Кількість абзаців - 93 Розмітка (ліва колонка)


Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо Гарантійного фонду виконання зобов'язань за складськими документами на зерно) (Друге читання)

0. Проект
 
1. ЗАКОНУ УКРАЇНИ
 
2. “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” (щодо Гарантійного фонду виконання зобов’язань за складськими документами на зерно)
 
3. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
4. І. Внести до Закону України "Про зерно та ринок зерна в Україні" (37-15) (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., N 35, ст. 258) такі зміни:
 
5. 1) Розділ І ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
 
6. Стаття 1. Визначення термінів
 
7. статтю 1 доповнити пунктами наступного змісту:
 
8. "2-1) Неспроможність зернового складу - неможливість виконання зерновим складом, що є учасником (тимчасовим учасником) Гарантійного фонду виконання зобов’язань за складськими документами на зерно, зобов’язань, що випливають із складських документів на зерно та договорів складського зберігання зерна, через відсутність необхідної кількості зерна та/або відсутність зерна виду, класу і якості, зазначеного у складському документі на зерно та договорі складського зберігання зерна. ";
 
9. "2-2) Гарантійний фонд виконання зобов’язань за складськими документами на зерно - юридична особа, створена з метою забезпечення та захисту прав та законних інтересів володільців складських документів на зерно у випадку неспроможності зернового складу";
 
10. - пункт 15 викласти в наступній редакції:
 
11. "15) зерновий склад - юридична особа, що має на праві власності зерносховище, є учасником (тимчасовим учасником) системи гарантування виконання зобов’язань за складськими документами на зерно та має сертифікат на відповідність послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки; ";
 
12. - доповнити пунктом 23-1 наступного змісту:
 
13. "23-1) система гарантування виконання зобов’язань за складськими документами на зерно - комплекс організаційно-правових заходів, що направлені на захист прав та законних інтересів володільців складських документів на зерно у випадку невиконання зерновим складом зобов’язань за складськими документами на зерно; «
 
14. 2) Розділ ІІ СУБ'ЄКТИ РИНКУ ЗЕРНА
 
15. Стаття 5. Суб'єкти ринку зерна
 
16. статтю 5 доповнити новим абзацом наступного змісту:
 
17. «Гарантійний фонд виконання зобов’язань за складськими документами на зерно; «
 
18. 3) Розділ VІ ЗБЕРІГАННЯ ЗЕРНА
 
19. доповнити статтею 33-1 наступного змісту:
 
20. «Стаття 33-1. Система та Гарантійний фонд виконання зобов’язань за складськими документами на зерно.
1. Учасниками системи гарантування виконання зобов’язань за складськими документами на зерно можуть бути тільки зернові склади відповідно до договору з Гарантійним фондом виконання зобов’язань за складськими документами на зерно.
2. Гарантійний фонд виконання зобов’язань за складськими документами на зерно здійснює діяльність відповідно до Закону України " Про Гарантійний фонд виконання зобов’язань за складськими документами на зерно ".
 
21. 3. Гарантійний фонд виконання зобов’язань за складськими документами на зерно несе субсидіарну відповідальність за зобов’язаннями учасників системи гарантування виконання зобов’язань за складськими документами на зерно».
 
22. 4) Розділ VІІ СКЛАДСЬКІ ДОКУМЕНТИ НА ЗЕРНО
 
23. доповнити статтями наступного змісту:
 
24. Стаття 47. Статус Гарантійного фонду виконання зобов’язань за складськими документами на зерно
Гарантійний фонд виконання зобов’язань за складськими документами на зерно (далі - Фонд) є державною цільовою спеціалізованою непідприємницькою установою, яка виконує функції державного управління у сфері гарантування виконання зобов’язань за складськими документами на зерно.
Фонд є юридичною особою, має відокремлене майно, яке є об'єктом права державної власності і закріплене за ним на праві оперативного управління.
Фонд має самостійний баланс, поточний та інші рахунки в банках.
Фонд має печатку із своїм найменуванням, веде бухгалтерський і податковий облік, звітність відповідно до законодавства.
У своїй діяльності Фонд керується цим Законом, іншими актами законодавства та діє на підставі Положення про Гарантійний фонд виконання зобов’язань за складськими документами на зерно, яке затверджується Кабінетом Міністрів України.
Місцезнаходження Фонду - місто Київ.
 
