Кількість абзаців - 241 Розмітка (ліва колонка)


Про Кабінет Міністрів України (Повторний розгляд з пропозиціями (вето) Президента України)

0. Закон України  
1. Про Кабінет Міністрів України  
2. Розділ I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ  
3. Стаття 1. Кабінет Міністрів України у системі органів державної влади України  
4. Кабінет Міністрів України є вищим органом у системі органів виконавчої влади. Систему органів виконавчої влади складають Кабінет Міністрів України, міністерства та інші центральні, а також місцеві органи виконавчої влади.  
5. Кабінет Міністрів України здійснює виконавчу владу безпосередньо та через центральні і місцеві органи виконавчої влади, спрямовує, координує та контролює діяльність цих органів.  
6. Кабінет Міністрів України відповідальний перед Президентом України та підконтрольний і підзвітний Верховній Раді України у межах, передбачених Конституцією України.  
7. Стаття 3. Принципи діяльності Кабінету Міністрів України  
8. Діяльність Кабінету Міністрів України грунтується на принципах верховенства права, законності, поділу державної влади, колегіальності, науковості та гласності.  
9. Кабінет Міністрів України здійснює свої повноваження на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України.  
10. Кабінет Міністрів України у своїй діяльності додержується вимог утвердження та гарантування прав і свобод людини, відповідальності держави перед громадянами за забезпечення їм гідних умов життя.  
11. Кабінет Міністрів України здійснює виконавчу владу в межах, установлених Конституцією та законами України, незалежно від органів законодавчої та судової влади. Неправомірне втручання будь-яких органів, посадових осіб, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян у вирішення питань, віднесених до відання Кабінету Міністрів України, не допускається.  
12. Кабінет Міністрів України є колегіальним органом, який приймає рішення після обговорення питань на своїх засіданнях.  
13. Кабінет Міністрів України у своїй діяльності спирається на наукове обгрунтування здійснюваної ним державної політики, активно використовує досягнення наукових досліджень, прогресивні організаційно-технічні засоби та інформаційні технології.  
14. Кабінет Міністрів України регулярно інформує громадськість про свою діяльність. Прийняття таємних рішень можливе виключно у зв'язку з вимогами національної безпеки України у випадках, визначених законом.  
15. Стаття 4. Законодавство про Кабінет Міністрів України  
16. Організація, повноваження і порядок діяльності Кабінету Міністрів України визначаються Конституцією України, цим та іншими законами України.  
17. Здійснення окремих функцій Кабінету Міністрів України в межах повноважень, визначених Конституцією та законами України, може регламентуватися актами Президента України.  
18. Окремі процедурні питання діяльності Кабінету Міністрів України в межах, визначених Конституцією та законами України, можуть регламентуватися також постановами Кабінету Міністрів України.  
19. Розділ II. СКЛАД І ПОРЯДОК ФОРМУВАННЯ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ  
20. Стаття 6. Склад Кабінету Міністрів України  
21. До складу Кабінету Міністрів України входять Прем'єр-міністр України, Перший віце-прем'єр-міністр України, три віце-прем'єр-міністри, Міністр закордонних справ України, Міністр юстиції України, Міністр фінансів України, Міністр оборони України, Міністр внутрішніх справ України, інші міністри України.  
22. Чисельність Кабінету Міністрів України не може перевищувати 25 осіб.  
23. Члени Кабінету Міністрів України є вищими посадовими особами виконавчої влади України, на них не поширюється дія Закону України "Про державну службу".  
24. Стаття 7. Порядок формування Кабінету Міністрів України  
25. Кабінет Міністрів України формується не більш як у шістдесятиденний строк від дня вступу Президента України на посаду або відставки попереднього складу Кабінету Міністрів України.  
26. Прем'єр-міністр України призначається Президентом України за згодою більш як половини конституційного складу Верховної Ради України.  
27. У разі відхилення Верховною Радою України поданої кандидатури на посаду Прем'єр-міністра України Президент України має право повторно запропонувати ту саму кандидатуру.  
28. Кожний наступний розгляд Верховною Радою України кандидатури на посаду Прем'єр-міністра України провадиться в порядку, визначеному статтею 8 цього Закону, але не пізніш як у семиденний строк.  
29. Стаття 9. Призначення членів Кабінету Міністрів України  
30. Президент України у триденний строк після одержання згоди Верховної Ради України видає указ про призначення Прем'єр-міністра України.  
31. Прем'єр-міністр України протягом 14 днів з дня свого призначення на посаду вносить Президентові України подання щодо загальної чисельності, посадового і персонального складу Кабінету Міністрів України та інформує про них Верховну Раду України. На кожну посаду вноситься одна кандидатура. Загальна чисельність Кабінету Міністрів України затверджується указом Президента України.  
32. На підставі подання Прем'єр-міністра України Президент України після затвердження загальної чисельності Кабінету Міністрів України видає указ про призначення списком членів Кабінету Міністрів України. У списку повинно бути не менше двох третин від загальної чисельності членів Кабінету Міністрів України.  
33. Призначення на вакантні посади в складі Кабінету Міністрів України здійснюється Президентом України за поданням Прем'єр-міністра України.  
34. Указ Президента України про призначення на посади членів Кабінету Міністрів України, крім Прем'єр-міністра України, скріплюється підписом Прем'єр-міністра України.  
