. Сергій Вельможний, Луганщина, депутатська група "Довіра". Шановний пане міністре, я маю питання, яке турбує десятки тисяч українських сімей, які знаходяться як у нашій державі, так і за кордоном. Щомісяця тисяча людей виїжджає за межі нашої держави, у гіршому випадку переселенці повертаються до власної домівки, яка перебуває під тимчасовою окупацією, у кращому випадку люди виїжджають у Європу шукати нове житло, нову роботу та можливості. Питання, яке я хочу поставити, стосується саме зовнішньої політики нашої держави. Які наразі заходи Україна вживає для повернення громадян з іноземних держав? Чи розробляються МЗС з іншими відомствами плани щодо заохочення повернення українців додому? Я неодноразово говорив про те, що війна рано чи пізно завершиться, а після цього настане складний період відбудови, який потребуватиме значних ресурсів, зокрема людських. Отже, чи є реальне напрацювання заохочень? Звертаю увагу, саме заохочень наших громадян, щоб вони самі хотіли б повернутися додому. Дякую за відповідь.
10:12:16 СИБІГА А.І. Дякую вам за це надзвичайно важливе запитання. Я особисто вважаю, що та кількість громадян України, яка на сьогодні перебуває за кордоном, - це безпековий виклик для нашої держави. Сьогодні ми говоримо про кількість понад 7,5 мільйона наших співвітчизників, які вимушено опинилися за межами нашої країни. Якщо ми говоримо про перспективи повернення, звичайно, що Україна як держава зацікавлена у якомога більшій кількості повернення наших громадян. Але тут треба виходити з того, що в основі рішення про повернення лежить засада добровільності. Тобто кожен громадянин сам приймає це рішення. І тут, напевно, слід розглядати цей виклик у двох вимірах. Перше, що в Україні повинні бути створені належні умови для повернення, передусім, наприклад, належна, чи достатня кількість систем ППО, щоб захистити цивільні об'єкти, наші міста, для того щоб люди, які повертаються, відчували себе безпечно, щоб їхні діти могли відвідувати школи. Це відбудова житла, це забезпечення медичними послугами, створення мережі бомбосховищ для дітей. А якщо брати міжнародний вимір, я вважаю, що мають бути підготовлені спеціальні програми як на рівні Європейського Союзу, так і на двосторонньому, з окремими столицями, які би містили певний мотиваційний пакет і спеціальні програми підтримки, добровільної підтримки українців додому. І ми з європейськими нашими союзниками працюємо на цьому треку. ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Я перепрошую, бо мене трошки відволікли, там ще була друга частина питання від Веніславського до Прем'єр-міністра. Якщо можна, 1 хвилина, Денис Анатолійович, питання від Веніславського було. Я перепрошую, 1 хвилина.
10:14:21 ШМИГАЛЬ Д.А. Я попрошу Івана Юрійовича Гаврилюка. Іван Юрійович, на питання. 10:14:37 ГАВРИЛЮК І.Ю. Стосовно повернення Національному університету оборони України. Проведено відповідний комплекс робіт, і зараз питання розглядається для виносу на розгляд Ставки Верховного Головнокомандувача за ініціативи Міністерства оборони України, на якому буде прийнято рішення щодо відміни чи скасування певних нормативно-правових актів, на підставі яких було здійснено передачу від Міністерства оборони до суду даного приміщення. Дякую. ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, від фракції "Європейська солідарність" Саврасов Максим Віталійович. Будь ласка, Максиме Віталійовичу.
10:14:56 САВРАСОВ М.В. Прошу передати слово Іванні Орестівні Климпуш-Цинцадзе. ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Іванна Орестівна.
10:15:08 КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Дякую. Шановний пане міністре, ми багато зробили спільного для того, щоб отримати кандидатський статус в Європейському Союзі, для того, щоби відкрити перемовини з Європейським Союзом, і для того, щоб шлях наш був успішним, нам потрібно робити свою домашню роботу. Державний департамент Сполучених Штатів, Європейська комісія, Європейський парламент вже прямим тестом вимагають від нас скасування Єдиного марафону і повернення в цифрове мовлення заборонених чи незаконно вилучених звідти каналів. Скажіть, будь ласка, чому для уряду, який відмовляється змінювати цю ситуацію, політична цензура є зараз важливішою ніж європейський вибір українського народу. Коли нарешті ми будемо виконувати своє завдання в такий спосіб, щоб нам продовжували довіряти наші партнери? Дякую. 10:16:03 СИБІГА А.І. Дякую за ваше запитання. По-перше. Цього року Україна досягла значного прогресу на шляху до членства в Європейському Союзі. Цей прогрес визнається нашими європейськими партнерами, і все це відображено в тому числі в офіційних звітах Європейської комісії і наших партнерів. Я переконаний, що швидкість нашого поступу до членства в Європейському Союзі отримує додаткові можливості в контексті головування Польщі, починаючи з наступного року, та Данії. Тобто ми можемо говорити про такий собі рік України, враховуючи, що і Польща, і Данія – це ті наші союзники, найближчі союзники, які визначили Україну у фокусі їхніх головувань, і ми розраховуємо розпочати як мінімум два кластери під час польського головування. Жодних обумовлень, пов'язаних, як ви сказали, з цензурою в Україні, такого не звучало і не ставилось перед нами, а українське інформаційне поле вибудовується з безпекової ситуації, яка на сьогодні існує, враховуючи російську агресію. Дякую. ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, слово надається Цимбалюку Михайлу Михайловичу, фракція "Батьківщина".
10:17:35 ЦИМБАЛЮК М.М. Прошу передати слово Григорію Немирі. ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Григорій Немиря.
