Кількість абзаців - 295 Розмітка (ліва колонка)


Про внесення змін до Закону України"Про здійснення державних закупівель" щодо впровадження процедури електронний реверсивний аукціон (Друге читання)

0. ПРОЕКТ
 
1. ЗАКОН УКРАЇНИ
 
2. Про внесення змін до Закону України «Про здійснення державних закупівель» щодо впровадження процедури «електронний реверсивний аукціон»
 
3. Верховна Рада України постановляє:
 
4. До Закону України «Про здійснення державних закупівель» (Голос України, 2010, 06, № 118) внести такі зміни:
 
5. 1) у частині першій статті 1:
 
6. доповнити новими пунктами 1-1, 6-1, 6-1, 6-1, 6-1, 8-1,19-1, 26-2, 26-3,31-1 такого змісту:
 
7. 1-1) абонент – будь-яка фізична або юридична особа, зареєстрована на електронному майданчику;
 
8. 6-1) документація електронного реверсивного аукціону – ідентичні за інформацією і реквізитами документи в паперовій формі та електронні документи, що мають однакову юридичну силу. Кожен з документів, незалежно від форми, є оригіналом. Електронний документ має обов’язковий реквізит - електронний цифровий підпис (далі – ЕЦП) та розміщується замовником на веб-сайті електронного майданчика і на веб-порталі Уповноваженого органу. Вимоги щодо змісту документації електронного реверсивного аукціону встановлюються Уповноваженим органом.
 
9. 6-2) електронна заявка (далі – заявка) – електронний документ, який учасник процедури закупівель надсилає оператору електронного майданчика у відповідності до документації електронного реверсивного аукціону протягом встановленого строку подання заявок, і який підтверджує згоду учасника укласти договір про закупівлю на визначених замовником умовах;
 
10. 6-3) електронна конкурентна заявка (далі - конкурентна заявка) - електронний документ, що містить інформацію про пропозицію учасника щодо ціни договору про закупівлю, яка подається оператору електронного майданчика безпосередньо під час проведення торговельної сесії електронного реверсивного аукціону;
 
11. 6-4) електронний майданчик - сукупність технічного обладнання, програмного забезпечення та організаційних заходів, що використовується оператором електронного майданчика для проведення державних закупівель за процедурою електронних реверсивних аукціонів.
 
12. 8-1) забезпечення заявки - надання учасником процедури електронного реверсивного аукціону гарантій виконання своїх зобов'язань шляхом перерахування коштів на спеціальний рахунок оператора електронного майданчика в обсязі, встановленому документацією електронного реверсивного аукціону.
 
13. 19-1) оператор електронного майданчика – юридична особа незалежно від її організаційно-правової форми, форми власності, місця знаходження і місця походження капіталу, державна реєстрація якої проведена на території України у встановленому законодавством порядку, яка володіє електронним майданчиком, необхідними для його функціонування програмно-апаратними засобами, досвід та кваліфікація персоналу якої дозволяють забезпечити проведення електронних реверсивних аукціонів у відповідності до цього Закону;
 
14. 26-2) регламент роботи електронного майданчика – правила, які регулюють внутрішню організацію та форми взаємодії між оператором електронного майданчика і його абонентами під час здійснення державних закупівель за процедурою електронного реверсивного аукціону. Регламент роботи електронного майданчика затверджується Уповноваженим органом;
 
15. 26-3) реєстр операторів електронних майданчиків – перелік, що містить сукупність відомостей про суб'єктів господарювання, які мають право здійснювати діяльність з організації державних закупівель за процедурою електронного реверсивного аукціону;
 
16. 31-1) торговельна сесія – частина часу роботи електронного майданчика, протягом якого учасниками електронного реверсивного аукціону подаються конкурентні заявки. Час торговельної сесії не може бути меншим ніж одна година;»;
 
17. пункт 20 викласти у такій редакції:
 
18. «20) переможець процедури закупівлі - учасник, пропозицію конкурсних торгів або цінову пропозицію якого визнано найбільш економічно вигідною та акцептовано у разі проведення торгів (конкурсних торгів), або учасник, пропозицію якого прийнято за результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника, або учасник процедури електронного реверсивного аукціону, конкурентна заявка якого на момент закінчення торговельної сесії електронного реверсивного аукціону визнана як конкурентна заявка з найнижчою ціною договору про закупівлю;»;
 
19. пункт 22 викласти у такій редакції:
 
20. 22) пов’язана особа – особа, яка відповідає будь-якій з наведених нижче ознак:
 
21. юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі, оператором електронного майданчика або контролюється таким учасником процедури закупівлі, оператором електронного майданчика або перебуває під спільним контролем з таким учасником процедури закупівлі, оператором електронного майданчика;
 
22. фізична особа або члени її сім’ї, які здійснюють контроль над учасником процедури закупівлі, оператором електронного майданчика;
 
23. службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, оператора електронного майданчика уповноважена здійснювати від імені учасника процедури закупівлі, оператора електронного майданчика юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або зупинення цивільно-правових відносин, та члени сім’ї такої службової (посадової) особи;
 
24. члени сім’ї посадової (службової) особи замовника, які здійснюють контроль над учасниками процедури закупівлі або уповноважені здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або зупинення цивільно-правових відносин.
 
25. Під здійсненням контролю слід розуміти володіння безпосередньо або через більшу кількість пов’язаних фізичних чи юридичних осіб найбільшою часткою (паєм, пакетом акцій) статутного капіталу учасника процедури закупівлі, оператора електронного майданчика або управління найбільшою кількістю голосів у керівному органі такого учасника процедури закупівлі, оператора електронного майданчика або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), яка становить не менше ніж 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі, оператора електронного майданчика.
 
26. Для фізичної особи загальна сума володіння часткою статутного капіталу учасника процедури закупівлі, оператора електронного майданчика (голосів в органі управління) визначається як загальний обсяг корпоративних прав, що належить такій фізичній особі, членам її сім’ї та юридичним особам, які контролюються такою фізичною особою або членами її сім’ї.
 