35. Стаття 10. Присяга членів Кабінету Міністрів України та набуття ним повноважень  
36. Члени Кабінету Міністрів України складають присягу Українському народові перед Президентом України на пленарному засіданні Верховної Ради України такого змісту:  
37. "Я, (ім'я та прізвище, посада), урочисто присягаю на вірність Україні. Зобов'язуюсь додержуватися Конституції України, законів України, актів Президента України, всіма своїми діями боронити суверенітет і незалежність України, обстоювати права і свободи людини та громадянина, дбати про добробут Українського народу".  
38. Дата складення присяги новосформованим Кабінетом Міністрів України визначається Президентом України та Головою Верховної Ради України, але не пізніше ніж через п'ять днів після сформування Кабінету Міністрів України.  
39. Присяга оголошується Прем'єр-міністром України і підписується кожним членом Кабінету Міністрів України. Наступні новопризначені члени Кабінету Міністрів України оголошують присягу особисто і підписують її.  
40. Відмова члена Кабінету Міністрів України скласти присягу має наслідком звільнення його з посади.  
41. Новосформований Кабінет Міністрів України набуває повноважень з моменту складення присяги не менше ніж двома третинами від загальної чисельності Кабінету Міністрів України.  
42. Стаття 12. Зміни у складі Кабінету Міністрів України  
43. Член Кабінету Міністрів України може бути звільнений з посади Президентом України за власною ініціативою або за поданням Прем'єр-міністра України.  
44. Член Кабінету Міністрів України з політичних чи особистих мотивів вправі заявити Президентові України про свою відставку.  
45. Про намір подати заяву про відставку член Кабінету Міністрів України попередньо повідомляє Прем'єр-міністра України.  
46. З питань припинення повноважень чи прийняття відставки членів Кабінету Міністрів України Президент України видає відповідні укази.  
47. Нові члени Кабінету Міністрів України, замість вибулих, призначаються в порядку, визначеному частинами четвертою та п'ятою статті 9 цього Закону. Вони набувають своїх повноважень з моменту складення присяги відповідно до статті 10 цього Закону.  
48. Члени Кабінету Міністрів України, відставка яких прийнята Президентом України, за його дорученням продовжують виконувати свої повноваження до набуття повноважень новими членами Кабінету Міністрів України, але не довше ніж тридцять днів.  
49. Розділ III. ПРИПИНЕННЯ ПОВНОВАЖЕНЬ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ  
50. Стаття 17. Припинення повноважень Кабінету Міністрів України у зв'язку з прийняттям Верховною Радою України резолюції недовіри  
51. Верховна Рада України за пропозицією не менш як однієї третини народних депутатів України від її конституційного складу може розглянути питання про відповідальність Кабінету Міністрів України та прийняти резолюцію недовіри Кабінету Міністрів України.  
52. Це питання розглядається на пленарному засіданні Верховної Ради України через десять днів після внесення пропозиції з обов'язковим запрошенням Президента України та всього складу Кабінету Міністрів України.  
53. Постанова Верховної Ради України про недовіру Кабінету Міністрів України (резолюція недовіри) голосується в поіменному режимі. Рішення приймається більшістю від конституційного складу Верховної Ради України.  
54. Прем'єр-міністр України, отримавши підписану Головою Верховної Ради України постанову Верховної Ради України про недовіру Кабінету Міністрів України, невідкладно подає Президентові України заяву про відставку Кабінету Міністрів України, яка приймається Президентом України.  
55. Питання про відповідальність Кабінету Міністрів України не може розглядатися Верховною Радою України більше одного разу протягом однієї чергової сесії, а також протягом року після схвалення Програми діяльності Кабінету Міністрів України.  
56. Розділ IV. КОМПЕТЕНЦІЯ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ  
57. Стаття 21. Основні функції та повноваження Кабінету Міністрів України  
58. Кабінет Міністрів України:  
59. 1) у сферах економіки та фінансів:  
60. о) виступає гарантом щодо кредитів для здійснення державних програм, які у дозволених законом межах надаються іноземними банками, фінансовими та іншими міжнародними організаціями, в тому числі відповідно до міжнародних договорів України;  
61. Стаття 22. Інші функції та повноваження Кабінету Міністрів України  
62. Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України вирішує також інші питання державного управління.  
63. Стаття 24. Акти Кабінету Міністрів України  
64. Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України видає у межах своєї компетенції постанови і розпорядження, обов'язкові для виконання на території України.  
65. Акти, що мають нормативний характер, найбільш важливе або загальне значення, видаються у формі постанов Кабінету Міністрів України.  
66. Акти з організаційно-розпорядчих та інших поточних питань видаються у формі розпоряджень Кабінету Міністрів України.  
67. Акти Кабінету Міністрів України підписує Прем'єр-міністр України.  
68. Кабінет Міністрів України організовує та контролює виконання своїх актів безпосередньо або через підвідомчі йому органи.  
69. Акти Кабінету Міністрів України можуть бути скасовані Президентом України.  
70. Акти Кабінету Міністрів України в повному обсязі або їх окремі положення можуть бути визнані Конституційним Судом України неконституційними. Такі акти або їх окремі положення втрачають чинність з дня прийняття Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.  
71. Акти Кабінету Міністрів України або їх окремі положення за заявами юридичних чи скаргами фізичних осіб у разі їх невідповідності законам України визнаються судом незаконними.  
