Кількість абзаців - 15 Таблиця поправок


Про страхові тарифи на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності (Повторне друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. ЗАКОН УКРАЇНИ Про страхові тарифи на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності      ЗАКОН УКРАЇНИ Про страхові тарифи на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності  
1. Стаття 1. Встановити відповідно до класів професійного ризику виробництва такі страхові тарифи на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності (далі - страхування від нещасного випадку):   -1- Ткаленко І.І. (в.о. № 90)
Статтю 1 викласти в редакції: "Встановити відповідно до класів професійного ризику виробництва такі страхові тарифи на загальнообов'язкове державне соці-альне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності (далі - страхування від нещасного випадку): ТАБЛИЦЯ  
Враховано : Розміри страхових тарифів визначені виходячи із фактичних витрат підприємств на відшкодування шкоди та 0,5% від фонду оплати праці, на який зменшено відрахування до іншиїх фондів  Стаття 1. Встановити відповідно до класів професійного ризику виробництва такі страхові тарифи на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності (далі - страхування від нещасного випадку):  
2. ТАБЛИЦЯ   -2- Дашутін Г.П. (в.о. № 162)
Вважати за доцільне прийняття за основу проект Закону України "Про страхові тарифи на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності", внесений Кабінетом Міністрів України, з застереженням щодо обов'язкового подальшого внесення змін до статті 47 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" стосовно визначення витрат на оплату праці як основу для обчислення розмірів внесків, а не річного фактичного обсягу реалізованої продукції як основного об'єкта стягнення збору, як передбачено в пропонованій редакції законопроекту.  
Враховано   ТАБЛИЦЯ  
    -3- Сухий Я.М.
Для 15 класу професійного ризику виробництва встановити такі відповідно страхові тарифи: 0,30 та 6,169, оскільки запропонований тариф 1,165 проц. встановлено для всієї групи під-приємств "Машинобудування та металообробка", без урахування затрат праці та наукоємності, а також різниці у професійному ризику виробництва. Галузь економіки "Машинобудування і металообробка" перенесено у статтю 2 і запропоновано страховий тариф: 2,4, що відповідно у 2,6 рази менше, ніж було запропоновано при першому читанні.  
Враховано :   
    -4- Сухий Я.М.
Графу 2 таблиці "річного фактичного обсягу реалізованої продукції (виконаних робіт, нада-них послуг)" вилучити, а в графі 3 врахувати всі види виплат підприємств за звітний період, включаючи виплати постійні, тимчасові, за листами непрацездатності та ін.  
Враховано    
    -5- Журавський В.С. (в.о. № 68)
Визначені законопроектом обсяги реалізації підприємством виробленої продукції, виконаних робіт, наданих послуг як джерела наповнення Фонду не узгоджуються з основними принципами побудови податкової системи та загальновизначеними принципами оподаткування..  
Враховано    
    -6- Журавський В.С. (в.о. № 68)
Незрозуміло, з яких критеріїв виходили автори законопроекту, встановлюючи більш високі ставки відрахувань від суми витрат на заробітну працю у підприємств торгівлі, громадського харчування в порівнянні з підприємствами по будівництву шахт і газової промисловості Страховий тариф для торгівлі і громадського харчування запропоновано у розмірі 1,6 відсотка замість раніше передбачених 6,69, тобто в 4,2 рази менше.  
Враховано    
    -7- Гусак Л.Г. (в.о. № 144)
Необхідно повернутися до діючого механізму, коли страхові внески пов'язуються з розмірами оплати праці.  
Враховано    
    -8- Гусак Л.Г. (в.о. № 144)
Згідно діючого законодавства на виплати по страхуванню від нещасного випадку на виробництві спрямовувалось близько трьох відсотків внесків на соціальне страхування. Тому в новому законодавстві це має стати середньозваженою величиною. Витрати на страхування від нещасного випадку становлять 2,12 відсотка фонду оплати праці.  
Враховано .   
    -9- Асадчев В.М. (реєстр. картка № 337)
В усьому світі давно відпрацьована система персоніфікованих страхових полісів. Вона не просто гарантує відшкодування шкоди при не-щасному випадку, а і є накопичувальною системою. Без введення її нічого не буде. Оскільки це норма не цього закону.  
