Кількість абзаців - 111 Таблиця поправок


Про внесення змін до Закону України "Про природно-заповідний фонд України" (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект Закон України Про внесення змін до Закону України "Про природно-заповідний фонд України"      Проект Закон України Про внесення змін до Закону України "Про природно-заповідний фонд України"  
1. Стаття 3. Класифікація територій та об'єктів природно-заповідного фонду України Частина друга      Стаття 3. Класифікація територій та об'єктів природно-заповідного фонду України Частина друга  
2. Заказники, пам'ятки природи, ботанiчнi сади, дендрологiчнi парки, зоологiчнi парки та парки-пам'ятки садово-паркового мистецтва залежно вiд їх екологiчної i наукової цiнностi можуть бути загальнодержавного або мiсцевого значення.   -1- Шаров І.Ф.
Пропонує у другій частині статті 3 після слова "екологічної" поставити кому і додати слова "історико-культурної" і далі за текстом.  
Враховано   Заказники, пам'ятки природи, ботанiчнi сади, дендрологiчнi парки, зоологiчнi парки та парки-пам'ятки садово-паркового мистецтва залежно вiд їх екологiчної, наукової і історико-культурної цiнностi можуть бути загальнодержавного або мiсцевого значення.  
3. Частина четверта      Частина четверта  
4. Цим Законом можуть бути встановленi iншi категорiї територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду.      Цим Законом можуть бути встановленi iншi категорiї територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду.  
5. Стаття 4. Форми власності на території та об'єкти природно-заповідного фонду Частина перша і друга      Стаття 4. Форми власності на території та об'єкти природно-заповідного фонду Частина перша і друга  
6. Територiї природного заповiдникiв, заповiднi зони бiосферних заповiдникiв, землi та iншi природнi ресурси, наданi нацiональним природним паркам, є власнiстю Українського народу.      Територiї природного заповiдникiв, заповiднi зони бiосферних заповiдникiв, землi та iншi природнi ресурси, наданi нацiональним природним паркам, є власнiстю Українського народу.  
7. Реґіональні ландшафтнi парки, зони - буферна, антропогенних ландшафтiв, регульованого заповiдного режиму бiосферних заповiдникiв, землi та iншi природнi ресурси, включенi до складу, але не наданi нацiональним природним паркам, заказники, пам'ятки природи, заповiднi урочища, ботанiчнi сади, дендрологiчнi парки, зоологiчнi парки та парки-пам'ятки садово-паркового мистецтва можуть перебувати як у власностi Українського народу, так i в iнших формах власностi, передбачених законодавством України.      Реґіональні ландшафтнi парки, зони - буферна, антропогенних ландшафтiв, регульованого заповiдного режиму бiосферних заповiдникiв, землi та iншi природнi ресурси, включенi до складу, але не наданi нацiональним природним паркам, заказники, пам'ятки природи, заповiднi урочища, ботанiчнi сади, дендрологiчнi парки, зоологiчнi парки та парки-пам'ятки садово-паркового мистецтва можуть перебувати як у власностi Українського народу, так i в iнших формах власностi, передбачених законодавством України.  
8. Стаття 5. Правові засади функціонування територій та об'єктів природно-заповідного фонду Частина перша      Стаття 5. Правові засади функціонування територій та об'єктів природно-заповідного фонду Частина перша  
9. Завдання, науковий профіль, особливості природоохоронного режиму та характеру функціонування природних заповідників, біосферних заповідників, національних природних парків, регіональних ландшафтних парків, заказників, ботанічних садів, дендрологічних парків та зоологічних парків визначаються у положеннях про них, які розробляються відповідно до цього Закону і затверджуються:   -2- Фурдичко О.І. (в.о. № 125)
Пропонує в частині першій статті 5 пвсля слова "розробляються" додати слова "за погодженням із заінтересованими міністерствами і відомствами ти землекористувачами" і далі за текстом.  
Відхилено   Завдання, науковий профіль, особливості природоохоронного режиму та характеру функціонування природних заповідників, біосферних заповідників, національних природних парків, регіональних ландшафтних парків, заказників, ботанічних садів, дендрологічних парків та зоологічних парків визначаються у положеннях про них, які розробляються відповідно до цього Закону і затверджуються:  
10. центральним органом виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища щодо територій та об'єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення;      центральним органом виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища щодо територій та об'єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення;  
11. органами центрального органу виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища на місцях - щодо територій та об'єктів природно-заповідного фонду місцевого значення.      органами центрального органу виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища на місцях - щодо територій та об'єктів природно-заповідного фонду місцевого значення.  
12. Стаття 6. Охорона територiй та об'єктiв, що мають особливу екологiчну, науково, естетичну, господарську, а також iсторико-культурну цiннiсть      Стаття 6. Охорона територiй та об'єктiв, що мають особливу екологiчну, науково, естетичну, господарську, а також iсторико-культурну цiннiсть  
13. Територiї та об'єкти, що мають особливу екологiчну, наукову, естетичну, господарську, а також iсторико-культурну цiннiсть, пiдлягають комплекснiй охоронi, порядок здiйснення якої визначається положенням щодо кожної з таких територiй чи об'єктiв, яке вiдповiдно до цього Закону та законодавства України про охорону пам'яток iсторiї та культури затверджується центральним органом виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища та центральним органом виконавчої влади в галузi культури.      Територiї та об'єкти, що мають особливу екологiчну, наукову, естетичну, господарську, а також iсторико-культурну цiннiсть, пiдлягають комплекснiй охоронi, порядок здiйснення якої визначається положенням щодо кожної з таких територiй чи об'єктiв, яке вiдповiдно до цього Закону та законодавства України про охорону пам'яток iсторiї та культури затверджується центральним органом виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища та центральним органом виконавчої влади в галузi культури.  