72. Розділ V. ПОВНОВАЖЕННЯ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ЩОДО КЕРІВНИЦТВА СИСТЕМОЮ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ  
73. Стаття 25. Повноваження Кабінету Міністрів України у відносинах з міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади  
74. Кабінет Міністрів України спрямовує, координує і контролює діяльність міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які забезпечують проведення державної політики у відповідних сферах і галузях суспільного та державного життя країни, виконання в цих сферах і галузях Конституції та законів України, актів Президента України і Кабінету Міністрів України.  
75. Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади підвідомчі Кабінету Міністрів України, підзвітні та підконтрольні йому.  
76. Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади утворюються, реорганізовуються та ліквідовуються Президентом України за поданням Прем'єр-міністра України. Таке подання повинно містити пропозиції щодо правового статусу, функцій та повноважень новостворюваного або реорганізовуваного органу, викладені у вигляді проекту положення про цей орган, а також щодо штатної чисельності та розміру асигнувань на його утримання або аргументи на користь ліквідації органу. Не допускається ліквідація або утворення нових міністерств та інших центральних органів виконавчої влади шляхом реорганізації центральних органів виконавчої влади, визначених Конституцією України.  
77. Кабінет Міністрів України затверджує штатну чисельність працівників апарату і розмір асигнувань на утримання центральних органів виконавчої влади в межах виділених на це коштів Державного бюджету України.  
78. Кабінет Міністрів України має право скасовувати акти міністерств та інших центральних органів виконавчої влади повністю чи в окремій частині.  
79. Кабінет Міністрів України на своєму засіданні розглядає кандидатури для призначення їх на посади керівників центральних органів виконавчої влади, крім міністерств, а також подає Президентові України пропозиції про звільнення керівників центральних органів виконавчої влади з посад; призначає та звільняє з посад заступників, в тому числі перших, міністрів та керівників інших центральних органів виконавчої влади. Кабінет Міністрів України заслуховує звіти керівників центральних органів виконавчої влади.  
80. Особливості відносин Кабінету Міністрів України з окремими центральними органами виконавчої влади, а також інші питання організації, компетенції і порядку діяльності міністерств та інших центральних органів виконавчої влади визначаються відповідними законами.  
81. Стаття 27. Повноваження Кабінету Міністрів України у відносинах з місцевими державними адміністраціями  
82. Кабінет Міністрів України спрямовує, координує і контролює діяльність місцевих державних адміністрацій щодо виконання Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, органів виконавчої влади вищого рівня, здійснення на відповідній території інших наданих цим державним адміністраціям повноважень.  
83. Кабінет Міністрів України на своєму засіданні розглядає кандидатури на посади голів місцевих державних адміністрацій і приймає рішення про подання їх Президенту України для призначення. Члени Кабінету Міністрів України у випадках і в порядку, визначених законом, погоджують кандидатури відповідних посадових осіб обласних державних адміністрацій перед їх призначенням.  
84. Кабінету Міністрів України підзвітні та підконтрольні місцеві державні адміністрації, голови яких при здійсненні своїх повноважень також відповідальні перед ним. Підзвітність і підконтрольність Кабінету Міністрів України обласних і районних державних адміністрацій не поширюються на ту частину повноважень, що делегована їм відповідними радами.  
85. Кабінет Міністрів України одержує від місцевих державних адміністрацій інформацію про їх діяльність, регулярно заслуховує звіти голів державних адміністрацій з визначених Кабінетом Міністрів України питань. У разі неналежного виконання головою місцевої державної адміністрації покладених на нього повноважень Кабінет Міністрів України має право притягнути його до дисциплінарної відповідальності, крім звільнення з посади, або звернутися до Президента України з поданням про звільнення його з посади.  
86. Кабінет Міністрів України затверджує типову структуру, примірний перелік управлінь, відділів, інших структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій та типові положення про ці підрозділи, встановлює фонд оплати праці працівників місцевих державних адміністрацій та видатки на утримання обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.  
87. Проекти найважливіших актів Кабінету Міністрів України, що стосуються питань розвитку конкретних регіонів і населених пунктів, попередньо надсилаються відповідним місцевим державним адміністраціям. Кабінет Міністрів України перед прийняттям цих актів вивчає зауваження та пропозиції, подані місцевими державними адміністраціями до них.  
88. Кабінет Міністрів України розглядає пропозиції обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій з питань, що потребують вирішення Кабінетом Міністрів України.  
89. У разі прийняття головою обласної, Київської та Севастопольської міської державної адміністрації рішень, що суперечать Конституції України, законам України та іншим актам законодавства, Кабінет Міністрів України може звернутися до Президента України з пропозицією про їх скасування.  
90. Стаття 28. Повноваження Кабінету Міністрів України у відносинах з підвідомчими йому організаціями  
91. Кабінет Міністрів України в межах коштів, передбачених у Державному бюджеті України, може утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати головні управління, комітети, агентства та інші підвідомчі йому державні організації, в тому числі для здійснення окремих функцій з управління державним майном. Кабінет Міністрів України затверджує положення про ці організації, штатну чисельність працівників і розмір асигнувань на їх утримання, здійснює добір керівних кадрів, застосовує до них заходи дисциплінарної відповідальності.  
92. Кабінет Міністрів України у передбачених законодавством межах координує та контролює діяльність цих організацій, а також корпорацій, концернів та інших об'єднань підприємств, яким делеговані функції з управління державним майном.  
93. Керівники корпорацій, концернів та інших об'єднань підприємств, яким делеговані функції з управління державним майном, несуть відповідальність перед Кабінетом Міністрів України за законне та ефективне використання державного майна, добір і розстановку кадрів на державних підприємствах, що належать до сфери управління цих об'єднань, а також за виконання інших покладених на них функцій виконавчої влади.  
