Кількість абзаців - 138 Таблиця поправок


Про систему професійних кваліфікацій (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. ЗАКОН УКРАЇНИ
 
   ЗАКОН УКРАЇНИ
 
1. Про систему професійних кваліфікацій
 
   ПРО СИСТЕМУ ПРОФЕСІЙНИХ КВАЛІФІКАЦІЙ
 
2. Цей Закон регулює суспільні відносини, пов'язані із створенням, функціонуванням та розвитком професійних кваліфікацій в Україні.
 
   Цей Закон регулює суспільні відносини, пов'язані із створенням, функціонуванням та розвитком професійних кваліфікацій в Україні.
 
3. Стаття 1. Визначення термінів
 
   Стаття 1. Визначення термінів
 
4. 1. У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:
 
   1. У цьому Законі нижченаведені терміни вживаються в такому значенні:
 
5. Галузева (міжгалузева) рада з розроблення професійних стандартів і стратегії розвитку професійних кваліфікацій - неприбуткова організація, що створюється галузевими організаціями роботодавців, їх об’єднаннями, громадськими організаціями підприємців та іншими суб’єктами господарювання і відповідає за розроблення та перегляд професійних стандартів, системний опис існуючих та перспективних професійних кваліфікацій відповідно до стратегії розвитку професійних компетентностей галузі (галузей).
 
-1- Шевчук О.Б.
У статті 1 абзац другий частини першої викласти у такій редакції:
«Галузева (міжгалузева) рада з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій – неприбуткова самоврядна організація, що створюється об'єднаннями організацій роботодавців, що мають статус всеукраїнських, громадськими організаціями підприємців, Кабінетом Міністрів України та центральними органами виконавчої влади.».
 
Враховано   галузева (міжгалузева) рада з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій – неприбуткова самоврядна організація, що створюється об'єднаннями організацій роботодавців, що мають статус всеукраїнських, громадськими організаціями підприємців, Кабінетом Міністрів України та центральними органами виконавчої влади;
 
6. Галузева рамка кваліфікацій - узгоджений з Національною рамкою кваліфікацій цілісний опис рівнів кваліфікацій певного виду економічної діяльності.
 
-2- Кармазін Ю.А.
У абзаці третьому частини першої статті 1 після слів: «економічної діяльності» доповнити словами: «, затверджений Міністерством освіти і науки України».
Обґрунтування: Пропозиція вноситься у зв’язку із тим, що система професійних кваліфікацій має затверджуватися державою, а саме - Міністерством освіти і науки України.
 
Відхилено   галузева рамка кваліфікацій - узгоджений з Національною рамкою кваліфікацій цілісний опис рівнів кваліфікацій певного виду економічної діяльності;
 
7. Дескриптор кваліфікаційного рівня - опис знань, умінь, навичок та компетенцій, що використовується для визначення кваліфікаційного рівня у національній рамці кваліфікацій.
 
-3- Шевчук О.Б.
У статті 1 абзац четвертий частини першої викласти у такій редакції:
«інструмент оцінювання результатів професійного навчання – розроблені та затверджені в установленому порядку контрольні засоби (тести, іспити, кваліфікаційні завдання, модельні ситуації тощо), за допомогою яких оцінюється відповідність компетентності особи професійному стандарту відповідної професії;»
 
Враховано   інструмент оцінювання результатів професійного навчання – розроблені та затверджені в установленому порядку контрольні засоби (тести, іспити, кваліфікаційні завдання, модельні ситуації тощо), за допомогою яких оцінюється відповідність компетентності особи професійному стандарту відповідної професії;
 
8. Кваліфікаційний центр - акредитована відповідно до закону організація, що створює й реалізує інструменти оцінювання результатів навчання (набутих компетентностей) відповідно до затверджених професійних стандартів, надає особі відповідну професійну кваліфікацію за результатами оцінювання.
 
-4- Шевчук О.Б.
Абзац п’ятий статті 1 викласти у наступній редакції:
«Кваліфікаційний центр – юридична особа, уповноважена галузевою (міжгалузевою) радою з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій оцінювати компетентність осіб з метою присвоєння (підтвердження) професійних кваліфікацій та діє на госпрозрахунковій основі.»
 
Враховано   кваліфікаційний центр – юридична особа, уповноважена галузевою (міжгалузевою) радою з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій оцінювати компетентність осіб з метою присвоєння (підтвердження) професійних кваліфікацій та діє на госпрозрахунковій основі;
 
9. Кваліфікація - офіційний результат оцінювання й визнання, який отримано, коли компетентний орган встановив, що особа досягла результатів навчання за заданими стандартами. Кваліфікації поділяються на освітні (на основі освітніх стандартів) та професійні (на основі професійних стандартів).
 
-5- Шевчук О.Б.
У статті 1 абзаци 8,12 та 16 виключити
 
Враховано   кваліфікація - офіційний результат оцінювання та визнання, що присвоюється компетентним органом, який засвідчує, що особа досягла результатів навчання за встановленими стандартами;
 
    -6- Шевчук О.Б.
Абзац шостий статті 1 викласти у наступній редакції:
«кваліфікація - офіційний результат оцінювання та визнання, що присвоюється компетентним органом, що особа досягла результатів навчання за встановленими стандартами.»
 
Враховано    
10. Компетентність - динамічна комбінація знань, розуміння, умінь, цінностей, інших особистих якостей, що описуються в термінах результатів навчання.
 
-7- Шевчук О.Б.
Абзац сьомий статті 1 викласти у такій редакції:
«компетентність - здатність або здатності особи до виконання завдань і обов’язків певної роботи або виду трудової (професійної) діяльності, що описується через результати навчання»
 
Враховано   компетентність - здатність особи до виконання завдань і обов’язків певної роботи або виду трудової (професійної) діяльності, що визначається як результати навчання;
 
11. Компетенція - надані особі повноваження для виконання покладених на неї завдань і обов’язків певної професії (заняття, роботи).
 
-8- Кармазін Ю.А.
Після абзацу восьмого частини першої статті 1 доповнити новим абзацом дев’ятим такого змісту:
«Національний каталог професійних кваліфікацій – це інструмент, який класифікує професійні кваліфікації за вміннями, які відповідають професійній діяльності.»
Обґрунтування: Пропозиція вноситься у зв’язку із тим, що міжнародний досвід у даній сфері правового регулювання свідчить про зручність використання таких каталогів при здобутті кваліфікацій та працевлаштуванні. Зокрема, позитивний досвід використання такого каталогу має Іспанія.
 
Відхилено В зв’язку з відсутністю даного абзацу     
12. Професійна кваліфікація - кваліфікація, яка надається з урахуванням професійних стандартів, що діють у сфері праці, та відображує здатність особи виконувати завдання і обов’язки професійної діяльності певного виду та складності.
 
-9- Кармазін Ю.А.
Абзац дев’ятий частини першої статті 1 доповнити після першого речення новим реченням другим такого змісту:
«Професійні кваліфікації визначаються у системі продуктивної праці та акредитуються.»
Обґрунтування: Пропозиція вноситься у зв’язку із техніко-юридичним корегуванням положень законопроекту та уточненням термінології.
 
