Кількість абзаців - 167 Розмітка (ліва колонка)


Про внесення змін і доповнень до Закону України ''Про основи містобудування'' (Друге читання)

0. Проект ЗАКОН УКРАЇНИ ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН І ДОПОВНЕНЬ ДО ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ОСНОВИ МІСТОБУДУВАННЯ"  
1. Верховна Рада України постановляє:  
2. I. Внести до Закону України "Про основи містобудування" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 52, ст. 683) такі зміни і доповнення:  
3. 1. У тексті Закону:  
4. слова "органи місцевого та регіонального самоврядування" в усіх відмінках замінити словами "органи місцевого самоврядування" у відповідному відмінку;  
5. слова "Рад народних депутатів" в усіх відмінках замінити словом "рад" у відповідному відмінку;  
6. слова "правила забудови" в усіх відмінках замінити словами "місцеві правила забудови" у відповідному відмінку;  
7. слова "Республіки Крим" замінити словами "Автономної Республіки Крим";  
8. слова "у справах містобудування і архітектури" замінити словами "з питань містобудування та архітектури";  
9. слова "державної виконавчої" замінити словом "виконавчої".  
10. слова "пам'ятки історії та культури" замінити на "пам'ятки культурної спадщини"  
11. 2. У статті 1  
12. після слів "спорудження інших об'єктів" додати слова "реконструкцію історичних населених пунктів при збереженні традиційного характеру середовища, охорону, реставрацію та реабілітацію об'єктів культурної спадщини, створення інженерної та транспортної інфраструктури".  
13. 3. У Статті 2  
14. після слів " Головними напрямами містобудівної діяльності є: "додати слова: "планування, забудова та інше використання територій;"  
15. першому абзаці після слів: "розробка і реалізація містобудівної документації" додати слова "та інвестиційних програм розвитку населених пунктів і територій";  
16. третьому абзаці після слів "відпочинку та оздоровлення населення" вставити слова "здійснення архітектурної діяльності";  
17. четвертому абзаці після слів: "територій та населених пунктів" додати слова "створення та ведення містобудівних кадастрів населених пунктів";  
18. п'ятому абзаці після слів "небезпечних природних явищ" викласти наступний абзац в такій редакції: "збереження пам'яток архітектури і містобудування, історичного середовища, природного ландшафту";  
19. восьмому абзаці після слів "якостей об'єктів містобудування" вставити слова "формування і реконструкція містобудівних ансамблів, кварталів, районів і ландшафтних комплексів, зон відпочинку та оздоровлення населення";  
20. в кінці статті добавити абзац "ліцензування окремих видів підприємницької будівельної діяльності та сертифікація будівельної продукції".  
21. 4. У статті 3  
22. в кінці абзацу першого добавити слова: ", їх частини та окремі земельні ділянки";  
23. "в абзаці другому, в дужках слово "сельбищні" замінити словами "житлової і громадської забудови";  
24. в кінці частини першої добавити абзац: "об'єкти архітектурної діяльності".  
25. 5. Статтю 4  
26. викласти у такій редакції: "Стаття 4. Суб'єкти містобудування  
27. Суб'єктами містобудування є центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадяни та юридичні особи"  
28. 6. У статті 5  
29. після слів "нормами і правилами" додати слова "вихідними даними на проектування, а також вимогами щодо енергозбереження",  
30. далі додати абзац такого змісту: "раціональне використання земельних ресурсів та підвищення ефективності забудови та іншого використання земельних ділянок"  
31. абзац третій вважати абзацом четвертим і викласти його в такій редакції :"охорона культурної спадщини, збереження традиційного характеру середовища населених пунктів";  
32. після четвертого абзацу додати абзац такого змісту: "урахування державних та громадських інтересів при плануванні та забудові територій";  
33. абзац п'ятий вважати абзацом сьомим і після слів "інформування через засоби масової інформації громадян" додати слова "про плани перспективного розвитку територій і населених пунктів", далі за текстом;  
34. в кінці статті добавити абзац такого змісту: "захист прав громадян та громадських організацій згідно із законодавством".  
35. 7. Статтю 6.  
36. викласти в такій редакції: "Законодавство України про містобудування складається з цього Закону, законів України "Про планування та забудову територій", "Про архітектурну діяльність" та інших актів законодавства, що видаються відповідно до них".  
37. 8. У статті 7  
38. слова "спеціально уповноваженими на це центральним державним та місцевими органами у справах містобудування і архітектури" замінити словами "спеціально уповноваженими органами з питань містобудування та архітектури".  