94. Розділ VI. ПОВНОВАЖЕННЯ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ У ВІДНОСИНАХ З ПРЕЗИДЕНТОМ УКРАЇНИ ТА ОРГАНАМИ, СТВОРЮВАНИМИ ПРИ ПРЕЗИДЕНТОВІ УКРАЇНИ  
95. Стаття 31. Відносини Кабінету Міністрів України з Радою національної безпеки і оборони України, апаратом Президента України, консультативними, дорадчими та іншими допоміжними органами і службами, створюваними Президентом України  
96. Кабінет Міністрів України відповідно до указів Президента України, якими вводяться в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України, прийнятих у межах, визначених законом, забезпечує здійснення заходів з координації та контролю за діяльністю органів виконавчої влади у сфері національної безпеки і оборони.  
97. Прем'єр-міністр України, Міністр закордонних справ України, Міністр оборони України, Міністр внутрішніх справ України за посадою входять до складу Ради національної безпеки і оборони України.  
98. Кабінет Міністрів України взаємодіє з апаратом Президента України, консультативними, дорадчими та іншими допоміжними органами і службами, створюваними Президентом України. У цих відносинах беруть участь як члени Кабінету Міністрів України, так і їх патронатні служби та посадові особи апарату Кабінету Міністрів України.  
99. Посадові особи апарату Президента України, консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів і служб при Президентові України не мають права давати доручення Кабінету Міністрів України та окремим членам Кабінету Міністрів України.  
100. Засади і порядок здійснення відносин Кабінету Міністрів України з Радою національної безпеки і оборони України, апаратом Президента України, консультативними, дорадчими та іншими допоміжними органами і службами при Президентові України визначаються цим та іншими законами України, а порядок здійснення цих відносин - також і указами Президента України.  
101. Розділ VII. ПОВНОВАЖЕННЯ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ У ВІДНОСИНАХ З ВЕРХОВНОЮ РАДОЮ УКРАЇНИ ТА ЇЇ ОРГАНАМИ  
102. Стаття 34. Повноваження Кабінету Міністрів України у зв'язку із затвердженням і виконанням Державного бюджету України  
103. Кабінет Міністрів України розробляє і не пізніше 15 вересня кожного року подає до Верховної Ради України проект закону про Державний бюджет України на наступний рік. Разом із проектом закону подається доповідь про хід виконання Державного бюджету України поточного року.  
104. Проект закону про Державний бюджет України повинен бути розроблений із додержанням вимог постанови Верховної Ради України про основні напрями бюджетної політики на наступний рік (бюджетної резолюції), а відхилення від неї - зазначені окремо і вмотивовані.  
105. З доповіддю про проект закону про Державний бюджет України виступає Міністр фінансів України або особа, яка виконує його обов'язки.  
106. Повноваження Кабінету Міністрів України в процесі розгляду Верховною Радою України проекту закону про Державний бюджет України визначаються законом про регламент Верховної Ради України.  
107. Кабінет Міністрів України не пізніше 1 березня подає до Верховної Ради України звіт про виконання Державного бюджету України за минулий рік, який розглядається не раніш як через десять робочих днів після його одержання. Прем'єр-міністру України або іншому члену Кабінету Міністрів України надається право виступити з доповіддю про виконання Державного бюджету України та відповісти на запитання народних депутатів України.  
108. Стаття 35. Повноваження Кабінету Міністрів України у зв'язку із підготовкою, затвердженням і виконанням загальнодержавних програм  
109. Кабінет Міністрів України розробляє і вносить на розгляд Верховної Ради України проекти загальнодержавних програм економічного, науково-технічного, соціального і національно-культурного розвитку України, охорони природи.  
110. Кабінет Міністрів України подає до Верховної Ради України звіти про виконання загальнодержавних програм одночасно із звітом про виконання Державного бюджету України за минулий рік. Кабінет Міністрів України надає інформацію щодо виконання загальнодержавних програм комітетам Верховної Ради України на їх вимогу відповідно до їх компетенції.  
111. Стаття 36. Звіт Кабінету Міністрів України перед Верховною Радою України про свою діяльність  
112. Кабінет Міністрів України не рідше ніж раз на рік звітує про свою діяльність перед Верховною Радою України. Звіт Кабінету Міністрів України подається до Верховної Ради України не пізніше 1 березня наступного за звітним календарного року. Звіт не подається, якщо після схвалення Верховною Радою України Програми діяльності Кабінету Міністрів України до часу подання звіту минуло менше ніж півроку.  
113. Крім щорічного звіту Кабінет Міністрів України на вимогу Верховної Ради України повинен подати позачерговий звіт про свою діяльність, але не частіше ніж раз на рік.  
114. Щорічний звіт Кабінету Міністрів України повинен бути поданий до Верховної Ради України не пізніш як за п'ятнадцять днів до розгляду на засіданні Верховної Ради України.  
115. Звіти Кабінету Міністрів України робить Прем'єр-міністр України.  
116. У разі незатвердження звіту Кабінету Міністрів України Верховною Радою України вона розглядає питання про відповідальність Кабінету Міністрів України відповідно до Конституції України.  