Відхилено   професійна кваліфікація – кваліфікація, присвоєна в результаті підтвердження досягнення результатів навчання за певним професійним стандартом;
 
    -10- Шевчук О.Б.
Абзац дев’ятий викласти у наступній редакції:
«Професійна кваліфікація –кваліфікація, присвоєна в результаті підтвердження досягнення результатів навчання за певним професійним стандартом.;»
 
Враховано    
13. Професійний стандарт - затверджені в установленому порядку вимоги до кваліфікації працівників, їх компетентностей, що визначаються роботодавцями і слугують основою для формування професійних кваліфікацій. Професійні стандарти співвідносяться з рівнями національної і галузевих рамок кваліфікацій і групуються за галузевими ознаками.
 
   професійний стандарт - затверджені в установленому порядку вимоги до кваліфікації працівників, їх компетентності, що визначаються роботодавцями і є основою для формування професійних кваліфікацій. Професійні стандарти співвідносяться з рівнями Національної та галузевих рамок кваліфікацій і групуються за галузевими ознаками;
 
14. Професія - набір занять, робіт, що характеризуються високим ступенем подібності (однорідності) основних завдань та обов’язків.
 
-11- Шевчук О.Б.
Абзац 11 викласти у наступній редакції:
«професія - здатність виконувати роботу, що вимагає від особи певної кваліфікації;»
 
Враховано   професія - здатність виконувати роботу, що вимагає від особи певної кваліфікації;
 
15. Рамка кваліфікацій - національний, галузевий (міжгалузевий) системний і структурований за компетентностями (знання, уміння, комунікація, автономність і відповідальність, інтегральна компетентність) міжнародно зрозумілий узагальнений опис кваліфікаційних рівнів.
 
      
16. Регульована професія - професія, у межах якої доступ до професійної діяльності, присвоєння та підтвердження професійних кваліфікацій регулюються спеціальними нормативними актами.
 
   регульована професія - професія, у межах якої доступ до професійної діяльності, присвоєння та підтвердження професійних кваліфікацій регулюються спеціальними нормативними актами;
 
17. Результат професійного навчання - сукупність компетентностей, що виражають знання, розуміння, уміння, цінності, інші особистісні якості, які набуває особа після завершення освітньої/навчальної програми або її окремого компоненту.
 
-12- Шевчук О.Б.
Абзац 14 викласти у наступній редакції:
«результат навчання - знання, розуміння, уміння, цінності, інші якості, які набуває та/або здатна продемонструвати особа після завершення навчання;»
 
Враховано   результат навчання - знання, розуміння, уміння, цінності, інші якості, які набуває та/або здатна продемонструвати особа після завершення навчання;
 
18. Система професійних кваліфікацій - сукупність механізмів правового, інституційного і фінансового регулювання, які забезпечують наявність необхідних професійних кваліфікацій та гарантують їхню якість і відповідність поточним і перспективним потребам розвитку суспільства, ринку праці, громадян.
 
-13- Шевчук О.Б.
Абзац 15 викласти у наступній редакції:
«Система професійних кваліфікацій – сукупність механізмів правового, інституційного і фінансового регулювання, які забезпечують наявність необхідних професійних кваліфікацій та їх відповідність потребам розвитку суспільства та ринку праці.»
 
Враховано   система професійних кваліфікацій – сукупність механізмів правового, інституційного і фінансового регулювання, що забезпечує наявність необхідних професійних кваліфікацій та їх відповідність потребам розвитку суспільства та ринку праці.
 
19. Сфера професійної діяльності - сукупність видів професійної діяльності (професій).
 
      
20. Стаття 2. Сфера дії Закону
 
   Стаття 2. Сфера дії Закону
 
21. 1. Дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають на ринку праці між роботодавцями та/або їхніми організаціями (об’єднаннями), галузевими (міжгалузевими) радами з розроблення професійних стандартів і стратегії розвитку професійних кваліфікацій кваліфікаційними центрами, уповноваженими органами у сфері освіти, зайнятості, соціально-трудових відносин та регулювання системи професійних кваліфікацій, іншими заінтересованими центральними і місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, особами, громадськими організаціями під час розроблення, присвоєння, підтвердження професійних кваліфікацій; при оцінюванні та визнанні компетентностей особи, яких вона набуває впродовж життя задля професійного розвитку.
 
-14- Шевчук О.Б.
Частину першу статті 2 викласти у наступній редакції:
«1. Дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають на ринку праці між роботодавцями та/або їхніми організаціями (об’єднаннями), центральним органом виконавчої влади у сфері регулювання професійних кваліфікацій, галузевими (міжгалузевими) радами з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій, кваліфікаційними центрами, центральними органами виконавчої влади, громадськими організаціями, особами під час розроблення професійних стандартів, присвоєння та підтвердження професійних кваліфікацій, оцінювання та визнання компетентності особи, яку вона набуває задля професійного розвитку.»
 
Враховано   1. Дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають на ринку праці між роботодавцями та/або їхніми організаціями (об’єднаннями), центральним органом виконавчої влади у сфері регулювання професійних кваліфікацій, галузевими (міжгалузевими) радами з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій, кваліфікаційними центрами, центральними органами виконавчої влади, громадськими організаціями, особами під час розроблення професійних стандартів, присвоєння та підтвердження професійних кваліфікацій, оцінювання та визнання компетентності особи, яку вона набуває задля професійного розвитку.
 
22. Стаття 3. Законодавство у сфері системи професійних кваліфікацій
 
   Стаття 3. Законодавство у сфері системи професійних кваліфікацій
 
23. 1. Законодавство про систему професійних кваліфікацій базується на Конституції України та складається із цього закону, законів України про зайнятість, освіту, інших законодавчих актів України, прийнятих відповідно до цього Закону.
 
-15- Шевчук О.Б.
У частині першій статті 3 після слова «зайнятість» доповнити словом «населення»
 
Враховано   1. Законодавство про систему професійних кваліфікацій базується на Конституції України та складається з цього Закону, законів України «Про зайнятість населення», «Про освіту», інших законодавчих актів України, прийнятих відповідно до цього Закону.
 
24. 2. Якщо міжнародним договором, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлені інші правила, ніж ті, що передбачені цим Законом, застосовуються правила міжнародних договорів і угод.
 
   2. Якщо міжнародним договором, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлені інші правила, ніж ті, що передбачені цим Законом, застосовуються правила міжнародних договорів та угод.
 
25. Стаття 4. Мета та завдання системи професійних кваліфікацій
 
   Стаття 4. Мета і завдання системи професійних кваліфікацій
 
26. 1. Метою системи професійних кваліфікацій є забезпечення створення, функціонування та розвитку професійних кваліфікацій в Україні, узгоджених з національною і галузевими, міжнародними рамками кваліфікацій, що спроможні задовольняти зростаючі професійні потреби суспільства, держави, роботодавців та громадян.
 
