Кількість абзаців - 27 Таблиця поправок


Про внесення змін до деяких законів України щодо реформування системи управління Єдиною газотранспортною системою України (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. ПРОЕКТ
 
   ПРОЕКТ
 
1. ЗАКОН УКРАЇНИ
 
   ЗАКОН УКРАЇНИ
 
2. Про внесення змін до деяких законів України щодо реформування системи управління Єдиною газотранспортною системою України
 
   Про внесення змін до деяких законів України щодо реформування системи управління Єдиною газотранспортною системою України
 
3. З метою приведення функціонування газотранспортної системи України у відповідність з узятими Україною зобов’язаннями згідно з Договором про заснування Енергетичного Співтовариства, зокрема щодо вимог Директиви 2009/73/ЄС Європейського Парламенту та Ради стосовно спільних правил для внутрішнього ринку природного газу та Регламенту 715/2009 Європейського Парламенту та Ради про умови доступу до мереж передачі природного газу,
 
   З метою приведення функціонування газотранспортної системи України у відповідність з узятими Україною зобов’язаннями в рамках Договору про заснування Енергетичного Співтовариства, зокрема щодо вимог Директиви 2009/73/ЄС Європейського Парламенту та Ради Європейського Союзу стосовно спільних правил для внутрішнього ринку природного газу та Регламенту 715/2009 Європейського Парламенту та Ради Європейського Союзу про умови доступу до мереж передачі природного газу,
 
4. Верховна Рада України постановляє:
 
   Верховна Рада України постановляє:
 
5. І. Внести зміни до таких законів України:
 
   І. Внести зміни до таких законів України:
 
6. 1. Частину другу статті 4 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» (Відомості Верховної Ради України, 1995 р., № 15, ст. 99; 1998 р., № 49, ст. 301; 2004 р., № 50, ст. 539; 2006 р., № 8, ст. 89; 2009 р., № 8, ст. 105; 2011 р., № 4, ст. 22, № 44, ст. 458; 2013 р., № 7, ст. 65, № 41, ст. 550; 2014 р., № 20—21, ст. 717) доповнити абзацом такого змісту:
 
   1. Частину другу статті 4 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» (Відомості Верховної Ради України, 1995 р., № 15, ст. 99; 1998 р., № 49, ст. 301; 2004 р., № 50, ст. 539; 2006 р., № 8, ст. 89; 2009 р., № 8, ст. 105; 2011 р., № 4, ст. 22, № 44, ст. 458; 2013 р., № 7, ст. 65, № 41, ст. 550; 2014 р., № 20—21, ст. 717) доповнити абзацом двадцять четвертим такого змісту:
 
7. «Обмеження, встановлені цією статтею не поширюються на передачу в оренду магістральних газопроводів та підземних сховищ газу, що входять до Єдиної газотранспортної системи України підприємству або підприємствам на строковій платній основі без права відчуження для здійснення функцій оператора Єдиної газотранспортної системи України та/або оператора підземного сховища газу. Зазначена передача майна в оренду може здійснюватися виключно з метою та на виконання зобов’язань, взятих Україною відповідно до Закону України «Про ратифікацію Протоколу про приєднання України до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства» на підставі договору і на умовах, затверджених Кабінетом Міністрів України, з урахування принципів додержання економічної безпеки держави.».
 
-1- Ковальчук Н.В.
Абзац другий пункту 1 розділу Івикласти в такій редакції:
«Обмеження, встановлені цією статтею не поширюються на передачу державного майна, що входить до Єдиної газотранспортної системи України, а саме на магістральні газопроводи та підземні сховища газу, підприємству або підприємствам в управління та/або концесію чи оренду на строковій платній основі без права відчуження в разі залучення інвестицій для модернізації магістральних мереж газотранс-портної системи на виконання зобов’язань, взятих Україною відповідно до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства, в порядку та на умовах, визначених законом. «.
 
