Про державну геологічну службу України (Друге читання)
0. | Закон України |
1. | про державну геологічну службу України |
2. | Цей Закон визначає правові, організаційні та фінансові основи діяльності державної геологічної служби України. |
3. | Розділ I. Загальні положення |
4. | Стаття 1. Державна геологічна служба України |
5. | Державна геологічна служба України включає спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з геологічного вивчення та використання надр, державні підприємства, установи та організації, які організовують та проводять геологічне вивчення надр, забезпечують реалізацію державної політики у галузі користування надрами, здійснюють планомірне проведення регіональних геологічних досліджень, пошуків і розвідки необхідних і стратегічно важливих корисних копалин, накопичення і зберігання геологічної інформації про надра, встановлення кондицій на мінеральну сировину для підраховування запасів корисних копалин у надрах, проведення наукових досліджень у сфері геологічного вивчення і використання надр, координують і здійснюють геологічний контроль за діяльністю інших суб'єктів геологічної діяльності. |
6. | Стаття 2. Визначення основних термінів |
7. | У цьому Законі терміни та поняття вживаються у такому значенні: |
8. | геологічне вивчення надр - спеціальні роботи і дослідження, спрямовані на одержання інформації про надра з метою задоволення потреб суспільства; |
9. | геологічна діяльність - виробнича, наукова та інша діяльність, пов'язана з геологічним вивченням надр; |
10. | геологічне середовище - частина земної кори (гірські породи, грунти, донні відкладення, підземні води тощо), яка взаємодіє з елементами ландшафту, ат-мосферою та поверхневими водами і може зазнавати впливу техногенної діяльності; |
11. | небезпечне геологічне явище - явище, яке є наслідком дії геологічних процесів, що виникають у земній корі під впливом природних чи техногенних чинників або їх спільної дії; |
12. | мінерально-сировинна база - сукупність родовищ корисних копалин, у тому числі техногенних, а також відходів від видобування і переробки корисних копалин, придатних для промислового використання; |
13. | моніторинг геологічного середовища - система спостережень, збирання, оброблення, передавання, збереження та аналізу інформації про стан геологічного середовища, прогнозування його змін, розроблення науково обгрунтованих рекомендацій для прийняття відповідних рішень; |
14. | моніторинг мінерально-сировинної бази - система спостережень, збирання, оброблення, передавання, збереження та аналізу інформації, прогнозування стану розвіданих запасів та ресурсів корисних копалин, їх видобутку та переробки на основі формування Державного фонду родовищ корисних копалин і його резерву. |
15. | Стаття 3. Законодавство про державну геологічну службу України |
16. | Діяльність державної геологічної служби України регулюється цим Законом, Кодексом України про надра та іншими актами законодавства, прийнятими відповідно до них. |
17. | Стаття 4. Основні завдання державної геологічної служби України |
18. | Основними завданнями державної геологічної служби України є: |
19. | якісне поліпшення та нарощування мі-нерально-сировинної бази держави як основи розвитку видобувних та переробних галузей національної економіки; |
20. | геологічне, гідрогеологічне, інженерно-геологічне та еколого-геологічне вивчення і картування геологічного середовища, в тому числі небезпечних геологічних явищ; |
21. | моніторинг геологічного середовища і мінерально-сировинної бази; |
22. | проведення фундаментальних та прикладних наукових досліджень, пов'язаних з розробленням і впровадженням у виробництво наукових і методичних основ прогнозування, пошуки та розвідка родовищ корисних копалин, прогнозування змін геологічного середовища та інші потреби геологічного вивчення надр; |
23. | створення єдиної інформаційної системи користування надрами; |
24. | забезпечення охорони та раціонального користування надрами під час видобування корисних копалин та використання надр в інших цілях; |
25. | сприяння підприємницькій діяльності у сфері користування надрами. |
26. | Розділ II. Склад і організація державної геологічної служби України |
27. | Стаття 5. Склад державної геологічної служби України |
28. | Державну геологічну службу України складають: |
29. | спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з геологічного вивчення та використання надр; |
30. | державні підприємства, установи та організації з геологічного вивчення та використання надр, які входять до сфери управління спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з геологічного вивчення та використання надр. |
31. | Стаття 6. Управління державною геологічною службою України |
32. | Управління державною геологічною службою України здійснює Кабінет Міністрів України та спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з геологічного вивчення та використання надр. |
33. | До компетенції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з геологічного вивчення та використання надр належить: |
34. | організація проведення державної експертизи звітів щодо результатів геологічного вивчення надр, які подаються користувачами надр Державному інформаційному геологічному фонду України; |
35. | здійснення функцій єдиного замовника державного контракту з приросту запасів корисних копалин та головного розпорядника коштів державного бюджету, спрямованих на проведення геологорозвідувальних робіт; |
36. | державна реєстрація робіт і досліджень, пов'язаних з геологічним вивченням надр; |
37. | організація проведення державної експертизи програм, планів та проектів з геологічного вивчення надр; |
38. | організація проведення державної експертизи та оцінки запасів і ресурсів корисних копалин, а також інших геологічних матеріалів; |
39. | видавання спеціальних дозволів на користування ділянками надр, прийняття рішень щодо їх припинення або анулювання; |
40. | видавання суб'єктам підприємницької діяльності ліцензій на пошук (розвідку) та експлуатацію родовищ корисних копалин, здійснення контролю за дотриманням ними ліцензійних умов; |
41. | подання пропозицій Кабінетові Міністрів України щодо організації та проведення конкурсів (тендерів) з надання надр у користування; |
42. | контроль за дотриманням користувачами надр, незалежно від форм власності, вимог законодавства України про надра, а також стандартів, норм і правил щодо геологічного вивчення надр; |
43. | підготовка аналітичних матеріалів про стан і наслідки геологічного вивчення та використання надр, подання їх відповідним органам державної влади. |
