Кількість абзаців - 92 Таблиця поправок


Про Рекомендації парламентських слухань на тему: "Сучасний стан, шляхи і перспективи реформиу сфері охорони здоров'я України" (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект
 
   Проект
 
1. П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про Рекомендації парламентських слухань на тему: "Сучасний стан, шляхи і перспективи реформи у сфері охорони здоров’я України"
Верховна Рада Українип о с т а н о в л я є:
1. Схвалити Рекомендації парламентських слухань на тему: "Сучасний стан, шляхи і перспективи реформи у сфері охорони здоров’я України" (далі – Рекомендації парламентських слухань), що додаються.
 
   П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про Рекомендації парламентських слухань на тему: "Сучасний стан, шляхи і перспективи реформи у сфері охорони здоров’я України"
Верховна Рада Українип о с т а н о в л я є:
1. Схвалити Рекомендації парламентських слухань на тему: "Сучасний стан, шляхи і перспективи реформи у сфері охорони здоров’я України" (далі – Рекомендації парламентських слухань), що додаються.
 
2. 2.Кабінету Міністрів України до 1 січня 2014 року проінформувати Верховну Раду України про стан реалізації зазначених Рекомендацій парламентських слухань.
 
-1- Бахтеєва Т.Д.
У пункті 2 проекту постанови цифру «2014» замінити цифрою «2015».
 
Враховано   2. Кабінету Міністрів України до 1 січня 2015 року поінформувати Верховну Раду України про стан реалізації Рекомендацій парламентських слухань.
 
3. 3. Апарату Верховної Ради України забезпечити у встановленому порядку видання збірки матеріалів за результатами цих парламентських слухань.
4. Контроль за виконанням цієї Постанови покласти на Комітет Верховної Ради України з питань охорони здоров’я.
5. Ця Постанова набирає чинності з дня її прийняття.
Голова Верховної Ради України
 
-2- Бахтеєва Т.Д.
Пункт 3 проекту постанови викласти у такій редакції: «3. Апарату Верховної Ради України у встановленому порядку забезпечити видання збірника матеріалів за результатами зазначених парламентських слухань.».
 
Враховано   3. Апарату Верховної Ради України у встановленому порядку забезпечити видання збірника матеріалів за результатами зазначених парламентських слухань.
4. Контроль за виконанням цієї Постанови покласти на Комітет Верховної Ради України з питань охорони здоров’я.
5. Ця Постанова набирає чинності з дня її прийняття.
Голова Верховної Ради України
 
4. Проект
 
   Проект
 
5. СХВАЛЕНО
Постановою Верховної Ради України
від «___» ___________ 2013 року №
РЕКОМЕНДАЦІЇ
парламентських слухань на тему: «Сучасний стан, шляхи і перспективи реформи у сфері охорони здоров’я України»
 
   СХВАЛЕНО
Постановою Верховної Ради України
від «___» ___________ 2014 року №
РЕКОМЕНДАЦІЇ
парламентських слухань на тему: «Сучасний стан, шляхи і перспективи реформи у сфері охорони здоров’я України»
 
6. Учасники парламентських слухань на тему: «Сучасний стан, шляхи і перспективи реформи у сфері охорони здоров’я України», що відбулися 5 червня 2013 року, відзначають, що стан здоров’я продовжує залишатися надзвичайно складним і таким, що загрожує національній безпеці держави.
 
-3- Бахтеєва Т.Д.
Абзац перший тексту преамбули проекту Рекомендацій викласти у редакції: «Учасники парламентських слухань на тему: «Сучасний стан, шляхи і перспективи реформи у сфері охорони здоров’я України», що відбулися 5 червня 2013 року, відзначають, що стан здоров’я населення в Україні залишається надзвичайно складним і таким, що загрожує національній безпеці держави.».
 
Враховано   Учасники парламентських слухань на тему: «Сучасний стан, шляхи і перспективи реформи у сфері охорони здоров’я України», що відбулися 5 червня 2013 року, відзначають, що стан здоров’я населення в Україні залишається надзвичайно складним і таким, що загрожує національній безпеці держави.
 
7. За станом здоров’я громадян Україна посідає одне з найнижчих рейтингових місць у Європейському регіоні.
 
   За станом здоров’я громадян Україна посідає одне з найнижчих рейтингових місць у Європейському регіоні.
 
8. Від 12 до 14 млн. жителів країни хворіють на серцево-судинні хвороби, понад 1 млн. українців страждають від онкологічних захворювань, ще більш як 1 млн. 100 тис. осіб хворіють на цукровий діабет, при цьому майже 200 тис. з них є інсулінозалежними.
 
   Від 12 до 14 мільйонів жителів України хворіють на серцево-судинні хвороби, понад 1 мільйон українців страждають від онкологічних захворювань, більш як 1 мільйон 100 тисяч осіб хворіють на цукровий діабет, при цьому майже 200 тисяч з них є інсулінозалежними.
 
9. Україна продовжує вести сумне лідерство у Європі за рівнями захворюваності на ВІЛ-інфекцію та туберкульоз.
 
   Україна продовжує вести сумне лідерство у Європі за рівнем захворюваності на ВІЛ-інфекцію та туберкульоз.
 
10. Смертність в Україні складає 15,2 випадки на 1000 населення проти 6,7 в країнах – членах Європейського Союзу (далі – ЄС).
 
   Смертність в Україні становить 15,2 випадку на 1 тисячу осіб проти 6,7 у країнах – членах Європейського Союзу (далі – ЄС).
 
11. Щорічно в Україні помирає понад 700 тис. громадян, третина з яких - це люди працездатного і репродуктивного віку. При цьому смертність від серцево-судинних захворювань є однією з найвищих у світі та становить близько 64% у структурі загальної смертності, а смертність від онкологічних захворювань – 13%. Фактично ці два класи хвороб визначають майже 80% щорічних втрат населення країни.
 
   Щороку в Україні помирають понад 700 тисяч громадян, третина з яких - люди працездатного і репродуктивного віку. При цьому смертність від серцево-судинних захворювань є однією з найвищих у світі та становить близько 64 відсотків у структурі загальної смертності, а смертність від онкологічних захворювань – 13 відсотків Фактично ці два класи хвороб визначають майже 80 відсотків щорічних втрат населення країни.
 
12. Такий стан справ визначається багатьма факторами:
 
   Такий стан справ визначається багатьма факторами:
 
13. усе ще складною економічною ситуацією у державі;
 
   усе ще складною економічною ситуацією у державі;
 
14. низьким порівняно з розвинутими країнами Європи рівнем добробуту населення;
 
   низьким порівняно з розвиненими країнами Європи рівнем добробуту населення;
 
15. значним поширенням серед українців шкідливих звичок та відсутністю в українському суспільстві культу здорового способу життя;
 
   значним поширенням серед українців шкідливих звичок та відсутністю в українському суспільстві культу здорового способу життя;
 
16. складною екологічною ситуацією;
 
   складною екологічною ситуацією;
 
17. низькою якістю медичного обслуговування та фактичною нерівністю громадян у доступі до послуг охорони здоров’я.
 
   низькою якістю медичного обслуговування та фактичною нерівністю громадян у доступі до послуг охорони здоров’я.
 
18. При цьому одними з визначальних причин низької якості медичного обслуговування та нерівності громадян у доступі до послуг охорони здоров’я є застаріла, неефективна модель фінансування системи охорони здоров’я та постійний фінансовий дефіцит у галузі.
 
-4- Бахтеєва Т.Д.
Абзац тринадцятий тексту преамбули проекту Рекомендацій викласти у редакції: «Учасники парламентських слухань відзначають, що одними з визначальних причин низької якості медичного обслуговування та нерівності громадян у доступі до послуг охорони здоров’я є застаріла, неефективна модель фінансування системи охорони здоров’я та постійний фінансовий дефіцит у галузі.».
 
