Неофіційний переклад з англійської

 

ПАРЛАМЕНТСЬКА АСАМБЛЕЯ РАДИ ЄВРОПИ

 

Резолюція 1951

Попередня редакція

 

Діяльність Організації з економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) в 2012-2013 рр.

 

1. Парламентська асамблея Ради Європи, розширена за рахунок включення делегацій національних парламентів держав-учасниць Організації з економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), які не є членами Ради Європи, а також делегації Європейського Парламенту, знову розглядає діяльність ОЕСР. Розширена Асамблея розглянула діяльність ОЕСР в 2012-2013 роках у світлі доповідей організації та доповіді, підготовленої Комітетом з політичних питань і демократії.

 

2. У відповідності до цілей реформи Асамблеї та бажання зробити дебати більш політичними, дана доповідь про діяльність ОЕСР фокусується на викликах щодо довіри громадян до демократичних інститутів, пов'язаних з неефективними заходами політики та свідченнями фінансової несправедливості в ході триваючої економічної кризи та кризи зайнятості.

 

3. Розширена Асамблея звертає увагу на контекст світової економіки, в рамках якого відбувалась діяльність ОЕСР в 2012-2013 роках. По меншій мірі є ознаки оновлення, головним чином у Північній Америці, Японії, Сполученому Королівстві, в той час як єврозона – в цілому – вже не знаходиться в рецесії. Втім стале відновлення все ще не встановилося і рівень безробіття залишається високим.

 

4. З точки зору заохочення зростання світової економіки важливо, що ОЕСР зміцнює відносини між країнами-учасницями та країнами - не учасницями, які відіграють важливу роль у світовій економіці. У цьому контексті розширена Асамблея із задоволенням відзначає, що переговори про приєднання Російської Федерації до ОЕСР тривають. Вона також звертає увагу на рішення ОЕСР почати новий раунд приєднання, викладене у резолюції Ради щодо зміцнення широти географічної охоплення ОЕСР, із запрошенням Колумбії та Латвії розпочати обговорення стосовно приєднання в цьому році і з метою прийняття рішення про відкриття обговорення з Коста-Рікою і Литвою про приєднання у 2015 році. Крім того, розширена Асамблея вітає рішення ОЕСР стосовно запуску регіональної програми для Південно-Східної Азії, щоб зміцнити зв'язки зі стратегічно пріоритетними країнами на додаток до тісної співпраці зі своїми ключовими партнерами.

 

5. На тлі нерішучого відновлення світової економіки, Генеральний секретар ОЕСР визначив порядок денний Організації на майбутній рік, який включає три широкі сфери: всеосяжність і зростання; взаємопов’язаність  для зростання; та інститути і управління для зростання. На національному рівні урядам терміново потрібно для відновлення зростання та конкурентоспроможності, зниження рівня безробіття, особливо серед молоді та тривало безробітних, відновити довіру, протидіяти нерівності і підвищити якість робочих місць. У той же час, уряди стикаються з глобальними викликами, зокрема подальшим поглибленням глобалізації, бідністю, швидким старінням населення, міграцією, змінами клімату, зростаючим дефіцитом природних ресурсів та глобальною економікою, заснованої на знаннях та навичках.

 

6. Розвиток є основою зусиль щодо досягнення справедливої і рівноправної світової економіки. Із наближенням у 2015 році кінцевого терміну Цілей розвитку тисячоліття, розширена Асамблея вітає енергійні зусилля ОЕСР в контексті її стратегії з розвитку для досягнення політики узгодженості в інтересах розвитку і зміцнення взаємодії та обміну знаннями з країнами, що розвиваються. Вона сподівається на подальший прогрес в активізації розвитку в роботі Організації.

 

7. Адекватне вирішення екологічних викликів буде мати вирішальне значення для успішного глобального розвитку. Маючи це на увазі, розширена Асамблея вітає зусилля ОЕСР по впровадженню Стратегії зеленого зростання в ключових областях політики, в той час як вона продовжує підкреслювати важливість інновації. Вона сподівається на подальший прогрес у роботі ОЕСР щодо показників та інших засобів вимірювання і у прагненні інтегрувати обговорення зеленого зростання в суб-національну та багатосторонню політику.

 

8. Успішне вирішення кризи зайнятості є однією з найбільших проблем, що стоїть перед урядами. Розширена Асамблея вітає поточну роботу в контексті Cтратегії навичок ОЕСР, започаткованої в травні 2012 року, яка забезпечить сьогоднішнім молодим людям здобуття навичок, що будуть необхідні на мінливому ​​ринку зайнятості завтрашнього дня. Важливими віхами будуть, зокрема, запуск в жовтні 2013 року першого Огляду навичок ОЕСР, заснованого на результатах її Аналізу навичок дорослих (PIAAC), а також публікація в грудні 2013 року останніх результатів трирічного оцінювання PISA компетенцій 15–річних школярів. Розширена Асамблея запрошує ОЕСР працювати з національними урядами з метою розробки комплексних підходів як на національному, так і та місцевому рівнях, які дають відповідь не лиши на питання,  як навички забезпечуються системою освіти і навчання, а й, як підприємства сприяють набуттю навичок, необхідних їм і як вони використовувати їх у виробничому процесі.

