Кількість абзаців - 79 Розмітка (ліва колонка)


про затвердження Загальнодержавної цільової програми розвитку водного господарства та екологічного оздоровлення басейну р. Дніпра на період до 2020 року (Друге читання)

0. ПРОЕКТ
 
1. Закон УкраЇни
 
2. Про затвердження Загальнодержавної цільової програми розвитку водного господарства та екологічного оздоровлення басейну р. Дніпра на період до 2020 року
 
3. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
4. І. Затвердити Загальнодержавну цільову програму розвитку водного господарства та екологічного оздоровлення басейну р. Дніпра на період до 2020 року, що додається.
 
5. ІІ. Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування
 
6. 2. Визнати такими, що втратили чинність:
Постанову Верховної Ради України «Про Національну програму екологічного оздоровлення басейну Дніпра та поліпшення якості питної води» (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., № 41, ст. 279);
Закон України «Про Загальнодержавну програму розвитку водного господарства» (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 25, ст. 172).
 
7. 3. Кабінету Міністрів України привести протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом власні нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.
 
8. ЗАТВЕРДЖЕНО
Законом України від 2011 року №
 
9. ЗАГАЛЬНОДЕРЖАВНА ЦІЛЬОВА ПРОГРАМА
розвитку водного господарства та екологічного оздоровлення басейну р. Дніпра на період до 2020 року
 
10. Мета Програми
 
11. Метою Програми є визначення основних напрямів державної політики у сфері водного господарства для задоволення потреби населення і галузей національної економіки у водних ресурсах, збереження і відтворення водних ресурсів, впровадження системи інтегрованого управління водними ресурсами за басейновим принципом, відновлення ролі меліорованих земель у продовольчому та ресурсному забезпеченні держави, оптимізація водоспоживання, запобігання та ліквідація наслідків шкідливої дії вод.
 
12. Шляхи і способи розв’язання проблеми
 
13. Розв’язати проблему можливо за трьома варіантами, які передбачають:
 
14. перший - впровадження механізму державного впливу на розвиток водного господарства, що прискорить трансформаційні процеси, однак через недостатній рівень бюджетного фінансування не є оптимальним;
 
15. другий - лібералізацію економічних відносин, що сприятиме трансформаційним процесам і забезпечить розвиток водного господарства, однак не дасть змоги досягти позитивних результатів у короткий строк;
 
16. третій, оптимальний - системну реалізацію державної політики у сфері водного господарства, використання ресурсів держави та регіонів з метою забезпечення інноваційно-інвестиційного розвитку водного господарства, що дасть можливість підвищити ефективність державного управління водними ресурсами.
 
17. Проблему передбачається розв’язати шляхом:
 
18. удосконалення нормативно-правової бази щодо забезпечення інноваційно-інвестиційного розвитку водного господарства, впровадження системи інтегрованого управління водними ресурсами за басейновим принципом;
 
19. впровадження ефективного механізму використання, охорони та відтворення водних ресурсів, забезпечення розвитку державної системи моніторингу вод згідно з міжнародними нормами;
 
20. розроблення та виконання планів управління басейнами річок, застосування економічної моделі фінансування заходів у басейнах річок, утворення басейнових рад річок, підвищення ролі існуючих та утворення нових басейнових управлінь водних ресурсів;
 
21. підвищення технологічного рівня водокористування, впровадження маловодних та безводних технологій, розроблення більш раціональних нормативів водокористування, будівництва, реконструкції та модернізації систем водопостачання і водовідведення;
 
22. виконання робіт з берегоукріплення та регулювання русел річок, будівництва та реконструкції гідротехнічних споруд, захисних дамб, польдерів, протипаводкових водосховищ, розчищення русел річок, упорядкування водоохоронних зон та прибережних захисних смуг, розроблення схем комплексного протипаводкового захисту територій від шкідливої дії вод, удосконалення методів та технічних приладів для проведення гідрометеорологічних спостережень, прогнозування паводків;
 
23. забезпечення розвитку меліорації земель і поліпшення екологічного стану зрошуваних та осушених угідь, зокрема відновлення функціонування водогосподарсько-меліоративного комплексу, реконструкції і модернізації меліоративних систем та їх споруд, інженерної інфраструктури меліоративних систем із створенням цілісних технологічних комплексів, впровадження нових способів поливу і осушення земель, застосування водо- та енергозберігаючих екологічно безпечних режимів зрошення і водорегулювання;
 
24. зміцнення міжнародного співробітництва з питань раціонального використання і охорони транскордонних водних об’єктів.
 
25. Прогнозні обсяги та джерела фінансування Програми наведено у додатку 1.
 
26. Завдання і заходи Програми
 
27. Основними завданнями Програми є створення сприятливих умов для ефективного функціонування водного господарства, реалізація державної політики у сфері управління, використання та відтворення водних ресурсів за басейновим принципом, забезпечення розвитку меліорації земель та експлуатації державних водогосподарських об’єктів комплексного призначення, удосконалення організаційної структури інтегрованого управління водними ресурсами.
 