10:17:39 НЕМИРЯ Г.М. Пане міністре, вітаю вас у Верховній Раді. Ще прийміть поздоровлення з початком роботи на посту міністра. Прийнято вважати, що всі війни закінчуються переговорами. З історичної точки зору це зовсім не так, не всі війни закінчуються переговорами. Але останнім часом, особливо після останніх виборів у Сполучених Штатах Америки, тези про перемовини, переговори посилилися. Після зустрічі в Парижі ми чули з американської сторони в різних інтерпретаціях, що у нового американського керівництва склалося враження, що Україна готова до переговорів. З іншого боку, з української сторони на найвищому рівні ми також чули тези, які говорять, що Україна ще не готова до початку переговорного процесу. Будь ласка, не могли б ви назвати умови, необхідні та достатні умови для того, щоб Україна... 10:18:51 СИБІГА А.І. Дякую за ваше запитання. Перше. Україна як жодна держава в світі прагне миру, але миру сталого, миру всеосяжного, миру справедливого. І тут це поняття миру неподільне. Це перша позиція. Друга позиція. Росія, Росія свою риторику ультиматумів та вимоги капітуляції України не змінила. Тому ми говоримо, і на це спрямовані всі наші дипломатичні зусилля, про примушення Росії до миру саме через концепцію: мир через силу. І цей концепт, ця концепція має чіткі елементи і чітку послідовність кроків, що кореспондуються і корелюються як з Формулою миру Президента Зеленського, так і з Планом перемоги. І ось на шляху до цієї мети – досягнення справедливого всеосяжного, справедливого миру для України ми говоримо: перше – запрошення України до НАТО, друге – пакет стримування, для того щоби ми посилили свої спроможності, оборонні спроможності, посилили нашу армію, щоб ми могли ефективно протидіяти агресору зараз і не допускати його просувань. Далі ми говоримо теж про нашу стійкість з економічної точки зору, це про макроекономічні кроки, пов'язані з підтримкою нашої економіки, про соціальні пакети для наших людей при підтримці міжнародної спільноти. Також ми говоримо про ті ефективні заходи, які можуть примусити Росію до перемовин, а це, безумовно, санкції і заморожені активи. І мені здається, що ми теж… ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, від групи "Платформа за життя і мир" Колтунович Олександр Сергійович.
10:21:01 КОЛТУНОВИЧ О.С. Дякую. Шановний пане міністре, у серпні Туреччина ратифікувала Угоду про зону вільної торгівлі з Україною. Уряд також схвалив, в свою чергу, також проект Закону про ратифікацію цієї угоди. При цьому у нас є звернення профільної Асоціації легкої промисловості щодо застережень і ризиків в результаті запровадження зони вільної торгівлі. У мене радше не запитання, а прохання до вас: спільно з Прем'єр-міністром і Мінекономіки провести спільну зустріч з Асоціацією легкої промисловості для того, щоб врегулювати ті ризики, які у них є в результаті зони вільної торгівлі з Туреччиною для їхньої галузі. Перше. А друге запитання буде стосуватися до Прем'єр-міністра: щодо збільшення фінансування на внутрішньо переміщених осіб. В цьому році в проекті бюджету у нас зменшена цифра з 57 до 49 мільярдів гривень на ВПО. Чи є у вас прогнозні розрахунки, які додатково необхідні кошти для того, щоб збільшити щомісячну виплату з 3 і 2 тисяч гривень хоча б удвічі? Дякую за обидві відповіді. 10:22:07 СИБІГА А.І. Я відреагую на вашу постановку питання. Я був послом України в Туреччині перед поверненням в Київ, і дуже добре знаю тематику і процес, пов'язаний з завершенням укладення Угоди про зону вільної торгівлі з Туреччиною. Тому я твердо переконаний, що ця угода відповідає інтересам, національним інтересам України. Переговорний процес тривав понад 10 років, і він відбувався, в тому числі, в консультаціях з ключовими гравцями на ринку України. Але, безумовно, на ваше прохання ми зустрінемося з представниками асоціацій, щоб почути і їхню позицію і думку, хоча я її дуже добре знаю. ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Шановні колеги, перший раунд… Ні, друзі, тепер записуємося знову. Давайте, друзі, хто записався, той записався. Я оголошую другий раунд записів, будь ласка, прошу… Це від фракцій ще, так-так-так. Час завершився вже, давайте ми другий. Будь ласка, шановні колеги, від фракцій ще раз записуємося, у вас ще 14 хвилин. Будь ласка, Василевська-Смаглюк, фракція "Слуга народу".
10:23:27 ВАСИЛЕВСЬКА-СМАГЛЮК О.М. Дякую. Чи можна спочатку запитання до Прем'єр-міністра поставити щодо вчорашньої кібератаки на реєстри Міністерства юстиції України? Які насліди ви очікуєте? Що можете запропонувати людям, щоб убезпечити себе, своє майно і що правоохоронці роблять для того, щоби дані з цих реєстрів не потрапили до рук зловмисників? Власне, що ви робите, які заходи здійснюєте для того, щоб наші реєстри і дані в Дії, чи проводили відповідні консультації з профільними міністерствами, не потрапляли до рук зловмисників і забезпечити людей стабільністю і розумінням того, що їхні особисті персональні дані не потрапляють до тих, до кого вони не мають потрапити? І як ви оцінюєте фіскальні наслідки таких кібератак? Дякую.
10:24:29 ШМИГАЛЬ Д.А. Дякую за ваше запитання. Отже, дійсно, вчора вже було сказано, відбулась одна з наймасштабніших атак на нашу цифрову інфраструктуру. Постраждали ряд державних реєстрів Міністерства юстиції. Фактично зловмисники нанесли шкоду, і я не всю інформацію, Голова попереджав, не всю інформацію я можу зараз відкривати. Ведеться відповідна робота Службою безпеки України, відповідна робота також Держспецзв'язку, утворений штаб, Мін'юст працює. Зараз дам слово заступниці міністра юстиції стосовно того, які заходи проводяться. Відновлення за попередніми даними, – ця інформація надана офіційно Міністерством юстиції, а також нашими правоохоронцями, – може зайняти від одного до двох тижнів. Дія, ви запитали, була негайно, як тільки було виявлено цю кібератаку, Дія була від реєстрів відключена, вона, звісно ж, не постраждала. Тобто, в принципі. вдалося все це локалізувати негайно після визначення того, що відбувається така кібератака. Зараз спецслужби наші на чолі з СБУ опрацьовують стосовно наслідків. Реєстри будуть в повній мірі відновлені, тому що відповідно є бекапи, вони зберігаються, тобто збережені вони були, атака відбулася 19 числа, всі реєстри збережені станом на кінець дня 18-го, тобто фактично без втрати даних відновлення відбудеться. І аналітика, і всі інші дані, я думаю, що в закритому режимі спецслужби вже після аналізу, проведених всіх досліджень поділяться з народними депутатами, зараз у мене цих даних просто немає. І очевидно, що частина з них не публічні. Якщо є у Міністерства юстиції якісь доповнення або, в принципі, я відповів на питання, напевно. ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, Олексій Гончаренко, фракція "Європейська солідарність".
