Кількість абзаців - 227 Розмітка (ліва колонка)


Про Дисциплінарний статут органів і підрозділів цивільного захисту (Друге читання)

0. Проект
 
1. Закон України
 
2. Про Дисциплінарний статут органів і підрозділів цивільного захисту  
3. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
4. 1. Затвердити Дисциплінарний статут органів і підрозділів цивільного захисту, що додається.
 
5. 2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
 
6. Голова Верховної Ради України
 
7. ЗАТВЕРДЖЕНО
 
8. Законом України
 
9. від 2006 року №_____
 
10. ДИСЦИПЛІНАРНИЙ СТАТУТ ОРГАНІВ І ПІДРОЗДІЛІВ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ
 
11. ВСТУП
 
12. Цей Статут визначає сутність службової дисципліни, права і обов’язки осіб рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту, в тому числі слухачів і курсантів навчальних закладів спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту (далі — особи рядового і начальницького складу), щодо її додержання, а також види заохочення та дисциплінарних стягнень, порядок їх застосування.
 
13. Дія Статуту поширюється на всіх осіб рядового і начальницького складу, які повинні неухильно додержуватися його вимог.
 
14. Розділ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
 
15. Службова дисципліна
 
16. 1. Службова дисципліна — це бездоганне і неухильне виконання особами рядового і начальницького складу службових обов’язків, установлених Законом України «Про правові засади цивільного захисту», цим Статутом, іншими нормативно-правовими актами та контрактом про проходження служби в органах і підрозділах цивільного захисту (далі — контракт).
 
17. 2. Службова дисципліна ґрунтується на усвідомленні особами рядового і начальницького складу своїх службових обов’язків та вірності Присязі особового складу органів і підрозділів цивільного захисту (далі — Присяга).
 
18. 3. Службова дисципліна зобов’язує кожну особу рядового і начальницького складу під час проходження служби:
 
19. виконувати вимоги Присяги, контракту, накази начальників, додержуватися цього Статуту та інших нормативно-правових актів;
 
20. захищати життя, здоров’я, права та власність громадян, територію, інтереси суспільства і держави у разі надзвичайних ситуацій;
 
21. бути чесним, сумлінним і дисциплінованим;
 
22. стійко переносити всі труднощі, пов’язані із службою, не шкодувати сил під час виконання поставлених завдань;
 
23. постійно вдосконалювати професійну майстерність, підвищувати рівень культури в роботі;
 
24. додержуватися норм професійної етики, не вчиняти дій, що можуть призвести до неналежного виконання службових обов’язків, бути вільним від рішень політичних партій і громадських організацій;
 
25. поважати людську гідність і бути готовим у будь-який час надати допомогу людям;
 
26. сприяти зміцненню службової дисципліни, виявляти повагу до начальників та старших за званням, бути ввічливим, додержуватися правил носіння встановленої форми одягу і вітання;
 
27. зберігати державну і службову таємницю;
 
28. берегти довірені майно і техніку.
 
29. Особи рядового і начальницького складу зобов’язані з гідністю і честю поводитися поза службою, бути прикладом у додержанні етичних норм поведінки, утримуватися від порушень громадського порядку.
 
30. 4. Належний рівень службової дисципліни в органах і підрозділах цивільного захисту досягається шляхом:
 
31. виховання високих професійних і морально-психологічних якостей в осіб рядового і начальницького складу на національно-історичних традиціях, засадах патріотизму, свідомого ставлення до виконання службових обов’язків, вірності Присязі;
 
32. встановлення особистої відповідальності кожної особи рядового і начальницького складу за додержання вимог Присяги, цього Статуту, інших нормативно-правових актів, виконання службових обов’язків і наказів начальників;
 
33. формування правової культури в осіб рядового і начальницького складу;
 
34. поєднання вимогливості начальників до підлеглих із забезпеченням додержання їх прав і свобод та турботою про них;
 
35. поєднання методів переконання і заохочення з методами застосування заходів дисциплінарного стягнення;
 
36. показу особистого прикладу в зразковому виконанні начальниками своїх службових обов’язків, їх справедливому ставленні до підлеглих;
 
37. створення в органах і підрозділах цивільного захисту належних матеріально-побутових умов, забезпечення додержання внутрішнього порядку;
 
38. своєчасного і повного надання особам рядового і начальницького складу встановлених видів забезпечення;
 
39. залучення всіх осіб рядового і начальницького складу до службової підготовки.
 
40. Порушення службової дисципліни є дисциплінарним правопорушенням.
 
41. 5. За зразкове виконання службових обов’язків особи рядового і начальницького складу підлягають заохоченню, а за порушення службової дисципліни — несуть дисциплінарну відповідальність згідно з цим Статутом.
 