117. Стаття 37. Відносини Кабінету Міністрів України з Рахунковою палатою  
118. Кабінет Міністрів України на запити Рахункової палати надає статистичну, фінансову, бухгалтерську та іншу інформацію, необхідну їй для виконання завдань, функцій та повноважень, встановлених чинним законодавством України.  
119. Кабінет Міністрів України одержує від Рахункової палати відомості про результати перевірок, ревізій та обстежень, а також клопотання про притягнення до дисциплінарної відповідальності осіб, винних у заподіянні матеріальної шкоди державі, розглядає ці матеріали та клопотання, вживає в межах своєї компетенції необхідних заходів та інформує про них Рахункову палату.  
120. Стаття 38. Підконтрольність Кабінету Міністрів України Уповноваженому Верховної Ради України з прав людини  
121. Діяльність Кабінету Міністрів України, пов'язана з додержанням конституційних прав і свобод людини і громадянина, перебуває під парламентським контролем з боку Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.  
122. Кабінет Міністрів України в межах, установлених законом, забезпечує Уповноваженому Верховної Ради України з прав людини доступ до всіх документів Кабінету Міністрів України, підвідомчих йому органів, установ та організацій.  
123. Стаття 39. Відповіді Кабінету Міністрів України, його членів на депутатські звернення та запити  
124. Кабінет Міністрів України або його члени, яким адресовано депутатське звернення чи до яких на сесії Верховної Ради України заявлено запит народного депутата України, зобов'язані надіслати відповідно народному депутату чи Верховній Раді України офіційну письмову відповідь у встановлений законом строк.  
125. У разі обговорення відповіді на депутатський запит на пленарному засіданні Верховної Ради України на нього повинні бути запрошені члени Кабінету Міністрів України, до яких було заявлено запит.  
126. Члени Кабінету Міністрів України зобов'язані невідкладно приймати народних депутатів України, за їх зверненнями, з питань депутатської діяльності.  
127. Стаття 40. Розгляд Кабінетом Міністрів України звернень комітетів і комісій Верховної Ради України  
128. Кабінет Міністрів України розглядає звернення комітетів і тимчасових комісій Верховної Ради України з питань діяльності Кабінету Міністрів України. Про результати розгляду і вжиті заходи Кабінет Міністрів України повідомляє відповідним комітетам і комісіям у встановлений законом строк.  
129. Стаття 41. Регулярне інформування Верховної Ради України про роботу Кабінету Міністрів України  
130. З метою регулярного інформування Верховної Ради України про роботу Кабінету Міністрів України, але не частіше одного разу на місяць, Верховна Рада України проводить заслуховування детальних інформацій членів Кабінету Міністрів України - "День уряду України".  
131. Кабінет Міністрів України може ініціювати розгляд на "Дні уряду України" конкретних проблем.  
132. Дата проведення "Дня уряду України" та його тематика визначаються Верховною Радою України в порядку, передбаченому законом, але не пізніш як за десять днів до його проведення.  
133. Кабінет Міністрів України надає Верховній Раді України аналітичні та довідкові матеріали з питань, що розглядатимуться на "Дні уряду України", не пізніш як за три дні до його проведення.  
134. Запитання на "Дні уряду України" подаються згідно з визначеною тематикою і не можуть виходити за межі компетенції Кабінету Міністрів України та центральних органів виконавчої влади.  
135. Член Кабінету Міністрів України відповідає на всі запитання за визначеною тематикою, що надійшли до Кабінету Міністрів України від комітетів Верховної Ради України, депутатських фракцій і груп, народних депутатів України. У разі необхідності його відповіді можуть бути доповнені іншими членами Кабінету Міністрів України.  
136. Розділ VIII. ВІДНОСИНИ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ З ІНШИМИ ДЕРЖАВНИМИ ОРГАНАМИ, ОРГАНАМИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ТА ОБ'ЄДНАННЯМИ ГРОМАДЯН  
137. Стаття 43. Відносини Кабінету Міністрів України з Національним банком України  
138. Кабінет Міністрів України взаємодіє з Національним банком України з питань, що належать до його компетенції.  
139. Стаття 44. Взаємодія Кабінету Міністрів України з Антимонопольним комітетом України та Фондом державного майна України  
140. Кабінет Міністрів України та Антимонопольний комітет України взаємодіють з питань розвитку та захисту конкуренції у підприємницькій діяльності, а також демонополізації економіки.  
141. Кабінет Міністрів України направляє Антимонопольному комітету України для проведення експертизи та дачі висновків нормативно-правові акти та проекти нормативно-правових актів, прийняття яких призвело або може призвести до обмеження чи спотворення конкуренції на ринку.  
142. Антимонопольний комітет України вносить рекомендації Кабінету Міністрів України щодо проведення заходів, спрямованих на обмеження монополізму, розвиток та захист конкуренції у підприємницькій діяльності.  
143. Антимонопольний комітет України інформує Кабінет Міністрів України про обмеження чи спотворення конкуренції на ринку, що виникли чи можуть виникнути внаслідок прийняття органами виконавчої влади нормативно-правових актів та актів ненормативного характеру.  
144. Кабінет Міністрів України та Фонд державного майна України взаємодіють з питань управління та розпорядження об'єктами державної власності відповідно до законів України.  
