Кількість абзаців - 26 Таблиця поправок


Про внесення змін до деяких Законів України щодо врегулювання питань справляння збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект
 
   Проект
 
1. Закон України
 
   Закон України
 
2. Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання питань справляння збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження
 
   Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання питань справляння збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження
 
3. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
   Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
4. 1. Внести зміни до таких законів України:
 
   1. Внести зміни до таких законів України:
 
5. 1) текст статті 12-1 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» (Відомості Верховної Ради України, 1995 р., № 12, ст. 81; 2010 р., № 1, ст. 3) викласти в такій редакції:
 
-1- Кармазін Ю.А.
Пропоную у Законі України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» статтю 12-1 залишити у чинній редакції.
 
Відхилено ропозицію не можливо прийняти тому, що у чинній редакції статті 12-1 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» згідно рішення Конституційного Суду України від 20 травня 2010 року №14-рп/2010 втратила чинність майже половина її положень. Врахування даної пропозиції і надалі позбавить населення, яке проживає на території зони спостереження, можливості реалізації права на соціально-економічну компенсацію ризику.  1) текст статті 12-1 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» (Відомості Верховної Ради України, 1995 р., № 12, ст. 81; 2010 р., № 1, ст. 3) викласти в такій редакції:
 
6. «Фінансування заходів щодо соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, здійснюється із спеціального фонду Державного бюджету України за рахунок збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження (далі - збір).
 
   «Фінансування заходів щодо соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, здійснюється із спеціального фонду Державного бюджету України за рахунок збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження (далі - збір).
 
7. Платниками збору є експлуатуючі організації ядерних установок, підприємства з видобування і переробки уранових руд, а також підприємства, які є замовниками будівництва таких установок або об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення.
 
   Платниками збору є експлуатуючі організації ядерних установок, підприємства з видобування і переробки уранових руд, а також підприємства, які є замовниками будівництва таких установок або об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення.
 
8. Об’єктом справляння збору є:
 
-2- Ковзель М.О.
Пропоную абзаци четвертий – сімнадцятий підпункту першого пункту 1 викласти в такій редакції:
«Експлуатуючі організації (оператори) ядерних установок сплачують збір на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, в розмірі одного відсотка обсягу реалізації електроенергії, що виробляється атомними електростанціями України, за відповідний період (без урахування податку на додану вартість).
Підприємства з видобування і переробки уранових руд сплачують збір на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, в розмірі 2,75 гривні за один кілограм реалізованого уранового концентрату за відповідний період (без урахування податку на додану вартість).
Для підприємств, які є замовниками будівництва нових ядерних установок або об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, розмір збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, встановлюється Верховною Радою України у відсотках до вартості будівництва окремо для кожної установки або об’єкта, призначеного для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення (без урахування податку на додану вартість), шляхом прийняття відповідного закону, проект якого подає Кабінет Міністрів України.
Механізм справляння збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, підстави для надання пільг та порядок їх застосування визначаються Податковим кодексом України.»
 
Відхилено ана пропозиція не може бути врахована через наявність її внутрішньої суперечності. Зокрема, згідно пропозиції механізм справляння збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, недоцільно ослаблюється. Пропозиція посилити його відсиланням до Податкового кодексу України не має правового підґрунтя. Податковий кодекс України ні механізму справляння збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, ні такого збору не містить.  Об’єктом справляння збору є:
 
9. для експлуатуючих організацій ядерних установок - обсяг (вартість) реалізованої електричної енергії, що виробляється атомними електростанціями у звітному періоді (без урахування податку на додану вартість), який визначається на підставі актів продажу електричної енергії, складених платником збору та покупцем електричної енергії згідно з договором між членами Оптового ринку електричної енергії;
 
   для експлуатуючих організацій ядерних установок - обсяг (вартість) реалізованої електричної енергії, що виробляється атомними електростанціями у звітному періоді (без урахування податку на додану вартість), який визначається на підставі актів продажу електричної енергії, складених платником збору та покупцем електричної енергії згідно з договором між членами оптового ринку електричної енергії України;
 