Враховано частково . В частині доповнення, після слів «на передачу в оренду» додати «державного майна у складі». Інші зміни 2 оскільки: - концесія та управління майном не є предметом регулювання Законом України «Про оренду державного майна»; - питання щодо залучення інвестицій та їх цільове призначення будуть встановлюватись умовами договору та умовами участі в спільному підприємстві, на яке планується покласти функції оператора.  «Обмеження, встановлені цією статтею, не поширюються на передачу в оренду державного майна у складі магістральних газопроводів та підземних сховищ газу, що входять до Єдиної газотранспортної системи України, підприємству або підприємствам на строковій платній основі без права відчуження для здійснення функцій оператора Єдиної газотранспортної системи України та/або оператора підземного сховища газу. Зазначена передача майна в оренду може здійснюватися виключно з метою та на виконання зобов’язань, взятих Україною відповідно до Закону України «Про ратифікацію Протоколу про приєднання України до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства» на підставі договору і на умовах, затверджених Кабінетом Міністрів України, з урахуванням принципів додержання економічної безпеки держави».
 
    -2- Продан О.П.
Абзац другий пункту 1 розділу Івикласти в такій редакції:
«Обмеження, встановлені цією статтею не поширюються на передачу державного майна, що входить до Єдиної газотранспортної системи України, а саме на магістральні газопроводи та підземні сховища газу, підприємству або підприємствам в управління та/або концесію чи оренду на строковій платній основі без права відчуження в разі залучення інвестицій для модернізації магістральних мереж газотранс-портної системи на виконання зобов’язань, взятих Україною відповідно до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства, в порядку та на умовах, визначених законом. «.
 
Враховано частково . В частині доповнення, після слів «на передачу в оренду» додати «державного майна у складі». Інші зміни 2 оскільки: - концесія та управління майном не є предметом регулювання Законом України «Про оренду державного майна»; - питання щодо залучення інвестицій та їх цільове призначення будуть встановлюватись умовами договору та умовами участі в спільному підприємстві, на яке планується покласти функції оператора.   
    -3- Власенко С.В.
Абзац другий пункту 1 розділу Івикласти в такій редакції:
«Обмеження, встановлені цією статтею не поширюються на передачу в оренду магістральних газопроводів, що входять до Єдиної газотранспортної системи України підприємству або підприємствам на строковій платній основі без права відчуження для здійснення функцій оператора Єдиної газотранспортної системи України. Зазначена передача майна в оренду може здійснюватися виключно з метою та на виконання зобов’язань, взятих Україною відповідно до Закону України «Про ратифікацію Протоколу про приєднання України до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства» на підставі договору і на умовах, визначених Кабінетом Міністрів України та затверджених Верховною Радою України, з урахування принципів додержання економічної безпеки держави. Така передача майна в оренду здійснюється виключно оператору-юридичній особі, яка відповідає критеріям, встановленим законом та з дозволу, який видається Верховною Радою України та має продовжуватися щорічно за наслідком звіту відповідного оператора. «.
 
Відхилено . Запропоновані зміни суперечать принципу залучення до співробітництва європейських та/або американських компаній – операторів систем транспортування газу на довготривалій основі.   
    -4- Шаров І.Ф.
Абзац другий пункту 1 розділу Івикласти в такій редакції:
«Обмеження, встановлені цією статтею, не поширюються на передачу в оренду державного майна у складі магістральних мереж та підземних сховищ газу, що входять до Єдиної газотранспортної системи України, підприємству або підприємствам для здійснення функцій оператора Єдиної газотранспортної системи України та/або оператора підземного сховища газу без права їх відчуження відповідно до вимог, встановлених Законом України «Про засади функціонування ринку природного газу.».
 
Враховано частково . В частині: - доповнення, після слів «на передачу в оренду» додати «державного майна у складі»; - врахована норма «без права відчуження магістральних газопроводів та підземних сховищ газу.» Не врахована пропозиція щодо вилучення з законопроекту мети та посилання на виконання яких зобов’язань взятих Україною здійснюється передача майна в оренду.   
    -5- Лелюк О.В.
Друге речення абзацу другого пункту 1 розділу Івикласти в такій редакції:
«Зазначена передача майна в оренду може здійснюватися виключно з метою та на виконання зобов’язань, взятих Україною відповідно до Закону України «Про ратифікацію Протоколу про приєднання України до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства» на підставі договору і на умовах, затверджених Кабінетом Міністрів України, за погодженням Верховною Радою України компанії – нерезидента у суб’єкті господарювання, на якого покладено функції оператора Єдиної газотранспортної системи України та оператора підземних сховищ газу, з урахування принципів додержання економічної безпеки держави. «.
 