39. 9. У статті 8  
40. після першого абзацу додати новий абзац такого змісту: "плануванні територій на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях"  
41. в абзаці другому після слів "затвердженні та реалізації" додати слова "державних, регіональних і місцевих містобудівних програм, містобудівної документації, регіональних та місцевих правил забудови", далі по тексту;  
42. третій абзац викласти в такій редакції :"координації взаємодії суб'єктів містобудівної та архітектурної діяльності";  
43. після третього абзацу додати новий абзац: "наданні вимог щодо урахування державних інтересів під час розроблення містобудівної документації";  
44. в четвертий абзац вважати п'ятим і викласти у такій редакції: "проведенні експертизи містобудівної документації та комплексної державної експертизи";  
45. в сьомому абзаці після слова "законодавства" додати слова: "у сфері містобудування та архітектури, державних стандартів і норм, регіональних та місцевих правил забудови населених пунктів, вимог вихідних даних,", далі за текстом;  
46. після сьомого абзацу додати новий абзац: "контролі за дотриманням вимог щодо охорони культурної спадщини та збереженням традиційного характеру середовища населених пунктів"  
47. абзац восьмий викласти у такій редакції: "ліцензуванні окремих видів господарської діяльності у будівництві в порядку, встановленому законодавством".  
48. 10. У статті 9  
49. абзац перший почати словами "визначення порядку", далі за текстом  
50. абзац третій частини першої викласти у такій редакції "координація діяльності спеціально уповноважених органів з питань містобудування та архітектури";  
51. абзац четвертий вважати шостим і почати з слова "забезпечення " далі за текстом;  
52. після шостого абзацу додати абзаци такого змісту: "забезпечення розробки міждержавних, державних, найважливіших регіональних містобудівних програм і проектів;" і "забезпечення розроблення Генеральної схеми території України, схем планування окремих частин території України;"  
53. абзац сьомий вважати дев'ятим і викласти в такій редакції: "виконання фундаментальних і пріоритетних науково-дослідних робіт з питань містобудування, збереження традиційного характеру середовища населених пунктів та науково-реставраційних робіт";  
54. наступний абзац викласти у такій редакції: "встановлення порядку ліцензування окремих видів підприємницької будівельної діяльності ".  
55. одинадцятий абзац викласти в редакції: "встановлення порядку проведення експертизи містобудівної документації та державної комплексної експертизи проектів конкретних об'єктів";  
56. додати абзац такого змісту: встановлення порядку надання вихідних даних для проектування об'єктів містобудування;  
57. 11. У статті 10:  
58. у назві слово "Компетенція" замінити словами "Компетенція Ради міністрів";  
59. перший абзац частини першої викласти в редакції: "забезпечення реалізації державної політики у сфері містобудування у на території Автономної Республіки Крим в межах, визначених законодавством України;  
60. після першого абзацу частини першої додати такий абзац: "забезпечення розроблення республіканських правил забудови, схеми планування території Автономної Республіки Крим та її окремих частин;"  
61. в четвертому абзаці частини першої після слова "проектів" додати слова "об'єктів, що будуються за рахунок бюджету Автономної Республіки Крим"  
62. абзац сьомий частини першої викласти у такій редакції: "ліцензування окремих видів господарської діяльності у будівництві в порядку, встановленому законодавством";  
63. після одинадцятого абзацу частини першої додати новий абзац такого змісту: "прийняття рішень щодо погодження інтересів територіальних громад у разі виникнення розбіжностей при вирішенні питань планування територій на регіональному рівні;"  
64. абзац дванадцятий частини першої доповнити словами "відповідно до законодавства щодо комплексного розвитку території республіки;"  
65. частину другу викласти у такій редакції:  
66. "Рада міністрів Автономної Республіки Крим вирішує й інші питання у сфері містобудування відповідно до законодавства".  
67. 12. У статті 11  
68. після другого абзацу частини першої додати такий абзац: "забезпечення розроблення та затвердження схем планування територій, містобудівних програм відповідно області та адміністративно-територіального району;"  
69. абзац п'ятий частини першої доповнити словами "відповідно до законодавства".  
70. Після першої частини вставити частину другу такого змісту: "До виключної компетенції обласної ради належить затвердження регіональних правил забудови населених пунктів та територій області (крім міст обласного значення)."  
71. Частину другу вважати частиною третьою.  
