Про судовий устрій (Третє читання)
1. | Стаття 17.Система судів в Україні. 1. В Україні діють Конституційний Суд України і суди загальної юрисдикції. 2. Порядок організації та діяльності Конституційного Суду України, а також процедура розгляду ним справ визначаються законом. 3. Суди загальної юрисдикції стано-влять єдину систему, яка відповідно до Конституції України та законів України будується за принципами територіальності та спеціалізації. Систему судів загальної юрисдикції складають: 1) звичайні і спеціалізовані місцеві суди; 2) звичайні і спеціалізовані апеляційні суди; 3) вищі спеціалізовані суди; 4) Верховний Суд України. |
2. | Глава 2. Місцеві звичайні суди. Стаття 19. Порядок утворення та ліквідації судів. 1. Суди загальної юрисдикції утво-рює і ліквідує Перзидент України за поданням Голови Верховного Суду України або Голови Вищого спе-ціалізованого суду, погодженим з відповідною Радою суддів. 2. Підставами для утворення чи лікві-дації судів загальної юрисдикції є зміна адміністративно-територіаль-ного устрою, або внесення змін до цього Закону щодо системи судів України, реорганізація структури або зміна дислокації Збройних Сил України та інших військових фор-мувань, утворених відповідно до чинного законодавства, та з інших підстав, передбачених законом. |
3. | 3. Кількість суддів у судах загальної юрисдикції, виходячи з наванта-женості на суди та з урахуванням обсягу роботи судів визначається президією Верховного Суду України або вищого спеціалізованого суду за поданням Голови Верховного Суду України або Голови вищого спеціа-лізованого суду, в межах видатків, затверджених у Державному бюджеті України на утримання судів. |
4. | Стаття 23. Порядок обрання та звільнення голови місцевого суду, його заступника. 1. Голова місцевого суду признача-ється з числа суддів цього суду стро-ком на п"ять років і звільняється з посади Радою суддів України за поданням голови відповідного апеля-ційного суду, погодженим з відповідною радою суддів. 2. Заступник голови місцевого суду обирається з числа суддів цього суду строком на п"ять років і може бути звільнений з посади президією відпо-відного апеляційного суду за подан-ням голови цього суду, погодженим з радою суддів. 3. Голова і заступник голови місцевого суду можуть бути обрані на адміністративні посади повторно. 4. Звільнення голови та його зас-тупника з адміністративної посади в місцевому суді не звільняє їх від ви-конання обов"язків судді. Припи-нення повноважень судді припиняє перебування його на адміністра-тивній посаді. |
5. | Стаття 29. Порядок обрання голів апеляційних судів, їх заступників - голів судових палат, заступників голів судових палат та звільнення їх з посад 1. Голова апеляційного суду обирається з числа суддів цього суду строком на п"ять років і звільняється з посади Верховною Радою України за поданням Голови Верховного Суду України і за наявності рекомендації Ради суддів України. Голова апеляційного суду може обиратись на цю посаду повторно. 2. Перший заступник голови апеля-ційного суду, заступники голови - голови судових палат та заступники голів судових палат обираються з числа суддів цього суду строком на п"ять років і звільняються з посад Радою суддів України за поданням Голови Верховного Суду України. 3. Звільнення судді з адміністра-тивної посади в апеляційному суді не звільняє його від виконання обов"-язків судді. Припинення повноважень судді припиняє перебування його на адміністративній посаді |
6. | Стаття 36. Порядок обрання голови місцевого спеціалізованого суду, його заступників та звільнення їх з посад. 1. Голова місцевого господарського суду обирається на посаду строком на п"ять років і звільняється з посади Верховною Радою України за поданням Голови Вищого госпо-дарського суду України та рекомен-дації Ради суддів. 2. Голова місцевого адміністра-тивного суду призначається з числа суддів цього суду строком на п"ять років Радою суддів України за подан-ням голови відповідного апеляцій-ного суду, погодженим з Радою суддів. 3. Заступник голови місцевого спеціалізованого суду обирається на посаду з числа суддів цього суду строком на п"ять років і може бути звільнений з посади президією відповідного вищого спеціалізова-ного суду за поданням голови цього суду, погодженим з Радою суддів. 4. Звільнення судді з адміні-стративної посади в місцевому спеціалізованому суді не звільняє його від виконня обов"язків судді. Припинення повноважень судді одночасно припиняє перебування його на адміністративній посаді. |
