Кількість абзаців - 34 Таблиця поправок


Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення адміністративної відповідальності за порушення правил руху через залізничні переїзди та перевезень пасажирів автомобільним транспортом (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. ПРОЕКТ
 
   проект
 
1. Закон України
 
   Закон України
 
2. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення адміністративної відповідальності за порушення правил руху через залізничні переїзди та перевезень пасажирів автомобільним транспортом
 
   Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення адміністративної відповідальності за порушення правил руху через залізничні переїзди та перевезень пасажирів автомобільним транспортом
 
3. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
   Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
4. І. Внести зміни до таких законодавчих актів:
 
   І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
 
5. 1. У Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст. 1122):
 
   1. У Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст. 1122):
 
6. 1) статтю 123 викласти в такій редакції:
 
   1) статтю 123 викласти в такій редакції:
 
7. «Стаття 123. Порушення особами, які керують транспортними засобами, правил руху через залізничні переїзди
 
   «Стаття 123. Порушення особами, які керують транспортними засобами, правил руху через залізничні переїзди
 
8. Порушення особою, яка керує транспортним засобом, правил руху через залізничний переїзд -
 
-1- Чуднов В.М.
Якщо ми вважаємо, що в’їзд на залізничний переїзд особою, яка керує транспортним засобом, у випадках, коли рух через переїзд заборонений є більш тяжким правопорушенням чим порушення правил руху через залізничний переїзд взагалі, необхідно абзац перший части першої статті 123 доповнити словами "крім порушення, передбаченого частиною другою цієї статті"
 
Враховано   Порушення особою, яка керує транспортним засобом, правил руху через залізничний переїзд, крім порушення, передбаченого частиною другою цієї статті, -
 
9. тягне за собою накладення штрафу в розмірі від двадцяти до двадцяти п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
 
-2- Чуднов В.М.
В абзаці другому частини першої статті 123 слова "в розмірі" виключити.
 
Враховано   тягне за собою накладення штрафу від двадцяти до двадцяти п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
 
10. В’їзд на залізничний переїзд особою, яка керує транспортним засобом, у випадках, коли рух через переїзд заборонений, -
 
   В’їзд на залізничний переїзд особою, яка керує транспортним засобом, у випадках, коли рух через переїзд заборонений, -
 
11. тягне за собою накладення штрафу на водіїв від п’ятдесяти до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від шести місяців до одного року з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого і на інших осіб - накладення штрафу від сімдесяти п’яти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого, або адміністративний арешт на строк від десяти до п’ятнадцяти діб.
 
-3- Чуднов В.М.
Відповідно до правил законодавчої техніки абзац другий частини другої статті 123 необхідно викласти в такій редакції:
"тягне за собою накладення штрафу на водіїв від п’ятдесяти до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від шести місяців до одного року з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого і на інших осіб - накладення штрафу від сімдесяти п’яти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого, або адміністративний арешт на строк від десяти до п’ятнадцяти діб з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого".
 
Враховано   тягне за собою накладення штрафу на водіїв від п’ятдесяти до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від шести місяців до одного року з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого і на інших осіб - накладення штрафу від сімдесяти п’яти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого або адміністративний арешт на строк від десяти до п’ятнадцяти діб з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого.
 
12. Те саме діяння, вчинене водієм транспортного засобу під час надання послуг з перевезення пасажирів або під час перевезення небезпечних вантажів, -
 
-4- Чуднов В.М.
Абзац перший частини третьої статті 123 викласти в такій редакції:
"Порушення, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене водієм транспортного засобу під час надання послуг з перевезення пасажирів або під час перевезення небезпечних вантажів"
 
Враховано   Порушення, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене водієм транспортного засобу під час надання послуг з перевезення пасажирів або під час перевезення небезпечних вантажів -
 
13. тягне за собою позбавлення права керування транспортними засобами на строк від одного до трьох років з оплатним вилученням транспортного засобу або без такого.»;
 
-5- Чуднов В.М.
У абзаці другому частини третьої статті 123 слово "або" замінити словом "чи".
 
Враховано   тягне за собою позбавлення права керування транспортними засобами на строк від одного до трьох років з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого»;
 
14. 2) у статті 133-1:
 
   2) у статті 133-1:
 
15. в абзаці другому частини першої слова «від двадцяти до двадцяти п’яти» замінити словами «від тридцяти до тридцяти п’яти»;
 
-6- Кармазін Ю.А.
Абзац другий частини першої залишити у чинній редакції, а саме:
«тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб, громадян-суб'єктів підприємницької діяльності в розмірі від двадцяти до двадцяти п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.».
Обґрунтування: Пропозиція вноситься у зв’язку з тим, що запропоновані автором законопроекту зміни до даної статті передбачають значне підвищення санкцій. Але з огляду на те, що статтею 53 Кримінальним кодексом України розмір штрафів за вчинення злочинів визначається в межах від тридцяти до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, встановлення у санкціях КУпАП таких високих розмірів видається не зовсім логічним. Адже у такому разі за вчинення адміністративних проступків, які, на відміну від злочинів не є суспільно небезпечними діяннями, передбачається більш сувора відповідальність, ніж за вчинення деяких злочинів. Вважаю, що з цим не можна погодитися;
 
Відхилено   в абзаці другому частини першої слова «від двадцяти до двадцяти п’яти» замінити словами «від тридцяти до тридцяти п’яти»;
 
16. в абзаці другому частини восьмої слова «від сорока до п’ятдесяти» замінити словами «від п’ятдесяти до шістдесяти»;
 
-7- Кармазін Ю.А.
Абзац другий частини восьмої залишити у чинній редакції, а саме:
«тягне за собою накладення штрафу від сорока до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.»
Обґрунтування: Пропозиція вноситься у зв’язку з тим, що запропоновані автором законопроекту зміни до даної статті передбачають значне підвищення санкцій. Але з огляду на те, що статтею 53 Кримінальним кодексом України розмір штрафів за вчинення злочинів визначається в межах від тридцяти до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, встановлення у санкціях КУпАП таких високих розмірів видається не зовсім логічним. Адже у такому разі за вчинення адміністративних проступків, які, на відміну від злочинів не є суспільно небезпечними діяннями, передбачається більш сувора відповідальність, ніж за вчинення деяких злочинів. Вважаю, що з цим не можна погодитися;
 
Відхилено   в абзаці другому частини восьмої слова «від сорока до п’ятдесяти» замінити словами «від п’ятдесяти до шістдесяти»;
 
17. доповнити статтю частинами такого змісту:
 
   доповнити частинами десятою такого змісту:
 
18. «Перевезення пасажирів автобусами в нічний час (з двадцять другої до шостої години), за винятком тих, що здійснюються на маршрутах загального користування в режимі регулярних пасажирських перевезень, а також тих, що здійснюються автобусами, обладнаними тахографами, -
 
   «Перевезення пасажирів автобусами в нічний час (з двадцять другої до шостої години), крім тих, що здійснюються на маршрутах загального користування в режимі регулярних пасажирських перевезень, а також тих, що здійснюються автобусами, обладнаними тахографами, -
 
19. тягне за собою накладення штрафу на водіїв від п’ятдесяти до шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб’єктів підприємницької діяльності - від вісімдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
 
-8- Чуднов В.М.
У новій частині десятій статті 133-1 немає необхідності ділити суб‘єктів адміністративного правопорушення, оскільки немає жодного значення хто скоїв це порушення, а тому пропоную визначити міру покарання від п‘ятдесяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
 
Враховано   тягне за собою накладення штрафу на водіїв від п’ятдесяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян";
доповнити частиною одинадцятою такого змісту:
 
    -9- Кармазін Ю.А.
Абзац другий частини десятої викласти у такій редакції:
«тягне за собою накладення штрафу на водіїв від тридцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, фізичних осіб–підприємців – від сорока до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.» тобто:
слова: «громадян – суб’єктів підприємницької діяльності» замінити на слова: «фізичних осіб – підприємців»;
слова: «п’ятдесяти до шістдесяти» замінити на слова: «тридцяти до сорока»;
слова: «вісімдесяти до ста» замінити на слова: «сорока до п’ятдесяти».
Обґрунтування: Пропозиція вноситься у зв’язку з тим, що:
по-перше, у статті 133-1 КУпАП (як у чинній редакції, так і у редакції законопроекту) йдеться про відповідальність "громадян – суб’єктів підприємницької діяльності". Проте, главою 5 Цивільного кодексу України ця категорія осіб визначається як "фізична особа – підприємець". У зв’язку з цим, у законопроекті доцільніше використовувати саме цей термін;
по-друге, запропоновані автором законопроекту зміни до даної статті передбачають значне підвищення санкцій. Але з огляду на те, що статтею 53 Кримінальним кодексом України розмір штрафів за вчинення злочинів визначається в межах від тридцяти до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, встановлення у санкціях КУпАП таких високих розмірів видається не зовсім логічним. Адже у такому разі за вчинення адміністративних проступків, які, на відміну від злочинів не є суспільно небезпечними діяннями, передбачається більш сувора відповідальність, ніж за вчинення деяких злочинів. Вважаю, що з цим не можна погодитися;
 
