Про державну підтримку малого підприємництва" (Друге читання)
0. | Проект Закон України "Про державну підтримку малого підприємництва" |
1. | Цей Закон визначає правові засади державної підтримки суб'єктів малого підприємництва незалежно від форми власності з метою створення умов для розширення впровадження економічних реформ в суспільстві. |
2. | Стаття 1. Мета державної підтримки малого підприємництва |
3. | Метою державної підтримки малого підприємництва є: |
4. | 1) створення умов для позитивних структурних змін в економіці України; |
5. | 2) сприяння формуванню і розвитку малого підприємництва; |
6. | 3) підтримка вітчизняних виробників; |
7. | 4) формування умов для забезпечення зайнятості населення України, запобігання безробіттю, створення нових робочих місць. |
8. | Стаття 2. Сфера дії Закону |
9. | Дія цього Закону поширюється на суб'єктів малого підприємництва незалежно від форми власності та виду діяльності, в тому числі тих, що здійснюють діяльність у галузі сільського господарства. |
10. | Дія цього Закону не поширюється на довірчі товариства, страхові компанії, банки, інші фінансово-кредитні та небанківські фінансові установи, суб'єкти підприємницької діяльності, в статутному фонді яких частки вкладів, що належать юридичним особам-засновникам та учасникам даних суб'єктів, які не є суб'єктами малого підприємництва, перевищують 25 відсотків. |
11. | Стаття 3. Поняття суб'єктів малого підприємництва |
12. | Суб'єктами малого підприємництва є фізичні особи, зареєстровані у встановленому законом порядку як суб'єкти підприємницької діяльності, а також юридичної особи - суб'єкти підприємницької діяльності будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, в яких середньооблікова чисельність працюючих за звітний період не перевищує 50 осіб та обсяг річного валового доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за рік не перевищує 500 000 євро. |
13. | Середньооблікова чисельність працюючих визначається з урахуванням усіх працівників, у тому числі тих, що працюють за договорами та за сумісництвом, а також працівників представництв, філіалів, відділень та інших відособлених підрозділів. |
14. | Стаття 4. Основні напрямки державної підтримки малого підприємництва |
15. | Державна підтримка малого підприємництва здійснюється за такими напрямками: |
16. | 1) формування інфраструктури підтримки і розвитку малого підприємництва, організація державної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів для суб'єктів малого підприємництва; |
17. | 2) встановлення системи пільг для суб'єктів малого підприємництва, що передбачаються державною та регіональними програмами підтримки малого підприємництва; |
18. | 3) запровадження спрощеної системи оподаткування, бухгалтерського обліку та звітності; |
19. | 4) фінансово-кредитна підтримка малого підприємництва; |
20. | 5) залучення суб'єктів малого підприємництва до виконання науково-технічних і соціально-економічних програм, здійснення поставки продукції (робіт, послуг) для державних потреб. |
21. | Стаття 5. Органи, що здійснюють державну підтримку малого підприємництва |
22. | Державна підтримка малого підприємництва здійснюється Кабінетом Міністрів України, центральним органом виконавчої влади з питань регуляторної політики та підприємництва, іншими центральними органами виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. |
23. | Кабінет Міністрів України в межах своїх повноважень сприяє розвитку підприємництва, спрямовує, координує і контролює діяльність центральних органів виконавчої влади, які забезпечують проведення державної політики щодо підтримки малого підприємництва. |
24. | Центральний орган виконавчої влади з питань регуляторної політики та підприємництва в межах своїх повноважень формує та забезпечує реалізацію державної політики розвитку малого підприємництва. |
25. | Місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування в межах своєї компетенції розробляють, затверджують реґіональні програми підтримки малого підприємництва та контролюють їх виконання. |
26. | Місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування мають право розробляти та затверджувати спеціальні програми підтримки малого підприємництва в регіоні. |
27. | На основі визначених пріоритетів місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своєї компетенції: |
28. | готують пропозиції про встановлення для суб'єктів малого підприємництва податкових та інших пільг; |
29. | приймають рішення про виділення та використання коштів з бюджетів та позабюджетних фондів для підтримки малого підприємництва; |
30. | сприяють діяльності об'єднань суб'єктів малого підприємництва; |
31. | сприяють залученню суб'єктів малого підприємництва до виконання науково-технічних і соціально-економічних програм, здійснення поставок продукції (робіт, послуг) для державних реґіональних та місцевих потреб. |
32. | Стаття 6. Програми підтримки малого підприємництва |
33. | Державна підтримка малого підприємництва здійснюється відповідно до державної та регіональних програм підтримки малого підприємництва, які затверджуються відповідно до законодавства. |
34. | Програми підтримки малого підприємництва включають положення про: |
35. | фінансово-кредитну допомогу суб'єктам малого підприємництва; |
36. | забезпечення участі суб'єктів малого підприємництва у виконанні поставок для державних та регіональних потреб; |
37. | встановлення системи пільг для суб'єктів малого підприємництва, в тому числі пом'якшення податкової політики; |