7. | Стаття 40.Порядок обрання голови апеляційного спеціалізованого суду, його заступників та звільнення їх з посад. 1.Голова апеляційного спеціа-лізованого суду обирається на посаду строком на п"ять років і звільняється з посади Верховною Радою України за поданням Голови вищого спеціалізованого суду України та наявності рекомендації відповідної Ради суддів. 2. Перший заступник, заступники голови апеляційного спеціалізо-ваного суду обираються на посаду строком на п"ять років і звільняються з посад відповідною Радою суддів за поданням Голови вищого спеціалізованого суду України. 3.Звільнення судді з адміністративної посади в апеляційному спеціалізованому суді не звільняє його від виконання обов"язків судді. Припинення повноважень судді припиняє перебування його на адміністративній посаді. |
8. | Стаття. 47. Порядок обрання голови вищого спеціалізованого суду і його заступників та звільнення їх з посад 1. Голова вищого спеціалізованого суду обирається з числа суддів цього суду строком на п"ять років і звільняється з посади Верховною Радою України за поданням Голови Верховного Суду України та наявності рекомендації зборів суддів вищого спеціалізованого суду та Ради суддів. Перший заступник голови вищого спеціалізованого суду, заступники голови - голови судових палат обираються з числа суддів цього суду строком на п"ять років і звільняються з посад Радою суддів України за поданням Голови вищого спеціалізованого суду, погодженим з відповідною Радою суддів. 2.Звільнення судді з адміністративної посади у вищому спеціалізованому суді не звільняє його від виконання обов"язків судді. Припинення повноважень судді припиняє перебування його на адміністративній посаді. |
9. | Стаття 71. Порядок переведення судді Суддя може бути переведений за його згодою з одного до іншого суду того самого рівня в межах, наданих йому при призначенні чи обранні повноважень, Головою Верховного Суду України або Головою Вищого спеціалізованого Суду України за поданням голів відповдіних судів. |
10. | Стаття 144. Повноваження Державної судової адміністрації України. 1. Державна судова адміністрація України є центральним органом су-дового управління судів загальної юрисдикції. Державна судова адміні-страція України створена для орга-нізаційного забезпечення діяльності місцевих, апеляційних та спеціалі-зованих судів і підзвітна Раді суддів України. 2. В Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі діють управління Державної судової адміністрації України. 3. Державна судова адміністрація України: 1) забезпечує належні умови діяль-ності місцевих, апеляційних, спеціа-лізованих судів, кваліфікаційних комісій суддів, Академії суддів України, здійснює матеріально-технічне, фінансове та інформаційне забезпечення органів суддівського самоврядування; 2) вивчає практику організації діяльності судів, розробляє і вносить у встановленому порядку пропозиції щодо її вдосконалення; 3) розробляє і подає Голові Верховного Суду України пропозиції про створення і ліквідацію судів, їх дислокацію та штатну чисельність; 4) визначає кадрові потреби судів та за узгодженням з Радою суддів України і головами відповідних судів вносить подання про введення до-даткових посад суддів, прогнозує необхідну потребу в кадрах судів і здійснює офіційні замовлення на підготовку відповідних спеціалістів у системі вищої та середньої юридичної освіти; 5) веде статистичний і персональний облік відомостей про кадри судів, готує матеріали щодо призначення, обрання чи звільнення суддів; 6) створює установи, які забез-печують підвищення кваліфікації суддів і працівників апарату судів, та організовує їх діяльність; |
11. | 7) організовує проходження навчаль-ної практики у сфері правосуддя і розробляє відповідні програми; 8) організовує роботу по веденню су-дової статистики, діловодства та архіву; 9) готує матеріали щодо формування бюджету судів та здійснює заходи щодо фінансування судів, органів суддівського самоврядування, а також органів і установ, які входять до її системи, здійснює контроль за витрачанням асигнувань; 10) здійснює матеріальне і соціальне забезпечення суддів, у тому числі тих, які перебувають у відставці, а також працівників апарату судів; 11) забезпечує медичне обслугову-вання і санаторно-курортне лікування суддів та працівників апарату судів, а також вживає заходів щодо забезпе-чення їх благоустроєним житлом; 12) у взаємодії з органами суддів-ського самоврядування, судами та правоохоронними органами забезпе-чує незалежність, недоторканність і безпеку суддів; 13) організовує будівництво і ремонт будинків та приміщень судів, а також їх технічне оснащення шляхом виділення коштів на його придбання; 14) організовує розроблення і впро-вадження в судах комп'ютеризації для судочинства, діловодства та ін-формаційно-нормативного забезпе-чення судової діяльності; 15) здійснює зв`язки з відповідними органами та установами, в тому числі інших держав, з метою вдоско-налення організації діяльності судів; 16) забезпечує діяльність служби судових розпорядників; 17) здійснює інші надані їй законо-давством повноваження. 4. Працівники Державної судової адміністрації України є державними службовцями. |