10:26:24 ГОНЧАРЕНКО О.О. Дякую. В мене питання до Прем’єр-міністра. Вчора вся країна побачила якусь дику картину як у Вишгороді ТЦК разом з поліцією випалювали людину з машини, підпалювали машину, в якій, значить, закрився водій. Тому питання перше, звичайно, реакція і ці божевільні дії. Чи не час вже переглядати і створювати цивільні центри рекрутингу замість таких ТЦК, які себе повністю дискредитували? Але питання друге. Чому таке відбувається? Тому що ви не створюєте ніяку мотивацію. Уряд був зобов'язаний, законом України зобов'язаний до 18 грудня подати в Верховну Раду Закон України про терміни служби і демобілізацію. Де цей законопроект, пане Прем’єр-міністр? Друге. У Верховній Раді під час представлення так званого Плану стійкості Президент Зеленський сказав, що буде мотиваційний пакет для укладення контракту. Де цей мотиваційний пакет? Де рішення про іпотеку для військових? Дайте, будь ласка, конкретні відповіді на ці питання, а не випалюйте…
10:27:34 ШМИГАЛЬ Д.А. Отже, стосовно окремих ганебних випадків Міністерство оборони реагує негайно, відповідно реакція була і вчора від Міністерства оборони, зараз я передам слово. Стосовно демобілізації вважаю абсолютно коректним в час війни будь-які питання демобілізації, як і мобілізації, вести лише в присутності наших військових, військового керівництва, що і відбувається. Як я знаю, з головами фракцій і груп під керівництвом Голови Верховної Ради, тобто ці питання, очевидно, правильно розглядати за участі військового керівництва. Стосовно першої частини, Іван Юрійович, прохання прокоментувати, якщо є коментар.
10:28:19 ГАВРИЛЮК І.Ю. Да, будь ласка. На сьогодні Міністерством оборони розробляється варіант повністю реформування по-новому територіальних центрів комплектування. В першу чергу підпорядкування їх під Міністерство оборони і створення абсолютно нових структур для виконання заходів, що стосуються мобілізації військовозобов'язаних. Наступне питання. Стосовно випадку, який вчора відбувся, призначено відповідне службове розслідування, по результатах його я вам особисто, пане Олексію, надам відповідь. Значить, стосовно мотиваційного пакету. Це стосується громадян України віком до 25 років. На сьогоднішній день завершилося внесення змін до всіх нормативно-правових актів, які забезпечують именно ці, як сказати, можна сказати нагороди за проходження служби для того, щоб його все внормувати. Сам, як говориться, пакет уже готовий. (Шум у залі) То ця ж іпотека на житло включає в себе цей мотиваційний пакет по проходженню служби, заключення контракту громадянами України від 18 до 25 років. ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, від групи "Довіра" Вельможний Сергій Анатолійович.
10:29:38 ВЕЛЬМОЖНИЙ С.А. Прошу передати слово Ларисі Білозір. ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Лариса Білозір.
10:29:45 БІЛОЗІР Л.М. Пане міністре, як голова підкомітету з питань адмінпослуг і процедур не можу вам не задати це питання з тим, що стосується саме надання адмінпослуг в наших консульствах. Зрозуміло, виклики величезні, мільйони українців за кордоном, але основні проблеми залишаються. Це дефіцит персоналу в консульствах та ресурсів, брак техобладнання, величезні черги та складність записатися на прийом, що збільшує корупційні ризики, обмежені години прийому, проблеми з онлайн-записом, загалом дуже-дуже багато проблем, які накопичилися. І як ви бачите шляхи вирішення цих проблем? Чи є уже у вас якісь напрацювання? Дякую.
10:30:37 СИБІГА А.І. Дякую. Для мене докорінна зміна підходів для забезпечення послугами громадян Україна за кордоном не є порожніми словами. І ми досягнемо правильного результату. Що зроблено? Перше. Ми створили необхідну правову базу, а саме: започаткування "Електронного консула". Про що йдеться? Ми хочемо максимально дебюрократизувати, спростити надання консульських послуг. Ви праві, що часом не вистачає людського ресурсу. Тому ми хочемо максимально уможливити для громадян отримувати ці послуги дистанційно. І найближчим часом ми підготували необхідний пакет подальших нововведень, деякі з них фундаментального характеру. І ми сподіваємося, що вони будуть прийняті і суттєво спростять отримання послуг для громадян. Про електронну чергу. Ви праві, ми проаналізували скарги, що викликає найбільше невдоволення для наших співвітчизників. І, власне, доступ до отримання послуг – це одна з тих позицій, які отримує найбільше нарікань, тобто черга. Ми розробили нову чергу, вона зараз проходить тестове випробування. Ми спільно з Міністерством цифровізації, з віце-прем'єром Федоровим вчора, зокрема, мали окрему деталізовану нараду з цього приводу, як нам вийти на правильний результат. І мені здається, що ми досягли цього розуміння, яке стане відчутним вже в короткій перспективі для наших співвітчизників. Ми розширимо перелік документів, які будуть отримувати наші співвітчизники. І ще одна з позицій, яка... ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дякую. Ірина Мирославівна Констанкевич від депутатської групи "Партія "За майбутнє". Будь ласка, Ірина Мирославівна.