42. 6. Порушення службової дисципліни — це протиправне, винне (умисне чи необережне) діяння або бездіяльність особи рядового чи начальницького складу, спрямоване на недодержання вимог Присяги, зокрема невиконання або неналежне виконання службових обов’язків, перевищення прав, порушення обмежень і заборон, установлених законодавством з питань проходження служби в органах і підрозділах цивільного захисту, чи вчинення інших дій, що ганьблять або дискредитують особу як представника служби цивільного захисту.
 
43. Начальники і підлеглі, старші та молодші
 
44. 7. Начальник — це особа молодшого, середнього, старшого або вищого начальницького складу, яка відповідно до службових повноважень має право віддавати (видавати) накази чи розпорядження, застосовувати заходи заохочення та накладати дисциплінарні стягнення.
 
45. 8. Начальник, якому особи рядового і начальницького складу підпорядковані за службою хоча б тимчасово, у разі коли про це оголошено в наказі, вважається прямим.
 
46. Найближчий за посадою до підлеглого прямий начальник є безпосереднім начальником.
 
47. 9. Начальники можуть бути старшими або молодшими. Старшим є вищий за посадою начальник.
 
48. 10. Рівні за посадами особи начальницького складу, які не підпорядковані одна одній за службою, можуть бути старшими або молодшими за спеціальним званням.
 
49. Під час спільного виконання службових обов’язків особами рядового і начальницького складу, не підпорядкованими одна одній, коли їх службові відносини не визначено відповідним начальником, старшим вважається той, хто є вищий за посадою, а за рівних посад — той, хто має вище спеціальне звання.
 
50. 11. Під час тимчасового виконання службових обов’язків на іншій посаді, якщо про це видано наказ, начальник користується правами щодо застосування заходів заохочення та накладення дисциплінарних стягнень, що передбачені повноваженнями начальника за цією посадою.
 
51. Віддання (видання) та виконання наказів чи розпоряджень
 
52. 12. Наказ чи розпорядження має віддаватися чи видаватися начальником відповідно до повноважень згідно із займаною посадою, на підставі законодавства, не принижувати честі та гідності підлеглих, бути чітким, зрозумілим і виконуватися у визначений строк.
 
53. Наказ чи розпорядження може віддаватися усно чи видаватися письмово щодо однієї особи або групи осіб рядового і начальницького складу, у тому числі з використанням технічних засобів зв’язку.
 
54. Скасувати наказ чи розпорядження має право начальник, який його віддав (видав), або старший прямий начальник.
 
55. 13. Начальник несе відповідальність за відданий (виданий) наказ чи розпорядження, його відповідність законодавству, зловживання владою або службовим становищем, перевищення влади або службових повноважень та службову недбалість під час віддання (видання) наказу чи розпорядження, а також за невжиття заходів для забезпечення його виконання.
 
56. 14. У разі одержання наказу чи розпорядження, що суперечить закону, підлеглий зобов’язаний невідкладно в письмовій формі доповісти про це начальнику, який його віддав (видав), а у разі наполягання на виконанні — повідомити старшого прямого начальника.
 
57. Невиконання правомірного наказу чи розпорядження тягне за собою відповідальність згідно з цим Статутом.
 
58. За віддання (видання) та виконання явно злочинного наказу чи розпорядження винні особи притягуються до відповідальності згідно із законом.
 
59. Обов’язки та права начальників щодо підлеглих
 
60. 15. Начальник зобов’язаний підтримувати високий рівень службової дисципліни в органах і підрозділах цивільного захисту, вимагати від підлеглих її додержання, не залишати поза увагою жодного факту вчинення дисциплінарного правопорушення, у повному обсязі використовувати надані йому права, застосовувати заходи заохочення та накладати дисциплінарні стягнення.
 
61. Начальник повинен бути прикладом у бездоганному виконанні вимог Присяги, наказів та розпоряджень, додержанні законності, дисципліни, норм моралі, а також розвивати і підтримувати у підлеглих свідоме ставлення до виконання службових обов’язків, почуття честі і гідності, заохочувати розумну ініціативу, самостійність і старанність у службі.
 
62. 16. Особливу увагу начальник повинен приділяти вивченню індивідуальних якостей підлеглих, додержанню вимог цього та інших статутів органів і підрозділів цивільного захисту у відносинах з ними, а також між ними, згуртуванню колективу, своєчасному застосуванню дисциплінарних стягнень до порушників службової дисципліни, встановленню причин вчинення підлеглими дисциплінарних правопорушень та їх усуненню.
 
63. 17. Діяльність начальника щодо підтримання високого рівня службової дисципліни оцінюється повнотою виконання службових обов’язків підлеглими, відсутністю порушень ними законодавства.
 
64. 18. Прямий начальник зобов’язаний не рідше ніж один раз на півроку контролювати стан службової дисципліни серед підлеглих та вживати заходів до запобігання вчиненню дисциплінарних правопорушень.
 