27. Для цілей цього Закону членами сім’ї вважаються подружжя, діти, батьки, рідні брати і сестри, дід, баба, онуки, усиновлювачі, усиновлені, а також інші особи за умови їх постійного проживання разом із пов’язаною особою і ведення з нею спільного господарства;
 
28. пункт 24 викласти у такій редакції:
 
29. «24) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, які закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, на участь в якій учасниками подаються пропозиції конкурсних торгів (кваліфікаційні, цінові пропозиції) або пропозиції на переговорах (у разі застосування процедури закупівлі в одного учасника), або заявки (у разі застосування процедури електронного реверсивного аукціону). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Для проведення процедури закупівлі має бути не менше двох пропозицій/заявок, крім випадків застосування замовником процедури закупівлі в одного учасника;»;
 
30. пункт 33 викласти у такій редакції:
 
31. «33) учасник процедури закупівлі (далі - учасник) – будь-яка фізична або юридична особа, яка підтвердила намір взяти участь у процедурі закупівлі шляхом подачі пропозиції конкурсних торгів, або заявки на участь в електронному реверсивному аукціоні, або цінової пропозиції, або пропозиції на переговорах під час застосування процедури закупівлі в одного учасника;»
 
32. пункт 35 викласти у такій редакції:
 
33. «35) частина предмета закупівлі (лот) - визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі учасникам дозволяється подавати пропозиції конкурсних торгів, або заявки, або цінові пропозиції, або пропозиції на переговорах у разі застосування процедури закупівлі в одного учасника. Для проведення процедури закупівлі на кожну окрему частину предмета закупівлі (лот) має бути не менше двох пропозицій або заявок (конкурентних заявок), крім випадків застосування замовником процедури закупівлі в одного учасника»;
 
34. 2) у статтю 1 додати частину 3 наступного змісту:
 
35. 3. Терміни «електронний документообіг», «електронний документ», «електронний цифровий підпис» вживаються в цьому Законі у значеннях, визначених в Законах України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг в Україні.
 
36. 3) у статті 2:
 
37. пункт 1 після слів «300 тисяч гривень» доповнити словами « ,окрім закупівель за процедурою електронного реверсивного аукціону, умови застосування якої встановлені Розділом VІІІ? цього Закону.»
 
38. 4) у статті 7:
 
39. в абзаці другому частини четвертої після слів «передбачених цим Законом» додати слова «або розміщені на веб-порталі Уповноваженого органу та на веб-сайті оператора електронного майданчика (у разі застосування процедури електронного реверсивного аукціону)»;
 
40. 5) у статті 8:
 
41. у пункті 19 частини першої:
 
42. абзац другий доповнити словами:
 
43. «, стандартної документації електронного реверсивного аукціону;»;
 
44. в абзаці четвертому слово «типового» замінити словом «примірного»;
 
45. абзац п’ятий доповнити словами:
 
46. «, порядку включення та виключення суб’єктів господарювання до Реєстру операторів електронних майданчиків та порядку його ведення, Регламенту роботи електронних майданчиків;»;
 
47. абзац дев’ятий доповнити словами:
 
48. «, оголошення про проведення процедури електронного реверсивного аукціону;»;
 
49. абзац чотирнадцятий доповнити словами:
 
50. «, рішення замовника про укладання договору про закупівлю або про відмову від укладання договору про закупівлю»;
 
51. абзац шістнадцятий доповнити словами:
 
52. «, повідомлення про відміну процедури електронного реверсивного аукціону»;
 
53. частину першу доповнити пунктом 27)
 
54. 27) здійснює державний нагляд (контроль) за діяльністю операторів електронних майданчиків з організації та проведення електронних реверсивних аукціонів.
 
55. частину другу доповнити пунктом 6)
 
56. 6) проводити перевірки діяльності операторів електронних майданчиків, у разі виявлення порушень законодавства призупиняти їх діяльність, застосовувати фінансові та адміністративні санкції, передбачені цим Законом.
 
57. у частині третій абзац п’ятий доповнити словами:
 
58. «, а у разі здійснення закупівлі за процедурою електронного реверсивного аукціону також оператору електронного майданчика.»
 
59. 6) у статті 10:
 
60. частину першу після абзацу п’ятнадцятого доповнити абзацом шістнадцятим такого змісту:
 
61. «Інформація про проведення процедури електронного реверсивного аукціону та його результатів підлягає оприлюдненню відповідно до положень Розділу VІІІ? цього Закону.».
 
62. У зв’язку з цим абзац шістнадцятий вважати відповідно абзацом сімнадцятим;
 
63. 7) у статті 12:
 
64. частину першу доповнити абзацом сьомим такого змісту:
 
65. «електронний реверсивний аукціон.»;
 
66. доповнити частиною другою такого змісту:
 
67. «У випадках, передбачених Розділом VІІІ? цього Закону, замовники не мають права відступати від проведення процедури електронного реверсивного аукціону.».
 
68. У зв’язку з цим частину другу вважати частиною третьою;
 
69. 8) частину першу статті 14 доповнити абзацом третім такого змісту:
 
70. «Інформація, що у визначених цим Законом випадках була подана у вигляді електронного документу, вважається оригіналом і має однакову юридичну силу з паперовою формою».
 
71. 9) у частині четвертій статті 18:
 
72. в абзаці першому:
 
73. число «14» замінити на число «10»;
 
74. абзац перший доповнити реченням наступного змісту:
 
75. Скарги, які стосуються порушень, що допущені під час проведення закупівлі за процедурою електронного реверсивного аукціону можуть подаватися після визначення переможця процедури електронного реверсивного аукціону, але до моменту укладення договору про закупівлю в порядку, передбаченому в статті 39-14 цього Закону.
 
76. абзац п’ятнадцятий після слів «з питань державних закупівель,» доповнити словами «оператора електронного майданчика,»;
 
77. доповнити абзацом сімнадцятим наступного змісту:
 
78. «Під час призупинення процедури електронного реверсивного аукціону оператор електронного майданчика зобов'язаний вжити заходів для автоматичного відхилення заявок за допомогою технічного обладнання та програмного забезпечення, що використовується для роботи електронного майданчика».
 
79. абзаци шістнадцятий – тридцять другий вважати абзацами сімнадцятим – тридцять третім.
 
80. 10) у статті 19:
 
81. абзац четвертий доповнити словами:
 
82. «, у разі застосування процедури електронного реверсивного аукціону зазначаються запропоновані учасниками під час торговельної сесії електронного реверсивного аукціону конкурентні заявки з найнижчою ціною договору про закупівлю;»;
 
83. абзац шостий доповнити словами:
 
84. «, дата визначення конкурентної заявки з найменшою ціною договору про закупівлю - визначення переможця процедури електронного реверсивного аукціону;»;
 
85. абзац сьомий доповнити словами:
 
86. «, дата оприлюднення та номер оголошення про проведення процедури та повідомлення про результати електронного реверсивного аукціону, розміщених відповідно до статті 39-6 цього Закону;»;
 
87. абзац дев’ятий після слів «проведення торгів» доповнити словами:
 
88. «або застосування процедури електронного реверсивного аукціону»;
 
89. частину другу доповнити словами:
 
90. «, крім випадків застосування процедури електронного реверсивного аукціону.»;
 
91. 11) статтю 24 доповнити частиною 6 наступного змісту:
 
92. «6. Особливості надання та повернення забезпечення заявки при проведенні процедури електронного реверсивного аукціону визначені в статті 39-8»;
 
93. 12) абзац перший частини першої статті 25 доповнити реченням такого змісту:
 
94. «Якщо це передбачено документацією конкурсних торгів, пропозиція конкурсних торгів може подаватися у вигляді електронного документа відповідно до цього Закону та законодавства, що регулює питання електронного документообігу та електронного цифрового підпису.»;
 
95. -1
 
96. 13) доповнити новим розділом VІІІ? такого змісту:
 
97. «Розділ VІІІ? ПРОЦЕДУРА ЕЛЕКТРОННОГО РЕВЕРСИВНОГО АУКЦІОНУ
 
98. Стаття 39-1. Загальні положення та умови застосування процедури електронного реверсивного аукціону.
 
