Кількість абзаців - 25 Таблиця поправок


Про внесення змін до Закону України ''Про бібліотеки і бібліотечну справу'' (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. ЗАКОН УКРАЇНИ Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про бібліотеки і бібліотечну справу"      ЗАКОН УКРАЇНИ Про внесення змін до Закону України "Про бібліотеки і бібліотечну справу"  
1. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є: Внести до Закону України "Про бібліотеки і бібліотечну справу" (Відомості Верховної Ради України, 1995 р., N7, стор. 45) такі зміни і доповнення:      Верховна Рада України п о с т а н о в л я є: Внести зміни до Закону України "Про бібліотеки і бібліотечну справу" (Відомості Верховної Ради України, 1995 р., N 7, ст. 45), виклавши його в такій редакції: "ЗАКОН УКРАЇНИ Про бібліотеки і бібліотечну справу  
2. 1. У преамбулі Закону слова "збагачення духовного потенціалу українського народу" замінити словами "збагачення духовного потенціалу української нації, виховання її історичної свідомості, збереження традицій і культури, а також етнічної, культурної, мовної та релігійної самобутності всіх корінних народів і національних меншин України". 2. У тексті Закону слова "Міністерство культури України" у відповідних відмінках замінити словами "спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері культури" у відповідних відмінках.   -1- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Преамбулу викласти в такій редакції: "Цей Закон визначає статус бібліотек правові та організаційні засади діяльності бібліотек і бібліотечної справи в Україні. Цей Закон гарантує право на вільний доступ до інформації, знань, залучення до цінностей національної та світової культури, науки і освіти, що зберігаються в бібліотеках."  
Враховано   Цей Закон визначає статус бібліотек, правові та організаційні засади діяльності бібліотек і бібліотечної справи в Україні. Цей Закон гарантує право на вільний доступ до інформації, знань, залучення до цінностей національної та світової культури, науки та освіти, що зберігаються в бібліотеках. Розділ I ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ Стаття 1. Визначення термінів У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні: бібліотека - інформаційний, культурний, освітній заклад, що має упорядкований фонд документів і надає їх у тимчасове користування фізичним та юридичним особам; бібліотечні ресурси - упорядковані фонди документів на різних носіях інформації, довідково-пошуковий апарат, матеріально-технічні засоби опрацювання, зберігання і передачі інформації; бібліотечна система України - розгалужена мережа бібліотек різних видів, пов'язаних взаємодією і взаємовикористанням бібліотечних ресурсів; бібліотечна справа - галузь інформаційної, культурної, освітньої діяльності суспільства, що включає створення і розвиток мережі бібліотек, формування та обробку бібліотечних фондів, організацію бібліотечного, інформаційного та довідково-бібліографічного обслуговування користувачів бібліотек, підготовку бібліотечних кадрів, наукове та методичне забезпечення розвитку бібліотек; бібліотечний фонд - упорядковане зібрання документів, що зберігається в бібліотеці; документ - матеріальна форма одержання, зберігання, використання і поширення інформації, зафіксованої на папері, магнітній, кіно-, фотоплівці, оптичному диску або іншому носієві; депонування - форма збирання і розповсюдження рукописних робіт, переважно наукових; інформаційні ресурси - сукупність документів у інформаційних системах (бібліотеках, архівах, базах даних тощо); користувач бібліотеки - фізична чи юридична особа, яка звертається до послуг бібліотеки; міжбібліотечний абонемент - форма бібліотечного обслуговування, заснована на взаємному використанні бібліотечних фондів і довідково-пошукового апарату бібліотек; централізована бібліотечна система - об'єднання бібліотек у єдине структурно-цілісне утворення, куди входить центральна бібліотека. Стаття 2. Законодавство України про бібліотеки і бібліотечну справу Законодавство України про бібліотеки і бібліотечну справу базується на Конституції України і складається з Основ законодавства України про культуру, цього Закону, міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, та інших нормативно-правових актів. Якщо міднародним договором, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що містяться в законодавстві України про бібліотеки і бібліотечну справу, то застосовуються правила міжнародного договору. Стаття 3. Сфера дії Закону Дія цього Закону поширюється на мережу діючих бібліотек усіх форм власності та підпорядкування та організацію бібліотечної справи. Розділ II ДЕРЖАВНА ПОЛІТИКА В ГАЛУЗІ БІБЛІОТЕЧНОЇ СПРАВИ Стаття 4. Державна політика в галузі бібліотечної справи Основою державної політики в галузі бібліотечної справи є реалізація прав громадян на бібліотечне обслуговування, забезпечення загальної доступності до інформації та культурних цінностей, що збираються та надаються в тимчасове користування бібліотеками. Держава: підтримує бібліотечну справу та її розвиток шляхом гарантованого фінансування бібліотек, пільгової податкової, кредитної та цінової політики; фінансує створення інформаційних мереж і телекомунікаційних систем для інформаційного обміну, входження у світові глобальні комп'ютерні мережі, об'єднання та забезпечення доступності розподілених бібліотечних ресурсів; стимулює взаємовикористання бібліотечних ресурсів через систему міжбібліотечного абонементу, зведених каталогів, депозитаріїв, обмінних бібліотечних фондів, інтеграцію бібліотек України у світовий інформаційний простір; координує діяльність бібліотек усіх форм власності, регулює діяльність бібліотек, що є в державній і комунальній власності, на основі кооперації; забезпечує розвиток бібліотечного обслуговування соціально незахищених верств населення; розробляє програми розвитку бібліотечної справи та забезпечує їх цільове фінансування; створює умови для міжнародного співробітництва бібліотек.  
    -2- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Статтю 1 викласти в такій редакції: "Стаття 1. Визначення термінів У цьому Законі терміни вживаються у такому значенні: бібліотека - інформаційний, культурний, освітній заклад, що має упорядкований фонд документів і надає їх у тимчасове користування фізичним та юридичним особам; бібліотечні ресурси - упорядковані фонди документів на різних носіях інформації, довідково-пошуковий апарат, матеріально-технічні засоби опрацювання, зберігання і передачі інформації; бібліотечна система України - розгалужена мережа бібліотек різних видів, пов'язаних взаємодією і взаємовикористанням бібліотечних ресурсів; бібліотечна справа - галузь інформаційної, культурної, освітньої діяльності суспільства, що включає створення і розвиток мережі бібліотек, формування і обробку бібліотечних фондів, організацію бібліотечного, інформаційного та довідково-бібліографічного обслуговування користувачів бібліотек, підготовку бібліотечних кадрів, наукове та методичне забезпечення розвитку бібліотек; бібліотечний фонд - упорядковане зібрання документів, що зберігається в бібліотеці; документ - матеріальна форма одержання, зберігання, використання і поширення інформації, зафіксованої на папері, магнітній, кіно-, фотоплівці, оптичному диску або іншому носієві; депонування - форма збирання і розповсюдження рукописних робіт, переважно наукових; інформаційні ресурси - супупність документів в інформаційних системах (бібліотеках, архівах. базах даних тощо); користувач бібліотеки - фізична чи юридична особа, яка звертається до послуг бібліотек; міжбібліотечний абонемент - форма бібліотечного обслуговування, заснована на взаємному використанні бібліотечних фондів і довідково-пошукового апарату бібліотек; централізована бібліотечна система - об'єднання бібліотек у єдине структурно-цілісне утворення, куди входить центральна бібліотека".  
Враховано    
    -3- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Визначення "бібліотека" подати в новій редакції статті 1, а другою статтею подати статтю 6 діючого Закону виклавши в редакції: "Стаття 2. Законодавство України про бібліотеки і бібліотечну справу Законодавство України про бібліотеки і бібліотечну справу базується на Конституції України і складається з Основ законодавства України про культуру, цього Закону, міжнародних договорів, згода на обов'язковість якмх надана Верховною Радою України, та інших нормативно-правових актів. Якщо міднародним договором, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті , що містяться в законодавстві України про бібліотеки і бібліотечну справу, то застосовуються правила міжнародного договору".  
Враховано    
    -4- Пхиденко С.С. (реєстр. картка № 264)
Статтю 3 викласти в такій редакції: "Стаття 3. Сфера дії закону. Дія цього Закону поширюється на мережу діючих бібліотек усіх форм власності та підпорядкування та організацію бібліотечної справи".  
