Кількість абзаців - 77 Розмітка (ліва колонка)


Про концесії на будівництво автомобільних доріг (Друге читання)

0. Проект ЗАКОН УКРАЇНИ Про концесії на будівництво автомобільних доріг  
1. Цей Закон регулює економічні та правові відносини підприємницької діяльності з урахуванням її особливостей у випадку надання в інтересах економіки України концесій на будівництво та експлуатацією автомобільних доріг загального користування (строкове платне володіння).  
2. С т а т т я 1. Визначення термінів  
3. У цьому Законі наведені нижче терміни вжи-ваються в такому значенні:  
4. об'єкт концесії - ділянки землі, візначені від-повідною проектною документацією і призначені для будівництва на умовах концесії автомобільної дороги загального користування з відповідною інфраструктурою;  
5. концесійна автомобільна (позаміська) дорога загального користування (далі - концесійна авто-дорога) - побудована концесіонером як об'єкт гоподарювання лінійна споруда з інженерними та допоміжними спорудами і службами, яка при-значена для зручного та безпечного проїзду всіх транспортних засобів з допустимими гбаритам та навантаженнями, і є державною влас-ністю;  
6. інженерні споруди - споруди, що будуються на автомобільних дорогах (мос-ти, шляхопроводи, віадуки, тунелі, естаади, труби водовідвідні та водоочисні споруди, галереї, підпірні стінки та інше);  
7. допоміжні споруди - споруди, що розташовані на землях дорожнього господарства і зазначені в концесійному договорі (майданчики для стоянки транспорту і відпочинку, підприємства та об'єкти служб дорожнього сервісу, шумо- та снігозахисні споруди і насадження, протилавинні та протисельові споруди, з'їзди, прдорожні лісосмуги для захисту доріг тощо), призначені для обслуговування рухомого складу на дорогах, а також учасників дорожнього руху;  
8. концесієдавець - орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на проведення концесійного конкурсу та укладен-ня концесійного договору на будівництво та експлуатацію автомобільної дороги загального користування (строкове платне володіння);  
9. концесійний договір - письмова угода між концесієдавцем і концесіонером про взаємні права і обов'язки сторін на час будівництва та експлуатації автомобільної дороги загального користування (строкове платне володіння).  
10. С т а т т я 2. Основні принципи концесійної діяльності у випадку надання концесії на будівництво автомобільної дороги  
11. Основними принципами діяльності, пов'язаної із наданням концесій на будівництво та експлуатацією платної автомобільної дорог (строкове платне володіння), крім визачених законами України, є:  
12. дотримання чинних в Україні стандартів, норм і правил будівництва та експлуатації автомобільних доріг;  
13. надання концесіонеру пільг щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів);  
14. обов'язкова наявність неплатних автомобільних доріг чи окремих смуг руху в межах концесійної автодороги, що знаходяться у належному для експлуатації технічному стані, як альтернативного варіанта зручного проїзду транспортних засобів у необхідному напрямку;  
15. врахування законних прав та інтересів власників і користувачів земельних ділянок, прилеглих до території об'єкту концесії;  
16. дотримання законів України, які регулюють земельні, гірничі, лісові та водні відносини, а так само питання використання, збереження та охорони рослинного і тваринного світу, атмосферного повітря, довкілля, територій і об'єктів природно-заповідного фонду.  
17. С т а т т я 3. Обмеження концесійної діяльності  
18. Передача концесіонером об'єкта концесії платної автомобільної дороги третім особам повністю або частково забороняється.  
19. С т а т т я 4. Правове регулювання концесійної діяльності  
20. Відносини, пов'язані з концесіями на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг (строкове платне володіння), базуються на Конституції України і регулюються Законом України "Про концесії", цим Законом, Земельним кодексом України, іншими законами України, постановами, виданими Кабінетом Міністрів України у випадках, передбачених цим Законом, а також концесійним договором.  
21. С т а т т я 5. Особливості надання концесій на будівництво авто мобільних доріг  
22. Концесії на будівництво автомобільних до-ріг надаються виходячи із загальнодержавних інтересів з урахуванням державної стратегії розвитку мережі автомобільних доріг.  