14. Стаття 8. Основнi засоби збереження територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду Частина перша, абзац четвертий      Стаття 8. Основнi засоби збереження територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду Частина перша, абзац четвертий  
15. Збереження територiй та об'єктiв природно-заповдiного фонду забезпечується шляхом:      Збереження територiй та об'єктiв природно-заповдiного фонду забезпечується шляхом:  
16. додержання вимог щодо охорони територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду пiд час здiйснення господарської, управлiнської та iншої дiяльностi, розробки проектної i проектно-планувальної документацiї, землевпорядкування, лісовпорядкування, проведення екологiчних експертиз;      додержання вимог щодо охорони територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду пiд час здiйснення господарської, управлiнської та iншої дiяльностi, розробки проектної i проектно-планувальної документацiї, землевпорядкування, лісовпорядкування, проведення екологiчних експертиз;  
17. Стаття 11. Спеціально уповноважений орган державного управління в галузі організації, охорони та використання природно-заповідного фонду      Стаття 11. Спеціально уповноважений орган державного управління в галузі організації, охорони та використання природно-заповідного фонду  
18. Спеціально уповноваженим органом державного управління в галузі організації, охорони та використання природно-заповідного фонду є центральний орган виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища.      Спеціально уповноваженим органом державного управління в галузі організації, охорони та використання природно-заповідного фонду є центральний орган виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища.  
19. Для забезпечення державного управління територіями та об'єктами природно-заповідного фонду можуть створюватися спеціальні підрозділи центрального органу виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища та його органів на місцях.      Для забезпечення державного управління територіями та об'єктами природно-заповідного фонду можуть створюватися спеціальні підрозділи центрального органу виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища та його органів на місцях.  
20. Стаття 16. Вимоги щодо охорони природних комплексiв та об'єктiв природних заповiдникiв Частина перша, абзац перший і другий      Стаття 16. Вимоги щодо охорони природних комплексiв та об'єктiв природних заповiдникiв Частина перша, абзац перший і другий  
21. На територiї природних заповiдникiв забороняється будь-яка господарська та iнша дiяльнiсть, що суперечить цiльовому призначенню заповiдника, порушує природний розвиток процесiв та явищ або створює загрозу шкiдливого впливу на його природнi комплекси та об'єкти, а саме:      На територiї природних заповiдникiв забороняється будь-яка господарська та iнша дiяльнiсть, що суперечить цiльовому призначенню заповiдника, порушує природний розвиток процесiв та явищ або створює загрозу шкiдливого впливу на його природнi комплекси та об'єкти, а саме:  
22. будiвництво споруд, шляхiв, лiнiйних та iнших об'єктiв транспорту i зв'язку, не пов'язаних з дiяльнiсть природних заповiдникiв, розведення вогнищ, влаштування мiсць вiдпочинку населення, стоянка транспорту, а також проїзд i прохiд стороннiх осiб, прогiн свійських тварин, пересування механiчних транспортних засобiв, за винятком шляхiв загального користування, лiсосплав, пролiт лiтакiв та вертольотiв нижче 2000 метрiв над землею, подолання лiтаками звукового бар'єру над територiєю заповiдника та iншi види штучного шумового впливу, що перевищують установленi нормативи;      будiвництво споруд, шляхiв, лiнiйних та iнших об'єктiв транспорту i зв'язку, не пов'язаних з дiяльнiсть природних заповiдникiв, розведення вогнищ, влаштування мiсць вiдпочинку населення, стоянка транспорту, а також проїзд i прохiд стороннiх осiб, прогiн свійських тварин, пересування механiчних транспортних засобiв, за винятком шляхiв загального користування, лiсосплав, пролiт лiтакiв та вертольотiв нижче 2000 метрiв над землею, подолання лiтаками звукового бар'єру над територiєю заповiдника та iншi види штучного шумового впливу, що перевищують установленi нормативи;  
23. геологорозвiдувальнi роботи, розробки корисних копалин, порушення ґрунтового покриву та гiдрологiчного i гiдрохiмiчного режимiв режиму, руйнування геологiчних вiдслонень, застосування хiмiчних засобiв, усi види лiсокористування, а також заготiвля кормових трав, лiкарських та iнших рослин, квiтiв, насiння, очерету, випасання худоби, вилов i знищення диких тварин, порушення умов їх оселення, гнiздування, iншi види користування рослинним i тваринним свiтом, що призводить до порушення природних комплексiв;      геологорозвiдувальнi роботи, розробки корисних копалин, порушення ґрунтового покриву та гiдрологiчного i гiдрохiмiчного режимiв режиму, руйнування геологiчних вiдслонень, застосування хiмiчних засобiв, усi види лiсокористування, а також заготiвля кормових трав, лiкарських та iнших рослин, квiтiв, насiння, очерету, випасання худоби, вилов i знищення диких тварин, порушення умов їх оселення, гнiздування, iншi види користування рослинним i тваринним свiтом, що призводить до порушення природних комплексiв;  
24. Частина четверта і п'ята Проектом організації території природного заповідника та охорони його природних комплексів може бути передбачено виділення земельних ділянок для задоволення господарських потреб заповідника та його працівників у сінокосах, випасах, городах та паливі відповідно до встановлених нормативів.      Частина четверта і п'ята Проектом організації території природного заповідника та охорони його природних комплексів може бути передбачено виділення земельних ділянок для задоволення господарських потреб заповідника та його працівників у сінокосах, випасах, городах та паливі відповідно до встановлених нормативів.  
