Кількість абзаців - 113 Розмітка (ліва колонка)


Про стимулювання розвитку вітчизняного машинобудування для агропромислового комплексу (Друге читання)

0. ЗАКОН УКРАЇНИ Про стимулювання розвитку вітчизняного машинобудування для агропромислового комплексу  
1. Цей Закон визначає основні напрямки державної політики розвитку галузі машинобудування для агропромислового комплексу, створює сприятливі економічні умови для збільшення обсягів виробництва сільськогосподарської техніки та обладнання для харчової і переробної промисловості, визначає шляхи формування ринку та вдосконалення системи забезпечення агропромислового комплексу вітчизняною технікою.  
2. Розділ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ  
3. Стаття 1. Визначення основних термінів.  
4. У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:  
5. 1.1. Машинобудування для агропромислового комплексу - сукупність промислових підприємств, науково-дослідних, конструкторських, технологічних і інших організацій, що здійснюють розробку, виробництво, ремонт і технічне обслуговування техніки і обладнання для агропромислового комплексу.  
6. 1.2. Техніка і обладнання для агропромислового комплексу - машини, обладнання, комплекси та лінії з них, що використовуються для виконання технологічних процесів в сільськогосподарському виробництві, пов'язаних з вирощуванням, збиранням, збереженням, первинною, та глибокою переробкою сільськогосподарської продукції.  
7. До зазначеної техніки відноситься: трактори та інші самохідні енергозасоби сільськогосподарського призначення, спеціальні автомобілі, самохідні та причепні комбайни і жниварки для збирання зернових, кормових, та технічних культур, посівна і грунтообробна техніка, машини і обладнання для проведення робіт в тваринництві, птахівництві та кормовиробництві, а також для зберігання, первинної і глибокої переробки сільгосппродукції, включаючи її фасування, розлив та пакування, що використовується у .харчовій і переробній промисловості.  
8. Зазначена техніка повинна відповідати кодам загального класифікатору видів економічної діяльності України ДК 009-96 - 29.3, 29.53 та 29.24.  
9. 1.3. Нова техніка для агропромислового комплексу - техніка і обладнання, перелічені у пункті 1.2 цієї статті, яка розроблена, випробувана, відповідає діючим стандартам, поставлена на виробництво, сертифікована в Україні і серійно виготовляється підприємствами галузі машинобудування для агропромислового комплексу на протязі трьох років з часу постановки на виробництво.  
10. 1.4. Вітчизняна техніка і обладнання для агропромислового комплексу - техніка і обладнання, що виготовляється підприємствами України, у вартості якої питома вага вузлів, агрегатів, деталей і комплектуючих виробів вітчизняного виробництва, складає більше 50,0 відсотків.  
11. Стаття 2. Галузь машинобудування для агропромислового комплексу.  
12. Галузь машинобудування для агропромислового комплексу - це сукупність підприємств, установ, навчальних і інших організацій, визначених пунктом 1.1., статті1 цього Закону, які забезпечують системний підхід до здійснення наукових досліджень, розробки, випробовувань, виробництва, експлуатації, ремонту, технічного обслуговування, моніторингу ринку, навчання кадрів для забезпечення потреб сільськогосподарського виробництва у техніці та послугах.  
13. До галузі машинобудування для агропромислового комплексу відносяться підприємства, організації та установи, у загальних обсягах виробництва яких продукція та послуги для агропромислового комплексу складають не менше 60 відсотків від загальних обсягів виробництва.  
14. Стаття 3. Основні завдання галузі машинобудування для агропромислового комплексу.  