99. 1. Процедура електронного реверсивного аукціону – процедура закупівлі, що застосовується замовником для здійснення закупівель товарів, робіт та послуг з використанням електронних майданчиків у мережі Інтернет в режимі «реального часу», з використанням електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
 
100. 2. Після опублікування оголошення про проведення процедури електронного реверсивного аукціону та ознайомлення з документацією електронного реверсивного аукціону, учасники, що зареєстровані на електронному торговельному майданчику і мають намір взяти участь в процедурі електронного реверсивного аукціону протягом встановленого строку, подають оператору електронного майданчика.
 
101. В ході торговельної сесії електронного реверсивного аукціону учасники електронного реверсивного аукціону подають оператору електронного майданчика конкурентні заявки, які містять пропозиції щодо ціни закупівлі.
 
102. За результатами проведення процедури електронного реверсивного аукціону встановлюється переможець, з яким замовник укладає договір про закупівлю.
 
103. 3. Процедура електронного реверсивного аукціону підлягає обов’язковому застосуванню замовником по товарам, роботам та послугам, які включено до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України за поданням Уповноваженого органу, якщо річна вартість предмета закупівлі таких товарів, робіт та послуг перевищує 50 000 гривень.
 
104. Перелік товарів, робіт та послуг, затверджений Кабінетом Міністрів України, та всі зміни, які вносяться до нього протягом всього строку застосування процедури електронного реверсивного аукціону для здійснення закупівель мають бути надані Уповноваженим органом оператору електронного майданчика у вигляді електронного документу, строки надання якого встановлюється Регламентом роботи електронного майданчика.
 
105. Стаття 39-2. Гарантії проведення процедури електронного реверсивного аукціону
 
106. 1. Засоби телекомунікації, які використовуються при проведенні процедури електронного реверсивного аукціону, мають бути загальнодоступними, не обмежувати участь осіб у процедурі електронного реверсивного аукціону та не обмежувати можливість замовників одержувати необхідні товари та послуги за найбільш низькими цінами.
 
107. 2. Під час проведення процедури електронного реверсивного аукціону процеси комунікації, обміну та збереження інформації повинні здійснюватись таким чином, щоб гарантувати:
 
108. 1) непорушність та конфіденційність відомостей про учасників та зміст їх заявок, за виключенням відомостей, які згідно цього Закону і прийнятих на його виконання нормативних актів підлягають оприлюдненню для проведення процедури електронного реверсивного аукціону;
 
109. 2) анонімність учасників закупівель за процедурою електронного реверсивного аукціону.
 
110. 3. Операторам електронних майданчиків забороняється:
 
111. 1) одержувати винагороду від замовників та/або Уповноваженого органу за використання електронного майданчика для забезпечення проведення процедур електронних реверсивних аукціонів;
 
112. 2) одержувати винагороду від учасників за реєстрацію на електронному майданчику, за участь в процедурі електронного реверсивного аукціону, чи за одержання інформації про закупівлю, на одержання якої учасник має право відповідно до законодавства з питань державних закупівель;
 
113. 3) перешкоджати будь-яким особам реалізовувати свої права на участь в процедурі електронного реверсивного аукціону.
 
114. 4. З учасника, з яким укладено договір про закупівлю за результатами застосування процедури електронного реверсивного аукціону, оператор електронного майданчика отримує винагороду в розмірі:
 
115. 25 (двадцять п’ять) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, якщо за результатами проведення процедури електронного реверсивного аукціону вартість предмету закупівлі склала до 300 000 грн.
 
116. 50 (п’ятдесят) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, якщо за результатами проведення процедури електронного реверсивного аукціону вартість предмету закупівлі перевищує 300 000,00 грн.
 
117. 5. Оператор електронного майданчика зобов’язаний забезпечити його належне функціонування, зокрема, безперебійність його роботи при проведенні електронних реверсивних аукціонів, рівний доступ учасників до участі у ньому, а також виконання дій, передбачених статтею 39-14 цього Закону.
 
118. Стаття 39-3. Електронний документообіг у процедурі електронного реверсивного аукціону
 
119. 1. Уся інформація, документація та оголошення пов’язані з проведенням процедур електронних реверсивних аукціонів, направляються замовниками, учасниками, Уповноваженим органом, Державною казначейською службою України, Антимонопольним комітетом України, іншими органами державної влади, на які покладено здійснення функцій контролю в сфері державних закупівель, операторами електронних майданчиків у вигляді електронних документів .
 
120. 2. Відповідальність за достовірність інформації, яка міститься у електронних документах, покладається на підприємства, установи, організації та фізичних осіб - суб’єктів підприємницької діяльності від імені яких діє підписувач електронних документів – фізична особа чи представник.
 
121. 3. Під час реєстрації на електронному майданчику повноваження представників осіб, визначених в частині першій цієї статті, для засвідчення власним електронним цифровим підписом, повинні бути підтверджені у спосіб, встановлений Регламентом роботи електронних майданчиків, та з урахуванням вимог чинного законодавства, що регулює питання застосування електронного цифрового підпису.
 
122. 4. Усі документи, відомості, інформація, що пов’язані з проведенням державних закупівель за процедурою електронного реверсивного аукціону підлягають зберіганню операторами електронних майданчиків у відповідності до Регламенту роботи електронних майданчиків та чинного законодавства.
 
123. Стаття 39-4. Відбір операторів електронних майданчиків.
 
124. 1. Вимоги до операторів електронних майданчиків, їх кількість, порядок конкурсного відбору та період, на який здійснюється такий відбір визначаються Уповноваженим органом.
 
125. 2. Оператори електронних майданчиків, які пройшли конкурсний відбір, повинні бути внесені Уповноваженим органом до Реєстру операторів електронних майданчиків.
 
126. Відомості про операторів електронних майданчиків, унесених до Реєстру, розміщуються на веб-порталі Уповноваженого органу.
 
127. 3. Виключення операторів електронних майданчиків з Реєстру здійснюється:
 
128. -за заявою оператора електронного майданчика;
 
129. -у разі припинення юридичної особи - оператора електронного майданчика;
 
130. -у випадку застосування Уповноваженим органом санкцій, передбачених правилами частини 5 статті 39-15 цього Закону.
 