Відхилено    
    -10- Черненко В.Г. (в.о. № 48)
Для охорони здоров'я страховий тариф складає 0,325 відсотки фактичних витрат на оплату праці, а для фінансових організацій, видавництв, закладів культури та освіти - лише 0,13 відсотки, що в 2,5 рази менше. Наукова обгрунтованість таких пропозицій потребує уточнення Галузь економіки "Охорона здоров'я" перенесено у 2 статтю і страховий тариф для неї Запропоновано у розмірі 0,2 відсотки фактичних витрат на оплату праці як для першого класу професійного ризику виробництва.  
Враховано :   
    -11- Матвієнков С.А. (в.о. № 55)
Ввести нову норму закону у такій редакції: "Розміри страхових внесків обчислюються у відсотках для підприємств - до річного фактичного обсягу реалізованої продукції (робіт, послуг), за винятком суми податку на додану вартість і акцизного збору, або до річної суми фактичних витрат на оплату праці та інших виплат найманим працівникам, що підлягають обкладенню прибутковим податком у громадян, - в залежності від вибору підприємства"  
Відхилено    
    -12- Матвієнков С.А. (в.о. № 55)
Необхідно змінити базу нарахування страхових внесків і встановити їх від фонду оплати праці.  
Враховано    
    -13- Матвієнков С.А. (в.о. № 55)
Ми створюємо безвідповідальну систему, коли роботодавець сплатив внески, не виконує вимог техніки безпеки і не несе ніякої відповідальності за стан техніки безпеки.  
Відхилено оскільки, по-перше, це норма не цього закону, по-друге, основний Закон передбачає економічні важелі впливу на роботодавця системою знижок та надбавок у розмірі 50% страхового тарифу. Від адміністративної та кримінальної відповідальності роботодавця ніхто не звільняє.   
    -14- Матвієнков С.А. (в.о. № 55)
Створення виконавчої дирекції Фонду народжує нову армію чиновників, які абсолютно не зацікавлені у зменшенні регресників в державі.  
Відхилено , оскільки, по-перше, це не норма цього закону, а по-друге, виконавча дирекція Фонду в першу чергу зацікавлена у зменшенні кількості регресників тому, що її основним завданням є професійна та медична реабілітація потерпілих на виробництві для того, шоб повернути їх до активного трудового життя і зменшити регресні виплати. Зараз чисельність працівників робочих органів виконавчої дирекції Фонду, які розміщені у районах і містах складає 800 чоловік.   
    -15- Матвієнков С.А. (в.о. № 55)
Не можна закріпляти за працюючими підприємствами регресників, які не мають базових підприємств, необхідно їх залишити за кожним конкретним підприємством, де вони отримали травми. Всі борги залишаться за підприємствами і вони самі будуть їх сплачувати. У зв'язку з цим середній страховий тариф зменшено з 2,9% до 2,1%.  
Враховано частково .   
3. Стаття 2. Встановити для окремих галузей економіки без віднесення їх до класів професійного ризику виробництва такі страхові тарифи:   -16- Дашутін Г.П. (в.о. № 162)
Першу частину статті 2 виклати у такій редакції: "Встановити для окремих галузей економіки без зміни класів їх професійного ризику виробництва такі страхові тарифи:  
Враховано   Стаття 2. Встановити для окремих галузей економіки без зміни класів їх професійного ризику виробництва такі страхові тарифи:  
    -17- Гуров В.М. (в.о. № 32)
Вказати у статті 2 класи професійного ризику виробництва і доповнити цю статтю наступними галузями економіки із страховими тарифами відповідно до річного фактичного обсягу реалізованої продуції (робіт‚ послуг) та річної суми фактичних витарт на оплату праці найманим працівникам: - підземний видобуток руд чорних металів: 0‚97 та 5‚72; - відкритий видобуток руд чорних металів‚ видобуток та збагачення нерудної сировини для чорної металургії: 0‚242 та 2‚37; -виробництво будівельних металовиробів: 0‚908 та 4‚01; - видобуток дорогоцінних металів: 1‚019 та 4‚01; - видобуток вугілля підземним способом: 4‚851 та 16‚0.  
Враховано    
4. ТАБЛИЦЯ   -18- Ткаленко І.І. (в.о. № 90)
Статтю 2 виключити оскільки ця стаття враховує ціноутворююче значення і фінансовий стан окремих галузей економіки, що відповідає домовленості соціальних партнерів  
Відхилено ,  ТАБЛИЦЯ Стаття 3. Підсобно-допоміжні виробництва (підрозділи) підприємств, які займаються незалежно від спеціалізації підприємства іншими видами виробничої діяльності та перебувають на самостійному балансі і є у зв'язку з цим самостійними обліковими одиницями, при визначенні розмірів страхових внесків відносяться до галузей економіки, яким відповідає їх діяльність.  
