Кількість абзаців - 99 Розмітка (ліва колонка)


Про вільну економічну зону ''Порто-франко'' на території Одеського морського торговельного порту (Друге читання)

0. Проект  
1. ЗАКОН УКРАЇНИ  
2. Про вiльну економiчну зону "Порто-франко" на територiї Одеського морського торговельного порту  
3. Цей Закон визначає засади створення, функцiонування та лiквiдацiї вiльної економiчної зони "Порто-франко" на територiї Одеського морського торговельного порту.  
4. Стаття 1. Створення вiльної економiчної зони "Порто-франко"  
5. Вiльна економiчна зона "Порто-франко" є спецiальною зовнiшньоторговельною економiчною зоною (далi - зона "Порто-франко"), яка створюється з 1 сiчня 2000 року строком на 25 рокiв на територiї Карантинного молу зони "Порто-франко" Одеського морського торговельного порту на площi 32,5 гектара вiдповiдно до карти (додається).  
6. Оригiнал карти зберiгається у Одеськiй обласнiй радi.  
7. Метою створення зони "Порто-франко" є залучення iнвестицiй у розвиток Одеського морського торговельного порту, створення сприятливих умов для розширення зовнiшньоекономiчних зв'язкiв, збiльшення вантажопотокiв, транзитних перевезень, транспортно-складських, експедиторських та iнших послуг.  
8. У зонi "Порто-франко" встановлюється спецiальний митний, податковий та iншi режими економiчної дiяльностi, визначенi цим Законом.  
9. Стаття 2. Особливостi дiї законодавства України на територiї зони "Порто-франко"  
10. Законодавство України у зонi "Порто-франко" дiє з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.  
11. Положення про вiльну економiчну зону "Порто-франко" затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.  
12. Стаття 3. Повноваження органiв мiсцевого самоврядування щодо управлiння зоною "Порто-франко"  
13. Органи мiсцевого самоврядування та органи виконавчої влади здiйснюють свої повноваження на територiї зони "Порто-франко" вiдповiдно до законодавства України з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.  
14. Стаття 4. Повноваження Одеської обласної державної адмiнiстрацiї щодо управлiння зоною "Порто-франко"  
15. До повноважень Одеської обласної державної адмiнiстрацiї належить:  
16. схвалення iнвестицiйних проектiв в порядку, визначеному Кабiнетом Мiнiстрiв України;  
17. затвердження стратегiчних та поточних програм розвитку цiєї зони за поданням органу господарського розвитку та управлiння зоною "Порто-франко" (далi - орган господарського розвитку та управлiння) та розгляд результатiв їх виконання;  
18. надання центральним органам виконавчої влади iнформацiї щодо функцiонування зони "Порто-франко".  
19. Стаття 5. Повноваження органу господарського розвитку та управлiння зоною "Порто-франко"  
20. Органом господарського розвитку та управлiння є Одеський морський торговельний порт.  
21. До повноважень органу господарського розвитку та управлiння належать:  
22. розробка та забезпечення реалiзацiї стратегiчних та поточних програм розвитку зони "Порто-франко";  
23. реєстрацiя суб'єктiв зони "Порто-франко";  
24. укладення iз суб'єктами зони "Порто-франко" договорiв оренди земельних дiлянок, використання об'єктiв iнфраструктури, складських примiщень тощо, розташованих на територiї зони "Порто-франко";  
25. розробка iнвестицiйних проектiв для реалiзацiї на територiї зони "Порто-франко";  
26. укладення договорiв (контрактiв) iз суб'єктами пiдприємницької дiяльностi (iнвесторами) про реалiзацiю iнвестицiйних проектiв;  
27. будiвництво на територiї зони "Порто-франко" об'єктiв виробничої та невиробничої iнфраструктури, розвиток мережi комунiкацiйних зв'язкiв;  
28. проведення торгiв (тендерiв), у тому числi мiжнародних, для вiдбору iнвестицiйних проектiв та їх учасникiв;  
29. пiдготовка пропозицiй вiдповiдним органам мiсцевого самоврядування про ставки орендної плати, тарифи на комунальнi, побутовi, транспортнi та iншi послуги, якi надаються пiдприємствами комунальної власностi;  
30. здiйснення разом з вiдповiдними органами виконавчої влади заходiв щодо забезпечення законностi i правопорядку, економiчної та екологiчної безпеки на територiї зони "Порто-франко";  
31. надання Одеськiй обласнiй державнiй адмiнiстрацiї, iншим органам виконавчої влади та органам мiсцевого самоврядування iнформацiї щодо функцiонування зони "Порто-франко";  
32. органiзацiя пiдготовки (переквалiфiкацiї) кадрiв;  
33. прийняття в межах своїх повноважень рiшень, обов'язкових до виконання на територiї зони "Порто-франко".  