23. Визначення об'єктів, які надаються в конце-сію та затвердження їх переліку здійснюються Кабінетом Міністрів України з урахуванням пропозицій Ради міністрів Автономної Рес-публіки Крим, обласних, Київської та Севас-топольської міських державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування.  
24. Рішення про надання концесії на будів-ництво концесійної автомобільної дороги прий-має Кабінет Міністрів України.  
25. У разі коли на об'єкт концесії претендує лише одна особа, Кабінет Міністрів України може прийняти рішення щодо надання концесії шляхом прямих переговорів за умови, якщо пропозиції претендента відповідають вимогам концесійного договору.  
26. Якщо переможець концесійного конкурсу безпідставно відмовився від підписання концесійного договору або висуває додаткові не прийнятні для концесієдавця умови договору, уповноважений концесієдавець має право укладення концесійного договору з претендентами, які зайняли в концесійному конкурсі відповідно 2 чи 3 місце.  
27. С т а т т я 6. Право на участь у концесійному конкурсі  
28. Право на участь у концесійному конкурсі на будівництво та експлуатацією автомобільної дороги мають суб'єкти підприємницької діяльності, які в установленому порядку та визначений строк подали заявку.  
29. С т а т т я 7. Особливі вимоги до складу конкурсної комісії  
30. До складу конкурсної комісії обов'язково включається визначений відповідним органом місцевого самоврядування представник територіальної громади, через територію якої буде проходити збудована на умовах концесії платна автомобільна дорога.  
31. С т а т т я 8. Особливі вимоги до концесійних договорів на будівництво автомобільних доріг  
32. Крім вимог, встановлених Законом України "Про концесії", у концесійному договорі на будівництво автомобільної дороги визначаються:  
33. зобов'язання концесієдавця щодо передачі концесіонеру правоустановлюючих документів, необхідних для будівництва автомобільної до-роги;  
34. права та повноваження концесієдавця щодо здійснення контролю за будівництвом автомо-більної дороги;  
35. зобов'язання концесіонера щодо утримання збудованої автомобільної дороги відповідно до експлуатаційних вимог, державних стандартів, норм і правил утримання та експлуатації авто-мобільних доріг, забезпечення екологічної без-пеки і охорони довкілля, цільового викорис-тання і охорони земель;  
36. перелік факторів, за яких можлива зміна умов концесiйного договору чи його розірвання на вимогу однієї із сторін;  
37. розмір плати за проїзд автомобільною до-рогою, збудованую на умовах концесії та по-рядок її справляння.  
38. До концесійного договору додаються до-кументи, що засвідчують право власності дер-жави на об'єкт концесії, оформлені та погоджені у встановленому порядку плани земельних ді-лянок, наданих в користування концесіонеру для будівництва автомобільної дороги, а також перелік державного чи комунального майна із зазначенням його вартості за ринковими цінами відповідно до даних інвентаризації на момент укладення концесійного договору.  
39. С т а т т я 9. Строк дії концесійного договору на будівництво автомобільної дороги, умови його продовження, зміни та розірвання  
40. Дія договору на будівництво та експлуатацію концесійної автомобільної дороги, укладеного відповідно до Закону України "Про концесії" на строк менше ніж 50 років, може бути подовжена у межах цих років.  
41. У разі подовження строку дії концесійного договору, його умови можуть бути змінені за згодою сторін на підставі додаткової угоди.  
42. Переважним правом на продовження строку дії концесійного договору користується кон-цесіонер за умови, якщо він належним чином виконував його умови.  
43. Концесійним договором можуть бути вста-новлені проміжні строки, після закінчення яких можливий перегляд його окремих умов.  
44. Одностороння відмова від виконання умов концесійного договору не допускається.  
45. Концесійний договір щодо автомобільних доріг державного значення підлягає реєстрації в установленому законодавством порядку.  
46. Крім випадків, передбачених законодав-ством, концесійний договір може бути розірвано за рішенням суду на вимогу органу місцевого самоврядування територіальної громади, через територію якої проходить збудована на умовах концесії автомобільна дорога.  
47. У разі дострокового розірвання концесійного договору (крім випадку, який виключає по-дальшу експлуатацію автомобільної дороги) до-говори, укладені із залученням до утримання концесійної автодороги інших осіб (за умови, що їхня діяльність не стала основною причиною розірвання договору), зберігають свою чинність на передбачений концесійним договором строк, з відступленням договірних прав і обов'язків концесіонера концесієдавцю або правонаступ-нику концесіонера.  