Враховано частково в редакції поправок №26 та№33.   
    -6- Федоряк Г.Д.
Абзац другий пункту 1 розділу Івикласти в такій редакції:
«Обмеження, встановлені цією статтею не поширюються на передачу в оренду магістральних газопроводів та підземних сховищ газу, що входять до Єдиної газотранспортної системи України, підприємству або підприємствам для здійснення функцій оператора Єдиної газотранспортної системи України або оператора підземного сховища газу. Зазначена передача майна в оренду може здійснюватися виключно з метою та на виконання зобов’язань, взятих Україною відповідно до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства. «.
 
Відхилено . Запопонована редакція не враховує обмеження щодо того, що майно ЄГТС передається виключно на строковій платній основі без права відчуження.   
8. 2. Статтю 7 Закону України «Про трубопровідний транспорт» (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 29, ст. 139; 2013 р., № 8, ст. 67, № 41, ст. 551) після частини шостої доповнити новою частиною такого змісту:
 
   2. Статтю 7 Закону України «Про трубопровідний транспорт» (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 29, ст.. 139; 2007 р., №13, ст.135; 2012 р., №29, ст.345; 2013 р., № 8, ст. 67, № 41, ст. 551) після частини шостої доповнити новою частиною такого змісту:
 
9. «Дія частини шостої цієї статті не поширюється на передачу майна, що перебуває у державній власності, у складі магістральних мереж та підземних сховищ газу в управління та/або концесію чи оренду на строковій платній основі без права відчуження для здійснення функцій оператора Єдиної газотранспортної системи України. Зазначена передача майна здійснюється виключно з метою та на виконання зобов’язань, взятих Україною відповідно до Закону України «Про ратифікацію Протоколу про приєднання України до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства» на підставі договору і на умовах, затверджених Кабінетом Міністрів України, з урахування принципів додержання економічної безпеки держави. Для здійснення функцій оператора підземного сховища газу на умовах, встановлених в цій статті, можуть передаватися лише підземні сховища газу (одне або декілька).».
 
-7- Ковальчук Н.В.
Абзац другий пункту 2 розділу Івикласти в такій редакції:
«Дія частини шостої цієї статті не поширюється на передачу державного майна у складі магістральних мереж та підземних сховищ газу в управління та/або концесію чи оренду на строковій платній основі без права відчуження для залучення інвестицій в модернізацію магістральних мереж газотранспортної системи України на виконання зобов’язань, взятих Україною відповідно до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства, в порядку та на умовах, визначених законом. «.
 
Відхилено скільки питання щодо залучення інвестицій та їх цільове призначення будуть встановлюватись умовами договору та умовами участі в спільному підприємстві, на яке планується покласти функції оператора  «Дія частини шостої цієї статті не поширюється на передачу майна, що перебуває в державній власності, у складі магістральних мереж та підземних сховищ газу в управління та/або концесію чи оренду на строковій платній основі без права відчуження для здійснення функцій оператора Єдиної газотранспортної системи України. Зазначена передача майна здійснюється виключно з метою та на виконання зобов’язань, взятих Україною відповідно до Закону України «Про ратифікацію Протоколу про приєднання України до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства» на підставі договору і на умовах, затверджених Кабінетом Міністрів України, з урахуванням принципів додержання економічної безпеки держави. Для здійснення функцій оператора підземного сховища газу на умовах, встановлених цією статтею, можуть передаватися лише підземні сховища газу (одне або декілька)».
 
    -8- Продан О.П.
Абзац другий пункту 2 розділу Івикласти в такій редакції:
«Дія частини шостої цієї статті не поширюється на передачу державного майна у складі магістральних мереж та підземних сховищ газу в управління та/або концесію чи оренду на строковій платній основі без права відчуження для залучення інвестицій в модернізацію магістральних мереж газотранспортної системи України на виконання зобов’язань, взятих Україною відповідно до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства, в порядку та на умовах, визначених законом. «.
 
Відхилено . Оскільки питання щодо залучення інвестицій та їх цільове призначення будуть встановлюватись умовами договору та умовами участі в спільному підприємстві, на яке планується покласти функції оператора   
    -9- Власенко С.В.
Абзац другий пункту 2 розділу Івикласти в такій редакції:
«Дія частини шостої цієї статті не поширюється на передачу майна, що перебуває у державній власності, у складі магістральних мереж в управління та/або концесію чи оренду на строковій платній основі без права відчуження для здійснення функцій оператора Єдиної газотранспортної системи України. Зазначена передача майна здійснюється виключно з метою та на виконання зобов’язань, взятих Україною відповідно до Закону України «Про ратифікацію Протоколу про приєднання України до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства» на підставі договору і на умовах, визначених Кабінетом Міністрів України та затверджених Верховною Радою України, з урахування принципів додержання економічної безпеки держави. Така передача магістральних мереж в управління та/або концесію чи оренду здійснюється виключно з дозволу Верховної Ради України, який має отримуватися та продовжуватися щорічно за наслідком звіту відповідного оператора, що заслуховується Верховною Радою України. «.
 