15. Основними завданнями галузі машинобудування для агропромислового комплексу є:  
16. розробка та реалізація державної політики розвитку галузі машинобудування для агропромислового комплексу на підприємствах усіх форм власності, що входять до складу цієї галузі;  
17. забезпечення потреб сільського господарства в технічних засобах для впровадження сучасних індустріальних технологій у виробництво, зберігання та переробку сільськогосподарської продукції;  
18. проведення науково-технічної політики в галузі машинобудуванні для агропромислового комплексу, сприяння підвищенню рівня технологічних процесів та екологічної безпеки;  
19. участь у розробленні стандартів;  
20. замовлення та впровадження наукових досліджень, дослідно-конструкторських, технологічних та проектних розробок комплексного характеру, пов'язаних з розвитком галузі;  
21. визначення щорічних та перспективних обсягів і координація виробництва у необхідній номенклатурі машин та обладнання і запасних частин до сільськогосподарської техніки, сприяння впровадженню фірмового технічного обслуговування, освоєнню прогресивних технологій ремонту з урахуванням власних і експортних потреб;  
22. сприяння скороченню витрат енергетичних і матеріальних ресурсів при виготовленні, технічному обслуговуванні та ремонті техніки і обладнання для агропромислового комплексу за рахунок підвищення надійності та збільшення терміну їх експлуатації;  
23. участь у розробці програм соціального і економічного розвитку села, сприяння комплексній поставці технічних засобів сільгосптоваровиробникам та підприємствам, здійснюючим переробку сільськогосподарської продукції;  
24. розробка у межах визначених обсягів фінансових і матеріальних ресурсів проектів програм і прогнозів розвитку галузі у порядку, визначеному чинним законодавством;  
25. виконання державних програм виробництва технологічних комплексів машин і обладнання для агропромислового комплексу;  
26. здійснення заходів, спрямованих на поглиблення економічної реформи, формування ринкової інфраструктури, корпоративних і ринкових відносин підприємств галузі;  
27. удосконалення умов фінансування галузі стосовно оподаткування, кредитування особливостей приватизації, демонополізації підприємств;  
28. здійснення економічних та організаційних заходів, спрямованих на зростання експортного потенціалу галузі, збільшення обсягів реалізації продукції в Україні та за її межами;  
29. залучення вільних коштів населення, банків, сільськогосподарських господарств, комерційних структур та іноземних інвестицій для освоєння виробництва конкурентноспроможної техніки, оновлення основних фондів, технічного переозброєння і реконструкції підприємств;  
30. реалізація державної політики зайнятості, забезпечення галузі висококваліфікованими працівниками;  
31. здійснення відповідно до законодавства контрольно-наглядових та дозвільно-реєстраційних функцій в галузі;  
32. розвиток міжнародного співробітництва підприємств галузі для забезпечення потреб агропромислового комплексу України сучасною технікою.  
33. Стаття 4. Пріоритетність розвитку галузі машинобудування для агропромислового комплексу.  
34. Визнати, що галузь машинобудування для агропромислового комплексу є пріоритетною галуззю економіки України.  
35. Розділ ІІ. УПРАВЛІННЯ ГАЛУЗЗЮ ВІТЧИЗНЯНОГО МАШИНОБУДУВАННЯ ДЛЯ АГРОПРОМИСЛОВОГО КОМПЛЕКСУ  
36. Стаття 5. Органи державного управління в галузі вітчизняного машинобудування для агропромислового комплексу.  
37. Державне управління в галузі вітчизняного машинобудування для агропромислового комплексу здійснюють Кабінет Міністрів України та уповноважений центральний орган виконавчої влади, повноваження якого визначаються цим Законом та положенням, що затверджується відповідно до чинного законодавства.  
38. Стаття 6. Компетенція Кабінету Міністрів України у галузі машинобудування для агропромислового комплексу.  
39. До компетенції Кабінету Міністрів України належить:  
40. визначення стратегії розвитку вітчизняного машинобудування для агропромислового комплексу та основних напрямів державної політики у цій галузі;  
41. розроблення і виконання відповідних загальнодержавних програм;  
42. забезпечення фінансування розвитку галузі машинобудування для агропромислового комплексу.  
43. Стаття 7. Компетенція уповноваженого центрального органу виконавчої влади у проведенні державної політики в галузі машинобудування для агропромислового комплексу.  
44. Державну політику розвитку машинобудування для агропромислового комплексу здійснює відповідний уповноважений центральний орган виконавчої влади.  
45. Для проведення державної політики в галузі, відповідний уповноважений центральний орган виконавчої влади здійснює управління державними підприємствами та координує діяльність інших підприємств різних форм власності, що входять до складу галузі.  
46. Розробляє і реалізує державні і цільові програми створення технологічних комплексів машин та обладнання для агропромислового комплексу і організації їх виробництва, формування та вдосконалення ринку техніки для агропромислового комплексу і забезпечення її технічного фірмового обслуговування та ремонту.  
47. Вживає заходів щодо оптимізації галузевої, міжгалузевої та міжнародної кооперації, систем стандартизації та сертифікації техніки для агропромислового комплексу.  