    -19- Сухий Я.М.
Для галузі економіки "машинобудування та металообробка" передбачити страхові тарифи відповідно: 0‚30 та 6‚169 Графу 2 таблиці "річного фактичного обсягу реалізованої продукції (виконаних робіт‚ наданих послуг)" вилучити. В графі 3 врахувати всі види виплат підприємства за звітний період‚ включаючи виплати постійні‚ тимчасові‚ за листами непрацездатності та інші.  
Враховано    
    -20- Пинзеник В.М. (в.о. № 117)
Необхідно передбачити окремі страхові тарифи для підсобно-допоміжних виробництв (підрозділів) підприємств, які займаються незалежно від спеціалізації підприємства іншими видами виробничої діяльності.  
Враховано    
    -21- Дашутін Г.П. (в.о. № 162)
Ввести нову статтю‚ у такій редакції: "Річна сума страхового внеску обчислюється: Для підприємств‚ установ та організацій (далі - підприємства)‚ які займалися реалізацією продукції‚ виконанням робіт‚ надан-ням послуг (далі - реалізація продукції)‚ - за страховим тарифом‚ визначеним від річного фактичного обсягу реалізованої продукції за винятком суми податку на додану вартість і акцизного збору; для підприємств‚ які не займалися реалізацією продукції або метою створення яких не є одержання прибутку‚ - за страховим тарифом‚ визначеним від річної суми фактичних витрат на оплату праці найманим працівникам‚ що підлягають обкладанню прибутковим податком з громадян. Остаточний розрахунок розміру страхового внеску підприємства провадиться у І кварталі наступного за звітним року за резульртатами господарської діяльності підприємства у звітному році". Відповідно змінити нумерацію інших статей  
Відхилено    
5. Стаття 3. Для бюджетних установ та організацій страхові тарифи встановлюються в розмірі 0,13 відсотка річної суми фактичних витрат на оплату праці та інших виплат найманим працівникам, що підлягають обкладенню прибутковим податком з громадян.   -22- Ткаленко І.І. (в.о. № 90)
Для бюджетних установ та організацій страховий тариф встановити на рівні 0‚5 відсотка  
Враховано частково   Стаття 4. Для бюджетних установ та організацій страхові тарифи встановлюються в розмірі 0,2 відсотка від сум фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, що включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати, інших заохочувальних і компенсаційних виплат, в тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", які підлягають обкладенню прибутковим податком з громадян.  
6. Стаття 4. Для підприємств, створених громадськими організаціями інвалідів, страхові тарифи встановлюються в розмірі 50 відсотків страхових тарифів, передбачених у статтях 1 і 2 цього Закону.   -23- Дашутін Г.П. (в.о. № 162)
Частини першу та другу статті 4 викласти у такій редакції: "Для підприємств і організацій‚ створених громадськими організаціями інвалідів‚ страхові тарифи встановлюються в розмріі 50 відсотків страхових тарифів‚ передбачених у статтях 1 і 2 цього Закону. До таких підприємств і організацій належать підприємства і організації‚ майно яких є власністю громадських організацій інвалідів‚ де чисельність інвалідів серед працівників становить не менш як 50 відсотків‚ а частка створюваного інвалідами фонду оплати праці перевищує 25 відсотків". (Далі за текстом).  
Враховано   Стаття 5. Для підприємств і організацій‚ створених громадськими організаціями інвалідів‚ страхові тарифи встановлюються в розмріі 50 відсотків страхових тарифів‚ передбачених у статтях 1 і 2 цього Закону.  
7. До таких підприємств належать підприємства, чисельність інвалідів серед працівників яких становить не менш як 50 відсотків, а частка створюваного інвалідами фонду оплати праці перевищує 25 відсотків.      До таких підприємств і організацій належать підприємства і організації‚ майно яких є власністю громадських організацій інвалідів‚ де чисельність інвалідів серед працівників становить не менш як 50 відсотків‚ а частка створюваного інвалідами фонду оплати праці перевищує 25 відсотків  
8. Для фізичної особи, що використовує найману працю інвалідів, фонд на оплату праці яких перевищує 25 відсотків, страхові тарифи встановлюються в розмірі 50 відсотків страхових тарифів, передбачених у статтях 1 і 2 цього Закону.      Для фізичної особи, що використовує найману працю інвалідів, фонд на оплату праці яких перевищує 25 відсотків, страхові тарифи встановлюються в розмірі 50 відсотків страхових тарифів, передбачених у статтях 1 і 2 цього Закону.  