Враховано   Учасники парламентських слухань відзначають, що одними з визначальних причин низької якості медичного обслуговування та нерівності громадян у доступі до послуг охорони здоров’я є застаріла, неефективна модель фінансування системи охорони здоров’я та постійний фінансовий дефіцит у галузі.
 
19. В межах можливого протягом останніх років держава вживає заходів щодо поліпшення фінансування охорони здоров’я. При цьому найбільше позитивних змін в цьому напрямі з’явилося у 2010, 2011 та 2012 роках.
 
-5- Бахтеєва Т.Д.
Абзац чотирнадцятий тексту преамбули проекту Рекомендацій викласти у редакції: «Держава протягом останніх років вживає заходів до поліпшення фінансування охорони здоров’я. При цьому найбільш позитивні зміни в цьому напрямі відбулися у 2010, 2011 та 2012 роках.».
 
Враховано   Держава протягом останніх років вживає заходів до поліпшення фінансування охорони здоров’я. При цьому найбільші позитивні зміни в цьому напрямі відбулися у 2010, 2011 та 2012 роках.
 
20. Так, частка державних витрат на охорону здоров’я у структурі валового внутрішнього продукту в 2012 р. зросла до 4% порівняно з 2,9% у 2002 р.
 
   Так, частка державних витрат на охорону здоров’я у структурі валового внутрішнього продукту у 2012 році зросла до 4 відсотків порівняно з 2,9 відсотка у 2002 році.
 
21. Лише за останній 2012 рік порівняно з попереднім 2011 р. обсяг фінансування охорони здоров’я збільшився більш як на 9 млрд. гривень, що складає майже 20% від загальних бюджетних видатків на охорону здоров’я поточного року.
 
   У 2012 році порівняно з попереднім роком обсяг фінансування охорони здоров’я збільшився більш як на 9 мільярдів гривень, що становить майже 20 відсотків загальних бюджетних видатків на охорону здоров’я.
 
22. Проте, цього ще недостатньо для того, щоб забезпечити прийнятний рівень фінансування потреб галузі, і Україна продовжує значно поступатися за обсягами фінансування охорони здоров’я переважній більшості країн Європейського регіону Всесвітньої організації охорони здоров’я (далі – ВООЗ), в тому числі країнам – членам ЄС та країнам – членам Співдружності Незалежних Держав.
 
   Однак цього недостатньо для того, щоб забезпечити прийнятний рівень фінансування потреб галузі, тож Україна продовжує значно поступатися за обсягом фінансування охорони здоров’я переважній більшості країн Європейського регіону Всесвітньої організації охорони здоров’я (далі – ВООЗ), у тому числі країнам – членам ЄС та країнам – членам Співдружності Незалежних Держав.
 
23. Так, частка державних витрат у структурі загальних витрат на охорону здоров’я за оцінками ВООЗ у 2010 р. в Україні складала лише близько 56%, тоді як у сусідній Росії – більш як 62%, а в середньому в країнах – членах ЄС – близько 76%.
 
   Так, частка державних витрат у структурі загальних витрат на охорону здоров’я, за оцінками ВООЗ, в Україні у 2010 році становила лише близько 56 відсотків, тоді як у сусідній Росії – більш як 62 відсотки, а в середньому в країнах – членах ЄС – близько 76 відсотків.
 
24. За оцінкою ВООЗ, у 2010 році рівень державних витрат на охорону здоров’я в Україні склав лише 294 долари США з розрахунку на одного жителя, тоді як в середньому в Європейському регіоні цей показник складав еквівалент 1546 доларів США.
 
   За оцінкою ВООЗ, у 2010 році рівень державних витрат на охорону здоров’я в Україні становив лише 294 долари США у розрахунку на одного жителя, тоді як у середньому в Європейському регіоні цей показник становив 1546 доларів США.
 
25. Особливо турбує те, що, як і раніше, продовжує мати місце надзвичайно низький рівень державних витрат на придбання лікарських засобів. Фактично усі необхідні для лікування, в тому числі й у лікарнях, лікарські засоби громадяни України змушені купувати за власні кошти, що особливо важким тягарем лягає на бюджети малозабезпечених сімей та пенсіонерів.
 
   Особливо турбує низький рівень державних витрат на придбання лікарських засобів. Фактично усі необхідні для лікування лікарські засоби, у тому числі у лікарнях, громадяни України змушені купувати за власні кошти, що особливо важким тягарем лягає на бюджети малозабезпечених сімей та пенсіонерів.
 
26. За підсумками 2010 р., частка видатків на медикаменти у структурі загальних бюджетних витрат на охорону здоров’я в Україні склала лише 11%. У доларовому еквіваленті відповідні видатки з розрахунку на одного жителя України становили лише близько 12 доларів США, що, згідно з оцінками ВООЗ, приблизно у 40 разів менше, ніж, наприклад, у Німеччині та майже у 12 разів менше, ніж в Естонії.
 
   За підсумками 2010 року частка видатків на медикаменти у структурі загальних бюджетних витрат на охорону здоров’я в Україні становила лише 11 відсотків. Державні видатки у розрахунку на одного жителя України становили лише близько 12 доларів США, що, за оцінками ВООЗ, приблизно у 40 разів менше, ніж у Німеччині, та майже у 12 разів менше, ніж в Естонії.
 
27. Крім того, в Україні продовжує мати місце високий рівень готівкових виплат сімей за послуги охорони здоров’я. За оцінками ВООЗ, у 2010 р. він становив більше 40% від загальних витрат на охорону здоров’я, що у 2,5 рази вище, ніж в середньому в країнах – членах ЄС (16,5%) та в 1,3 рази вище, ніж у сусідній Російській Федерації (31,4%).
 
   В Україні є високим рівень готівкових виплат сімей за послуги охорони здоров’я. За оцінками ВООЗ, у 2010 році він перевищував 40 відсотків загальних витрат на охорону здоров’я, що у 2,5 разу вище, ніж у середньому в країнах – членах ЄС (16,5 відсотка) та в 1,3 разу вище, ніж у сусідній Російській Федерації (31,4 відсотка).
 
28. Безумовно, усе це чинить вкрай негативний вплив як на доступність, так і на якість та повноту медичної допомоги, що надається населенню України, робить громадян України значно менше захищеними від фінансових ризиків та ризику зубожіння порівняно з громадянами інших європейських країн.
 
   Безумовно, все це вкрай негативно впливає на доступність, якість та повноту медичної допомоги, що надається населенню України, робить громадян України значно менш захищеними від фінансових ризиків та ризику зубожіння порівняно з громадянами інших європейських держав.
 
29. Негативний вплив дефіциту фінансування системи охорони здоров’я на стан справ у зазначеній сфері значно посилюється також вкрай неефективним використанням наявних у галузі коштів, значною диспропорцією у розподілі фінансів між первинною та спеціалізованою медичною допомогою.
 
   Негативний вплив дефіциту фінансування системи охорони здоров’я на стан справ у зазначеній сфері значно посилюється вкрай неефективним використанням наявних у галузі коштів, значною диспропорцією у розподілі фінансів між первинною та спеціалізованою медичною допомогою.
 
30. Якщо у більшості європейських країнах на потреби сектору первинної медичної допомоги (на рівні якого починається й закінчується до 75 – 80% усіх контактів пацієнтів з системою медичного обслуговування) виділяється 25 – 30% від загального обсягу фінансових ресурсів, що виділяються на охорону здоров’я, то в Україні ця частка становить менше 15% від загального обсягу фінансових ресурсів охорони здоров’я.
 
   Якщо в більшості європейських країн на потреби сектору первинної медичної допомоги (на рівні якого починається і закінчується до 75 – 80 відсотків усіх контактів пацієнтів з системою медичного обслуговування) виділяється 25 – 30 відсотків загального обсягу фінансових ресурсів, що спрямовуються у сферу охорони здоров’я, то в Україні ця частка становить менше 15 відсотків загального обсягу фінансових ресурсів охорони здоров’я.
 