-16- Шевчук О.Б.
Статтю 4 викласти у наступній редакції:
1. Метою системи професійних кваліфікацій є забезпечення створення, функціонування та розвитку професійних кваліфікацій відповідно до потреб соціально-економічного розвитку та ринку праці.
2. Завданнями системи професійних кваліфікацій є:
створення умов для професійного розвитку особистості;
задоволення потреб ринку праці в працівниках відповідної професійної кваліфікації;
підвищення конкурентоздатності працівників на ринку праці;
досягнення збалансованості обсягів, напрямів, змісту та якості професійної підготовки кадрів відповідно до суспільно-економічних потреб держави;
забезпечення відповідності професійних кваліфікацій сучасним та перспективним вимогам ринку праці;
створення механізму визнання професійних кваліфікацій, здобутих особою в процесі підготовки, навчання;
запровадження системи оцінювання результатів навчання та набутих особою професійних компетентностей з метою присвоєння професійних кваліфікацій;
забезпечення ефективної взаємодії ринку освітніх послуг та ринку праці.»
 
Враховано   1. Метою системи професійних кваліфікацій є забезпечення створення, функціонування та розвитку професійних кваліфікацій відповідно до потреб соціально-економічного розвитку та ринку праці.
 
27. 2. Завданнями системи професійних кваліфікацій є:
 
   2. Завданнями системи професійних кваліфікацій є:
 
28. створення умов для професійного розвитку особистості через набуття професійних компетентностей, кваліфікацій впродовж життя;
 
-17- Кармазін Ю.А.
У частині другій статті 4 після абзацу першого доповнити новим абзацом другим такого змісту:
«адаптація професійного навчання до кваліфікаційних вимог виробничих організацій, сприяння адаптації на ринку праці та свобода руху робочої сили, поширення системи навчання протягом життя».
Обґрунтування: Пропозиція вноситься у зв’язку із тим, що цей вагомий аспект функціонування системи професійної кваліфікації не врахований автором законопроекту.
 
Відхилено Оскільки із законопроекту виведене поняття «професійне навчання»  створення умов для професійного розвитку особистості;
 
29. задоволення потреб ринку праці в працівниках відповідної професійної кваліфікації задля стійкого розвитку національної економіки;
 
   задоволення потреб ринку праці у працівниках відповідної професійної кваліфікації;
 
30. підвищення конкурентоздатності працівників на ринку праці і забезпечення кращої відповідності професійних кваліфікацій працівників вимогам роботодавців;
 
   підвищення конкурентоспроможності працівників на ринку праці;
 
31. досягнення максимальної збалансованості обсягів, напрямів, змісту та якості професійної підготовки кадрів відповідно до суспільно-економічних потреб держави;
 
   досягнення збалансованості обсягів, напрямів, змісту та якості професійної підготовки кадрів відповідно до суспільно-економічних потреб держави;
 
32. забезпечення відповідності структури професійних кваліфікацій сучасним та перспективним вимогам ринку праці;
 
   забезпечення відповідності професійних кваліфікацій сучасним та перспективним вимогам ринку праці;
 
33. створення механізму визнання професійних кваліфікацій, здобутих особою в процесі підготовки, навчання;
 
   створення механізму визнання професійних кваліфікацій, набутих особою під час підготовки, навчання;
 
34. запровадження системи стандартизованого оцінювання результатів навчання та набутих особою професійних компетентностей з метою надання професійних кваліфікацій;
 
   запровадження системи оцінювання результатів навчання та набутої особою професійної компетентності з метою присвоєння професійних кваліфікацій;
 
35. забезпечення взаємодії ринку освітніх послуг та ринку праці, розмежування і делегування повноважень з планування, отримання, оцінювання і визнання професійної підготовки та надання відповідних професійних кваліфікацій;
 
   забезпечення ефективної взаємодії ринку освітніх послуг та ринку праці.
 
36. гарантування прозорості процесів планування, отримання, оцінювання та визнання професійних кваліфікацій особи.
 
      
37. Стаття 5. Принципи організації системи професійних кваліфікацій
 
   Стаття 5. Принципи організації системи професійних кваліфікацій
 
38. 1. Принципами побудови системи професійних кваліфікацій є:
 
-18- Шевчук О.Б.
У абзаці першому частини першої статті 5 слово «побудови» замінити на слово «організації»
 
Враховано   1. Принципами організації системи професійних кваліфікацій є:
 
39. рівність - забезпечення рівного доступу до здобуття професійних кваліфікацій;
 
   рівність - забезпечення рівного доступу до набуття професійних кваліфікацій;
 
40. неупередженість - забезпечення участі всіх зацікавлених сторін у розробленні політики, принципів, змісту, функціонування та розвитку системи професійних кваліфікацій;
 
   неупередженість - забезпечення участі всіх зацікавлених сторін у розробленні політики, принципів, змісту, функціонування та розвитку системи професійних кваліфікацій;
 
41. гнучкість - збереження відповідності критеріїв і вимог щодо професійних кваліфікацій людини об’єктивним потребам ринку праці шляхом періодичного перегляду професійних стандартів та переліку професійних кваліфікацій уповноваженими органами та соціальними партнерами;
 
   гнучкість - збереження відповідності критеріїв і вимог щодо професійних кваліфікацій людини об’єктивним потребам ринку праці шляхом періодичного перегляду професійних стандартів та переліку професійних кваліфікацій уповноваженими органами та соціальними партнерами;
 
42. наступність - можливість людини отримати нову професійну кваліфікацію наступного рівня або більшого об’єму (типу) за умови оволодіння попереднім рівнем (типом) професійної кваліфікації;
 
   наступність - можливість людини набути нову професійну кваліфікацію наступного рівня або більшого обсягу (типу) за умови оволодіння попереднім рівнем (типом) професійної кваліфікації;
 
43. відповідність - встановлення вимог до професійних кваліфікацій на підставі професійних стандартів, що відповідають існуючим і прогнозним показникам розвитку національної економіки та поточним і перспективним потребам ринку праці;
 
   відповідність - встановлення вимог до професійних кваліфікацій на підставі професійних стандартів, що відповідають існуючим і прогнозним показникам розвитку національної економіки та поточним і перспективним потребам ринку праці;
 
44. єдність - забезпечення єдиного підходу до розроблення змісту професійних кваліфікацій та дескрипторів кваліфікаційних рівнів із обов'язковим визначенням критеріїв оцінювання професійних компетентностей, строків і порядку підтвердження отриманих особою професійних кваліфікацій;
 
   єдність - забезпечення єдиного підходу до розроблення змісту професійних кваліфікацій та дескрипторів кваліфікаційних рівнів з обов'язковим визначенням критеріїв оцінювання професійної компетентності, строків і порядку підтвердження набутих особою професійних кваліфікацій;
 
45. науковість - науково та методично обґрунтований підхід до аналізу потреб ринку праці, створення відповідних до цих потреб професійних стандартів і професійних кваліфікацій, їхньої стандартизації та оцінювання результатів навчання в процесі здобуття професійної кваліфікації;
 
   науковість - науково та методично обґрунтований підхід до аналізу потреб ринку праці, створення відповідних до цих потреб професійних стандартів і професійних кваліфікацій, їх стандартизації та оцінювання результатів навчання під час набуття професійної кваліфікації;
 
46. узгодженість - сумісність національної та галузевих (міжгалузевих) рамок кваліфікацій з міжнародними рамками кваліфікацій.
 
   узгодженість - сумісність Національної та галузевих (міжгалузевих) рамок кваліфікацій з міжнародними рамками кваліфікацій.
 