65. Начальник, який не забезпечив додержання підлеглими належного рівня службової дисципліни та не вжив для цього відповідних заходів, несе встановлену цим Статутом відповідальність.
 
66. 19. Правом начальника є віддання (видання) наказів чи розпоряджень, а обов’язком підлеглого — їх виконання.
 
67. 20. Старший прямий начальник може застосовувати заходи заохочення та накладати дисциплінарні стягнення, права на застосування та накладення яких надано молодшим начальникам.
 
68. 21. Керівник спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту користується правами на застосування заходів заохочення та накладення дисциплінарних стягнень, визначеними цим Статутом, у повному обсязі.
 
69. Начальники, які є заступниками керівника спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту, керівниками його структурних підрозділів та територіальних органів управління, підрозділів цивільного захисту, та інші прямі начальники стосовно підлеглих користуються правами на застосування заходів заохочення та накладення дисциплінарних стягнень згідно з цим Статутом в обсязі, визначеному керівником спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту.
 
70. Розділ ІІ. ЗАОХОЧЕННЯ
 
71. 22. Заохочення є важливим засобом виховання високих професійних і морально-психологічних якостей в осіб рядового і начальницького складу та зміцнення службової дисципліни.
 
72. Начальник зобов’язаний у межах прав, наданих йому цим Статутом, заохочувати підлеглих за старанність, розумну ініціативу та сумлінне виконання службових обов’язків.
 
73. 23. Заохочення повинно бути заслуженим. Під час визначення виду заохочення враховується характер заслуг особи рядового чи начальницького складу та її ставлення до служби.
 
74. У разі коли начальник вважає, що наданих йому прав недостатньо для заохочення підлеглих, які відзначилися, він може звернутися з клопотанням про застосування заходів заохочення до старшого прямого начальника.
 
75. 24. За мужність і відвагу, виявлені під час виконання службових обов’язків, зразкове управління підрозділами цивільного захисту, високі показники в професійній підготовці, оволодінні технікою, інші заслуги особи рядового і начальницького складу в установленому порядку можуть бути представлені до відзначення державними нагородами України.
 
76. Заходи заохочення, які застосовуються до осіб рядового і начальницького складу
 
77. 25. До осіб рядового і начальницького складу застосовуються такі заходи заохочення:
 
78. оголошення подяки;
 
79. зняття раніше накладеного дисциплінарного стягнення;
 
80. нагородження цінним подарунком або грошовою премією;
 
81. нагородження грамотою органу чи підрозділу цивільного захисту;
 
82. занесення прізвища на дошку пошани органу чи підрозділу цивільного захисту;
 
83. занесення прізвища на дошку пошани спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту;
 
84. дострокове присвоєння чергового спеціального звання;
 
85. присвоєння чергового спеціального звання на один ступінь вище спеціального звання, передбаченого штатним розписом за займаною посадою;
 
86. нагородження заохочувальними відзнаками спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту;
 
87. представлення до державних та урядових нагород України.
 
88. До курсантів і слухачів навчальних закладів спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту крім заходів заохочення, зазначених у статті 25 цього Статуту, можуть застосовуватися:
 
89. нагородження особистою фотокарткою курсанта чи слухача, сфотографованого біля розгорнутого прапора навчального закладу;
 
90. надсилання батькам курсанта листа з подякою;
 
91. надання курсантам одного позачергового звільнення з розташування навчального закладу.
 
92. Права начальників щодо застосування заходів заохочення до підлеглих
 
93. 26. Прямий начальник, який займає посаду, передбачену штатним розписом для осіб молодшого начальницького складу, має право застосовувати до підлеглих такі заходи заохочення:
 
94. оголошення подяки;
 
95. зняття раніше накладеного дисциплінарного стягнення.
 
96. 27. Прямий начальник, який займає посаду, передбачену штатним розписом для осіб середнього, старшого та вищого начальницького складу, має право застосовувати до підлеглих заходи заохочення, передбачені статтею 25 цього Статуту, в обсязі, визначеному керівником спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту.
 
97. Порядок застосування заходів заохочення
 
98. 28. Заохочення, крім зняття накладеного усно дисциплінарного стягнення, застосовується до осіб рядового і начальницького складу шляхом видання наказу.
 
99. 29. Наказ про застосування заходів заохочення оголошується особам рядового і начальницького складу на зборах, службових нарадах, перед строєм або особисто.
 
100. 30. Оголошення подяки може застосовуватися як до окремої особи рядового і начальницького складу, так і до всього особового складу органу чи підрозділу цивільного захисту.
 
101. 31. До осіб рядового і начальницького складу, які мають дисциплінарні стягнення, заохочення застосовується, як правило, шляхом зняття раніше накладеного дисциплінарного стягнення. Право на зняття дисциплінарного стягнення має той начальник, який здійснив його накладення, та інші прямі начальники. Одноразово може бути знято лише одне дисциплінарне стягнення.
 