Відхилено . Запропоновані зміни суперечать принципу залучення до співробітництва європейських та/або американських компаній – операторів систем транспортування газу на довготривалій основі.   
    -10- Шаров І.Ф.
Абзац другий пункту 2 розділу Івикласти в такій редакції:
«Обмеження, встановлені цією статтею, не поширюються на передачу державного майна у складі магістральних мереж та підземних сховищ газу, що входять до Єдиної газотранспортної системи України, в управління та/або концесію чи оренду на строковій платній основі без права відчуження підприємству або підприємствам для здійснення функцій оператора Єдиної газотранспортної системи України та/або оператора підземного сховища газу відповідно до вимог, встановлених Законом України «Про засади функціонування ринку природного газу». Зазначена передача майна може здійснюватися виключно з метою та на виконання зобов’язань, взятих Україною відповідно до Закону України «Про ратифікацію Протоколу про приєднання України до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства» на підставі відповідного договору, укладеного згідно з умовами, затвердженими Кабінетом Міністрів України, з урахуванням принципів додержання економічної безпеки держави. «.
 
Відхилено .   
    -11- Лелюк О.В.
Друге речення абзацу другого пункту 2 розділу 1 проекту Закону, викласти в такій редакції:
«Зазначена передача майна здійснюється виключно з метою та на виконання зобов'язань, взятих Україною відповідно до Закону України «Про ратифікацію Протоколу про приєднання України до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства» на підставі договору і на умовах, затверджених Кабінетом Міністрів України, за погодженням Верховною Радою України компанії – нерезидента у суб’єкті господарювання, на якого покладено функції оператора Єдиної газотранспортної системи України та оператора підземних сховищ газу, з урахування принципів додержання економічної безпеки держави. «.
 
Враховано в редакції поправок №26 та №33.   
    -12- Федоряк Г.Д.
Абзац другий пункту 2 розділу Івикласти в такій редакції:
«Дія частини шостої цієї статті не поширюється на передачу майна, що перебуває у державній власності, у складі магістральних мереж та підземних сховищ газу в управління та/або концесію чи оренду на строковій платній основі без права відчуження для здійснення функцій оператора Єдиної газотранспортної системи України. Зазначена передача майна здійснюється виключно з метою та на виконання зобов’язань, взятих Україною відповідно до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства. Для здійснення функцій оператора підземного сховища газу на умовах, встановлених в цій статті, можуть передаватися одне або декілька підземних сховищ газу.».
 
Відхилено . Зобов’язання України відповідно до Договору про заснування Енергетичного Співтовариства виникають з моменту ратифікації, відповідно посилання на закон про ратифікацію є доречним.   
10. У зв’язку з цим частини сьому — дев’яту вважати відповідно частинами восьмою — десятою.
 
   У зв’язку з цим частини сьому — дев’яту вважати відповідно частинами восьмою — десятою.
 
11. 3. У статті 44 Закону «Про нафту і газ» (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 50, ст. 262; 2014 р., № 2—3, ст. 41) викласти в такій редакції:
 
-13- Ковальчук Н.В.
В абзаці першому пункту 3 розділу Іперед словами «викласти в такій редакції» додати слова «частину третю».
 
Враховано .  3. У статті 44 Закону «Про нафту і газ» (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 50, ст. 262):
1) частину третю викласти в такій редакції:
 
    -14- Продан О.П.
В абзаці першому пункту 3 розділу Іперед словами «викласти в такій редакції» додати слова «частину третю».
 
Враховано .   
12. «Функції диспетчерського (оперативно-технологічного) управління Єдиною газотранспортною системою України виконує оператор Єдиної газотранспортної системи України, який визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в нафтогазовому комплексі.»;
 
-15- Тягнибок О.Я.
Мирний О.Б.
Кривецький І.І.
Абзац другий пункту 3 розділу Ідоповнити словами «, а у передбачених законом випадках центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в нафтогазовому комплексі за згодою Верховної Ради України».
 