Враховано    
    -5- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Статтю 4 виокремити , подавши розділом і викласти в такій редакціїї: "Розділ II. Державна політика в галузі бібліотечної справи Стаття 4. Державна політика в галузі бібліотечної справи. Основою державної політики в галузі бібліотечної справи є реалізація прав громадян на бібліотечне обслуговування, забезпечення загальної доступності до інформації та культурних цінностей, що збираються та надаються в тимчасове користування бібліотеками. Держава: підтримує бібліотечну справу та її розвиток шляхом гарантованого фінансування бібліотек, пільгової податкової, кредитної та цінової політики; фінансує створення інформаційних мереж і телекомунікаційних систем для інформаційного обміну, входження у світові глобальні комп'ютерні мережі, об'єднання та забезпечення доступності розподілених бібліотечних ресурсів. стимулює взаємовикористання бібліотечних ресурсів через систему міжбібліотечного абонементу, зведених каталогів, депозитаріїв, обмінних бібліотечних фондів, інтеграцію біліотек України у світовий інформаційний простір; координує діяльність бібліотек усіх форм власності, регулює діяльність бібліотек, що є у державній і комунальній власності, на основі кооперації; забезпечує розвиток бібліотечного обслуговування соціально незахищених верств населення; розробляє програми розвитку бібліотечної справи та забезпечує їх цільове фінансування; створює умови для міжнародного співробітництва бібліотек."  
Враховано    
3. 3. Частину другу статті 4 доповнити абзацами сьомим і восьмим такого змісту: "сприяння збереженню культурної самобутності всіх корінних народів і національних меншин України; створення умов для охорони культурної спадщини, збереження культурних цінностей українського народу".   -6- Пхиденко С.С. (реєстр. картка № 264)
Статтю 5 перенести до нового розділу про права і обов"язки користувачів і викласти в редакції: "Стаття 21. Права громадян, організацій, підприємств, установ на бібліотечне обслуговування Громадяни, незалежно від статі, віку, національності, освіти, соціального походження, політичних переконань і ставлення до релігії мають право на бібліотечне обслуговування у таких формах: абонемент (у тому числі міжбібліотечний); система читальних залів; дистанційне обслуговування засобами телекомунікації; бібліотечні пункти; пересувні бібліотеки тощо. Громадяни України, підприємства, установи і організації мають право вільного вибору бібліотек відповідно до своїх потреб. Права громадян України, підприємств, установ і організацій на бібліотечне обслуговування забезпечується створенням мережі бібліотек та різноманітністю їх видів, безкоштовністю основних бібліотечних послуг. Іноземці та особи без громадянства, що перебувають в Україні на законних підставах, користуються тими самими правами на бібліотечне обслуговування, що і громадяни України.  
Враховано    
4. 4. У частині другій статті 5 слова "Кабінетом Міністрів України" замінити словами "спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері культури".   -7- Білоус А.О. (реєстр. картка № 405)
Частину другу статті 5 залишити у редакції чинного Закону. Обгрунтування: Редакція, прийнята у першому читанні, пропонує у частині другій статті 5 слова "Кабінетом Міністрів України" замінити словами "спеціально уповнаженим центральним органом виконавчої влади у сфері культури". Така заміна може призвести до спрощення процедури введення нових платних послуг у бібліотеках, тобто до помітного розширення їх переліку. Це в свою чергу призведе до унеможливлення для широких кіл інтелігенції (насамперед студентства) користуватися послугами бібліотек і до зниження їх життєвого рівня. Вважаю, що існуючий порядок є оптимальним з цієї точки зору. Крім того, існуючий порядок дає можливість Кабінету Міністрів оперативно реагувати на зміни ситуації в галузі і усувати негативні моменти.  
Враховано частково   Розділ III БІБЛІОТЕЧНА СИСТЕМА УКРАЇНИ Стаття 5. Основи організації та функціонування бібліотечної системи України  
    -8- Туш М.Н. (реєстр. картка № 289)
Статтю 6 подати другою в такій редакції "Стаття 2. Законодавство про бібліотечну справу Законодавство України про бібліотеки і бібліотечну справу складається з Конституції України, Основ законодавства України про культуру, цього Закону, міжнародних договорів України та інших нормативно-правових актів. Якщо міднародним договором, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті , що містяться в законодавстві України про бібліотеки і бібліотечну справу, то застосовуються правила міжнародного договору".  
Враховано    
    -9- Косів М.В. (в.о. № 116)
Статтю 7 викласти в такій редакції: "Стаття 5. Основи організації та функціонування бібліотечної системи України Бібліотечна система функціонує на основі скооперованого комплектування фондів та обробки документів, довідково-пошукового апарату, взаємовикористання бібліотечних ресурсів, а також організації науково-дослідної, науково-бібліографічної та науково-методичної роботи".  
Враховано    
5. 5. У частині першій статті 7 слова "заснованих на державній (загальнодержавній та комунальній), колективній чи приватній формах власності" замінити словами "заснованих на державній власності, комунальній власності, майні, що належить Автономній Республіці Крим, а також на приватній власності".   -10- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Статтю 8 викласти в такій редакції: "Стаття 6. Види бібліотек За значенням бібліотеки є всеукраїнські загальнодержавного значення (національні, державні), республіканські (Автономної Республіки Крим), обласні, міські, районні, селищні, сільські. За змістом бібліотечних фондів бібліотеки є універсальні, галузеві, міжгалузеві. За призначенням бібліотеки є публічні (загальнодоступні), спеціальні (академій наук, науково-дослідних інститутів, навчальних закладів, підприємств, установ, організацій), спеціалізовані (для дітей, юнацтва, осіб з фізичними вадами). Публічні, спеціальні та спеціалізовані бібліотеки можуть об'єднуватися у централізовані бібліотечні системи."  
Враховано   Бібліотечна система України функціонує на основі скооперованого комплектування фондів та обробки документів, довідково-пошукового апарату, взаємовикористання бібліотечних ресурсів, а також організації науково-дослідної, науково-бібліографічної та науково-методичної роботи. Стаття 6. Види бібліотек За значенням бібліотеки поділяються на: всеукраїнські загальнодержавного значення (національні, державні); республіканські (Автономної Республіки Крим); обласні; міські; районні; селищні; сільські. За змістом бібліотечних фондів бібліотеки є: універсальні; галузеві; міжгалузеві. За призначенням бібліотеки поділяються на: публічні (загальнодоступні); спеціальні (академій наук, науково-дослідних інститутів, навчальних закладів, підприємств, установ, організацій); спеціалізовані (для дітей, юнацтва, осіб з фізичними вадами). Публічні, спеціальні та спеціалізовані бібліотеки можуть об'єднуватися у централізовані бібліотечні системи.  
6. 6. Статтю 9 викласти в такій редакції:   -11- Косів М.В. (в.о. № 116)
Статтю 9 викласти в редакції : "Стаття 7. Національна бібліотека України Національна бібліотека України - провідний державний культурний, освітній, науково-інформаційний заклад, що виконує функцію методичного та координаційного центру з питань бібліотекознавства, бібліографознавства, документознавства, бере участь у розробленні державної політики у галузі бібліотечної справи та реалізує її. Національна бібліотека України володіє потужним фондом вітчизняних і найважливіших науково значущих зарубіжних документів і задовольняє найрізноманітніші потреби суспільства, сприяє розвитку науки, освіти, культури, здійснює міжнародне співробітництво у формуванні та використанні світових бібліотечних ресурсів.. . Бібліотечний фонд Національної бібліотеки є національним культурним надбанням Українського народу, невід'ємною складовою частиною культурної спадщини та перебуває під охороною держави. Загальнодержавне спрямування діяльності Національної бібліотеки України забезпечується спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади усфері культури. Національна бібліотека України має право на одержання обов'язкового безоплатного примірника документів згідно із законом. Статус національної надається державній бібліотеці згідно із законодавством".  
Враховано   Стаття 7. Національна бібліотека України  
7. "Національна бібліотека України - головна всеукраїнська бібліотека, культурний, інформаційно-просвітницький, науководослідний та науково-організаційний центр, що у взаємодії із спеціалізованими та іншими бібліотеками галузевої приналежності забезпечує максимально повне формування, зберігання і загальнодоступність документально-інформаційних ресурсів, організацію бібліотечного обслуговування, науково-методичний супровід функціонування бібліотечної системи держави.      Національна бібліотека України - провідний державний культурний, освітній, науково-інформаційний заклад, що виконує функцію методичного та координаційного центру з питань бібліотекознавства, бібліографознавства, документознавства, бере участь у розробленні державної політики в галузі бібліотечної справи та реалізує її. Національна бібліотека України володіє потужним фондом вітчизняних і найважливіших науково значущих зарубіжних документів і задовольняє найрізноманітніші потреби суспільства, сприяє розвитку науки, освіти, культури, здійснює міжнародне співробітництво у формуванні та використанні світових бібліотечних ресурсів.  