102. Начальник має право зняти дисциплінарне стягнення тільки після того, як воно виконало свою виховну функцію, а особа рядового чи начальницького складу змінила своє ставлення до виконання службового обов’язку, але не раніше ніж через три місяці з дня накладення стягнення.
 
103. Такі дисциплінарні стягнення, як пониження у спеціальному званні на один ступінь та пониження у посаді, можуть бути зняті з осіб начальницького складу не раніше ніж через рік з дня накладення стягнення.
 
104. Таке дисциплінарне стягнення, як пониження у посаді, може бути знято без поновлення особи начальницького складу на попередній посаді.
 
105. 32. У разі оголошення подяки особовому складу органу чи підрозділу цивільного захисту особи рядового і начальницького складу, крім тих, що перебувають у відпустці, відрядженні тощо, на яких раніше накладалося таке дисциплінарне стягнення, як зауваження, догана, позачергове призначення в наряд на службу, позбавлення чергового звільнення з розташування навчального закладу, вважаються такими, що не мають цих дисциплінарних стягнень, а якщо на них накладалися інші дисциплінарні стягнення, це враховується у разі прийняття рішення про їх зняття.
 
106. 33. Занесення прізвища на дошку пошани органу чи підрозділу цивільного захисту або на дошку пошани спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту застосовується до осіб рядового і начальницького складу, які досягли високих показників у професійній підготовці, виявили бездоганну дисциплінованість і особливо відзначилися під час виконання службового обов’язку, як правило, за підсумками службової діяльності протягом року.
 
107. 34. Нагородження грошовою премією може застосовуватися як окремий вид заохочення та одночасно із застосуванням таких заходів заохочення, як занесення прізвища на дошку пошани органу чи підрозділу цивільного захисту або на дошку пошани спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту, а також з нагородженням заохочувальними відзнаками спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту та грамотами органу чи підрозділу цивільного захисту.
 
108. 35. Такі заходи заохочення, як присвоєння чергового спеціального звання достроково, а також на один ступінь вище спеціального звання, передбаченого штатним розписом за займаною посадою, застосовуються до осіб рядового і начальницького складу за успішне виконання службових завдань та досягнення високих результатів у службовій діяльності з додержанням вимог, передбачених Положенням про порядок проходження служби особами рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту, що затверджується Кабінетом Міністрів України.
 
109. 36. Заохочувальними відзнаками спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту, грамотою органів чи підрозділів цивільного захисту особи рядового і начальницького складу нагороджуються за бездоганну службу та особливі заслуги під час виконання службових обов’язків.
 
110. 37. Надання курсантам одного позачергового звільнення з розташування навчального закладу може здійснюватися у дні та години, встановлені ректором (начальником) навчального закладу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту.
 
111. 38. Фотографування курсантів чи слухачів біля розгорнутого прапора навчального закладу для нагородження особистою фотокарткою здійснюється у парадній формі одягу і головному уборі.
 
112. Розділ ІІІ. ДИСЦИПЛІНАРНІ СТЯГНЕННЯ ЗА ПОРУШЕННЯ СЛУЖБОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ
 
113. 39. Дисциплінарні стягнення накладаються на осіб рядового і начальницького складу за порушення ними службової дисципліни.
 
114. 40. До діянь, що є порушеннями службової дисципліни, належать:
 
115. порушення вимог законодавства з питань діяльності органів і підрозділів цивільного захисту;
 
116. утрата службового посвідчення, службових документів, бланків суворої звітності;
 
117. псування або втрата закріпленого майна;
 
118. поява на службі в стані алкогольного сп’яніння та вживання спиртних напоїв у робочий час;
 
119. порушення розпорядку дня;
 
120. брутальне або зневажливе ставлення до громадян, приниження їх честі та гідності під час виконання службових обов’язків;
 
121. приховання особою рядового чи начальницького складу факту судимості або подання підроблених документів, необхідних для прийняття на службу в органи і підрозділи цивільного захисту;
 
122. інші діяння, визнані законодавством та цим Статутом порушеннями службової дисципліни.
 
123. 41. У разі виявлення передумов порушення особою рядового чи начальницького складу службової дисципліни начальник повинен нагадати їй про обов’язки служби, вказати на відповідні недоліки, а у разі невиконання після цього особою рядового чи начальницького складу службових обов’язків — накласти на неї дисциплінарне стягнення.
 
124. 42. У разі грубого порушення службової дисципліни прямі начальники у випадках, які не допускають зволікання, мають право усувати осіб рядового і начальницького складу від виконання службових обов’язків.
 
125. Начальник, який усунув підлеглого від виконання службових обов’язків, зобов’язаний негайно доповісти про це у порядку підпорядкованості старшому прямому начальнику із зазначенням причин та обставин усунення.
 