25. Стаття 48. Основні завдання та функції Фонду
1. Основні завдання Фонду:
мінімізація ризиків суб’єктів ринку зерна;
забезпечення захисту прав володільців складських документів на зерно при невиконанні зерновими складами - учасниками (тимчасовими учасниками) Фонду своїх зобов'язань у випадку неспроможності зернового складу;
гарантування відшкодування вартості зерна за складськими документами на зерно, виданими зерновими складами - учасниками (тимчасовими учасниками) Фонду, у випадку неспроможності зернових складів.
2. Основними функціями Фонду є:
здійснення організаційних заходів з метою відшкодування вартості зерна власникам складських документів на зерно вартості зерна у випадку неспроможності зернового складу в порядку, передбаченому цим Законом та іншими актами законодавства;
забезпечення нагромадження фінансових ресурсів, призначених для відшкодування вартості зерна власникам складських документів на зерно вартості зерна у випадку неспроможності зернового складу, у порядку та спосіб, передбаченому цим Законом та актами Фонду.
3. Фонд не має права на будь-яку іншу діяльність, окрім передбаченої цим Законом.
 
26. Стаття 49. Гарантії Фонду
1. Фонд гарантує кожному володільцю складських документів на зерно відшкодування вартості зерна у випадку неспроможності зернового складу - учасника (тимчасового учасника) Фонду в розмірі, що не перевищує 90% вартості зерна, переданого та зберігання такому зерновому складу, визначеної на підставі оцінки, порядок і спосіб проведення якої встановлюється Адміністративною радою Гарантійного фонду виконання зобов’язань за складськими документами на зерно (далі - Адміністративною радою).
2. Щорічно за 30 днів до початку наступного календарного року розмір відшкодування вартості зерна встановлюється Адміністративною радою, але він не може бути більшим розміру, встановленого відповідно до частини 1 цієї статті.
3. Фонд не відшкодовує гарантовану суму у випадку неспроможності зернового складу:
членам органів управління такого зернового складу;
працівникам незалежних аудиторських фірм (аудиторам), які здійснювали аудиторські перевірки такого зернового складу протягом останніх трьох років;
власникам (акціонерам), частка яких перевищує 10 відсотків статутного капіталу такого зернового складу;
якщо вартість зерна за складським документом на зерно складає менше 100 гривень;
якщо зерновий склад знаходиться у стані санації, банкрутства та/або ліквідації чи ліквідований.
 
27. Стаття 50. Правові засади діяльності Фонду
 
28. 1. Для виконання своїх повноважень Фонд здійснює перевірки учасників (тимчасових учасників) Фонду, в тому числі і шляхом залучення фізичних та юридичних осіб, на предмет підтвердження неспроможності зернового складу у порядку, затвердженому Адміністративною радою.
 
29. Фонд має право брати участь у перевірках, які здійснюються іншими органами державної влади, з питань, що належать до його повноважень, одержувати від юридичних та фізичних осіб інформацію та документи, необхідні для виконання його функцій.
Органи державної влади надають необхідні Фонду інформацію та документи безоплатно.
2. Обсяги, форми та порядок надання інформації учасниками (тимчасовими учасниками) Фонду, обсяги та порядок надання інформації про діяльність учасників (тимчасових учасників) Фонду, у тому числі інформації з Реєстру учасників (тимчасових учасників) Фонду третім особам встановлюються Адміністративною радою.
Орган сертифікації на відповідність послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки зобов'язаний у 10 денний строк інформувати Фонд про:
видачу зерновому складу сертифікату на відповідність послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки;
застосування до зернового складу заходів впливу, в тому числі призупинення дії сертифікату на відповідність послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки, позбавлення зернового складу сертифікату на відповідність послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки;
3. Фонд зобов’язаний додержуватись вимог законодавства про збереження комерційної таємниці щодо інформації, яка стане відома йому в процесі діяльності.
4. Фонд зобов'язаний порушити перед органами державної влади, відповідно до їх компетенції, в тому числі судової, питання про застосування до учасника (тимчасового учасника) Фонду заходів впливу у разі порушення ним законодавства.
Орган чи посадова особа, перед якими порушено питання про застосування до учасника (тимчасового учасника) Фонду заходів впливу, зобов'язаний розглянути звернення Фонду та поінформувати його про прийняте рішення протягом 10 днів із дня одержання такого звернення.
5. Фонд має право застосовувати учасників (тимчасових учасників) Фонду такі заходи впливу:
переводити учасники Фонду до категорії тимчасових учасників Фонду;
виключати з числа учасників (тимчасових учасників) Фонду;
вносити подання про позбавлення учасника (тимчасового учасника) Фонду сертифіката на відповідність послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки до органу, що його видав;
 
30. ініціювати процедуру банкрутства, санації, в тому числі досудової санації, ліквідації учасника (тимчасового учасника) Фонду;
інші заходи, передбачені законодавством.
6. Виключення зернового складу з числа учасників (тимчасових учасників) Фонду є підставою для позбавлення зернового складу сертифіката на відповідність послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки.
7. Фонд публікує в офіційних засобах масової інформації річний звіт станом на 1 січня, а також інформацію про свою діяльність станом на 1 липня протягом 2 місяців після цих дат в офіційних друкованих виданнях Кабінету Міністрів України.
Річний звіт разом з аудиторським висновком Фонд подає Кабінету Міністрів України до 1 липня року, наступного за звітним.
Достовірність річного звіту Фонду має бути підтверджена незалежною аудиторською організацією.
 