10:32:50 КОНСТАНКЕВИЧ І.М. Ірина Констанкевич, Волинь. Моє питання адресоване пану Прем'єру. І це не стільки питання, а скільки звернення. Пане Прем'єре, я прошу вас взяти на особистий контроль питання щодо забезпечення освітніми послугами ветеранів та дітей учасників бойових дій. Адже станом на сьогоднішній день, на 20 грудня, ми маємо ситуацію, що практично 70 відсотків тих, хто вступив на навчання в 24-му році, не отримали державних місць. І вони змушені зараз до 25 числа або звільнитися з контрактної форми навчання, або хтось має заплатити за їхнє навчання. Це є велика проблема, тому що ми задекларували пільгове навчання для цих категорій наших вступників. Президент нам говорив, наскільки важлива в концепті формування стійкості підтримка наших ветеранів…
10:33:59 ШМИГАЛЬ Д.А. Дякую за ваше запитання. Абсолютно у нас з вами однакова позиція. Зараз в уряді вже проходить погодження постанова, згідно якої ми, використовуючи новозапроваджену систему державних грантів, надамо стовідсотковий грант кожній дитині ветерана, кожній дитині з членів родин загиблих. Таких дітей у нас станом на сьогодні поступили і на контрактну форму понад 6 тисяч, ми їх всіх заоблікували цих дітей. Всі вони будуть через грантову систему, вартість їхнього навчання буде на 100 відсотків покриватись державою. Це узгоджено з Міністерством освіти, узгоджено з Мінфіном, узгоджено з Мінветеранів, і буде прийнято, і ця система буде діяти, вона вже буде постійно включена. Це таких принцип. Тому тут ми на одній сторінці із парламентом – і уряд, і країна. Дякую за запитання. Ми цю роботу зробимо. ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. І завершальне питання, Ташева Таміла, фракція "Голос"
10:35:04 ТАШЕВА Т.Р. Дякую. Передаю слово Совсун. ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Совсун Інна Романівна.
10:35:13 СОВСУН І.Р. Інна Совсун, фракція "Голос". У мене запитання до Прем'єр-міністра та представника Міністерства оборони. Пане Єгор Чернєв, дозвольте задати питання Міністерству оборони. У мене два запитання. Перше. Я все ж хочу, аби ми почули чітку відповідь на запитання про те, коли буде поданий законопроект про встановлення чітких термінів служби. Не загальну дискусію про те, що це треба обговорювати з військовими. Друзі, військові – це 1 мільйон людей. Їхні родини, які хочуть почути від політичного керівництва держави відповідь на просте питання: коли ті, хто відслужили вже три роки, отримають заміну, зможуть повернутися до своїх родин, а замість них прийдуть інші люди і зможуть замінити їх. Я дуже хочу, щоб це не були абстрактні розмови, а було чітке розуміння, коли буде поданий цей законопроект. Тому що загальними фразами ви зараз не заспокоїте ту напругу, яка є всередині Збройних Сил через те, що люди не розуміють, яка їхня перспектива. ШМИГАЛЬ Д.А. Попрошу генерала Гаврилюка дати відповідь на це питання.
10:36:24 ГАВРИЛЮК І.Ю. Наш проект закону даний практично розроблений і готовий до виходу і передачу до Верховної Ради через Кабінет Міністрів. Але поки ми не підготуємо резерви військовослужбовців для заміни тих, хто воює зараз на лінії бойового зіткнення, це зробити практично неможливо, бо це приведе до втрати держави. ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, все? Да. Шановні колеги, будь ласка, зараз записуємося від народних депутатів. Будь ласка, від народних депутатів – 30 хвилин тепер. Але я нагадую, що у нас тема сьогодні пов'язана якраз з міжнародною політикою держави. Прошу, колеги, записуйтесь. Будь ласка, Тістик Ростислав Ярославович, фракція "Слуга народу".
10:37:36 ТІСТИК Р.Я. Дуже дякую, Руслан Олексійович. Запитання до Дениса Анатолійовича. Запитання, повторюся, я вже задавав вам це питання у вересні, звертався так само до відповідних якраз інституцій: до Міністерства охорони здоров'я, до Міністерства фінансів і до вас звертався з питаннями укриттів якраз. Укриттів, саме йдеться мова про заклади охорони здоров'я. Ми розуміємо прекрасно цю проблему, ми знаємо точну кількість лікарень, скільки потребують цього зробити. І хочу вам повідомити, я думаю, що, можливо, ви вже це знаєте, але виконання цієї програми буде завершене в цьому році на рівні приблизному 30-33 відсотки від реалізації. Ми на цей рік виділяли 1 мільярд гривень, реалізація на 30-33 відсотки. Про що може свідчити, що абсолютно халатне відношення до реалізації цієї програми, до реалізації пріоритету нашого безпеки наших дітей, бо йдеться мова про перинатальні центри, йдеться мова про загальні, про різні охоронні… медичні заклади. І відповідно питання: в наступному році яка буде реалізація цієї програми? 10:38:46 ШМИГАЛЬ Д.А. Дякую. Вчора, власне, ми провели нараду на рівні Кабміну щодо створення і функціонування з нашими партнерами коаліції укриттів, коаліції цивільного захисту, ініціатором виступив уряд і Прем'єр-міністр Фінляндії, туди доєднуються дуже багато країн. Крім цього, уряд України провадить значну роботу щодо виділення відповідних коштів комунальним закладам. Очевидно, що вони мають в повній мірі реалізовувати проєкти створення укриттів. Ми розуміємо, що у відновленні, ми вчора про це домовилися з Міністерством розвитку громад і територій, що ми перейдемо і ініціюємо зміни до законодавства, щоб перейти до проєктного фінансування не порічного, до кінця року і кошти згоряють, а, власне, щоби було від проєктування до завершення виділялись відповідні кошти і проєкт фінансувався незалежно від того, в якому місяці року він почався, і тривав до свого закінчення. Відповідно всі ці моменти зараз готуються. І крім цього, передам слово Віктору Кириловичу, він озвучить ту ситуацію по укриттях в медичних закладах. Це, звісно ж, для нас пріоритет.