34. Стаття 6. Суб'єкти зони "Порто-франко"  
35. Суб'єктами зони "Порто-франко" є суб'єкти пiдприємницької дiяльностi - юридичнi особи, створенi вiдповiдно до законодавства України на територiї зони "Порто-франко", якi реалiзують на цiй територiї iнвестицiйнi проекти кошторисною вартiстю, еквiвалентною не менш як 1 млн. доларiв США, на пiдставi укладеного з органом господарського розвитку та управлiння договору (контракту) про реалiзацiю на територiї зони "Порто-франко" схваленого iнвестицiйного проекту i зареєстрованi у встановленому порядку як суб'єкти зони "Порто-франко".  
36. Суб'єкти зони "Порто-франко" не можуть мати фiлiй, вiддiлень, iнших вiдокремлених пiдроздiлiв за межами зони "Порто-франко".  
37. За реєстрацiю суб'єктiв зони "Порто-франко" вноситься плата, розмiр якої встановлюється органом господарського розвитку та управлiння за погодженням з Мiнiстерством фiнансiв України.  
38. Кошти, одержанi вiд реєстрацiї суб'єктiв зони "Порто-франко", спрямовуються на розвиток iнфраструктури зони "Порто-франко".  
39. Стаття 7. Умови провадження пiдприємницької дiяльностi у зонi "Порто-франко"  
40. На територiї зони "Порто-франко" розташовуються пiдприємства, якi здiйснюють операцiї з обслуговування транзитних вантажiв, їх зберiгання, сортування, пакування, доробки, надання транспортноекспедиторських та агентських послуг.  
41. На територiї зони "Порто-франко" можуть здiйснюватися види пiдприємницької дiяльностi, визначенi в порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України, якi вiдповiдають метi створення зони "Порто-франко", за винятком заборонених законодавством України.  
42. На територiї зони "Порто-франко" можуть розташовуватись об'єкти виробничої та невиробничої iнфраструктури суб'єктiв зони "Порто-франко", у тому числi офiснi будiвлi.  
43. На територiї зони "Порто-франко" забороняється створення i функцiонування казино та об'єктiв грального бiзнесу.  
44. Орган господарського розвитку та управлiння у встановленому законодавством порядку надає суб'єктам пiдприємницької дiяльностi у користування на територiї зони "Порто-франко" земельнi дiлянки, примiщення, обладнання тощо.  
45. Стаття 8. Порядок ввезення товарiв та iнших предметiв на територiю зони "Порто-франко"  
46. 1. У межах зони "Порто-франко" запроваджується режим спецiальної митної зони, вiдповiдно до якого застосовується такий порядок ввезення (вивезення) товарiв та iнших предметiв:  
47. 1) у разi ввезення товарiв та iнших предметiв (крiм пiдакцизних) iз-за меж митної територiї України на територiю зони "Порто-франко" для використання в межах цiєї зони ввiзне мито та податок на додану вартiсть не справляються;  
48. 2) у разi ввезення товарiв та iнших предметiв, що попередньо були ввезеннi iз-за меж митної територiї України на територiю зони "Портофранко", на митну територiю України з цiєї зони оподаткування здiйснюється вiдповiдно до законодавства України як оподаткування товарiв, що iмпортуються.  
49. До митної вартостi товарiв та iнших предметiв, зазначених у цьому пунктi, не включається вартiсть послуг з їх перевантаження, зберiгання, сортування, пакування, доробки, здiйснюваних на територiї зони "Портофранко". Зазначенi послуги не пiдлягають обкладенню податком на додану вартiсть;  
50. 3) у разi ввезення товарiв та iнших предметiв, повнiстю вироблених або достатньо перероблених у зонi "Порто-франко", на митну територiю України з територiї зони "Порто-франко" податок на додану вартiсть i акцизний збiр справляється як для внутрiшнього споживання або використання в Українi;  
51. 4) у разi вивезення товарiв та iнших предметiв, вироблених, у тому числi повнiстю, або достатньо перероблених у зонi "Порто-франко", з територiї цiєї зони за межi митної територiї України вивiзне мито i акцизний збiр не справляються, а податок на додану вартiсть справляється за нульовою ставкою;  
52. 5) у разi вивезення товарiв та iнших предметiв, попередньо ввезених iз-за меж митної територiї України на територiю зони "Порто-франко", за межi митної територiї України вивiзне мито, податок на додану вартiсть i акцизний збiр не справляються;  
53. 6) у разi вивезення товарiв та iнших предметiв з митної територiї України на територiю зони "Порто-франко" вивiзне мито не справляється, а податок на додану вартiсть справляється за нульовою ставкою;  
54. 7) у разi ввезення товарiв та iнших предметiв на територiю зони "Порто-франко" з метою транзиту оподаткування здiйснюється вiдповiдно до законодавства України;  
55. 8) у всiх iнших випадках оподаткування здiйснюється вiдповiдно до законодавства України.  