47. Стаття 6. Структура і склад системи професійних кваліфікацій
 
   Стаття 6. Структура і склад системи професійних кваліфікацій
 
48. 1. Система професійних кваліфікацій є складовою національної системи кваліфікацій і складається з:
 
-19- Шевчук О.Б.
У статті 6 в абзаці першому частини першої слова «є складовою національної системи кваліфікацій і» виключити
 
Враховано   1. Система професійних кваліфікацій складається з:
 
49. Національної комісії з питань регулювання професійних кваліфікацій;
 
-20- Шевчук О.Б.
У статті 6 абзац другий частини першої викласти у наступній редакції:
«центрального органу виконавчої влади у сфері регулювання професійних кваліфікацій»
 
Враховано   центрального органу виконавчої влади у сфері регулювання професійних кваліфікацій;
 
50. галузевих (міжгалузевих) рад з розроблення професійних стандартів і стратегії розвитку професійних кваліфікацій;
 
-21- Шевчук О.Б.
В тексті законопроекту слова «і стратегії розвитку» замінити словом «та».
 
Враховано   галузевих (міжгалузевих) рад з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій;
 
51. кваліфікаційних центрів;
 
   кваліфікаційних центрів;
 
52. галузевих рамок кваліфікацій;
 
-22- Шевчук О.Б.
У статті 6 абзац п’ятий частини першої розпочати словами: «Національної та»
 
Враховано   Національної та галузевих рамок кваліфікацій;
 
53. професійних стандартів і професійних кваліфікацій;
 
   професійних стандартів і професійних кваліфікацій;
 
54. реєстру професійних стандартів;
 
   реєстру професійних стандартів;
 
55. реєстрів осіб, яким присвоєно професійні кваліфікації.
 
-23- Шевчук О.Б.
У статті 6 в абзаці восьмому частини першої слова «реєстрів осіб, яким присвоєно» замінити словами «реєстру свідоцтв про присвоєння».
 
Враховано   реєстру свідоцтв про присвоєння професійної кваліфікації.
 
56. Стаття 7. Національна комісія з питань регулювання професійних кваліфікацій
 
-24- Шевчук О.Б.
Статтю 7 викласти у новій редакції наступного змісту:
«Стаття 7. Центральний орган виконавчої влади у сфері регулювання професійних кваліфікацій
1. Державну політику у сфері регулювання професійних кваліфікацій реалізує центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через центральний орган виконавчої влади у сфері соціальної політики.
2. Положення про центральний орган виконавчої влади у сфері регулювання професійних кваліфікацій затверджується Президентом України.
3. До повноважень центрального органу виконавчої влади у сфері регулювання професійних кваліфікацій, належить:
затвердження галузевих рамок кваліфікацій та забезпечення їх гармонізації із Національною рамкою кваліфікацій;
ведення реєстру галузевих (міжгалузевих) рад з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій;
ведення реєстру професійних стандартів;
ведення реєстру свідоцтв про присвоєння професійний кваліфікацій;
участь у визначенні середньострокового прогнозу потреби у фахівцях та робітничих кадрах на ринку праці;
затвердження нормативних вимог, за якими юридична особа визнається кваліфікаційним центром;
координація діяльності галузевих (міжгалузевих) рад з розроблення професійних стандартів і професійних кваліфікацій;
формування пропозицій щодо переліку регульованих професій; розробка проекту порядку присвоєння та підтвердження професійних кваліфікацій у межах регульованих професій;
участь у ліцензуванні, атестації та акредитації навчальних закладів, професій та напрямів (спеціальностей) підготовки фахівців та кваліфікованих робітників;
розроблення і затвердження порядку розгляду галузевими (міжгалузевими) радами з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій скарг щодо діяльності кваліфікаційних центрів;
затвердження інструментів оцінювання результатів професійного навчання осіб;
внесення пропозицій щодо вдосконалення системи професійних кваліфікацій,
розміщення на своєму інформаційному веб-сайті інформації щодо функціонування системи професійних кваліфікацій;
інші функції, визначені цим Законом.
4. Центральний орган виконавчої влади у сфері регулювання професійних кваліфікацій фінансується за рахунок коштів Державного бюджету України.»
 
Враховано   Стаття 7. Центральний орган виконавчої влади у сфері регулювання професійних кваліфікацій
 
57. 1. Національна комісія з питань регулювання професійних кваліфікацій є державним колегіальним органом виконавчої влади, утвореним Президентом України.
 
   1. Державну політику у сфері регулювання професійних кваліфікацій реалізує центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через центральний орган виконавчої влади у сфері соціальної політики.
 
58. 2. Положення про Національну комісію з питань регулювання професійних кваліфікацій, її голова та персональний склад затверджуються Президентом України за поданням Кабінету Міністрів України.
 
   2. Положення про центральний орган виконавчої влади у сфері регулювання професійних кваліфікацій затверджується Президентом України.
 
59. 3. До основних завдань Національної комісії з питань регулювання професійних кваліфікацій відноситься:
 
   3. До повноважень центрального органу виконавчої влади у сфері регулювання професійних кваліфікацій належить:
 
60. - затвердження галузевих рамок кваліфікацій та забезпечення їх гармонізації із Національною рамкою кваліфікацій;
 
   затвердження галузевих рамок кваліфікацій та забезпечення їх гармонізації з Національною рамкою кваліфікацій;
 
61. - затвердження галузевих професійних стандартів, розроблених галузевими радами з розроблення професійних стандартів та стратегії розвитку професійних кваліфікацій;
 
      
62. - ведення реєстру галузевих (міжгалузевих) рад з розроблення професійних стандартів та стратегії розвитку професійних кваліфікацій,
 
   ведення реєстру галузевих (міжгалузевих) рад з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій;
 
63. - ведення реєстру професійних стандартів,
 
   ведення реєстру професійних стандартів;
 
64. - ведення реєстру осіб, яким присвоєно професійні кваліфікації в межах регульованих професій;
 
   ведення реєстру свідоцтв про присвоєння професійний кваліфікацій;
 
65. - узагальнення показників потреб підготовки фахівців та робітничих кадрів, підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів (післядипломна освіта) за державним замовленням;
 
   участь у визначенні середньострокового прогнозу потреби у фахівцях та робітничих кадрах на ринку праці;
 
66. - затвердження порядку акредитації кваліфікаційних центрів галузевими (міжгалузевими) радами з розроблення професійних стандартів та стратегії розвитку професійних кваліфікацій, здійснення нагляду за їх діяльністю;
 
   затвердження нормативних вимог, за якими юридична особа визнається кваліфікаційним центром;
 
67. - координація діяльності галузевих (міжгалузевих) рад з розроблення професійних стандартів та стратегії розвитку професійних кваліфікацій;
 
   координація діяльності галузевих (міжгалузевих) рад з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій;
 
68. - розробка і затвердження типового порядку присвоєння та підтвердження професійних кваліфікацій;
 
   формування пропозицій щодо переліку регульованих професій, розроблення проекту порядку присвоєння та підтвердження професійних кваліфікацій у межах регульованих професій;
 
69. - розробка пропозицій щодо вдосконалення системи професійних кваліфікацій,
 
   участь у ліцензуванні, атестації та акредитації навчальних закладів, професій та напрямів (спеціальностей) підготовки фахівців та кваліфікованих робітників;
 
70. - розробка і затвердження порядку розгляду скарг на діяльність складових системи професійних кваліфікацій;
 
   розроблення і затвердження порядку розгляду галузевими (міжгалузевими) радами з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій скарг щодо діяльності кваліфікаційних центрів;
затвердження інструментів оцінювання результатів професійного навчання осіб;
внесення пропозицій щодо вдосконалення системи професійних кваліфікацій;
розміщення на своєму інформаційному веб-сайті інформації щодо функціонування системи професійних кваліфікацій;
 
71. - інші функції, визначені Президентом України.
 
