Кількість абзаців - 154 Розмітка (ліва колонка)


Про внесення змін та доповнень до Закону України "Про державну статистику" (Друге читання)

0. Проект (15.09.98) Закон України Про внесення змін та доповнень до Закону України "Про державну статистику"  
1. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:  
2. I. Внести зміни та доповнення до Закону України "Про державну статистику" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., N43, ст.608), виклавши його в новій редакції:  
3. "ЗАКОН УКРАЇНИ ПРО ДЕРЖАВНУ СТАТИСТИКУ"  
4. Цей Закон регулює правові відносини в галузі статистики, визначає права і функції органів державної статистики, інших органів, що займаються державною статистичною діяльністю, організаційні засади ведення державної інформаційної системи статистики з метою отримання всебічної, надійної та об'єктивної статистичної інформації про соціальноекономічний розвиток України та її регіонів.  
5. РОЗДІЛ 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ  
6. Стаття 1. Правова основа державної статистичної діяльності Правовою основою державної статистичної діяльності є Конституція України, цей Закон, інші закони України та нормативно-правові акти, які регулюють відносини в галузі статистики, інформації, інформатизації, стандартизації, а також принципи міжнародного права і міжнародні договори України в галузі статистики  
7. Державна політика в галузі статистики спрямована на створення єдиної системи обліку та статистики на всій території України.  
8. .  
9. Стаття 2. Сфера застосування Закону  
10. Закон поширюється на всіх юридичних осіб, їх філії, відділення, представництва та інші відособлені структурні підрозділи, що знаходяться на території України, а також на юридичних осіб, їх філії, відділення, представництва та інші відособлені структурні підрозділи, що знаходяться за межами України і створені за участю юридичних осіб України, всіх фізичних осіб незалежно від їх громадянства, які проживають на території України, а також громадян України, які перебувають за її межами.  
11. Стаття 3. Основні завдання державної статистики  
12. Основними завданнями державної статистики є:  
13. реалізація державної політики в галузі статистики;  
14. збирання, опрацювання, узагальнення, аналіз та розповсюдження статистичної інформації про процеси, що відбуваються в економічній, соціальній, культурній та інших сферах життя України та її регіонів;  
15. забезпечення надійності та об'єктивності статистичної інформації;  
16. розроблення, вдосконалення і впровадження статистичної методології;  
17. забезпечення розроблення, вдосконалення та впровадження державних класифікаторів технікоекономічної та соціальної інформації, які використовуються для статистичних спостережень;  
18. впровадження новітніх інформаційних технологій з опрацювання статистичної інформації;  
19. взаємодія інформаційних систем органів державної статистики з відповідними інформаційними системами органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших юридичних осіб, міжнародних організацій та статистичних служб інших країн шляхом взаємного обміну інформацією, проведення методологічних, програмно-технологічних та інших робіт, спрямованих на ефективне використання інформаційних ресурсів;  
20. координація дій органів виконавчої влади у питаннях організації державної статистичної діяльності;  
21. забезпечення доступності, гласності й відкритості зведених статистичних даних згідно із законодавством; збереження і захист статистичної інформації.  
22. РОЗДІЛ II. ДЕРЖАВНА СТАТИСТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ  
23. Стаття 4. Визначення і мета державної статистичної діяльності  
24. Державна статистична діяльність - це формування та аналіз на основі статистичної методології статистичної інформації про процеси, що відбуваються у державі, а також її збереження, захист і розповсюдження.  
25. Статистична діяльність провадиться органами державної статистики та іншими органами, що займаються державною статистичною діяльністю, відповідно до завдань, віднесених до їх компетенції.  
26. Метою державної статистичної діяльності є забезпечення держави і суспільства надійною, об'єктивною та цілісною статистичною інформацією.  
27. Стаття 5. Статистична інформація  
28. Статистична інформація - це інформація, яка дає кількісну характеристику процесів та явищ, що відбуваються в економічній, соціальній, культурній та інших сферах життя України та її регіонів, на підставі проведених статистичних спостережень.  