38. | допомогу в матеріально-технічному та інформаційному забезпеченні. |
39. | Фінансове забезпечення виконання програм підтримки малого підприємництва провадиться за рахунок Державного та місцевих бюджетів, позабюджетних коштів, у тому числі коштів, одержаних від приватизації державного майна та інших джерел фінансування. |
40. | Обсяг щорічних асигнувань на державну підтримку малого підприємництва визначається у видатковій частині Державного бюджету України та Державній програмі приватизації. Розпорядником цих коштів є центральний орган виконавчої влади з питань регуляторної політики та підприємництва. Контроль за цільовим використанням цих коштів здійснюється Міністерством фінансів України. |
41. | Стаття 7. Формування інфраструктури підтримки і розвитку малого підприємництва |
42. | Державна підтримка малого підприємництва здійснюється шляхом створення мережі бізнес-центрів, бізнес-інкубаторів. |
43. | Основними завданнями таких утворень є: |
44. | консультування з питань законодавства України; |
45. | надання інформації щодо здійснення державної підтримки суб'єктів малого підприємництва; |
46. | надання інформації щодо наявності в реґіоні необхідності використання послуг (товарів), що виготовляються суб'єктами малого підприємництва, які розташовані на території реґіону; |
47. | підвищення рівня кваліфікації управлінського персоналу суб'єктів малого підприємництва. |
48. | Фінансування діяльності зазначених організацій забезпечується за рахунок коштів Державного бюджету України та місцевих бюджетів. |
49. | Стаття 8. Спрощена система оподаткування, бухгалтерського обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва |
50. | Для суб'єктів малого підприємництва в порядку, встановленому законодавством України може бути застосована спрощена система оподаткування, бухгалтерського обліку та звітності, яка передбачає: |
51. | заміну сплати встановлених законодавством податків і обов'язкових платежів сплатою єдиного податку; |
52. | застосування спрощеної форми ведення документації бухгалтерського обліку та звітності. |
53. | Порядок ведення спрощеної системи бухгалтерського обліку та звітності визначається Кабінетом Міністрів України. |
54. | Спрощена система оподаткування, бухгалтерського обліку та звітності може застосовуватись поряд з діючою системою оподаткування, бухгалтерського обліку та звітності, передбаченою законодавством, на вибір суб'єкта малого підприємництва. |
55. | Стаття 9. Участь суб'єктів малого підприємництва в державних програмах, виробництві товарів (робіт, послуг) для державних потреб |
56. | В сфері забезпечення гарантованого ринку збуту для суб'єктів малого підприємництва, розширення виробничих потужностей передбачаються такі форми підтримки малого підприємництва: |
57. | - забезпечення участі суб'єктів малого підприємництва в державних соціально-економічних, виробничо-економічних, інвестиційних, екологічних та інших програмах; |
58. | - залучення суб'єктів малого підприємництва до формування, розміщення і виконання на договірній основі державних замовлень на виконання робіт, надання послуг для задоволення державних потреб. |
59. | Участь суб'єктів малого підприємництва в державних програмах, залучення їх до виконання державних замовлень здійснюється на конкурсних засадах. |
60. | Стаття 10. Фінансово-кредитна підтримка суб'єктів малого підприємництва |
61. | Фінансове забезпечення реалізації державної політики в сфері підтримки малого підприємництва здійснюють відповідно до своєї компетенції на загальнодержавному рівні Український фонд підтримки підприємництва, на реґіональному рівні - реґіональні фонди підтримки підприємництва. |
62. | Реґіональні фонди підтримки підприємництва є юридичними особами, засновниками яких можуть бути місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, Український фонд підтримки підприємництва тощо. |
63. | Кошти Українського фонду та реґіональних фондів підтримки підприємництва формуються за рахунок бюджетних коштів, добровільних внесків фізичних і юридичних осіб, у тому числі іноземних, коштів, одержаних від приватизації державного майна, інших коштів. |
64. | Зазначені фонди є неприбутковими організаціями. |
65. | Фінансова підтримка малого підприємництва здійснюється зазначеними фондами за передбаченими відповідними програмами напрямами через уповноважені банки, які визначаються за результатами тендеру. |
66. | Порядок створення та функціонування Українського фонду підтримки підприємництва визначається Кабінетом Міністрів України. |
67. | Стаття 11. Прикінцеві положення |
68. | 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування. |
69. | 2. Закони та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону. |
70. | 3. Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня прийняття цього Закону: |
71. | підготувати та внести до Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законів України у відповідність із цим Законом; |
72. | прийняти нормативно-правові акти, що випливають з цього Закону; |
73. | привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цим Законом; |
74. | забезпечити перегляд і скасування міністерствами та іншими органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону. |
75. | 4. Якщо до законодавства України будуть внесені зміни, які погіршують умови діяльності суб'єктів малого підприємництва, до суб'єктів малого підприємництва, що діяли на час прийняття таких змін, протягом трьох наступних років, починаючи з дати внесення цих змін, буде застосовуватись законодавство, що діяло до прийняття відповідних змін. |