   інші функції, визначені цим Законом.
 
72. 5. Національна комісія з питань регулювання професійних кваліфікацій є юридичною особою, печатки із зображенням Державного герба України та своїм найменуванням і фінансується з Державного бюджету України.
 
   4. Центральний орган виконавчої влади у сфері регулювання професійних кваліфікацій фінансується за рахунок коштів Державного бюджету України.
 
73. Стаття 8. Галузева (міжгалузева) рада з питань розроблення професійних стандартів і стратегії розвитку професійних кваліфікацій
 
-25- Шевчук О.Б.
у назві статті 8 та всіх частинах статті слова «і стратегії розвитку» замінити словом «та».
 
Враховано   Стаття 8. Галузева (міжгалузева) рада з питань розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій
 
74. 1. Галузева (міжгалузева) рада з розроблення професійних стандартів і стратегії розвитку професійних кваліфікацій є неприбутковою організацією і створюється за видом (видами) економічної діяльності.
 
-26- Шевчук О.Б.
Частину першу статті 8 викласти у наступній редакції:
«1. Галузева (міжгалузева) рада з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій  це неприбуткова самоврядна організація що створюється за видом (видами) економічної діяльності.»
 
Враховано   1. Галузева (міжгалузева) рада з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій  це неприбуткова самоврядна організація, що створюється за видом (видами) економічної діяльності.
 
75. 2. Типове положення (статут) галузевої (міжгалузевої) ради з розроблення професійних стандартів і стратегії розвитку професійних кваліфікацій затверджуються Національною комісією з питань регулювання професійних кваліфікацій.
 
-27- Шевчук О.Б.
Частину другу статті 8 викласти у наступній редакції:
«2. Типове положення (статут) галузевої (міжгалузевої) ради з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері регулювання професійних кваліфікацій.»
 
Враховано   2. Типове положення (статут) галузевої (міжгалузевої) ради з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері регулювання професійних кваліфікацій.
 
76. 3. Засновниками галузевої (міжгалузевої) ради з розроблення професійних стандартів і стратегії розвитку професійних кваліфікацій є роботодавці, їх організації та об’єднання.
 
-28- Шевчук О.Б.
частину третю статті 8 доповнити реченням наступного змісту:
«3. Засновниками галузевої (міжгалузевої) ради з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій є об'єднання організацій роботодавців, що мають статус всеукраїнських, громадські об’єднання підприємців, що мають статус всеукраїнських, Кабінет Міністрів України, центральні органи виконавчої влади.»
 
Враховано   3. Засновниками галузевої (міжгалузевої) ради з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій є об'єднання організацій роботодавців, що мають статус всеукраїнських, громадські об’єднання підприємців, що мають статус всеукраїнських, Кабінет Міністрів України, центральні органи виконавчої влади.
 
77. 4. До складу галузевої (міжгалузевої) ради з розроблення професійних стандартів і стратегії розвитку професійних кваліфікацій входять:
 
   4. До складу галузевої (міжгалузевої) ради з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій входять:
 
78. - роботодавці, представники галузевих об'єднань організацій роботодавців, професійних асоціацій;
 
-29- Шевчук О.Б.
в абзаці другому частини четвертої статті 8 слово «галузевих» виключити
 
Враховано   роботодавці, представники об'єднань організацій роботодавців, професійних асоціацій;
 
79. - представники органів державної влади;
 
-30- Шевчук О.Б.
Абзац третій частини четвертої статті 8 викласти у такій редакції:
«представники центральних органів виконавчої влади».
 
Враховано   представники центральних органів виконавчої влади;
 
80. - представник професійних спілок, їх об’єднань відповідних галузей (видів економічної діяльності);
 
-31- Шевчук О.Б.
Абзац четвертий частини четвертої статті 8 викласти у наступній редакції:
«представники професійних спілок, їх об’єднань».
 
Враховано   представники професійних спілок, їх об’єднань;
 
81. - представники науково-дослідних, експертних організацій;
 
   представники науково-дослідних, експертних організацій;
 
82. - представники навчальних закладів, які готують кадри за відповідними напрямами професійної діяльності.
 
   представники навчальних закладів, що готують кадри за відповідними напрямами професійної діяльності.
 
83. 5. Галузева (міжгалузева) рада з розроблення професійних стандартів і стратегії розвитку професійних кваліфікацій є репрезентативною відповідно до цього закону якщо до її складу входять роботодавці, представники галузевих об'єднань організацій роботодавців, професійних асоціацій, що представляють інтереси підприємств, на яких зайнято не менш як 30 % від загальної частки працівників, що працюють на підприємствах відповідного виду (видів) економічної діяльності.
 
-32- Шевчук О.Б.
Частину п’яту статті 8 викласти у наступній редакції:
«5. Галузева (міжгалузева) рада з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій є повноважною відповідно до цього Закону, якщо до її складу входять репрезентативне відповідно до Закону України «Про соціальний діалог в Україні» всеукраїнське об'єднання організацій роботодавців або відповідний центральний орган виконавчої влади.»
 
Враховано   5. Галузева (міжгалузева) рада з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій є повноважною відповідно до цього Закону, якщо до її складу входять репрезентативне відповідно до Закону України «Про соціальний діалог в Україні» всеукраїнське об'єднання організацій роботодавців або відповідний центральний орган виконавчої влади.
 
84. 6. Основними завданнями галузевої (міжгалузевої) ради з розроблення професійних стандартів і стратегії розвитку професійних кваліфікацій є:
 
   6. Основними завданнями галузевої (міжгалузевої) ради з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій є:
 
85. розроблення та періодичний перегляд галузевих (міжгалузевих) професійних стандартів;
 
-33- Шевчук О.Б.
абзац другий викласти у наступній редакції:
«розроблення, затвердження та періодичний перегляд галузевих (міжгалузевих) професійних стандартів»
 
Враховано   розроблення, затвердження та періодичний перегляд галузевих (міжгалузевих) професійних стандартів;
 
86. розроблення галузевих (міжгалузевих) рамок кваліфікацій;
 
   розроблення галузевих (міжгалузевих) рамок кваліфікацій;
 
87. затвердження дескрипторів професійних кваліфікацій;
 
-34- Шевчук О.Б.
Абзац 4 та 6 частини шостої статті 8 вилучити.
 