Відхилено . Функція оператора покладається на відповідну юридичну особу, що відповідає критеріям, встановленим законом. Отримання згоди Верховної Ради України щодо компанії - нерезидента, яка виступить учасником спільного підприємства, на яке буде покладено функції оператора передбачено змінами до п. 14 статті 1 Закону країни «Про засади функціонування ринку газу»  «Функції диспетчерського (оперативно-технологічного) управління Єдиною газотранспортною системою України виконує оператор Єдиної газотранспортної системи України, який визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в нафтогазовому комплексі»;
 
    -16- Власенко С.В.
Абзац другий пункту 3 розділу Івикласти в такій редакції:
«Функції диспетчерського (оперативно-технологічного) управління Єдиною газотранспортною системою України виконує оператор Єдиної газотранспортної системи України, який визначається Кабінетом Міністрів України за погодженням з Верховною Радою України за процедурою, встановленою законом.»;
 
Відхилено . Функція оператора покладається на відповідну юридичну особу, що відповідає критеріям, встановленим законом. Отримання згоди Верховної Ради України щодо компанії - нерезидента, яка виступить учасником спільного підприємства, на яке буде покладено функції оператора передбачено змінами до п. 14 статті 1 Закону країни «Про засади функціонування ринку газу»   
    -17- Ковальчук Н.В.
В абзаці другому пункту 3 розділу Іпісля слова «виконує» додати слова «державне підприємство – «, після слів «оператор Єдиної газотранспортної системи України» додати слова « (надалі – Оператор) «;
 
Відхилено . Основна ідея законопроекту дозволити створення спільного підприємства з залученням до співробітництва європейських та/або американських компаній – операторів систем транспортування газу на довготривалій основі, що буде неможливим у разі внесення запропонованих змін щодо закріплення виключно державної форми власності.   
    -18- Продан О.П.
В абзаці другому пункту 3 розділу Іпісля слова «виконує» додати слова «державне підприємство – «, після слів «оператор Єдиної газотранспортної системи України» додати слова « (надалі – Оператор) «;
 
Відхилено . Основна ідея законопроекту дозволити створення спільного підприємства з залученням до співробітництва європейських та/або американських компаній – операторів систем транспортування газу на довготривалій основі, що буде неможливим у разі внесення запропонованих змін щодо закріплення виключно державної форми власності.   
13. частину четверту виключити;
 
-19- Ковальчук Н.В.
Абзац третій пункту 3 розділу Ізамінити абзацами такого змісту:
«частину четверту викласти в такій редакції:
«Структуру Оператора визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в нафтогазовому комплексі. «;
 
Відхилено . Запропоновані зміни не дають чіткого визначення, що саме має визначати центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в нафтогазовому комплексі, організаційну структуру чи структуру власності. Незрозуміла доцільність таких змін, адже визначення організаційної структури належить до компетенції органів управління підприємства, а структура власності визначається законом.  2) частину четверту виключити;
 
    -20- Продан О.П.
Абзац третій пункту 3 розділу Ізамінити абзацами такого змісту:
«частину четверту викласти в такій редакції:
«Структуру Оператора визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в нафтогазовому комплексі. «;
 
Відхилено . Запропоновані зміни не дають чіткого визначення, що саме має визначати центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в нафтогазовому комплексі, організаційну структуру чи структуру власності. Незрозуміла доцільність таких змін, адже визначення організаційної структури належить до компетенції органів управління підприємства, а структура власності визначається законом.   
14. у частині сьомій та частині дев’ятій слова «державне підприємство» в усіх відмінках замінити словами «оператор Єдиної газотранспортної системи України» у відповідному відмінку.
 
-21- Ковальчук Н.В.
Абзац четвертий пункту 3 розділу Ізамінити абзацами такого змісту:
«частину сьому викласти в такій редакції:
«Усі оперативні команди і розпорядження Оператора щодо безпеки Єдиної газотранспортної системи України підлягають беззаперечному виконанню всіма суб'єктами підприємницької діяльності, об'єкти яких підключені до Єдиної газотранспортної системи України. «;
частину дев’яту викласти в такій редакції:
«Суб'єкти підприємницької діяльності, об'єкти яких підключені до Єдиної газотранспортної системи України, зобов'язані подавати відповідно до закону Оператору звіти та інформацію, передбачені нормативно-технічними документами. «.
 