48. Реалізує науково-технічну політику в галузі машинобудування для агропромислового комплексу та вживає заходів щодо забезпечення потреб сільського господарства та харчової і переробної промисловості в технічних засобах для впровадження сучасних індустріальних технологій у виробництво, зберігання та переробку сільськогосподарської продукції.  
49. До виключної компетенції уповноваженого центрального органу виконавчої влади належить проведення відповідно до законодавства контрольно-наглядових та дозвільно-реєстраційних функцій, пов'язаних з розвитком галузі, що покладаються на нього Кабінетом Міністрів України.  
50. Здійснює інші заходи щодо розвитку галузі машинобудування для агропромислового комплексу.  
51. Розділ ІІІ. ДЕРЖАВНА ПІДТРИМКА РОЗВИТКУ ГАЛУЗІ ВІТЧИЗНЯНОГО МАШИНОБУДУВАННЯ ДЛЯ АГРОПРОМИСЛОВОГО КОМПЛЕКСУ  
52. Стаття 8. Основні напрямки державної підтримки галузі вітчизняного машинобудування для агропромислового комплексу.  
53. Визнати наступні напрямки державної підтримки розвитку галузі машинобудування для агропромислового комплексу:  
54. 8.1. Передбачення на період 2002-2006 бюджетних років у Державному бюджеті України щорічно частки видатків в обсязі до 1 відсотку від загальних видатків бюджету на фінансування наступних заходів з підтримки і розвитку машинобудування для агропромислового комплексу:  
55. 8.1.1. створення та підготовку серійного виробництва нової техніки для агропромислового комплексу згідно програм Уряду з виробництва технологічних комплексів, машин та обладнання для агропромислового комплексу.  
56. 8.1.2. переоснащення підприємств галузі машинобудування для агропромислового комплексу та впровадження новітніх технологій проектування і виготовлення нової техніки;  
57. 8.1.3. формування ринку нової техніки для агропромислового комплексу з його інфраструктурою та вдосконалення системи забезпечення технікою сільгосптоваровиробників;  
58. 8.1.4. часткову компенсацію до 70 відсотків ставки за кредитами комерційних банків, що надаються підприємствам галузі для виготовлення техніки для агропромислового комплексу;  
59. 8.1.5. дотацію сільськогосподарським товаровиробникам на придбання складної техніки для агропромислового комплексу в розмірі до 40 відсотків її вартості;  
60. 8.1.6. закупівлю вітчизняної техніки для агропромислового комплексу з послідуючою реалізацією її сільгосптоваровиробникам на умовах фінансового лізингу.  
61. Розпорядником цих коштів визначається центральний орган виконавчої влади, який здійснює державну політику в галузі машинобудування для агропромислового комплексу.  
62. 8.2. В обсягах державного замовлення на закупівлю товарів, виконання робіт, надання послуг для державних потреб, передбачаються обсяги поставок основних видів вітчизняної техніки для агропромислового комплексу, що закуповується за рахунок коштів Державного лізингового фонду.  
63. 8.3. Внесення змін в існуючу нормативно-правову і законодавчу базу, які забезпечують стимулювання та державну підтримку розвитку галузі вітчизняного машинобудування для агропромислового комплексу;  
64. 8.4. Встановити, що Кабінет Міністрів України може приймати рішення щодо:  
65. 8.4.1. списання підприємствами вітчизняного машинобудування для агропромислового комплексу та реалізації застарілих та надлишкових засобів виробництва з відшкодуванням залишкової балансової вартості таких об'єктів за рахунок індексації основних засобів, проведених у попередні роки при умові, що всі кошти, отримані підприємством від реалізації застарілих та надлишкових засобів виробництва спрямовуються безпосередньо на оновлення основних фондів;  
66. 8.4.2. надання дозволу підприємствам і організаціям машинобудування для агропромислового комплексу списувати збитки за рахунок додаткового капіталу;  
67. 8.4.3. першочергового прийняття місцевими органами самоврядування у комунальну власність територіальних громад, селищ, районів, міст житлового фонду та інших об'єктів соціальної інфраструктури, які належать підприємствам і організаціям вітчизняного машинобудування для агропромислового комплексу.  
68. Стаття 9. Взаємовідносини уповноваженого центрального органу виконавчої влади з іншими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування.  
69. Уповноважений центральний орган виконавчої влади самостійно організовує взаємовідносини з іншими центральними органами виконавчої влади, обласними державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування.  