12. | Стаття 145. Склад Державної судової адміністрації України 1. Державну судову адміністрацію України очолює голова Державної судової адміністрації України, який призначається на посаду і звільняється з неї Верховною Радою України за поданням Голови Верховного Суду України. 2. Голова Державної судової адміністрації України не може входити до складу органів виконачої влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, які мають на меті отримання прибутку, займатися підприємницькою та іншою діяльністю, крім викладацької, наукової та іншої оплачуваної творчої діяльності у вільний від роботи час. 3. Голова Державної судової адміністрації України має заступників, які призначаються на посади і звільняються з них Головою Верховного Суду України за поданням голови Державної судової адміністрації України. 4. Структуру та штатну чисельність Державної судової адміністрації України затверджує Голова Верховного Суду України за поданням Голови Державної судової адміністрації України, погодженим з Радою суддів України. 5. Державна судова адміністрація України та її органи і установи здійснюють свої повноваження, керуючись Конституцією України, цим Законом та іншими нормативно-правовими актами, розпоряд-женнями Голови Верховного Суду України, постановами президії Верховного Суду України, рекомен-даціями з"їзду суддів України, Ради суддів України, наказами і розпорядженнями Голови Державної судової адміністрації України. |
13. | 6. Державна судова адміністрація України є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, самостійний баланс та рахунки в установах банку. |
14. | Стаття 150. Фінансування судів та інших установ судової влади 1.Держава забезпечує повне фінансування та належні умови функціонування судів та інших установ судової влади . У Державному бюджеті України окремим додатком визначаються видатки на утримання Верховного Суду України, кожного вищого спеціалізованого суду та кожного рівня інших судів, Державної судової адміністрації України. 2. Видатки Державного бюджету України на утримання судів та інших установ судової влади захищені безпосередньо Конституцією України і не можуть бути зменшеними. 3. Проекти видатків Державного бюджету на утримання Верховного Суду України та вищих спеціалізованих судів подаються Кабінету Міністрів України головами цих судів самостійно, а інших судів загальної юрисдикції - Державною судовою адміністрацією України за погодженням з Радою суддів України. У разі незгоди з поданими проектами Кабінет Міністрів України включає їх до проекту Державного бюджету України і додає до них свій висновок. |
15. | ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ 11.Цей Закон набирає чинності через три ммісяці з дня його офіційного оопублікування. 2. Комітету Верховної Ради України з питань правової реформи у шестимісячний строк з дня опублікування цього Закону підготувати для розгляду Верховною Радою України проект закону про статус суддів (у новій редакції). 3. Кабінету Міністрів України: привести у відповідність з цим Законом свої нормативно-правові акти, забезпечити перегляд міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону; подати у тримісячний строк після опублікування цього Закону до Верховної Ради України пропозиції щодо внесення змін до законодавства України, що випливають з цього Закону; у Державному бюджеті України починаючи з 2000 року та наступних роках передбачити окремими рядками виділення коштів на реформування судової системи України, будівництво будинків правосуддя, створення Державної судової адміністрації України і її структурних підрозділів та Академії суддів України; у шестимісячний строк після набрання чинності цим Законом вирішити питання про надання Державній судовій адміністрації України та її структурним підрозділам на місцях, Академії суддів України службових приміщень, транспорту та інших матеріально-технічних ресурсів по забезпеченню їх діяльності; внести на розгляд Верховної Ради України у шестимісячний строк з дня опублікування цього Закону проекти Кримінально-процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Господарського процесуального кодексу України та Адмі-ністративно-процесуального кодексу України, якими визна-чається новий порядок судочинства, що випливає з цього Закону. 