9. Стаття 5. Добровільно застрахована фізична особа сплачує внесок до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань (далі - Фонд) у розмірі однієї мінімальної заробітної плати, а інвалід - в розмірі 0,5 мінімальної заробітної плати, встановленої на день сплати страхового внеску.   -24- Свирида О.М. (в.о. № 22)
Вводиться новий оборотний податок.  
Враховано   Стаття 6. Добровільно застрахована фізична особа сплачує внесок до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань (далі - Фонд) у розмірі однієї мінімальної заробітної плати, а інвалід - в розмірі 0,5 мінімальної заробітної плати, встановленої на день сплати страхового внеску.  
    -25- Литюк А.І. (в.о. № 56)
При введенні цього закону необхідно здійснити перерозподіл внесків між існуючими Фондами таким чином, щоб навантаження на фонд оплати праці не перевищувало 37,5%. Зменшено страі внески до Фондів на випадок безробіття та з тимчасової працездатності до 01.01.2001р. на 1%, а з 01.07.2001р. на 0,5%.  
Враховано частково :   
    -26- Тігіпко С.Л.
Ми повертаємось до податків від реалізації. Цього не можна робити.  
Враховано    
10. Стаття 6. Прикінцеві положення.      Стаття 7. Прикінцеві положення.  
11. 1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.      1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.  
12. 2. Зупинити на 2001 рік дію статті 47 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" в частині застосування знижки до розміру страхового внеску (за низький рівень травматизму, професійної захворюваності та належний стан охорони праці) чи надбавки до нього (за високий рівень травматизму, професійної захворюваності та неналежний стан охорони праці).   -27- Хара В.Г. (реєстр. картка № 238)
Доповнити статтю 6 "Прикінцеві положення" підпунктом: "Внести до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" ( Відомості Верховної Ради України, 1999р., №46-47, ст.403) такі зміни: 1) частину третю статті 47 викласти в такій редакції: "Розміри страхових внесків страхувальників обчислюються: для роботодавців - у відсотках до сум фактичних витратна оплату праці найманих працівників, що включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати, інших заохочувальних і компенсаційних виплат, в тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", які підлягають обкладанню прибутковим податком з громадян; для добровільно застрахованих осіб - у відсотках від мінімальної заробітної плати". 2) У Розділі ХІ "Прикінцеві положення": а) в пункті 1 слова і цифри "1 квітня 2001 року" замінити словами "з дня набрання чинності Закону України "Про страхові тарифи на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасногов випадку на виробництві та професійного захворювання‚ які спричинили втрату працездатності"" б) доповнити підпунктом такого змісту: "5.Пункти 5), крім підпункту д), та 7) статті 21 набирають чинності з 1 січня 2003 року".  
Враховано редакційно   2. Внести до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" ( Відомості Верховної Ради України, 1999р., №46-47, ст.403) такі зміни: 1) частину третю статті 47 викласти в такій редакції: "Розміри страхових внесків страхувальників обчислюються: для роботодавців - у відсотках до сум фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, що включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати, інших заохочувальних і компенсаційних виплат, в тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", які підлягають обкладанню прибутковим податком з громадян; для добровільно застрахованих осіб - у відсотках від мінімальної заробітної плати"; 2) у розділі ХІ "Прикінцеві положення": а) пункт 1 викласти в такій редакції: "Цей Закон набирає чинності з дня набрання чинності Законом України "Про страхові тарифи на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання‚ які спричинили втрату працездатності", крім підпунктів "а"-"г" пункту 5 і пункту 7 статті 21, які вводяться в дію з 1 січня 2003 року". б) абзац третій пункту 3 викласти в такій редакції: "уся заборгованість потерпілим на виробництві та членам їх сімей‚ яким до набрання чинності цим Законом підприємства‚ установи та організації не відшкодували матеріальної і моральної (немайнової) шкоди‚ заподіяної ушкодженням здоров'я‚ виплачується цими підприємствами‚ установами і організаціями, а у разі їх ліквідації без правонаступника - Фондом соціального страхування від нещасних випадків; в) абзац четвертий пункту 3 виключити;  
    -28- Ткаленко І.І. (в.о. № 90)
Пункт 2 статті 6 викласти в такій редакції: "У Розділ ХІ "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасногов випадку на виробництві та професійного захворювання‚ які спричинили втрату працездатності" (Відомості Верховної Ради України‚ 1999 р.‚ №46-47‚ ст. 403) внести такі зміни: а) абзац третій пункту 3 викласти в такій редакції: Уся заборгованість потерпілим на виробництві та членам їх сімей‚ яким до набрання чинності цим Законом підприємства‚ установи та організації не відшкодували матеріальної і моральної (немайнової) шкоди‚ заподіяної ушкодженням здоров'я‚ виплачується цими підприємствами‚ установами і організаціями, а у разі їх ліквідації без правонаступника - Фондом соціального страхування від нещасних випадків. б) абзац четвертий пункту 3 виключити.  