10:39:55 ЛЯШКО В.К. Дякую, Денис Анатолійович. Я би хотів би, щоб ми оцінку проєктів робили по результатах їх завершення, а не по проміжних результатах. Тому що коли мова йде про 30 відсотків, це дані закриті бюджетного фінансування станом на 1 грудня 2024 року. В той же час Міністерство охорони здоров'я проводить щотижневі селекторні наради з тими громадами, які отримували субвенцію з державного бюджету. Стан завершення робіт на рівні 95-96 відсотків по бомбосховищах, що свідчить про те, що 4 відсотки завершення і будуть подані кінцеві акти, по яких будуть здійснені проплати. Ми очікуємо на вихід до кінця року 75-80 відсотків використання субвенції в подальшому на ті 20 відсотків, які не використовуються з певних об'єктивних причин, в тому числі через військову агресію. Працюється конкретно з громадами для того, щоб ці проєкти не були заморожені, а були дофінансовані і завершені у ... ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, слово надається народному депутату Загородньому Юрію Івановичу, позафракційний. Будь ласка.
10:41:00 ЗАГОРОДНІЙ Ю.І. Дякую, шановний Руслане Олексійовичу. Прошу передати слово моєму колезі народному депутату України Михайлу Михайловичу Цимбалюку. ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Михайло Михайлович Цимбалюк.
10:41:13 ЦИМБАЛЮК М.М. Дякую. В мене запитання до сьогоднішнього основного доповідача – міністра закордонних справ. Пане міністре, насамперед хочу подякувати вам за ваше професійне входження в посаду. Ми справді бачимо, що зовнішня політика кардинально змінилася, вона стала фаховою, і ви справді активно представляєте інтереси держави за кордоном. В мене два питання. Перше. Чи у вас вже в уряді проводилася нарада спільно з новим міністром, віцепрем'єром новоствореного міністерства? Бо справді проблеми, які має вирішувати нове міністерство, десь перетинаються. Чи вже є такий спільний план дій? І друге питання. Чи не розглядали ви, зважаючи на велику кількість наших, як ви вже вірно сказали в основній доповіді спочатку, кількість громадян перебувають за кордоном, чи не розглядали питання повернення при посольствах уповноважених представників МВС? Бо, на жаль, наших людей там, крім консульського захисту, інколи треба їхні інтереси представляти в тому числі в захисті від злочинів, і в тому...
10:42:25 СИБІГА А.І. Дякую за ваше запитання, пане Михайле. Буквально вчора між нашими міністерствами, Міністерством єдності, Міністерством закордонних справ, відбулася поглиблена нарада щодо спільних дій, пов'язаних, з одного боку, як з посиленням захисту наших громадян за кордоном, так і сприяння їхньому поверненню додому в Україну. І ми говоримо про повну синергію, про взаємне посилення один одного. З віцепрем'єром Олексієм Чернишовим ми вже брали кілька разів участь в заходах, пов'язаних з можливою участю міжнародних партнерів у допомозі в нарощуванні спроможностей як новоствореного міністерства, новоствореної інституції, так і у вирішенні конкретної проблематики наших співвітчизників за кордоном. Тому ми у постійному контакті. Друге ваше запитання про представників МВС при посольствах. А їх ніхто і не скасовував. Цей інститут існує, питання лише про заповнення цих вакансій. І друге, треба все ж таки виходити з функціоналу. Тому що була інша мета у запровадженні цього інституту в 90-х роках, коли головний функціонал полягав у боротьбі з організованою злочинністю, контрабандою, торгівлею людьми. Зараз, напевно, це вимоги часу інші, тому потрібно дивитися і коригувати функціонал, але цей інститут існує, в прикордонних посольствах зокрема. ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, далі, народний депутат Зуб Валерій Олександрович, фракція політичної партії "Слуга народу".
10:44:13 ЗУБ В.О. Доброго дня. Будь ласка, передайте слово Маріковському Олександру. ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Олександр Маріковський.
10:44:21 МАРІКОВСЬКИЙ О.В. Пане міністре Андрію Івановичу, нещодавно вийшов такий сюжет Михайла Ткача, Українська правда, про "сірий" експорт російської нафти, і там були названі конкретно і Туреччина, і Румунія, і Болгарія. Хотів у вас запитати, яка зараз робота йде на полі МЗС щодо цього. Оскільки я як голова Комітету економіки в Парламентській асамблеї Чорноморського економічного співробітництва подавав на Генеральну Асамблею, правка не пройшла, про обмеження діяльності "сірого" експорту. І друге питання від мене щодо компонентів, які продовжують знаходитись у ракетах, які спрямовує на нас Російська Федерація. Компоненти дороговартісні, заводи відомі, і питання в тому, що як можна не прослідкувати і що буде працювати на полі МЗС, щоб прослідковувати далі цей компонент і обмежувати діяльність компаній… 10:45:31 СИБІГА А.І. Дякую за це надзвичайно важливе запитання. Дійсно, один з головних напрямків поповнення російського бюджету є експорт енергоносіїв. І за нашими розрахунками і за розрахунками наших розвідувальних органів мова йде про дохід у розмірі 120-160 мільярдів доларів, щорічний дохід, який співмірний з витратами на російську військову машину, яка фактично фінансується російська агресія. Тому я вважаю, що ми можемо констатувати, що в цьому році у нас відбулися якісні зміни на цьому напрямку передусім через обмеження можливостей агресора експортувати енергоносії шляхом посилення відповідних санкційних пакетів. Я вживу тут термін так званий "тіньовий флот". І ми бачимо останні рішення – Великобританія, США, деякі наші партнери інші, з інших географій, а також п'ятнадцятий пакет Європейського Союзу – всі вони суттєво обмежують можливості Росії забезпечувати експорт енергоносіїв морськими шляхами. Ми далі будемо нарощувати цю політику, і я переконаний, що ми суттєво обмежимо можливості агресора на цьому напрямку. Друге ваше запитання було про компоненти. Це правда. І, наприклад, навіть у балістичних ракетах північнокорейського виробництва, які теж застосовувалися на території України, проти нас, було виявлено значну кількість компонентів, вироблених в тому числі на Заході. Те ж саме ми маємо і з російськими різними типами озброєнь, які і надалі, на жаль, використовують компоненти, вироблені… ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, народна депутатка Іонова Марія Миколаївна.
10:47:41 ІОНОВА М.М. Прошу передати слово Михайлу Бондарю. ГОЛОВУЮЧИЙ. Михайло Бондар, будь ласка.