126. Тривалість усунення від виконання службових обов’язків не повинна перевищувати тривалості службового розслідування та часу, необхідного для прийняття начальником відповідного рішення.
 
127. Начальник, який усунув підлеглого від виконання службових обов’язків без достатніх на те підстав чи з перевищенням влади або службових повноважень, несе відповідальність згідно із законом.
 
128. 43. Дисциплінарні стягнення, накладені на осіб рядового і начальницького складу виданим наказом, діють протягом року, а відданим усно – протягом одного місяця з дня їх накладення.
 
129. 44. Особі рядового чи начальницького складу, яка має не зняте в установленому порядку дисциплінарне стягнення, не може бути присвоєно чергове спеціальне звання і вона не може бути призначена на вищу посаду до закінчення строку дії стягнення або його зняття відповідно до цього Статуту.
 
130. 45. За вчинення адміністративних правопорушень особи рядового і начальницького складу несуть відповідальність згідно з Кодексом України про адміністративні правопорушення на загальних підставах. За вчинення корупційних діянь чи інших правопорушень, пов’язаних з корупцією, особи рядового і начальницького складу несуть відповідальність згідно із Законом України «Про боротьбу з корупцією». У разі вчинення злочину особи рядового і начальницького складу притягуються до кримінальної відповідальності в установленому порядку.
 
131. 46. У разі коли порушення службової дисципліни має ознаки адміністративного правопорушення чи злочину, начальник зобов’язаний одночасно з накладенням на особу рядового чи начальницького складу дисциплінарного стягнення подати відповідні матеріали органу, уповноваженому розглядати справи про адміністративні правопорушення, або органу досудового слідства.
 
132. Начальники, які не вжили заходів для притягнення підлеглих до відповідальності за вчинені ними дисциплінарні правопорушення, корупційні діяння, а також не подали матеріали про вчинення особами рядового і начальницького складу адміністративних правопорушень або злочинів органу, уповноваженому розглядати справи про адміністративні правопорушення, чи органу досудового слідства, у випадках, передбачених частиною першою цієї статті, несуть відповідальність згідно з цим Статутом та законодавством.
 
133. Дисциплінарні стягнення, що накладаються на осіб рядового і начальницького складу
 
134. 47. На всіх осіб рядового і начальницького складу за порушення службової дисципліни можуть бути накладені такі дисциплінарні стягнення:
 
135. зауваження;
 
136. догана;
 
137. сувора догана;
 
138. попередження про неповну службову відповідність;
 
139. звільнення із служби у зв’язку із систематичним невиконанням умов контракту або через службову невідповідність.
 
140. На осіб начальницького складу за порушення службової дисципліни крім зазначених у частині першій цієї статті можуть бути накладені такі дисциплінарні стягнення:
 
141. звільнення з посади;
 
142. пониження у спеціальному званні на один ступінь.
 
143. На курсантів навчальних закладів спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту можуть бути накладені такі дисциплінарні стягнення:
 
144. зауваження;
 
145. догана;
 
146. сувора догана;
 
147. позбавлення чергового звільнення з розташування навчального закладу (підрозділу);
 
148. позачергове призначення в наряд на службу (за винятком призначення до складу варти або черговим підрозділу).
 
149. Такі дисциплінарні стягнення, як пониження в посаді, пониження в спеціальному званні на один ступінь, звільнення із служби у зв’язку із систематичним невиконанням умов контракту чи через службову невідповідність, не застосовуються до осіб начальницького складу, призначення на посади яких та присвоєння спеціальних звань яким здійснюється Президентом України.
 
150. Права начальника накладати дисциплінарні стягнення
 
151. 48. Прямі начальники, які займають посади, передбачені штатним розписом для осіб молодшого начальницького складу, за вчинення дисциплінарних правопорушень мають право накладати на підлеглих таке дисциплінарне стягнення, як зауваження.
 
152. 49. Прямі начальники, які займають посади, передбачені штатом (штатним розписом) для осіб середнього, старшого та вищого начальницького складу, мають право накладати на підлеглих дисциплінарні стягнення, передбачені статтею 47 цього Статуту, в обсязі, визначеному керівником спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту.
 
153. 50. Право притягати до дисциплінарної відповідальності осіб вищого начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту має керівник спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту.
 
154. Порядок накладення дисциплінарних стягнень
 
155. 51. На осіб рядового і начальницького складу, які порушили службову дисципліну, можуть бути накладені лише визначені цим Статутом дисциплінарні стягнення, що відповідають ступеню вини особи.
 
156. 52. Відповідальність особи має індивідуальний характер.
 
157. Особи рядового і начальницького складу не можуть бути двічі притягнуті до дисциплінарної відповідальності за одне й те саме правопорушення.
 