Відхилено лова "фізична особа-підприємець" вживається в КУпАП тільки в двох статтях – 153 та 166-11, в інших випадках, як і в діючій редакції статті 133-1 вживається поняття "громадянин суб‘єкт підприємницької діяльності". Ми не можемо вносити фрагментарні зміни понять в окремі частини окремих статей, оскільки поняття, що використовуються в КУпАП повинні бути уніфікованими. До того ж, запропоновані автором зміни необхідно вносити і до всіх інших статей КУпАП, де використовується поняття "громадянин – суб‘єкт підприємницької діяльності".   
20. Повторне протягом року вчинення будь-якого з порушень, передбачених частинами першою, другою, шостою, восьмою і десятою цієї статті, -
 
-10- Чуднов В.М.
Частину одинадцяту після слів "цієї статті" доповнити словами " за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню".
 
Враховано   "Повторне протягом року вчинення будь-якого з порушень, передбачених частинами першою, другою, шостою, восьмою або десятою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -
 
21. тягне за собою накладення штрафу на водіїв від вісімдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб’єктів підприємницької діяльності - від ста до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.»;
 
-11- Чуднов В.М.
У новій частині одинадцятій статті 133-1 немає необхідності ділити суб‘єктів адміністративного правопорушення, оскільки немає жодного значення хто скоїв це порушення, а тому пропоную визначити міру покарання від вісімдесяти до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
 
Враховано   тягне за собою накладення штрафу від вісімдесяти до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян»;
 
    -12- Кармазін Ю.А.
абзац другий частини одинадцятої викласти у такій редакції:
«тягне за собою накладення штрафу на водіїв від сорока п’яти до шестидесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, фізичних осіб–підприємців – від шестидесяти до семидесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.», тобто:
слова: «від вісімдесяти до ста» замінити на слова: «сорока п’яти до шестидесяти»;
слова: «громадян – суб’єктів підприємницької діяльності» замінити на слова: «фізичних осіб – підприємців»;
слова: «ста до ста двадцяти» замінити на слова: «шестидесяти до семидесяти».
Обґрунтування: Пропозиція вноситься у зв’язку з тим, що:
по-перше, у статті 133-1 КУпАП (як у чинній редакції, так і у редакції законопроекту) йдеться про відповідальність "громадян – суб’єктів підприємницької діяльності". Проте, главою 5 Цивільного кодексу України ця категорія осіб визначається як "фізична особа – підприємець". У зв’язку з цим, у законопроекті доцільніше використовувати саме цей термін;
по-друге, запропоновані автором законопроекту зміни до даної статті передбачають значне підвищення санкцій. Але з огляду на те, що статтею 53 Кримінальним кодексом України розмір штрафів за вчинення злочинів визначається в межах від тридцяти до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, встановлення у санкціях КУпАП таких високих розмірів видається не зовсім логічним. Адже у такому разі за вчинення адміністративних проступків, які, на відміну від злочинів не є суспільно небезпечними діяннями, передбачається більш сувора відповідальність, ніж за вчинення деяких злочинів. Вважаю, що з цим не можна погодитися;
 
Відхилено обґрунтування як у частині 10.   
22. 3) у статті 221 слова і цифри «частиною третьою статті 123» замінити словами і цифрами «частинами другою і третьою статті 123»;
 
-13- Чуднов В.М.
У зв‘язку з передачею розгляду правопорушень, передбачених частиною другою статті 123 КУпАП до суду, необхідно внести відповідні зміни і до частини першої статті 222, а саме слова і цифри "частини перша і друга статті 123" замінити словами і цифрами "частина перша статті 123", а слова і цифри "частини третя, шоста, восьмі і дев‘ята статті 133-1" замінити словами і цифрами "частини третя, шоста, восьма, дев‘ята, десята і одинадцята статті 133-1";
 