Відхилено . Поправка є тотожною нормі, що визначена у першому читанні законопроекту і не несе смислового навантаження.  3) у частинах сьомій і дев’ятій слова «державне підприємство» в усіх відмінках замінити словами «оператор Єдиної газотранспортної системи України» у відповідному відмінку.
 
    -22- Продан О.П.
Абзац четвертий пункту 3 розділу Ізамінити абзацами такого змісту:
«частину сьому викласти в такій редакції:
«Усі оперативні команди і розпорядження Оператора щодо безпеки Єдиної газотранспортної системи України підлягають беззаперечному виконанню всіма суб'єктами підприємницької діяльності, об'єкти яких підключені до Єдиної газотранспортної системи України. «;
частину дев’яту викласти в такій редакції:
«Суб'єкти підприємницької діяльності, об'єкти яких підключені до Єдиної газотранспортної системи України, зобов'язані подавати відповідно до закону Оператору звіти та інформацію, передбачені нормативно-технічними документами. «.
 
Відхилено . Поправка є тотожною нормі, що визначена у першому читанні законопроекту і не несе смислового навантаження.   
15. 4. У частині першій статті 1 Закону України «Про засади функціонування ринку природного газу» (Відомості Верховної Ради України, 2010 р., № 48, ст. 566; 2012 р., № 5, ст. 30, № 7, ст. 53; 2013 р., № 22, ст. 214, № 41, ст. 551; 2014 р., № 2—3, ст. 41):
 
   4. У частині першій статті 1 Закону України «Про засади функціонування ринку природного газу» (Відомості Верховної Ради України, 2010 р., № 48, ст. 566; 2012 р., № 5, ст. 30; 2013 р., № 22, ст. 214, № 41, ст. 551):
 
16. 1) пункт 14 доповнити абзацом такого змісту:
 
-23- Федоряк Г.Д.
Підпункт 1) пункту 4 розділу Івилучити.
 
Відхилено . Запропонована редакція змін до пункту 14 статті 2 ЗУ «Про засади функціонування ринку природного газу» є ключовим питанням для створення спільного підприємства з залученням до співробітництва європейських та/або американських компаній – операторів систем транспор-тування газу і її вилучення робить законопроект беззмістовним.Поправка  1) пункт 14 доповнити двома абзацами такого змісту:
 
17. «14) функції оператора Єдиної газотранспортної системи України можуть бути закріплені за суб’єктом господарювання, засновником та власником якого може виступати виключно держава або держава (володіння не менше 51% корпоративних прав) та юридична особа (юридичні особи), що належить та контролюється резидентами країн Європейського Союзу, США або Європейського Енергетичного співтовариства і є оператором системи транспортування газу або членом Європейської мережі операторів системи транспортування газу, сертифікованим відповідно до вимог статті 10 Директиви 2009/73/ЄС Європейського Парламенту та Ради стосовно спільних правил для внутрішнього ринку природного газу, статті 3 Регламенту 715/2009 Європейського Парламенту та Ради про умови доступу до мереж передачі природного газу. Відповідно до рішення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики в нафтогазовому комплексі, функції оператора підземного сховища газу може бути відокремлено та покладено на окреме підприємство — оператора підземного сховища газу;»;
 
-24- Ковальчук Н.В.
Підпункт 1) пункту 4 розділу Івикласти у такій редакції:
«пункт 14 викласти в такій редакції:
«14) оператор Єдиної газотранспортної системи України (далі - Оператор) - державне газотранспортне підприємство, на яке рішенням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики в нафтогазовому комплексі, покладено функції диспетчерського (оперативно-технологічного) управління з транспортування і зберігання природного газу з метою безперебійного та безаварійного забезпечення споживачів, а також його транзиту територією України; «.
 