158. 53. Такі дисциплінарні стягнення, як зауваження, позачергове призначення в наряд на службу (за винятком призначення до складу варти або черговим підрозділу), позбавлення чергового звільнення з розташування навчального закладу (підрозділу), можуть бути накладені як виданим наказом, так і відданим усно. Інші стягнення на осіб рядового і начальницького складу накладаються виданим наказом.
 
159. 54. Таке дисциплінарне стягнення, як попередження про неповну службову відповідність, застосовується одноразово.
 
160. 55. Звільнення із служби у зв’язку із систематичним невиконанням умов контракту чи через службову невідповідність осіб рядового і начальницького складу є крайнім заходом дисциплінарного впливу і може застосовуватися у разі, коли раніше вжиті заходи дисциплінарного впливу не дали позитивних результатів або коли вчинене дисциплінарне правопорушення не сумісне з перебуванням на службі цивільного захисту.
 
161. 56. Накладенню дисциплінарного стягнення передує отримання від порушника дисципліни письмового пояснення. У разі відмови порушника дати письмове пояснення безпосереднім начальником складається про це акт.
 
162. Накладення дисциплінарного стягнення на порушника дисципліни, який перебуває у нетверезому стані, а також одержання від нього письмового пояснення відкладається до його витвереження.
 
163. 57. Прийняттю начальником рішення про накладення на підлеглого дисциплінарного стягнення за істотне порушення службової дисципліни може передувати службове розслідування, яке призначається виданим наказом начальника з метою з’ясування обставин, а також уточнення причин і умов, що призвели до вчинення дисциплінарного правопорушення, встановлення ступеня тяжкості та розміру заподіяної шкоди.
 
164. Строк службового розслідування не може перевищувати одного місяця з дня його призначення. У виняткових випадках цей строк може бути продовжений виданим наказом старшого начальника.
 
165. Порядок проведення службового розслідування визначається спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань цивільного захисту.
 
166. 58. Дисциплінарне стягнення може бути накладено не пізніше ніж протягом 10 днів від дня, коли начальнику стало відомо про порушення службової дисципліни, а у разі проведення службового розслідування — від дня його закінчення без урахування часу хвороби або перебування у відпустці порушника дисципліни.
 
167. Дисциплінарне стягнення не може бути накладено у період хвороби або перебування особи рядового чи начальницького складу у відпустці або якщо з дня вчинення проступку минуло більше року.
 
168. 59. Накладення дисциплінарного стягнення на особу рядового чи начальницького складу, яка входить до складу чергової зміни, за вчинення дисциплінарного правопорушення під час несення служби здійснюється після закінчення чергування або заміни її іншою особою.
 
169. 60. У разі коли за ступенем тяжкості вчиненого підлеглим дисциплінарного правопорушення начальник визнає надані цим Статутом повноваження недостатніми для накладення відповідного дисциплінарного стягнення, ним порушується клопотання про накладення стягнення на винну особу перед старшим начальником.
 
170. За перевищення наданих повноважень щодо накладення дисциплінарних стягнень начальник несе відповідальність згідно з цим Статутом та законодавством.
 
171. 61. Старший начальник не має права скасовувати або пом’якшувати дисциплінарне стягнення, накладене молодшим начальником, через суворість стягнення, якщо молодший начальник не перевищив своїх повноважень, а накладене дисциплінарне стягнення відповідає тяжкості вчиненого дисциплінарного правопорушення.
 
172. 62. Старший начальник має право накласти більш суворе дисциплінарне стягнення, якщо накладене молодшим начальником стягнення не відповідає тяжкості вчиненого дисциплінарного правопорушення, або скасувати дисциплінарне стягнення, якщо він визнає, що стягнення накладено безпідставно.
 
173. 63. Особи рядового і начальницького складу мають право оскаржувати накладені на них дисциплінарні стягнення протягом місяця з дня їх накладення старшому за підпорядкованістю начальнику або в суді.
 
174. Скарга на дії начальника, який наклав дисциплінарне стягнення, розглядається у строк не більше ніж один місяць з дня її одержання.
 
175. Порядок виконання рішень про накладення дисциплінарних стягнень
 
176. 64. Рішення про накладення дисциплінарного стягнення, як правило, виконується негайно.
 
177. Начальник, з вини якого не виконано рішення про накладення дисциплінарного стягнення, несе дисциплінарну відповідальність згідно з цим Статутом.
 
178. У разі подання скарги старшому начальнику виконання рішення про накладення дисциплінарного стягнення не зупиняється, якщо старшим начальником не було прийнято рішення про його зупинення на час завершення розгляду скарги.
 
179. 65. Рішення про накладення дисциплінарного стягнення оголошується:
 
180. особам рядового та молодшого начальницького складу – особисто, перед строєм або на зборах;
 
181. середньому, старшому та вищому начальницькому складу – особисто, на нараді або зборах відповідної категорії начальницького складу.
 