31. Стаття 51. Створення Фонду
Засновником Фонду є держава в особі Кабінету Міністрів України.
Фонд вважається створеним від дня його реєстрації як юридичної особи.
Фонд, після його створення, направляє зерновим складам повідомлення про створення Фонду.
 
32. Укладання договору про участь у Фонді здійснюється зерновим складом протягом 10 днів з дня набрання чинності цього Закону.
Якщо зерновий склад не уклав договір про участь у Фонді та/або не вніс початкового та першого регулярного збору, з ініціативи Фонду дія сертифіката на відповідність послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки припиняється органом, що видав цей сертифікат.
 
33. Стаття 52. Учасники Фонду
1. Учасниками Фонду є зернові склади, що є такими відповідно до Закону України «Про зерно та ринок зерна в Україні».
Взаємовідносини Фонду та зернового складу регулюються відповідно до договору про участь у Фонді. Договір набуває чинності після сплати зерновим складом початкового та першого регулярного збору.
Участь зернових складів у Фонді є обов'язковою.
2. Учасники (тимчасові учасники) зобов'язані сплачувати збори до Фонду.
3. Учасники Фонду, які не виконують вимог цього Закону та/або яким зупинено дію сертифіката на відповідність послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки, за рішенням Адміністративної ради можуть бути виключені з числа учасників Фонду або переведені переводяться до категорії тимчасових учасників Фонду.
Після переведення до категорії тимчасових учасників Фонду зерновий склад зобов'язаний сплачувати збори до Фонду до повного виконання зобов'язань перед володільцями складських документів на зерно.
У разі позбавлення зернового складу сертифіката на відповідність послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки Адміністративна рада приймає рішення про виключення його з числа учасників (тимчасових учасників) Фонду.
Виключення зернового складу з числа учасників (тимчасових учасників) Фонду не позбавляє володільців складських документів на зерно, що передане на зберігання до дня виключення його з числа учасників (тимчасових учасників), права на отримання від Фонду відшкодування вартості зерна.
Переведення зернових складів до категорії тимчасових учасників Фонду здійснюється на строк, що не перевищує 30 днів, у порядку, встановленому Адміністративною радою, у випадку порушення учасниками Фонду вимог цього Закону, нормативно-правових актів Фонду.
Повідомлення про прийняття такого рішення висилається в день його прийняття зерновому складу.
На час переведення зернового складу до категорії тимчасових учасників Фонду запроваджується додатковий контроль за діяльністю зернового складу у обсягах та порядку, визначеними Адміністративною радою.
Якщо тимчасовий учасник Фонду не усуне виявлені порушення, то це є підставою для позбавлення зернового складу сертифіката на відповідність послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки.
Виключення з тимчасових учасників Фонду означає виключення із числа учасників Фонду.
4. Зерновий склад, переведений до категорії тимчасових учасників Фонду, зобов'язаний:
на наступний день після одержання від Фонду повідомлення про перевід його до категорії тимчасових учасників Фонду розмістити у всіх приміщеннях, до яких мають доступ поклажедавці, власники складських документів на зерно, інформацію про переведення його до категорії тимчасових учасників Фонду;
попереджати в письмовій формі поклажедавців при укладанні з ними нових договорів на зберігання зерна про переведення зернового складу до категорії тимчасових учасників Фонду.
5. Учасники (тимчасові учасники) Фонду зобов'язані розміщати у приміщеннях, до яких мають доступ поклажедавці та володільці складських документів на зерно інформацію про систему гарантування виконання зобов'язань за складськими документами на зерно.
Учасникам (тимчасовим учасники) Фонду забороняється використовувати інформацію про участь у Фонді та його гарантії у рекламі з метою залучення нових поклажедавців.
 