4. Голові Верховного Суду України після набрання чинності цим Законом: подати у двомісячний строк в порядку, передбаченому цим Законом до Верховної Ради України кандидатуру для призначення на посаду голови Державної судової адміністрації України; |
16. | затвердити в порядку, передбаченому цим Законом, структуру та штатну чисельність Державної судової адміністрації; внести на затвердження в порядку, передбаченому цим Законом, кандидатури на посади заступників голови Державної судової адміністрації. 5. Встановити, що формування Державної судової адміністрації України здійснюється протягом шести місяців з дня набрання чинності цим Законом. 6. Президії Верховного Суду України та Президії Вищого господарського суду України у шестимісячний строк після опублікування цього Закону визначити у встановленому ним порядку кількість суддів у судах загальної юрисдикції та господарських судах, необхідну для здійснення судочинства відповідно до процесуальних законів, якими встановлюється новий порядок судочинства, що випливає з цього Закону. 7. Голові Державної судової адміністрації України затвердити у встановленому цим Законом порядку структуру та штатну чисельність апарату загальних місцевих та апеляційних судів, місцевих та апеляційних спеціалізованих судів, військових судів гарнізонів у місячний строк після введення в дію процесуальних законів, якими визначається новий порядок судочинства, що випливає з цього Закону. 8.Питання утворення Апеляційного Суду України та Господарського апеляційного суду ліквідації міжобласного суду, а також формування судів присяжних та списків народних засідателів відповідно до цього Закону вирішуються після набрання чинності відповідними процесуальними законами, якими встановлюється новий порядок судочинства, що випливає з цього Закону. 9. Визнати такими, що втратили чинність: Закон України "Про судоустрій" (Відомості Верховної Ради УРСР 1981 р., Додаток №24, ст.357; 1992 р. №35, ст.508; 1994 р., №26, ст.204), Закон України "Про арбітражний суд" (Відомості Верхов- |
17. | ної Ради України, 1991 р., №36, ст.469; 1992 р., №32, ст.455, №48, ст.661; 1993 р., №33, ст.348; 1997 р., №18, ст.124); Закон України "Про кваліфікаційні комісії, кваліфікаційну атестацію і дисциплінарну відповідальність суддів судів України" (Відомості Верховної Ради України, 1994, №22, ст.140); Закон України "Про органи суддівського самоврядування" (Відомості Верховної Ради України, 1994, №22, ст.138). |
18. | ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ 1. Районні, районні у місті, міські (міськрайонні) суди, військові суди гарнізонів після набрання чинності цим Законом набувають статусу загальних місцевих судів і продовжують здійснювати у встановленому порядку судочинство у кримінальних, цивільних справах та справах, що виникають з адміністративно-правових відносин, віднесених процесуальним законом до їх підсудності, - до введення в дію відповідних процесуальних законів, якими встановлюється новий порядок судочинства, що випливає з цього Закону. 2. Голови районних, районних у місті, міських (міськрайонних) судів, військових судів гарнізонів, обрані або призначені на посаду голови суду до набрання чинності цим Законом, здійснюють повноваження голови загального місцевого суду, передбачені цим Законом, - до обрання на посаду голови відповідного суду в порядку, встановленому цим Законом. Формування складу голів місцевих судів відповідно до цього Закону здійснюється протягом трьох років з дня набрання чинності даним Законом. 3. Заступники голів районних, районних у місті, міських (міськрайонних) судів, військових судів гарнізонів, обрані або призначені на посаду заступника голови суду до набрання чинності цим Законом, здійснюють повноваження заступника голови загального місцевого суду, передбачені цим Законом, - до обрання на посаду заступника голови відповідного суду в порядку, встановленому цим Законом. Формування складу заступників голів звичайних місцевих судів відповідно до цього Закону здійснюються протягом трьох років з дня набрання чинності даним Законом. |