182. Оголошувати рішення про накладення дисциплінарного стягнення начальникам у присутності підлеглих заборонено.
 
183. 66. Під час оголошення рішення про накладення дисциплінарного стягнення до відома особи рядового чи начальницького складу доводиться, у чому полягає порушення службової дисципліни. Крім того, виданий наказ про накладення дисциплінарного стягнення на особу рядового чи начальницького складу доводиться до неї під розписку. У разі відмови особи рядового чи начальницького складу від ознайомлення з наказом під розписку безпосереднім начальником складається про це акт.
 
184. 67. Курсанти навчальних закладів спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту, призначені поза чергою в наряд на службу (за винятком призначення до складу варти або черговим підрозділу), залучаються до несення служби в наряді поза чергою в будь-які дні тижня у вільний від занять час. Тривалість виконання одного наряду на службу не повинна перевищувати 8 годин на добу.
 
185. 68. У разі накладення такого дисциплінарного стягнення, як пониження у спеціальному званні на один ступінь, особі начальницького складу надається час для заміни відповідних знаків розрізнення.
 
186. 69. У разі коли протягом року після накладення такого дисциплінарного стягнення, як попередження про неповну службову відповідність, особа рядового чи начальницького складу допустила повторне порушення службової дисципліни і зазначене стягнення не було знято, відповідний начальник приймає рішення про переміщення цієї особи на нижчу посаду чи звільнення її із служби.
 
187. Розділ ІV. ОБЛІК ЗАХОДІВ ЗАОХОЧЕННЯ І ДИСЦИПЛІНАРНИХ СТЯГНЕНЬ
 
188. 70. Усі заходи заохочення і дисциплінарні стягнення підлягають обліку.
 
189. 71. Облік заходів заохочення і дисциплінарних стягнень, накладених на осіб рядового і начальницького складу, ведеться в органах і підрозділах цивільного захисту в їх особових справах та журналах обліку заходів заохочення і дисциплінарних стягнень (додатки 1 і 2).
 
190. 72. Усі заходи заохочення та дисциплінарні стягнення, передбачені цим Статутом, включаючи заохочення, оголошені начальником усьому особовому складу органу чи підрозділу цивільного захисту, заносяться у тижневий строк до відповідного розділу особової справи та в журнал обліку заходів заохочення і дисциплінарних стягнень.
 
191. У разі зняття дисциплінарного стягнення в особовій справі та журналі обліку заходів заохочення і дисциплінарних стягнень у розділі «Дисциплінарні стягнення» робиться запис про те, коли і ким було знято стягнення.
 
192. У разі коли накладене виданим наказом дисциплінарне стягнення після закінчення року не було знято і особа рядового чи начальницького складу не вчинила за цей час іншого порушення, за яке притягується до дисциплінарної відповідальності, в її особовій справі та журналі обліку заохочень і дисциплінарних стягнень у розділі «Дисциплінарні стягнення» робиться запис про закінчення строку дії дисциплінарного стягнення.
 
193. Розділ V. ПРО ПРОПОЗИЦІЇ, ЗАЯВИ ТА СКАРГИ
 
194. 73. Усі особи рядового і начальницького складу мають право на письмові звернення — пропозиції, заяви та скарги або звернення особисто до посадових осіб, органів і судів у разі:
 
195. прийняття незаконних рішень чи вчинення дій (бездіяльності) щодо них начальниками або іншими особами рядового і начальницького складу, порушення їх прав, законних інтересів та свобод;
 
196. незаконного покладання на них обов’язків або незаконного притягнення до відповідальності;
 
197. виникнення інших питань, пов’язаних із службовою діяльністю.
 
198. Пропозиція або заява подається безпосередньому начальникові, а скарга — безпосередньому начальникові тієї особи, чиї дії оскаржуються, а якщо особа не знає, з чиєї вини порушено її права, скарга подається в порядку підлеглості.
 
199. 74. Особи рядового і начальницького складу, які подали пропозицію, заяву чи скаргу, мають право:
 
200. особисто викласти свої аргументи особі, яка розглядає пропозицію, заяву чи скаргу, у відповідних випадках звернутися за допомогою до свідків;
 
201. подати додаткові матеріали, що стосуються справи, або клопотати, щоб їх вимагав начальник чи орган, який розглядає пропозицію, заяву чи скаргу;
 
202. бути присутнім під час розгляду пропозиції, заяви чи скарги;
 
203. одержати письмову відповідь про результати розгляду пропозиції, заяви чи скарги;
 
204. ознайомитися з матеріалами розгляду пропозиції, заяви чи скарги;
 
205. оскаржити прийняте за їх заявою чи скаргою рішення в суді;
 
206. вимагати відшкодування збитків у встановленому законом порядку.
 