31. У той же час, в Україні до 60% випадків госпіталізації, особливо на рівні районних та міських лікарень, є необґрунтованими, оскільки адекватна допомога пацієнтам у цих випадках може й повинна надаватися на рівні первинної допомоги або в закладах соціального забезпечення та догляду.
 
   Водночас в Україні до 60 відсотків випадків госпіталізації, особливо на рівні районних та міських лікарень, є необґрунтованими, оскільки адекватна допомога пацієнтам у таких випадках може і повинна надаватися на рівні первинної допомоги або в закладах соціального забезпечення та догляду.
 
32. Враховуючи викладене, держава має забезпечити проведення всеосяжної комплексної реформи системи охорони здоров’я в цілому та медичного обслуговування населення як її найважливішої невід’ємної складової зокрема.
 
   Враховуючи викладене, держава має забезпечити проведення всеосяжної комплексної реформи системи охорони здоров’я загалом та медичного обслуговування населення як її найважливішої складової зокрема.
 
33. Запровадження такої реформи передбачено в ініційованій Президентом України Програмі економічних реформ на 2010 – 2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», взятої до виконання відповідним розпорядженням Кабінету Міністрів України у 2010 році (далі – Програма). Зазначена Програма визначає основні проблеми вітчизняної системи охорони здоров'я та їх причини, а також комплекс заходів, яких має бути вжито з метою поліпшення якості і доступності медичного обслуговування, ефективності державного фінансування охорони здоров'я, створення стимулів для формування здорового способу життя населення й здорових умов праці громадян України.
 
-6- Бахтеєва Т.Д.
Абзац двадцять восьмий тексту преамбули проекту Рекомендацій викласти у такій редакції: «Запровадження такої реформи потребує комплексу заходів, спрямованих водночас на поліпшення якості і доступності медичного обслуговування та підвищення ефективності державного фінансування охорони здоров'я, створення стимулів для формування здорового способу життя населення та здорових умов праці громадян України.».
 
Враховано   Запровадження такої реформи потребує комплексу заходів, спрямованих водночас на поліпшення якості і доступності медичного обслуговування та підвищення ефективності державного фінансування охорони здоров'я, створення стимулів для формування здорового способу життя населення та здорових умов праці громадян України.
 
34. З метою створення законодавчого підґрунтя для реалізації цієї реформи Верховною Радою України прийнято низку важливих законів. Серед них – Закони України «Про протидію поширенню хвороб, зумовлених вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ), та правовий і соціальний захист людей, які живуть з ВІЛ», «Про протидію захворюванню на туберкульоз», «Про державно-приватне партнерство», а також інші закони, що передбачають вдосконалення механізмів регулювання обігу лікарських засобів та контрою якості та безпечності харчових продуктів, запобігання шкідливому впливу тютюну та алкоголю на здоров’я на здоров’я людини.
 
-7- Бахтеєва Т.Д.
Абзац двадцять дев’ятий тексту преамбули проекту Рекомендацій викласти у такій редакції: «Учасники парламентських слухань наголосили, що підґрунтям для реалізації реформи у системі охорони здоров’я України стало прийняття низки важливих законів, серед яких – закони України «Про протидію поширенню хвороб, зумовлених вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ), та правовий і соціальний захист людей, які живуть з ВІЛ», «Про протидію захворюванню на туберкульоз», «Про державно-приватне партнерство» та інші законодавчі акти, що передбачають удосконалення механізмів регулювання обігу лікарських засобів, контрою якості та безпечності харчових продуктів, запобігання шкідливому впливу тютюну та алкоголю на здоров’я людини.».
 
Враховано   Учасники парламентських слухань наголосили, що підґрунтям для реалізації реформи у системі охорони здоров’я України стало прийняття низки важливих законів, серед яких – закони України «Про протидію поширенню хвороб, зумовлених вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ), та правовий і соціальний захист людей, які живуть з ВІЛ», «Про протидію захворюванню на туберкульоз», «Про державно-приватне партнерство» та інші законодавчі акти, що передбачають удосконалення механізмів регулювання обігу лікарських засобів, контрою якості та безпечності харчових продуктів, запобігання шкідливому впливу тютюну та алкоголю на здоров’я людини.
 
35. Особливе значення для реалізації реформи медичного обслуговування мають прийняті Верховною Радою України протягом 2010 – 2012 рр. нова редакція Бюджетного кодексу України, Закони України «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення надання медичної допомоги», «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві», «Про екстрену медичну допомогу».
 
   Особливе значення для реалізації реформи медичного обслуговування мають прийняті Верховною Радою України протягом 2010 – 2012 років Бюджетний кодекс України, закони України «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення надання медичної допомоги», «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві», «Про екстрену медичну допомогу».
 
36. Зокрема, важливість Закону України «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві» полягає в тому, що він надає можливість в умовах відповідного пілотного проекту провести апробацію нової, розробленої з урахуванням досвіду інших європейських країн, моделі організації медичного обслуговування населення, яка водночас передбачає застосування як механізмів підвищення доступності населенню якісної медичної допомоги різних видів, так і механізмів поліпшення ефективності та раціональності використання наявних у галузі охорони здоров’я різних типів ресурсів.
 
   Зокрема, Закон України «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві» надає можливість в умовах відповідного пілотного проекту провести апробацію нової, розробленої з урахуванням досвіду інших європейських країн моделі організації медичного обслуговування населення, яка водночас передбачає застосування механізмів поліпшення доступу населення до якісної медичної допомоги різних видів і механізмів підвищення ефективності та раціональності використання наявних у галузі охорони здоров’я різних типів ресурсів.
 
37. Як свідчать виступи представників пілотних регіонів та надані Кабінетом Міністрів України до цих парламентських слухань інформаційно-аналітичні матеріали, перехід до передбаченої вказаним вище пілотним проектом моделі організації медичного обслуговування населення вже нині дозволив отримати позитивні результати щодо поліпшення якості медичної допомоги та підвищення ефективності використання ресурсів.
 
-8- Бахтеєва Т.Д.
Абзац тридцять другий тексту преамбули проекту Рекомендацій викласти у такій редакції: «Учасники парламентських слухань та представники пілотних регіонів зазначають, що перехід до передбаченої пілотним проектом моделі організації медичного обслуговування населення на сьогодні дав змогу отримати позитивні результати щодо поліпшення якості медичної допомоги та підвищення ефективності використання ресурсів. Це підтверджено наданими Кабінетом Міністрів України інформаційно-аналітичними матеріалами.».
 
Враховано   Учасники парламентських слухань та представники пілотних регіонів зазначають, що перехід до передбаченої пілотним проектом моделі організації медичного обслуговування населення на сьогодні дав змогу отримати позитивні результати щодо поліпшення якості медичної допомоги та підвищення ефективності використання ресурсів. Це підтверджено наданими Кабінетом Міністрів України інформаційно-аналітичними матеріалами.
 
38. Разом з тим, у Комітет Верховної Ради України з питань охорони здоров’я, до народних депутатів України надходить досить велика кількість звернень громадян, які свідчать про те, що нерідко у процесі реформування медичного обслуговування має місце прийняття необґрунтованих з організаційної точки зору рішень, які погіршують умови одержання громадянами медичної допомоги, особливо у сільській місцевості.
 
-9- Бахтеєва Т.Д.
Абзац тридцять третій тексту преамбули проекту Рекомендацій викласти у такій редакції: «Разом з тим, до #102376
 
Враховано   Разом з тим, до Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я, до народних депутатів України надходить досить велика кількість звернень громадян щодо прийняття у процесі реформування медичного обслуговування необґрунтованих з організаційної точки зору рішень, які погіршують умови одержання громадянами медичної допомоги, особливо в сільській місцевості.
 