25. Проекти організації території природних заповідників та охорони їх природних комплексів розробляються спеціалізованими проектними організаціями і затверджуються центральним органом виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища.      Проекти організації території природних заповідників та охорони їх природних комплексів розробляються спеціалізованими проектними організаціями і затверджуються центральним органом виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища.  
26. В разі термінової необхідності за клопотанням науково-технічної ради природного заповідника з дозволу Міністерства охрони навколишнього природного середовища України на території природного заповідника можуть проводитися заходи, спрямовані на охорону природних комплексів, ліквідацію наслідків аварій, стихійного лиха та в інших цілях, не передбачені Проектом організації території природного заповідника та охорони його природних комплексів.      В разі термінової необхідності за клопотанням науково-технічної ради природного заповідника з дозволу Міністерства охрони навколишнього природного середовища України на території природного заповідника можуть проводитися заходи, спрямовані на охорону природних комплексів, ліквідацію наслідків аварій, стихійного лиха та в інших цілях, не передбачені Проектом організації території природного заповідника та охорони його природних комплексів.  
27. Cтаття 18. Структура територiї та особливостi управлiння бiосферними заповiдниками Частина додаткова      Cтаття 18. Структура територiї та особливостi управлiння бiосферними заповiдниками Частина додаткова  
28. Проекти органiзацiї територiї бiосферних заповiдникiв та охорони їх природних комплексiв розробляються спецiалiзованими проектними органiзацiями i затверджуються центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища   -3- Фурдичко О.І. (в.о. № 125)
Пропонує частину третю статті 18 доповнити словами "За погодженням із заінтересованими міністерствами і відомствами та відповідними органами на місцях"  
Відхилено   Проекти органiзацiї територiї бiосферних заповiдникiв та охорони їх природних комплексiв розробляються спецiалiзованими проектними органiзацiями i затверджуються центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища  
29. Стаття 21. Структура територiї та вимоги щодо охорони природних комплексiв та об'єктiв нацiональних природних паркiв Частина перша, абзац другий      Стаття 21. Структура територiї та вимоги щодо охорони природних комплексiв та об'єктiв нацiональних природних паркiв Частина перша, абзац другий  
30. На території національних природних парків з урахуванням природоохоронної, оздоровчої, наукової, рекреаційної, історико-культурної та інших цінностей природних комплексів та об'єктів, їх особливостей встановлюється диференційований режим щодо їх охорони, відтворення та використання згідно з функціональним зонуванням:      На території національних природних парків з урахуванням природоохоронної, оздоровчої, наукової, рекреаційної, історико-культурної та інших цінностей природних комплексів та об'єктів, їх особливостей встановлюється диференційований режим щодо їх охорони, відтворення та використання згідно з функціональним зонуванням:  
31. зона регульованої рекреації - в її межах проводяться короткостроковий відпочинок та оздоровлення населення, огляд особливо мальовничих і пам'ятних місць; у цій зоні дозволяється влаштування та відповідне обладнання туристських маршрутів і екологічних стежок; тут забороняються рубки лісу головного користування, промислове рибальство й мисливство, інша діяльність, яка може негативно вплинути на стан природних комплексів та об'єктів заповідної зони;   -4- Писаренко А.А. (в.о. № 44)
Пропонує в частині перцій в третьюму абзаці статті 21 замість слова "мисливство" записати: "промислове добування мисливських тварин".  
Враховано   зона регульованої рекреації - в її межах проводяться короткостроковий відпочинок та оздоровлення населення, огляд особливо мальовничих і пам'ятних місць; у цій зоні дозволяється влаштування та відповідне обладнання туристських маршрутів і екологічних стежок; тут забороняються рубки лісу головного користування, промислове рибальство й промислове добування мисливських тварин, інша діяльність, яка може негативно вплинути на стан природних комплексів та об'єктів заповідної зони;  
32. Частина третя Зонування територiї нацiонального природного парку, рекреацiйна та iнша дiяльнiсть на його територiї провадяться до Положення про нацiональний природний парк та Проекту органiзацiї територiї нацiонального природного парку, охорони, вiдтворення та рекреацiйного використання його природних комплексiв i об'єктiв, що затверджується центральним органом виконавчої влади у галузi охорони навколишнього природного середовища.      Частина третя Зонування територiї нацiонального природного парку, рекреацiйна та iнша дiяльнiсть на його територiї провадяться до Положення про нацiональний природний парк та Проекту органiзацiї територiї нацiонального природного парку, охорони, вiдтворення та рекреацiйного використання його природних комплексiв i об'єктiв, що затверджується центральним органом виконавчої влади у галузi охорони навколишнього природного середовища.  
33. Стаття 32. Структура території та основні вимоги щодо режиму ботанічних садів Частина третя      Стаття 32. Структура території та основні вимоги щодо режиму ботанічних садів Частина третя  
34. Зонування території ботанічних садів проводиться відповідно до Положення про ботанічний сад та Проекту організації території ботанічного саду, що розробляється спеціалізованими науковими та проектними установами і затверджується органом, у підпорядкуванні якого перебуває ботанічний сад, за погодженням з:      Зонування території ботанічних садів проводиться відповідно до Положення про ботанічний сад та Проекту організації території ботанічного саду, що розробляється спеціалізованими науковими та проектними установами і затверджується органом, у підпорядкуванні якого перебуває ботанічний сад, за погодженням з:  
35. центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища - щодо ботанічних садів загальнодержавного значення;      центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища - щодо ботанічних садів загальнодержавного значення;  
36. органами центрального органу виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища на місцях - щодо ботанічних садів місцевого значення.      органами центрального органу виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища на місцях - щодо ботанічних садів місцевого значення.  