72. 13. У Статті 12:  
73. абзац перший частини першої викласти у такій редакції: "затвердження відповідно до законодавства місцевих містобудівних програм, генеральних планів відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації";  
74. абзац другий частини першої доповнити словами "відповідно до законодавства".  
75. Частину другу викласти в редакції: "крім повноважень, зазначених в частині першій цієї статті, сільські, селищні, міські ради затверджують місцеві правила забудови окремих частин населених пунктів або окремі розділи місцевих правил забудови, вносять зміни у зазначені документи за поданням спеціально уповноважених органів містобудування та архітектури відповідно до законодавства. Міські ради, крім міст Києва та Севастополя, також утворюють спеціально уповноважені органи з питань містобудування і архітектури."  
76. У частині четвертій після слів "до їх компетенції" додати слова: "виконавчим органам або", далі за текстом.  
77. 14. Статтю 13  
78. викласти у такій редакції: "Стаття 13. Компетенція місцевих державних адміністрацій у сфері містобудування  
79. До компетенції обласних та районних державних адміністрацій в сфері містобудування належить прийняття рішень щодо:  
80. реалізації державної політики у сфері містобудування на відповідній території;  
81. планування територій на регіональному рівні;  
82. підготовки пропозицій до програм соціально-економічного розвитку відповідної території та проектів місцевих бюджетів;  
83. формування відповідно до законодавства спеціально уповноважених органів містобудування та архітектури, керівництво їх діяльністю;  
84. інформування населення про плани розміщення найважливіших містобудівних, промислових, енергетичних і транспортних комплексів;  
85. забезпечення охорони культурної спадщини.  
86. Виключно до компетенції обласної державної адміністрації належить прийняття рішень щодо :  
87. ліцензування окремих видів господарської діяльності у будівництві в порядку, встановленому законодавством;  
88. погодження інтересів територіальних громад у разі виникнення розбіжностей при вирішенні питань планування територій на регіональному рівні;  
89. організації розроблення і подання на затвердження відповідних рад обласних містобудівних програм, схеми планування території області;  
90. розгляд пропозиції щодо встановлення та зміни меж населених пунктів і підготовка висновків щодо їх затвердження у встановленому законом порядку;  
91. розроблення та подання на затвердження регіональних правил забудови населених пунктів (крім міст обласного значення) після погодження їх із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань архітектури та містобудування;  
92. здійснення державного контролю за використанням земель, визначених для містобудівних потреб, участь у проведенні грошової оцінки земель населених пунктів на території області (крім міст обласного значення);  
93. організації підготовки комплексних висновків щодо інвестиційних містобудівних програм, бізнес-планів розвитку окремих підприємств і територій (крім міст обласного значення);  
94. організація експертизи містобудівної документації для територій і населених пунктів області (крім міст обласного значення) в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.  
95. До компетенції Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій належить також організація розробки та експертизи містобудівної документації, підготовка до затвердження, крім випадків, передбачених цим Законом.  
96. Місцеві державні адміністрації вирішують й інші питання у сфері містобудівної діяльності відповідно до законодавства.  
97. 15. Статтю 14  
98. викласти в такій редакції: "Стаття 14. Компетенція виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування  
99. До компетенції виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування належить:  
100. визначення в установленому законодавством порядку відповідно до рішень ради території, вибір, вилучення (викуп) і надання земельних ділянок для містобудівних потреб, визначених містобудівною документацією;  
101. встановлення на відповідній території режиму використання та забудови земель, на яких передбачена перспективна містобудівна діяльність;  
102. надання відповідно до законодавства дозволу на будівництво об'єктів містобудування незалежно від форми власності;  
103. забезпечення розробки в установленому законодавством порядку, а також подання після отримання позитивного комплексного експертного висновку на затвердження відповідних рад місцевих містобудівних програм і генеральних планів, детальних планів, планів червоних ліній, місцевих правил забудови населених пунктів;  
104. організація проведення робіт, пов'язаних з прийняттям в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів у порядку, встановленому законодавством;  
105. організація охорони культурної спадщини;  
106. надання дозволу на будівництво об'єктів архітектури.  
107. організація робіт, пов'язаних із створенням і веденням містобудівного кадастру населених пунктів;  
108. здійснення в установленому порядку державного контролю за дотриманням законодавства, затвердженої містобудівної документації під час планування та забудови відповідних територій; зупинення у випадках, передбачених законом, будівництва, яке проводиться з порушенням містобудівної документації та проектів окремих об'єктів, а також може заподіяти шкоду навколишньому природному середовищу;  
109. здійснення контролю за забезпеченням надійності та безпечності будинків і споруд незалежно від форми власності в районах, що зазнають впливу небезпечних природних і техногенних явищ та процесів;  
110. вирішення відповідно до законодавства спорів з питань містобудування.  