29. Статистична інформація існує у вигляді первинних даних щодо юридичних та фізичних осіб, а також статистичних даних, що пройшли одну чи декілька стадій опрацювання та накопичені на паперових, магнітних та інших носіях або в електронному вигляді. До статистичної інформації належать також методичні та інструктивні матеріали, інша звітностатистична документація, державні класифікатори техніко-економічної та соціальної інформації, які використовуються для статистичних спостережень.  
30. Стаття 6. Статистична методологія  
31. Статистична методологія - це сукупність способів, правил і методів статистичного вивчення соціально-економічних процесів та явищ, які встановлюють порядок збирання, опрацювання, узагальнення, розрахунків та аналізу статистичних даних, що використовуються під час проведення статистичних спостережень.  
32. Статистична методологія базується на досвіді статистичної практики, результатах наукових досліджень та міжнародних рекомендаціях з урахуванням національних особливостей країни.  
33. Основні положення статистичної методології підлягають опублікуванню.  
34. Статистична методологія є основою для складання звітно-статистичної документації та проведення статистичних спостережень. Звітно-статистична документація включає програми статистичних спостережень, форми звітності та інструкції щодо їх заповнення, анкети, опитувальні та переписні листи, інші статистичні формуляри, необхідні для проведення статистичних спостережень, які можуть видаватися на паперових, магнітних, оптичних та інших носіях або передаватися за допомогою засобів телекомунікацій.  
35. Стаття 7. Статистичні спостереження  
36. Статистичні спостереження - це збирання статистичної інформації і даних бухгалтерської звітності від об'єктів статистичних спостережень. Об'єктом статистичних спостережень є юридичні та фізичні особи, на яких поширюється дія цього Закону.  
37. Статистичні спостереження проводяться шляхом збирання статистичної звітності, одноразових обліків, переписів, опитувань, проведення вибіркових та інших обстежень і передбачають розроблення і забезпечення звітностатистичною документацією юридичних та фізичних осіб, на яких поширюються статистичні спостереження. Дані статистичних спостережень являють собою первинну статистичну інформацію щодо юридичних або фізичних осіб, яка є основою для підготовки зведеної статистичної інформації.  
38. За видами статистичні спостереження розроділяються на суцільні та несуцільні.  
39. Суцільне статистичне спостереження - це спостереження щодо всіх без винятку одиниць об'єкта статистичного спостереження, що вивчається. Несуцільне статистичне спостереження - це спостереження щодо частин одиниць об'єкта статистичного спостереження, що вивчається.  
40. Статистичні спостереження розподіляються на державні та інші статистичні спостереження.  
41. Стаття 8. Державні статистичні спостереження  
42. Державні статистичні спостереження - це спостереження, що проводяться за рішеннями Кабінету Міністрів України органами державної статистики, а також центральними і місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та іншими юридичними особами на підставі статистичної методології та звітностатистичної документації, затверджених органами державної статистики.  
43. Державні статистичні спостереження із залученням осіб, які не працюють в органах державної статистики, проводяться за рішеннями Кабінету Міністрів України на визначених цими рішеннями умовах. Організація виконання зазначених робіт покладається на місцеві органи виконавчої влади. Залучені до проведення державних статистичних спостережень особи користуються правами і несуть відповідальність нарівні з працівниками органів державної статистики відповідно до законодавства.  
44. Стаття 9. Інші статистичні спостереження  
45. Інші статистичні спостереження - це спостереження, що проводяться центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, юридичними особами з метою виконання покладених на них функцій самостійно за погодженням з органами державної статистики. Результати цих спостережень безкоштовно надаються органам державної статистики на їх вимогу.  
46. Стаття 10. Єдиний державний реєстр підприємств і організацій України  
47. Єдиний державний реєстр підприємств і організацій України - це автоматизована система збирання, накопичення та опрацювання даних про всіх юридичних осіб, їх філії, відділення, представництва та інші відособлені структурні підрозділи, що знаходяться на території України, а також про юридичних осіб, їх філії, відділення, представництва та інші відособлені структурні підрозділи, що знаходяться за межами України і створені за участю юридичних осіб України.  