207. 75. Ніхто не може бути скривджений на службі чи покараний за те, що подав пропозицію, заяву чи скаргу.
 
208. Подання скарги особами рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту не звільняє їх від виконання своїх службових обов’язків і наказів начальників.
 
209. Не може подаватися скарга під час чергування, перебування в строю (за винятком скарг, поданих під час опитування осіб рядового і начальницького складу), у добовому наряді та під час занять.
 
210. 76. Під час опитування осіб рядового і начальницького складу пропозиція, заява чи скарга може бути подана усно або в письмовій формі безпосередньо на ім’я начальника, який проводив опитування.
 
211. 77. У разі виявлення фактів розкрадання чи псування службового майна, незаконного витрачання коштів, зловживання у постачанні підрозділів, недоліків у стані комплектування техніки чи інших фактів, які завдають шкоди, особа рядового чи начальницького складу повинна доповісти про це безпосередньому начальникові, а також може надіслати письмову заяву старшому начальникові, до керівника спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань цивільного захисту включно, або до інших державних, у тому числі правоохоронних, органів.
 
212. 78. Пропозиція, заява чи скарга, подана в письмовій формі, обов’язково підписується. У разі коли пропозиція, заява чи скарга не містить даних про заявника, вона визнається анонімною і не підлягає розгляду.
 
213. 79. Пропозиція, заява чи скарга, що оформлена належним чином і подана в установленому порядку, підлягає обов’язковому прийняттю до розгляду.
 
214. У разі коли питання, порушені в пропозиції, заяві чи скарзі, не належать до компетенції начальника органу управління чи підрозділу, пропозиція, заява чи скарга пересилається ним у строк не більш як 5 днів за належністю відповідній посадовій особі або органу, про що сповіщається особа рядового чи начальницького складу, яка подала пропозицію, заяву чи скаргу. Якщо пропозиція, заява чи скарга не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення органом чи посадовою особою, вони в той же строк повертаються особі рядового чи начальницького складу з відповідним роз’ясненням.
 
215. Забороняється надсилати заяви та скарги осіб рядового і начальницького складу тим посадовим особам або органам, дії чи рішення яких оскаржуються.
 
216. 80. Пропозиція, заява чи скарга вважається вирішеною, якщо розглянуто всі порушені в ній питання і з приводу їх вжито необхідних заходів або надано вичерпні відповіді.
 
217. Відмова в задоволенні питань, викладених у пропозиції, заяві чи скарзі, доводиться до відома осіб рядового і начальницького складу у письмовій формі з посиланням на відповідні акти законодавства із зазначенням мотивів відмови та роз’ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.
 
218. 81. Усі пропозиції, заяви та скарги розглядаються у строк не більше одного місяця з часу їх надходження, а ті, що не потребують додаткового вивчення і перевірки, — невідкладно, але не пізніше ніж протягом 15 днів з дати їх надходження. Якщо в місячний строк вирішити порушені у пропозиції, заяві чи скарзі питання неможливо, начальник встановлює новий строк розгляду, про що сповіщається особа рядового чи начальницького складу, яка подала пропозицію, заяву чи скаргу. При цьому загальний строк розгляду пропозиції, заяви чи скарги не може перевищувати 45 днів.
 
219. 82. Під час розгляду пропозиції, заяви чи скарги не допускається розголошення начальником чи іншою особою, яка бере участь у розгляді, відомостей про особисте життя особи рядового чи начальницького складу, а також розголошення іншої інформації, якщо це зачіпає її права, свободи і законні інтереси.
 
220. Начальник, який допустив несправедливість або незаконні дії щодо підлеглих за подання пропозиції, заяви чи скарги, несе відповідальність згідно із законодавством.
 
221. 83. Начальники органів і підрозділів цивільного захисту зобов’язані проводити особистий прийом осіб рядового і начальницького складу, членів їх сімей, а також інших громадян з питань, що стосуються їх діяльності.
 
222. Прийом проводиться регулярно у встановлені дні та години. Усі звернення на особистому прийомі реєструються. Якщо питання, порушені безпосередньо під час особистого прийому вирішити неможливо, вони розглядаються у тому ж порядку, що і пропозиції, заяви та скарги.
 
223. 84. Усі пропозиції, заяви чи скарги підлягають реєстрації в день їх надходження.
 
224. Начальники органів і підрозділів цивільного захисту зобов’язані не рідше одного разу на квартал проводити перевірку стану роботи щодо розгляду та прийняття рішень з приводу пропозицій, заяв та скарг.
 
225. 85. Скарги на необґрунтоване притягнення до дисциплінарної відповідальності, подані після закінчення тримісячного строку з дня, коли притягнутому до відповідальності оголошено про стягнення, розгляду не підлягають.
 
226. 86. Особи рядового і начальницького складу, які подали завідомо неправдиві заяви чи скарги, притягуються до відповідальності згідно із законом.