37. Стаття 34. Основні вимоги щодо режиму дендрологічних парків Частина третя      Стаття 34. Основні вимоги щодо режиму дендрологічних парків Частина третя  
38. Проект організації території дендрологічного парку розробляється спеціалізованими науковими та проектними установами і затверджується органом, у підпорядкуванні якого перебуває дендрологічний парк, за погодженням з:      Проект організації території дендрологічного парку розробляється спеціалізованими науковими та проектними установами і затверджується органом, у підпорядкуванні якого перебуває дендрологічний парк, за погодженням з:  
39. центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища - щодо дендрологічних парків загальнодержавного значення;      центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища - щодо дендрологічних парків загальнодержавного значення;  
40. органами центрального органу виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища на місцях - щодо дендрологічних парків місцевого значення.      органами центрального органу виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища на місцях - щодо дендрологічних парків місцевого значення.  
41. Стаття 35. Статус i завдання зоологiчних паркiв Частина друга      Стаття 35. Статус i завдання зоологiчних паркiв Частина друга  
42. Зоологiчнi парки загальнодержавного значення є природоохоронними культурно-освiтнiми та науково-дослiдними установами.      Зоологiчнi парки загальнодержавного значення є природоохоронними культурно-освiтнiми та науково-дослiдними установами.  
43. Стаття 36. Структура території та основні вимоги щодо режиму зоологічних парків Частина третя      Стаття 36. Структура території та основні вимоги щодо режиму зоологічних парків Частина третя  
44. Проект організації території зоологічного парку розробляється спеціалізованими науковими та проектними організаціями і затверджується органом, у підпорядкуванні якого перебуває зоологічний парк, за погодженням з:      Проект організації території зоологічного парку розробляється спеціалізованими науковими та проектними організаціями і затверджується органом, у підпорядкуванні якого перебуває зоологічний парк, за погодженням з:  
45. центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища - щодо зоологічних парків загальнодержавного значення;      центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища - щодо зоологічних парків загальнодержавного значення;  
46. органами центрального органу виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища на місцях - щодо зоологічних парків місцевого значення.      органами центрального органу виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища на місцях - щодо зоологічних парків місцевого значення.  
47. Стаття 37. Статус і завдання парків-пам'яток садово-паркового мистецтва Частина перша      Стаття 37. Статус і завдання парків-пам'яток садово-паркового мистецтва Частина перша  
48. Парками-пам'ятками садово-паркового мистецтва оголошуються найбільш визначні та цінні зразки паркового будівництва з метою охорони їх і використання в естетичних, виховних, наукових, природоохоронних та оздоровчих цілях.   -5- Шаров І.Ф.
Пропонує в частині першій статті 37 після слова "наукових" додати слова "історико-культурних" і далі за текстом.  
Враховано   Парками-пам'ятками садово-паркового мистецтва оголошуються найбільш визначні та цінні зразки паркового будівництва з метою охорони їх і використання в естетичних, виховних, наукових, природоохоронних, історико-культурних та оздоровчих цілях.  
49. Стаття 38. Основні вимоги щодо режиму парків-пам'яток садово-паркового мистецтва Частина четверта      Стаття 38. Основні вимоги щодо режиму парків-пам'яток садово-паркового мистецтва Частина четверта  
50. Утримання та реконструкція парків-пам'яток садово-паркового мистецтва провадиться за проектами, що розробляються спеціалізованими науковими та проектними установами і затверджуються органами, у підпорядкуванні яких перебувають ці парки, за погодженням з:      Утримання та реконструкція парків-пам'яток садово-паркового мистецтва провадиться за проектами, що розробляються спеціалізованими науковими та проектними установами і затверджуються органами, у підпорядкуванні яких перебувають ці парки, за погодженням з:  
51. центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища - щодо парків-пам'яток садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення;      центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища - щодо парків-пам'яток садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення;  
52. органами центрального органу виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища на місцях - щодо парків-пам'яток садово-паркового мистецтва місцевого значення.      органами центрального органу виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища на місцях - щодо парків-пам'яток садово-паркового мистецтва місцевого значення.  
53. Стаття 40. Основнi вимоги щодо режиму охоронних зон територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду Частина четверта      Стаття 40. Основнi вимоги щодо режиму охоронних зон територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду Частина четверта  
54. Охороннi зони територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду враховуються пiд час розробки проектно-планувальної та проектної документацiї.      Охороннi зони територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду враховуються пiд час розробки проектно-планувальної та проектної документацiї.  
55. Стаття 42. Основні засади забезпечення організації наукових досліджень на територіях та об'єктах природно-заповідного фонду Частина перша      Стаття 42. Основні засади забезпечення організації наукових досліджень на територіях та об'єктах природно-заповідного фонду Частина перша  
56. Основні напрями наукових досліджень на територіях природних заповідників, біосферних заповідників, національних природних парків, ботанічних садів, дендрологічних парків та зоологічних парків визначаються з урахуванням програм і планів науково-дослідних робіт, які затверджуються Національною академією наук України та центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища.      Основні напрями наукових досліджень на територіях природних заповідників, біосферних заповідників, національних природних парків, ботанічних садів, дендрологічних парків та зоологічних парків визначаються з урахуванням програм і планів науково-дослідних робіт, які затверджуються Національною академією наук України та центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища.  
57. Частина шоста Координацію наукових досліджень на територіях та об'єктах природно-заповідного фонду України здійснює Нацональна академія наук України разом з центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища.      Частина шоста Координацію наукових досліджень на територіях та об'єктах природно-заповідного фонду України здійснює Нацональна академія наук України разом з центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища.  