131. Стаття 39-5. Реєстрація на електронних майданчиках
 
132. 1. Для забезпечення доступу замовників та учасників закупівель до процедури електронного реверсивного аукціону та для забезпечення доступу Уповноваженого органу, Державної казначейської служби України, Антимонопольного комітету України, інших органаів державної влади, на які покладено здійснення функцій контролю в сфері державних закупівель, до інформації про процедуру електронного реверсивного аукціону, оператор електронного майданчика здійснює реєстрацію вказаних осіб на електронному майданчику.
 
133. 2. Для проведення реєстрації осіб, які бажають стати замовниками або учасниками процедури електронного реверсивного аукціону, такі особи надають оператору електронного майданчика реєстраційні дані у вигляді документів на папері або, за бажанням особи, у вигляді електронних документів.
 
134. Вимоги до обсягу реєстраційних данних, що мають бути внесені до такого документу та інструкції щодо їх заповнення розробляє та затверджує Уповноважений орган у вигляді додатків до Регламенту роботи електронного майданчика.
 
135. 3. Реєстрація на електронному майданчику Уповноваженого органу, Державної казначейської служби України, Антимонопольного комітету України, інших органів влади, якщо реєстрація останніх передбачена чинним законодавством, здійснюється шляхом подання оператору електронного майданчика реєстраційних даних у вигляді електронних документів.
 
136. Вимоги до обсягу реєстраційних данних, що мають бути внесені до такого документу та інструкції щодо їх заповнення розробляє та затверджує Уповноважений орган у вигляді додатків до Регламенту роботи електронного майданчика.
 
137. 4. Оператор електронного майданчика зобов’язаний оприлюднити на власному веб-сайті витяг з Регламенту роботи електронного майданчика, в тій його частині, яка містить інформацію щодо встановлених Уповноваженим органом вимог до обсягу реєстраційних данних, що мають бути подані особою для реєстрації на електронному майданчику, та інструкції щодо їх заповнення
 
138. 5. Документи та відомості, що надаються для реєстрації на електронному майданчику повинні бути чинними на день подання оператору електронного майданчика.
 
139. 6. У строк, що не перевищує 10 робочих днів із дня надходження документів, необхідних для реєстрації на електронному майданчику, оператор електронного майданчика зобов’язаний зареєструвати цю особу або відмовити їй у реєстрації з підстав, передбачених частиною 6 цієї статті, а також направити повідомлення про прийняте рішення особі, що подала документи на реєстрацію.
 
140. 7. Оператор електронного майданчика зобов’язаний відмовити у реєстрації особі у випадку ненадання або неповного надання всього обсягу реєстраційних даних, встановленого реєстраційних, передбачених Регламентом роботи електронних майданчиків, або надання документів, що не відповідають вимогам, встановленим Регламентом.
 
141. 8. При прийнятті оператором електронного майданчика рішення про відмову у реєстрації особи на електронному майданчику, передбаченого частиною 6 цієї статті, повідомлення повинно також містити вказівку на підставу прийняття такого рішення, у тому числі вказівку на відсутні документи і відомості чи документи та відомості, що не відповідають вимогам законодавства України. Після усунення вказаних підстав особа вправі повторно надати документи та відомості для реєстрації на електронному майданчику.
 
142. 9. Відмова від реєстрації осіб на електронному майданчику з інших підстав, за виключенням передбачених частиною 6 цієї статті випадків, забороняється.
 
143. 10. Реєстрація осіб на електронному майданчику здійснюється строком на один рік з дня направлення оператором електронного майданчика особі, що реєструється, електронного документу, що містить повідомлення про прийняте рішення про її реєстрацію на електронному майданчику та про одержання статусу абонента. По закінченні річного терміну абонент, який бажає продовжити роботу на електронному майданчику, повинен повторно пройти реєстрацію.
 
144. 11. У разі внесення змін до документів та відомостей, що надавалися абонентами при реєстрації на електронному майданчику, їх заміни або припинення строку дії, такі абоненти повинні протягом одного робочого дня надати оператору електронного майданчика нові документи та відомості, повідомлення про припинення строку дії вказаних документів.
 
145. 12. Відповідальність за достовірність інформації, що міститься у документах і відомостях, які надаються для реєстрації на електронному майданчику та надаються у відповідності до частини 10 цієї статті, за дії, вчинені на підставі даних документів і відомостей, за невчасне повідомлення оператора електронного майданчика про внесення змін в документи та відомості, що надаються для реєстрації на електронному майданчику, заміну або припинення дії вказаних документів, несуть особи, які надали такі документи та відомості.
 
146. 13. Протягом п’яти робочих днів з моменту надходження передбачених частиною 10 цієї статті документів та відомостей оператор електронного майданчика зобов’язаний забезпечити розміщення на електронному майданчику нових документів та відомостей або внесення змін у надані для проведення реєстрації документи і відомості із вказівкою дати і часу надходження вказаних документів та відомостей. При цьому оператор електронного майданчика не перевіряє на достовірність інформації, що міститься у нових документах та відомостях, а також внесених змін у документи та відомості на відповідність вимогам, встановлених законодавством України.
 
147. 14. Порядок ведення реєстру абонентів операторами електронних майданчиків, а також особливості обміну інформацією, пов’язану з проведенням процедур електронних реверсивних аукціонів, між особами, визначеними в частині першій статті 39-3 цього Закону, визначаються Уповноваженим органом в Регламенті роботи електронних майданчиків.
 
148. Стаття 39-6. Інформування про проведення процедури електронного реверсивного аукціону
 
149. 1. Оголошення про проведення закупівлі за процедурою електронного реверсивного аукціону та документація електронного реверсивного аукціону може бути направлене замовником будь-якому оператору електронного майданчика, що включений до Реєстру операторів електронних майданчиків, у вигляді електронного документу для безоплатного розміщення на веб-сайті оператора електронного майданчика та на веб-порталі Уповноваженого органу.
 
150. 2. Оголошення про проведення закупівлі за процедурою електронного реверсивного аукціону та документація електронного реверсивного аукціону повинна бути доступними для ознайомлення будь-якій особі на безоплатній основі протягом всієї процедури електронного реверсивного аукціону.
 
151. 3. Строк для подання заявок на участь в закупівлі за процедурою електронного реверсивного аукціону має становити не менше ніж 10 (десять) робочих днів з дня розміщення оголошення про проведення закупівлі за процедурою електронного реверсивного аукціону на веб-сайті оператора електронного майданчика та веб-порталі Уповноваженого органу.
 
152. 4. Повідомлення про внесення змін до документації електронного реверсивного аукціону у відповідності до пункту 2 статті 39-7 направляється замовником оператору електронного майданчика у вигляді електронного документу для безоплатного розміщення на веб-сайті оператора електронного майданчика та на веб-порталі Уповноваженого органу в день прийняття рішення про внесення таких змін.
 