10. для підприємств з видобування і переробки уранових руд - обсяг реалізованої платником збору у звітному періоді кінцевої продукції (урановий концентрат, кілограмів з точністю до десяткового знака), який визначається на підставі актів приймання-передачі такої продукції, складених платником збору та покупцем. Зазначені акти повинні містити дані про обсяги реалізованої платником збору у звітному періоді кінцевої продукції;
 
   для підприємств з видобування і переробки уранових руд - обсяг реалізованої платником збору у звітному періоді кінцевої продукції (урановий концентрат, у кілограмах з точністю до десяткового знака), який визначається на підставі актів приймання-передачі такої продукції, складених платником збору та покупцем. Зазначені акти повинні містити дані про обсяг реалізованої платником збору у звітному періоді кінцевої продукції;
 
11. для підприємств, які є замовниками будівництва нових ядерних установок або об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, - сума фактично освоєних платником збору капітальних інвестицій за звітний період згідно з даними бухгалтерського обліку без урахування податку на додану вартість та суми фінансових витрат, капіталізованих відповідно до вимог положень (стандартів) бухгалтерського обліку.
 
   для підприємств, які є замовниками будівництва нових ядерних установок або об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, - сума фактично освоєних платником збору капітальних інвестицій за звітний період згідно з даними бухгалтерського обліку (без урахування податку на додану вартість та суми фінансових витрат, капіталізованих відповідно до вимог положень (стандартів) бухгалтерського обліку).
 
12. Ставка збору встановлюється:
 
   Ставка збору встановлюється:
 
13. для експлуатуючої організації ядерних установок - у розмірі одного відсотка обсягу реалізації електроенергії, що виробляється на атомних електростанціях за звітний період (без урахування податку на додану вартість);
 
   для експлуатуючих організацій ядерних установок - у розмірі одного відсотка обсягу реалізації електроенергії, що виробляється атомними електростанціями за звітний період (без урахування податку на додану вартість);
 
14. для підприємств з видобування і переробки уранових руд - у розмірі 2, 75 гривні за 1 кілограм реалізованої кінцевої продукції уранового концентрату (без урахування податку на додану вартість);
 
   для підприємств з видобування і переробки уранових руд - у розмірі 2,75 гривні за 1 кілограм реалізованої кінцевої продукції уранового концентрату (без урахування податку на додану вартість);
 
15. для підприємств, які є замовниками будівництва нових ядерних установок або об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, - у розмірі, визначеному Верховною Радою України у відсотках вартості будівництва окремо для кожної установки або об’єкта під час прийняття рішення про розміщення, проектування та будівництво такої установки в порядку, встановленому Законом України «Про порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення».
 
   для підприємств, які є замовниками будівництва нових ядерних установок або об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, - у розмірі, визначеному Верховною Радою України як частка вартості будівництва окремо для кожної установки або об’єкта під час прийняття рішення про розміщення, проектування та будівництво такої установки в порядку, встановленому Законом України «Про порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення».
 
16. Сума коштів, що дорівнює розмірові збору, визначеному відповідно до абзацу четвертого частини четвертої цієї статті, враховується в кошторисі будівництва нових ядерних установок або об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, та включається до вартості об’єкта, що будується. Збір справляється пропорційно фактично освоєним капітальним інвестиціям за даними бухгалтерського обліку.
 
   Сума коштів, що дорівнює розмірові збору, визначеному відповідно до абзацу четвертого частини четвертої цієї статті, враховується в кошторисі будівництва нових ядерних установок або об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, та включається до вартості об’єкта, що будується. Збір справляється пропорційно до фактично освоєних капітальних інвестицій за даними бухгалтерського обліку.
 
17. Звітний період для сплати збору дорівнює календарному місяцю.
 