44. | Керівник спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з геологічного вивчення та використання надр здійснює координацію діяльності державної геологічної служби України і несе персональну відповідальність перед Президентом України та Кабінетом Мі-ністрів України за виконання покладених на неї завдань. |
45. | Координація і регулювання геологічної діяльності здійснюються з метою отримання максимальних результатів у сфері геологічного вивчення та наступного використання надр з мінімальним впливом на навколишнє природне середовище. |
46. | Стаття 7. Державні підприємства, установи та організації державної геологічної служби України |
47. | З метою наукового забезпечення геологічного вивчення надр спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з геологічного вивчення та використання надр може створювати науково-дослідні установи та організації, що діють на підставі статутів або положень, затверджених відповідно до законодавства України. |
48. | Для проведення робіт і досліджень, пов'язаних з геологічним вивченням надр, спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з геологічного вивчення та використання надр створює відповідні регіональні або територіальні підприємства, установи і організації. |
49. | Залежно від характеру виконуваних робіт і досліджень державні підприємства, діяльність яких спрямована на геологічне вивчення надр, відносяться до категорії стратегічно важливих, їм надається статус казенних та їх майно не підлягає приватизації. |
50. | Статути (положення) про державні підприємства, установи і організації державної геологічної служби України затверджуються згідно із законодавством України. |
51. | Для проведення державної експертизи та оцінки запасів корисних копалин при спеціально уповноваженому центральному органі виконавчої влади з геологічного вивчення та використання надр діє державна комісія по запасах корисних копалин. |
52. | Комісія по запасах корисних копалин провадить на замовлення користувачів надр або за дорученням центральних органів виконавчої влади державну експертизу геологічних матеріалів щодо вивчення та використання надр. |
53. | Положення про комісію по запасах корисних копалин затверджується Кабінетом Міністрів України. |
54. | Для створення та функціонування єдиної державної інформаційної геологічної системи, метою якої є накопичення та постачання інформації про надра (геологічної інформації), спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з геологічного вивчення та використання надр створює спеціалізовану науково-виробничу установу, що діє на підставі положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України. |
55. | Порядок розпорядження геологічною інформацією затверджується Кабінетом Міністрів України. |
56. | Розділ III. Фінансування геологічної діяльності |
57. | Стаття 8. Фінансування робіт з геологічного вивчення надр, передбачених державними програмами |
58. | Фінансування робіт з геологічного вивчення надр здійснюється за рахунок коштів від збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок держав-ного бюджету, та відрахувань за користування надрами у співвідношенні, визначеному Кодексом України про надра, та інших коштів, передбачених державними програмами, спрямованими на нарощування мінерально-сировинної бази. |
59. | Кошти від збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету, та відрахувань за користування надрами перераховуються на окремий рахунок державного бюджету. |
60. | Не перераховані на кінець бюджетного року залишки цільових коштів на геологічне вивчення надр використовуються у новому бюджетному році. |
61. | Фінансування державних програм з геологічної розвідки родовищ корисних копалин, що не мають промислового видобутку, здійснюється за рахунок за-гальних видатків державного бюджету. |
62. | Стаття 9. Фінансування місцевих програм і завдань розвитку мінерально-сировинної бази |
63. | Фінансування місцевих програм розвитку мінерально-сировинної бази, раціонального використання і охорони надр здійснюється за рахунок коштів бюджету Автономної Республіки Крим, міських бюджетів обласних, Київської та Севастопольської рад. |
64. | Місцеві програми розвитку мінерально-сировинної бази, раціонального використання і охорони надр здійснюються відповідно до завдань, погоджених з державною геологічною службою України, і затверджуються відповідно Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими радами. |
65. | Стаття 10. Фінансування робіт з геологічного вивчення надр суб'єктами геологічної діяльності |
66. | Фінансування робіт з геологічного вивчення надр, не передбачених державними та місцевими програмами і завданнями, здійснюється за рахунок власних коштів суб'єктів геологічної діяльності. |
67. | Розділ IV. Особливості діяльності державної геологічної служби України |
68. | Стаття 11. Міжнародне співробітництво у сфері геологічної діяльності |
69. | Україна здійснює міжнародне співробітництво у сфері геологічного вивчення та використання надр відповідно до міжнародних двосторонніх та багатосторонніх договорів. |
70. | Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з геологічного вивчення та використання надр бере участь у підготовці міжнародних договорів України, в установленому порядку представляє інтереси України у сфері геологічного вивчення та використання надр, взаємодіє з міжнародними організаціями інших країн, а також укладає міжнародні договори міжвідомчого характеру. |
71. | Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з геологічного вивчення та використання надр координує міжнародну діяльність з цих питань, що провадиться іншими юридичними і фізичними особами України. |
72. | Стаття 12. Громадські організації сприяння діяльності державної геологічної служби України |
73. | Для сприяння діяльності державної геологічної служби України можуть утворюватися творчі, дитячі та інші громадські організації, які провадять свою діяльність згідно із законодавством України. |
74. | Розділ V. Прикінцеві положення |
75. | 1. Цей Закон набирає чинності з дня опублікування. |
76. | 2. Кабінету Міністрів України: |
77. | подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законодавчих актів у відповідність з Законом України "Про державну геологічну службу України"; |
78. | привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цим Законом; |
79. | забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади України своїх нормативно-правових актів у відповідність з цим Законом. |