111. Виконавчі органи міських рад в містах обласного значення забезпечують надання замовнику вихідних даних для проектування об'єктів архітектури.  
112. Виконавчі комітети сільських, селищних і міських рад вирішують й інші питання містобудівної діяльності відповідно до законодавства.  
113. 16. Статтю 15  
114. частину першу викласти у такій редакції: "Компетенція центрального спеціально уповноваженого органу з питань містобудування та архітектури визначається Положенням, яке затверджується Президентом України.  
115. Додати нові частини такого змісту: "Компетенція спеціально уповноваженого органу у справах містобудування та архітектури Автономної Республіки Крим визначається Положенням, яке затверджується Кабінетом міністрів Автономної Республіки Крим.  
116. Компетенція спеціально уповноважених органів з питань містобудування та архітектури місцевих державних адміністрацій визначається місцевими державними адміністраціями у відповідності до типових Положень, які затверджуються Кабінетом Міністрів України.  
117. Компетенція спеціально уповноважених органів містобудування та архітектури виконавчих органів міських рад міст обласного значення (крім міст Києва та Севастополя) визначаються відповідними виконавчими органами рад у разі делегування їм таких повноважень на основі типового Положення, яке затверджується центральним спеціально уповноваженим органом з питань містобудування та архітектури.  
118. До компетенції спеціально уповноважених органів містобудування та архітектури відноситься розгляд пропозицій та подання до відповідних рад висновків щодо визначення територій, вибору, вилучення (викупу) і надання земель для містобудівних потреб, визначених містобудівною документацією.  
119. Окремі повноваження органів з питань містобудування та архітектури визначаються законами та іншими актами законодавства.  
120. 17. Статтю16  
121. доповнити частинами такого змісту: "Державні стандарти, норми і правила, щодо планування, забудови та іншого використання територій, проектування і будівництва об'єктів містобудування розробляються і затверджуються спеціально уповноваженим центральним органом з питань містобудування та архітектури, іншими центральними органами виконавчої влади відповідно до законодавства.  
122. Фінансування робіт з розроблення Державних стандартів, норм і правил здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України, а також за рахунок інших джерел, не заборонених законом."  
123. 18. Статтю17  
124. викласти у такій редакції: "Містобудівна документація - затверджені текстові і графічні матеріали, якими регулюється планування, забудова та інше використання територій.  
125. Містобудівна документація, затверджена у встановленому порядку, є основою для:  
126. підготовки обгрунтованих пропозицій щодо встановлення та зміни меж населених пунктів;  
127. підготовки вихідних даних для розробки землевпорядної документації;  
128. вирішення питань щодо розташування та проектування нового будівництва, здійснення реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єктів містобудування та упорядкування територій;  
129. вирішення питань вибору, вилучення (викупу), надання у власність чи користування земельних ділянок, надання дозволу на будівництво об'єктів містобудування та інших питань визначених законом.  
130. Розробка містобудівної документації здійснюється проектними організаціями, колективами спеціалістів, які мають сертифікати на виконання відповідних робіт, що видаються в порядку, встановленому законом.  
131. Види, склад, порядок розробки та затвердження містобудівної документації визначаються актами законодавства, державними нормами. Порядок проведення експертизи містобудівної документації визначається законодавством.  
132. Зміни до містобудівної документації вносяться рішенням органу, який затвердив містобудівну документацію, після погодження з відповідним спеціально уповноваженим органом з питань містобудування та архітектури."  
133. 19. У статті 18  
134. першу частину викласти у такій редакції: "Реалізація містобудівної документації полягає у впровадженні рішень відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування при плануванні відповідних територій, комплексній забудові та реконструкції населених пунктів, проектуванні та будівництві об'єктів житлово-цивільного і виробничого призначення, систем транспортного та інженерного забезпечення, впорядкуванні і благоустрої територій."  
135. У другій частині слово "спорудження" замінити словом "будівництво".  
136. В кінці частини третьої додати речення: "Експлуатація не прийнятих у встановленому порядку об'єктів забороняється."  
137. 20. Статтю19  
138. викласти у такій редакції: " Стаття 19. Забезпечення сталого розвитку населених пунктів та екологічної безпеки територій при здійсненні планування і забудови територій  
139. При розробці та реалізації містобудівної документації суб'єкти містобудівної діяльності зобов'язані дотримуватись основних завдань та заходів щодо забезпечення сталого розвитку населених пунктів та екологічної безпеки територій.  