34. Стаття 53. Реєстр зернових складів - учасників (тимчасових учасників) Гарантійного фонду виконання зобов’язань за складськими документами на зерно
Фонд веде Реєстр зернових складів - учасників (тимчасових учасників) Гарантійного фонду виконання зобов’язань за складськими документами на зерно (далі - Реєстр учасників (тимчасових учасників) Фонду), у порядку, встановленому Адміністративною радою.
Електронна форма Реєстру учасників (тимчасових учасників) Фонду є відкритою.
Фонд зобов'язаний двічі на рік за станом на 1 січня та 1 липня публікувати в офіційних друкованих виданнях Кабінету Міністрів України Реєстр учасників (тимчасових учасників) Фонду протягом одного місяця після настання зазначених строків.
Інформація про зміни в Реєстрі учасників (тимчасових учасників) Фонду додатково публікується в офіційних друкованих виданнях Кабінету Міністрів України протягом 14 календарних днів після внесення змін до нього.
 
35. Стаття 54. Нормативно-правові акти Фонду
Для здійснення своєї діяльності Фонду видає нормативно-правові акти з питань, віднесених до його повноважень, які обов'язкові для виконання зерновими складами - учасниками (тимчасовими учасниками) Фонду.
Форми й види нормативно-правових актів Фонду, порядок їхньої підготовки та прийняття затверджуються Адміністративною Радою.
Нормативні акти Фонду підлягають державній реєстрації й набирають силу з моменту їхньої публікації.
Фонд забезпечує відкритість і доступність нормативних актів.
 
36. Стаття 55. Кошти Фонду
1. Джерелами формування коштів Фонду є:
початкові збори з учасників Фонду;
регулярні збори з учасників (тимчасових учасників) Фонду;
спеціальні збори з учасників (тимчасових учасників) Фонду;
доходи, одержані від інвестування коштів Фонду в цінні папери емітовані Міністерством фінансів України;
кредити, у тому числі кредити державного бюджету;
пеня, яку сплачують зернові склади - учасники (тимчасові учасники) Фонду за несвоєчасне або неповне перерахування зборів;
доходи від депозитів Фонду, розміщених у банках;
інші, не заборонені законом доходи.
2. У випадку здійснення виплат володільцю складського документа на зерно чи заставодержателю за рахунок Фонду, Фонд відшкодовує виплачені кошти за рахунок зернового складу відповідно до законодавства.
3. Фонд є єдиним розпорядником коштів, акумульованих у процесі його діяльності.
Кошти Фонду не можуть бути використані в інших цілях, крім як у передбачених цим Законом і річним фінансовим планом.
Кошти Гарантійного Фонду не включаються до Державного бюджету України.
Кошти, що використовуються відповідно до річного фінансового плану для покриття поточних витрат, не повинні перевищувати 10% річного бюджету Фонду.
Кошти Фонду, які не були використані у звітному році, не можуть бути відкликані, а переносяться до наступного року й використовуються для забезпечення діяльності Фонду.
Кошти Фонду розподіляються відповідно до цього Закону, річного бюджету і фінансового плану Фонду.
Порядок використання коштів Фонду встановлюється Адміністративною радою.
4. Кошти Фонду повинні покривати не менше ніж 10% і не більше 20% від загальної вартості зерна за складськими документами на зерно, виданими зерновими складами - учасниками (тимчасовими учасниками) Фонду за попередній рік.
Якщо кошти Фонду перевищують рівень 20% від загальної вартості зерна за складськими документами на зерно, виданими зерновими складами - учасниками (тимчасовими учасниками) Фонду за попередній рік, за рішенням Адміністративної ради сплата регулярного збору зерновими складами призупиняється. Якщо кошти Фонду стануть нижчими від цього рівня, плата обов’язкового річного платежу відновляється.
 
37. Стаття 56. Збори до Фонду
1. Початковий збір до Фонду сплачується в розмірі однієї гривні за кожну тону зерна, що може зберігатися на зерновому складі, відповідно до сертифікату на відповідність послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки.
Зернові склади, створені в результаті реорганізації шляхом їх злиття, приєднання, поділу або перетворення в разі сплати початкового збору до Фонду всіма зерновими складами, які реорганізувалися, звільняються від сплати початкового збору та набувають усіх прав і обов'язків реорганізованих зернових складів щодо участі у Фонді.
2. Регулярні збори учасниками (тимчасовими учасниками) Фонду сплачуються один раз у рік у розмірі, встановленому Адміністративною радою.
За рішенням Адміністративної ради сплата регулярного збору припиняється, якщо коштів Фонду є достатньо для покриття зобов’язань за складськими документами на зерно.
3. Рішення про встановлення спеціального збору приймає Адміністративна рада, якщо поточні доходи Фонду є недостатніми для виконання ним у повному обсязі своїх зобов'язань щодо обслуговування та погашення залучених кредитів, спрямованих на відшкодування вартості зерна володільцям складських документів на зерно зернових складів - учасників (тимчасових учасників) Фонду. Загальний розмір спеціального збору не може перевищувати розміру щорічного регулярного збору.
4. Порядок сплати зборів встановлюється Адміністративною радою.
5. За несвоєчасне або неповне перерахування початкового, регулярного або спеціального зборів зернові склади - учасники (тимчасові учасники) Фонду сплачують пеню в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України від розміру не перерахованої суми за кожний день прострочення.
6. Несплата зборів до Фонду є підставою для переведення зернового складу до категорії тимчасових учасників Фонду чи позбавлення його сертифіката на відповідність послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки.
 
38. Стаття 57. Кредити державного бюджету
Для формування Фонду держава надає Фонду кредит, у розмірі, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Якщо зобов‘язання Фонду щодо відшкодування вартості зерна володільцям складських документів перевищують суму накопичених ним коштів (крім коштів на покриття поточних витрат), то така різниця покривається за рахунок кредиту на відповідну суму з державного бюджету.
Бюджетний кредит надається Фонду на безвідсотковій основі на строк, що не перевищує 12 поточних календарних місяців.
Порядок укладення кредитного договору між Фондом та Міністерством фінансів України визначається Кабінетом Міністрів України.
 
39. Стаття 58. Органи управління Фонду
Органами управління Фонду є Адміністративна рада Гарантійного фонду виконання зобов’язань за складськими документами на зерно та Дирекція Гарантійного фонду виконання зобов’язань за складськими документами на зерно (далі - Дирекція).
Адміністративна рада є вищим органом управління Фонду.
Адміністративна рада координує роботу Фонду щодо захисту інтересів поклажедавці та володільців складських документів на зерно, зернових складів - учасників Фонду, здійснює контроль і нагляд за діяльністю Фонду, приймає рішення в межах своїх повноважень і несе відповідальність за виконання покладених на Фонд завдань і здійснення ним своїх функцій.
Управління поточною діяльністю Фонду здійснює Дирекція.
 
40. Стаття 59. Адміністративна рада фонду
1. Адміністративна рада:
затверджує Регламент роботи Адміністративної ради;
затверджує кошторис витрат Фонду;
затверджує організаційну структуру Фонду;
затверджує порядок відшкодування вартості зерна Фондом коштів володільцям складських документів на зерно у випадку неспроможності зернового складу;
затверджує нормативно-правові акти Фонду;
призначає на посади директора і членів Дирекції та приймає рішення про їх звільнення;
затверджує положення про Дирекцію Гарантійного фонду виконання зобов’язань за складськими документами на зерно та порядок оплати праці її членів;
погоджує форми і розмір оплати праці працівників Фонду;
здійснює нагляд за діяльністю Дирекції;
розглядає і затверджує звіти Дирекції;
вносить пропозиції органам державної влади щодо запобігання негативним явищам, які можуть загрожувати інтересам володільців складських документів на зерно, зернових складів - учасників (тимчасових учасників);
приймає рішення щодо встановлення спеціального збору для сплати зерновими складами - учасниками (тимчасовими учасниками) Фонду;
приймає рішення щодо залучення кредитів;
приймає рішення про затвердження строку інвестування коштів Фонду в цінні папери емітовані Міністерством фінансів України або вкладання на депозитні рахунки;
щорічно визначає аудиторську організацію, яка проводитиме аудит діяльності Фонду;
призначає в разі потреби позачергові аудиторські перевірки Фонду;
приймає рішення щодо збільшення розміру відшкодування вартості зерна у випадку неспроможності зернового складу за рахунок коштів Фонду;
приймає рішення про переведення зернового складу - учасника Фонду до категорії тимчасових учасників Фонду;
приймає рішення про виключення зернового складу із числа учасників Фонду;
приймає рішення з інших питань, що належать до її компетенції відповідно до цього Закону.
2. Адміністративна рада Фонду формується шляхом делегування до її складу:
одного представника Кабінету Міністрів України,
одного представника Національного банку України,
 