39. Перш за все, це стосується такого, що не відповідає вимогам статті 49 Конституції України, закриття комунальних закладів охорони здоров’я та пов’язаного з цим вивільнення значної кількості їх працівників. Такі «заходи» підміняють системну роботу, що має бути спрямована на організаційно-структурну перебудову діяльності наявної мережі медичних закладів з урахуванням реальних потреб населення відповідної адміністративно-територіальної одиниці у конкретних видах медичної допомоги та медичних послуг, зумовлених статевою та віковою структурою населення, характером його захворюваності, смертності, станом дорожньо-транспортної інфраструктури та інших факторів.
 
   Передовсім це стосується порушення вимог статті 49 Конституції України щодо закриття комунальних закладів охорони здоров’я та пов’язаного з цим вивільнення значної кількості їх працівників. Такі «заходи» підміняють системну роботу, що має бути спрямована на організаційно-структурну перебудову діяльності наявної мережі медичних закладів з урахуванням реальних потреб населення відповідної адміністративно-територіальної одиниці у конкретних видах медичної допомоги та медичних послуг, зумовлених статевою та віковою структурою населення, характером його захворюваності, смертності, станом дорожньо-транспортної інфраструктури та інших чинників.
 
40. Результати парламентського контролю за ходом впровадження спрямованих на реформування охорони здоров’я законів України свідчать про те, що Міністерство охорони здоров’я України не у повному обсязі забезпечує своєчасну та якісну підготовку та прийняття відповідних підзаконних нормативно-правових актів. Затримується також розробка та подання на розгляд Кабінету Міністрів України відповідних законопроектів, подальше прийняття яких Верховною Радою України має сприяти впровадженню ефективної моделі медичного обслуговування населення, спрямованої на забезпечення належних умов реалізації конституційного права громадян на охорону здоров’я та медичну допомогу, рівний та справедливий доступу кожної людини до медичних послуг.
 
   Результати парламентського контролю за ходом впровадження спрямованих на реформування охорони здоров’я законів України свідчать про те, що Міністерство охорони здоров’я України не в повному обсязі забезпечує своєчасну та якісну підготовку і прийняття відповідних підзаконних нормативно-правових актів. Затримується розроблення та подання на розгляд Кабінету Міністрів України відповідних законопроектів, подальше прийняття яких Верховною Радою України має сприяти впровадженню ефективної моделі медичного обслуговування населення, спрямованої на забезпечення належних умов реалізації конституційного права громадян на охорону здоров’я та медичну допомогу, рівний та справедливий доступ кожної людини до медичних послуг.
 
41. Значні недоліки мають місце й у забезпеченні інформаційно-роз’яснювальної та освітньої роботи, у ході якої має доступно та обґрунтовано висвітлюватися зміст заходів щодо реалізації реформи у сфері охорони здоров’я та її очікувані результати.
 
   Значні недоліки мають місце і в забезпеченні інформаційно-роз’яснювальної та просвітницької роботи, в ході якої має доступно та обґрунтовано висвітлюватися зміст заходів щодо реалізації реформи у сфері охорони здоров’я та її очікувані результати.
 
42. Враховуючи викладене, учасники парламентських слухань р е к о м е н д у ю т ь:
 
   Враховуючи викладене, учасники парламентських слухань р е к о м е н д у ю т ь:
 
43. 1.Верховній Раді України:
 
   1. Верховній Раді України:
 
44. 1.1.Посилити парламентський контроль за діяльністю органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у частині, що стосується забезпечення конституційних гарантій охорони здоров’я населення та права особи на медичну допомогу та медичне обслуговування.
 
-10- Бахтеєва Т.Д.
Підпункт 1.1 викласти у редакції: «1) посилити парламентський контроль за діяльністю органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у частині забезпечення конституційних гарантій охорони здоров’я населення та права особи на медичну допомогу та медичне обслуговування;».
 
Враховано   1) посилити парламентський контроль за діяльністю органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у частині забезпечення конституційних гарантій охорони здоров’я населення та права особи на медичну допомогу та медичне обслуговування;
 
45. 1.2.Прискорити розгляд законопроектів, спрямованих на запровадження в Україні системи загальнообов’язкового державного медичного страхування.
 
-11- Бахтеєва Т.Д.
У підпункті 1.2 цифри «1.2» замінити цифрою «2)».
 
Враховано   2) прискорити розгляд законопроектів, спрямованих на запровадження в Україні системи загальнообов’язкового державного медичного страхування.
 
46. 2.Кабінету Міністрів України:
 
   2. Кабінету Міністрів України:
 
47. 2.1. Посилити контроль за реалізацією Закону України «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров'я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві» та забезпечити систематичне узагальнення набутого під час його виконання досвіду.
 
-12- Бахтеєва Т.Д.
Підпункт 2.1 викласти у редакції: «1) посилити контроль за реалізацією Закону України «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров'я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві» і забезпечити систематичне узагальнення набутого під час його виконання досвіду;».
 
Враховано   1) посилити контроль за реалізацією Закону України «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров'я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві» і забезпечити систематичне узагальнення набутого під час його виконання досвіду;
 
48. 2.2. Забезпечити постійне проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи з питань реформування системи охорони здоров’я, у тому числі його мети, змісту, очікуваних результатів та відповідних заходів центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
 
-13- Бахтеєва Т.Д.
У підпункті 2.2 цифри «2.2» замінити цифрою «2)», крапку на кінці підпункту замінити на крапку з комою.
 
Враховано   2) забезпечити постійне проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи з питань реформування системи охорони здоров’я, у тому числі його мети, змісту, очікуваних результатів та відповідних заходів центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування;
 
49. 2.3. При доопрацюванні проекту Закону України про Державний бюджет України на 2014 рік та розробленні проектів законів про державний бюджет України на наступні роки передбачати видатки на охорону здоров’я в обсязі не менше 5 відсотків обсягу валового внутрішнього продукту, кошти на забезпечення реалізації положень пунктів «ж» та «ї» частини першої статті 77 Основ законодавства України про охорону здоров’я, а також збільшення видатків на закупівлю:
 
-14- Бахтеєва Т.Д.
Абзац перший підпункту 2.3 проекту Рекомендацій, прийнятих у першому читанні, викласти у такій редакції: «3) при підготовці змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» та розробленні проектів законів про державний бюджет України на наступні роки розглянути можливість збільшення видатків на охорону здоров’я, зокрема для забезпечення реалізації положень пунктів «ж» та «ї» частини першої статті 77 Основ законодавства України про охорону здоров’я, а також на закупівлю:».
 
Враховано   3) при підготовці змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» та розробленні проектів законів про Державний бюджет України на наступні роки розглянути можливість збільшення видатків на охорону здоров’я, зокрема для забезпечення реалізації положень пунктів «ж» та «ї» частини першої статті 77 Основ законодавства України про охорону здоров’я, а також на закупівлю:
 
50. лікарських засобів та виробів медичного призначення, необхідних для забезпечення профілактики і лікування хвороб, які є визначальними у формуванні загальної структури захворюваності та смертності населення України;
 
   лікарських засобів та виробів медичного призначення, необхідних для забезпечення профілактики і лікування хвороб, що є визначальними у формуванні загальної структури захворюваності та смертності населення України;
 
51. медичного обладнання та устаткування, необхідних для належного забезпечення населення первинною медичною допомогою та підвищення рівня її якості і доступності;
 
   медичного обладнання та устаткування, необхідних для належного забезпечення населення первинною медичною допомогою і підвищення рівня її якості та доступності;
 
52. медичного обладнання та устаткування, спеціальних транспортних засобів, необхідних для належного забезпечення населення екстреною медичною допомогою.
 