8. Національна бібліотека України має право на обов'язковий безплатний примірник всіх друкованих видань та окремих інших документально-інформаційних носіїв, що випускаються в Україні.      Бібліотечний фонд Національної бібліотеки України є національним культурним надбанням Українського народу, невід'ємною складовою частиною культурної спадщини та перебуває під охороною держави.  
9. Бібліотечні фонди Національної бібліотеки України є національним багатством України і перебувають під охороною держави.      Загальнодержавне спрямування діяльності Національної бібліотеки України забезпечується спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері культури.  
10. Загальнодержавне спрямування діяльності Національної бібліотеки України забезпечує спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері культури, який її засновує та реорганізовує.      Національна бібліотека України має право на одержання обов'язкового безоплатного примірника документів згідно із законом.  
11. Національна бібліотека України виконує також функції парламентської бібліотеки України і має назву "Національна парламентська бібліотека України".   -12- Танюк Л.С. (в.о. № 166)
Статтю 10 викласти в такій редакції: "Стаття 8. Державна бібліотека України Державна бібліотека України- бібліотека загальнодержавного значення, що здійснює бібліотечне, бібліографічне, інформаційне обслуговування користувачів, і виконує функцію всеукраїнського науково-дослідного, методичного і організаційного центру бібліотек відповідної галузі або категорій користувачів. Державна бібліотека може бути універсальною, спеціальною, спеціалізованою. Державна бібліотека має право на одержання обов'язкового безоплатного примірника документів згідно із законом ".  
Враховано   Статус національної надається державній бібліотеці згідно із законодавством. Стаття 8. Державна бібліотека Державна бібліотека - бібліотека загальнодержавного значення, що здійснює бібліотечне, бібліографічне, інформаційне обслуговування користувачів і виконує функцію всеукраїнського науково-дослідного, методичного та організаційного центру бібліотек відповідної галузі або категорій користувачів. Державна бібліотека може бути універсальною, спеціальною, спеціалізованою. Державна бібліотека має право на одержання обов'язкового безоплатного примірника документів згідно із законом.  
12. 7. У статті 10: частини другу та третю викласти в такій редакції: "Створення, фінансування та забезпечення діяльності національних спеціалізованих бібліотек здійснюється відповідним центральним органом виконавчої влади.   -13- Миримський Л.Ю. (в.о. № 2)
У пункті 7 пропозицій щодо змін статті 10 чинного Закону виключити положення стосовно нової редакції частини третьої та скасування частини п'ятої. Законом ці питання врегульовані досить вичерпно.  
Враховано редакційно    
13. Статус національної надається спеціалізованій бібліотеці згідно з чинним законодавством";       
14. частину п'яту виключити.   -14- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Ввести статті в редакції: " Стаття 9. Центральні бібліотеки Центральні бібліотеки - головні бібліотеки регіонів, які зобов'язані формувати, зберігати та надавати в користування найбільш повне зібрання документів у межах своєї території, організовувати взаємовикористання бібліотечних ресурсів і надавати методичну допомогу бібліотекам усіх видів відповідних територій. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування повинні забезпечувати пріоритетне бюджетне фінансування центральних бібліотек відповідно до обсягів їх діяльності та забезпечувати додаткове. Центральні бібліотеки беруть участь у розробленні та реалізації державних і регіональних програм у межах своєї компетенції та програм розвитку бібліотечної справи, створенні інформаційних мереж на основі єдиних стандартів обробки документів і обміну даних". Стаття 9. Організація взаємодії бібліотек Для більш повного задоволення потреб користувачів бібліотек в інформації, раціонального використання бібліотечних ресурсів органи державної влади та органи місцевого самоврядування стимулюють взаємодію бібліотек і створюють умови для розвитку міжбібліотечного абонементу, зведених каталогів автоматизованих баз даних, депозитаріїв. Забезпечення взаємодії бібліотек різних видів покладається на центральні бібліотеки відповідних територій, якими є: на загальнодержавному рівні - національні та державні бібліотеки; в Автономній Республіці Крим - Республіканська універсальна ім. І.Франка; на обласному рівні - обласні універсальні наукові бібліотеки; на міському рівні - міські публічні бібліотеки або ЦБ міської ЦБС; на районному рівні - районні бібліотеки або ЦБ районної ЦБС.  
Враховано   Стаття 9. Центральні бібліотеки Центральні бібліотеки - головні бібліотеки регіонів, які зобов'язані формувати, зберігати та надавати в користування найбільш повне зібрання документів у межах своєї території, організовувати взаємовикористання бібліотечних ресурсів і надавати методичну допомогу бібліотекам різних видів відповідних територій. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування повинні забезпечувати пріоритетне додаткове бюджетне фінансування центральних бібліотек відповідно до обсягів їх діяльності. Центральні бібліотеки беруть участь у розробленні та реалізації державних і регіональних програм у межах своєї компетенції та програм розвитку бібліотечної справи, створенні інформаційних мереж на основі єдиних стандартів обробки документів і обміну даних. Стаття 10. Організація взаємодії бібліотек Для більш повного задоволення потреб користувачів бібліотек в інформації, раціонального використання бібліотечних ресурсів органи державної влади та органи місцевого самоврядування стимулюють взаємодію бібліотек і створюють умови для розвитку міжбібліотечного абонементу, зведених каталогів автоматизованих баз даних, депозитаріїв. Забезпечення взаємодії бібліотек різних видів покладається на центральні бібліотеки відповідних територій, якими є: на загальнодержавному рівні - національні та державні бібліотеки; в Автономній Республіці Крим - Республіканська універсальна наукова бібліотека ім. І.Франка; на обласному рівні - обласні універсальні наукові бібліотеки; на міському рівні - міські публічні бібліотеки або центральні бібліотеки міської централізованої бібліотечної системи; на районному рівні- районні бібліотеки або центральні бібліотеки районної централізованої бібліотечної системи. Стаття 11. Взаємодія бібліотек України з підприємствами, установами та організаціями Бібліотеки України є складовою частиною інформаційної системи держави. З метою забезпечення раціонального використання бібліотечних ресурсів як складової частини інформаційних ресурсів держави бібліотеки взаємодіють з підприємствами, установами та організаціями, які мають бази даних та діяльність яких пов'язана із створенням, збиранням, обробкою, накопиченням та збереженням інформації. Взаємодія бібліотек з підприємствами, установами, та організаціями може здійснюватися в рамках державних і регіональних програм у межах своєї компетенції та програм розвитку бібліотечної справи, а також на основі укладених угод. Розділ IV ПОРЯДОК СТВОРЕННЯ, РЕОРГАНІЗАЦІЇ ТА ЛІКВІДАЦІЇ БІБЛІОТЕК Стаття 12. Створення бібліотек  
    -15- Косів М.В. (в.о. № 116)
Статтю 11 викласти в такій редакції: "Стаття 11. Взаємодія бібліотек України з підприємствами, установами та організаціями Бібліотеки України є складовою частиною інформаційної системи держави. З метою забезпечення раціонального використання бібліотечних ресурсів як складової частини інформаційних ресурсів держави бібліотеки взаємодіють з підприємствами, установами та організаціями, які мають бази даних та діяльність яких пов'язана із створенням, збиранням, обробкою, накопиченням та збереженням інформації. Взаємодія бібліотек з підприємствами, установами та організаціями може здійснюватися в рамках державних та регіональних програм у межах своєї компетенції та програм розвитку бібліотечної справи, а також на основі укладених угод.  
Враховано    
15. 8. У статті 12: частину першу викласти в такій редакції: "Бібліотеки створюються з урахуванням соціально-економічних, національних, культурно-освітніх, виробничих потреб суспільства згідно з нормативами, встановленими відповідними органами державної влади та органами місцевого самоврядування";   -16- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Частину першу викласти в такій редакції: "Бібліотеки створюються з урахуванням соціально-економічних, національних, культурно-освітніх і виробничих потреб суспільства згідно з соціальними нормативами, встановленими відповідними органами державної чи виконавчої влади".  