48. Єдиний державний реєстр підприємств і організацій України забезпечує єдиний державний облік та ідентифікацію всіх цих суб'єктів і є основою для проведення державних статистичних спостережень. Створення і ведення Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України, розроблення організаційних і методологічних принципів його функціонування забезпечуються органами державної статистики.  
49. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, інші юридичні особи, які створюють та ведуть реєстри та інформаційні бази даних щодо юридичних осіб, безкоштовно надають органам державної статистики інформацію, необхідну для формування та актуалізації Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України.  
50. Положення про Єдиний державний реєстр підприємств і організацій України затверджується Кабінетом Міністрів України.  
51. Стаття 11. Всеукраїнський перепис населення  
52. Перепис населення як суцільне державне статистичне спостереження являє собою збирання демографічних, економічних і соціальних даних, що характеризують чисельність та склад населення країни станом на встановлену дату.  
53. Всеукраїнський перепис населення проводиться за рішенням Кабінету Міністрів України і має на меті отримання вірогідних даних щодо різноманітних характеристик населення країни в цілому та по кожному регіону для інформаційного забезпечення управління і прогнозування соціально-економічного розвитку, а також розроблення та реалізації зваженої державної політики в галузі народонаселення.  
54. Підготовка і проведення Всеукраїнського перепису населення здійснюється органами державної статистики, місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. До виконання зазначених робіт залучаються також центральні органи виконавчої влади, які визначаються Кабінетом Міністрів України.  
55. Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у галузі статистики за участю інших центральних органів виконавчої влади забезпечує розроблення основних програмних положень Всеукраїнського перепису населення, а також організаційних та методологічних принципів його проведення, визначає перелік підготовчих робіт на центральному і регіональному рівнях, встановлює строки їх виконання та відповідальних виконавців.  
56. Оброблення, узагальнення та публікацію підсумків Всеукраїнського перепису населення здійснює спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у галузі статистики.  
57. Фізичні особи (респонденти), які підлягають перепису, в обов(язковому порядку безкоштовно надають інформацію відповідно до затвердженої програми перепису населення. Зазначена інформація є конфіденційною і використовується тільки для одержання зведених даних про населення.  
58. Персонал, залучений до проведення та опрацювання матеріалів перепису населення, за розголошення змісту відповідей, занесених до переписних листів, несе відповідальність відповідно до законодавства.  
59. Стаття 12. Планування і фінансування статистичних робіт  
60. З метою забезпечення органів державної влади статистичною інформацією спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі статистики за участю центральних органів виконавчої влади та інших органів щорічно розробляється план статистичних робіт. План статистичних робіт і порядок його розроблення затверджуються Кабінетом Міністрів України.  
61. Статистичні роботи, що виконуються відповідно до плану статистичних робіт, фінансуються з Державного бюджету України.  
62. Статистичні роботи, не внесені до плану статистичних робіт, виконуються за наявності джерел додаткового фінансування або за рахунок коштів замовників цих робіт.  
63. РОЗДІЛ III. ОРГАНИ ДЕРЖАВНОЇ СТАТИСТИКИ, ЇХ ОСНОВНІ ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ  
64. Стаття 13. Органи державної статистики  
65. Єдину систему органів державної статистики України становлять: спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у галузі статистики;  
66. органи державної статистики в Автономній Республіці Крим, областях, районах та містах; підприємства, установи та організації, що утворюються спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі статистики у встановленому законодавством порядку.  
67. Неправомірне втручання будь-яких органів державної влади та органів місцевого самоврядування, юридичних осіб, об'єднань громадян, посадових та інших осіб у діяльність, віднесену до компетенції органів державної статистики, не допускається.  
68. Стаття 14. Фінансування органів державної статистики  
69. Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у галузі статистики, органи державної статистики в Автономній Республіці Крим, областях, районах та містах утримуються за рахунок Державного бюджету України.  
70. Підприємства, організації, установи, окремі підрозділи органів державної статистики можуть проводити свою діяльність на принципах господарського розрахунку.  