   медичного обладнання та устаткування, спеціальних транспортних засобів, необхідних для належного забезпечення населення екстреною медичною допомогою;
 
53. 2.4. Підготувати та до 1 грудня 2013 року подати в установленому порядку Верховній Раді України законодавчі пропозиції щодо внесення змін до Закону України «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві», спрямованих на усунення виявлених під час реалізації пілотного проекту недоліків в організації медичного обслуговування населення пілотних регіонів, а саме:
 
-15- Бахтеєва Т.Д.
Абзац перший підпункту 2.4 викласти у редакції: «4) підготувати та до 1 червня 2014 року подати в установленому порядку Верховній Раді України законодавчі пропозиції щодо внесення змін до Закону України «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві», спрямованих на усунення виявлених під час реалізації пілотного проекту недоліків в організації медичного обслуговування населення пілотних регіонів, а саме:».
 
Враховано   4) підготувати та до 1 червня 2014 року подати в установленому порядку Верховній Раді України законодавчі пропозиції щодо внесення змін до Закону України «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві», спрямованих на усунення виявлених під час реалізації пілотного проекту недоліків в організації медичного обслуговування населення пілотних регіонів, а саме:
 
54. щодо порядку організації медичного обслуговування населення пілотних регіонів у спосіб, визначений положеннями частин десятої та одинадцятої статті 35-2 та частин сьомої та восьмої статті 35-3 Основ законодавства України про охорону здоров’я (у редакції Закону України «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення надання медичної допомоги» від 7 липня 2011 р. № 3611-VІ);
 
-16- Бахтеєва Т.Д.
Абзац другий підпункту 2.4 викласти у редакції: «щодо порядку організації медичного обслуговування населення пілотних регіонів у спосіб, визначений частинами десятою та одинадцятою статті 35-2 і частинами сьомою та восьмою статті 35-3 Основ законодавства України про охорону здоров’я в редакції Закону України «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення надання медичної допомоги» від 7 липня 2011 року № 3611-VІ;».
 
Враховано   щодо порядку організації медичного обслуговування населення пілотних регіонів у спосіб, визначений частинами десятою та одинадцятою статті 35-2 і частинами сьомою та восьмою статті 35-3 Основ законодавства України про охорону здоров’я в редакції Закону України «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення надання медичної допомоги» від 7 липня 2011 року № 3611-VІ;
 
55. щодо порядку проведення моніторингу реформування системи охорони здоров’я у пілотних регіонах та залучення до нього громадськості, систематичного оприлюднення його результатів.
 
-17- Бахтеєва Т.Д.
Абзац третій підпункту 2.4 викласти у редакції: «щодо порядку проведення моніторингу реформування системи охорони здоров’я у пілотних регіонах та залучення до нього громадськості, систематичного оприлюднення результатів;».
 
Враховано   щодо порядку проведення моніторингу реформування системи охорони здоров’я у пілотних регіонах та залучення до нього громадськості, систематичного оприлюднення результатів;
 
56. 2.5. Підготувати та до 1 січня 2014 року подати в установленому порядку Верховній Раді України опрацьовані за участю Національної академії медичних наук України, всеукраїнських громадських організацій медичних працівників та пацієнтів законопроект про заклади охорони здоров’я та медичну діяльність, визначивши у ньому, зокрема:
 
-18- Бахтеєва Т.Д.
Абзац перший підпункту 2.5 викласти у редакції: «5) підготувати та до 1 вересня 2014 року подати в установленому порядку Верховній Раді України опрацьовані за участю Національної академії медичних наук України, всеукраїнських громадських організацій медичних працівників та пацієнтів законодавчі пропозиції щодо регулювання професійної діяльності медичних працівників та закладів охорони здоров’я, зокрема передбачивши:»
 
Враховано   5) підготувати та до 1 вересня 2014 року подати в установленому порядку Верховній Раді України опрацьовані за участю Національної академії медичних наук України, всеукраїнських громадських організацій медичних працівників та пацієнтів законодавчі пропозиції щодо регулювання професійної діяльності медичних працівників та закладів охорони здоров’я, зокрема передбачивши:
 
57. порядок створення, припинення закладів охорони здоров’я, їх класифікацію та особливості діяльності, у тому числі щодо надання населенню медичних послуг;
 
   порядок створення, припинення закладів охорони здоров’я, їх класифікацію та особливості діяльності, у тому числі щодо надання населенню медичних послуг;
 
58. особливості статусу та діяльності закладів охорони здоров’я різних видів, в тому числі клінік вищих медичних навчальних закладів (університетських клінік);
 
   особливості статусу та діяльності закладів охорони здоров’я різних видів, у тому числі клінік вищих медичних навчальних закладів (університетських клінік);
 
59. організаційно-правові механізми управління якістю медичного обслуговування населення, що здійснюється закладами охорони здоров’я різних форм власності та медичними працівниками, у тому числі тими, які здійснюють приватну медичну практику;
 
   організаційно-правові механізми управління якістю медичного обслуговування населення, що здійснюється закладами охорони здоров’я різних форм власності та медичними працівниками, у тому числі тими, які провадять приватну медичну практику;
 
60. організаційно-правові механізми використання фінансових, кадрових та матеріально-технічних ресурсів закладів охорони здоров’я;
 
   організаційно-правові механізми використання фінансових, кадрових і матеріально-технічних ресурсів закладів охорони здоров’я;
 
61. правовий статус, відповідальність медичних (фармацевтичних) працівників, кваліфікаційні вимоги до них, засади професійного самоврядування та соціальні гарантії здійснення їх діяльності;
 
   правовий статус, відповідальність медичних (фармацевтичних) працівників, кваліфікаційні вимоги до них, засади професійного саморегулювання та соціальні гарантії здійснення їх діяльності;
 
62. організаційно-правові механізми реалізації прав та обов’язків пацієнтів, здійснення громадського контролю діяльності закладів охорони здоров’я та професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників.
 
   організаційно-правові механізми реалізації прав та обов’язків пацієнтів, здійснення громадського контролю діяльності закладів охорони здоров’я та професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників;
 
63. 2.6. Посилити контроль за належним виконанням Постанови Кабінету Міністрів України від 24 жовтня 2012 р. № 1113 «Про затвердження Порядку створення госпітальних округів у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та м. Києві», зокрема, щодо врахування реальних потреб населення у якісній медичній допомозі відповідного виду та забезпечення її доступності (в тому числі територіальної, з урахуванням стану дорожньої інфраструктури і транспортного сполучення у кожній адміністративно-територіальній одиниці), постійного інформування населення про структурну реорганізацію мережі закладів охорони здоров’я та її оптимізацію.
 
-19- Бахтеєва Т.Д.
Підпункт 2.6 викласти у редакції: «6) посилити контроль за належним виконанням Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку створення госпітальних округів у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та м. Києві» від 24 жовтня 2012 року № 1113, зокрема, щодо врахування реальних потреб населення в якісній медичній допомозі відповідного виду та забезпечення її доступності, у тому числі територіальної (з урахуванням стану дорожньої інфраструктури і транспортного сполучення в кожній адміністративно-територіальній одиниці), постійного інформування населення про структурну реорганізацію мережі закладів охорони здоров’я та її оптимізацію;».
 
Враховано   6) посилити контроль за належним виконанням Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку створення госпітальних округів у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та м. Києві» від 24 жовтня 2012 року № 1113, зокрема, щодо врахування реальних потреб населення в якісній медичній допомозі відповідного виду та забезпечення її доступності, у тому числі територіальної (з урахуванням стану дорожньої інфраструктури і транспортного сполучення в кожній адміністративно-територіальній одиниці), постійного інформування населення про структурну реорганізацію мережі закладів охорони здоров’я та її оптимізацію;
 
64. 2.7. З метою запобігання необґрунтованому обмеженню працівниками, які надають первинну медичну допомогу, доступу пацієнтів до послуг вторинної медичної допомоги переглянути Порядок встановлення надбавок за обсяг та якість виконаної роботи медичним працівникам, що надають первинну медичну допомогу та є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров'я, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 5 березня 2012 року № 209 «Деякі питання оплати праці медичних працівників закладів охорони здоров’я, що є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров’я» на предмет доцільності включення до формули розрахунку надбавки за якість виконаної роботи відповідним категоріям медичних працівників таких підвищувальних коефіцієнтів як показники рівня госпіталізації до закладів охорони здоров'я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу у стаціонарних умовах, кількість виїздів за викликами екстреної медичної допомоги, кількість відвідувань лікаря у закладах охорони здоров'я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в амбулаторних умовах.
 