41. одного представника органу сертифікації послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки;
одного представника зернових складів - учасників Фонду;
одного представника акредитованих бірж;
одного представника суб’єктів ринку страхування сільськогосподарської продукції;
двох представників суб’єктів виробництва зерна;
одного представника інших суб’єктів господарювання, які діють на ринку зерна.
3. Представник зернових складів - учасників Фонду обирається членом Адміністративної ради на Загальних зборах представників зернових складів - учасників Фонду. Збори є правомочними, якщо в їх роботі беруть участь не менш 2/3 зернових складів - учасників Фонду, а рішення про делегата в Адміністративну раду Фонду прийнято більшістю учасників таких зборів.
Члени Адміністративної ради Фонду від акредитованих бірж, суб’єктів ринку страхування сільськогосподарської продукції, суб’єктів виробництва зерна, інших суб’єктів господарювання, які діють на ринку зерна, затверджуються Кабінетом Міністрів України із числа кандидатів в члени Адміністративної ради. Обрання кандидатів в члени Адміністративної ради від цих суб’єктів здійснюється організаціями, які їх об’єднують та діяльність яких розповсюджується на територію всієї держави, у порядку, визначеному їх статутами.
Інші члени Адміністративної ради делегуються до її складу відповідно до чинного законодавства.
4. Члени Адміністративної ради повинні бути громадянами України, постійно проживати в Україні, мати вищу освіту, стаж роботи за фахом не менше п’яти років.
Члени Адміністративної ради, за винятком представника зернових складів - учасників Фонду, не можуть бути власниками (співвласниками), членами органів управління або акціонерами будь-якого зернового складу.
Повноваження члена Адміністративної ради не можуть бути делеговані іншій особі.
Строк повноважень члена Адміністративної ради становить чотири роки і може бути продовжено на наступний строк, але не більше ніж на два строки.
5. У разі закінчення строку повноважень члена Адміністративної ради відповідний орган, який його делегував, у місячний строк делегує до складу Адміністративної ради нового представника або приймає рішення про продовження строку повноважень члена адміністративної ради з урахуванням вимог цієї статті.
Повноваження члена Адміністративної ради припиняються за рішенням органу, який його делегував, у разі:
подання членом Адміністративної ради письмової заяви про припинення повноважень за власним бажанням;
відкликання члена Адміністративної ради за рішенням органу, який делегував його до адміністративної ради;
неможливості виконання обов'язків (у тому числі за станом здоров'я);
набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього;
закінчення строку його повноважень;
 
42. його смерті або на підставі рішення суду про оголошення його померлим або визнання безвісно відсутнім.
 
43. Повноваження члена Адміністративної ради може бути достроково припинено також з ініціативи органу, який делегував його до складу Адміністративної ради, в разі прийняття відповідного рішення про це. Такий орган делегує до складу Адміністративної ради нового представника у місячний строк після прийняття рішення про дострокове припинення повноважень його попереднього представника.
 
44. 6. Рішення Адміністративної ради, прийняті в межах її повноважень, передбачених цим Законом, є обов'язковими до виконання учасниками (тимчасовими учасниками) Фонду.
 
45. Рішення Адміністративної ради приймаються на засіданнях простою більшістю голосів за умови участі в засіданні не менше 2/3 від загального складу її членів. У разі рівного розподілу голосів голос голови Адміністративної ради є вирішальним.
 
46. 7. Очолює Адміністративну раду голова Адміністративної ради Гарантійного фонду виконання зобов’язань за складськими документами на зерно (далі - голова Адміністративної ради), який щорічно обирається Адміністративною радою з числа її членів.
 
47. Адміністративна рада збирається на чергові засідання не менш одного разу у квартал.
 
48. Адміністративна рада може скликатися на позачергове засідання головою Адміністративної ради за власною ініціативою, на вимогу не менш трьох його членів або з ініціативи директора Фонду.
 
49. Порядок роботи, повноваження членів Адміністративної ради встановлюється Регламентом роботи Адміністративної Ради Гарантійного фонду виконання зобов’язань за складськими документами на зерно.
 
50. За роботу в Адміністративній раді її члени не одержують винагороди, окрім компенсації витрат, пов'язаних з виконанням покладених на них обов'язків, у порядку, встановленому законодавством.
 
51. Питання, не віднесені законодавством і цим Законом у частині діяльності Фонду до компетенції інших органів, є компетенцією Адміністративної ради.
 
52. Стаття 60. Дирекція Фонду
Повноваження, штат дирекції, кваліфікаційні вимоги до її працівників затверджується Адміністративною радою.
Дирекцію очолює директор Гарантійного фонду виконання зобов’язань за складськими документами на зерно (далі - директор Фонду), який призначається та звільняється Адміністративною радою.
Директор Фонду:
керує поточною діяльністю Фонду;
керує дирекцією Фонду;
діє від імені Фонду і представляє його інтереси без доручення у відносинах з фізичними та юридичними особами в межах повноважень, встановлених Адміністративною радою;
приймає й звільняє з посади працівників дирекції Фонду;
несе персональну відповідальність за діяльність Фонду та виконання покладених на нього завдань;
бере участь у засіданнях Адміністративної ради із правом дорадчого голосу;
виконує інші обов'язки відповідно до законодавства, цього Закону та обов'язки, делеговані йому Адміністративною радою.
 