Враховано   Бібліотеки створюються з урахуванням соціально-економічних, національних, культурно-освітніх і виробничих потреб суспільства згідно з соціальними нормативами, встановленими відповідними органами державної влади чи органами виконавчої влади.  
16. частину другу виключити.   -17- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Частину другу викласти в такій редакції: "Бібліотеки можуть створюватися на основі усіх форм власності, передбачених законами України. Засновниками бібліотек можуть бути органи державної влади, органи місцевого самоврядування, самоврядні організації, фізичні та юридичні особи, у тому числі іноземні."  
Враховано   Бібліотеки можуть створюватися на основі усіх форм власності, передбачених законами України. Засновниками бібліотек можуть бути органи державної влади, органи місцевого самоврядування, самоврядні організації, фізичні та юридичні особи, у тому числі іноземні, в порядку передбаченому законом. Бібліотека може не мати статусу юридичної особи та перебувати у складі підприємства, установи або організації. Бібліотека, що входить до складу централізованої бібліотечної системи, може мати статус юридичної особи. Бібліотека діє на основі статуту (положення), що затверджується її засновником (засновниками). У статуті (положенні) бібліотеки визначаються її статус, форма власності, джерела фінансування, вид і профіль діяльності. Стаття 13. Реєстрація бібліотек  
    -18- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Частину третю викласти в такій редакції: "Бібліотека може не мати статусу юридичної особи та перебувати у складі підприємства, установи або організації".  
Враховано    
    -19- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Частину четверту викласти в такій редакції: "Бібліотека, що входить до складу централізованої бібліотечної системи (ЦБС), може мати статус юридичної особи. ".  
Враховано    
    -20- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Частину п'яту статті доповнити реченням в такій редакції: "У статуті бібліотеки визначаються її статус, форма власності, джерела фінансування, вид і профіль діяльності."  
Враховано    
17. 9. У статті 13: у частині першій слова "районної Ради народних депутатів" замінити словами "районної, районної у місті ради, у районній в містах Києві та Севастополі державній адміністрації";   -21- Миримський Л.Ю. (в.о. № 2)
Пункт 9 законопроекту щодо змін статті 13 чинного Закону виключити як такий, що не відповідає статті 118 Конституції України в частині утворення районних державних адміністрацій у містах Києві та Севастополі.  
Враховано   Реєстрація бібліотек незалежно від форм власності проводиться за місцем їх знаходження органами місцевого самоврядування у порядку, встановленому законодавством. Бібліотека набуває статусу юридичної особи з дня її реєстрації. Свідоцтво про реєстрацію бібліотеки є підставою для відкриття рахунків в установах банків.  
    -22- Косів М.В. (в.о. № 116)
Першу і другу частини законопроекту викласти в такій редакції: "Реєстрація бібліотек незалежно від форм власності проводиться за місцем їх знаходження місцевими органами виконавчої влади у порядку, встановленому законодавством . Бібліотека набуває статусу юридичної особи з дня її реєстрації."  
Враховано    
18. у частині четвертій слова "розмір якої встановлюється Кабінетом Міністрів України" замінити словами "у розмірі, який встановлюється виконавчим комітетом міської (крім міст з районним поділом), районної, районної у місті ради, районною в містах Києві та Севастополі державною адміністрацією".   -23- Косів М.В. (в.о. № 116)
Частину четверту вилучити.  
Враховано   Бібліотеки, що не є юридичними особами, реєстрації не підлягають. У разі зміни форми власності або назви бібліотеки її перереєстрація здійснюється у порядку, встановленому законодавством. Відмова в реєстрації бібліотеки може бути оскаржена до суду в порядку, встановленому законом. Стаття 14. Реорганізація та приватизація бібліотек Реорганізація бібліотек здійснюється відповідно до законодавства України. Бібліотеки, що є юридичними особами, не підлягають приватизації. У разі приватизації будівель, споруд, приміщень, в яких розміщені бібліотеки, що є у державній або комунальній власності, та відмови нового власника надавати в користування, займані бібліотеками будівлі, споруди, приміщення, органи, що приймають рішення про приватизацію цих будівель, споруд, приміщень, забезпечують бібліотеки будівлями, спорудами, приміщеннями, збудованими за спеціальними проектами, або іншими упорядкованими приміщеннями, що відповідають умовам обслуговування користувачів бібліотек і зберігання бібліотечних фондів. У разі приватизації майна юридичної особи, в складі якої перебуває бібліотека, одночасно з зазначеним майном можуть бути приватизовані бібліотечні фонди та майно, необхідне для її діяльності, за наявності зобов'язання нового власника продовжити подальше функціонування бібліотеки протягом десяти років. У разі відсутності такого зобов'язання зазначене майно не підлягає приватизації, а рішення щодо подальшого його використання приймається відповідно до законодавства. Стаття 15. Ліквідація бібліотек  
    -24- Косів М.В. (в.о. № 116)
Частину п'яту викласти в редакції: "Бібліотеки, що не є юридичними особами, реєстрації не підлягають."  
Враховано    
    -25- Косів М.В. (в.о. № 116)
Частину викласти в редакції: "Відмова в реєстрації бібліотеки може бути оскаржена до суду в порядку, встановленому законом."  
Враховано    
    -26- Пхиденко С.С. (реєстр. картка № 264)
Назву статті подати в редакції: "Стаття 14. Реорганізація та приватизація бібліотек"  
Враховано    
    -27- Пхиденко С.С. (реєстр. картка № 264)
Частину першу статті 14 викласти втакій редакції: "Реорганізація бібліотек здійснюється відповідно до законодавства України."  
Враховано    
    -28- Пхиденко С.С. (реєстр. картка № 264)
Частину другу статті 14 перенести до статті про реєстрацію бібліотек, виклавши в редакції: "У разі зміни форми власності або назви бібліотеки здійснюється її перереєстрація в порядку, встановленому для реєстрації."  
Враховано    
    -29- Пхиденко С.С. (реєстр. картка № 264)
Частину третю статті 14 викласти двома частинами в такій редакції: "Бібліотеки, що є юридичними особами, не підлягають приватизації. У разі приватизації будівель, споруд, приміщень, в яких розміщені бібліотеки, що є у державній і комунальній власності, та відмови нового власника надавати займані бібліотеками будівлі, споруди, приміщення у користування, органи, що приймають рішення про приватизацію цих будівель, споруд, приміщень, забезпечують бібліотеки будівлями, спорудами, приміщеннями, збудованими за спеціальними проектами, або іншими упорядкованими приміщеннями, що відповідають умовам обслуговування користувачів і збереження бібліотечних фондів."  
Враховано    
    -30- Пхиденко С.С. (реєстр. картка № 264)
Частину четверту викласти в такій редакції: " У разі приватизації майна юридичної особи, в складі якої перебуває бібліотека, одночасно з зазначеним майном можуть бути приватизовані бібліотечні фонди та майно, необхідне для її діяльності, за наявності зобов'язання нового власника продовжити подальше функціонування бібліотеки протягом десяти років. У разі відсутності такого зобов'язання зазначене майно не підлягає приватизації, а рішення щодо подальшого його використання приймається відповідно до законодавства."  
Враховано    
19. 10. У частині першій статті 15 слова "арбітражного суду" виключити.   -31- Танюк Л.С. (в.о. № 166)
Частину викласти в редакції: Бібліотеки ліквідуються за рішенням: власника; засновника - за згодою власника; в інших випадках, передбачених законодавством.  
Враховано   Бібліотеки ліквідуються за рішенням: власника; засновника - за згодою власника; в інших випадках, передбачених законодавством. У разі ліквідації державних та комунальних підприємств, установ, організацій, у складі яких перебувають бібліотеки, бібліотечні фонди та майно, необхідне для діяльності бібліотеки, передаються до бібліотек, що є у державній та комунальній власності, згідно з рішенням відповідних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. Доцільність реорганізації та ліквідації бібліотек, що є у державній та комунальній власності, визначається відповідними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері культури. Розділ V БІБЛІОТЕЧНІ ФОНДИ Стаття 16. Бібліотечні фонди Бібліотечні фонди формуються відповідно до значення, складу користувачів бібліотеки та виду бібліотеки як упорядковане зібрання документів. Державний бібліотечний фонд України складається з фондів бібліотек, що є у державній і комунальній власності, фондів бібліотек самоврядних організацій, взаємопов'язаних скооперованим комплектуванням, єдиним довідково-пошуковим апаратом, системою депозитарного зберігання, перерозподілу та взаємовикористання фондів і відображає науковий, культурний, інформаційний потенціал суспільства. Особливо цінні, рідкісні документи та колекції включаються до Державного реєстру національного культурного надбання України згідно з Положенням, яке затверджується Кабінетом Міністрів України. Архівні документи, зібрані в бібліотеці, входять до складу Національного архівного фонду України згідно з Законом України "Про Національний архівний фонд і архівні установи". Для документів, що внесені або підлягають внесенню до Державного реєстру національного культурного надбання України, та документів, що є унікальними пам'ятками Національного архівного фонду України і зберігаються в бібліотеках, встановлюється особливий режим охорони, зберігання та використання. У разі, якщо бібліотека не забезпечує необхідні умови для зберігання та використання документів, внесених до Державного реєстру національного культурного надбання України, вони можуть бути передані іншим бібліотекам згідно з рішенням відповідних органів виконавчої влади за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері культури. Стаття 17. Комплектування бібліотечних фондів Комплектування бібліотечних фондів здійснюється шляхом отримання обов'язкового примірника документів у порядку, встановленому законом, документів, що випускаються за цільовими програмами книговидання, придбання документів за готівковий і безготівковий рахунки, документообміну, отримання в дарунок, депонування та іншого безкоштовного одержання документів. Маловживані, але цінні в науковому та художньому відношенні документи передаються в бібліотеки-депозитарії. Порядок передачі зазначених документів у бібліотеки-депозитарії визначається спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері культури. Стаття 18. Облік, зберігання та використання документів Облік, зберігання та використання документів, що знаходяться в бібліотечних фондах, здійснюються відповідно до правил, затверджених спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері культури, та встановлених стандартів, технічних умов, інших нормативних документів. Власник (засновник) бібліотеки зобов'язаний забезпечувати належні матеріально-технічні умови для зберігання та використання бібліотечних фондів. Вилучення з бібліотечних фондів документів, у тому числі ветхих, тих, що втратили актуальність, наукову та виробничу цінність, втрачених, або які мають дефект, дублетних здійснюється у порядку, визначеному спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері культури. Вилучення документів з бібліотечних фондів за ідеологічними чи політичними ознаками забороняється. Документи, що не входять до Державного реєстру національного культурного надбання України, можуть бути передані безкоштовно із фондів одних бібліотек іншим або реалізовані. Розділ VI ОБОВ'ЯЗКИ ТА ПРАВА БІБЛІОТЕК Стаття 19. Обов'язки бібліотек Бібліотеки своєю діяльністю забезпечують реалізацію прав громадян на бібліотечне обслуговування, встановлених цим Законом. Бібліотеки обслуговують користувачів бібліотеки згідно із правилами користування бібліотекою, затвердженими спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері культури, які розроблені на основі типових правил. Використання бібліотеками відомостей про користувачів бібліотеки та їх інтереси з будь-якою метою, крім наукової, без їх згоди не допускається. Бібліотеки, незалежно від форм власності, що мають у своїх фондах особливо цінні та рідкісні видання, колекції, віднесені до національного культурного надбання, забезпечують їх належне зберігання і несуть відповідальність за їх облік, включення до автоматизованих баз даних, а також державну реєстрацію. Бібліотеки, незалежно від форм власності, не мають права вилучати та реалізовувати документи, віднесені до цінних і рідкісних видань, унікальних документальних пам'яток, крім випадків, передбачених законодавством. Бібліотеки зобов'язані звітувати про свою діяльність перед своїми засновниками та громадськістю. Бібліотеки, незалежно від форм власності та підпорядкування, зобов'язані виконувати відповідні норми та правила, встановлені в галузі бібліотечної справи. Стаття 20. Права бібліотек Бібліотеки в порядку, передбаченому їх статутами (положеннями), мають право самостійно: визначати зміст, напрями та форми своєї діяльності; здійснювати господарську діяльність, відкривати в порядку, визначеному законодавством, рахунки в установах банків, у тому числі валютні, встановлювати перелік платних послуг; визначати джерела комплектування своїх фондів; встановлювати пільги для окремих категорій користувачів бібліотеки; визначати при наданні користувачам бібліотеки документів розмір коштів, що передаються бібліотеці як забезпечення виконання зобов'язань щодо повернення одержаних у бібліотеці документів, у випадках, передбачених правилами користування бібліотеками; визначати види та розміри компенсації шкоди, заподіяної користувачами бібліотек, у тому числі пені за порушення термінів користування документами; визначати умови використання бібліотечних фондів на основі договорів з юридичними та фізичними особами; вилучати та реалізовувати документи із своїх фондів відповідно до нормативно-правових актів; здійснювати у встановленому порядку співробітництво з бібліотеками та іншими установами і організаціями іноземних держав, вести міжнародний документообмін, бути членом міжнародних організацій, брати участь у реалізації державних і регіональних програм у межах своєї компетенції та програм розвитку бібліотечної справи; здійснювати іншу діяльність, спрямовану на виконання статутних завдань, яка не суперечить законам. Бібліотека має право на захист створених нею баз даних, інших об'єктів інтелектуальної власності бібліотеки згідно із законодавством. Розділ VII ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ ГРОМАДЯН, ПІДПРИЄМСТВ, УСТАНОВ І ОРГАНІЗАЦІЙ НА БІБЛІОТЕЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ Стаття 21. Права громадян, підприємств, установ і організацій на бібліотечне обслуговування Громадяни України незалежно від статі, віку, національності, освіти, соціального походження, політичних переконань і ставлення до релігії мають право на бібліотечне обслуговування, яке може бути у формі: абонементу (у тому числі міжбібліотечного); системи читальних залів; дистанційного обслуговування засобами телекомунікації; бібліотечних пунктів; пересувних бібліотек. Громадяни України, підприємства, установи та організації мають право вільного вибору бібліотек відповідно до своїх потреб. Права громадян України, підприємств, установ і організацій на бібліотечне обслуговування забезпечується створенням мережі бібліотек та різноманітністю їх видів, безкоштовністю основних бібліотечних послуг. Іноземці та особи без громадянства, що перебувають в Україні на законних підставах, користуються тими самими правами на бібліотечне обслуговування, що і громадяни України. Стаття 22. Права користувачів бібліотеки Доступ до документів та надання бібліотечних послуг користувачам бібліотек здійснюється з додержанням вимог щодо забезпечення охорони державної таємниці, забезпеченням зберігання фондів бібліотек, а також відповідно до статутів (положень) бібліотек, правил користування бібліотеками. Користувачі бібліотек мають право: безоплатно користуватися інформацією про склад бібліотечних фондів через довідково-пошуковий апарат (крім комерційних баз даних); безоплатно отримувати консультаційну допомогу в пошуку та виборі джерел інформації; безоплатно отримувати у тимчасове користування документи із фондів бібліотеки, крім документів, придбаних за кошти, одержані від господарської діяльності бібліотеки; одержувати документи або їх копії по міжбібліотечному абонементу; одержувати інформацію з інших бібліотек, користуючись каналами зв'язку; користуватися іншими видами послуг, у тому числі на платній основі, перелік яких встановлюється правилами користування бібліотекою; брати участь у роботі бібліотечних рад. Користувачі бібліотек з вадами зору мають право на одержання документів на спеціальних носіях інформації через мережу спеціалізованих та інших загальнодоступних бібліотек. Користувачі бібліотек дитячого та юнацького віку мають право на бібліотечне обслуговування у загальнодоступних та спеціалізованих бібліотеках.  
    -32- Танюк Л.С. (в.о. № 166)
Частину другу викласти в такій редакції: "У разі ліквідації державних та комунальних підприємств, установ, організацій, у складі яких перебувають бібліотеки, бібліотечні фонди та майно, необхідне для діяльності бібліотеки, передаються до бібліотек, що є у державній та комунальній власності, згідно з рішенням відповідних органів виконавчої влади та місцевого самоврядування."  
Враховано    
    -33- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Частину третю викласти в такій редакції: "Доцільність реорганізації та ліквідації бібліотек, що є у державній та комунальній власності, визначається відповідними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері культури."  
Враховано    
    -34- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Статтю 16 і 17 об'єднати і викласти в такій редакції: "Стаття 16. Бібліотечний фонд Бібліотечні фонди формуються відповідно до значення, складу користувачів бібліотеки та виду бібліотеки як упорядковане зібрання документів. Державний бібліотечний фонд України складається з фондів бібліотек, що є у державній і комунальній власності, фондів бібліотек самоврядних організацій, взаємопов'язаних скооперованим комплектуванням, єдиним довідково-пошуковим апаратом, системою депозитарного зберігання, перерозподілу і взаємовикористання фондів і відображає науковий, культурний, інформаційний потенціал суспільства.. Особливо цінні, рідкісні документи та колекції включаються до Державного реєстру національного культурного надбання України згідно з Положенням, яке затверджується Кабінетом Міністрів України. Архівні документи, зібрані в бібліотеці, входять до складу Національного архівного фонду України згідно з Законом України "Про Національний архівний фонд і архівні установи" . Для документів, що внесені або підлягають внесенню до Державного реєстру національного культурного надбання, та документів, що є унікальними пам'ятками Національного архівного фонду і зберігаються в бібліотеках, встановлюється особливий режим охорони, зберігання та використання. У разі, якщо бібліотека не забезпечує необхідні умови для зберігання та використання документів, внесених до Державного реєстру національного культурного надбання України, вони можуть бути передані іншим бібліотекам згідно з рішенням відповідних органів виконавчої влади за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері культури."  
Враховано    
    -35- Косів М.В. (в.о. № 116)
Статтю 18 викласти в такій редакції: "Стаття 16. Комплектування бібліотечних фондів Комплектування бібліотечних фондів здійснюється шляхом отримання обов"язкового примірника документів у порядку, встановленому законом, документів, що випускаються за цільовими програмами книговидання, придбання документів за готівковий і безготівковий рахунки, документообміну, отримання в дарунок, депонування та іншого безкоштовного одержання документів. Маловживані, але цінні в науковому та художньому відношенні документи передаються в бібліотеки-депозитарії. Порядок передачі зазначених документів у бібліотеки-депозитарії визначається спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері культури."  
Враховано    
    -36- Косів М.В. (в.о. № 116)
У назві статті слова "документально- інформаційних одиниць" замінити словом "документів".  
Враховано    
    -37- Косів М.В. (в.о. № 116)
Частину першу викласти в такій редакції: " Облік, зберігання та використання документів, що знаходяться в бібліотечних фондах, здійснюються відповідно до правил, затверджених спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері культури, та встановлених стандартів, технічних умов, інших нормативних документів.  
Враховано    
    -38- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Частину викласти в редакції: "Власник (засновник) бібліотеки зобов'язаний забезпечувати належні матеріально-технічні умови для зберігання та використання бібліотечних фондів."  
Враховано    
    -39- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Частину третю вилучити.  
Враховано    
    -40- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Частину четверту викласти в такій редакції: "Вилучення з бібліотечних фондів документів, у тому числі ветхих, тих, що втратили політичну актуальність, наукову та виробничу цінність, втрачених, або які мають дефект, дублетних здійснюється у порядку, визначеному спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері культури. Вилучення документів з бібліотечних фондів за ідеологічними чи політичними ознаками забороняється".  
Враховано    
    -41- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
У частині п'яту викласти в редакції: "Документи, що не входять до Державного реєстру національного культурного надбання України, можуть бути передані безкоштовно із фондів одних бібліотек іншим або реалізовані". .  
Враховано    
    -42- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Частину шосту вилучити.  
Враховано    
    -43- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Статтю 20 вилучити, зміст викласти в статті про обов"язки користувачів.  
Враховано    
    -44- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Розділ V розділити на два в такій редакції: "Розділ VI. Обов'язки та права бібліотек; Розділ VII. Права та обов'язки користувачів".  
Враховано    
    -45- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Статтю 21 викласти в редакції: "Стаття 19. Обов'язки бібліотек Бібліотеки своєю діяльнстю забезпечують реалізацію прав громадян на бібліотечне обслуговування, встановлених цим Законом. Бібліотеки обслуговують користувачів бібліотеки згідно із правилами користування бібліотекою, затвердженими спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері культури, та .які розроблені на основі типових правил. Використання бібліотеками відомостей про користувачів бібліотек та їх інтереси з будь-якою метою, крім наукової, без їх згоди не допускається. Бібліотеки незалежно від форм власності, що мають у своїх фондах особливо цінні та рідкісні видання, колекції, віднесені до національного культурного надбання, забезпечують їх належне зберігання і несуть відповідальність за їх облік, включення до автоматизованих баз даних, а також державну реєстрацію. Бібліотеки, незалежно від форм власності, не мають права вилучати та реалізовувати документи, віднесені до цінних і рідкісних видань, унікальних документальних пам'яток, крім випадків, передбачених законодавством. Бібліотеки зобов'язані звітувати про свою діяльність перед своїми засновниками та громадськістю. Бібліотеки, незалежно від форм власності та підпорядкування, зобов'язані виконувати відповідні норми та правила, встановлені в галузі бібліотечної справи.  
Враховано    
    -46- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Статтю 22 викласти в такій редакції: "Стаття 20. Права бібліотек Бібліотеки в порядку, передбаченому їх статутами (положеннями), мають право самостійно: визначати зміст, напрями і форми своєї діяльності; здійснювати господарську діяльність, відкривати в порядку, визначеному законодавством, рахунки в установах банків, у тому числі валютні, встановлювати перелік платних послуг; визначати джерела комплектування своїх фондів; встановлювати пільги для окремих категорій користувачів бібліотеки; визначати при наданні користувачам бібліотеки документів розмір коштів, що передаються бібліотеці як забезпечення виконання зобов'язань щодо повернення одержаних у бібліотеці документів, у випадках, передбачених правилами користування бібліотеками; визначати види та розміри компенсації шкоди, заподіяної користувачами бібліотек у тому числі пені за порушення термінів користування документами; визначати умови використання бібліотечних фондів на основі договорів з юридичними і фізичними особами; вилучати та реалізовувати документи із своїх фондів відповідно до нормативно-правових актів; здійснювати у встановленому порядку співробітництво з бібліотеками та іншими установами і організаціями іноземних держав, вести міжнародний документообмін, бути членом міжнародних організацій, брати участь у реалізації державних і регіональних програм у межах своєї компетенції та програм розвитку бібліотечної справи; здійснювати іншу діяльність, спрямовану на виконання статутних завдань, яка не суперечить законам. Бібліотека має право на захист створених нею баз даних, інших об'єктів інтелектуальної власності бібліотеки згідно із законодавством.".  
Враховано    
    -47- Косів М.В. (в.о. № 116)
Статтю 23 викласти в такій редакції: "Стаття 22. Права користувачів бібліотеки Доступ до документів та надання бібліотечних послуг користувачам бібліотеки здійснюється з додержанням вимог щодо забезпечення охорони державної таємниці, забезпеченням збереження фондів бібліотек, а також відповідно до статутів (положень) бібліотек, правил користування бібліотеками. Користувачі бібліотек мають право: безоплатно користуватися інформацією про склад бібліотечних фондів; безоплатно отримувати консультаційну допомогу у пошуку і виборі джерел інформації; безоплатно отримувати у тимчасове користування документи із фондів бібліотеки, крім документів, придбаних за кошти, одержані від господарської діяльності бібліотеки; одержувати документи або їх копії по міжбібліотечному абонементу; одержувати інформацію з інших бібліотек, користуючись каналами зв'язку; користуватися іншими видами послуг, у тому числі на платній основі, перелік яких встановлюється правилами користування бібліотекою. Користувачі бібліотек мають право брати участь у роботі бібліотечних рад. Користувачі бібліотек з вадами зору мають право на одержання документів на спеціалізованих носіях інформації через мережу спеціальних та інших загальнодоступних бібліотек. Користувачі бібліотек дитячого та юнацького віку мають право на бібліотечне обслуговування у загальнодоступних та спеціалізованих бібліотеках."  
Враховано    
20. 11. Частину другу статті 23 доповнити словами "які розробляються на підставі типових правил користування бібліотеками України, затвердженими спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері культури".   -48- Миримський Л.Ю. (в.о. № 2)
Виключити пункт 11 (зміни до частини другої статті 23), оскільки власник бібліотеки має право самостійно визначати правила користування своїм майном, як це і передбачено чинним законом про бібліотеки та статтею 41 Конституції України.  
Враховано   Стаття 23. Обов'язки користувачів бібліотек Користувачі бібліотек зобов'язані: дотримуватися правил користування бібліотеками; замінювати втрачені (пошкоджені) документи, одержані з фондів бібліотек, рівноцінними або відшкодовувати їх ринкову вартість у розмірах, встановлених правилами користування бібліотекою. Розділ VIII УПРАВЛІННЯ БІБЛІОТЕЧНОЮ СПРАВОЮ Стаття 24. Державне управління бібліотечною справою Загальне методичне керівництво бібліотеками та координацію їх роботи здійснює спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері культури. Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері культури: формує єдину державну політику щодо бібліотечної справи в Україні; розробляє та реалізує державні програми в межах своєї компетенції та програми розвитку бібліотечної справи; сприяє централізованому комплектуванню і використанню бібліотечних фондів; здійснює координацію робіт щодо об'єднання бібліотек в єдину бібліотечно-інформаційну систему; організує підготовку та перепідготовку бібліотечних кадрів, підвищення їх кваліфікації; здійснює контроль за діяльністю бібліотек, що є у державній і комунальній власності, збереженням ними бібліотечного фонду України; сприяє науковим дослідженням, методичному забезпеченню бібліотечної справи; організує розробку державних бібліотечних стандартів, інструкцій, положень, інших нормативних документів; може заохочувати працівників бібліотечних закладів згідно з законом. Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, які мають у своєму підпорядкуванні бібліотеки, здійснюють керівництво підвідомчими їм бібліотеками. Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, які мають у своєму підпорядкуванні бібліотеки, реалізують державну політику в галузі бібліотечної справи, визначають систему управління мережею підпорядкованих їм бібліотек, забезпечують координацію їх діяльності з бібліотечною системою спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері культури. Стаття 25. Участь громадськості у бібліотечній справі Громадяни та їх об'єднання мають право брати участь у фінансуванні програм розвитку бібліотечної справи, підтримці творчих починань у діяльності бібліотек, вирішенні соціальних і побутових проблем бібліотечних працівників. Це право реалізується шляхом створення читацьких та наглядових рад бібліотек, благодійних організацій, розвитку спонсорства, меценатства, інших форм благодійництва. Розділ IX ФІНАНСУВАННЯ, МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА МАЙНОВІ ПРАВА БІБЛІОТЕК Стаття 26. Фінансування бібліотек Основними джерелами фінансування бібліотек державної і комунальної форм власності є кошти відповідно державного та місцевих бюджетів; бібліотек, заснованих на інших формах власності, - кошти засновників.  
    -49- Косів М.В. (в.о. № 116)
Статтю 24 викласти в такій редакції: "Стаття 22. Обов'язки користувачів бібліотек Користувачі бібліотек зобов'язані: дотримуватися правил користування бібліотеками. зобов'язані замінювати втрачені (пошкоджені) документи, одержані з фондів бібліотек, рівноцінними або відшкодовувати їх ринкову вартість у розмірах, встановлених правилами користування бібліотекою".  
Враховано    
    -50- Танюк Л.С. (в.о. № 166)
Частину першу статті викласти в такій редакції: " Загальне методичне керівництво бібліотеками та координацію їх роботи здійснює спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері культури. "  
Враховано    
    -51- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Частину другу подати третьою виклавши в редакції: "Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади здійснюють керівництво підвідомчими їм бібліотеками".  
Враховано    
    -52- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Частину третю викласти в такій редакції: "Центральний орган виконавчої влади у галузі бібліотечної справи формує єдину державну політику щодо бібліотечної справи в Україні, розробляє і реалізує державні програми в межах своєї компетенції та програми розвитку бібліотечної справи, сприяє централізованому комплектуванню і використанню бібліотечних фондів, здійснює координацію робіт по об"єднанню бібліотек в єдину бібліотечно - інформаційну систему; організує підготовку і перепідготовку бібліотечних кадрів, підвищення їх кваліфікації; здійснює контроль за діяльністю бібліотек, що є у державній і комунальній власності, збереженням ними бібліотечного фонду; сприяє науковим дослідження, методичному забезпеченню бібліотечної справи; організує розробку державних бібліотечних стандартів, інструкцій, положень, інших нормативних документів; може заохочувати працівників бібліотечних закладів згідно з законом. Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, які мають у своєму підпорядкуванні бібліотеки, здійснюють керівництво підвідомчими їм бібліотеками."  
Враховано    
    -53- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Частину четверту викласти в редакції: "Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, які мають у своєму підпорядкуванні бібліотеки, реалізують державну політику в галузі бібліотечної справи, визначають систему управління мережею підпорядкованих їм бібліотек, забезпечують координацію їх діяльності з бібліотечною системою спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері культури."  
Враховано    
    -54- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Частину першу вилучити.  
Враховано    
    -55- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Статтю викласти в редакції: "Громадяни та їх об'єднання мають право брати участь у фінансуванні програм розвитку бібліотечної справи, підтримці творчих починань у діяльності бібліотек, вирішенні соціальних і побутових проблем бібліотечних працівників. Це право реалізується шляхом створення читацьких та наглядових рад бібліотек, благодійних організацій, розвитку спонсорства, меценатства, інших форм благодійництва."  
Враховано    
    -56- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Чатсину четверту вилучити.  
Враховано    
    -57- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Частину п'яту вилучити.  
Враховано    
    -58- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Статті 27 і 28 виділити окремим розділом в такій редакції: " Розділ IX. Фінансування, матеріально-технічне забезпечення та майнові права бібліотек"  
Враховано    
    -59- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Статтю 27 викласти в такій редакції: "Стаття 26. Фінансування бібліотек Основними джерелами фінансування бібліотек державної і комунальної форм власності є державний та місцевих бюджети; бібліотек, заснованих на інших формах власності, - кошти засновників. За рахунок коштів державного та місцевих бюджетів здійснюється фінансування розробки та реалізації програм розвитку бібліотечної справи, будівництво та реконструкція бібліотечних будівель, споруд, приміщень, розвитку дистанційного обслуговування засобами телекомунікацій, інших форм обслуговування жителів віддалених районів, осіб з фізичними вадами. Суми витрат на поповнення бібліотечних фондів у Державному бюджеті України та місцевих бюджетах виділяється окремим рядком. Додаткове фінансування бібліотек може здійснюватися за рахунок коштів фізичних та юридичних осіб, в тому числі іноземних, за рахунок коштів, одержаних бібліотеками від господарської діяльності, надання бібліотеками платних послуг, пожертвувань та інших джерел, не заборонених законодавством. Розмір коштів, що надходять з додаткових джерел фінансування, не підлягає обмеженню, ці кошти не можуть бути вилучені на кінець бюджетного року, не враховуються при визначенні обсягів бюджетного фінансування на наступний рік і повинні використовуватися виключно на здійснення статутної діяльності бібліотеки (придбання літератури, технічних засобів тощо). Фінансування приватних бібліотек здійснюється за рахунок коштів власника та інших джерел, не заборонених законодавством."  
Враховано    
21. 12. У статті 27: частину другу викласти у такій редакції: "Основними джерелами фінансування бібліотек, заснованих на державній власності, є державний бюджет; бібліотек, заснованих на комунальній власності, - місцеві бюджети; бібліотек Автономної Республіки Крим - бюджет Автономної Республіки Крим; бібліотек, заснованих на інших формах власності, - кошти засновників";      За рахунок коштів державного та місцевих бюджетів здійснюється фінансування розробки і реалізації програм розвитку бібліотечної справи, будівництво та реконструкція бібліотечних будівель, споруд, приміщень, розвитку дистанційного обслуговування засобами телекомунікацій, інших форм обслуговування жителів віддалених районів, осіб з фізичними вадами. Суми витрат на поповнення бібліотечних фондів у Державному бюджеті України та місцевих бюджетах виділяється окремим рядком. Додаткове фінансування бібліотек може здійснюватися за рахунок коштів фізичних та юридичних осіб, у тому числі іноземних, за рахунок коштів, одержаних бібліотеками від господарської діяльності, надання бібліотеками платних послуг, пожертвувань та інших джерел, не заборонених законодавством. Розмір коштів, що надходять з додаткових джерел фінансування, не підлягає обмеженню, ці кошти не можуть бути вилучені на кінець бюджетного року, не враховуються при визначенні обсягів бюджетного фінансування на наступний рік і повинні використовуватися виключно на здійснення статутної діяльності бібліотеки (придбання літератури, технічних засобів тощо). Фінансування приватних бібліотек здійснюється за рахунок коштів власника та інших джерел, не заборонених законодавством.  
22. частину п'яту після слів "потреби" доповнити словами "загальнодоступних масових (публічних)";       
23. частину шосту виключити.   -60- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Частину подати в редакції: "Забезпечення бібліотек будівлями, спорудами, приміщеннями, збудованими за спеціальними проектами, або іншими упорядкованими приміщеннями, що відповідають умовам обслуговування користувачів бібліотек, зберігання бібліотечних фондів, відповідними засобами механізації та автоматизації бібліотечних процесів, розмножувальною технікою, іншим обладнанням та транспортом здійснюється їх власником (засновником)."  
Враховано   Стаття 27. Матеріально-технічне забезпечення бібліотек Забезпечення бібліотек будівлями, спорудами, приміщеннями, збудованими за спеціальними проектами, або іншими упорядкованими приміщеннями, що відповідають умовам обслуговування користувачів бібліотек, зберігання бібліотечних фондів, відповідними засобами механізації та автоматизації бібліотечних процесів, розмножувальною технікою, іншим обладнанням та транспортом здійснюється їх власником (засновником). Забороняється переміщення бібліотек без надання рівноцінного упорядкованого приміщення для обслуговування користувачів бібліотеки, роботи працівників, зберігання бібліотечних фондів. Стаття 28. Майнові права бібліотек Держава гарантує захист майнових прав бібліотек усіх форм власності. Земельні ділянки, на яких розташовані бібліотеки, що є у державній і комунальній власності, передаються їм у безстрокове користування відповідно до земельного законодавства. Бібліотечний фонд, будівлі, споруди, приміщення, обладнання та інше майно, що є державною або комунальною власністю та передане засновником бібліотекам державної і комунальної форм власності, належить їм на праві оперативного управління. Будівлі, споруди, приміщення, майно, бібліотечні фонди, закріплені за державними бібліотеками на праві оперативного управління, є державною власністю, незалежно від місця їх знаходження. Стаття 29. Господарська діяльність бібліотек Бібліотеки здійснюють господарську діяльність відповідно до законодавства та їх статутів (положень). Бібліотеки мають право самостійно розпоряджатися відповідно до законодавства доходами від господарської діяльності, у тому числі від надання платних послуг, і майном, придбаним за рахунок цих доходів. Бібліотеки, що безкоштовно надають основні бібліотечні послуги, в порядку, передбаченому законом, звільняються від оподаткування доходів, отриманих від надання платних послуг. Розділ X СОЦІАЛЬНІ ГАРАНТІЇ ПРАЦІВНИКІВ БІБЛІОТЕК Стаття 30. Соціальні гарантії працівників бібліотек На працівників бібліотек, незалежно від форм власності, та статусу бібліотеки поширюються гарантії, встановлені законодавством про працю, соціальне страхування, пенсійне забезпечення. Працівникам бібліотек, які працюють у селах і селищах, а також пенсіонерам, які раніше працювали у бібліотеках у цих населених пунктах і проживають у них, держава відповідно до законодавства забезпечує безоплатне користування житлом з опаленням і освітленням у межах встановлених норм. Працівникам бібліотек можуть встановлюватися надбавки та доплати в межах затвердженого фонду оплати праці працівників бібліотек. Підприємства, установи та організації за рахунок власних коштів можуть в колективних договорах встановлювати працівникам бібліотек додаткові пільги. Працівники бібліотек мають право на доплату за вислугу років у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Розділ XI МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО В ГАЛУЗІ БІБЛІОТЕЧНОЇ СПРАВИ Стаття 31. Міжнародне співробітництво в галузі бібліотечної справи Міжнародне співробітництво в галузі бібліотечної справи здійснюється на основі міжнародних договорів України, Основ законодавства України про культуру, цього Закону та інших нормативно-правових актів. Розділ XII ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО БІБЛІОТЕЧНУ СПРАВУ Стаття 32. Відповідальність за порушення законодавства про бібліотечну справу Особи, винні в порушенні законодавства про бібліотечну справу, несуть відповідальність згідно з законом.  
    -61- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Слово "читачів" звмінити словом "користувачів бібілотеки"; додати слово "бібліотечних"  
Враховано    
    -62- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Статтю 29 викласти в такій редакції: "Стаття 28. Майнові права бібліотек Держава гарантує захист майнових прав бібліотек усіх форм власності. Земельні ділянки, на яких розташовані бібліотеки, що є у державній і комунальній власності, передаються їм у безстрокове користування відповідно до земельного законодавства. Бібліотечний фонд, будівлі, споруди, приміщення, обладнання та інше майно, що є державною або комунальною власністю, і передане засновником бібліотекам державної і комунальної форм власності належить їм на праві оперативного управління. Будівлі, споруди, приміщення майно, бібліотечні фонди, закріплені за державними бібліотеками на праві оперативного управління, є державною власністю, незалежно від місця їх знаходження."  
Враховано    
    -63- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Частину другувикласти в редакції: "Бібліотеки мають право самостійно розпоряджатися доходами від господарської діяльності, у тому числі від надання платних послуг, і майном, придбаним за рахунок цих доходів."  
Враховано    
    -64- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Частину третю викласти в редакції: "Бібліотеки, що безкоштовно надають основні бібліотечні послуги, в порядку, передбаченому законом, звільняються від оподаткування доходів, отриманих від надання 3 платних послуг."  
Враховано    
    -65- Пхиденко С.С. (реєстр. картка № 264)
Статтю 31 виокремити розділом: "Розділ X. Соціальні гарантії працівників бібліотек"  
Враховано    
    -66- Пхиденко С.С. (реєстр. картка № 264)
Частину першу статті 31 вилучити.  
Враховано    
    -67- Пхиденко С.С. (реєстр. картка № 264)
Частину викласти в редакції: "На працівників бібліотек, незалежно від форм власності, та статусу бібліотеки поширюються гарантії, встановлені законодавством про працю, соціальне страхування, пенсійне забезпечення."  
Враховано    
    -68- Пхиденко С.С. (реєстр. картка № 264)
Частину викласти в редакції: "Працівникам бібліотек, які працюють у селах і селищах, а також пенсіонерам, які раніше працювали у бібліотеках у цих населених пунктах і проживають у них, держава відповідно до законодавства забезпечує безоплатне користування житлом з опаленням і освітленням у межах встановлених норм.  
Враховано    
    -69- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Статтю 31 доповнити частинами такого змісту: "Працівникам бібліотек можуть встановлюватися надбавки та доплати в межах затвердженого фонду оплати праці працівників бібліотек. Працівники бібліотек мають право на доплату за вислугу років у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України."  
Враховано    
    -70- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Міжнародне співробітництво в галузі бібліотечної справи здійснюється на основі міжнародних договорів України, Основ законодавства України про культуру, цього Закону та інших нормативно-правових актів.  
Враховано    
24. ІІ. Цей Закон набирає чинності з дня його офіційного опублікування.   -71- Покотило Н.О. (реєстр. картка № 352)
Доповнити законопроект положенням в такій редакції: "Розділ XII ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування. 2. До приведення законів України, інших нормативно-правових актів у відповідність із нормами цього Закону вони діють у частині, що не суперечить цьому Закону. 2. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом: підготувати та подати до Верховної Ради України пропозиції про внесення змін до законів України, що випливають із цього Закону; розробити та привести у відповідність із цим Законом свої нормативно-правові акти; забезпечити перегляд і скасування міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечить цьому Закону. 4. Пунк 5.1. статті 5 Закону України "Про податок на додану вартість" (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., №21, ст. 156, Відомості Верховної Ради України, 1999 р., №39, ст. 357) доповнити підпунктом 5.1.23. такого змісту: "5.1.23. надання бібліотеками, що є у державній і комунальній власності, платних послуг фізичним і юридичним особам."  
Враховано   Розділ XIII ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування. 2. До приведення законів України, інших нормативно-правових актів у відповідність із нормами цього Закону вони діють у частині, що не суперечить цьому Закону. 3. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом: підготувати та подати до Верховної Ради України пропозиції про внесення змін до законів України, що випливають із цього Закону; розробити та привести у відповідність із цим Законом свої нормативно-правові акти; забезпечити перегляд і скасування міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону. 4. Пунк 5.1. статті 5 Закону України "Про податок на додану вартість" (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., №21, ст. 156; 1999 р., №39, ст. 357) доповнити підпунктом 5.1.23. такого змісту: "5.1.23. надання бібліотеками, що є у державній і комунальній власності, платних послуг фізичним і юридичним особам".