48. С т а т т я 10. Концесійні платежі, їх використання  
49. За отримання концесії на будівництво та експлуатацію автомобільної дороги концесіоне-ром одноразово вноситься концесійний платіж.  
50. За управління (експлуатацію) збудованою на умовах концесії автомобільною дорогою (стро-кове платне володіння), концесіонером вносять-ся платежі.  
51. Отримані суми спрямовуються до Держав-ного бюджету України (до Державного дорож-нього фонду України) і розподіляються в уста-новленому законодавством порядку.  
52. Концесійні платежі, що надходять до Дер-жавного бюджету України (до Державного до-рожнього фонду України) як плата за надання концесії на будівництво та експлуатацію авто-мобільної дороги, мають виключно цільовий ха-рактер і використовуються на витрати, пов'я-зані з реконструкцією, ремонтом і утриманням позаміських автомобільних доріг загального користування.  
53. На період будівництва, введення в експлуатацію збудованої на умовах концесії автомобільної дороги і повної окупності капітальних вкладень концесіонер звільняється від загально-державних та місцевих податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів та до державних цільових фондів, крім зборів на обов'язкове соціальне страхування та обов'язкове державне пенсійне страхування.  
54. Строк окупності здійснених концесіонером капітальних вкладень визначається в кожному конкретному випадку концесійним договором за методикою, що затверджується Кабінетом Міністрів України.  
55. С т а т т я 11. Плата за проїзд концесійними автомобільними дорогами  
56. Плата за проїзд автомобільними дорогами, збудованими на умовах концесії, справляється з усіх власників чи користувачів транспортних засобів, які використовують такі дороги для проїзду.  
57. Максимальний розмір плати за проїзд та порядок безоплатного проїзду концесійними автодорогами визначається Кабінетом Міністрів України з урахуванням пропозицій концесіо-нера.  
58. У разі стихійного лиха, катастрофи, епідемії, епізоотії плата за проїзд такими автомобільними дорогами на підставі рішення Кабінету Міністрів України, за умови компенсації концесіонеру втрат, не справляється.  
59. Плата за проїзд концесійними автодорогами справляється концесіонером у порядку, що визначається концесійним договором.  
60. С т а т т я 12. Прибуток концесіонера  
61. Після сплати податків та внесення обов'язко-вих платежів, передбачених законами України і концесійним договором, прибуток отриманий концесіонером надходить у його розпоряджен-ня.  
62. С т а т т я 13. Особливі обов'язки концесiонера:  
63. Крім визначеного законодавством України, суб'єкт підприємницької діяльності, який отри-мав концесію на будівництво та експлуатацію автомобільної дороги (строкове платне володіння), зобов'язаний:  
64. надавати не менше 90 відсотків робочих місць для працевлаштування громадян України;  
65. забезпечувати не менше ніж 70-відсоткове використання вітчизняних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій;  
66. утримувати збудовану на умовах концесії автомобільну дорогу у технічному стані, згідно з вимогами державних стандартів, норм і правил утримання та експлуатації автомобільних доріг;  
67. відшкодовувати користувачам платної авто-мобільної дороги завдані з його вини збитки у порядку, встановленому законодавством України;  
68. після закінчення строку дії концесійного до-говору або у разі його дострокового розірвання передавати концесієдавцю концесійну автодорогу в технічному стані, який відповідає вимогам норм і правил будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг, що діють на час передачі, а так само надавати документи, які підтверджують, що за об'єктом концесії будь-яких зобов'язань немає.  
69. С т а т т я 14. Міжнародні договори України  
70. Якщо міжнародним договором України, зго-да на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені цим Законом, то застосовуються правила міжнародного договору.  
71. Прикінцеві положення  
72. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.  
73. Закони України та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Зако-ном, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.  
74. Дія цого Закону не поширюється на відно-сини, які виникають на підставі концесійних до-говорів, укладених відповідно до Закону Украї-ни "Про режим іноземного інвестування".  
75. Кабінету Міністрів України:  
76. привести свої нормативно-правові акти у від-повідність з цим Законом.