Неофіційний переклад
Кандидати до Європейського суду з прав людини
Резолюція 1627
(2008)[1]
1.
Парламентська Асамблея склала і прийняла процедуру розгляду кандидатур
до Європейського суду з прав людини, для чого вона встановила чіткі критерії.
2.
Асамблея приділяє велику увагу не тільки
експертизі, але також питанню гендерного балансу в Суді і розробила критерії
для того, щоб забезпечити, що списки міститимуть кандидатів тієї статі, яка
недостатньо представлена в Суді. Як заявлено Судом у його Висновку від 12 лютого 2008 р., “даний критерій виходить з політики рівності
статей, яка відображає важливість рівності між статями у сучасному суспільстві
і ролі, яка відіграється у забороні дискримінації та заходами з позитивної
дискримінації в досягненні такої задачі. Заходи, про які йде мова в даному
випадку, безперечно підпадають під останню категорію. Більш того, мається
далекосяжний консенсус щодо необхідності сприяти гендерному балансу в кожній
конкретній державі та на національних і міжнародних посадах, включаючи
судочинство”.
3.
Чинна
редакція п. 3.ii. Резолюції
1366 (2004) щодо кандидатів до Європейського суду з прав
людини, зі змінами у Резолюції 1426
(2005), виключає розгляд
списків трьох кандидатів однієї і тієї ж статі, якщо ця стать є надмірно
репрезентованою в Суді, не дивлячись на інші критерії, пов'язані з кваліфікацією
кандидатів, і якості національної процедури відбору.
4.
Асамблея, таким чином, вирішує змінити Резолюцію 1366 (2004), зі
змінами у Резолюції 1426 (2005), шляхом додавання нового пункту 4 у такій
редакції:
“Асамблея
вирішує розглядати списки кандидатів, що мають кандидатів однієї статі і яка є
надмірно репрезентована в Суді, у виняткових обставинах, коли сторона Договору
вжила всіх необхідних і відповідних заходів для того, щоб список містив і
кандидата нижче репрезентованої статі, але не змогла знайти кандидата такої
статі, яка задовольняє вимогам Статті 21 § 1 Європейської Конвенції з прав
людини.
Такі виняткові обставини мають бути належним чином розглянуті більшістю
голосуючих членів у дві третини і більшістю членів, що мають право голосу і у
(відповідному) Підкомітеті і у Комітеті з юридичних питань та прав людини.
Це положення має бути ратифікованим
Асамблеєю в рамках Звіту про стан роботи Бюро Асамблеї.”
5.
Оскільки Підкомітет з виборів суддів до
Європейського суду з прав людини став постійним Підкомітетом Комітету з
юридичних питань и прав людини, Асамблея також вирішує видалити слово
“спеціальний” в пункті 1 Резолюції 1366 (2004), зі змінами у
Резолюції 1426 (2005).
[1] Дебати в Асамблеї 30 вересня 2008 р. (31-е засідання) (див. Док. 11682, доповідь комітету з юридичних питань та прав людини, доповідач :пані Бемельманс-Відек та Док. 11718, Висновок комітету з рівних можливостей чоловіків і жінок, доповідач : пані Ерр). Текст затверджений Асамблеєю 30 вересня 2008 р. (31-е засідання).