71. Крім того, для розвитку державної статистики можуть використо- вуватися кошти галузевого фонду розвитку державної статистики. Джерелами формування зазначеного фонду є кошти, одержані від виконання статистичних робіт та надання органами державної статистики, у тому числі підприємствами, установами та організаціями, утвореними спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галу- зі статистики, послуг на платній основі, кошти міжнародних організацій, окремих держав, об'єднань громадян, а також 50 відсотків коштів, отриманих від застосування адміністративних стягнень за порушення порядку використання і подання даних державних статистичних спостережень. Положення про галузевий фонд розвитку державної статистики та Порядок використання коштів цього фонду, а також Положення про виконання статистичних робіт та надання органами державної статистики послуг на платній основі затверджуються Кабінетом Міністрів України.  
72. Стаття 15. Основні права органів державної статистики  
73. Органи державної статистики мають право: отримувати безкоштовно, в порядку і строки, визначені спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі статистики, від усіх суб'єктів, на яких поширюється дія цього Закону, включаючи центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, банки, і використовувати державну статистичну та бухгалтерську звітність, іншу необхідну для проведення державних статистичних спостережень інформацію, у тому числі інформацію з обмеженим доступом, а також пояснення, що додаються до звітності;  
74. вивчати стан первинного обліку і статистичної звітності, перевіряти достовірність статистичних даних у суб'єктів, на яких поширюється дія цього Закону. Працівники органів державної статистики мають право відвідувати у встановленому порядку об'єкти, що перевіряються; приймати в межах своєї компетенції рішення з питань статистики, обліку і звітності. Рішення органів державної статистики з цих питань є обов'язковими для виконання центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, а також іншими юридичними та фізичними особами, на яких поширюється дія цього Закону. У разі виникнення питань щодо методології статистичного та пов'язаного з ним бухгалтерського обліку в окремих галузях економіки залучати до їх вирішення відповідні міністерства та інші центральні органи виконавчої влади;  
75. вимагати від юридичних осіб та громадян - суб'єктів підприємницької діяльності, внесення виправлень до державної статистичної звітності у разі виявлення приписок та інших перекручень звітних даних. У разі невиконання цієї вимоги у визначені строки органи державної статистики можуть самостійно вносити зазначені виправлення з наступним повідомленням про це юридичних осіб та громадян - суб'єктів підприємницької діяльності, для внесення відповідних виправлень у первинний та бухгалтерський облік, інші взаємопов'язані показники;  
76. подавати правоохоронним органам пропозиції щодо притягнення винних у порушенні вимог цього Закону посадових осіб та громадян - суб'єктів підприємницької діяльності до відповідальності, передбаченої законодавством;  
77. розглядати справи про адміністративні правопорушення та накладати відповідно до законодавства штрафи на посадових осіб та громадян - суб'єктів підприємницької діяльності за порушення правил обліку та статистики; укладати договори та здійснювати відповідно до них співробітництво із статистичними органами інших держав та міжнародними статистичними організаціями; виконувати статистичні роботи та надавати послуги на платній основі;  
78. надавати відповідно до Положення про виконання статистичних робіт та надання органами державної статистики послуг на платній основі статистичну інформацію юридичним і фізичним особам на їх запити, крім випадків, передбачених законодавством;  
79. створювати у встановленому порядку галузевий фонд розвитку державної статистики.  