153. 5. Повідомлення про продовження строку подання заявок у відповідності до пункту 6 статті 39-9 направляється замовником оператору електронного майданчика у вигляді електронного документу для безоплатного розміщення на веб-сайті оператора електронного майданчика та на веб-порталі Уповноваженого органу в день прийняття рішення про продовження такого строку.
 
154. 6. Повідомлення про продовження терміну дії заявок у відповідності до пункту 7 статті 39-9 направляється замовником оператору електронного майданчика у вигляді електронного документу для безоплатного розміщення на веб-сайті оператора електронного майданчика та на веб-порталі Уповноваженого органу в день прийняття рішення про продовження такого терміну.
 
155. 7. Повідомлення про відміну процедури електронного реверсивного аукціону направляється замовником оператору електронного майданчика у вигляді електронного документу для безоплатного розміщення на веб-сайті оператора електронного майданчика та на веб-порталі Уповноваженого органу в день прийняття рішення про відміну процедури електронного реверсивного аукціону.
 
156. 8. Повідомлення про результат електронного реверсивного аукціону направляється замовником оператору електронного майданчика у вигляді електронного документу для безоплатного розміщення на веб-сайті оператора електронного майданчика та на веб-порталі Уповноваженого органу не пізніше робочого дня, наступного за днем укладання договору про закупівлю.
 
157. 9. Оголошення та повідомлення, зазначені в пунктах 1, 4-8 цієї статті розміщуються оператором електронного майданчика на веб-сайті оператора електронного майданчика та на веб-порталі Уповноваженого органу протягом 3 (трьох) годин з моменту отримання.
 
158. Стаття 39-7. Надання запитів та роз’яснень щодо документації електронного реверсивного аукціону та внесення змін до неї
 
159. 1. Учасник, який ознайомився з документацію електронного реверсивного аукціону, має право не пізніше ніж за 3 (трьох) робочих днів до закінчення строку подання заявок звернутися до замовника з вимогою про надання роз’яснень щодо документації електронного реверсивного аукціону. Такий запит формується і надсилається оператору електронного майданчика у вигляді електронного документу. Оператор електронного майданчика, який отримав запит від учасника, в той же день направляє замовнику електронний документ з копією запиту учасника у формі, що виключає можливість ідентифікації учасника. Замовник, у строк, що не повинен перевищувати трьох робочих днів з дати отримання запиту від оператора електронного майданчику, зобов’язаний надіслати останньому електронний документ з текстом роз’яснень, а оператор електронного майданчика повинен в той же день направити учаснику електронний документ з копією роз’яснень замовника, у формі, що виключає можливість ідентифікації замовника. Текст роз’яснень має бути в той же день розміщений оператором електронного майданчика на веб-сайті оператора електронного майданчика та веб-порталі Уповноваженого органу.
 
160. 2. В межах строку, встановленого в оголошенні про проведення процедури закупівлі для подання заявок, Замовник має право з власної ініціативи чи за результатами запитів внести зміни до документації електронного реверсивного аукціону, продовживши строк подання заявок не менше ніж на сім робочих днів.
 
161. 3. Рішення замовника про внесення змін до документації електронного реверсивного аукціону оприлюднюється відповідно до статті 39-6 цього Закону.
 
162. Стаття 39-8. Забезпечення заявки
 
163. 1. Замовник зобов’язаний в оголошенні про проведення електронного реверсивного аукціону та документації електронного реверсивного аукціону прописати вимогу щодо надання забезпечення заявки, яке здійснюється шляхом перерахування коштів на спеціальний рахунок оператора електронного майданчика (чи блокуванням раніш перерахованих коштів) у розмірі від одного до п’яти відсотків початкової вартості предмета закупівлі або початкової вартості лоту, якщо замовник у документації електронного реверсивного аукціону визначає лоти.
 
164. Забезпечення заявки повинно бути внесено учасником не пізніше, ніж за один робочий день до кінцевого терміну подачі заявок.
 
165. 2. Строк, на який надається забезпечення заявки, визначається замовником в оголошенні та документації електронного реверсивного аукціону, але не може бути меншим за термін дії заявки.
 
166. 3. Кошти, які надані в якості забезпечення заявки, не повертаються оператором електронного майданчика учаснику у разі:
 
167. 1) відкликання заявки учасником електронного реверсивного аукціону після закінчення строку її подання;
 
168. 2) відмови замовником переможцю (або іншому учаснику, у разі відмови переможця процедури електронного реверсивного аукціону) в укладанні договору;
 
169. 3) встановлення фактів надання учасником недостовірної інформації або безпосередньої участі учасника в діях, що стали підставами для відміни процедури електронного реверсивного аукціону або визнання її такою, що не відбулася;
 
170. 4) відмови учасника, який став переможцем процедури електронного реверсивного аукціону (або іншого учасника електронного реверсивного договору, у разі відмови учасника, який став переможцем процедури електронного реверсивного аукціону) від укладення договору про закупівлю на умовах, викладених в документації електронного реверсивного аукціону;
 
171. 5) ненадання учасником, з яким укладено договір про закупівлю, забезпечення виконання такого договору, якщо надання такого забезпечення передбачено документацією електронного реверсивного аукціону.
 
172. 4. Оператор електронного майданчика повинен повернути забезпечення заявки учаснику електронного реверсивного аукціону протягом трьох банківських днів з дня настання підстави для повернення забезпечення заявки у разі:
 
173. 1) відхилення заявки учасника електронного реверсивного аукціону внаслідок її невідповідності умовам, викладеним в документації електронного реверсивного аукціону
 
174. 2) відкликання учасником електронного реверсивного аукціону заявки до закінчення строку її подання;
 
175. 3) укладення договору про закупівлю з учасником електронного реверсивного аукціону;
 
176. 4) закінчення строку, на який було надане забезпечення заявки;
 
177. 5) відміни процедури електронного реверсивного аукціону.
 
178. 5. Частина коштів, що надійшли як забезпечення заявки (у разі якщо вони не повертаються учаснику) протягом п’яти робочих днів з дня настання підстав, у розмірі, що дорівнює 25 (двадцяти п’яти) неоподатковуваним мінімумам доходів громадян, залишаються у відповідного оператора електронного майданчика в якості компенсації його витрат, решта – підлягає перерахуванню до відповідного бюджету.
 
179. Стаття 39-9. Порядок подання заявок
 
180. 1. Заявка подається учасником замовнику через оператора електронного майданчика, визначеного в оголошенні про проведення електронного реверсивного аукціону.
 
181. 2. В одній процедурі електронного реверсивного аукціону кожен учасник має право подати тільки одну заявку щодо предмету закупівлі або по одній заявці щодо окремого лоту.
 