19. | 4. Судді районних, районних у місті, міських (міськрайонних) судів, військових судів гарнізонів після набрання чинності цим Законом здійснюють повноваження суддів місцевого суду, передбачені цим Законом. 5. Верховний Суд Автономної Республіки Крим, обласні, Київський та Севастопольський міські суди, військові суди регіонів та Військово-Морських Сил після набрання чинності цим Законом набувають статусу загальних апеляційних судів відповідно до цього Закону та продовжують здійснювати у встановленому порядку судочинство у кримінальних, цивільних справах та справах, що виникають з адміністративно-правових відносин, віднесених процесуальним законом до їх підсудності, - до введення в дію відповідних процесуальних законів, якими встановлюється новий порядок судочинства, що випливає з цього Закону. 6. Голови Верховного Суду Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських судів, військових судів регіонів та Військово-Морських Сил, обрані або призначені на посаду голови суду до набрання чинності цим Законом, здійснюють повноваження голови загального апеляційного суду, передбачені цим Законом, - до обрання на посаду голови відповідного суду в порядку, встановленому цим Законом. Формування складу голів загальних апеляційних судів відповідно до цього Закону здійснюються протягом двох років з дня набрання чинності даним Законом. |
20. | 7. Заступники голови Верховного Суду Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопо-льського міських судів, військових судів регіонів та Військово-Морських Сил, обрані або призначені на посаду заступника голови суду до набрання чинності цим Законом, здійснюють повноваження першого заступника або заступника голови загального апеляційного суду, передбачені цим Законом, - до обрання на посаду першого заступника (заступника) голови відповідного суду в порядку, встановленому цим Законом. Формування складу заступників голів загальних апеляційних судів відповідно до цього Закону здійснюється протягом двох років з дня набрання чинності даним Законом. 8. Судові колегії у кримінальних та цивільних справах Верховного Суду Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських судів з дня набрання чинності цим Законом іменуються відповідно судовими палатами у кримінальних справах та судовими палатами у цивільних справах зазначених апеляційних судів. Голови судових колегій у кримінальних та цивільних справах названих судів, обрані або призначені на посаду до набрання чинності цим Законом, здійснюють передбачені цим Законом повноваження заступника голови загального апеляційного суду - голови судової палати,- до обрання на посади заступників голови суду - голів судових палат відповідного суду в порядку, встановленому цим Законом. Формування складу заступників голів судів - голів судових палат та заступників голів судових палат загальних апеляційних судів відповідно до цього Закону здійснюється протягом одного року з дня набрання чинності даним Законом. |
21. | 9. Судді Верховного Суду Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських судів, військових судів регіонів та Військово-Морських Сил після набрання чинності цим Законом здійснюють повноваження судді апеляційного суду, передбачені цим Законом. 10. Президії Верховного Суду Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських судів після набрання чинності даним Законом здійснюють повноваження президії загального апеляційного суду, передбачені цим Законом, - до сформування президій зазначених судів у порядку, встановленому цим Законом. Формування президій апеляційних судів відповідно до цього Закону здійсюються протягом двох років з дня набрання чинності даним Законом. . Арбітражні суди Автономної Республіки Крим, обласні, Київський та Севастопольський міські арбітражні суди після набрання чинності цим Законом іменуються господарськими судами і набувають статусу спеціалізованих місцевих судів, передбаченого цим Законом. Зазначені суди продовжують здійснювати у встановленому порядку судочинство у господарських справах, віднесених процесуальним законом до їх підсудності, - до введення в дію відповідного процесуального закону, яким встановлюється новий порядок удочинства, що випливає з цього Закону. |