80. Стаття 16. Основні обов'язки органів державної статистики  
81. Органи державної статистики зобов'язані:  
82. організовувати і проводити державні статистичні спостереження за соціальноекономічними процесами, ходом виконання законів та інших нормативно-правових актів з економічних, соціальних, культурних, інших питань, державних програм соціальноекономічного розвитку України, її регіонів;  
83. організовувати і забезпечувати збирання державної статистичної звітності, обстеження домашніх господарств, проведення переписів, одноразових обліків, опитувань, вибіркових монографічних, інтегрованих та інших обстежень; проводити за рішенням Кабінету Міністрів України державні статистичні спостереження, що стосуються соціально-демографічного та економічного становища населення, його політичної, релігійної та іншої орієнтації, підприємницької діяльності;  
84. аналізувати соціально-економічні процеси, які відбуваються в Україні та її регіонах;  
85. забезпечувати надійність та об'єктивність статистичної інформації про соціально-економічні явища і процеси;  
86. надавати органам державної влади та органам місцевого самоврядування статистичну і аналітичну інформацію в обсягах, за формами і у строки, визначені планом статистичних робіт або окремими рішеннями Кабінету Міністрів України;  
87. забезпечувати гласність статистичних даних. Надавати державним засобам масової інформації безкоштовно дані державних статистичних спостережень, передбачені планом статистичних робіт. Відповідні дані іншим засобам масової інформації надаються на їх запити на платній основі. Видавати відповідно до плану статистичних робіт статистичні збірники, бюлетені, огляди, прес-випуски та інші статистичні матеріали, проводити пресконференції;  
88. забезпечувати рівний доступ до статистичної інформації юридичних та фізичних осіб відповідно до законодавства; публікувати дані статистичних спостережень;  
89. проводити фундаментальні дослідження та прикладні розробки в галузі статистики; розробляти, вдосконалювати і впроваджувати статистичну методологію, публікувати її основні положення;  
90. використовувати у практиці державної статистики міжнародні статистичні стандарти та рекомендації;  
91. затверджувати звітно-статистичну документацію державних статистичних спостережень, а також типові форми первинної облікової документації, необхідної для їх проведення;  
92. забезпечувати відповідно до плану статистичних робіт органи державної влади та органи місцевого самоврядування, юридичних осіб та громадян - суб'єктів підприємницької діяльності звітно-статистичною документацією;  
93. забезпечувати ведення Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України з присвоєнням суб'єктам господарської діяльності ідентифікаційних кодів та кодів класифікаційних ознак;  
94. забезпечувати розвиток і вдосконалення технології опрацювання статистичної інформації новітніми програмно-технічними засобами, взаємодію інформаційних систем органів державної статистики з інформаційними системами органів державної влади, інших юридичних осіб, надавати на платній основі методичну допомогу іншим юридичним особам для забезпечення взаємодії їх інформаційних систем з інформаційними системами органів державної статистики;  
95. забезпечувати збереження, накопичення, актуалізацію та захист статистичної інформації, дотримання її конфіденційності та вимог щодо збереження державної та іншої передбаченої законом таємниці;  
96. здійснювати міжнародні та міжрегіональні статистичні зіставлення;  
97. надавати статистичні дані міжнародним організаціям, а також здійснювати обмін статистичною інформацією із статистичними організаціями інших країн відповідно до укладених договорів та вимог законодавства України.  
98. РОЗДІЛ IV. ДОСТУП ДО СТАТИСТИЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ  
99. Стаття 17. Право на отримання та використання статистичної інформації  
100. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, юридичні та фізичні особи мають право на статистичну інформацію, що передбачає можливість її вільного отримання, використання, поширення та зберігання, з метою реалізації ними своїх завдань та функцій, забезпечення прав, свобод і законних інтересів. Фізичним особам забезпечується вільний доступ до статистичної інформації, яка стосується їх особисто, крім випадків, передбачених законодавством.  
101. Стаття 18. Порядок та умови доступу до статистичної інформації  
102. Для забезпечення потреб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб у статистичній інформації та доступу до неї в органах державної статистики створюються спеціальні інформаційні служби.  
103. Порядок їх створення, структура, права та обов'язки визначаються спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі статистики. Доступ до статистичної інформації забезпечується шляхом: систематичної публікації її в друкованих виданнях; поширення її засобами масової інформації;  
104. безпосереднього її надання органам державної влади та місцевого самоврядування, юридичним та фізичним особам.  
105. Порядок і умови надання органам державної влади, місцевого самоврядування, юридичним та фізичним особам статистичної інформації за запитами здійснюються згідно із законодавством або за відповідними договорами.  
106. Запитувачі відшкодовують витрати, пов'язані з виконанням запитів щодо доступу до статистичної інформації та її наданням.  
107. Організація робіт із збирання, пошуку, підготовки, створення і надання запитуваної статистичної інформації, а також їх оплата здійснюються відповідно до Положення про виконання статистичних робіт та надання органами державної статистики послуг на платній основі.  