Враховано   3) у статті 221 слова і цифри «частиною третьою статті 123" замінити словами і цифрами «частинами другою і третьою статті 123";
4) у статті 222:
у частині першій слова і цифри "частини перша і друга статті 123" замінити словами і цифрами "частина перша статті 123", а слова і цифри "частини третя, шоста, восьмі і дев‘ята статті 133-1" замінити словами і цифрами "частини третя, шоста, восьма, дев‘ята, десята і одинадцята статті 133-1";
 
23. 4) у частині другій статті 222:
 
   у частині другій:
 
24. у пункті 2 слова і цифри «частиною шостою статті 133-1» замінити словами і цифрами «частинами шостою і одинадцятою статті 133-1»;
 
   у пункті 2 слова і цифри «частиною шостою статті 133-1" замінити словами і цифрами «частинами шостою і одинадцятою статті 133-1";
 
25. у пункті 3 слова і цифри «частинами третьою, восьмою і дев’ятою статті 133-1» замінити словами і цифрами «частинами третьою, восьмою, дев’ятою і десятою статті 133-1»;
 
   у пункті 3 слова і цифри «частинами третьою, восьмою і дев’ятою статті 133-1" замінити словами і цифрами «частинами третьою, восьмою, дев’ятою і десятою статті 133-1";
 
26. 5) у частині першій статті 229 слова і цифри «частини перша, друга, четверта, п’ята і сьома статті 133-1» замінити словами і цифрами «частини перша, друга, четверта, п’ята, сьома і одинадцята статті 133-1»;
 
-14- Чуднов В.М.
Підпункт п‘ятий (зміни до статті 229) виключити, оскільки не можуть різні органи розглядати справи про одне й те ж правопорушення.
 
Враховано   5) у частині першій статті 235-1 слова і цифри "частинами першою і другою статті 123" замінити словами і цифрами "частиною першою статті 123";
 
    -15- Чуднов В.М.
У зв‘язку з передачею розгляду справ за частиною другою статті 123 КУпАП до суду, необхідно внести відповідні зміни до частини першої статті 235-1 КУпАП, а саме:
"у частині першій статті 235-1 слова та цифри "частинами першою і другою статті 123" замінити словами та цифрами "частиною першою статті 123";
 
Враховано    
    -16- Кармазін Ю.А.
У статті 235-1 КУпАП у абзаці першому після слів «статті 122, частинами першою» виключити слова: «і другою» і далі – за текстом.
Обґрунтування: Пропозиція вноситься з порушенням норм статті 116 Регламенту Верховної Ради України, але у зв’язку з тим, що санкція частини другої статті 123 КУпАП у запропонованій автором редакції передбачає застосування таких видів стягнень, як оплатне вилучення транспортного засобу та адміністративний арешт. Відповідно до вимог статей 28 та 32 цього Кодексу застосування таких стягнень є виключною компетенцією суду. Водночас законопроект не передбачає внесення відповідних змін до статті 235-1 КУпАП щодо позбавлення посадових осіб військової інспекції безпеки дорожнього руху Військової служби правопорядку у Збройних Силах України повноважень розглядати справи, передбачені частиною другою статті 123 КУпАП. Це на практиці може призвести до колізій, а тому вважаю,що необхідно узгодити ці норми.
 
Враховано    
27. 6) у статті 255:
 
   6) у статті 255:
 
28. в абзаці другому пункту 1 частини першої слова і цифри «частина третя статті 123» замінити словами і цифрами «частини друга і третя статті 123»;
 
-17- Чуднов В.М.
Зміни до статті 255 викласти з урахуванням вимог законодавчої техніки.
 
Враховано   у пункті 1 частини першої:
в абзаці другому слова і цифри «частина третя статті 123" замінити словами і цифрами «частини друга і третя статті 123";
 
29. у пункті 11 частини другої слова і цифри «частина третя статті 123» замінити словами і цифрами «частини друга і третя статті 123».
 