53. Стаття 61. Порядок відшкодування вартості зерна Фондом у випадку неспроможності зернового складу
 
54. 1. Фонд відшкодовує володільцеві складського документу на зерно (далі - заявник) вартість зерна, переданого на зберігання, у випадку неспроможності зернового складу, у порядку та розмірі, встановленими відповідно до цього Закону.
 
55. 2. Щорічно Фонд затверджує ціни на зерно, відповідно до яких здійснюється відшкодування вартості зерна. Протягом року Фонд може, з урахуванням ринкової ціни, змінювати ціни на зерно. Інформація про ціни, відповідно до яких здійснюється відшкодування вартості зерна, в 3-денний строк з дня встановлення ціни розміщується на Інтернет-Сторінці Фонду й в офіційних засобах масової інформації Кабінету Міністрів України.
 
56. 3. Володілець складського документу на зерно для отримання від Фонду відшкодування вартості зерна зобов'язаний підписати всі договори й інші документи, пов'язані із цим зерном, у яких передбачається його право на уступку Фонду права вимоги за цими договорами та документами. При недотриманні такої вимоги Фонд має право у випадку неспроможності зернового складу відмовити такому власникові складського документу на зерно у відшкодуванні вартості зерна або зробити тільки часткове відшкодування.
 
57. Встановлення розміру фінансових втрат, що випливають із неспроможності зернового складу, здійснюється володільцем складського документу на зерно.
 
58. 4. До заяви про відшкодування вартості зерна у випадку неспроможності зернового складу, форма якої затверджується Адміністративною радою, додаються:
 
59. розрахунки про розмір втрат, належним чином засвідчені копії складського документа на зерно й договору складського зберігання зерна. Для ухвалення рішення про задоволення заяви представляються оригінали зазначених вище документів;
 
60. належним чином засвідчена копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи або належним чином засвідчена копія посвідчення особи для фізичної особи, що звернулися із заявою про відшкодування вартості зерна;
 
61. інші документи за визначенням Адміністративної ради.
 
62. 5. У випадку прийняття рішення Фондом про відшкодування вартості зерна заявник уступає право вимоги Фонду на складський документ на зерно, договори складського зберігання зерна, страхування, кредитування, застави, а також інші документи, пов'язані із цим зерном, у порядку, установленому Адміністративною радою.
 
63. У випадку якщо зерно, вартість якого відшкодовується відповідно до цього Закону, було віддано в заставу шляхом індосаменту заставного свідоцтва, заявник уступає Фонду й боргові зобов'язання, що випливають із договору про кредитування, виконання якого забезпечувалося зерном, у тій частині її суми, що була виплачена як відшкодування вартості зерна Фондом.
 
64. 6. Фонд розглядає заяву про відшкодування вартості зерна та затверджує рішення про її задоволення або відхилення протягом 15-ти днів від дня її подання.
 
65. Порядок розгляду заяви встановлюється Адміністративною радою Фонду
 
66. До розгляду заяви залучається зерновий склад і заявник. Рішення може бути прийнято Фондом без участі зернового складу у випадку його відмови взяти участь у розгляді заяви.
 
67. 7. Підставою для відмови в задоволенні заяви про відшкодування вартості зерна може бути:
 
68. здатність зернового складу повернути зерно у відповідності зі складським документом на зерно й договором про зберігання зерна;
 
69. незаконні навмисні дії заявника й зернового складу з метою одержання заявником необґрунтованого відшкодування вартості зерна, у тому числі й шляхом подання невірної інформації;
 
70. виконання зерновим складом своїх обов'язків під час розгляду Фондом заяви про відшкодування вартості зерна;
 
71. неспроможність зернового складу викликана непереборною силою;
 
72. наявність рішення суду про задоволення вимог володільця складського документу на зерно та стягнення заборгованості з зернового складу;
 
73. в інших випадках передбачених законодавством.
 
74. 8. Неспроможність зернового складу, його реорганізація, відкликання чи призупинення дії сертифіката на відповідність послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки у зернового складу не можуть бути основою для відхилення заяви про відшкодування вартості зерна.
 
75. 9. Фонд відшкодовує вартість зерна протягом 10-ти днів від дня ухвалення рішення про відшкодування вартості зерна після виконання заявником умов, передбачених цим Законом.
 
76. У випадку якщо зерновий склад частково виконав свої зобов'язання, що випливають зі складського документа на зерно, Фонд відшкодовує вартість зерна тільки щодо частини зерна, що не була повернута в порядку, встановленому Адміністративною радою.
 
77. Відшкодування вартості зерна здійснюється в гривнях.
 