10:47:46 БОНДАР М.Л. Дякую. Пане міністре, зараз щораз більше і більше звучить, що одною з умов гарантій це є введення миротворчого контингенту на територію України. В травні місяці кожного року ми згадуємо подвиг 6 тисяч українців, які в 1940 році стали до лав Французького іноземного легіону і захистили тоді Європу від фашизму. Зараз ми хочемо ввести миротворчій контингент, щоб захистити Україну від рашизму. Чи використовується цей аргумент в перемовинах мінімум з Французькою Республікою, з іншими нашими партнерами про ці подвиги українців під час захисту від фашизму? Чи дослуховуються вони до ролі українців в захисті Європи, Заходу? Чи є якісь поступки в цьому плані? Будь ласка, скажіть.
10:48:49 СИБІГА А.І. Я почну з того, що єдиною дієвою гарантією безпеки України є членство України в НАТО. Це перша позиція. Друга позиція. Україна послідовно виступала і виступатиме за зняття будь-яких табу у посиленні української безпеки. Тому ми вітаємо будь-які ідеї, які посилюють наш шлях до набуття членства в НАТО і які посилюють нашу безпеку зараз. Те, що ви запитали про міць нашої армії, це визнають і наші союзники, і я впевнений, і ворог визнає, що на сьогодні така реальність, що Україна є найбільшою європейською військовою потугою. І тому наше членство в НАТО – це також посилення спільної трансатлантичної безпеки. І ми розглядаємо безпеку України і трансатлантичну безпеку єдиною і неподільною. ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякуємо. Будь ласка, Клименко Юлія Леонідівна, фракція політичної партії "Голос".
10:50:00 КЛИМЕНКО Ю.Л. Прошу передати слово Інні Совсун. ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Інна Романівна Совсун. КЛИМЕНКО Ю.Л. Вибачте, Хлапуку, Хлапуку. ГОЛОВУЮЧИЙ. А, Хлапук, будь ласка, Максим.
10:50:11 ХЛАПУК М.М. Шановний пане Прем'єр-міністр, шановні члени Кабінету Міністрів, я хочу вас привітати із стратегічною визначеністю вищого політичного керівництва щодо неприпустимості транзиту російського газу під будь-яким видом, навіть азербайджанського газу. Це дуже важливе рішення, яке дозволяє припинити фінансувати агресора на суму до 5,5 мільярда доларів США на рік. Хочу водночас наголосити на тому, що нам потрібно прийняти рішення і щодо транзиту російської нафти до країн Європейського Союзу. Це перше питання. Якщо будете ласкаві, я прошу дати коментар. Друге. Хочу наголосити на критичному стані об'єктів теплоенергетики. Ми всі бачимо на прикладі Кривого Рогу, що трапилося. І я вважаю, що одна з причин – це наявна величезна кількість боргів на ринку, яку неможливо вирішити без погашення різниці в тарифах громадам. Прошу так само дати відповідь на це питання. Дякую. 10:51:21 ШМИГАЛЬ Д.А. Дякую за ваше питання. Позиція України дуже чітка: ми послідовно обстоюємо санкціонування російських як активів, так і їхніх ресурсів: і газу, і нафти. Ми проти будь-якої підтримки агресора через продаж газової або нафтової російської молекули. І це позиція Президента України, це позиція уряду України. На сьогоднішній день ми розуміємо, що Угода про транзит газу закінчується 01.01.2025 року, о 7 годині ранку фізично транзит буде перекритий у зв'язку з завершенням цієї угоди. І відновлення транзиту буде можливе лише, якщо транзитувати ми будемо на запит Європейської комісії нашою енергосистемою не російський газ. Це перше. Стосовно нафти. Угода діюча, і ми згідно нашої Угоди про асоціацію, європейського договору… і Договору до європейської Хартії Енергетичної зобов'язані на запит європейських країн, Європейської комісії транзитувати нафту. Поки що ми не можемо порушити Угоду про асоціацію, у зв'язку з тим технічно компанія відповідно продовжує транзит на запит європейської сторони. Але ми працюємо над тим, щоб накласти сто відсотків санкцій на російські молекули. Це перша частина. А друга, так, значить, по різниці в тарифах. А ми з вами протягом уже 3 років даємо 4 відсотки ПДФО громадам, власне, як компенсацію ось за непідняття тарифів для населення по воді. Стосовно тарифів і цін на інші енергоресурси ми з вами, і дякую народним депутатам, прийняли Закон про заборону в час воєнного стану піднімати ціну для людей, і чітко Кабмін це виконує. Стосовно ж ситуації в Кривому Розі, дійсно там була важка ситуація, але дякую, там віцепрем'єр-міністр був особисто, утворив штаб, включився… ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, далі, народний депутат Кириленко Іван Григорович, фракція "Батьківщина".
10:53:32 КИРИЛЕНКО І.Г. Прошу передати слово моєму колезі Цимбалюку Михайлу Михайловичу. ГОЛОВУЮЧИЙ. Михайло Михайлович Цимбалюк, будь ласка.
10:53:38 ЦИМБАЛЮК М.М. Дякую. Михайло Цимбалюк, "Батьківщина". Пане міністре, а насамперед, Андрій Іванович, ми вам дякуємо за принципову державницьку позицію стосовно українсько-польських стосунків, це дуже і дуже важливо. Дякуємо вам, усвідомлюємо, що це непросто. І два питання. Перше. У зв'язку з тим, що у сусідній Польщі найбільше українці перебувають, працюють, навчаються, чи планує керівництво МЗС збільшувати кількість консульських підрозділів? Це перше питання. І друге. Звичайно, коштів не вистачає в бюджеті, бо це бюджет, де найбільше виділяється сектору безпеки й оборони. Але, зважаючи на підвищення активності МЗС, чи є перспектива виділення додаткових коштів? Це питання до Прем'єра. Дякую. 10:54:38 СИБІГА А.І. Пане Михайле, дякую вам уже за сьогодні четверте запитання сумарно. Перше: ми і далі будемо активно втілювати політику добросусідства, прагнучи мінімізувати або прибирати можливі проблемні питання у двосторонніх відносинах з нашими найближчими європейськими сусідами. І мій перший візит у якості міністра закордонних справ був, власне, у столиці наших найближчих сусідів: це й Угорщина, Словаччина, це і Молдова, Румунія, а також Польща. Якщо брати вимір Польщі, на сьогодні Польща – країна, в якій знаходиться друга за кількістю, друга за кількістю українська громада, я маю на увазі і автохтонна громада українська, і новоприбулих чи вимушено прибулих громадян України, ми говоримо про кількість громадян приблизно мільйон осіб. Мільйон осіб. І ми будемо посилювати нашу консульську присутність, так, планується відкриття двох додаткових консульських установ у Жешуві та Познані. І ми підвищимо у статусі наше консульство у Гданську з консульства до генерального консульства. Тому у тих країнах, де у нас сьогодні знаходиться найбільша кількість громадян України, ми будемо розширювати, в тому числі фізично, консульську присутність, а це в тому числі Румунія, Словаччина, Німеччина та Франція – в цих країнах ми плануємо відкриття додаткових консульських установ. ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Андрій Іванович, там через один знову Михайло Михайлович буде, а поки Веніславський Федір Володимирович, фракція "Слуга народу". Будь ласка.