22. | 12. Голови арбітражних судів Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських арбітражних судів, обрані або призначені на посаду голови суду до набрання чинності цим Законом, здійснюють повноваження голови спеціалізованого місцевого суду, передбачені цим Законом, - до обрання на посаду голови відповідного суду в порядку, встановленому цим Законом. Формування складу голів господарських місцевих судів відповідно до цього Закону здійснюється протягом трьох років з дня набрання чинності даним Законом. 13. Заступники голів арбітражних судів Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севасто-польського міських арбітражних судів, обрані або призначені на посаду першого заступника (засту-пника) голови суду до набрання чин-ності даним Законом, здійснюють повноваження першого заступника чи заступника голови місцевого спе-ціалізованого суду, передбачені цим Законом, - до обрання першого заступника (заступника) голови відповідного суду в порядку, встановленому цим Законом. 14. Судді арбітражних судів Автоно-мної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських арбітражних судів після набрання чинності цим Законом здійснюють повноваження судді міс-цевого господарського суду, перед-бачені цим Законом. |
23. | 15. Встановити, що Апеляційний господарський суд створюється на базі судової колегії з розгляду спорів Вищого арбітражного суду України і до його складу зараховуються на посаду Голови суду - заступник Голови - голова судової колегії з роз-гляду спорів Вищого арбітражного суду України, а на посади суддів - судді зазначеної колегії з наданням цим посадовим особам нових повно-важень на термін, визначений на час їх призначення або обрання до Вищого арбітражного суду України із збереженням рівня умов матері-ального і соціально-побутового забезпечення, діючого на той час. 16. Вищий арбітражний суд України після набрання чинності цим Законом іменується Вищим господарським судом України, набуває статусу вищого спеціалізованого суду, перед-баченого цим Законом, та здійснює повноваження вищого спеціалізова-ного суду, зазначені у статті 43 цього Закону, за винятком повноважень щодо розгляду судових справ. Вищий арбітражний суд України після набрання чинності цим Законом продовжує здійснювати у встанов-леному порядку судочинство у госпо-дарських справах, віднесених до його підсудності процесуальним законом, - до введення в дію відповідного процесуального закону, яким встано-влюється новий порядок судочин-ства, що випливає з цього Закону. 17. Голова Вищого арбітражного суду, обраний на посаду голови суду до набрання чинності цим Законом, здійснює повноваження голови ви-щого спеціалізованого суду, передба-чені цим Законом, - до обрання на посаду голови Вищого господар-ського суду в порядку, встановле-ному цим Законом. |
24. | 18. Перший заступник та заступники голови Вищого арбітражного суду України, обрані на посаду першого заступника (заступника) голови суду до набрання чинності цим Законом, здійснюють повноваження заступ-ників голови вищого спеціалізова-ного суду, передбачені цим Законом, - до обрання на посаду першого заступника голови Вищого господа-рського суду України та заступників голови -голів судових палат Вищого господарського суду України в по-рядку, встановленому цим Законом. 19. Судді Вищого арбітражного суду України після набрання чинності цим Законом здійснюють повноваження судді вищого спеціалізованого суду, передбачені даним Законом. 20. Президія Вищого арбітражного суду України після набрання чинності цим Законом здійснює повноваження президії вищого спеціалізованого суду, передбачені цим Законом. Формування Президії Вищого гос-подарського суду України відповідно до цього Закону здійснюється протя-гом двох років з дня набрання чинності цим Законом. 21. Пленум Вищого арбітражного суду України після набрання чинності цим Законом здійснює пов-новаження Пленуму вищого спеціалі-зованого суду, передбачені цим Законом. Формування Пленуму Вищого гос-подарського суду України відповідно до цього Закону здійснюється протя-гом двох років з дня набрання чинності цим Законом. |