Враховано      
88. розроблення та періодичний перегляд кваліфікаційних характеристик професій працівників;
 
   розроблення та періодичний перегляд кваліфікаційних характеристик професій працівників;
 
89. затвердження порядку присвоєння та підтвердження професійних кваліфікацій за відповідними напрямами професійної діяльності;
 
      
90. участь у розробленні програм професійної підготовки на всіх кваліфікаційних рівнях;
 
-35- Шевчук О.Б.
в абзаці сьомому статті 8 слова «на всіх кваліфікаційних рівнях» замінити словами «учнів, студентів, які навчаються у навчальних закладах;»
 
Враховано   участь у розробленні програм професійної підготовки учнів, студентів, які навчаються у навчальних закладах;
 
91. участь у створенні інструментів оцінювання результатів професійного навчання;
 
-36- Шевчук О.Б.
в абзаці восьмому статті 8 після слів «результатів професійного навчання» доповнити словом «осіб»
 
Враховано   участь у створенні інструментів оцінювання результатів професійного навчання осіб;
 
92. акредитація кваліфікаційних центрів у відповідній галузі;
 
-37- Шевчук О.Б.
абзац дев’ятий статті 8 викласти у новій редакції наступного змісту:
«надання юридичним особам статусу кваліфікаційного центру, ведення реєстру кваліфікаційних центрів, здійснення моніторингу/аудиту їх діяльності;»
 
Враховано   надання юридичним особам статусу кваліфікаційного центру, ведення реєстру кваліфікаційних центрів, здійснення моніторингу/аудиту їх діяльності;
методична та інформаційна допомога кваліфікаційним центрам з питань оцінювання компетентності осіб та присвоєння професійних кваліфікацій, забезпечення підготовки (професійного навчання) працівників кваліфікаційних центрів;
 
    -38- Шевчук О.Б.
Частину шосту статті 8 доповнити новим абзацом такого змісту:
«методична та інформаційна допомога кваліфікаційним центрам з питань оцінювання компетентності осіб та присвоєння професійних кваліфікацій, забезпечення підготовки (професійного навчання) працівників кваліфікаційних центрів»
 
Враховано    
93. аналіз потреб ринку праці у фахівцях та робітничих кадрах, підготовка пропозицій щодо підвищення їх кваліфікації та перепідготовки з метою участі у формуванні державного замовлення, проведення досліджень стану професійних кваліфікацій у відповідній сфері професійної діяльності;
 
-39- Шевчук О.Б.
абзац десятий частини шостої статті 8 викласти у наступній редакції:
«аналіз потреб ринку праці у фахівцях та робітничих кадрах, підготовка пропозицій щодо підвищення їх кваліфікації та перепідготовки; проведення досліджень вимог до кваліфікації та компетентності працівників, зайнятих у відповідній галузі економіки або певним видом економічної (професійної, трудової) діяльності»
 
Враховано   аналіз потреб ринку праці у фахівцях та робітничих кадрах, підготовка пропозицій щодо підвищення їх кваліфікації та перепідготовки; проведення досліджень вимог до кваліфікації та компетентності працівників, зайнятих у відповідній галузі економіки або певним видом економічної (професійної, трудової) діяльності;
 
94. інформування суспільства про можливості професійної кар’єри у відповідній галузі (галузях);
 
-40- Шевчук О.Б.
абзац одинадцятий статті 8 викласти у новій редакції наступного змісту:
«участь у заходах з професійної орієнтації населення;»
 
Враховано   участь у заходах з професійної орієнтації населення;
 
95. розгляд скарг на порушення порядку присвоєння та підтвердження професійних кваліфікацій кваліфікаційними центрами;
 
   розгляд скарг про порушення порядку присвоєння та підтвердження професійних кваліфікацій кваліфікаційними центрами;
 
96. співпраця із роботодавцями галузі задля повного представництва інтересів усіх зацікавлених сторін.
 
   співпраця з роботодавцями галузі задля повного представництва інтересів усіх зацікавлених сторін.
 
97. 7. Галузева (міжгалузева) рада з розроблення професійних стандартів і стратегії розвитку професійних кваліфікацій має право отримувати бюджетні кошти для здійснення своєї статутної діяльності у порядку, визначеному законодавством.
 
   7. Галузева (міжгалузева) рада з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій має право отримувати бюджетні кошти для здійснення своєї статутної діяльності у порядку, визначеному законодавством.
 
98. Стаття 9. Кваліфікаційний центр
 
   Стаття 9. Основні функції кваліфікаційного центру
 
99. 1. Основними функціями кваліфікаційного центру є:
 
-41- Шевчук О.Б.
Назву та статтю 9 викласти у новій редакції наступного змісту:
«Стаття 9. Основні функції кваліфікаційного центру
1. Основними функціями кваліфікаційного центру є:
оцінювання компетентності особи відповідно до затверджених професійних стандартів;
присвоєння (підтвердження) особі відповідної професійної кваліфікації за результатами оцінювання із видачею свідоцтва про присвоєння професійної кваліфікації;
формування пропозицій щодо змін діючих професійних стандартів та їх направлення до відповідної галузевої (міжгалузевої) ради з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій.
2. Рішення про визначення кваліфікаційного центру приймається галузевою (міжгалузевою) радою з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.».
 
Враховано   1. Основними функціями кваліфікаційного центру є:
 
100. оцінювання компетентностей осіб, що претендують на присвоєння професійних кваліфікацій, на відповідність професійним стандартам;
 
   оцінювання компетентності особи відповідно до затверджених професійних стандартів;
 
101. присвоєння (підтвердження) особі відповідної професійної кваліфікації за результатами оцінювання із видачею документа (атестата, диплома, свідоцтва тощо) встановленого зразка;
 
   присвоєння (підтвердження) особі відповідної професійної кваліфікації за результатами оцінювання з видачею свідоцтва про присвоєння професійної кваліфікації;
 
102. участь у створенні інструментів оцінювання компетентності претендентів на присвоєння професійної кваліфікацій;
 
   формування пропозицій щодо зміни діючих професійних стандартів та їх направлення до відповідної галузевої (міжгалузевої) ради з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій.
 
103. інформування громадськості про діяльність у сфері присвоєння професійних кваліфікацій.
 
      
104. 2. Рішення про надання і підтвердження організації статусу кваліфікаційного центру приймається галузевою (міжгалузевою) радою з розроблення професійних стандартів і стратегії розвитку професійних кваліфікацій шляхом акредитації відповідно до порядку, затвердженого Національною комісією з питань регулювання професійних кваліфікацій.
 
   2. Рішення про визначення кваліфікаційного центру приймається галузевою (міжгалузевою) радою з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
 
105. Стаття 10. Галузева рамка кваліфікацій
 
   Стаття 10. Галузева рамка кваліфікацій
 
106. 1. Галузева рамка кваліфікацій є складовою системи професійних кваліфікацій, має узгоджуватися із Національною рамкою кваліфікацій і є інструментом розроблення, ідентифікації, співвіднесення та визнання кваліфікацій.
 
   1. Галузева рамка кваліфікацій є складовою системи професійних кваліфікацій і має узгоджуватися з Національною рамкою кваліфікацій, а також є інструментом розроблення, ідентифікації, співвіднесення та визнання кваліфікацій.
 
107. 2. Галузева рамка кваліфікацій розробляється за певним видом (видами) економічної діяльності.
 
   2. Галузева рамка кваліфікацій розробляється за певним видом (видами) економічної діяльності.
 
108. 3. Галузева рамка кваліфікацій складається з кваліфікаційних рівнів, які описуються в термінах компетентностей і за якими розподіляються всі професійні кваліфікації певного виду (видів) економічної діяльності.
 
   3. Галузева рамка кваліфікацій складається з кваліфікаційних рівнів, що описуються в термінах компетентності, за якими розподіляються всі професійні кваліфікації певного виду (видів) економічної діяльності.
 