Враховано    
13. 3. Підприємства сплачують перший (авансовий) страховий внесок до Фонду за 2001 рік у IV кварталі 2000 року в розмірі місячної суми страхового внеску.   -29- Хара В.Г. (реєстр. картка № 238)
Пункт 3 викласти у такій редакції: "Фонд сплачує страхові виплати та надає соціальні послуги працівникам (членам їх сімей)‚ які потерпіли на виробнитві до 1 квітня 2001 року‚ з того часу‚ коли відповідні підприємства передали в установленому порядку Фонду документи‚ що підтверджують право цих працівників (членів їх сімей) на такі страхові виплати та соціальні послуги‚ або коли таке право встановлено в судовому порядку. Потерпілі‚ документи на яких не передані Фонду‚ продовжують отримувати належні виплати та соціальні послуги від свого роботодавця‚ Пенсійного фонду та Фонду соціального страхування України. При цьому кошти‚ виплачені потерпілому страхувальником‚ зараховуються Фондом в рахунок його страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання‚ а між страховиками з інших видів страхування і Фондом в наступному відбуваються відповідні розрахунки".  
Враховано   3. Фонд сплачує страхові виплати та надає соціальні послуги працівникам (членам їх сімей)‚ які потерпіли на виробнитві до 1 квітня 2001 року‚ з того часу‚ коли відповідні підприємства передали в установленому порядку Фонду документи‚ що підтверджують право цих працівників (членів їх сімей) на такі страхові виплати та соціальні послуги‚ або коли таке право встановлено в судовому порядку. Потерпілі‚ документи на яких не передані Фонду‚ продовжують отримувати належні виплати та соціальні послуги від свого роботодавця‚ Пенсійного фонду та Фонду соціального страхування України. При цьому кошти‚ виплачені потерпілому страхувальником‚ зараховуються Фондом в рахунок його страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання‚ а між страховиками з інших видів страхування і Фондом в наступному відбуваються відповідні розрахунки.  
    -30- Ткаленко І.І. (в.о. № 90)
Доповнити Прикінцеві положення новим пунктом: "У 2001 році виплати у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю до відновлення працездатності або встановлення інвалідності та одноразової допомоги в разі стійкої втрати професійної працездатності або смерті потерпілого сплачуються власни-ком або уповноваженим ним органом за рахунок коштів підприємств".  
Відхилено    
14. 4. Кабінету Міністрів України підготувати і подати у 2001 році до Верховної Ради України проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності" у частині запровадження порядку обчислення суми страхових внесків для підприємств і бюджетних установ та організацій відповідно до річної суми їх фактичних витрат на оплату праці.   -31- Матвієнков С.А. (в.о. № 55)
Виключити пункт 4 статті 6.  
Враховано    
    -32- Матвієнков С.А. (в.о. № 55)
До статті 6 додати пункт такого змісту: "До частини 1 статті 45 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання‚ які спричинили втрату працездатності" додати пункт 2 такого змісту: "визначати порядок обчислення розмірів страхових внесків на наступний фінансовий рік відповідно до статті 47 Закону". оскільки це норма не цього закону  
Відхилено ‚   
    -33- Терьохін С.А. (в.о. № 214)
Пропонується взагалі не створювати фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, а здійснювати страхування найманих працівників відповідно до Закону України "Про страхування", як це робиться в більшості країн світу. Основами законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначено, що одним із принципів страхування є солідарність та субсидування. Цього принципу дотримуються більшість країн світу, бо він в першу чергу захищає малі підприємства, які не спроможні забезпечити всі соціальні послуги та матеріальні виплати потерпілим на виробництві, особливо на випадок смерті, каліцтва або професійного захворювання.  
Відхилено