-20- Бахтеєва Т.Д.
Підпункт 2.7 вилучити у зв’язку із втратою чинності Постановою Кабінету Міністрів України від 5 березня 2012 р. № 209 «Деякі питання оплати праці медичних працівників закладів охорони здоров’я, що є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров’я».
 
Враховано      
65. 2.8. Забезпечити виконання:
 
-21- Бахтеєва Т.Д.
Абзац перший підпункту 2.8 викласти у редакції: «7) забезпечити виконання:»
 
Враховано   7) забезпечити виконання:
положень абзацу другого частини другої статті 3 Закону України «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві» щодо посад лікарів, які можуть включатися до штатного розпису центрів первинної медичної (медико-санітарної) допомоги;
 
    -22- Бахтеєва Т.Д.
Доповнити підпункт новим другим абзацом такого змісту: «положень абзацу другого частини другої статті 3 Закону України «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій. Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві» щодо посад лікарів, які можуть включатися до штатного розпису центрів первинної медичної (медико-санітарної) допомоги;».
 
Враховано    
66. вимог частини другої статті 9 Закону України «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві», згідно з якими для закладів охорони здоров’я, які є учасниками пілотного проекту, дія існуючих штатних нормативів, установлених центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я, не застосовується;
 
   вимог частини другої статті 9 Закону України «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві», згідно з якими для закладів охорони здоров’я, що є учасниками пілотного проекту, дія існуючих штатних нормативів, установлених центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я, не застосовується;
 
67. вимог статті 10 Закону України «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві» щодо запровадження нових умов оплати праці медичних працівників закладів охорони здоров’я вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги, що є учасниками передбаченого зазначеним Законом пілотного проекту;
 
   вимог статті 10 Закону України «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві» щодо запровадження нових умов оплати праці медичних працівників закладів охорони здоров’я вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги, що є учасниками зазначеного пілотного проекту;
 
68. положень статті 69 Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо проведення медичної експертизи з тимчасової втрати працездатності лікарем або комісією лікарів у закладах охорони здоров’я приватної форми власності та лікарем, який проводить господарську діяльність з медичної практики як фізична особа-підприємець;
 
-23- Бахтеєва Т.Д.
Абзац четвертий підпункту 2.8 викласти у редакції: «положень статті 69 Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо проведення медичної експертизи з тимчасової втрати працездатності лікарем або комісією лікарів у закладах охорони здоров’я приватної форми власності, а також лікарями, які провадять господарську діяльність з медичної практики як фізичні особи-підприємці;».
 
Враховано   положень статті 69 Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо проведення медичної експертизи з тимчасової втрати працездатності лікарем або комісією лікарів у закладах охорони здоров’я приватної форми власності, а також лікарями, які провадять господарську діяльність з медичної практики як фізичні особи-підприємці;
 
69. положень пункту 2 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення надання медичної допомоги» у частині надання первинної медичної допомоги лікарями-терапевтами дільничними, лікарями-педіатрами дільничними та іншими медичними працівниками, які працюють під їх керівництвом.
 
-24- Бахтеєва Т.Д.
Абзац п’ятий підпункту 2.8 викласти у редакції: «України «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення надання медичної допомоги» в частині надання первинної медичної допомоги дільничними лікарями-терапевтами, дільничними лікарями-педіатрами та іншими медичними працівниками, які працюють під їх керівництвом;».
 
Враховано   положень пункту 2 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення надання медичної допомоги» в частині надання первинної медичної допомоги дільничними лікарями-терапевтами, дільничними лікарями-педіатрами та іншими медичними працівниками, які працюють під їх керівництвом;
 
70. 2.9. З метою реалізації реформи у сфері охорони здоров’я забезпечити своєчасний перегляд, розроблення, та прийняття відповідних нормативно-правових актів та галузевих стандартів.
 
-25- Бахтеєва Т.Д.
У підпункті 2.9 цифри «2.9» замінити цифрою «8)», крапку на кінці підпункту замінити на крапку з комою.
 
Враховано   8) з метою реалізації реформи у сфері охорони здоров’я забезпечити своєчасний перегляд, розроблення та прийняття відповідних нормативно-правових актів та галузевих стандартів;
 
71. 2.10. Вжити заходів щодо підготовки та перепідготовки необхідної для забезпечення належного проведення реформи медичного обслуговування кількості лікарів загальної практики-сімейних лікарів, лікарів із спеціальності «медицина невідкладних станів», а також фахівців з управління та фінансування у сфері охорони здоров’я.
 
-26- Бахтеєва Т.Д.
У підпункті 2.10 цифри «2.10» замінити цифрою «9)», крапку на кінці підпункту замінити на крапку з комою.
 
Враховано   9) вжити заходів до підготовки та перепідготовки необхідної для забезпечення належного проведення реформи медичного обслуговування кількості лікарів загальної практики - сімейних лікарів, лікарів із спеціальності «медицина невідкладних станів», а також фахівців з управління та фінансування у сфері охорони здоров’я;
 
72. 2.11. Забезпечити розробку та затвердження уніфікованих показників вартості медичних послуг вторинної (спеціалізованої) і третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги, що надаються за рахунок бюджетних коштів, у розрізі груп захворювань, та критеріїв розрахунку обсягу бюджетних видатків для первинної та екстреної медичної допомоги.
 
-27- Бахтеєва Т.Д.
Підпункт 2.11 викласти у редакції: «10) забезпечити розроблення та затвердження:
уніфікованих показників вартості медичних послуг вторинної (спеціалізованої) і третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги, що надаються за рахунок бюджетних коштів, у розрізі груп захворювань;
критеріїв розрахунку обсягу бюджетних видатків для первинної та екстреної медичної допомоги;».
 
Враховано   10) забезпечити розроблення та затвердження:
уніфікованих показників вартості медичних послуг вторинної (спеціалізованої) і третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги, що надаються за рахунок бюджетних коштів, у розрізі груп захворювань;
критеріїв розрахунку обсягу бюджетних видатків для первинної та екстреної медичної допомоги;
 
73. 2.12. Визначити перелік захворювань та номенклатуру лікарських засобів, до яких може бути застосований механізм часткового відшкодування пацієнтам вартості лікарських засобів, аналогічний механізму, визначеному у постанові Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2012 року №340 «Про реалізацію пілотного проекту щодо запровадження державного регулювання цін на лікарські засоби для лікування осіб з гіпертонічною хворобою», та вжити заходів щодо залучення усіх суб’єктів роздрібної торгівлі лікарськими засобами до участі у відповідних проектах, забезпечити збільшення обсягу державного фінансування таких проектів.
 
-28- Бахтеєва Т.Д.
Підпункт 2.12 вилучити, оскільки Програмою діяльності Кабінету Міністрів України, затвердженою Верховною Радою України 27 лютого 2014 року, передбачається розробка та внесення на розгляд Верховної Ради України законодавчих пропозицій щодо застосування референтних цін при ціноутворенні на лікарські засоби.
 
Враховано      
74. 2.13. З метою підвищення доступності знеболення для пацієнтів, які потребують паліативної допомоги, забезпечити перегляд та внесення змін до відповідних нормативно-правових актів, які визначають правила виписування рецептів та вимог-замовлень на лікарські засоби, порядок зберігання, обліку та знищення рецептурних бланків та вимог-замовлень і порядок відпуску лікарських засобів з аптек та їх структурних підрозділів.
 