 

9. Розширена Асамблея визнає важливість вирішення проблеми соціальної нерівності та реалізації відповідних заходів, щоб зменшити проблеми зайнятості в рамках досягнення стійкого і всеосяжного зростання, що допоможе відновити довіру до нашої системи управління. У цьому контексті розширена Асамблея вітає той факт, що в 2013 році Рада міністрів ОЕСР прийняла Рекомендацію щодо забезпечення гендерної рівності в освіті, зайнятості та підприємництві та зобов'язалася здійснювати прогрес в забезпеченні гендерної рівності, і закликає ОЕСР і далі зміцнювати свої зусилля по боротьбі з нерівністю.

 

10. У той час як розширена Асамблея звертає увагу на необхідність для багатьох країн-учасниць ОЕСР протидіяти кризі суверенного боргу, вона також підтримує заклик Профспілкового консультативного комітету ОЕСР (TUAC), що "фінансування бюджетної консолідації за рахунок зниження державних послуг, соціального забезпечення і пенсій тільки подовжить кризу робочих місць і ризик соціальної кризи".

 

11. Цілісна політика з урахуванням не тільки проблем у сфері зайнятості, а й усіх аспектів економічних реалій окремих країн відіграє ключову роль в успішному виході з кризи. У цьому контексті розширена Асамблея із задоволенням відзначає поточну роботу в рамках ініціативи ОЕСР щодо нових підходів до вирішення економічних викликів (NAEC). Розпочата в травні 2012 року, це спроба зробити висновки з кризи спрямована на сприяння більш широкому розумінню зростання, яке також розглядає інші важливі результати, такі як благополуччя, відкритість та екологічна сталість. Крім того розширена Асамблея запрошує ОЕСР використати  цю ініціативу щоб розглянути ризики прихованої банківської діяльності і запропонувати заходи з покращення нагляду та регуляції, як рекомендовано Самітом G-20, що відбувся у Санкт-Петербурзі 4-5 вересня 2013 р.

 

12. Розширена Асамблея нагадує про минулорічну відповідь Генерального секретаря ОЕСР на Асамблею, що "політика ОЕСР повинна бути посилена шляхом продовження модернізації [її] аналітичних навичок". Тому вона закликає ОЕСР просуватися вперед з ініціативою NAEC для звітування під час міністерської ради стосовно NAEC у 2014 році, включаючи надання чітких пропозицій з політики. Асамблея також визнає необхідність для кожного уряду відновити довіру шляхом вжиття заходів щодо реформування, здійснених у зв’язку з пропозицією NAEC.

 

13. У той час, коли криза та її наслідки підірвали довіру громадян до демократичних інститутів, політикам необхідно вжити заходів, щоб відновити довіру до уряду. ОЕСР розробляє політичний порядок денний щодо довіри, призначений для підтримки зусиль стосовно створення більш ефективних, більш прозорих та більш відкритих державних установ. Діяльність ОЕСР спрямована на забезпечення громадян більш сильним голосом у політиці розвитку, роблячи установи більш відповідальними до потреб користувачів і підвищуючи обмін інформацією між урядом і громадянами. Крім того, зміцнення довіри до уряду означає забезпечення високих стандартів чесності, особливо в сферах підвищеного ризику, таких як лобіювання, державні закупівлі та політичне фінансування. У сьогоднішній більш складній і взаємозалежній глобальній економіці, першорядне значення має те, що тягар фінансування державних витрат на необхідні послуги та інфраструктуру слід розподіляти справедливо. Розширена Асамблея вітає роботу ОЕСР щодо питань прозорості, підзвітності та цілісності.

 

14. ОЕСР також збільшила свою співпрацю з ключовими партнерами економік (Бразилія, Китай, Індія, Індонезія і Південна Африка) і регіонів (Південно-Східна Азія, регіон Близького Сходу та Північної Африки (MENA), Латинська Америка та Африки) і грає ключову роль у підтримці діяльності G8 та G20. Щодо останніх вона надає сприяння через аналіз і дані, які краще інформують учасників дискусії щодо різних економічних, соціальних та екологічних проблем, в тому числі тих, які пов'язані із структурними реформами в контексті Рамкової угоди про активне, стале та збалансоване зростання, зайнятість, освіту та фінансовий захист прав споживачів, боротьбу з корупцією, зелене зростання, субсидії на викопне паливо, торгівлю та інвестиції і оподаткування. Організація також відіграє активну роль у підтримці економічного, соціального та політичного розвитку регіону MENA у зв'язку з Довільським партнерством.