145. Розділ IХ. ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ  
146. Стаття 47. Прем'єр-міністр України  
147. Прем'єр-міністр України як глава Кабінету Міністрів України:  
148. 1) керує роботою Кабінету Міністрів України та його апаратом, спрямовує її на виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України, схваленої Верховною Радою України, та інших завдань, покладених на Кабінет Міністрів України;  
149. 2) спрямовує, координує та контролює діяльність віце-прем'єр міністрів і міністрів України, керівників інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, дає доручення та вказівки, обов'язкові до виконання цими посадовими особами;  
150. 3) входить із поданням до Президента України про створення, реорганізацію та ліквідацію міністерств, інших центральних органів виконавчої влади;  
151. 4) представляє Президентові України кандидатури до складу Кабінету Міністрів України та подає пропозиції про звільнення з посад членів Кабінету Міністрів України;  
152. 5) вносить на розгляд Кабінету Міністрів України кандидатури на посади керівників центральних органів виконавчої влади (крім міністерств), голів обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій;  
153. 6) подає Президентові України схвалені Кабінетом Міністрів України кандидатури для призначення на посади керівників центральних органів виконавчої влади (крім міністерств), голів обласних, районних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій і вносить пропозиції щодо звільнення з цих посад;  
154. 7) організовує роботу Кабінету Міністрів України та головує на його засіданнях;  
155. 8) вступає в зносини з урядами інших держав, веде переговори і підписує міжнародні договори України відповідно до закону;  
156. 9) у випадках, передбачених статтею 106 Конституції України, скріплює підписом укази Президента України;  
157. 10) підписує акти Кабінету Міністрів України та видає розпорядження Прем'єр-міністра України;  
158. 11) бере за посадою участь у роботі Ради національної безпеки і оборони України;  
159. 12) визначає повноваження та забезпечує взаємодію членів Кабінету Міністрів України;  
160. 13) вживає заходів дисциплінарної відповідальності, крім звільнення з посади, до членів Кабінету Міністрів України, керівників інших центральних органів виконавчої влади та їх заступників;  
161. 14) у випадках і в межах, визначених Конституцією України, виконує обов'язки Президента України у разі дострокового припинення його повноважень;  
162. 15) виконує інші повноваження, передбачені цим та іншими законами України.  
163. Стаття 48. Перший віце-прем'єр-міністр України та віце-прем'єр-міністри України  
164. Перший віце-прем'єр-міністр України та віце-прем'єр-міністри України як заступники Прем'єр-міністра України:  
165. 1) визначають способи забезпечення реалізації Програми діяльності Кабінету Міністрів України у закріплених за ними напрямах і сферах діяльності;  
166. 2) згідно з розподілом повноважень спрямовують, координують та контролюють роботу міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади на виконання завдань, визначених Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, дають в оперативному порядку доручення та вказівки, обов'язкові до виконання цими органами;  
167. 3) попередньо розглядають і погоджують проекти законів України, актів Президента України, що готуються Кабінетом Міністрів України, та проекти відповідних актів Кабінету Міністрів України, вживають заходів для усунення розбіжностей щодо них серед членів Кабінету Міністрів України;  
168. 4) забезпечують згідно з розподілом повноважень взаємодію Кабінету Міністрів України з Президентом України та Верховною Радою України в процесі підготовки, прийняття і реалізації нормативних актів, а також поточної діяльності Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади;  
169. 5) керують за дорученням Президента України або Прем'єр-міністра України відповідними колегіальними консультативно-дорадчими органами (радами, комісіями тощо);  
170. 6) за дорученням Прем'єр-міністра України представляють Кабінет Міністрів України у відносинах з іншими органами, організаціями в Україні та за її межами;  
171. 7) за повноваженнями, наданими актами Кабінету Міністрів України, ведуть переговори і підписують від імені Кабінету Міністрів України міжурядові договори;  
172. 8) виконують інші повноваження, передбачені цим та іншими законами України, та інші функції, визначені актами Кабінету Міністрів України, розпорядженнями Прем'єр-міністра України.  
173. Перший віце-прем'єр-міністр України виконує обов'язки Прем'єр-міністра України у разі його відсутності чи неможливості виконувати обов'язки.  
174. Стаття 49. Міністри України  
175. Міністри України як члени Кабінету Міністрів України:  
176. 1) забезпечують розробку та реалізацію державної політики у доручених їм сферах;  
177. 2) здійснюють керівництво відповідними міністерствами та сферами державного управління;  
178. 3) за власною ініціативою чи за дорученням Кабінету Міністрів України, Прем'єр-міністра України, віце-прем'єр-міністра України готують питання на розгляд Кабінету Міністрів України;  
179. 4) беруть участь у розгляді питань на засіданнях Кабінету Міністрів України та вносять пропозиції щодо порядку денного цих засідань;  
180. 5) за дорученням Прем'єр-міністра України представляють Кабінет Міністрів України у відносинах з іншими органами, організаціями в Україні та за її межами;  
181. 6) за повноваженнями, наданими актами Кабінету Міністрів України або за його дорученням - Міністром закордонних справ України, ведуть переговори і підписують від імені Кабінету Міністрів України міжурядові договори;  
182. 7) виконують інші повноваження, передбачені цим та іншими законами України, та інші функції, визначені актами Кабінету Міністрів України, розпорядженнями Прем'єр-міністра України та дорученнями віце-прем'єр-міністрів України.  
183. Стаття 50. Інші повноваження, функції та відповідальність членів Кабінету Міністрів України  
184. Члени Кабінету Міністрів України, крім повноважень, визначених у цьому Законі, можуть мати й інші повноваження, передбачені в законах України.  
185. Члени Кабінету Міністрів України можуть здійснювати також інші функції, передбачені актами Президента України та Кабінету Міністрів України.  