70. Стаття 10. Захист підприємств галузі машинобудування для агропромислового комплексу від недобросовісної конкуренції на внутрішньому ринку.  
71. Уповноважений центральний орган виконавчої влади визначає напрямки захисту підприємств галузі від недобросовісної конкуренції на внутрішньому ринку, розробляє і реалізовує необхідні для розвитку галузі контрольно-наглядові та дозвільно-реєстраційні функції.  
72. Розділ ІV. ПОДАТКОВА ПОЛІТИКА  
73. Стаття 11. Зменшення рівня податкового навантаження на підприємства галузі машинобудування для агропромислового комплексу.  
74. Підприємствам галузі машинобудування для агропромислового комплексу:  
75. списуються суми пені, штрафних та фінансових санкцій, не сплачених до бюджетів і державних цільових фондів, нарахованих станом на 1 липня 2001 року на податкову заборгованість зі сплати податків, зборів та інших обов'язкових платежів, включаючи раніше реструктуризовану заборгованість згідно з прийнятими Законами України;  
76. надається розстрочка на 60 місяців щодо сплати заборгованості перед Державним бюджетом України і державними цільовими фондами станом на 1 липня 2001 року. При цьому розстрочена заборгованість підлягає погашенню рівними частками, починаючи з 1 січня 2003 року;  
77. звільняються від оподаткування обсяги фінансування наукових розробок по створенню нової техніки для агропромислового комплексу;  
78. датою виникнення зобов'язань з продажу техніки, обладнання (робіт, послуг) згідно договорів товарного кредиту (розстрочки) є дата зарахування коштів на банківський рахунок платника податку, як оплату товарів (робіт, послуг).  
79. На період дії цього Закону не вносяться зміни в законодавство, які можуть спричинити збільшення податкового навантаження на підприємства галузі вітчизняного машинобудування для агропромислового комплексу.  
80. Розділ V. КРЕДИТНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПІДПРИЄМСТВ ГАЛУЗІ МАШИНОБУДУВАННЯ ДЛЯ АГРОПРОМИСЛОВОГО КОМПЛЕКСУ.  
81. Стаття 12. Особливості кредитного забезпечення галузі машинобудування для агропромислового комплексу.  
82. Кредитування підприємств галузі машинобудування для агропромислового комплексу здійснюється в поєднанні загальноприйнятного порядку надання кредитів комерційними банками зі спеціальним режимом кредитування, який передбачає в Державному бюджеті України 2002-2006 років режим спеціального кредитування підприємств галузі машинобудування для агропромислового комплексу з компенсацію ставки за кредитами в розмірі не менше 50 відсотків облікової ставки, встановленої Національним банком України.  
83. Державна підтримка кредитного забезпечення галузі машинобудування для агропромислового комплексу здійснюється у відповідності з механізмом, який розробляється Кабінетом Міністрів України.  
84. Складовими механізму кредитного забезпечення галузі вітчизняного машинобудування для агропромислового комплексу є визначення обсягів кредитів за рахунок державних ресурсів, які спрямовуються на розвиток галузі та створення інфраструктури фінансово-кредитного забезпечення підприємств.  
85. Для надання та обліку коротко-, середньо- та довгострокових банківських кредитів наданих у режимі спеціального кредитування, банки відкривають окремі кредитні рахунки. Для здійснення середньо- та довгострокового кредитування можуть відкриватися спеціальні кредитні лінії.  
86. Кредитування здійснюється в напрямках, визначених Кабінетом Міністрів України.  
87. Авансування виробництва техніки для агропромислового комплексу здійснюється шляхом перерахування виділених для цього коштів Державного бюджету України підприємствам-виробникам через уповноважених осіб, визначених центральним органом виконавчої влади, який здійснює державну політику в галузі машинобудування для агропромислового комплексу.  
88. Розділ VІ. ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ЦІНОВОЇ ПОЛІТИКИ В ГАЛУЗІ МАШИНОБУДУВАННЯ ДЛЯ АГРОПРОМИСЛОВОГО КОМПЛЕКСУ  
89. Стаття 13. Цінова політика в галузі машинобудування для агропромислового комплексу.  
90. Цінова політика в галузі машинобудування для агропромислового комплексу здійснюється на основі вільного ціноутворення у поєднанні з державним регулюванням та підтримкою доходів підприємств галузі.  