108. Не підлягають наданню за запитами:  
109. статистична інформація, визнана у встановленому порядку державною таємницею;  
110. статистична інформація, що не підлягає розголошенню згідно із законодавчими та іншими нормативно-правовими актами;  
111. первинні дані щодо юридичних та фізичних осіб, крім випадків їх згоди на це;  
112. статистична інформація, яка має внутрівідомчий характер і використовується для подальших розрахунків зведених статистичних даних, розробки звітно-статистичної та іншої документації, класифікаторів техніко-економічної та соціальної інформації тощо, що передує їх прийняттю або затвердженню.  
113. РОЗДІЛ V. ПРАВО ВЛАСНОСТІ НА СТАТИСТИЧНУ ІНФОРМАЦІЮ ТА ПОРЯДОК ЇЇ НАДАННЯ. ГАРАНТЇЇ ОСОБАМ, ЯКІ НАДАЮТЬ СТАТИСТИЧНУ ІНФОРМАЦІЮ  
114. Стаття 19. Право власності на статистичну інформацію  
115. Право власності на статистичну інформацію визначається відповідно до законодавства. Статистична інформація, створена на кошти Державного бюджету України, є державною власністю і знаходиться в оперативному управлінні розробника статистичних спостережень, який використовує і розпоряджається цією статистичною інформацією, визначає правила її збирання, опрацювання,  
116. збереження, захисту та доступу до неї. Збирання, опрацювання, збереження, захист та використання інформації, що містить державну таємницю, доступ до такої інформації та її матеріальних носіїв здійснюються відповідно до вимог, установлених законодавством про державну таємницю. Розробниками статистичної інформації є органи державної статистики та інші органи, що займаються державною статистичною діяльністю.  
117. Розробник статистичної інформації має право видавати дозволи на розповсюдження статистичної інформації відповідно до порядку, який встановлюється Кабінетом Міністрів України.  
118. Використання даних державних статистичних спостережень у друкованих виданнях, засобах масової інформації, при поширенні в інформаційних мережах, на магнітних, оптичних та інших носіях, в наукових працях тощо без посилання на джерело їх опублікування або розробника статистичних спостережень не допускається.  
119. Стаття 20. Надання статистичної інформації  
120. Юридичні та фізичні особи, на яких поширюється дія цього Закону, зобов'язані безкоштовно надавати органам державної статистики інформацію, в тому числі з обмеженим доступом, а також дані бухгалтерської звітності. Статистична інформація надається за формами звітно-статистичної документації, затвердженої органами державної статистики, якщо інше не передбачено законодавством. Склад, обсяги та методологія розрахунків показників, адреси, строки та порядок надання статистичної інформації, зазначеної у звітностатистичній документації, є обов'язковими для всіх звітуючих суб'єктів і не можуть бути змінені без відповідного дозволу органу, що їх затвердив.  
121. Статистична інформація, що складає інформацію з обмеженим доступом, надається у встановленому законодавством порядку, який забезпечує її збереження.  
122. Стаття 21. Гарантії особам, які надають статистичну інформацію  
123. Первинні дані, що надаються під час проведення статистичних спостережень юридичними особами, їх філіалами, відділеннями, представництвами та іншими відособленими структурними підрозділами, а також громадянами - суб'єктами підприємницької діяльності, є інформацією з обмеженим доступом і можуть використовуватися виключно для статистичних цілей у знеособленому вигляді або публікуватися лише за умови письмової згоди тих, хто надає дані, та відповідно до законодавства.  
124. Первинні (персональні) дані щодо фізичних осіб можуть використовуватися виключно для статистичних цілей і лише у знеособленому вигляді.  
125. Первинними (персональними) даними про фізичних осіб є: національність, освіта, сімейний стан, релігійність, стан здоров'я, а також адреса, дата і місце народження. Зазначена інформація охороняється законодавством.  