140. Сталий розвиток населених пунктів передбачає соціальне, економічно і екологічно збалансований їх розвиток, спрямований на створення економічного потенціалу, повноцінного життєвого середовища для сучасного та наступних поколінь на основі раціонального використання ресурсів, технологічного переоснащення і реструктуризації підприємств, удосконалення соціальної, виробничої транспортної, комунікаційно-інформаційної, інженерної, інфраструктури.  
141. Екологічна безпека територій передбачає дотримання встановлених природоохоронним законодавством і нормативно-технічними документами вимог щодо охорони навколишнього природного середовища, збереження та раціонального використання природних ресурсів, санітарно-гігієнічних вимог щодо охорони здоров'я людини, здійснення заходів для нейтралізації, утилізації, знищення або переробки всіх шкідливих речовин і відходів, а також оформлення необхідної документації.  
142. 21. У статті 21  
143. Частину третю викласти у такій редакції: "Сільські, селищні, міські ради користуються переважним правом викупу земель, будинків і споруд для містобудівних потреб, визначених містобудівною документацією."  
144. Частину четверту вилучити.  
145. 22. Статтю 22 викласти в такій редакції:  
146. Забудова земельних ділянок, що надаються для містобудівних потреб, здійснюється після виникнення права власності чи права користування земельною ділянкою у порядку, передбаченому земельним законодавством та отримання дозволу на виконання будівельних робіт.  
147. Право на забудову (будівництво) виникає щодо земельних ділянок, визначених для містобудівних потреб містобудівною документацією, місцевими правилами забудови.  
148. Право на забудову (будівництво) полягає у можливості власника земельної ділянки здійснювати на ній в порядку, встановленому законом. будівництво об'єктів містобудування, здійснювати перебудову або знесення будинків та споруд, а також дозволяти будівництво на своїй ділянці іншим особам.  
149. При продажу земельної ділянки право на забудову (будівництво) переходить до нового власника одночасно з правом власності на земельну ділянку.  
150. Право на забудову (будівництво) в разі його передачі іншій особі посвідчується цивільно-правовою угодою між власником земельної ділянки та заінтересованою особою на підставі висновку органу містобудування та архітектури про можливість забудови, підлягає державній реєстрації в порядку, встановленому законодавством, і виникає з моменту такої реєстрації.  
151. Право на забудову (будівництво) здійснюється за умови додержання державних стандартів, норм і правил, щодо планування, забудови та іншого використання територій, проектування і будівництва об'єктів містобудування, а також єдиних умов і обмежень забудови окремої земельної ділянки.  
152. У разі зміни цільового призначення земельної ділянки право на забудову (будівництво) підлягає перереєстрації згідно із законом.  
153. 23. Статтю23  
154. викласти у такій редакції: "Містобудівний кадастр населених пунктів призначений для забезпечення здійснення моніторингу забудови та іншого використання територій і надання у встановленому порядку суб'єктам містобудування необхідної інформації. Містобудівний кадастр населених пунктів містить дані плану зонування або генерального плану чи детального плану, належність територій до відповідних зон, правовий статус, допустимі види забудови та іншого використання земельних ділянок, єдині умови та обмеження забудови окремих земельних ділянок, відомості про функціональне призначення, поверховість та матеріал стін будівель, магістральні інженерні мережі інші відомості згідно з державними будівельними нормами.  
155. Відомості про землі в містобудівному кадастрі базуються на даних державного земельного кадастру.  
156. Відомості про споруди в містобудівному кадастрі базуються на матеріалах топогеодезичної зйомки та технічної інвентаризації.  
157. Містобудівний кадастр ведеться підприємствами, установами, організаціями, створеними для цього місцевими радами або їх виконавчими органами (для міст обласного значення) в разі делегування таких повноважень, місцевими державними адміністраціями для інших населених пунктів та територій.  
158. Порядок ведення містобудівного кадастру населених пунктів встановлюється Кабінетом Міністрів України.  
159. 24. Прикінцеві положення  
160. 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.  
161. 2. Закони та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.  
162. 3. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців після набрання чинності цим Законом:  
163. підготувати та внести до Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законів України у відповідність до цього Закону;  
164. привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;  
165. забезпечити прийняття відповідно до своєї компетенції нормативно-правових актів, що випливають із цього Закону;  
166. забезпечити перегляд і скасування міністерствами та іншими органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону.