Кількість абзаців - 94 Таблиця поправок


Про цивільну відповідальність за ядерну шкоду та її фінансове забезпечення (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект Закон України Про цивільну відповідальність за ядерну шкоду та її фінансове забезпечення      Проект Закон України Про цивільну відповідальність за ядерну шкоду та її фінансове забезпечення  
1. Цим Законом регулюються відносини щодо цивільної відповідальності за ядерну шкоду, встановлюються правила та процедури відшкодування шкоди, спричиненої ядерним інцидентом, визначаються методи фінансового забезпечення цивільної відповідальності та її межі.      Цим Законом регулюються відносини щодо цивільної відповідальності за ядерну шкоду, встановлюється порядок відшкодування шкоди, спричиненої ядерним інцидентом, визначаються способи фінансового забезпечення цивільної відповідальності та її межі.  
2. РОЗДІЛ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ      РОЗДІЛ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ  
3. Стаття 1. Визначення термінів      Стаття 1. Визначення термінів  
4. 1. У цьому Законі терміни вживаються у значенні, поданому в частині 2 статті 1 Закону України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку".   -1- Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи
Пункт 1 статті 1 викласти в такій редакції: "У цьому Законі використовуються терміни "експлуатуюча організація", "оператор ядерного устаткування", "ядерна установка", "ядерний матеріал", "ядерна шкода", які вживаються у значенні Закону України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку".  
Враховано редакційно   1. У цьому Законі терміни "експлуатуюча організація", "оператор ядерної установки" (далі оператор), "ядерна установка", "ядерний матеріал", "ядерна шкода" вживаються у значенні Закону України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку".  
5. 2. Інші вжиті у цьому Законі терміни мають таке значення:      2. Інші вжиті у цьому Законі терміни мають таке значення:  
6. Спеціальні права запозичення - розрахункова одиниця, що визначається Міжнародним валютним фондом і використовується при здійсненні ним власних операцій та угод;      Спеціальні права запозичення - розрахункова одиниця, що визначається Міжнародним валютним фондом і використовується при здійсненні ним власних операцій та угод;  
7. позасудова мирова угода - угода, що укладається між особою, якій заподіяно ядерну шкоду, оператором ядерної установки, відповідальним за її заподіяння, та страховиком (іншим гарантом), про відшкодування оператором ядерної шкоди без подання позову до суду;   -2- Кучеренко О.Ю. (в.о. № 80)
Назву "позасудова мирова угода" замінити по всьому тексту на "договір про відшкодування ядерної шкоди", оскільки термін, який вживається у проекті Закону не відповідає законодавству.  
Враховано   договір про відшкодування ядерної шкоди - договір, що укладається між особою, якій заподіяно ядерну шкоду, оператором ядерної установки, відповідальним за її заподіяння, та страховиком (іншим гарантом) про відшкодування оператором ядерної шкоди.  
8. угода про резервування кредиту (кредитної лінії) - угода, що укладається між оператором та банками про відкриття за плату кредиту (кредитної лінії) оператору, яка може бути використана ним у разі настання цивільної відповідальності за ядерну шкоду.       
9. Стаття 2. Законодавство про цивільну відповідальність за ядерну шкоду та її фінансове забезпечення      Стаття 2. Законодавство про цивільну відповідальність за ядерну шкоду та її фінансове забезпечення  
10. 1. Цим Законом регулюються відносини щодо цивільної відповідальності за ядерну шкоду, заподіяну ядерним інцидентом, та фінансове забезпечення такої відповідальності. До відносин, не врегульованих цим Законом, застосовуються норми цивільного, ядерного, цивільно-процесуального та іншого законодавства України.      1. Цим Законом регулюються відносини щодо цивільної відповідальності за ядерну шкоду, заподіяну ядерним інцидентом, та фінансового забезпечення такої відповідальності. До відносин, не врегульованих цим Законом, застосовуються норми цивільного, ядерного, цивільно-процесуального та іншого законодавства України.  
11. 2. Норми цього Закону є спеціальними щодо усіх інших законодавчих актів України, які регулюють відносини у цій сфері.   -3- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
У частині 2 статті 2 слово "законодавчих" замінити словами "нормативно-правових" у зв'язку з тим, що принцип "спеціального Закону" діє лише при колізії різних законів. При колізії норм закону та іншого нормативно-правового акту безумовно застосовується норма закону.  
Відхилено   2. Норми цього Закону є спеціальними щодо усіх інших законів України, які регулюють відносини у цій сфері.  
12. 3. Ніщо у цьому Законі не може розглядатися як таке, що припиняє для України дію міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Якщо міжнародними договорами встановлено інші правила, ніж ті, що у цьому Законі, застосовуються правила міжнародних договорів.   -4- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
У частині 3 статті 2 після слів "міжнародними договорами " додати "згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України".  
Враховано   3. Жодна норма у цьому Законі не може розглядатися як така, що припиняє для України дію чинних міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України. Якщо міжнародними договорами, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що містяться у цьому Законі, застосовуються правила міжнародних договорів.  
13. РОЗДІЛ 2. ЦИВІЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ЯДЕРНУ ШКОДУ   -5- Александровська А.О. (реєстр. картка № 247)
У розділі 2 додати статтю такого змісту: "Стаття 3. Відповідальність оператора ядерної установки за ядерну шкоду Відповідальність оператора за ядерну шкоду та підстави її виникнення визначається відповідно до положень Закону України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку" та Віденської конвенції про цивільну відповідальність за ядерну шкоду ".  
Враховано   РОЗДІЛ ІІ. ЗАСАДИ ЦИВІЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ЯДЕРНУ ШКОДУ Стаття 3. Відповідальність оператора ядерної установки за ядерну шкоду Відповідальність оператора ядерної установки за ядерну шкоду та підстави її виникнення визначається відповідно до Закону України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку" та Віденської конвенції про цивільну відповідальність за ядерну шкоду.  
14. Стаття 3. Шкода, що підлягає відшкодуванню, та спосіб відшкодування      Стаття 4. Шкода, що підлягає відшкодуванню, та спосіб відшкодування  
15. 1.За цим Законом підлягає відшкодуванню ядерна шкода.   -6- Александровська А.О. (реєстр. картка № 247)
Частину 2 статті 3 вилучити. Ці відносини регулюються Віденською конвенцією про цивільну відповідальність за ядерну шкоду (1963р.) та Розділом XІІІ Закону України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку" .  
Враховано   1. За цим Законом підлягає відшкодуванню ядерна шкода.  
16. 2. Оператор звільняється від відшкодування неядерної шкоди, заподіяної ядерним інцидентом.   -7- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
Частину 2 статті 3 викласти у такій редакції: "Відшкодування оператором інших видів шкоди, заподіяної ядерним інцидентом, встановлюється відповідним законодавством ". У зв'язку із вилученням частини 2 статті 3  
Відхилено    
17. 3. Ядерна шкода відшкодовується виключно у формі грошової компенсації.   -8- Комітет з питань правової політики
Статтю 3, пункт 3 привести у відповідність з нормами Цивільного кодексу України, яким передбачено й інші способи відшкодування шкоди оскільки грошова форма відшкодування робить процес розподілу відшкодування прозорим і забезпечує можливість контролю за його справедливістю.  
Відхилено ,  2. Ядерна шкода відшкодовується виключно у формі грошової компенсації.  
    -9- Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи
Пункт 3 статті 3 суперечить Цивільному кодексу. Пункт 3 статті 3 виключити. Оскільки положення про грошову форму відшкодування не суперечить Цивільному кодексу, а є спеціальним і застосовується лише до цих відносин. Тим більше, що відповідальність оператора обмежена сумою у 150 млн. СПЗ, застосування інших форм відшкодування не дозволить реалізувати цю норму.  
Відхилено ,   
18. Стаття 4. Порядок відшкодування ядерної шкоди   -10- Кучеренко О.Ю. (в.о. № 80)
Внести до статті 4 додаткову першу частину у редакції :"1. Ядерна шкода може бути відшкодована на підставі укладення договору про відшкодування ядерної шкоди або рішення суду."  
Немає висновку   Стаття 5. Порядок відшкодування ядерної шкоди 1. Ядерна шкода може бути відшкодована на підставі укладення договору про відшкодування ядерної шкоди або рішення суду.  
19. 1. Ядерна шкода може бути відшкодована оператором відповідно до позасудової мирової угоди, укладеної ним з потерпілим за участю фінансового гаранта. Кошти, виплачені на відшкодування ядерної шкоди за такою угодою, враховуються для цілей частини 1 статті 6 цього Закону. Позасудова мирова угода повинна:      2. Ядерна шкода може бути відшкодована оператором відповідно до договору про відшкодування ядерної шкоди, укладеної ним з потерпілим за участю страховика (іншого гаранта). Договір про відшкодування ядерної шкоди повинен:  
20. відповідати вимогам частин 2 - 4 статті 5;      відповідати вимогам частин другої, третьої та цієї статті;  
21. бути нотаріально посвідченою, якщо стороною угоди є фізична особа;      бути нотаріально посвідченим, якщо однією із сторін договору є фізична особа;  
22. не порушувати прав потерпілих та інших осіб;      не порушувати прав потерпілих та інших осіб;  
23. бути затверджена судом та взята на облік у порядку, передбаченому статтею 6 цього Закону.   -11- Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи
У абзаці п'ятому частини першої пункту 1 статті 4 слова "та взята на облік у порядку, передбаченому статтею 6 цього Закону" виключити.  
Враховано   бути зареєстрованим у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.  
24. Укладаючи позасудову мирову угоду, потерпіла особа здійснює своє право на відшкодування ядерної шкоди.   -12- Кучеренко О.Ю. (в.о. № 80)
Оскільки затвердження позасудових мирових угод не є обов'язком суду, необхідно встановити відповідний порядок реєстрації договорів про відшкодування ядерної шкоди.  
Немає висновку   Укладаючи договір про відшкодування ядерної шкоди, потерпіла особа здійснює своє право на відшкодування ядерної шкоди.  
25. 2. У разі недосягнення згоди спір про відшкодування ядерної шкоди вирішується судом, арбітражним судом. Для встановлення факту ядерного інциденту, факту заподіяння ядерної шкоди та причинного зв'язку між ними обов'язково проводиться судова експертиза.   -13- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
У частині 2 статті 4 виключити слова "арбітражним судом", оскільки арбітражні суди є лише різновидом судів загальної юрисдикції.  
Враховано   3. У разі недосягнення згоди між сторонами спір про відшкодування ядерної шкоди вирішується судом. Для встановлення факту ядерного інциденту, факту заподіяння ядерної шкоди та причинного зв'язку між ними обов'язково проводиться судова експертиза.  
26. 3. Позови про відшкодування ядерної шкоди можуть подаватися до судів, арбітражних судів України за місцезнаходженням (місцем проживання) позивача, відповідача чи за місцем заподіяння шкоди.   -14- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
У частині 3 статті 4 виключити слова "арбітражних судів", оскільки арбітражні суди є лише різновидом судів загальної юрисдикції.  
Враховано   4. Позови про відшкодування ядерної шкоди можуть подаватися до судів України за місцезнаходженням (місцем проживання) позивача, відповідача чи за місцем заподіяння шкоди.  
27. Стаття 5. Межа цивільної відповідальності за ядерну шкоду      Стаття 6. Межа цивільної відповідальності за ядерну шкоду  
28. 1. Відповідальність за ядерну шкоду обмежується сумою, еквівалентною 150 мільйонам Спеціальних прав запозичення у валюті України за кожний ядерний інцидент.   -15- Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи
Не у всіх країнах прийняті зобов'язання щодо забезпечення фінансових гарантій для покриття обсягу цивільної відповідальності в обсягах 150 мільйонів Спеціальних прав запозичення. Крім того, оператори ядерних установок не спроможні будуть забезпечити покриття обсягу цивільної відповідальності у сумі 150 мільйонів Спеціальних прав запозичення. У пункті 1 статті 5 цифру "150" замінити словами "не менше 50 мільйонів Спеціальних прав запозичення у валюті України за кожний ядерний інцидент". Даний Закон встановлює гарантовану суму відшкодування ядерної шкоди. Зменшуючи суму відповідальності, Закон погіршить становище постраждалих від можливих ядерних інцидентів. Сьогодні в Україні вже обмежено відповідальність 50 -ма млн. СПЗ.  
Відхилено   1. Відповідальність оператора за ядерну шкоду обмежується сумою, еквівалентною 150 мільйонам Спеціальних прав запозичення у національній валюті за кожний ядерний інцидент.  
29. 2. Відповідальність за заподіяння смерті обмежується сумою, що дорівнює 2000 офіційно встановлених на момент винесення судового рішення (укладення позасудової мирової угоди) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожного померлого.   -16- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
У частині 2 статті 5 слова "офіційно встановлених" замінити словами "встановлених законом" оскільки розмір не оподаткованого мінімуму доходів громадян після встановлення Законом України "Про прибутковий податок з громадян України, іноземних громадян і осіб без громадянства" від 05..07.91 року змінювався 11 разів, і жодного разу - Законом.  
Відхилено ,  2. Відповідальність оператора за заподіяння смерті обмежується сумою, що дорівнює 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, встановлених на момент винесення судового рішення (укладення договору про відшкодування ядерної шкоди) за кожного померлого.  
    -17- Волков О.М. (в.о. № 208)
У частині 2 статті 5 цифри "2000" замінити цифрами "5000" Оскільки це одноразова виплата, положення утриманців при втраті годувальника регулюється іншим законодавством  
Відхилено    
    -18- Чаговець В.М. (в.о. № 180)
У частині 2 статті 5 після слів "що дорівнює 2000" виключити слово "офіційно"  
Враховано    
    -19- Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи
У пунктах 2, 3 та 4 статті 5 після слова "Відповідальність" додати слово "оператора".  
Враховано    
30. 3. Відповідальність перед кожним потерпілим за шкоду, заподіяну здоров'ю, обмежується сумою, що дорівнює 5000 офіційно встановлених на момент винесення судового рішення (укладення позасудової мирової угоди) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, але не більше розміру фактично заподіяної шкоди.   -20- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
У частині 3 статті 5 слова "офіційно встановлених" замінити словами "встановлених законом"  
Відхилено   3. Відповідальність оператора перед кожним потерпілим за шкоду, заподіяну здоров'ю, обмежується сумою, що дорівнює 5000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, встановлених на момент винесення судового рішення (укладення договору про відшкодування ядерної шкоди), але не більше розміру фактично заподіяної шкоди.  
    -21- Чаговець В.М. (в.о. № 180)
У частині 3 статті 5 після слів "що дорівнює 5000" виключити слово "офіційно"  
Враховано    
31. 4. Відповідальність перед особою за шкоду, заподіяну її майну, обмежується сумою, що дорівнює 5000 офіційно встановлених на момент винесення судового рішення (укладення позасудової мирової угоди) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, але не більше розміру фактично заподіяної шкоди.   -22- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
У частині 4 статті 5 слова "офіційно встановлених" замінити словами "встановлених законом"  
Враховано   4. Відповідальність оператора перед особою за шкоду, заподіяну її майну, обмежується сумою, що дорівнює 5000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, встановлених на момент винесення судового рішення (укладення договору про відшкодування ядерної шкоди) , але не більше розміру фактично заподіяної шкоди.  
    -23- Чаговець В.М. (в.о. № 180)
У частині 4 статті 5 після слів "що дорівнює 5000" виключити слово "офіційно"  
Враховано    
32. 5. Судові витрати не враховуються для цілей цієї статті і підлягають виплаті у повному обсязі додатково до будь-якої суми відшкодування.      5. Судові витрати не враховуються для цілей цієї статті і підлягають виплаті у повному обсязі додатково до будь-якої суми відшкодування, встановленої судом.  
33. Стаття 6. Облік та виконання рішень, постанов, ухвал та позасудових мирових угод про відшкодування ядерної шкоди   -24- Комітет з питань правової політики
Статтю 6 законопроекту вилучити, оскільки ці питання регулюються нормами цивільно-процесуального законодавства.  
Враховано    
    -25- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
Статтю 6 виключити.  
Враховано    
    -26- Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи
Статтю 6 виключити, так як вона дублює Цивільний кодекс. Якщо буде виключена стаття 6, то в законопроекті потрібно внести відповідні зміни до статей, де є посилання на статтю 6.  
Враховано    
34. 1. Після вступу в законну силу рішення про відшкодування ядерної шкоди виконання здійснюється лише в частині рішення про відшкодування судових витрат. Копія судового рішення надсилається в семиденний строк до районного суду за місцем державної реєстрації відповідного оператора, де ведеться облік рішень за кожним ядерним інцидентом. Так само ведеться облік постанов та ухвал про відшкодування ядерної шкоди, в тому числі про скасування та зміну винесених раніше рішень. Позасудові мирові угоди затверджуються судом і беруться на облік у тому ж порядку у разі їх відповідності вимогам частини 1 статті 4.   -27- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
У частині 1 статті 6 в першому реченні після слів "в законну силу" додати слово "судового". Друге речення після слів "до районного" доповнити словом "міського"; у зв'язку з вилученням статті 6.  
Відхилено    
35. 2. Судові рішення, постанови, ухвали та позасудові мирові угоди про відшкодування ядерної шкоди за кожним ядерним інцидентом (далі у цій статті - документи про відшкодування ядерної шкоди) беруться на облік у міру їх надходження до суду. Про взяття на облік суд виносить ухвалу. Судові виконавці ведуть реєстр узятих на облік документів про відшкодування ядерної шкоди, де зазначається:   -28- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
У. Ч.2 ст.6 третє речення привести у відповідність до Закону України "Про виконавче провадження" у зв'язку з вилученням статті 6.  
Відхилено    
36. порядковий номер взяття на облік документа про відшкодування ядерної шкоди за відповідним ядерним інцидентом;       
37. відомості із вступної та резолютивної частини документа про відшкодування ядерної шкоди;       
38. зміст ухвали про взяття на облік документа про відшкодування ядерної шкоди;       
39. загальна сума належного до виплати відшкодування ядерної шкоди. Ця сума обчислюється шляхом додавання до суми, зазначеної у попередньому документі про відшкодування ядерної шкоди, суми, належної до виплати за документом про відшкодування ядерної шкоди, що береться на облік. Перед додаванням ця сума перераховується в Спеціальні права запозичення за курсом Національного банку України, що діє на момент винесення ухвали про взяття на облік;       
40. стан виконання документа про відшкодування ядерної шкоди.       
41. 3. Суд здійснює заходи щодо виконання взятих ним на облік рішень, постанов та ухвал про відшкодування ядерної шкоди за кожним ядерним інцидентом до досягнення межі відповідальності оператора, встановленої частиною 1 статті 5 цього Закону.   -29- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
Частина 3 статті 6. Аналогічні пропозиції внести як зміни до Закону України "Про виконавче провадження" у зв'язку з вилученням статті 6.  
Відхилено    
42. У разі досягнення межі відповідальності оператора виконання рішень зупиняється.       
43. Виконання поновлюється у разі скасування раніше прийнятих рішень про відшкодування ядерної шкоди чи зменшення належної за ними компенсації.       
44. 4. Позасудова мирова угода, затверджена судом, є виконавчим документом. Такий документ підлягає виконанню у загальному порядку, передбаченому цивільнопроцесуальним законодавством.   -30- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
Частина 4 статті 6. Аналогічні пропозиції внести як зміни до Закону України "Про виконавче провадження" у зв'язку з вилученням статті 6.  
Відхилено    
45. РОЗДІЛ 3 ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЦИВІЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ЯДЕРНУ ШКОДУ      РОЗДІЛ ІІІ. ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЦИВІЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ЯДЕРНУ ШКОДУ  
46. Стаття 7. Фінансове забезпечення цивільної відповідальності за ядерну шкоду      Стаття 7. Фінансове забезпечення цивільної відповідальності за ядерну шкоду  
47. 1. Оператор зобов'язаний забезпечити фінансові гарантії для покриття обсягу цивільної відповідальності (фінансове забезпечення) на момент звернення за отриманням чи продовженням дії ліцензії на експлуатацію ядерної установки в межах суми, еквівалентної 150 мільйонам Спеціальних прав запозичення за кожний ядерний інцидент.   -31- Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи
Пункт 1 статті 7 викласти в такій редакції: "Оператор зобов'язаний забезпечити фінансові гарантії для покриття обсягу цивільної відповідальності (фінансове забезпечення) в межах суми, не менше 50 мільйонів Спеціальних прав запозичення за кожний ядерний інцидент. Порядок та умови забезпечення фінансових гарантій встановлюються Кабінетом Міністрів України." Оскільки відповідно до закону сума вже становить 50 млн. СПЗ. Встановлення 150 млн. СПЗ збільшить можливість обов'язкового відшкодування шкоди.  
Враховано частково   1. Оператор зобов'язаний мати фінансове забезпечення для покриття його відповідальності за ядерну шкоду з моменту звернення за отриманням чи продовженням дії ліцензії на експлуатацію ядерної установки в межах суми, еквівалентної 150 мільйонам Спеціальних прав запозичення за кожний ядерний інцидент. Порядок та умови фінансового забезпечення для покриття відповідальності оператора за ядерну шкоду встановлюється Кабінетом Міністрів України.  
    -32- Александровська А.О. (реєстр. картка № 247)
Пункт 1 статті 7 викласти в такій редакції: "Оператор зобов'язаний мати фінансове забезпечення для покриття його відповідальності за ядерну шкоду з моменту звернення за отриманням чи продовженням дії ліцензії на експлуатацію ядерної установки в межах суми, еквівалентної 150 мільйонам Спеціальних прав запозичення за кожний ядерний інцидент".  
Враховано    
48. 2. Фінансове забезпечення цивільної відповідальності за ядерну шкоду може здійснюватися оператором шляхом:      2. Фінансове забезпечення цивільної відповідальності за ядерну шкоду здійснюється оператором шляхом:  
49. страхування цивільної відповідальності за ядерну шкоду.      страхування цивільної відповідальності за ядерну шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок ядерного інциденту;  
50. У частині, не покритій іншими видами фінансового забезпечення, таке страхування є обов'язковим;      отримання інших видів фінансового забезпечення, передбачених законами України.  
51. укладення угод про резервування кредиту (кредитної лінії) з банківськими установами;       
52. отримання інших видів фінансового забезпечення, передбачених діючими законами України.      У частині, не покритій іншими видами фінансового забезпечення, страхування цивільної відповідальності за ядерну шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок ядерного інциденту, є обов'язковим.  
53. Оператору ядерної установки Кабінетом Міністрів України може бути надана державна гарантія фінансового забезпечення цивільної відповідальності за ядерну шкоду.      Оператору ядерної установки Кабінетом Міністрів України може бути надана державна гарантія фінансового забезпечення цивільної відповідальності за ядерну шкоду.  
54. Стаття 8. Обов'язкове страхування цивільної відповідальності за ядерну шкоду   -33- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
Стаття 8. Аналогічні зміни внести до Закону України "Про страхування" оскільки відповідно до пункту 27 статті 6 Закону України "Про страхування" передбачено, що порядок та умови здійснення страхування цивільної відповідальності за ядерну шкоду визначаються спеціальним законом України.  
Відхилено ,  Стаття 8. Обов'язкове страхування цивільної відповідальності оператора ядерної установки за ядерну шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок ядерного інциденту  
55. 1. Об'єктом обов'язкового страхування цивільної відповідальності за ядерну шкоду є майнові інтереси оператора, пов'язані з необхідністю відшкодування цієї шкоди.      1. Об'єктом обов'язкового страхування цивільної відповідальності оператора ядерної установки за ядерну шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок ядерного інциденту, є майнові інтереси оператора, пов'язані з необхідністю відшкодування цієї шкоди.  
56. Обов'язок оператора щодо оплати будь-яких судових витрат і відсотків, встановлених судом, може бути тільки окремим від цивільної відповідальності за ядерну шкоду об'єктом страхування.      Обов'язок оператора щодо оплати будь-яких судових витрат і відсотків, встановлених судом, може бути тільки окремим від цивільної відповідальності за ядерну шкоду об'єктом страхування.  
57. Страхування таких відсотків і витрат не є обов'язковим.      Страхування таких відсотків і витрат не є обов'язковим.  
58. Передбачена на покриття витрат і відсотків страхова сума не розглядається як фінансове забезпечення цивільної відповідальності за ядерну шкоду для цілей частини 1 статті 7.      Передбачена на покриття витрат і відсотків страхова сума не розглядається як фінансове забезпечення цивільної відповідальності за ядерну шкоду для цілей частини першої статті 7 цього Закону.  
59. 2. Страховими випадками при обов'язковому страхуванні цивільної відповідальності за ядерну шкоду є набрання законної сили судовими рішеннями про відшкодування ядерної шкоди та укладення позасудових мирових угод, стороною яких є відповідний страховик.      2. Страховим випадком при обов'язковому страхуванні цивільної відповідальності за ядерну шкоду є набрання законної сили судовим рішенням про відшкодування ядерної шкоди та укладення договорів про відшкодування ядерної шкоди, стороною яких є відповідний страховик.  
60. 3. Виплата страхового відшкодування здійснюється у строк, який не перевищує одного місяця з моменту настання страхового випадку.      3. Виплата страхового відшкодування здійснюється у строк, який не перевищує одного місяця з моменту настання страхового випадку.  
61. 4. Порядок обчислення тарифів при обов'язковому страхуванні цивільної відповідальності за ядерну шкоду визначає Кабінет Міністрів України.      4. Порядок обчислення тарифів при обов'язковому страхуванні цивільної відповідальності за ядерну шкоду визначає Кабінет Міністрів України.  
62. 5. Страховики, які мають дозвіл на здійснення обов'язкового страхування відповідальності операторів ядерних установок за шкоду, що може бути заподіяна внаслідок ядерного інциденту, зобов'язані бути членами ядерного страхового пулу, метою якого є координація діяльності страховиків, пов'язаної із співстрахуванням цивільної відповідальності за ядерну шкоду. Порядок утворення та дії ядерного страхового пулу регулюється положенням, що затверджується Кабінетом Міністрів України.   -34- Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи
Пункт 5 статті 8 викласти в такій редакції: "Страховики, які мають ліцензію, відповідно до Закону України "Про страхування" на здійснення обов'язкового страхування цивільної відповідальності операторів ядерних установок за шкоду, що може бути заподіяна внаслідок ядерного інциденту, зобов'язані бути членами Ядерного страхового пулу. Порядок утворення та дії Ядерного страхового пулу встановлюється відповідно до законодавства".  
Враховано редакційно   5. Страховик, який здійснює обов'язкове страхування цивільної відповідальності оператора ядерної установки за ядерну шкоду , яка може бути заподіяна внаслідок ядерного інциденту, зобов'язаний мати ліцензію на здійснення цього виду страхування відповідно до законодавства України та бути членом ядерного страхового пулу. Порядок утворення та функціонування ядерного страхового пулу регулюється положенням, що затверджується Кабінетом Міністрів України.  
63. Стаття 9. Участь іноземних страховиків у відносинах щодо обов'язкового страхування відповідальності за ядерну шкоду   -35- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
Стаття 9. Аналогічні зміни внести до Закону України "Про страхування"  
Відхилено   Стаття 9. Участь іноземних страховиків у відносинах щодо обов'язкового страхування відповідальності за ядерну шкоду  
64. 1. У разі якщо страховики не мають достатніх коштів для здійснення обов'язкового страхування цивільної відповідальності за ядерну шкоду, страхувальники мають право укладати договори обов'язкового страхування цивільної відповідальності за ядерну шкоду з цими страховиками за участю страховиків-нерезидентів. Строк дії таких договорів страхування не може перевищувати одного року.   -36- Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи
Пункт 1 статті 9 виключити.  
Враховано    
65. 2. За договорами страхування цивільної відповідальності за ядерну шкоду страховики можуть укладати договори перестрахування із страховиками-нерезидентами за умови членства цих страховиків-нерезидентів у відповідних ядерних пулах.   -37- Чаговець В.М. (в.о. № 180)
У частині 2 статті 9 перед словом "ядерних" вставити слово "іноземних"  
Враховано   За договорами страхування цивільної відповідальності за ядерну шкоду страховики можуть укладати договори перестрахування із страховиками-нерезидентами за умови членства цих страховиків-нерезидентів у відповідних іноземних ядерних страхових пулах.  
    -38- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
У частині 2 статті 9 слова "відповідних ядерних пулах" замінити словами " відповідному ядерному пулі, передбаченому статтею 8 цього Закону".  
Враховано частково    
    -39- Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи
Пункт 2 статті 9 викласти в такій редакції: "За договорами страхування цивільної відповідальності за ядерну шкоду страховики можуть укладати договори перестрахування із страховиками-нерезидентами за умови надання дозволу центральним органом виконавчої влади, до компетенції якого віднесені питання регулювання діяльності страхових організацій і яким підтверджується спроможність страховика виконати вимоги законодавства України".  
Відхилено    
66. Стаття 10. Укладення угод про резервування кредиту (кредитної лінії) з банківськими установами як фінансове забезпечення цивільної відповідальності за ядерну шкоду   -40- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
Стаття 10. Аналогічні зміни внести до Закону України "Про банки і банківську діяльність та законодавства про кредитування. У зв'язку із вилученням статті 10  
Відхилено ,   
    -41- Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи
Положення статті 10 є прерогативою банківських установ, крім того, в загально визнаній практиці кредитується тільки прибуткова діяльність, а не збиткова. Статтю 10 виключити.  
Враховано    
67. 1. Для фінансового забезпечення цивільної відповідальності за ядерну шкоду оператори мають право укладати угоди про резервування кредиту (кредитної лінії) з банківськими установами України та інших держав.   -42- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
Частину 1 статті 10 після слів "з банківськими" доповнити текстом "та кредитними". У зв'язку із вилученням статті 10  
Відхилено ,   
68. 2. Істотними умовами угоди про резервування кредиту (кредитної лінії) для забезпечення цивільної відповідальності за ядерну шкоду є:       
69. строк відкриття та закриття резервування кредиту (кредитної лінії);       
70. розміри періодичної плати за резервування кредиту (кредитної лінії) у відсотках основної суми не знятих коштів кредиту;       
71. періодичні відсотки на основну суму знятих і не погашених коштів кредиту;       
72. інші умови, які є істотними при укладенні кредитних угод згідно із законодавством України.   -43- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
У частині 3 статті 10 у першому реченні після слова "банківські" додати слова "та кредитні". У другому реченні після слів "видати банку" додати слова "та кредитній установі". у зв'язку з виключенням статті.  
Відхилено    
73. 4. Банківські установи, що уклали угоди про резервування кредиту (кредитної лінії) для забезпечення цивільної відповідальності за ядерну шкоду за будь-яких обставин не мають права обмеження надання кредиту оператору за відкритим кредитом (кредитною лінією). У разі недостатнього забезпечення такого банку кредитними ресурсами на момент виплати необхідних оператору коштів банк зобов'язаний письмово попередити про це оператора не менше ніж за десять робочих днів до призупинення кредитування та відшкодувати оператору всі витрати, пов'язані з отриманням з інших джерел не виданих банком сум, включаючи відсотки за одержані оператором з цією метою кредити від інших кредиторів.   -44- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
У частині 4 статті 10 у першому реченні після слова "банківські" додати слова "та кредитні". У другому реченні після слів "банку", "банк", "банком" доповнити відповідно "кредитної установи", "кредитна установа", "кредитною установою" у зв'язку з виключенням статті.  
Відхилено    
74. РОЗДІЛ 4. УЧАСТЬ ДЕРЖАВИ У ВІДШКОДУВАННІ ЯДЕРНОЇ ШКОДИ      РОЗДІЛ IV. УЧАСТЬ ДЕРЖАВИ У ВІДШКОДУВАННІ ЯДЕРНОЇ ШКОДИ  
75. Стаття 11. Участь держави у відшкодуванні ядерної шкоди   -45- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
Статтю 11 узгодити із Законом України "Про виконавче провадження" , а у разі потреби внести зміни до цього Закону. По всьому тексту статті слова "судовий виконавець" замінити словами "державний виконавець".  
Враховано   Стаття 10. Участь держави у відшкодуванні ядерної шкоди  
76. 1. Держава надає кошти для відшкодування ядерної шкоди за виконавчими документами у разі, якщо протягом трьох місяців після пред'явлення до виконання виконавчого документа про відшкодування ядерної шкоди відшкодування не було здійснено або якщо до настання цього строку судовим виконавцем було складено акт про неможливість виконання.   -46- Чаговець В.М. (в.о. № 180)
Пункти 1 та 2 статті 11 проекту Закону необхідно викласти у такій редакції: "1. Держава надає кошти для відшкодування ядерної шкоди, якщо виконавчий документ про відшкодування ядерної шкоди було повернуто стягувачеві відповідно до пункту 2 статті 40 Закону України "Про виконавче провадження". 2. Для отримання коштів для відшкодування ядерної шкоди від держави стягувач подає до органу, уповноваженого Кабінетом Міністрів на здійснення виплат з відшкодування ядерної шкоди: -заяву про відшкодування ядерної шкоди довільної форми; -виконавчий документ про відшкодування ядерної шкоди; - постанову державного виконавця про повернення виконавчого документу стягувачеві."  
Враховано .  1. Держава надає кошти для відшкодування ядерної шкоди, якщо виконавчий документ про відшкодування ядерної шкоди було повернуто стягувачеві у разі відсутності у боржника майна, на яке може бути звернене стягнення у порядку, визначеному Законом України "Про виконавче провадження" .  
77. 2. Для отримання коштів для відшкодування ядерної шкоди від держави за наявності обставин, передбачених у частині 1 цієї статті, по закінченні трьох місяців або після складення акта про неможливість виконання стягувач подає до органу, уповноваженого Кабінетом Міністрів України:      2. Для отримання коштів на відшкодування ядерної шкоди від держави стягувач подає до органу, уповноваженого Кабінетом Міністрів на здійснення виплат з відшкодування ядерної шкоди:  
78. заяву про відшкодування ядерної шкоди;      заяву довільної форми про відшкодування ядерної шкоди;  
79. копію рішення чи мирової угоди про відшкодування ядерної шкоди;      виконавчий документ про відшкодування ядерної шкоди;  
80. виконавчий документ про відшкодування ядерної шкоди, а за наявності складеного судовим виконавцем акта про неможливість виконання - копію цього акта.      постанову державного виконавця про повернення виконавчого документа стягувачеві.  
81. 3. За наявності документів, передбачених частиною 2 цієї статті, орган, уповноважений Кабінетом Міністрів України, зобов'язаний протягом місяця прийняти рішення про виплату належних стягувачеві за виконавчим документом коштів. Виплата здійснюється за рахунок передбачених законодавством джерел.      3. При наявності документів, передбачених частиною другою цієї статті, орган, уповноважений Кабінетом Міністрів України, зобов'язаний протягом місяця прийняти рішення про виплату належних стягувачеві за виконавчим документом коштів. Виплата здійснюється за рахунок передбачених законодавством джерел.  
82. 4. Здійснивши відшкодування ядерної шкоди відповідно до цієї статті, держава набуває права регресу, яке реалізується шляхом пред'явлення відповідного виконавчого документа до виконання на свою користь протягом п'яти років з моменту здійснення нею відшкодування.   -47- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
У частині 4 статті 11 слова "п'яти років" замінити словами "трьох років" з метою узгодження з Цивільним кодексом України. оскільки йдеться не про позовну давність, а про строк пред'явлення виконавчого документу до виконання.  
Відхилено ,  4. Здійснивши відшкодування ядерної шкоди відповідно до цієї статті, держава набуває права регресу, яке реалізується шляхом пред'явлення відповідного виконавчого документа до виконання на свою користь протягом п'яти років з моменту здійснення нею відшкодування. Стаття 11. Про особливості фінансового забезпечення цивільної відповідальності оператора ядерної установки Чорнобильської АЕС Держава забезпечує фінансове покриття цивільної відповідальності за ядерну шкоду оператора ядерної установки Чорнобильської АЕС у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України  
    -48- Кучеренко О.Ю. (в.о. № 80)
Внести додаткову статтю "Про особливості фінансового забезпечення цивільної відповідальності оператора ядерної установки Чорнобильська АЕС" такого змісту: "Держава забезпечує фінансове покриття цивільної відповідальності за ядерну шкоду оператора ядерної установки Чорнобильської АЕС у порядку встановленому Кабінетом Міністрів України"  
Враховано    
83. РОЗДІЛ 5. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ      РОЗДІЛ V. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ  
84. 1. Цей Закон набирає чинності з моменту його опублікування.   -49- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
У пункті 1 Прикінцевих положень слово "моменту" замінити словом "дня"  
Враховано   1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.  
85. 2. Протягом року оператори ядерних установок, що вже мають ліцензії на експлуатацію ядерних установок, повинні отримати ліцензії на експлуатацію ядерних установок, які відповідають вимогам статті 7 цього Закону.   -50- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
Пункт 2 Прикінцевих положень викласти у такій редакції: "до 1 січня 2002 року оператори ядерних установок, що мають ліцензії на експлуатацію ядерних установок, повинні перереєструвати їх відповідно до статті 7 цього Закону. Така перереєстрація проводиться безоплатно, зазначені ліцензії є дійсними протягом терміну, на який вони видані".  
Враховано частково   2. Протягом року з дня набуття чинності даним Законом оператори ядерних установок, що вже мають ліцензії на експлуатацію ядерних установок, повинні отримати ліцензії на експлуатацію ядерних установок, відповідно до цього Закону. У зв'язку з цим плата за отримання ліцензії не стягується.  
    -51- Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи
Пункти 2 та 3 розділу 5 "Прикінцеві положення" виключити, так як в пункті 1 статті 7 передбачається, що порядок та умови забезпечення фінансових гарантій встановлюється Кабінетом Міністрів України.  
Відхилено    
    -52- Александровська А.О. (реєстр. картка № 247)
П.2. прикінцевих положень викласти у редакції: "Протягом року з дня набуття чинності даного Закону оператори ядерних установок, що вже мають ліцензії на експлуатацію ядерних установок повинні перереєструвати ліцензії на експлуатацію ядерних установок. Перереєстрація проводиться безкоштовно. Перереєстрація можлива лише при виконанні оператором вимог, передбачених у статті 7 цього Закону".  
Враховано    
86. 3. До отримання операторами ядерних установок ліцензій відповідно до частини другої цієї статті їхня діяльність відповідно до умов попередньо отриманих ліцензій не розглядається як порушення вимог цього Закону.   -53- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
У пункті 3 Прикінцевих положень слова "цієї статті" замінити словами "прикінцевих положень".  
Враховано   3. До отримання операторами ядерних установок ліцензій відповідно до частини другої прикінцевих положень їхня діяльність відповідно до умов попередньо отриманих ліцензій не вважається такою, що не відповідає вимогам цього Закону.  
87. 4. Внести до Закону України "Про страхування" (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., N18 ,ст.78) таку зміну: пункт 27 статті 6 викласти у такій редакції:      4.Внести до Закону України "Про страхування" (Відомості Верховної Ради (ВВР), 1996, №18, ст. 78 із змінами, внесеними Законом України від 1 жовтня 2001 року №2745-ІІІ) такі зміни :  
88. "27) страхування цивільної відповідальності оператора ядерної установки за ядерну шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок ядерного інциденту. Кабінет Міністрів України щороку встановлює мінімальну страхову суму, яка має бути покрита обов'язковим страхуванням цивільної відповідальності оператора за ядерну шкоду" .   -54- Чаговець В.М. (в.о. № 180)
І. Доповнити Розділ 5 "Прикінцеві положення" проекту Закону такими пунктами: 4. п.12 частини першої статті 7 Закону України "Про страхування" викласти в редакції: "12) страхування цивільної відповідальності оператора ядерної установки за ядерну шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок ядерного інциденту". 5. Внести до Закону України "Про виконавче провадження" від 21 квітня 1999 року (Відомості Верховної Ради, 1999, N 24, ст.207) такі зміни та доповнення: 1) доповнити статтю 34 пунктом 9 такого змісту: "9) у провадженні за виконавчими документами про відшкодування ядерної шкоди - сплати боржником або фінансовими гарантами у порядку, передбаченому законодавством (у тому числі за затвердженими судом позасудовими мировими угодами), коштів на відшкодування ядерної шкоди, що дорівнюють або перевищують встановлену законом межу відповідальності оператора. Для обчислення сплачені кошти підлягають перерахуванню у Спеціальні права запозичення, що встановлюються Міжнародним валютним фондом, за офіційним курсом Національного банку України на день сплати." 2) замінити у частині 2 статті 36 у фразу "у випадках, передбачених пунктом 3 статті 34, пунктами 2, 3, 4, 6 і 7 статті 35, - до закінчення існування названих обставин" фразами "у випадках, передбачених пунктами 3 та 9 статті 34, пунктами 2, 3, 4, 6 і 7 статті 35, - до закінчення існування названих обставин. У випадках, передбачених пунктом 9 статті 34 закінченням існування обставин, що потягнули зупинення виконавчого провадження, вважається скасування судових рішень або визнання недійсною позасудової угоди, за якими були сплачені кошти на відшкодування ядерної шкоди, про що боржник зобов'язаний негайно повідомити судового виконавця."  
Враховано   12) страхування цивільної відповідальності оператора ядерної установки за ядерну шкоду, яка може бути заподіяна внаслідок ядерного інциденту. 5. Внести до Закону України "Про виконавче провадження" від 21 квітня 1999 року (Відомості Верховної Ради, 1999, N 24, ст.207) такі зміни та доповнення: 1) доповнити статтю 34 пунктом 9 такого змісту: "9) сплати боржником або іншим гаранттом у порядку, передбаченому законодавством (у тому числі за договорами про відшкодування ядерної шкоди), коштів на відшкодування ядерної шкоди, що дорівнюють або перевищують встановлену законом межу відповідальності оператора. Для обчислення сплачені кошти підлягають перерахуванню у Спеціальні права запозичення, що встановлюються Міжнародним валютним фондом, за офіційним курсом Національного банку України на день сплати."; 2) у абзаці 3 частини другої статті 36 слова і цифри "пунктом 3 статті 34" замінити словами і цифрами "пунктами 3, 9 статті 34.".  
    -55- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
Прикінцеві положення після пункту 4 доповнити пунктами про внесення змін до Законів України "Про виконавче провадження", "Банки і банківську діяльність", щодо кредитних установ.  
Враховано , в частині внесення змін до Закону України "Про виконавче провадження".   
89. 5. Кабінету Міністрів України:      7. Кабінету Міністрів України:  
90. у тримісячний строк після набрання цим Законом чинності розробити і затвердити відповідно до вимог цього Закону:   -56- Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи
У пункті 5 розділу 5 "Прикінцеві положення" замість трьох місяців необхідно визначити шість місяців.  
Враховано   у шестимісячний строк після набрання чинності цим Законом розробити і затвердити відповідно до вимог цього Закону:  
91. - особливі умови ліцензування діяльності з страхування цивільної відповідальності за ядерну шкоду, Положення про ядерний страховий пул України, типову форму договору про обов'язкове страхування цивільної відповідальності за ядерну шкоду;      - особливі умови ліцензування діяльності з страхування цивільної відповідальності за ядерну шкоду, Положення про ядерний страховий пул України, типову форму договору про обов'язкове страхування цивільної відповідальності за ядерну шкоду;  
92. - Порядок обчислення тарифів при обов'язковому страхуванні цивільної відповідальності за ядерну шкоду;      - порядок обчислення тарифів при обов'язковому страхуванні цивільної відповідальності за ядерну шкоду;  
93. подати до Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законодавства у відповідність з цим Законом.   -57- Беспалий Б.Я. (реєстр. картка № 404)
Пункт 5 Прикінцевих положень в останньому підпункті слово "законодавства" замінити словами "законів України". Пункт 5 Прикінцевих положень доповнити підпунктами такого змісту: " привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цим Законом"; "забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність з цим Законом".  
Враховано .  - привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цим Законом; забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність з цим Законом.