186. Члени Кабінету Міністрів України несуть відповідальність за діяльність Кабінету Міністрів України в цілому, а також перед Президентом України та Прем'єр-міністром України за стан справ у доручених їм сферах і галузях.  
187. Стаття 51. Засідання Кабінету Міністрів України  
188. Засідання Кабінету Міністрів України скликаються Прем'єр-міністром України. Періодичність проведення засідань Кабінету Міністрів України визначається Прем'єр-міністром України з урахуванням пропозицій інших членів Кабінету Міністрів України.  
189. Засідання Кабінету Міністрів України скликаються Прем'єр-міністром України також за ініціативою Президента України або не менше однієї п'ятої від загальної чисельності Кабінету Міністрів України.  
190. Засідання Кабінету Міністрів України є повноважним, якщо на ньому присутні не менш як дві третини від загальної чисельності Кабінету Міністрів України.  
191. У разі неможливості міністра взяти участь у засіданні Кабінету Міністрів України його заміщає з правом дорадчого голосу перший заступник міністра, а у виняткових випадках -- один із заступників міністра.  
192. Кабінет Міністрів України за пропозиціями членів Кабінету Міністрів України затверджує перелік осіб, які мають право постійно брати участь у його засіданнях з правом дорадчого голосу.  
193. Прем'єр-міністр України або один з віце-прем'єр-міністрів України за власною ініціативою або за поданням інших членів Кабінету Міністрів України визначає осіб, які мають право за окремим запрошенням взяти участь у засіданні Кабінету Міністрів України з правом дорадчого голосу під час розгляду конкретних питань.  
194. На засіданнях Кабінету Міністрів України головує Прем'єр-міністр України.  
195. Порядок денний засідань Кабінету Міністрів України затверджує Кабінет Міністрів України. Проект порядку денного вноситься Прем'єр-міністром України з урахуванням пропозицій інших членів Кабінету Міністрів України.  
196. Засідання Кабінету Міністрів України протоколюється і стенографується. Протокол і стенограма засідання Кабінету Міністрів України є офіційними документами, що підтверджують процес обговорення і прийняття рішення Кабінетом Міністрів України. Порядок ведення протоколу і стенограми засідання Кабінету Міністрів України встановлюється постановою Кабінету Міністрів України.  
197. Стаття 52. Підготовка проектів актів Кабінету Міністрів України  
198. Кожен член Кабінету Міністрів України має право виступати з ініціативою прийняття актів Кабінету Міністрів України.  
199. Підготовка проектів постанов Кабінету Міністрів України здійснюється міністерствами, а в разі потреби за участю інших центральних органів виконавчої влади з залученням, за згодою, народних депутатів України, науковців, інших фахівців.  
200. Для оплати праці фахівців, залучених до робочих груп з підготовки проектів актів законодавства, у бюджеті Кабінету Міністрів України формується спеціальний цільовий фонд, порядок використання якого затверджується Кабінетом Міністрів України. З цією метою можуть залучатися також кошти недержавних фондів та громадських організацій.  
201. Стаття 53. Експертиза та попереднє обговорення проектів нормативних актів у Кабінеті Міністрів України  
202. Усі проекти нормативних актів, підготовлені для розгляду Кабінетом Міністрів України, направляються одному з віце-прем'єр-міністрів України згідно з розподілом повноважень між ними.  
203. Віце-прем'єр-міністр України у разі незгоди з положеннями отриманого проекту дає його ініціатору аргументовану відповідь у письмовій формі в десятиденний строк. У разі схвалення віце-прем'єр міністром України отриманого проекту нормативного акта він направляє його на експертизу Міністерству юстиції та відповідним центральним органам виконавчої влади України.  
204. Проект нормативного акта може бути направлений на експертизу або для дачі висновків у наукові установи, місцевим державним адміністраціям, органам місцевого самоврядування, об'єднанням громадян та іншим організаціям чи окремим фахівцям, а також опублікований за рішенням віце-прем'єр-міністра України для обговорення та збору пропозицій.  
205. За результатами експертизи проекту нормативного акта віце-прем'єр-міністр України візує його і разом з висновками експертизи направляє на розгляд Кабінету Міністрів України.  
206. Стаття 54. Розгляд питань та прийняття рішень на засіданнях Кабінету Міністрів України  
207. З кожного питання порядку денного засідання Кабінету Міністрів України Прем'єр-міністр України визначає доповідача і в разі потреби співдоповідачів. Після доповіді відбувається обговорення проекту рішення.  
208. У разі необхідності в ході обговорення питання на засідання Кабінету Міністрів України запрошуються і заслуховуються відповідні фахівці.  
209. Рішення у формі постанов та розпоряджень Кабінету Міністрів України приймаються шляхом голосування на засіданнях Кабінету Міністрів України.  
210. Постанови Кабінету Міністрів України приймаються більшістю голосів від загальної чисельності Кабінету Міністрів України. Розпорядження Кабінету Міністрів України приймаються більшістю голосів членів Кабінету Міністрів України, присутніх на засіданні. За рівної кількості голосів голос Прем'єр-міністра України є вирішальним.  
211. У разі непідтримання проекту рішення Кабінету Міністрів України Прем'єр-міністром України воно не може бути прийнято.  
212. У разі потреби прийняти термінове рішення розпорядження Кабінету Міністрів України за рішенням Прем'єр-міністра України можуть бути прийняті шляхом письмового опитування членів Кабінету Міністрів України. Такий проект розпорядження надсилається всім членам Кабінету Міністрів України.  