56. Повнiстю виробленими або достатньо переробленими у зонi "Порто-франко" вважаються товари, якi вiдповiдають критерiям, передбаченим статтею 18 Закону України "Про Єдиний митний тариф".  
57. Строк перебування товарiв та iнших предметiв на територiї зони "Порто-франко" не обмежується, крiм випадкiв перебування товарiв та iнших предметiв з обмеженим строком зберiгання.  
58. Послуги щодо зберiгання товарiв, їх пакування, доробки тощо, якi здiйснюються на територiї зони "Порто-франко", не пiдлягають обкладанню податком на додану вартiсть.  
59. Дiя цiєї частини не поширюється на товарообмiннi (бартернi) операцiї та операцiї з давальницькою сировиною.  
60. 2. Митний контроль за перемiщенням товарiв та iнших предметiв через межi зони "Порто-франко" повинен забезпечувати додержання державними органами, пiдприємствами, установами, органiзацiями та їх службовими особами, а також громадянами порядку перемiщення товарiв та iнших предметiв через митний кордон України з урахуванням норм, визначених цим Законом.  
61. Для запобiгання несанкцiонованому та неконтрольованому проникненню на територiю зони "Порто-франко" або за її межi фiзичних осiб, транспортних засобiв, а також ввезенню та вивезенню товарiв та iнших предметiв територiя зони "Порто-франко" повинна бути огороджена по периметру i облаштована вiдповiдно до вимог Державної митної служби України.  
62. Територiя митного контролю для зони "Порто-франко", її межi та режим перемiщення товарiв, транспортних засобiв i громадян встановлюються Державною митною службою України.  
63. Органiзацiя робiт з облаштування митної iнфраструктури i огородження зони "Порто-франко" та їх фiнансування здiйснюються органом господарського розвитку та управлiння.  
64. Митне оформлення товарiв та iнших предметiв, що перемiщуються через межi зони "Порто-франко", здiйснюється вiдповiдно до законодавства України.  
65. Режим спецiальної митної зони запроваджується у зонi "Порто-франко" з дня затвердження Державною митною службою України акта прийманняпередачi в експлуатацiю об'єктiв митної iнфраструктури.  
66. У зонi "Порто-франко" митнi збори справляються вiдповiдно до законодавства України.  
67. 3. Iмпорт суб'єктами зони "Порто-франко" товарiв для потреб власного виробництва на територiї цiєї зони та експорт товарiв виробництва зони "Порто-франко" не пiдлягають лiцензуванню та квотуванню, якщо iнше не встановлено мiжнародними договорами України.  
68. На зовнiшньоекономiчнi операцiї, що здiйснюються у зонi "Порто-франко", поширюється спецiальний режим експорту (iмпорту) товарiв та iншi заходи нетарифного регулювання зовнiшньоекономiчної дiяльностi вiдповiдно до законодавства України.  
69. 4. Кабiнет Мiнiстрiв України може встановлювати обмеження на ввезення на митну територiю України з територiї зони "Порто-франко" та вивезення з митної територiї України до зони "Порто-франко" окремих видiв товарiв.  
70. Стаття 9. Особливостi оподаткування та валютного регулювання в зонi "Порто-франко"  
71. 1. На територiї зони "Порто-франко" встановлюється спецiальний пiльговий режим оподаткування суб'єктiв зони "Порто-франко", вiдповiдно до якого:  
72. 1) звiльняється на три роки вiд оподаткування прибуток, одержаний суб'єктом зони "Порто-франко" вiд реалiзацiї iнвестицiйного проекту кошторисною вартiстю не менш як 1 млн. доларiв США, а з четвертого по шостий рiк такий прибуток оподатковується за ставкою в розмiрi 50 вiдсоткiв дiючої ставки оподаткування.  