25. | 22. Голови та заступники голів арбітражних судів Автономної Респу-бліки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських арбітраж-них судів, Голова Вищого арбітраж-ного суду України та його заступ-ники, Президія та Пленум Вищого арбітражного суду України після наб-рання чинності цим Законом продо-вжують виконувати у встановленому порядку повноваження щодо здійс-нення судочинства у господарських справах відповідно до процесуаль-ного закону, - до введення в дію відповідного процесуального закону, яким встановлюється новий порядок судочинства, що випливає з цього Закону. 23. Верховний Суд України після набрання чинності цим Законом здійснює повноваження, передбачені цим Законом, та продовжує здійсню-вати інші надані йому законом повноваження для забезпечення належного функціонування системи судів загальної юрисдикції, - до введення в дію цього Закону в повному обсязі. 24. Голова Верховного Суду України, обраний на посаду голови суду до набрання чинності цим Законом, здійснює повноваження Голови Вер-ховного Суду України, передбачені цим Законом, - до обрання на посаду Голови Верховного Суду України в порядку, встановленому цим Законом. 25. Перший заступник та заступники Голови Верховного Суду України, обрані на вказані посади до набрання чинності цим Законом, здійснюють повноваження першого заступника та заступників Голови Верховного Суду України, передбачені цим Законом, - до обрання на ці посади в порядку, встановленому даним Законом. |
26. | 26. Судові колегії у кримінальних , цивільних справах та військова колегія Верховного Суду України з дня набрання чинності цим Законом іменуються відповідно Судовою палатою у кримінальних справах, Судовою палатою у цивільних справах та Судовою військовою палатою Верховного Суду України. Голови судових колегій у кримі-нальних, цивільних справах та війсь-кової колегії Верховного Суду України, обрані на вказані посади до набрання чинності цим Законом, здійснюють повноваження голови судової палати Верховного Суду України, передбачені цим Законом, - до обрання голови відповідної судо-вої палати в порядку, встановленому цим Законом. Заступники голів судових колегій у кримінальних, цивільних справах та військової колегії Верховного Суду України, обрані на вказані посади до набрання чинності цим Законом, здійснюють повноваження заступ-ників голів судових палат Верхов-ного Суду України, передбачені цим Законом, - до обрання заступника голови відповідної палати Верховного Суду України в порядку, встановленому цим Законом. 27. Судді Верховного Суду України після набрання чинності цим Законом здійснюють повноваження судді Верховного Суду України, перед-бачені цим Законом. Порядок звільнення суддів з адміністративних посад у Верхо-вному Суді України, встановлений у статті 65 цього Закону, застосову-ється щодо тих посадових осіб, які були обрані на посади відповідно до цього Закону після набрання ним чинності. |
27. | 28. Президія Верховного Суду України після набрання чинності цим Законом здійснює повноваження Президії Верховного Суду України, передбачені цим Законом. Формування Президії Верховного Суду України відповідно до цього Закону здійснюється протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом. 29. Пленум Верховного Суду України після набрання чинності цим Законом здійснює повноваження Пленуму Верховного Суду України, передбачені цим Законом. 30. Голови та заступники голів Верховного Суду Автономної Респу-бліки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських судів, військових судів регіонів та Військово-Морських Сил, президії цих судів, Голова Верховного Суду України та його заступники після набрання чинності цим Законом продовжують виконувати у встано-вленому порядку повноваження щодо здійснення судочинства у кримі-нальних, цивільних справах та спра-вах, що виникають з адміністратив-но-правових відносин, згідно з чин-ними процесуальними законами, - до введення в дію відповідних проце-суальних законів, якими встановлю-ється новий порядок судочинства, що випливає з цього Закону. 31. Після набрання чинності цим Законом повноваження передбачених ним адміністративних місцевих судів здійснюють місцеві суди в порядку, встановленому процесуальним законом, в тому числі шляхом запровадження спеціалізації суддів з розгляду справ адміністративної юрисдикції, - до введення в дію відповідного процесуального закону, яким встановлюється новий порядок судочинства, що випливає з цього Закону. |
28. | 32. Для забезпечення спеціалізації судочинства в адміністративних справах до створення відповідно до цього Закону системи адміні-стративних судів у апеляційних судах, Апеляційному Суді України та Верховному Суді України після набрання чинності цим Законом утворюються судові палати в адміністративних справах, віднесе-них процесуальним законом до їх підсудності, - до введення в дію відповідного процесуального закону, яким встановлюється новий порядок судочинства, що випливає з цього Закону. Судові палати в адміністративних справах зазначених судів форму-ються в порядку, встановленому цим Законом, та здійснюють повнова-ження, передбачені цим Законом для судових палат відповідних судів. |