58. Стаття 43. Лiтопис природи територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду України      Стаття 43. Лiтопис природи територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду України  
59. Основною формою узагальнення результатiв наукових дослiджень та спостережень за станом i змiнами природних комплексiв, виконаних у природних заповiдниках, бiосферних заповiдниках, нацiональних природних парках, є Лiтописи природи, матерiали яких використовуються для оцiнки стану навколишнього природного середовища, розроблення заходiв щодо охорони та ефективного використання природних ресурсiв, забезпечення екологiчної безпеки.      Основною формою узагальнення результатiв наукових дослiджень та спостережень за станом i змiнами природних комплексiв, виконаних у природних заповiдниках, бiосферних заповiдниках, нацiональних природних парках, є Лiтописи природи, матерiали яких використовуються для оцiнки стану навколишнього природного середовища, розроблення заходiв щодо охорони та ефективного використання природних ресурсiв, забезпечення екологiчної безпеки.  
60. Порядок пiдготовки та програма Лiтопису природи затверджується центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища разом з Нацiональною академiєю наук України.      Порядок пiдготовки та програма Лiтопису природи затверджується центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища разом з Нацiональною академiєю наук України.  
61. Стаття 46. Фінансування заходів щодо територій та об'єктів природно-заповідного фонду Частини перша і друга      Стаття 46. Фінансування заходів щодо територій та об'єктів природно-заповідного фонду Частини перша і друга  
62. Фінансування заходів щодо природних заповідників, біосферних заповідників, національних природних парків, а також ботанічних садів, дендрологічних парків та зоологічних парків загальнодержавного значення здійснюється за рахунок державного бюджету України. Для цієї мети можуть також залучатися кошти бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, позабюджетних і благодійних фондів, кошти підприємств, установ, організацій та громадян.      Фінансування заходів щодо природних заповідників, біосферних заповідників, національних природних парків, а також ботанічних садів, дендрологічних парків та зоологічних парків загальнодержавного значення здійснюється за рахунок державного бюджету України. Для цієї мети можуть також залучатися кошти бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, позабюджетних і благодійних фондів, кошти підприємств, установ, організацій та громадян.  
63. Фінансування заходів щодо регіональних ландшафтних парків, а також ботанічних садів, дендрологічних парків та зоологічних парків місцевого значення здійснюється за рахунок бюджету Автономної Республіки Крим та місцевих бюджетів. Для цієї мети можуть також залучатися кошти позабюджетних і благодійних фондів, кошти підприємств, установ, організацій та громадян.      Фінансування заходів щодо регіональних ландшафтних парків, а також ботанічних садів, дендрологічних парків та зоологічних парків місцевого значення здійснюється за рахунок бюджету Автономної Республіки Крим та місцевих бюджетів. Для цієї мети можуть також залучатися кошти позабюджетних і благодійних фондів, кошти підприємств, установ, організацій та громадян.  
64. Частина четверта, абзац другий У разі необхідності проведення спеціальних заходів, спрямованих на запобігання знищенню чи пошкодженню природних комплексів територій та об'єктів природно-заповідного фонду зазначених категорій, можуть виділятися кошти:      Частина четверта, абзац другий У разі необхідності проведення спеціальних заходів, спрямованих на запобігання знищенню чи пошкодженню природних комплексів територій та об'єктів природно-заповідного фонду зазначених категорій, можуть виділятися кошти:  
65. республіканського бюджету Автономної Республіки Крим та місцевих бюджетів - для територій та об'єктів природно-заповідного фонду місцевого значення.      республіканського бюджету Автономної Республіки Крим та місцевих бюджетів - для територій та об'єктів природно-заповідного фонду місцевого значення.  
66. Стаття 48. Екологічні фонди об'єктів природно-заповідного фонду Частина четверта      Стаття 48. Екологічні фонди об'єктів природно-заповідного фонду Частина четверта  
67. Положення про екологічні фонди природних заповідників, біосферних заповідників, національних природних парків, ботанічних садів, дендрологічних парків та зоологічних парків затверджується центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища.      Положення про екологічні фонди природних заповідників, біосферних заповідників, національних природних парків, ботанічних садів, дендрологічних парків та зоологічних парків затверджується центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища.  
68. Стаття 49. Надання податкових та інших пільг Частина друга      Стаття 49. Надання податкових та інших пільг Частина друга  
69. ( Частину другу виключено згідно із Законом N 3180 від 26.12.92 ) Підприємствам, установам, організаціям та громадянам, на землях яких оголошено території та об'єкти природно-заповідного фонду, за їх клопотанням за рахунок державного бюджету, бюджету Автономної Республіки Крим та місцевих бюджетів компенсуються пов'язані з цим втрати сільськогосподарського, лісогосподарського та іншого виробництва.      ( Частину другу виключено згідно із Законом N 3180 від 26.12.92 ) Підприємствам, установам, організаціям та громадянам, на землях яких оголошено території та об'єкти природно-заповідного фонду, за їх клопотанням за рахунок державного бюджету, бюджету Автономної Республіки Крим та місцевих бюджетів компенсуються пов'язані з цим втрати сільськогосподарського, лісогосподарського та іншого виробництва.  