126. Вимоги про нерозповсюдження первинних даних не поширюються на інформацію щодо:  
127. назв, адрес, номерів телефонів і видів діяльності підприємств, установ і організацій, крім підприємств, установ та організацій з особливим режимом діяльності;  
128. видів виробів, які підприємства, установи і організації виробляють, перероблюють, купують, транспортують, реалізують, а також видів послуг, які надаються ними населенню або іншим підприємствам, установам і організаціям, за винятком виробів та послуг, відомості щодо яких становлять державну таємницю;  
129. забруднення навколишнього природного середовища, недотримання безпечних умов праці, реалізації продукції, яка завдає шкоди здоров'ю, а також інших порушень законодавства України та розмірів завданих при цьому збитків;  
130. відомостей, що підлягають оголошенню відповідно до законодавства.  
131. РОЗДІЛ VI. ІНШІ ОРГАНИ, ЩО ЗАЙМАЮТЬСЯ ДЕРЖАВНОЮ СТАТИСТИЧНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ, ЇХ ПРАВА І ОБОВ'ЯЗКИ  
132. Стаття 22. Інші органи, що займаються державною статистичною діяльністю  
133. Крім органів державної статистики, державною статистичною діяльністю для виконання завдань, віднесених до їх компетенції, займаються також центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування та інші юридичні особи.  
134. Стаття 23. Основні права інших органів, що займаються державною статистичною діяльністю  
135. Інші органи, що займаються державною статистичною діяльністю, мають право:  
136. збирати, опрацьовувати, узагальнювати, використовувати і розповсюджувати статистичні дані у порядку, передбаченому цим Законом для органів державної статистики;  
137. здійснювати контроль за станом первинного обліку і статистичної звітності, перевіряти достовірність статистичних даних підзвітних одиниць.  
138. Стаття 24. Основні обов'язки інших органів, що займаються державною статистичною діяльністю Інші органи, що займаються державною статистичною діяльністю, зобов'язані:  
139. затверджувати в органах державної статистики звітно-статистичну документацію державних статистичних спостережень;  
140. погоджувати з органами державної статистики форми статистичної звітності, що ними запроваджуються, якщо інше не передбачено законодавством; організовувати збирання від підзвітних одиниць даних статистичних спостережень, їх опрацювання, забезпечувати достовірність статистичної інформації;  
141. надавати органам державної статистики на їх вимогу статистичні дані, передбачені відповідною звітно-статистичною документацією, та інші дані, необхідні для проведення державних статистичних спостережень; забезпечувати збереження та захист статистичної інформації.  
142. РОЗДІЛ VII. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ВИМОГ ЦЬОГО ЗАКОНУ  
143. Стаття 25. Відповідальність за порушення порядку подання даних державних статистичних спостережень  
144. Посадові особи та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності за неподання статистичних даних органам державної статистики та іншим органам, що займаються державною статистичною діяльністю для проведення державних статистичних спостережень або подання їх недостовірними, не в повному обсязі, не за встановленою формою звітності чи із запізненням, незабезпечення належного стану первинного обліку, порушення порядку ведення Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України несуть адміністративну відповідальність.  
145. Стаття 26. Відповідальність за порушення, допущені при використанні даних державних статистичних спостережень  
146. Працівники органів державної статистики та інших органів, що займаються державною статистичною діяльністю, за використання статистичної інформації в корисливих цілях, порушення порядку використання первинних (персональних) даних щодо фізичних осіб, конфіденційної інформації щодо юридичних осіб та громадян - суб'єктів підприємницької діяльності або надання такої інформації іншим особам, а також порушення інших вимог цього Закону несуть відповідальність згідно із законодавством.  
147. Посадові особи та громадяни за використання даних державних статистичних спостережень у друкованих виданнях, засобах масової інформації, при поширенні в інформаційних мережах, на магнітних, оптичних та інших носіях, у наукових працях тощо без посилання на джерело опублікування або розробника цих статистичних спостережень несуть адміністративну відповідальність".  
148. II. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ  
149. 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.  
150. 2. Кабінету Міністрів України: подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законодавчих актів у відповідність з цим Законом;  
151. привести свої акти у відповідність з цим Законом;  
152. забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади своїх нормативни-правових актів у відповідність з цим Законом;  
153. забезпечити прийняття нормативно-правових актів, передбачених цим Законом.