182. 3. Учасник протягом одного робочого дня з дня подання заявки отримує від оператора електронного майданчика підтвердження надходження заявки із зазначенням дати та часу надходження заявки.
 
183. 4. Реєстр підтвержених та відхилених заявок повинен вестись оператором електронного майданчику, який повинен у день закінчення терміну подачи заявок оприлюднити на веб-сайті елктронного майданчика та веб-порталі Уповноваженого органу інформацію про кількість підтвержених та відхилених заявок.
 
184. 5. Якщо після внесення замовником змін до проекту договору про закупівлю, що міститься у документації електронного реверсивного аукціону, до закінчення часу подання заявок учасник не відкликав свою заявку, то вважається, що такий учасник погоджується укласти договір про закупівлю на умовах, викладених у новій редакції проекту договору про закупівлю
 
185. 6. В межах строку, встановленого в оголошенні про проведення закупівлі за процедурою електронного реверсивного аукціону для подання заявок, замовник може прийняти рішення про подовження такого строку.
 
186. Рішення про подовження строку подання заявок оприлюднюється відповідно до статті 39-6 цього Закону.
 
187. 7. Заявки діють протягом зазначеного у документації електронного реверсивного аукціону строку.
 
188. До закінчення цього строку замовник має право надіслати оператору електронного майданчику електронний документ з пропозицією до учасників щодо продовження терміну дії заявок.
 
189. Пропозиція замовника про продовження терміну дії заявок оприлюднюється відповідно до статті 39-6 цього Закону.
 
190. З моменту оприлюднення пропозиції замовника щодо продовження строку заявки учасник має право:
 
191. 1) відхилити таку пропозицію, не втрачаючи при цьому наданого ним забезпечення заявки;
 
192. 2) погодитися із пропозицією та продовжити строк дії поданої ним заявки та строк, на який надане забезпечення заявки.
 
193. Про своє рішення учасник повідомляє оператора електронного майданчика шляхом надсилання останньому електронного документу з відповідною інформацією.
 
194. Продовження строку дії заявки продовжує строк, на який надається забезпечення заявки.
 
195. 8. Учасник, у будь-який момент до закінчення строку подання заявок, має право направити оператору електронного майданчика електронний документ з інформацією про внесення змін у заявку або про її відкликання без втрати забезпечення заявки. Такі зміни чи відкликання заявки враховуються оператором електронного майданчика, у разі якщо вони отримані до закінчення строку подання заявок.
 
196. Стаття 39-10. Забезпечення виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення процедури електронного реверсивного аукціону.
 
197. 1. Забезпечення виконання договору про закупівлю визначається статтею 26 цього Закону з урахуванням особливостей, встановлених цією статтею.
 
198. 2. Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення процедури електронного реверсивного аукціону, не може перевищувати 20 відсотків вартості такого договору.
 
199. Стаття 39-11. Відхилення заявки
 
200. 1. Оператор електронного майданчика відхиляє заявку у разі, якщо:
 
201. 1) заявка подана учасником після закінчення строку подання заявок, встановленого замовником;
 
202. 2) учасник у терміни, встановлені правилами частині 1 статті 39-8, не вніс забезпечення заявки.
 
203. 3) заявка подана з порушенням вимог, встановлених частиною 2 статті 39-9 цього Закону.
 
204. Стаття 39-12. Відміна процедури електронного реверсивного аукціону.
 
205. 1. Замовник відміняє процедуру електронного реверсивного аукціону у разі:
 
206. 1) порушення порядку розміщення інформації про закупівлю на веб-порталі Уповноваженого органу та/або на веб-сайті оператора електронного майданчика;
 
207. 2) надходження заявки лише від одного учасника або відсутність заявок щодо участі в процедурі електронного реверсивного аукціону;
 
208. 3) відхилення всіх заявок у відповідності з правилами статті 39-11 цього Закону;
 
209. 4) якщо протягом торговельної сесії електронного реверсивного аукціону жоден з учасників не подав конкурентну заявку;
 
210. 5) якщо після проведення всіх заходів, що передбачені правилами статті 39-14, не був укладений договір про закупівлю з жодним з учасників;
 
211. 6) здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок непереборної сили.
 
212. 2. Процедура електронного реверсивного аукціону може бути відмінена частково (за лотом) з підстав, визначених у частині першій цієї статті.
 
213. 3. Рішення замовника про відміну процедури електронного реверсивного аукціону оприлюднюється відповідно до статті 39-6 цього Закону.
 
214. Стаття 39-13. Торговельна сесія та результати електронного реверсивного аукціону.
 
215. 1. Проведення торговельної сесії електронного реверсивного аукціону відбувається в робочий день, наступний за днем, визначеним замовником як кінцевий термін подання заявок.
 
216. Точний час початку торговельної сесії та її проміжок визначається замовником в оголошенні та документації електронного реверсивного аукціону.
 
217. 2. Крок торговельної сесії електронного реверсивного аукціону становить від 0,1 до 1 відсотка від очікуваної вартості предмета закупівлі або очікуваної вартості окремого лоту (у разі визначення лоту).
 
218. 3. При проведенні торговельної сесії електронного реверсивного аукціону учасники, заявки яких не відхилені оператором електронного майданчику з підстав, викладених в п.1 статті 39-11 цього Закону, подають конкурентні заявки, які передбачають пониження поточної мінімальної ціни договору про закупівлю на величину у межах одного чи декількох кроків електронного реверсивного аукціону.
 
219. Перша конкурентна заявка учасника може дорівнювати початковій вартості договору про закупівлю або початковій вартості окремого лоту (у разі визначення лоту) або може бути зменшена на крок чи декілька кроків.
 
220. 4. Учасник не має права подавати конкурентну заявку, що є більшою за конкурентної заявки, які подані таким учасником раніше, а також конкурентну заявку, що дорівнює нулю;
 
221. 5. Від початку проведення торговельної сесії електронного реверсивного аукціону до закінчення строку подання конкурентних заявок на електронний майданчик обов’язково повинні бути вказані усі конкурентні заявки і час їх надходження, а також час, що залишився до закінчення строку подання конкурентних заявок.
 
222. 6. Якщо протягом торгової сесії жодної конкурентної заявки щодо більш низької ціни договору про закупівлю не надійшло, торговельна сесія електронного реверсивного аукціону автоматично, за допомогою програмних і технічних засобів, що забезпечують його проведення, закінчується.
 
223. 8. Конкурентна заявка учасника, яка є найнижчою на час закінчення торговельної сесії електронного реверсивного аукціону є підставою для визнання такого учасника переможцем процедури електронного реверсивного аукціону.
 
224. 9. Під час проведення торговельної сесії електронного реверсивного аукціону оператор електронного майданчика зобов’язаний автоматично відхилити конкурентну заявку в момент її надходження, якщо вона не відповідає вимогам, передбачених цією статтею.
 
225. 10. Відхилення оператором електронного майданчика конкурентних заявок з інших підстав, ніж передбачені частиною 9 цієї статті, забороняється.
 
226. 11. У разі, якщо значення конкурентних заявок двох або більше учасників рівні, кращою визнається конкурентна заявка, яка надійшла раніше.
 
227. 12. Повідомлення про відміну процедури електронного реверсивного аукціону розміщується оператором електронного майданчика у строки, передбачені статтею 39-6 цього Закону.
 
228. 13. Будь-який учасник після закінчення процедури електронного реверсивного аукціону має право направити оператору електронного майданчика електронний документ, що містить запит щодо роз’яснення результатів електронного реверсивного аукціону. Оператор електронного майданчика протягом 2 робочих днів з дня надходження такого запиту зобов’язаний направити учаснику електронний документ з текстом відповідного роз’яснення.
 
229. Стаття 39-14.- Укладення договору про закупівлю
 
230. 1. В термін, що не перевищує 3 (три) години з момента закінчення торговельної сесії електронного реверсивного аукціону, оператор електронного майданчика надає замовнику всю інформацію про учасника, якого визнано переможцем процедури електронного реверсивного аукціону (або про інших учасників, у разі відмови переможця процедури електронного реверсивного аукціону від укладання договору про закупівлю), зміст його заявки та останнє значення його конкурентноі заявки, що подана під час проведення торговельної сесії електронного реверсивного аукціону
 
231. 2. Після отримання інформації про учасника замовник повинен розглянути її на відповідність умовам, викладеним в оголошенні про проведення закупівлі за процедурою електронного реверсивного аукціону та в документації електронного реверсивного аукціону.
 
232. 3. За наслідками розгляду інформації замовник, в термін, що не перевищує 5 (п’яти) робочих днів з дати її отримання, повинен прийняти рішення про укладання договору про закупівлю з переможцем процедури електронного реверсивного аукціону (або іншим учасником, у разі відмови переможця процедури електронного реверсивного аукціону від укладання договору про закупівлю) або про відмову від укладання договору про закупівлю.
 
233. Рішення замовника в день його прийняття надсилається оператору електронного майданчика у вигляді електронного документу.
 
234. Замовник приймає рішення про відмову в укладанні договору про закупівлю відповідно до вимог пунктів 1-6 та 8 частини 1 статті 17 цього Закону». Вказаний перелік підстав є вичерпним.
 
235. Рішення замовника про відмову від укладання договору про закупівлю тягне за собою наслідки, аналогічні наслідкам, що виникають у разі відмови учасника процедури електронного реверсивного аукціону від укладання договору.
 
236. 4.До прийняття рішення про укладання договору про закупівлю або про відмову від укладання договору про закупівлю замовник має право звернутися за підтвердженням інформації або отримання додаткової інформації про переможця процедури електронного реверсивного аукціону (або іншого учасника, у разі відмови переможця процедури електронного реверсивного аукціону від укладання договору про закупівлю), до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
 
237. 5. Оператор електронного майданчика забезпечує передачу електронного документу, що містить рішення замовника про укладання договору про закупівлю або про відмову від укладання договору про закупівлю, відповідному учаснику електронного реверсивного аукціону протягом 3 (трьох) годин з моменту його отримання.
 
238. 6. Учасник протягом 2 (двох) робочих днів з дня отримання рішення замовника про укладання договору, зобов’язаний створити електронний документ, що містить договір про закупівлю на умовах, викладених у документації електронного реверсивного аукціону.
 
239. У разі, якщо за умовами договору здійснюється закупівля більш ніж однієї позиції товару, робіт чи послуг, початкова вартість кожної позиції повинна бути зменшена пропорційно співвідношенню початкової вартості предмета закупівлі, вказаній в документації електронного реверсивного аукціону та вартості, що вказана в конкурентній заявці учасника, якого визнано переможцем процедури електронного реверсивного аукціону (або іншого учасника, у разі відмови переможця процедури електронного реверсивного аукціону від укладання договору про закупівлю).
 
240. Договір про закупівлю у вигляді електронного документу після накладання електронного цифрового підпису надсилається переможцем процедури електронного реверсивного аукціону (або іншим учасником, у разі відмови переможця процедури електронного реверсивного аукціону від укладання договору про закупівлю) оператору електронного майданчика.
 
241. 7. Оператор електронного майданчика забезпечує передачу електронного документу, що містить договір про закупівлю замовнику протягом 3 (трьох) годин з моменту його отримання.
 
242. 8. Замовник електронного реверсивного аукціону протягом 2 (двох) робочих днів з дня отримання електронного документу, що містить договір про закупівлю після накладання електронного цифрового підпису надсилається замовником оператору електронного майданчика.
 
243. 9. Оператор електронного майданчика, що отримав від замовника електронний документ, що містить договір про закупівлю оприлюднює звіт про результати закупівлі за процедурою електронного реверсивного аукціону на власному веб-сайті та веб-порталі Уповноваженого органу.
 
244. 10. У разі, якщо у межах строку, вказаного у частині 6 цієї статті, від учасника – переможця процедури електронного реверсивного аукціону (або іншого учасника, у разі відмови переможця процедури електронного реверсивного аукціону) не надійшов електронний документ з текстом договору про закупівлю, вважається, що такий учасник відмовився від укладення договору про закупівлю.
 
245. 11. У разі відмови переможця процедури електронного реверсивного аукціону від укладення договору про закупівлю або у разі отримання рішення замовника про відмову від укладання договору, оператор електронного майданчика зобов’язаний протягом 3 (трьох) годин з моменту отримання відповідної інформації, створити відповідне інформаційне повідомлення у вигляді електронного документу та надіслати його Уповноваженому органу, замовнику та учасникам, пропозиції яких на час закінчення торговельної сесії електронного реверсивного аукціону посіли друге, третє і четверте місця.
 
246. 12. У разі відмови переможця процедури електронного реверсивного аукціону від укладення договору про закупівлю або у разі прийняття замовником рішення про відмову від укладання договору з переможцем процедури електронного реверсивного аукціону, оператор електронного майданчика почергово, починаючи з учасника, що посів друге місце за результатами електронного реверсивного аукціону, послідовно надає замовнику всю інформацію про учасників, які посіли місця з другого по четверте, зміст їх заявок та останнє значення їх конкурентних заявок, встановлених на торговельній сесії електронного реверсивного аукціону.
 
247. Подальші дії замовника, учасників електронного реверсивного аукціону та оператора електронного майданчика повинні відповідати правилам пунктів 2 – 12 цієї статті.
 
248. Стаття 39-15. Державний нагляд (контроль) за діяльністю операторів електронних майданчиків.
 