109. 4. Кваліфікаційний рівень галузевої рамки кваліфікацій визначається через узагальнений опис змісту, складності та обсягу компетентностей, які особа має засвоїти та продемонструвати для здобуття кваліфікацій цього рівня.
 
   4. Кваліфікаційний рівень галузевої рамки кваліфікацій визначається шляхом узагальненого опису змісту, складності та обсягу компетентності, які особа має засвоїти та продемонструвати для набуття кваліфікацій цього рівня.
 
110. 5. Галузева рамка кваліфікацій розробляється відповідною галузевою (міжгалузевою) радою з розроблення професійних стандартів і стратегії розвитку професійних кваліфікацій і затверджується Національною комісією з питань регулювання професійних кваліфікацій.
 
-42- Шевчук О.Б.
у частині п’ятій статті 10 слова «Національною комісією з питань регулювання професійних кваліфікацій» замінити словами «центральним органом виконавчої влади у сфері регулювання професійних кваліфікацій..»
 
Враховано   5. Галузева рамка кваліфікацій розробляється відповідною галузевою (міжгалузевою) радою з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій і затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері регулювання професійних кваліфікацій.
 
111. Стаття 11. Професійний стандарт
 
   Стаття 11. Професійний стандарт
 
112. 1. Професійний стандарт розробляється та переглядається галузевою (міжгалузевою) радою з розроблення професійних стандартів та стратегії розвитку професійних кваліфікацій з урахуванням положень міжнародної стандартної класифікації занять, та відповідно до вимог Національної, галузевої (міжгалузевої) рамки кваліфікацій і національних класифікаторів видів економічної діяльності та професій.
 
-43- Шевчук О.Б.
у статті 11 в частині першій після слова «розробляються» доповнити словами «затверджується « у зв’язку з чим частину третю цієї статті виключити.
 
Враховано   1. Професійний стандарт розробляється, затверджується і переглядається галузевою (міжгалузевою) радою з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій з урахуванням положень Міжнародної стандартної класифікації занять і відповідно до вимог Національної, галузевої (міжгалузевої) рамок кваліфікацій і національних класифікаторів видів економічної діяльності та професій.
 
113. 2. Форма та порядок розробки професійного стандарту розробляються Національною комісією з питань регулювання професійних кваліфікацій та затверджуються Кабінетом Міністрів України.
 
-44- Шевчук О.Б.
у статті 11 частини другу викласти у новій редакції наступного змісту:
«2. Форма та порядок розроблення професійного стандарту затверджуються Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади у сфері регулювання професійних кваліфікацій.».
 
Враховано   2. Форма та порядок розроблення професійного стандарту затверджуються Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади у сфері регулювання професійних кваліфікацій.
 
114. 3. Професійні стандарти затверджуються рішенням Національної комісії з питань регулювання професійних кваліфікацій.
 
      
115. Стаття 12. Професійна кваліфікація
 
   Стаття 12. Професійна кваліфікація
 
116. 1. Професійна кваліфікація присвоюється або підтверджується особі відповідним кваліфікаційним центром в результаті оцінювання компетентностей осіб, що претендують на присвоєння професійних кваліфікацій, на відповідність професійним стандартам та професійним кваліфікаціям.
 
-45- Шевчук О.Б.
у частині першій статті 12 слова «компетентностей осіб, що претендують на присвоєння професійних кваліфікацій,» замінити словами «компетентності (компетентностей) особи»
 
Враховано   1. Професійна кваліфікація присвоюється або підтверджується особі відповідним кваліфікаційним центром у результаті оцінювання компетентності особи на відповідність професійним стандартам та професійним кваліфікаціям.
 
117. 2. Необхідність наявності в особи професійної кваліфікації певного рівня для працевлаштування та/або для допуску особи до виконання певних професій, робіт, завдань визначається роботодавцем відповідно до законодавства України про працю, відповідних кваліфікаційних характеристик та рекомендацій Національної комісії з питань регулювання професійних кваліфікацій. За власним бажанням особа може самостійно звернутися до кваліфікаційного центру з метою підтвердження професійної кваліфікації за напрямом професійної діяльності відповідно до затвердженого порядку.
 
-46- Шевчук О.Б.
Частину другу статті 12 викласти у наступній редакції
«2. Необхідність наявності в особи професійної кваліфікації певного рівня для працевлаштування та/або для допуску особи до виконання певних професій, робіт, завдань визначається роботодавцем відповідно до законодавства. За власним бажанням особа може самостійно звернутися до кваліфікаційного центру з метою підтвердження професійної кваліфікації за напрямом професійної діяльності.»
 
Враховано   2. Необхідність наявності в особи професійної кваліфікації певного рівня для працевлаштування та/або для допуску особи до виконання певних професій, робіт, завдань визначається роботодавцем відповідно до законодавства. За власним бажанням особа може самостійно звернутися до кваліфікаційного центру з метою підтвердження професійної кваліфікації за напрямом професійної діяльності.
 
118. 3. Реєстр осіб, яким присвоєно професійні кваліфікації, складає і веде відповідна галузева (міжгалузева) рада з розроблення професійних стандартів та стратегії розвитку професійних кваліфікацій у порядку, затвердженому Національною комісією з питань регулювання професійних кваліфікацій.
 
-47- Шевчук О.Б.
частину третю статті 12 викласти у новій редакції наступного змісту:
«3. Відповідний кваліфікаційний центр подає відомості про присвоєння професійних кваліфікацій до центрального органу виконавчої влади у сфері регулювання професійних кваліфікацій та відповідної галузевої (міжгалузевої) ради з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій..»
 
Враховано   3. Відповідний кваліфікаційний центр подає відомості про присвоєння професійних кваліфікацій до центрального органу виконавчої влади у сфері регулювання професійних кваліфікацій та відповідної галузевої (міжгалузевої) ради з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій.
 
119. Стаття 13. Регульовані професії
 
-48- Шевчук О.Б.
статтю 13 викласти у новій редакції наступного змісту:
«Стаття 13. Регульовані професії
1. Перелік регульованих професій, порядок їх присвоєння або підтвердження затверджує Кабінет Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади у сфері регулювання професійних кваліфікацій..»
 
Враховано   Стаття 13. Регульовані професії
 
120. 1. Регульованими є професії, пов’язані з збереженням життя, здоров’я людини, виникненням надзвичайних ситуацій техногенного чи природного характеру. Перелік таких професій визначає Кабінет Міністрів України.
 
   1. Перелік регульованих професій, порядок їх присвоєння або підтвердження затверджує Кабінет Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади у сфері регулювання професійних кваліфікацій.
 
121. 2. Структура і склад системи професійних кваліфікацій регульованих професій визначаються законодавчими актами, що регламентують діяльність, присвоєння та підтвердження кваліфікацій в межах цих професій.
 
      
122. 3. Реєстр професійних кваліфікацій регульованих професій складає і веде Національна комісія з питань регулювання професійних кваліфікацій в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України До складу реєстру обов’язково вносяться дані про осіб, професійні кваліфікації яких відносяться до регульованих професій.
 
      
123. 4. Порядок присвоєння та підтвердження професійних кваліфікацій в межах регульованих професій визначається Кабінетом Міністрів України за поданням Національно комісії з питань регулювання професійних кваліфікацій.
 