   Звітний період для сплати збору дорівнює календарному місяцю.
 
18. Платники збору самостійно складають розрахунок збору у двох примірниках, один з яких подають щомісяця протягом 20 днів, що настають за останнім днем звітного періоду, до органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник збору.
Другий примірник розрахунку збору подається його платниками до відповідного органу Державної казначейської служби України у триденний строк після подання зазначеного розрахунку до органу державної податкової служби.
 
   Платники збору самостійно складають розрахунок збору у двох примірниках, один з яких подають щомісяця, протягом 20 днів, що настають за останнім днем звітного періоду, до органу державної податкової служби, в якому перебувають на обліку, а
другий - до відповідного органу центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів у триденний строк після подання зазначеного розрахунку до органу державної податкової служби.
 
19. Форма розрахунку збору встановлюється Кабінетом Міністрів України.
 
   Форма розрахунку збору встановлюється Кабінетом Міністрів України.
 
20. Платники збору сплачують збір за звітний період до державного бюджету за місцем їх перебування на обліку протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання розрахунку збору до органу державної податкової служби.
 
   Платники збору сплачують збір за звітний період до державного бюджету за місцем їх перебування на обліку протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання розрахунку збору до органу державної податкової служби.
 
21. Платники збору несуть відповідальність за правильність обчислення збору, повноту і своєчасність його сплати до бюджету, своєчасність подання розрахунків збору відповідно до вимог Податкового кодексу України.
 
   Платники збору несуть відповідальність за правильність обчислення збору, повноту і своєчасність його сплати, за своєчасність подання розрахунків збору відповідно до вимог Податкового кодексу України.
 
22. Контроль за правильністю обчислення збору, повнотою і своєчасністю його сплати до бюджету, своєчасністю подання розрахунків здійснюється органами державної податкової служби відповідно до Закону.»;
 
   Контроль за правильністю обчислення збору, повнотою і своєчасністю його сплати, за своєчасністю подання розрахунків здійснюється органами державної податкової служби відповідно до закону»;
 
23. 2) статтю 4 Закону України «Про порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення» (Відомості Верховної Ради України, 2005 р., № 51, ст. 555) доповнити абзацом такого змісту:
 
-3- Кармазін Ю.А.
Пропоную у Законі України «Про порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення» у статті 4 виключити абзац шостий, а саме:
«розмір ставки збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, для підприємств, які є замовниками будівництва нових ядерних установок або об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, що мають загальнодержавне значення, який визначається відповідно до вимог статті 12-1 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку. «.
 
Відхилено ана пропозиція позбавить законопроект механізму реалізації права населення на соціально-економічну компенсацію ризику при будівництві нових об`єктів, що мають загальнодержавне значення.  2) статтю 4 Закону України «Про порядок прийняття рішень про розміщення, проектування, будівництво ядерних установок і об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення» (Відомості Верховної Ради України, 2005 р., № 51, ст. 555) доповнити абзацом шостим такого змісту:
 
24. «розмір ставки збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, для підприємств, які є замовниками будівництва нових ядерних установок або об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, що мають загальнодержавне значення, який визначається відповідно до вимог статті 12-1 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку.».
 
-4- Ковзель М.О.
Пропоную в абзаці другому підпункту другого пункту 1 замість слів «статті 12-1 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» записати слова «Податкового кодексу України».
 
Відхилено . Податковий кодекс України ні такого збору, ні механізму справляння збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, не містить. Відповідно до пункту 2 Підрозділу 10 Розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового Кодексу порядок справлння збору має визначатися законом, яким його запроваджено, тобто Законом України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку».  «розмір ставки збору на соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, для підприємств, які є замовниками будівництва нових ядерних установок або об’єктів, призначених для поводження з радіоактивними відходами, які мають загальнодержавне значення, що визначається відповідно до вимог статті 12-1 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку».
 
25. 2. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

   2. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.