70. Частина п'ята, абзац другий Природні заповідники, біосферні заповідники, національні природні парки, регіональні ландшафтні парки, ботанічні сади, дендрологічні парки та зоологічні парки в разі розширення їх територій за рахунок земель сільськогосподарських, лісогосподарських та інших угідь, що є державною власністю, звільняються від відшкодування пов'язаних з цим втрат сільськогосподарського, лісогосподарського та іншого виробництва. У разі включення до складу їх територій земель, що перебувають у колективній чи приватній власності, відшкодування пов'язаних з цим виробничих витрат здійснюється за рахунок:      Частина п'ята, абзац другий Природні заповідники, біосферні заповідники, національні природні парки, регіональні ландшафтні парки, ботанічні сади, дендрологічні парки та зоологічні парки в разі розширення їх територій за рахунок земель сільськогосподарських, лісогосподарських та інших угідь, що є державною власністю, звільняються від відшкодування пов'язаних з цим втрат сільськогосподарського, лісогосподарського та іншого виробництва. У разі включення до складу їх територій земель, що перебувають у колективній чи приватній власності, відшкодування пов'язаних з цим виробничих витрат здійснюється за рахунок:  
71. республіканського бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів - для територій та об'єктів природно-заповідного фонду місцевого значення.      республіканського бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів - для територій та об'єктів природно-заповідного фонду місцевого значення.  
72. Стаття 51. Підготовка і подання клопотань про організацію чи оголошення територій та об'єктів природно-заповідного фонду Частина перща і друга      Стаття 51. Підготовка і подання клопотань про організацію чи оголошення територій та об'єктів природно-заповідного фонду Частина перща і друга  
73. Підготовка і подання клопотань про створення чи оголошення територій та об'єктів природно-заповідного фонду можуть здійснюватися органами центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища, науковими установами, природоохоронними громадськими об'єднаннями або іншими заінтересованими підприємствами, установами, організаціями та громадянами. Клопотання подаються до державних органів, уповноважених проводити їх попередній розгляд.      Підготовка і подання клопотань про створення чи оголошення територій та об'єктів природно-заповідного фонду можуть здійснюватися органами центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища, науковими установами, природоохоронними громадськими об'єднаннями або іншими заінтересованими підприємствами, установами, організаціями та громадянами. Клопотання подаються до державних органів, уповноважених проводити їх попередній розгляд.  
74. Клопотання має містити обгрунтування необхідності створення чи оголошення території або об'єкту природно-заповідного фонду певної категорії, характеристику природоохоронної, наукової, естетичної та іншої цінності природних комплексів та об'єктів, що пропонуються для заповідання, відомості про місцезнаходження, розміри, характер використання, власників та користувачів природних ресурсів, а також відповідний картографічний матеріал.   -6- Фурдичко О.І. (в.о. № 125)
Пропонує у другій частині статті 51 після слів "Клопотання має містити" додати слово "комплексне" і далі за текстом.  
Відхилено   Клопотання має містити обгрунтування необхідності створення чи оголошення території або об'єкту природно-заповідного фонду певної категорії, характеристику природоохоронної, наукової, естетичної та іншої цінності природних комплексів та об'єктів, що пропонуються для заповідання, відомості про місцезнаходження, розміри, характер використання, власників та користувачів природних ресурсів, а також відповідний картографічний матеріал.  
75. Стаття 52. Попереднiй розгляд клопотань про створення чи оголошення територiй та об'єктiв природно-заповдiного фонду Частина перша, друга, третя і четверта      Стаття 52. Попереднiй розгляд клопотань про створення чи оголошення територiй та об'єктiв природно-заповдiного фонду Частина перша, друга, третя і четверта  
76. Клопотання про необхiднiсть створення чи оголошення територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду попередньо розглядається у мiсячний строк:      Клопотання про необхiднiсть створення чи оголошення територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду попередньо розглядається у мiсячний строк:  
77. щодо територiй та об'єктiв загальнодержавного значення - центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища;      щодо територiй та об'єктiв загальнодержавного значення - центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища;  
78. щодо територiй та об'єктiв мiсцевого значення - органами цього центрального органу виконавчої влади на мiсцях.      щодо територiй та об'єктiв мiсцевого значення - органами цього центрального органу виконавчої влади на мiсцях.  
79. У разі схвалення клопотань центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища та його органами на місцях проводиться їх погодження з власниками та первинними користувачами природних ресурсів у межах територій, рекомендованих для заповідання.      У разі схвалення клопотань центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища та його органами на місцях проводиться їх погодження з власниками та первинними користувачами природних ресурсів у межах територій, рекомендованих для заповідання.  
80. На підставі результатів погодження клопотань центральний орган виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища забезпечує розробку спеціалізованими проектними та науковими установами проектів створення природних заповідників, біосферних заповідників, національних природних парків, заказників, пам'яток природи, парків-пам'яток садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення      На підставі результатів погодження клопотань центральний орган виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища забезпечує розробку спеціалізованими проектними та науковими установами проектів створення природних заповідників, біосферних заповідників, національних природних парків, заказників, пам'яток природи, парків-пам'яток садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення  
81. Розробка проектів створення регіональних ландшафтних парків, заповідних урочищ, а також заказників, пам'яток природи та парків-пам'яток садово-паркового мистецтва місцевого значення забезпечується органами центрального органу виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища на місцях. Частина шоста      Розробка проектів створення регіональних ландшафтних парків, заповідних урочищ, а також заказників, пам'яток природи та парків-пам'яток садово-паркового мистецтва місцевого значення забезпечується органами центрального органу виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища на місцях. Частина шоста  
82. Проекти створення територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду передаються центральним органам виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища чи його органами на мiсцях до вiдповiдних органiв виконавчої влади та органiв мiсцевого самоврядування, уповноважених приймати рiшення щодо створення чи оголошення територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду.   -7- Шаров І.Ф.
Пропонують статтю 52 доповнити наступною частиною: "Проекти створення чи оголошення територій та об'єктів природно-заповідного фонду підлягають державній екологічній експертизі".  
Відхилено   Проекти створення територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду передаються центральним органам виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища чи його органами на мiсцях до вiдповiдних органiв виконавчої влади та органiв мiсцевого самоврядування, уповноважених приймати рiшення щодо створення чи оголошення територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду.  