      
124. 5. Необхідність наявності в особи професійної кваліфікації певного рівня для здійснення професійної діяльності в межах регульованої професії встановлюється законодавчими актами України або міжнародними законодавчими актами, що регламентують діяльність у межах цієї професії.
 
-49- Кармазін Ю.А.
Після статті 13 доповнити, змінивши відповідно подальшу нумерацію статей законопроекту, новою статтею 14 такого змісту:
«Стаття 14. Рівні градації професійних кваліфікацій та професійні групи
1. Професійні групи
№ Назва професійної групиКод
1.Сільське господарство АGА
2.Морський транспорт та ловля рибиМАР
3.Харчова промисловістьІNА
4.Хімічна промисловістьQUІ
5.Особистий імідж ІМР
6.МедицинаSАN
7.Безпека та навколишнє середовищеSЕА
8.Металургія FМЕ
9.Будівництво ІМА
10.Електрична та електронна промисловість ЕLЕ
11.Енергетична та водна промисловістьЕNА
12.Транспортне та інше машинобудуванняТМV
13.Добувна промисловість ІЕХ
14.Інжиніринг та службова діяльність ЕОС
15.Скляно-керамічна промисловістьVІС
16.Деревообробна та меблева промисловістьМАМ
17.Текстильна та шкіряна промисловість ТСР
18.Графічне мистецтвоАRG
19.Образотворча та звукова діяльністьІМS
20.Інформаційні та комунікаційні технологіїІFS
21.Адміністрування та менеджмент АDG
22.Торгівля та маркетинг СОМ
23.Соціокультурні та громадські службиSSС
24.Готельна та туристична сфераНОТ
25.Фізична та спортивна діяльність АFD
26.Мистецтво АRТ
2. Рівні кваліфікацій
Рівень 1 - уміння виконання обмеженої групи простих видів діяльності, пов’язаних з нормативним процесом, в якому застосовуються обмежені теоретичні знання та практичні уміння і навички.
Рівень 2 - уміння виконання групи чітко визначених видів професійної діяльності із застосуванням певних інструментів та обладнання – виконавчі види діяльності, які можуть здійснюватися самостійно у рамках обмеження використання зазначеного обладнання. Необхідні знання основ техніки та науки певного виду діяльності та здатність розуміти та виконувати відповідні дії.
Рівень 3 - уміння виконання групи видів професійної діяльності, яка потребує застосування різних засобів та обладнання, та яка може здійснюватися самостійно. Обов’язки координувати та керувати технічною та спеціальною роботою. Вимоги розуміння технічних та наукових основ певного виду діяльності і здатність оцінювати фактори та економічні наслідки.
Рівень 4 - уміння виконання цілої групи складних видів професійної діяльності, які здійснюються у широкому різноманітному контексті, який вимагає комбінування технічних, наукових, економічних та організаційних варіантів плану дій, розробки проектів, процесів, продукції.
Рівень 5 - уміння виконання широкої групи видів професійної діяльності значної складності, які здійснюються у різних контекстах, часто непередбачуваних, які вимагають планування дій, розробку продукції, процесів та послуг. Велика особиста автономія. Постійна відповідальність за оцінювання ресурсів, за аналіз, діагностику, дизайн, планування, виконання та оцінювання тощо.
Професійні вміння, які були отримані до набрання чинності даним законом і визначені у дипломі або сертифікаті визнаються без додаткового навчання та сертифікації.
Професійні вміння, отримані після набрання чинності даним законом та які не пройшли оцінювання, але визначені у дипломі або сертифікаті, можуть бути визнані частково з додатковим наступним навчанням для отримання відповідного диплому або сертифікату.».
Обґрунтування: Пропозиція вноситься у зв’язку із тим, що законопроект у тому вигляді, в якому його вніс на розгляд автор, у разі його прийняття жодним чином не буде корисним, оскільки він несе лише теоретичне навантаження при цьому відсутні перелік професійних груп та градації рівнів кваліфікації.
 
Відхилено Зазначена пропозиція не відповідає нормо проектувальній техніці     
125. Стаття 14. Оскарження результатів присвоєння та підтвердження кваліфікацій
 
   Стаття 14. Оскарження результатів присвоєння та підтвердження кваліфікацій
 
126. 1. Особа, професійну кваліфікацію якої не визнано (не підтверджено) рішенням кваліфікаційного центру, має право оскаржити відповідне рішення у порядку, затвердженого Національною комісією з питань регулювання професійних кваліфікацій.
 
-50- Шевчук О.Б.
У частині першій статті 14 слова «затвердженого Національною комісією з питань регулювання професійних кваліфікацій» замінити словами «затвердженому центральним органом виконавчої влади у сфері регулювання професійних кваліфікацій.»
 
Враховано   1. Особа, професійну кваліфікацію якої не визнано (не підтверджено) рішенням кваліфікаційного центру, має право оскаржити відповідне рішення у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади у сфері регулювання професійних кваліфікацій.
 
127. 2. Розгляд скарг здійснюється відповідною галузевою (міжгалузевою) радою з розроблення професійних стандартів і стратегії розвитку професійних кваліфікацій.
 
   2. Розгляд скарг здійснюється відповідною галузевою (міжгалузевою) радою з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій.
 
128. 3. Рішення галузевої (міжгалузевої) ради з розроблення професійних стандартів і стратегії розвитку професійних кваліфікацій (компетентностей) може бути оскаржено в судовому порядку.
 
   3. Рішення галузевої (міжгалузевої) ради з розроблення професійних стандартів та професійних кваліфікацій може бути оскаржено в судовому порядку.
 
129. Стаття 15. Фінансування системи професійних кваліфікацій
 
      
130. 1. Фінансування системи професійних кваліфікацій здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, а також коштів міжнародної технічної допомоги, роботодавців та/або їх організацій (об’єднань), професійних спілок та їх об’єднань, фізичних осіб, інших джерел.
 
-51- Шевчук О.Б.
Статтю 15 виключити
 
Враховано      
131. 2. Фінансування системи професійних кваліфікацій в межах регульованих професій здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету.
 
      
132. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
 
   Стаття 15. Прикінцеві положення
 
133. І. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2013 року.
 
-52- Шевчук О.Б.
Назву розділу Прикінцеві положення та їх перший розділ викласти у наступній редакції:
«Стаття 15 Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2014 року»
 
Враховано   1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2014 року.
 
134. ІІ. Кабінету Міністрів України:
 
   2. Кабінету Міністрів України:
 
135. у тримісячний термін підготувати та подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції про внесення змін до законодавчих актів України, що випливають з цього Закону;
 
   у тримісячний строк підготувати та подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції про внесення змін до законодавчих актів України, що випливають з цього Закону;
 
136. у шестимісячний термін підготувати проекти нормативних актів, розроблення та прийняття яких передбачено цим законом;
 
   у шестимісячний строк підготувати проекти нормативних актів, розроблення та прийняття яких передбачено цим Законом;
 
137. передбачити фінансування видатків, пов’язаних із системою професійних кваліфікацій, у проекті Державного бюджету на відповідний рік.

   передбачити фінансування видатків, пов’язаних з системою професійних кваліфікацій, у проекті Державного бюджету України на відповідний рік.