91. Держава створює систему моніторингу цін на основні види металопродукції та енергоносіїв, що використовуються підприємствами цієї галузі для виготовлення техніки і обладнання для агропромислового комплексу.  
92. Стаття 14. Закупівля техніки на умовах фінансового лізингу.  
93. Встановити, що всі кошти, які виділяються у Державному бюджеті у 2002-2006 років на заходи, пов'язані із закупівлею техніки і обладнання для агропромислового комплексу на умовах фінансового лізингу та частка кредитів, наданих сільгосптоваровиробникам за умови часткової компенсації ставки за кредитами комерційних банків за рахунок державного бюджету (в обсягах, визначених Кабінетом Міністрів України), спрямовуються виключно на закупівлю вітчизняної техніки і обладнання для агропромислового комплексу.  
94. Розділ VІІ. ФОРМУВАННЯ РИНКУ ТЕХНІКИ ДЛЯ АГРОПРОМИСЛОВОГО КОМПЛЕКСУ  
95. Стаття 15. Основні заходи по удосконаленню ринку вітчизняної техніки для агропромислового комплексу та механізму забезпечення нею сільгосптоваровиробників.  
96. Кабінетом Міністрів України визначаються основні напрямки подальшого формування ринку вітчизняної техніки для агропромислового комплексу та вдосконалення системи забезпечення нею сільгосптоваровиробників.  
97. Уповноважений центральний орган виконавчої влади, який впроваджує державну політику в галузі машинобудування для агропромислового комплексу створює систему моніторингу, аналізу та прогнозування кон'юнктури ринку техніки для агропромислового комплексу.  
98. Органи місцевого самоврядування та виконавчої влади на місцях надають підтримку уповноваженому центральному органу виконавчої влади, який впроваджує державну політику в галузі машинобудування для агропромислового комплексу щодо формування інфраструктури ринку техніки і обладнання для агропромислового комплексу та її технічного обслуговування.  
99. Розділ VІІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ВИКОНАННЯ ЗАКОНУ.  
100. Стаття 16. Заходи по забезпеченню виконання цього Закону.  
101. Врахування положень Закону України "Про стимулювання розвитку вітчизняного машинобудування для агропромислового комплексу" є обов'язковим при розробленні і прийнятті законодавчих та інших нормативно-правових актів.  
102. З метою забезпечення норм цього Закону та стабілізації виробничої діяльності підприємств галузі машинобудування для агропромислового комплексу Кабінет Міністрів України щорічно визначає напрямки підтримки та розвитку цієї галузі з визначенням обсягів бюджетних асигнувань, встановлених статтею 8 цього Закону.  
103. Розділ ІX. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ  
104. Стаття 17. Кабінету Міністрів України:  
105. - у тримісячний термін з дня набрання чинності цим законом внести на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законів України у відповідність з цим Законом, спрямовані на його виконання, в тому числі:  
106. Внесення змін в Закон України "Про єдиний митний тариф" щодо стимулювання ввезення на митну територію України матеріалів і комплектуючого обладнання, що використовується при виготовленні вітчизняної техніки для агропромислового комплексу, якщо такі товари не виробляються на території України, або ті, що виробляються, не відповідають вимогам замовників продукції;  
107. внесення змін в Закон України "Про плату за землю" стосовно зменшення ставок земельного податку з земель, переданих в користування підприємствам галузі машинобудування для агропромислового комплексу;  
108. внесення змін в Закон України "Про оподаткування прибутку підприємств", спрямованих на пільгове оподаткування суми витрат, пов'язаних з розробкою і підготовкою серійного виробництва нової техніки для агропромислового комплексу;  
109. встановлення ставки податку на прибуток, отриманого від реалізації техніки для агропромислового комплексу на експорт в розмірі 50 відсотків від існуючої ставки;  
110. внесення змін до Закону України "Про податок на додану вартість" в частині нестягнення податку на додану вартість з операцій, пов'язаних з продажем нової техніки, на залишкову вартість реалізуємих застарілих та надлишкових засобів виробництва та операцій з ввезення на митну територію України матеріалів, вузлів і комплектуючих та технологічного обладнання для виготовлення вітчизняної техніки для агропромислового комплексу, які в Україні не виготовляються.  
111. - привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цим Законом та забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади України їх нормативно-правових актів у відповідність з цим Законом.  
112. Стаття 18. Цей Закон набирає чинності з для його опублікування