73. Це положення не поширюється на частину прибутку, одержаного вiд здiйснення iнвестицiй за рахунок бюджетних коштiв усiх рiвнiв та коштiв Державного iнновацiйного фонду.  
74. Зазначена пiльга застосовується з моменту одержання першого прибутку;  
75. 2) до валових доходiв суб'єктiв зони "Порто-франко" з метою оподаткування не включається одержана згiдно з iнвестицiйним проектом сума iнвестицiй у виглядi:  
76. коштiв;  
77. матерiальних цiнностей;  
78. нематерiальних активiв, вартiсть яких у конвертованiй валютi пiдтверджено згiдно iз законами (процедурами) держави iнвестора або мiжнародними торговельними звичаями, а також пiдтверджено експертною оцiнкою в Українi, включаючи легалiзованi на територiї України авторськi права, права на винаходи, кориснi моделi, промисловi зразки, знаки для товарiв i послуг, ноу-хау тощо;  
79. 3) порядок обчислення прибутку суб'єкта зони "Порто-франко", що звiльняється вiд оподаткування, визначає Державна податкова адмiнiстрацiя України.  
80. Суб'єкти зони "Порто-франко" складають i подають органу державної податкової служби за своїм мiсцезнаходженням звiт про цiльове використання пiльг з податку на прибуток за формою i в порядку, встановленими Державною податковою адмiнiстрацiєю України;  
81. 4) надходження в iноземнiй валютi вiд реалiзацiї суб'єктами зони "Порто-франко" продукцiї, товарiв (робiт, послуг), виготовлених (виконаних, наданих) у цiй зонi, звiльняються вiд обов'язкового продажу.  
82. У разi коли протягом звiтного податкового перiоду вiдбувається часткове або повне вiдчуження внесеної для реалiзацiї iнвестицiйного проекту iнвестицiї, суб'єкт зони "Порто-франко" зобов'язаний сплатити у повному обсязi податок з прибутку, одержаного у такому податковому перiодi.  
83. Стаття 10. Дострокова лiквiдацiя (реорганiзацiя) пiдприємства у зонi "Порто-франко"  
84. У разi лiквiдацiї або реорганiзацiї пiдприємства (установи, органiзацiї), створеного на територiї зони "Порто-франко", за рiшенням засновника (власника) або уповноваженого ним органу до строку, зазначеного в договорi (контрактi) мiж засновником (власником) та органом господарського розвитку та управлiння, засновник (власник) або уповноважена ним особа зобов'язанi у десятиденний строк пiсля прийняття вiдповiдного рiшення повiдомити органи управлiння зони "Порто-франко" про причини лiквiдацiї (реорганiзацiї) пiдприємства (установи, органiзацiї).  
85. Стаття 11. Порядок в'їзду до зони "Порто-франко" та виїзду з неї  
86. Кабiнет Мiнiстрiв України може встановлювати спецiальний порядок перетину державного кордону України iноземцями та особами без громадянства, якi прямують до зони "Порто-франко", а також спецiальний порядок в'їзду до зони "Порто-франко" i виїзду з неї громадян України, iноземцiв та осiб без громадянства.  
87. Стаття 12. Порядок лiквiдацiї зони "Порто-франко"  
88. Зона "Порто-франко" вважається лiквiдованою з моменту закiнчення строку, на який її було створено.  
89. Зона "Порто-франко" може бути достроково лiквiдована вiдповiдно до Закону України "Про загальнi засади створення i функцiонування спецiальних (вiльних) економiчних зон".  
90. Стаття 13. Гарантiї забезпечення iнтересiв iнвесторiв та суб'єктiв зони "Порто-франко" у разi її лiквiдацiї  
91. Вiдповiдно до законодавства України держава гарантує збереження у повному обсязi всiх майнових i немайнових прав суб'єктiв зони "Порто-франко" у разi її лiквiдацiї.  
92. Спори мiж органами управлiння зоною "Порто-франко", її суб'єктами та лiквiдацiйною комiсiєю, що можуть виникнути у зв'язку з лiквiдацiєю цiєї зони, пiдлягають розгляду в судах України, а спори за участю iноземного суб'єкта - в судах за погодженням сторiн, у тому числi за кордоном.  
93. Стаття 14. Прикiнцевi положення  
94. 1. Цей Закон набирає чинностi з дня його опублiкування.  
95. 2. Кабiнету Мiнiстрiв України у тримiсячний строк:  
96. подати пропозицiї щодо приведення законодавчих актiв у вiдповiднiсть iз цим Законом;  
97. привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом;  
98. затвердити нормативно-правовi акти, передбаченi цим Законом.