10:56:30 ВЕНІСЛАВСЬКИЙ Ф.В. Пане Голово, прошу передати слово народній депутатці Забуранній Лесі. ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Леся Забуранна.
10:56:40 ЗАБУРАННА Л.В. Дякую. Андрій Іванович, перш за все хотіла подякувати за вашу роботу і активну адвокацію інтересів України на міжнародному фронті і моє питання стосується нашої взаємодії зі Сполученими Штатами. Зокрема, два тижні тому ми в складі делегації були на конференції IDU і дуже важливими були слова радника з нацбезпеки пана Волца, який у відповідь на запитання щодо підтримки України зазначив, що тепер Сполучені Штати будуть дотримуватися більш жорсткої позиції в економічній сфері, зокрема підсиленню санкцій на енергетичному ринку. Чи, на вашу думку, це має змінити стратегію адвокації наших інтересів у Сполучених Штатах і відповідно яка роль і функції міжпарламентської адвокації в цьому контексті ви вбачаєте? Дякую.
10:57:41 СИБІГА А.І. Пані Лесю, я теж передусім хотів подякувати вам за ваші дуже ефективні активності, за ваші персональні контакти в тому числі в Конгресі, які неодноразово ставали в нагоді нам, так що дякую, і посилювали нас. Особисто я є прихильником активної міжпарламентської дипломатії, своїми зустрічами і кроками ми, сподіваюся, доводимо це на щодень. Ми відкриті до посилення цієї співпраці, тому що я вважаю, що міжпарламентський вимір є важливим елементом втілення зовнішньої політики, і я виступаю, власне, за цю синергію. У нас вже налагоджені практичні контакти з новою адміністрацією і в контексті розвитку цих практичних контактів ми очікуємо важливі візити в січні цього року, які дозволятимуть нам доводити напряму ті важливі позиції, той концепт мир через силу представникам нової адміністрації. Тому будемо і надалі вдячні вам за ту підтримку, яку ми на сьогодні відчуваємо з вашого боку. Дякую. ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, слово надається народному депутату Хлапуку Максиму Миколайовичу, фракція "Голос".
10:59:00 ХЛАПУК М.М. Прошу передати Совсун Інні Романівні. ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Інна Романівна Совсун.
10:59:06 СОВСУН І.Р. Інна Совсун, фракція "Голос". У мене знову запитання до Міністерства оборони. Іване Юрійовичу, я розумію аргумент про те, що не можна проводити демобілізацію, допоки несформовані резерви. Але формування резервів – це не щось, що трапляється саме по собі, для цього необхідно вживати дії, адекватну комунікаційну кампанію проводити. Вибачте мене, я за весь цей час не почула жодного відеозвернення Президента про важливість мобілізації. І за цю мовчанку платять ті, хто воюють вже три роки. І тепер дуже конкретне запитання до вас уже не стосовно термінів служби. В лютому місяці цей парламент прийняв законопроект про стандарти НАТО у військовій медицині. Відповідно до цього законопроекту впродовж трьох місяців Міноборони повинно було розробити ряд нормативних актів, в тому числі затвердити перелік турнікетів, які дозволені до використання в силах оборони. Минуло вже майже десять місяців, цього переліку досі немає. Проконтролюйте, будь ласка, щоб це... ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, відповідь Міністерства оборони.
11:00:15 ГАВРИЛЮК І.Ю. Я вам дуже дякую, я в цьому питанні розберусь. І, якщо можливо, якщо у вас є мій контакт, якщо немає, я готовий поділитися, я вам особисто відповім на це питання. Дякую. ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, далі слово надається народному депутату Цимбалюку Михайлу Михайловичу, фракція політичної партії Всеукраїнське об'єднання "Батьківщина".
11:00:35 ЦИМБАЛЮК М.М. Пане міністре, не дивлячись, що ви достойно тримаєте удар, я з сумом визнаю, що змушений позбавити вас п'ятого питання від мене. І прошу передати слово Григорію Немирі. КОНДРАТЮК О.К. Будь ласка, Григорій Немиря. 11:00:51 НЕМИРЯ Г.М. Дякую, Михайле Михайловичу. Андрію... ГОЛОВУЮЧИЙ. Включіть, будь ласка, Немирю. 11:01:01 НЕМИРЯ Г.М. Андрію Івановичу, перше моє питання було про необхідність достатньої умови …(Не чути) ГОЛОВУЮЧИЙ. Одну секундочку, обнуліть час, почніть з початку. Щось з мікрофоном. Пересядьте, може, на місце... Будь ласка, вибачте, щось... Будь ласка. 11:01:15 НЕМИРЯ Г.М. Ще раз. Працює, ні? ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, працює вже. Будь ласка.
11:01:24 НЕМИРЯ Г.М. Окей. Отже, перше питання стосувалося змісту про необхідні достатні умови для переговорів. Я почув вашу відповідь. Друге питання легке, воно про стиль. Десь три роки тому наша зовнішня політика була означена як нахабна зовнішня політика. Як би ви зараз лаконічно визначили стиль зовнішньої політики України на третьому році війни? Дякую.