83. Стаття 53. Прийняття рiшень про створення чи оголошення територiй, об'єктiв природно-заповiдного фонду та їх охоронних зон Частина перша, друга і третя      Стаття 53. Прийняття рiшень про створення чи оголошення територiй, об'єктiв природно-заповiдного фонду та їх охоронних зон Частина перша, друга і третя  
84. Рiшення про створення чи оголошення територiй та об'єктiв природно - заповідного фонду загальнодержавного значення приймається Кабiнетом Мiнiстрiв України.   -8- Самойленко Ю.І. (реєстр. картка № 375)
Пропонує в першій частині статті 53 слова "Кабінетом Міністрів України" замінити на "Президентом України".  
Враховано   Рiшення про створення чи оголошення територiй та об'єктiв природно - заповідного фонду загальнодержавного значення приймається Президентом України.  
85. Рiшення про створення бiосферних заповiдникiв приймається з дотриманням мiжнародних вимог.      Рiшення про створення бiосферних заповiдникiв приймається з дотриманням мiжнародних вимог.  
86. Рiшення про органiзацiю чи оголошення територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду мiсцевого значення та встановлення охоронних зон територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду приймається вiдповiдними органами мiсцевого самоврядування в межах їх компетенцiї.      Рiшення про органiзацiю чи оголошення територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду мiсцевого значення та встановлення охоронних зон територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду приймається вiдповiдними органами мiсцевого самоврядування в межах їх компетенцiї.  
87. Частина п'ята Заказники, пам'ятки природи, заповідні урочища, парки-пам'ятки садово-паркового мистецтва й інші території та об'єкти природно-заповідного фонду, які створюються без вилучення земельних ділянок, що вони займають, передаються під охорону підприємствам, установам, організаціям і громадянам органами центрального органу виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища з оформленням охоронного зобов'язання.      Частина п'ята Заказники, пам'ятки природи, заповідні урочища, парки-пам'ятки садово-паркового мистецтва й інші території та об'єкти природно-заповідного фонду, які створюються без вилучення земельних ділянок, що вони займають, передаються під охорону підприємствам, установам, організаціям і громадянам органами центрального органу виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища з оформленням охоронного зобов'язання.  
88. Стаття 55. Резервування цінних для заповідання природних територій та об'єктів Частина третя      Стаття 55. Резервування цінних для заповідання природних територій та об'єктів Частина третя  
89. Рішення про резервування приймаються органами, уповноваженими приймати рішення про створення й оголошення відповідних територій та об'єктів природно-заповідного фонду на основі статті 53 цього Закону.   -9- Фурдичко О.І. (в.о. № 125)
Пропонує останню частину статті 55 викласти в такій редакції: "Рішення про резервування природної території чи об'єкта приймається за погодженням з відповідними міністерствами і відомствами, місцевими органами державної виконавчої влади та землекористувачами". шляхом доповнення до переліку статті 52.  
Враховано   Рішення про резервування приймаються органами, уповноваженими приймати рішення про створення й оголошення відповідних територій та об'єктів природно-заповідного фонду на основі статей 52 і 53 цього Закону.  
90. Стаття 59. Порядок ведення кадастру територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду. Частина друга, третя, четверта і п'ята      Стаття 59. Порядок ведення кадастру територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду. Частина друга, третя, четверта і п'ята  
91. Для ведення державного кадастру територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду можуть залучатися також кошти Фонду охорони навколишнього природного середовища, бюджету Автономної Республiки Крим i мiсцевих бюджетiв.   -10- Писаренко А.А. (в.о. № 44)
Пропонує в другій частині статті 59 після слова "кошти" викласти в такій редакції: "Державного, республіканського Автономної Республіки Крим та місцевих фондів охорони навколишнього природного середовища".  
Враховано   Для ведення державного кадастру територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду можуть залучатися також кошти Державного, республіканського Автономної Республіки Крим та місцевих фондів охорони навколишнього природного середовища.  
92. Первинний облік кадастрових відомостей щодо територій та об'єктів природно-заповідного фонду здійснюється адміністраціями природних заповідників, біосферних заповідників, національних природних парків, регіональних ландшафтних парків, ботанічних садів, дендрологічних парків, зоологічних парків загальнодержавного значення, а також підприємствами, установами та організаціями, у віданні яких перебувають інші території та об'єкти природно-заповідного фонду, за їх рахунок.      Первинний облік кадастрових відомостей щодо територій та об'єктів природно-заповідного фонду здійснюється адміністраціями природних заповідників, біосферних заповідників, національних природних парків, регіональних ландшафтних парків, ботанічних садів, дендрологічних парків, зоологічних парків загальнодержавного значення, а також підприємствами, установами та організаціями, у віданні яких перебувають інші території та об'єкти природно-заповідного фонду, за їх рахунок.  
93. Формами кадастрової документації є картки первинного обліку і державні кадастри територій та об'єктів природно-заповідного фонду міст, районів, областей, Автономної Республіки Крим та України.      Формами кадастрової документації є картки первинного обліку і державні кадастри територій та об'єктів природно-заповідного фонду міст, районів, областей, Автономної Республіки Крим та України.  
94. Зміст кадастрової документації та строки подання документів первинного обліку визначаються центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища.      Зміст кадастрової документації та строки подання документів первинного обліку визначаються центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища.  