78. Фонд набуває право кредитора щодо зернового складу - учасника (тимчасового учасника) Фонду на всю суму, що підлягає відшкодуванню, з моменту виплати відповідного відшкодування вартості зерна володільцеві складського документа на зерно.
 
79. 10. Інші вимоги щодо порядку відшкодування вартості зерна Фондом, не встановлені цим Законом, встановлюються Адміністративною радою.
 
80. Стаття 62. Контроль за діяльністю Фонду
Контрольним органом Фонду є Ревізійна комісія Гарантійного фонду виконання зобов’язань за складськими документами на зерно (далі - Ревізійна комісія), до складу якої входять 3 члени, вибраних строком на 3 роки Адміністративною радою із числа осіб, запропонованих учасниками Фонду. Члени Ревізійної комісії представляють різних учасників Фонду.
Порядок роботи Ревізійної комісії, оплати роботи її членів встановлюється Адміністративною радою.
Не можуть бути членами Ревізійної комісії члени Адміністративної ради, директор і члени дирекції Фонду.
Члени Ревізійної комісії:
контролюють виконання персоналом Фонду вимог цього Закону, інших актів законодавства та представляють Адміністративній раді відповідні звіти;
беруть участь у засіданнях Адміністративної ради без права голосу;
мають право вимагати внесення пропозицій до порядку денного засідання Адміністративної ради;
завіряють річні фінансові звіти - баланс, звіт про фінансові результати;
розробляти загальний звіт по річних фінансових звітах і представляти їхній Адміністративній раді.
Зовнішній контроль за діяльністю Фонду здійснюється відповідно до законодавства.
 
81. Стаття 63. Ліквідація Фонду
Ліквідація Фонду здійснюється в установленому законом порядку.
Кошти Фонду, які залишилися після його ліквідації, перераховуються до Державного бюджету України.
 
82. ІІ. Внести до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (2343-12) (Відомості Верховної Ради України, 1992, N 31, ст.440)такі зміни:
а) пункт 1) частини першої статті 31 доповнити підпунктом г) такого змісту:
"г) витрати Гарантійного фонду виконання зобов’язань за складськими документами на зерно, що пов'язані з набуттям ним прав кредитора щодо зернового складу, - у розмірі всієї суми відшкодування вартості зерна у випадку неспроможності зернового складу".
У зв'язку з цим підпункт г) вважати підпунктом д).
б) доповнити статтею 44-1 наступного змісту:
«Стаття 44-1. Особливості банкрутства зернового складу
1. При розгляді справи про банкрутство зернового складу учасником провадження у справі про банкрутство визнається Гарантійний фонд виконання зобов’язань за складськими документами на зерно.
2. Зерно, яке зберігається поклажедавцем на зерновому складі не включається до складу ліквідаційної маси у випадку неспроможності зернового складу. «.
 
83. ПРИКІНЦЕВІ та перехідні ПОЛОЖЕННЯ
 
84. 1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
2. Законодавчі акти України до приведення їх у відповідність із цим Законом діють у частині, що не суперечить йому.
 
85. 3. Договори про участь у Фонді укладаються між Фондом та зерновими складами, які на момент набрання чинності цим Законом отримали сертифікат на відповідність послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки, протягом 10 днів з дня набрання чинності цього Закону.
 
86. 4. Фонд розпочинає здійснення своїх функцій щодо відшкодування вартості зерна у випадку неспроможності зернового складу в установлених відповідно до цього Закону розмірі та порядку після сплати початкового та регулярного зборів до Фонду не менш ніж 90% зернових складів - учасників Фонду, які на момент набрання чинності цим Законом отримали сертифікат на відповідність послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки, але не пізніше 15 робочих днів з моменту набрання чинності цим Законом. Інформацію про початок здійснення своїх функцій щодо відшкодування вартості зерна у випадку неспроможності зернового складу Фонд розміщує на Інтернет-Сторінці Фонду й в офіційних засобах масової інформації Кабінету Міністрів України.
 
87. 5. Національному банку України у трьохмісячний термін з дня прийняття цього Закону делегувати до складу Адміністративної ради свого представника.
 
88. 6. Кабінету Міністрів України:
 
89. протягом трьох місяців після набрання чинності цим Законом відповідно до своєї компетенції забезпечити прийняття нормативно-правових актів, передбачених цим Законом;
 
90. протягом трьох місяців після набрання чинності цим Законом забезпечити реєстрацію Фонду та надання йому приміщення в м. Києві;
 
91. забезпечити протягом 30 днів від дня реєстрації Фонду проведення першого засідання Адміністративної ради Фонду;
 
92. до завершення формування фінансових ресурсів Фонду забезпечити діяльність Фонду за рахунок коштів центрального органу виконавчої влади з питань аграрної політики.