-29- Бахтеєва Т.Д.
Підпункт 2.13 викласти у редакції «11) з метою підвищення доступності знеболення для пацієнтів, які потребують паліативної допомоги, забезпечити перегляд та внесення змін до відповідних нормативно-правових актів, що визначають правила виписування рецептів та вимог-замовлень на лікарські засоби, порядок зберігання, обліку та знищення рецептурних бланків, а також вимог-замовлень і порядок відпуску лікарських засобів з аптек та їх структурних підрозділів;».
 
Враховано   11) з метою підвищення доступності знеболення для пацієнтів, які потребують паліативної допомоги, забезпечити перегляд та внесення змін до відповідних нормативно-правових актів, що визначають правила виписування рецептів та вимог-замовлень на лікарські засоби, порядок зберігання, обліку та знищення рецептурних бланків, а також вимог-замовлень і порядок відпуску лікарських засобів з аптек та їх структурних підрозділів;
 
75. 2.14. З метою забезпечення наукового супроводу подальшого розвитку вітчизняної системи охорони здоров’я розглянути питання щодо створення державної наукової установи – національного інституту громадського здоров’я.
 
-30- Бахтеєва Т.Д.
У підпункті 2.14 цифри «2.14» замінити цифрою «12)», крапку на кінці підпункту замінити на крапку з комою.
 
Враховано   12) з метою забезпечення наукового супроводу подальшого розвитку вітчизняної системи охорони здоров’я розглянути питання щодо створення державної наукової установи – Національного інституту громадського здоров’я;
 
76. 2.15. Прискорити внесення на розгляд Верховної Ради України проекту Загальнодержавної програми «Здоров’я 2020: український вимір», концепцію якої затверджено у 2011 році відповідним розпорядженням Кабінету Міністрів України.
 
-31- Бахтеєва Т.Д.
Підпункт 2.15 викласти у редакції: «13) прискорити подання до Верховної Ради України проекту Закону України «Про затвердження Загальнодержавної програми «Здоров’я - 2020: український вимір», концепцію якої схвалено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2011 року № 1164-р;».
 
Враховано   13) прискорити подання до Верховної Ради України проекту Закону України «Про затвердження Загальнодержавної програми «Здоров’я - 2020: український вимір», концепцію якої схвалено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2011 року № 1164-р;
 
77. 2.16. Розглянути питання про необхідність розробки та затвердження державної програми інформатизації системи охорони здоров’я.
 
-32- Бахтеєва Т.Д.
У підпункті 2.16 цифри «2.16» замінити цифрою «14)», крапку на кінці підпункту замінити на крапку з комою.
 
Враховано   14) розглянути питання про необхідність розроблення та затвердження державної програми інформатизації системи охорони здоров’я;
 
78. 2.17. З метою сприяння належному задоволенню потреб громадян у медичному обслуговуванні та лікарських засобах, забезпечення ефективного використання бюджетних коштів у системі охорони здоров’я та запобігання проявам корупції у сфері державних закупівель товарів, робіт і послуг подати до Верховної Ради України пропозиції щодо внесення змін до відповідних законодавчих актів, що регулюють відносини у цих сферах.
 
-33- Бахтеєва Т.Д.
У підпункті 2.17 цифри «2.17» замінити цифрою «15)», крапку на кінці підпункту замінити на крапку з комою.
 
Враховано   15) з метою належного задоволення потреб громадян у медичному обслуговуванні та лікарських засобах, забезпечення ефективного використання бюджетних коштів у системі охорони здоров’я та запобігання проявам корупції у сфері державних закупівель товарів, робіт і послуг подати до Верховної Ради України пропозиції щодо внесення відповідних змін до законодавчих актів, що регулюють відносини у цих сферах;
 
79. 2.18. Розглянути питання про необхідність підготовки законодавчих пропозицій, спрямованих на формування засад державної політики у сфері охорони здоров’я.
 
-34- Бахтеєва Т.Д.
У підпункті 2.18 цифри «2.18» замінити цифрою «16)».
 
Враховано   16) розглянути питання про необхідність підготовки законодавчих пропозицій, спрямованих на формування засад державної політики у сфері охорони здоров’я.
 
80. 3. Міністерству охорони здоров’я України внести відповідні зміни до:
 
   3. Міністерству охорони здоров’я України внести відповідні зміни до:
 
81. Порядку організації медичного обслуговування та направлення пацієнтів до закладів охорони здоров’я, що надають вторинну (спеціалізовану) та третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України від 5 жовтня 2011 р. № 646 «Про затвердження нормативно-правових актів Міністерства охорони здоров'я України щодо реалізації Закону України «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві», узгодивши його зміст з положеннями частин десятої та одинадцятої статті 35-2 та частин сьомої та восьмої статті 35-3 Основ законодавства України про охорону здоров’я (у редакції Закону України «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення надання медичної допомоги» від 7 липня 2011 р. № 3611-VІ);
 
-35- Бахтеєва Т.Д.
Абзац другий пункту 3 викласти у редакції: «1) Порядку організації медичного обслуговування та направлення пацієнтів до закладів охорони здоров’я, що надають вторинну (спеціалізовану) та третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров'я України «Про затвердження нормативно-правових актів Міністерства охорони здоров'я України щодо реалізації Закону України «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві» від 5 жовтня 2011 року № 646, узгодивши його зміст з положеннями частин десятої та одинадцятої статті 35-2 та частин сьомої та восьмої статті 35-3 Основ законодавства України про охорону здоров’я в редакції Закону України «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення надання медичної допомоги» від 7 липня 2011 року № 3611-VІ;».
 
Враховано   1) Порядку організації медичного обслуговування та направлення пацієнтів до закладів охорони здоров’я, що надають вторинну (спеціалізовану) та третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров'я України «Про затвердження нормативно-правових актів Міністерства охорони здоров'я України щодо реалізації Закону України «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві» від 5 жовтня 2011 року № 646, узгодивши його зміст з положеннями частин десятої та одинадцятої статті 35-2 та частин сьомої та восьмої статті 35-3 Основ законодавства України про охорону здоров’я в редакції Закону України «Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення надання медичної допомоги» від 7 липня 2011 року № 3611-VІ;
 
82. Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від 13 листопада 2001 р. № 455 «Про затвердження Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян», забезпечивши реалізацію положень статті 69 Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо проведення медичної експертизи з тимчасової втрати працездатності лікарем або комісією лікарів у закладах охорони здоров’я приватної форми власності та лікарем, який проводить господарську діяльність з медичної практики як фізична особа-підприємець;
 
-36- Бахтеєва Т.Д.
Абзац третій пункту 3 вилучити, оскільки питання достатньо врегульоване відповідними нормативними актами МОЗ України
 
Враховано      
83. Штатних нормативів та типових штатів закладів охорони здоров'я, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 23 лютого.2000 р. № 33 «Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров'я», узгодивши зазначені нормативи з вимогами Закону України «Про екстрену медичну допомогу»;
 
-37- Бахтеєва Т.Д.
Абзац четвертий пункту 3 викласти у редакції: «2) штатних нормативів та типових штатів закладів охорони здоров'я, затверджених Наказом Міністерства охорони здоров'я України «Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров'я» від 23 лютого.2000 року № 33, узгодивши зазначені нормативи з вимогами Закону України «Про екстрену медичну допомогу.»«.
 
Враховано   2) штатних нормативів та типових штатів закладів охорони здоров'я, затверджених Наказом Міністерства охорони здоров'я України «Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров'я» від 23 лютого 2000 року № 33, узгодивши зазначені нормативи з вимогами Закону України «Про екстрену медичну допомогу».
 
84. Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 23 лютого 2012 р. № 132 «Про затвердження Примірного табеля оснащення лікувально-профілактичних підрозділів закладів охорони здоров’я, що надають первинну медичну (медико-санітарну) допомогу», доповнивши його примірним табелем оснащення адміністративно-господарського підрозділу центру первинної медико-санітарної допомоги, необхідним для ведення електронного реєстру пацієнтів відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 6 червня 2012 року № 546 «Про затвердження Положення про електронний реєстр пацієнтів».
 
-38- Бахтеєва Т.Д.
Абзац п’ятий підпункту 3 вилучити оскільки наказ МОЗ України від 23 лютого 2012 року № 132 втратив чинність, а проблему врегульовано у Примірному табелі матеріально-технічного оснащення Центру первинної медичної (медико-санітарної) допомоги та його підрозділів, затвердженому наказом МОЗ України від 27 грудня 2013 року № 1150.
 
Враховано      
85. 4. Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим державним адміністраціям, органам місцевого самоврядування:
 
-39- Бахтеєва Т.Д.
Слова «Раді міністрів Автономної Республіки Крим, місцевим державним адміністраціям, органам місцевого самоврядування:» замінити словами «Місцевим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування:»
 
Враховано   4. Місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування:
 
86. 4.1. Звернути увагу на неприпустимість необґрунтованого закриття фельдшерських та фельдшерсько-акушерських пунктів, лікарських амбулаторій у сільській місцевості та необґрунтованої концентрації професійної діяльності медичних працівників первинної медичної допомоги виключно у районних (міських) центрах первинної медико-санітарної допомоги, що призводять до погіршення доступності первинної медичної допомоги для мешканців сільських населених пунктів.
 
-40- Бахтеєва Т.Д.
У підпункті 4.1 цифри «4.1» замінити цифрою «1)», крапку на кінці підпункту замінити на крапку з комою.
 
Враховано   1) звернути увагу на неприпустимість необґрунтованого закриття фельдшерських і фельдшерсько-акушерських пунктів, лікарських амбулаторій у сільській місцевості та необґрунтованої концентрації професійної діяльності медичних працівників первинної медичної допомоги виключно в районних (міських) центрах первинної медико-санітарної допомоги, що призводить до погіршення доступності первинної медичної допомоги для мешканців сільських населених пунктів;
 
87. 4.2. Вжити заходів щодо активізації застосування стимулів та заохочень, спрямованих на підвищення престижності медичної та фармацевтичної діяльності у сільській місцевості та належне забезпечення кадровими ресурсами системи охорони здоров’я у сільських населених пунктах.
 
-41- Бахтеєва Т.Д.
У підпункті 4.2 цифри «4.2» замінити цифрою «2)», крапку на кінці підпункту замінити на крапку з комою.
 
Враховано   2) вжити заходів до активізації застосування стимулів та заохочень, спрямованих на підвищення престижності медичної і фармацевтичної діяльності у сільській місцевості, та належного забезпечення кадровими ресурсами системи охорони здоров’я у сільських населених пунктах;
 
88. 4.3. Припинити як таку, що є необґрунтованою з управлінської точки зору, практику укладання контрактів з керівниками закладів охорони здоров’я строком лише на один рік, та забезпечити укладання таких контрактів на строк не менше трьох років і на конкурсних засадах.
 
-42- Бахтеєва Т.Д.
Підпункт 4.3 редакції, прийнятої у першому читанні вилучити, оскільки проблему врегульовано прийняттям Закону України «Про внесення зміни до статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо строків укладення контрактів з керівниками державних, комунальних закладів охорони здоров’я» від 19 листопада 2013 року № 694-VІІ.
Замінити його новим підпунктом у такій редакції: «3) з метою запобігання необґрунтованому обмеженню працівниками, які надають первинну медичну допомогу, доступу пацієнтів до послуг вторинної медичної допомоги посилити контроль за об’єктивністю застосування підвищувальних коефіцієнтів, включених до формули розрахунку надбавки за якість виконаної роботи відповідним категоріям медичних працівників згідно з Порядком встановлення надбавок за обсяг та якість виконаної роботи медичним працівникам, що надають первинну медичну допомогу, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів від 30 грудня 2013 року № 977 «Деякі питання оплати праці медичних працівників, що надають первинну медичну допомогу», у тому числі за рахунок прискорення комп’ютеризації комунальних закладів охорони здоров’я та забезпечення їх відповідними програмними продуктами;»
 
Враховано   3) з метою запобігання необґрунтованому обмеженню працівниками, які надають первинну медичну допомогу, доступу пацієнтів до послуг вторинної медичної допомоги посилити контроль за об’єктивністю застосування підвищувальних коефіцієнтів, включених до формули розрахунку надбавки за якість виконаної роботи відповідним категоріям медичних працівників згідно з Порядком встановлення надбавок за обсяг та якість виконаної роботи медичним працівникам, що надають первинну медичну допомогу, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання оплати праці медичних працівників, що надають первинну медичну допомогу» від 30 грудня 2013 року № 977, у тому числі за рахунок прискорення комп’ютеризації комунальних закладів охорони здоров’я та забезпечення їх відповідними програмними продуктами;
 
89. 4.4. При плануванні та прогнозуванні розвитку відповідної мережі закладів охорони здоров’я та прийнятті рішень щодо їх оптимізації, реорганізації, у тому числі перепрофілювання, забезпечити максимальну територіальну доступність для населення первинної медичної допомоги з урахуванням стану дорожньо-транспортної інфраструктури адміністративно-територіальних одиниць та реальних потреб населення в інших видах медичної допомоги.
 
-43- Бахтеєва Т.Д.
У підпункті 4.4 цифри «4.4» замінити цифрою «4)», крапку на кінці підпункту замінити на крапку з комою.
 
Враховано   4) при плануванні та прогнозуванні розвитку відповідної мережі закладів охорони здоров’я і прийнятті рішень щодо їх оптимізації, реорганізації, у тому числі перепрофілювання, забезпечити максимальну територіальну доступність для населення первинної медичної допомоги з урахуванням стану дорожньо-транспортної інфраструктури адміністративно-територіальних одиниць та реальних потреб населення в інших видах медичної допомоги;
 
90. 4.5. Вжити заходів щодо пріоритетності фінансування робіт, пов’язаних із забезпеченням та підтриманням у належному стані дорожньо-транспортної інфраструктури, необхідної для організації своєчасного доступу населення до відповідних закладів охорони здоров’я, насамперед тих, що надають первинну медичну допомогу та забезпечують надання екстреної медичної допомоги.
 
-44- Бахтеєва Т.Д.
Підпункт 4.5 викласти у редакції: «5) вжити заходів до пріоритетного фінансування робіт, пов’язаних із забезпеченням та підтриманням у належному стані дорожньо-транспортної інфраструктури, необхідної для організації своєчасного доступу населення до відповідних закладів охорони здоров’я, насамперед тих, що надають первинну медичну допомогу та забезпечують надання екстреної медичної допомоги;».
 
Враховано   5) вжити заходів до пріоритетного фінансування робіт, пов’язаних із забезпеченням та підтриманням у належному стані дорожньо-транспортної інфраструктури, необхідної для організації своєчасного доступу населення до відповідних закладів охорони здоров’я, насамперед тих, що надають первинну медичну допомогу та забезпечують надання екстреної медичної допомоги;
 
91. 4.6. Забезпечити постійне проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи щодо мети, змісту та очікуваних результатів реформування системи охорони здоров’я, забезпечити прозорість прийняття пов’язаних з реформою рішень та залучення громадськості до їх обговорення.

-45- Бахтеєва Т.Д.
У підпункті 4.6 цифри «4.6» замінити цифрою «6)».
 
Враховано   6) забезпечити постійне проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи щодо мети, змісту та очікуваних результатів реформування системи охорони здоров’я, забезпечити прозорість прийняття пов’язаних з реформою рішень та залучення громадськості до їх обговорення.