249. 1. Діяльність операторів електронних майданчиків з організації та проведення електронних реверсивних аукціонів підлягає державного нагляду (контролю).
 
250. 2. Уповноважений орган здійснює державний нагляд (контроль) за діяльністю операторів електронних майданчиків з метою виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства у сфері державних закупівель та забезпечення інтересів замовників та учасників закупівель за процедурою електронного реверсивного аукціону.
 
251. Державний нагляд (контроль) здійснюється щодо:
 
252. - додержання операторами електронних майданчиків вимог Регламенту роботи електронних майданчиків;
 
253. - додержання операторами електронних майданчиків вимог, встановлених рішеннями Уповноваженого органу з питань складання та подання обов'язкової звітності за наслідками діяльності з організації та проведення електронних реверсивних аукціонів.
 
254. 3. Для цілей цього закону заходами державного нагляду (контролю) є перевірки, що проводяться за письмовим рішенням керівника Уповноваженого органу чи його заступника.
 
255. Підготовка до перевірки, її проведення та оформлення результатів мають відповідати чинному законодавству, що регулює питання здійснення державного нагляду (контролю).
 
256. Підставами для здійснення Уповноваженим органом заходів державного нагляду (контролю) є:
 
257. звернення фізичних та юридичних осіб про необґрунтовану відмову операторів електронних майданчиків від організації та проведення електронного реверсивного аукціону;
 
258. виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених у документах обов'язкової звітності, поданих операторами електронних майданчиків;
 
259. неподання у встановлений термін операторами електронних майданчиків обов'язкової звітності без поважних причин, а також письмових пояснень про причини, які перешкоджали поданню таких документів;
 
260. перевірка виконання операторами електронних майданчиків приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих Уповноваженим органом за результатами попередніх перевірок.
 
261. 4. Уповноважений орган за письмовим рішенням керівника чи його заступника призупиняє діяльність операторів електронних майданчиків з організації та проведення електронних реверсивних аукціонів у разі:
 
262. - виникнення у операторів електронних майданчиків податкової заборгованості;
 
263. - неподання без поважних причин у встановлений термін операторами електронних майданчиків звітності за наслідками діяльності з організації та проведення електронних реверсивних аукціонів, що є обов'язковою відповідно до рішень Уповноваженого органу.
 
264. Інформація про призупинення діяльність операторів електронних майданчиків з організації та проведення електронних реверсивних аукціонів та відповідне рішення керівника Уповноваженого органу чи його заступника розміщуються на веб-порталі Уповноваженого органу протягом одного робочого дня з дня прийняття такого рішення.
 
265. 5. За рішенням керівника Уповноваженого органу чи його заступника застосовує до операторів електронних майданчиків фінансові та адміністративні санкції, а саме:
 
266. -у разі одноразової необґрунтованої відмови від проведення реєстрації осіб, які бажають стати замовниками або учасниками процедури електронного реверсивного аукціону оператори електронних майданчиків сплачують штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
 
267. -у разі порушення Регламенту роботи електронних майданчиків їх оператори сплачують штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Санкція, передбачена в цьому пункті, застосовується окремо щодо кожного випадку порушення.
 
268. -у разі одноразової необґрунтованої відмови від організації та проведення електронного реверсивного аукціону оператори електронних майданчиків сплачують штраф у розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
 
269. -у разі повторної необґрунтованої відмови від організації та проведення електронного реверсивного аукціону оператори електронних майданчиків сплачують штраф у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та підлягають виключенню з Реєстру операторів електронних майданчиків.
 
270. 6. Санкції, передбачені пунктом 5 цієї статті, застосовуються у безспірному порядку.
 
271. 7. Рішення Уповноваженого органу щодо застосування санкцій, передбачених частиною 5 цієї статті, може бути оскаржене до господарського суду.
 
272. 8. У разі виключення оператора електронного майданчика з Реєстру операторів електронних майданчиків він зобов’язаний протягом 3 робочих днів після прийняття відповідного рішення Уповноваженого органу повернути учасникам кошти, отримані в якості забезпечення заявки.
 
273. Електронні аукціони на електронному майданчику оператора, якого виключено з Реєстру, і результати яких на дату прийняття рішення Уповноваженого органу не встановлені, підлягають відміні замовниками.
 
274. У разі виключення оператора електронного майданчика з Реєстру операторів електронних майданчиків усі документи, відомості, інформація, що пов’язані з проведенням державних закупівель за процедурою електронного реверсивного аукціону, підлягають передачі Уповноваженому органу в порядку, передбаченому Регламентом роботи електронного майданчика.
 
275. 14) у статті 40:
 
276. у частині першій:
 
277. абзац перший викласти в наступній редакції :
 
278. 1. «Договір про закупівлю укладається в паперовій формі, а у випадку здійснення закупівель за процедурою електронного реверсивного аукціону – у формі електронного документа, відповідно до положень Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг в Україні» з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
 
279. в абзаці другому слово «Типовий» замінити словом «Примірний»;
 
280. доповнити частиною шість такого змісту:
 
281. «6. Бюджетні зобов’язання, що випливають з договору про закупівлю, укладеного в формі електронного документу, підлягають реєстрації та обліку Державною казначейською службою України на загальних підставах. Для реєстрації таких договорів про закупівлю службові (посадові) особи Державної казначейської служби України використовують власний електронний цифровий підпис»
 
282. 15) у частині першій статті 42
 
283. слова «та абзацом першим частини третьої статті 39 цього Закону» замінити словами «, абзацом першим частини третьої статті 39 та статтею 39-14 цього Закону.»
 
284. 16) статтю 43 доповнити частиною 2 наступного змісту:
 
285. «2. За порушення законодавства про електронний документообіг та про електронний цифровий підпис, у разі застосування процедур закупівель, передбачених розділом VІІІ-1 цього Закону, особи, винні у такому порушенні, несуть відповідальність згідно з законодавством».
 
286. ІІ. Прикінцеві положення
 
287. 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування та вводиться в дію через шість місяців з дня його опублікування.
 
288. 2. До приведення законодавства України у відповідність із цим Законом закони та інші нормативно-правові акти застосовуються у частині, що не суперечить цьому Закону.
 
289. 3. Кабінету Міністрів України у термін 60 днів з дати набрання чинності цим Законом:
 
290. привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
 
291. забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом;
 
292. забезпечити прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації положень цього Закону.
 
293. підготувати пропозиції щодо внесення змін до Кримінального кодексу та Кодексу про адміністративні правопорушення щодо встановлення та посилення відповідальності посадових осіб операторів електронних майданчиків та замовників;
 
294. підготувати пропозиції щодо внесення змін до Податкового кодексу України щодо режиму оподаткування коштів, які надходять на рахунки операторів електронних майданчиків у якості забезпечення заявок на участь в електронному аукціоні.