11:01:57 СИБІГА А.І. Проактивна, прагматична, реалістична, з чітким розумінням і усвідомленням нашої значущості і тієї ролі, яку ми вже відіграємо і маємо відігравати, базована на чіткому національному інтересі і підпорядкована єдиній головній стратегічній меті – досягнення справедливого, всеосяжного миру для України. А якщо ще дуже коротко: зброя, зброя, зброя і безпека. ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Будь ласка, далі народна депутатка Криворучкіна Олена Володимирівна, фракція політичної партії "Слуга народу".
11:02:32 КРИВОРУЧКІНА О.В. Прошу передати слово Ігорю Васильєву. ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Ігор Васильєв, народний депутат.
11:02:40 ВАСИЛЬЄВ І.С. Васильєв Ігор, Сумщина. Запитання до пані Свириденко. Юлія Анатоліївна, ми з вами неодноразово спілкувались, також Президент в своїй промові наголошував на необхідності введення і запровадження податкових пільг для міста Сум та прифронтового регіону, оскільки дуже важливо і вкрай необхідно саме стимулювати бізнес для того, щоб він залишався і розвивався саме в Сумській області, а не відбувалися постійні релокації. За приклад можна взяти місто Харків, де було звільнено бізнес від податків на землю, від податків на землю, також від платежів були звільненні деякі групи ФОП. Давайте зробимо це в найшвидші терміни і по Сумській області. Дякую. ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Юлія Анатоліївна. 11:03:54 СВИРИДЕНКО Ю.А. Дякую за запитання. Наведені вами приклади по Харківській області і по місту Харкову, це було рішення місцевої влади. Тому, якщо, скажемо, у Сумській області є відповідний запит, я вважаю, що в першу чергу вони мають прийняти таке рішення самостійно, а далі ми вже будемо дивитися по можливості нашого бюджету, компенсовувати відповідні видатки. Що стосується всіх інших наших програм підтримки, то для прифронтових територій вони всі мають кращі умови ніж для решти території. Це стосується і програми "5-7-9", де ставка по кредитах нижча, це 1 відсоток перший рік і далі 3 відсотки. Якщо ми кажемо по грантам на переробку, наприклад, то для прифронтових територій вони теж мають інші умови, не 50 на 50, як для решти території України, а 80 на 20, де ми як держава компенсуємо 80 відсотків. Тому у нас всі наші програми мають свою специфіку саме для прифронтових територій, розуміючи надзвичайно важкі умови, в яких працюють підприємці. Дякую. ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Юлія Анатоліївна. Все, так, ніхто додати не хоче по цьому питанню? Все, так. Будь ласка, далі народний депутат України Ар'єв Володимир Ігорович, фракція політичної партії "Європейська солідарність". Будь ласка.
11:05:04 АР’ЄВ В.І. У мене питання щодо історії, яка сталася місяць тому і від Голови Верховної Ради Руслана Стефанчука у Болгарії був нагороджений одіозний політик, який перебуває під американськими санкціями в "Списку Магнітського", Делян Пеєвський. Він отримав нагороду за особливі заслуги перед українським народом. У мене питання, хтось з МЗС консультував Верховну Раду щодо доцільності такого нагородження або посла у Болгарії щодо доцільності особистого вручення цієї нагороди? Ну, і загалом у мене питання. Коли припиняться практика призначення послами сексологинь, колишніх міністрів, які не підготувалися до повномасштабного вторгнення або прокурорів, професійних фальсифікаторів кримінальних справ? Дякую.
11:06:06 СИБІГА А.І. Дякую. Я хотів би ще відреагувати на запитання депутата з Сумщини, тому що я в якості міністра після свого призначення перший візит за межі столиці здійснив на Сумщину і зустрівся там з бригадою, якій Міністерство закордонних справ допомагає, а також з керівництвом регіону. І одна з цілей була допомогти регіону у відбудові і в отриманні коштів від донорів, і ми маємо суттєвий прогрес. Тепер повертаючись до вашого запитання по нагородах. У нас це впорядковано, існує чітка процедура внесення для нагородження іноземців. Тому після цього непорозуміння і прикрого випадку ми посилили вимоги, в тому числі до послів щодо кандидатур, які вносяться для нагородження, а також відповідних додаткових перевірок на рівні центрального апарату. А якщо брати вимір призначення і посилення дипломатичної служби і заміни керівників в низці установ, то в найкоротшій перспективі це відбудеться і відбудуться нові призначення для посилення дипломатичної служби за кордоном в контексті війни, це дуже важливо. Дякую.
11:07:38 ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, якщо ви дозволите, оскільки згадали моє прізвище, це ще раз не коментар, а право на репліку. Тому я просто поінформую вас, що Голова Верховної Ради від себе не підписує жодної нагороди, це всі нагороди, які йдуть від Верховної Ради, які проходять через відповідні комісії, і я тільки візую рішення конкурсної… нагородної комісії Верховної Ради України. Це просто для інформації. Шановні колеги, "година запитань до Уряду" завершена. Дякуємо… Нуль-нуль. Дякую Прем'єр-міністру України і членам Кабінету Міністрів за надані відповіді та участь у пленарному засіданні. Дякую. Будь ласка. Дякую усім… (Шум у залі) Чому ви кричите? Не було хвилини! Шановні колеги! Одну секундочку, я не завершив ще. Згідно з поданою заявою та відповідно до частини третьої статті 60 Регламенту Верховної Ради України повідомляю про вихід народного депутата України Микиші Дмитра Сергійовича зі складу депутатської фракції політичної партії "Слуга народу". Крім цього, відповідно до статті 60 прим. Регламенту Верховної Ради України повідомляю про створення у Верховній Раді України дев'ятого скликання міжфракційного депутатського об'єднання "Захист прав військовослужбовців та ветеранів війни". Головою цього об'єднання обрано народного депутата України Яцик Юлію Григорівну. Шановні колеги, дякую всім за роботу. Оголошую перерву в нашому пленарному засіданні. Про час і місце його продовження буде повідомлено завчасно. Нагадую про необхідність непоширення інформації щодо його початку. Разом переможемо. І Слава Україні! |