 

15. Розширена Асамблея також вітає роботу ОЕСР щодо Взаємопов’язаності  для зростання, зокрема, створення разом зі Світовою організацією торгівлі (СОТ) нової бази даних про Додаткову вартість в торгівлі і її діяльність в Глобальному ланцюжку утворення вартості. Ця робота має потенціал, щоб змінити наше розуміння глобальної торгівлі, інвестицій і виробництва, підкресливши важливість спрощення процедур торгівлі та лібералізації послуг, і призводить до більш чіткому визначенню як вигод від торгівлі, так і ціни протекціонізму.

 

16. ОЕСР відіграє провідну роль у міжнародному русі із забезпечення податкової справедливості через боротьбу з агресивним ухиленням від сплати податків. Але державна політика оподаткування також повинна бути адаптована до більш глобалізованої економіки з метою забезпечення адекватних бюджетних доходів і підтримки державних фінансів. У цьому контексті розширена Асамблея вітає звіт ОЕСР щодо розмивання оподаткованої бази та виводі прибутків від оподаткування (BEPS) і, зокрема, всеосяжний і амбітний план дій G20/ОЕСР, оприлюднений в середині липня 2013 року, по вирішенню проблематики BEPS. Розширена Асамблея закликає ОЕСР продовжувати відігравати провідну роль у реформуванні міжнародних правил оподаткування транснаціональних корпорацій, щоб адекватно відображати виробничо-торгову практику в сучасній глобальній економіці. Крім того, вона визнає важливість урядового співробітництва для координації податкових систем для того, щоб забезпечити, аби платники податків мали до них довіру.

 

17. Для забезпечення справедливого оподаткування глобального прибутку та покращення відповідності податкового стягнення розширена Асамблея закликає ОЕСР:

 

17.1. поліпшити збір даних про BEPS, оскільки є важливим здійснювати моніторинг  із майбутньої реалізації Плану дій, включаючи визначення типів даних, які повинні надаватися платникам податків, а також методології аналізу цих даних для оцінки ймовірних економічних наслідків BEPS і заходів, вжитих для вирішення проблем BEPS;

 

17.2. просувати зобов'язання для транснаціональних корпорацій створювати всеосяжні глобальні фінансові звіти, у тому числі звітність по кожній країні, як перший крок на шляху до можливої багатосторонньої угоди про систему єдиних ставок оподаткування транснаціональних корпорацій;

 

17.3. наполягати на підході "великого шоку", що вимагає прозорості бенефіціарного володіння і автоматичний обмін інформацією для цілей оподаткування між усіма країнами з метою забезпечення податкової справедливості та відповідності як юридичних, так і фізичних осіб;

 

17.4. розробляти обов'язкові правила розкриття інформації щодо агресивних або неправомірних угод, домовленостей або структур, з акцентом на міжнародних податкових схемах;

 

17.5. пропонувати заходи по боротьбі із шкідливими податковими практиками більш ефективно, з пріоритетом на підвищенні прозорості, у тому числі обов'язковому добровільному обміні рішеннями стосовно пільгових режимів і зобов'язання вимагати суттєвої діяльності для створення будь-яких пільг;

 

17.6. аналізувати питання податкового та публічного міжнародного права, пов'язані з розвитком багатостороннього інструменту, що дозволяє юрисдикції, які побажають це зробити для реалізації заходів, розроблених в ході роботи над BEPS, і змін двосторонніх податкових угод відповідно;

 

17.7. сприяти міжнародній узгодженості щодо корпоративного оподаткування доходу для того, щоб модель податкової політики була краще поінформованою про зростаючу взаємопов'язаність економік і прогалини, які можуть бути створені через взаємодію між внутрішніми податковими законами;

 

17.8. робити більше, щоб брати до уваги потреби і інтереси країн, що розвиваються, у цьому зв’язку, і пов'язати країни, що розвиваються, більш повно з підготовчими дискусіями і фокус-групами, які ці питання вирішують;

 

17.9. наполягати на співпраці між Глобальним форумом з обміну податковою інформацією та Робочою групою ОЕСР з питань  податків та розвитку, групою Світового банку та іншими організаціями, щоб допомогти країнам, що розвиваються, визначити свої потреби щодо технічної допомоги та створення потенціалу.

 

18. Розширена Асамблея закликає ОЕСР активізувати боротьбу проти широко розповсюдженого агресивного ухилення від сплати податків, яке продовжує заохочуватися податковими гаванями і, зокрема, активізувати на міжнародному рівні вжиття заходів щодо автоматичного обміну інформацією для податкових цілей. Розширена Асамблея вірить в те, що ОЕСР має покращити своє тлумачення податкової гавані і пояснити, які податкові режими можна визначити як шкідливі податкові практики.

 

19. Нарешті, розширена Асамблея вітає провідну роль ОЕСР в формуванні різних політичних ініціатив, таких як створення робочих місць, Стратегію навичок, Стратегію розвитку, просування гендерної рівності та звіту щодо Глобального ланцюжку утворення вартості (GVC) та заходи в рамках Додаткової вартості в торгівлі. Розширена Асамблея також заохочує ОЕСР  надати учасникам розширених дебатів інформацію щодо зусиль, зроблених стосовно питань викладених в цій резолюції у зручний спосіб до або під час наступних розширених дебатів.