95. Стаття 60. Органiзацiя охорони територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду Частина перша      Стаття 60. Органiзацiя охорони територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду Частина перша  
96. Охорона природних заповiдникiв, бiосферних заповiдникiв, нацiональних природних паркiв, а також ботанiчних садiв, дендрологiчних паркiв, зоологiчних паркiв загальнодержавного значення покладається на служби їх охорони, якi входять до складу служби охорони природно-заповiдного фонду України. Положення про службу охорони природно-заповiдного фонду України затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.   -11- Писаренко А.А. (в.о. № 44)
Пропонує в першій частині статті 60 після слів "які входять до складу служби" додати слово "державної". В останньому реченні цієї частини після слова "службу" додати слово "державної" і далі в відповідних текстах статті 61.  
Враховано   Охорона природних заповiдникiв, бiосферних заповiдникiв, нацiональних природних паркiв, а також ботанiчних садiв, дендрологiчних паркiв, зоологiчних паркiв загальнодержавного значення покладається на служби їх охорони, якi входять до складу служби державної охорони природно-заповiдного фонду України. Положення про службу державної охорони природно-заповiдного фонду України затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.  
97. Стаття 61. Склад i повноваження служб охорони територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду      Стаття 61. Склад i повноваження служб державної охорони територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду  
98. До складу служб охорони територій та об'єктів природно-заповідного фонду входять керівники адміністрацій природних заповідників, біосферних заповідників, національних природних парків, регіональних ландшафтних парків, ботанічних садів, дендрологічних парків та зоологічних парків загальнодержавного значення, працівники охорони, а також інших підрозділів цих адміністрацій. Служби охорони очолюють керівники адміністрацій територій та об'єктів природно-заповідного фонду.      До складу служб державної охорони територій та об'єктів природно-заповідного державної фонду входять керівники адміністрацій природних заповідників, біосферних заповідників, національних природних парків, регіональних ландшафтних парків, ботанічних садів, дендрологічних парків та зоологічних парків загальнодержавного значення, працівники охорони, а також інших підрозділів цих адміністрацій. Служби державної охорони очолюють керівники адміністрацій територій та об'єктів природно-заповідного фонду.  
99. Працівники служб охорони територій та об'єктів природно-заповідного фонду мають право:      Працівники служб державної охорони територій та об'єктів природно-заповідного фонду мають право:  
100. вимагати від громадян і службових осіб пояснення у зв'язку з порушенням режиму територій та об'єктів природно-заповідного фонду, їх охоронних зон;      вимагати від громадян і службових осіб пояснення у зв'язку з порушенням режиму територій та об'єктів природно-заповідного фонду, їх охоронних зон;  
101. перевіряти у громадян і службових осіб посвідчення на право перебування, використання природних ресурсів та здійснення іншої діяльності в межах відповідних територій та об'єктів природно-заповідного фонду;      перевіряти у громадян і службових осіб посвідчення на право перебування, використання природних ресурсів та здійснення іншої діяльності в межах відповідних територій та об'єктів природно-заповідного фонду;  
102. доставляти порушників установленого режиму з метою з'ясування особи;      доставляти порушників установленого режиму з метою з'ясування особи;  
103. складати протоколи про порушення вимог законодавства, надсилати їх відповідним органам для притягнення винних осіб до відповідальності;      складати протоколи про порушення вимог законодавства, надсилати їх відповідним органам для притягнення винних осіб до відповідальності;  
104. вилучати у порушників предмети та знаряддя незаконного використання природних ресурсів, транспортні засоби, відповідні документи;      вилучати у порушників предмети та знаряддя незаконного використання природних ресурсів, транспортні засоби, відповідні документи;  
105. проводити особистий огляд осіб, речей, транспортних засобів та перевірку знарядь і продукції одержаної в результаті природокористування;      проводити особистий огляд осіб, речей, транспортних засобів та перевірку знарядь і продукції одержаної в результаті природокористування;  
106. безперешкодно відвідувати підприємства, установи, організації, судна та інші транспортні засоби в межах відповідних територій, об'єктів природно-заповідного фонду, їх охоронних зон для перевірки додержання законодавства про охорону навколишнього природного середовища та природно-заповідний фонд;      безперешкодно відвідувати підприємства, установи, організації, судна та інші транспортні засоби в межах відповідних територій, об'єктів природно-заповідного фонду, їх охоронних зон для перевірки додержання законодавства про охорону навколишнього природного середовища та природно-заповідний фонд;  
107. вносити пропозиції до відповідних державних органів про припинення, зупинення чи обмеження будь-якої діяльності, що порушує вимоги законодавства про природно-заповідний фонд, давати обов'язкові для виконання приписи з метою усунення порушень, виявлених у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду.      вносити пропозиції до відповідних державних органів про припинення, зупинення чи обмеження будь-якої діяльності, що порушує вимоги законодавства про природно-заповідний фонд, давати обов'язкові для виконання приписи з метою усунення порушень, виявлених у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду.  
108. Працiвникам служби охорони природно-заповiдного фонду України пiд час виконання службових обов'язків мають право на носiння форми встановленого зразка, табельної зброї та iнших спецiальних засобiв вiдповiдно до законодавства України .      Працiвникам служби державної охорони природно-заповiдного фонду України пiд час виконання службових обов'язків мають право на носiння форми встановленого зразка, табельної зброї та iнших спецiальних засобiв вiдповiдно до законодавства України .  
109. Стаття 62. Державний контроль за додержанням режиму територій та об'єктів природно-заповідного фонду Частина перша      Стаття 62. Державний контроль за додержанням режиму територій та об'єктів природно-заповідного фонду Частина перша  
110. Державний контроль за додержанням режиму територій та об'єктів природно-заповідного фонду здійснюється центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища, його органами на місцях та іншими спеціально уповноваженими державними органами.      Державний контроль за додержанням режиму територій та об'єктів природно-заповідного фонду здійснюється центральним органом виконавчої влади в галузi охорони навколишнього природного середовища, його органами на місцях та іншими спеціально уповноваженими державними органами.