28. Завданнями Програми є:
 
29. у напрямі забезпечення розвитку меліорації земель і поліпшення екологічного стану зрошуваних та осушених угідь
 
30. забезпечення експлуатації водогосподарсько-меліоративного комплексу;
 
31. реконструкція і модернізація інженерної інфраструктури меліоративних систем із створенням цілісних технологічних комплексів;
 
32. інженерний захист від підтоплення сільськогосподарських угідь і населених пунктів, розташованих у межах меліорованих територій;
 
33. забезпечення сталого функціонування та екологічної безпеки меліоративних систем;
 
34. удосконалення нормативної бази та організаційної структури водогосподарського комплексу для забезпечення управління водними ресурсами і проведення моніторингу вод;
 
35. у напрямі першочергового забезпечення централізованим водопостачанням сільських населених пунктів, що користуються привізною водою
 
36. спорудження систем питного водопостачання;
 
37. забезпечення розвитку системи водовідведення;
 
38. удосконалення нормативної бази та організаційної структури водогосподарського комплексу для забезпечення водопостачання і водовідведення у маловодних і забруднених регіонах;
 
39. у напрямі захисту сільських населених пунктів і сільськогосподарських угідь від шкідливої дії вод та комплексного протипаводкового захисту в басейнах річок Дністра, Пруту та Сірету, а також у басейні р. Тиси у Закарпатській області
 
40. будівництво, реконструкція та капітальний ремонт гідротехнічних споруд, захисних протипаводкових дамб, берегоукріплювальних споруд, розчищення та регулювання русел річок і водойм;
 
41. будівництво акумулювальних протипаводкових ємностей у гірських та рівнинних частинах річок, польдерів та протипаводкових водосховищ;
 
42. застосування сучасних методів спостереження та прогнозування паводків, інформування населення про можливість виникнення надзвичайної паводкової ситуації;
 
43. будівництво та реконструкція протизсувних і протиселевих споруд;
 
44. виконання місцевих програм відродження малих річок і водойм;
 
45. зменшення інтенсивності поверхневого стоку;
 
46. удосконалення організаційної структури водогосподарського комплексу для забезпечення захисту територій від шкідливої дії вод;
 
47. у напрямі екологічного оздоровлення басейну р. Дніпра та поліпшення якості питної води
 
48. упорядкування споруд водовідведення на об’єктах житлово-комунального господарства, господарських об’єктах, сільськогосподарських угіддях та урбанізованих територіях;
 
49. забезпечення екологічно безпечного функціонування дніпровських водосховищ;
 
50. запобігання забрудненню підземних вод;
 
51. створення більш чистого виробництва, замкнутих (безстічних) систем виробничого водопостачання, впровадження мало- і безводних технологій, забезпечення повторного використання стічних вод;
 
52. зменшення впливу радіоактивного забруднення на водні об’єкти у зонах відчуження і безумовного (обов’язкового) відселення;
 
53. відродження та підтримання сприятливого гідрологічного стану річок та ліквідація наслідків шкідливої дії вод;
 
54. удосконалення нормативної бази та організаційної структури водогосподарського комплексу для забезпечення екологічного оздоровлення басейну р. Дніпра.
 
55. Завдання і заходи з виконання Програми наведено у додатку 2.
 
56. Очікувані результати та
 
57. ефективність виконання Програми
 
58. Виконання Програми дасть можливість:
 
59. задовольнити потребу населення і галузей національної економіки у якісних водних ресурсах;
 
60. зменшити обсяг споживання та відведення води;
 
61. забезпечити ефективний захист територій та населення від шкідливої дії вод;
 
62. удосконалити галузеву структуру водокористування насамперед у металургії, енергетиці, хімічній промисловості;
 
63. знизити у 1, 5-2 рази рівень водоємності промислового виробництва;
 
64. підвищити ефективність та забезпечити екологічну безпеку водокористування;
 
65. зменшити залежність вирощування сільськогосподарських культур від несприятливих погодних умов;
 
66. забезпечити функціонування меліоративних систем і поліпшити екологічний стан зрошуваних та осушених угідь;
 
67. мінімізувати можливі збитки, що спричинені шкідливою дією вод;
 
68. удосконалити систему державного управління водними ресурсами.
 
69. Очікувані результати виконання Програми наведено у додатку 3.
 
70. Обсяги та джерела фінансування Програми
 
71. Фінансування заходів Програми здійснюється за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів, а також інших джерел. Обсяг фінансування визначається щороку під час складання проекту закону про Державний бюджет України на відповідний рік з урахуванням реальних можливостей державного бюджету.
 
72. Орієнтовний обсяг фінансування становить 46478, 46 млн. гривень, зокрема за рахунок державного бюджету - 21029, 03 млн., місцевого бюджету - 9294, 23 млн., інших джерел - 16155, 2 млн., у тому числі за напрямами:
 
73. забезпечення розвитку меліорації земель і поліпшення екологічного стану зрошуваних та осушених угідь - 30090, 49 млн.;
 
74. першочергове забезпечення централізованим водопостачанням сільських населених пунктів, що користуються привізною водою - 1668, 6 млн.;
 
75. захист сільських населених пунктів і сільськогосподарських угідь від шкідливої дії вод - 1571, 48 млн.;
 
76. комплексний протипаводковий захист у басейнах річок Дністра, Пруту та Сірету - 5226, 69 млн.;
 
77. комплексний протипаводковий захист у басейні р. Тиси у Закарпатській області - 1835, 2 млн.;
 
78. екологічне оздоровлення басейну р. Дніпра та поліпшення якості питної води - 6086 млн. гривень.