213. Стаття 55. Офіційне оприлюднення, набрання чинності та реєстрація актів Кабінету Міністрів України  
214. Постанови Кабінету Міністрів України, які мають нормативний характер, після підписання Прем'єр-міністром України направляються Міністерству юстиції України для включення їх в Єдиний державний реєстр нормативних актів у порядку, визначеному законом, та опублікування в газеті "Урядовий кур'єр" та Офіційному віснику України.  
215. Постанови Кабінету Міністрів України набирають чинності з дня офіційного опублікування, якщо ними не встановлено більш пізній строк набрання чинності. У випадках, передбачених законом, постанови Кабінету Міністрів України або їх окремі положення, що містять інформацію з обмеженим доступом і не визначають прав і обов'язків громадян, не підлягають опублікуванню і набирають чинності з дня прийняття, якщо ними не встановлено більш пізній строк набрання чинності.  
216. Розпорядження Кабінету Міністрів України набирають чинності з моменту їх прийняття, якщо ними не встановлено інше, але не раніше дня їх прийняття.  
217. Розпорядження Кабінету Міністрів України доводяться до відома їх виконавців апаратом Кабінету Міністрів України і в разі необхідності - офіційно оприлюднюються.  
218. Стаття 56. Постійні та тимчасові органи Кабінету Міністрів України  
219. Кабінет Міністрів України для забезпечення ефективної реалізації своїх повноважень, координації діяльності міністерств, інших підвідомчих йому органів, керівництва комплексними сферамиуправління може утворювати постійні колегіальні органи (комітет, комісія тощо).  
220. Для підготовки пропозицій щодо вирішення окремих питань державного управління, розроблення проектів законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, а також для виконання окремих доручень Кабінет Міністрів України може утворювати тимчасові комісії, інші робочі та консультативні органи.  
221. До участі в постійних та тимчасових органах Кабінету Міністрів України залучаються народні депутати України, державні службовці, науковці та інші фахівці на громадських засадах. Працівники не підвідомчих Кабінету Міністрів України органів та організацій залучаються за їх згодою.  
222. У разі необхідності таким органам Кабінету Міністрів України для роботи надаються приміщення, оргтехніка та допоміжний персонал з числа працівників відповідних центральних органів виконавчої влади чи спеціально найняті для цього особи.  
223. Права, функції та персональний склад цих органів визначаються Кабінетом Міністрів України.  
224. Стаття 57. Апарат Кабінету Міністрів України  
225. Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності Кабінету Міністрів України здійснює апарат Кабінету Міністрів України.  
226. Апарат Кабінету Міністрів України очолює Керівник апарату Кабінету Міністрів України, який призначається на посаду та звільняється з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Прем'єр-міністра України.  
227. Керівники служб апарату Кабінету Міністрів України призначаються на посаду та звільняються з посади рішенням Кабінету Міністрів України за поданням Керівника апарату Кабінету Міністрів України.  
228. Члени Кабінету Міністрів України мають право на патронатні служби в межах кошторису.  
229. Патронатні служби формуються самими членами Кабінету Міністрів України і підпорядковані їм. Патронатні служби Прем'єр-міністра України, віце-прем'єр-міністрів України та міністрів, які не очолюють міністерств, створюються в штаті апарату Кабінету Міністрів України, інших міністрів України - в штатах відповідних міністерств України.  
230. Посадові особи апарату Кабінету Міністрів України не мають права давати доручення міністерствам України.  
231. Керівник апарату та інші посадові особи апарату Кабінету Міністрів України є державними службовцями.  
232. Структура, штатна чисельність апарату Кабінету Міністрів України та повноваження його служб і посадових осіб визначаються Положенням про апарат Кабінету Міністрів України, яке затверджується постановою Кабінету Міністрів України.  
233. Розділ Х. СОЦІАЛЬНЕ ТА ІНШЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЧЛЕНІВ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ  
234. Стаття 62. Пенсійне та інше забезпечення колишніх членів Кабінету Міністрів України  
235. У разі виходу на пенсію члена Кабінету Міністрів України, а також у разі досягнення пенсійного віку колишнім членом Кабінету Міністрів України, повноваження якого були припинені на підставах, визначених у частині першій статті 61 цього Закону, йому призначається пенсія за рахунок держави у розмірі вісімдесяти відсотків місячної заробітної плати відповідного діючого члена Кабінету Міністрів України.  
236. Президент України може призначити колишньому членові Кабінету Міністрів України персональну державну пенсію.  
237. З виходом на пенсію члена Кабінету Міністрів України йому виплачується разова грошова допомога в розмірі дванадцяти місячних посадових окладів.  
238. Колишні члени Кабінету Міністрів України пенсійного віку обслуговуються державними закладами охорони здоров'я і забезпечуються санаторно-курортним лікуванням у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.  
239. Членам Кабінету Міністрів України, які вийшли на пенсію, а також колишнім членам Кабінету Міністрів України, які досягли пенсійного віку, надається право безоплатного проїзду по території України один раз на рік (у прямому і зворотному напрямках) залізничним, водним, повітряним або автомобільним міжміським транспортом.  
240. У разі необхідності за рішенням Президента України забезпечується особиста охорона колишнього члена Кабінету Міністрів України, а за рішенням Кабінету Міністрів України надається право на транспортне обслуговування.