-18- Кармазін Ю.А.
У статті 255 у пункті 11 частини другої слова і цифри: «частини друга і третя статті 123» замінити словами і цифрами «частина перша статті 123» і далі – за текстом.
Обґрунтування: Пропозиція вноситься у зв’язку з тим, що частина друга статті 255 КУпАП визначає повноваження відповідних посадових осіб щодо складання протоколів у справах про адміністративні правопорушення, розгляд яких віднесено до відання органів, зазначених у статтях 222 – 244-19 цього Кодексу. При цьому, враховуючи положення законопроекту, до повноважень посадових осіб військової інспекції безпеки дорожнього руху Військової служби правопорядку у Збройних Силах України має бути віднесено розгляд справ, передбачених тільки частиною першою статті 123 КУпАП. Це обумовлено тим, що розгляд справ про правопорушення, передбачені частинами другою та третьою цієї статті, має бути віднесений до повноважень суду.
 
Відхилено , не дивлячись на те, що пропозиція вірна, Комітет вважає за доцільне їх 2 , тому що в разі її врахування посадові особи військової інспекції безпеки дорожнього руху Військової служби правопорядку у Збройних Силах України будуть позбавлені прав складати протоколи про правопорушення за частинами другою та третьою статті 123. Для того, щоб надати їм таке право необхідно вносити зміни до частини першої статті 255 КУпАП, а це призведе до порушення статті 116 Регламенту. Комітретом зараз готується новий законопроект, у якому фактично буде врахована пропозиція Кармазіна Ю.А., і статті 2351 та частини перша та друга статті 255 КУпАП будуть виписані в новій редакції.  у пункті 11 частини другої слова і цифри "частина третя статті 123" замінити словами і цифрами "частини друга і третя статті 123".
 
30. 2. Статтю 20 Закону України «Про автомобільний транспорт» (Відомості Верховної Ради України, 2006 р., № 32, ст. 273) доповнити новою частиною четвертою такого змісту:
 
   2. Статтю 20 Закону України «Про автомобільний транспорт» (Відомості Верховної Ради України, 2006 р., № 32, ст. 273) після частини третьої доповнити новою частиною такого змісту:
 
31. «До перевезень пасажирів автобусами у нічний час (з двадцять другої до шостої години), за винятком тих, що використовуються на маршрутах загального користування в режимі регулярних пасажирських перевезень, допускаються автобуси, обладнані контрольними приладами (тахографами) реєстрації режимів праці та відпочинку водіїв.».
 
   «До перевезень пасажирів автобусами у нічний час (з двадцять другої до шостої години), крім тих, що використовуються на маршрутах загального користування в режимі регулярних пасажирських перевезень, допускаються автобуси, обладнані контрольними приладами (тахографами) реєстрації режимів праці та відпочинку водіїв».
 
32. У зв’язку з цим частини четверту - дев’яту вважати відповідно частинами п’ятою - десятою.
 
   У зв’язку з цим частини четверту - дев’яту вважати відповідно частинами п’ятою - десятою.
 
33. ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування, крім абзацу п’ятого пункту 2 статті 1 та статті 2 цього Закону, який набирає чинності через два місяці після його опублікування.

-19- Чуднов В.М.
Відповідно до правил законодавчої техніки розділ другий цього проекту необхідно викласти в такій редакції:
" ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім абзаців п’ятого і шостого підпункту 2 пункту 1 та пункту 2 розділу І цього Закону, які набирають чинності через два місяці після його опублікування".
 
Враховано   ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім абзаців четвертого, п’ятого і шостого підпункту 2 пункту 1 та пункту 2 розділу І цього Закону, які набирають чинності через два місяці після його опублікування.

    -20- Кармазін Ю.А.
Розділ ІІ законопроекту викласти у такій редакції:
«Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.»
Обґрунтування: Пропозиція вноситься у зв’язку з тим, що:
по-перше, зміст розділу ІІ законопроекту у запропонованій автором редакції є незрозумілим, адже містить положення щодо визначення набуття чинності окремими абзацами «статті» 2 проекту. Тобто виходить, що через два місяці після опублікування набирає чинності диспозиція частини десятої статті 133-1 КУпАП (окремо від санкції). Враховуючи це, пропоную внести відповідні технічні уточнення;
по-друге, Закон має починати діяти із наступного дня після дня його опублікування, адже має поширювати свою дію саме на правовідносини, що мали місце після його прийняття і суб’єкти правовідносин повинні мати час на те, щоб ознайомитися з новими положеннями Закону.
 
Враховано частково