Відхилено . Порушується стаття 116 Регламенту Верховної Ради, щодо внесення пропозицій і поправок лише до того тексту законопроекту (статей. їх частин, пунктів, речень), який прийнятий за основу. До того ж, основна ідея законопроекту - дозволити створення спільного підприємства з залученням до співробітництва європейських та/або американських компаній – операторів систем транспортування газу на довготривалій основі, що буде неможливим у разі внесення запропонованих змін щодо закріплення виключно державної форми власності.  «Функції оператора Єдиної газотранспортної системи України закріплюються за суб’єктом господарювання, засновником та власником якого може бути виключно держава, у тому числі через Публічне акціонерне товариство "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", або (у разі створення спільного підприємства) держава, у тому числі через Публічне акціонерне товариство "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" (володіння не менше 51 відсотком корпоративних прав), а також юридична особа (юридичні особи), що належить та контролюється резидентами держав-членів Європейського Союзу, Сполучених Штатів Америки чи Енергетичного Співтовариства і є оператором системи транспортування газу або членом Європейської мережі операторів системи транспортування газу, сертифікованим відповідно до вимог статті 10 Директиви 2009/73/ЄС Європейського Парламенту та Ради Європейського Союзу стосовно спільних правил для внутрішнього ринку природного газу, статті 3 Регламенту 715/2009 Європейського Парламенту та Ради Європейського Союзу про умови доступу до мереж передачі природного газу. Відповідно до рішення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики в нафтогазовому комплексі, функції оператора підземного сховища газу можуть бути відокремлені та покладені на окреме підприємство - оператора підземного сховища газу. Остаточне рішення щодо участі компанії - нерезидента у статутному капіталі суб’єкта господарювання, на якого покладено функції оператора Єдиної газотранспортної системи України, приймається Верховною Радою України.
Засновник та власник підприємства, на яке покладено функції оператора Єдиної газотранспортної системи, повинен мати не менш як п’ятирічний досвід управління газотранспортною системою на американському чи європейському ринку»;
 
    -25- Продан О.П.
Підпункт 1) пункту 4 розділу Івикласти у такій редакції:
«пункт 14 викласти в такій редакції:
«14) оператор Єдиної газотранспортної системи України (далі - Оператор) - державне газотранспортне підприємство, на яке рішенням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики в нафтогазовому комплексі, покладено функції диспетчерського (оперативно-технологічного) управління з транспортування і зберігання природного газу з метою безперебійного та безаварійного забезпечення споживачів, а також його транзиту територією України;».
 
Відхилено . Порушується стаття 116 Регламенту Верховної Ради, щодо внесення пропозицій і поправок лише до того тексту законопроекту (статей. їх частин, пунктів, речень), який прийнятий за основу. До того ж, основна ідея законопроекту - дозволити створення спільного підприємства з залученням до співробітництва європейських та/або американських компаній – операторів систем транспортування газу на довготривалій основі, що буде неможливим у разі внесення запропонованих змін щодо закріплення виключно державної форми власності.   
    -26- Мартиненко М.В.
Підпункт 1 пункту 4 розділу І викласти в наступній редакції:
«14) функції оператора Єдиної газотранспортної системи України закріплюються за суб’єктом господарювання, засновником та власником якого може виступати виключно держава, в тому числі через Публічне акціонерне товариство "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", або, в разі створення спільного підприємства, держава, в тому числі через Публічне акціонерне товариство "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" (володіння не менше 51% корпоративних прав), та юридична особа (юридичні особи), що належить та контролюється резидентами країн Європейського Союзу, США або Європейського Енергетичного співтовариства і є оператором системи транспортування газу або членом Європейської мережі операторів системи транспортування газу, сертифікованим відповідно до вимог статті 10 Директиви 2009/73/ЄС Європейського Парламенту та Ради стосовно спільних правил для внутрішнього ринку природного газу, статті 3 Регламенту 715/2009 Європейського Парламенту та Ради про умови доступу до мереж передачі природного газу. Відповідно до рішення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики в нафтогазовому комплексі, функції оператора підземного сховища газу може бути відокремлено та покладено на окреме підприємство - оператора підземного сховища газу. Остаточне рішення щодо участі компанії - нерезидента у суб’єкті господарювання, на якого покладено функції оператора Єдиної газотранспортної системи України, приймається Верховною Радою України.».
 
Враховано . 100% акцій ПАТ «Укртрансгаз» належить Національній акціонерній компанії «Нафтогаз України», 100% акцій якої належить державі. ПАТ «Укртрансгаз» здійснює функції оператора Єдиної газотранспортної системи згідно з наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості та Постановою Кабінету Міністрів України №172 від 4 червня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо реформування системи управління Єдиною газотранспортною системою України». Запропоновані зміни необхідні для того, щоб ПАТ «Укртрансгаз» міг (1) здійснювати функції оператора Єдиної газотранспортної системи і після прийняття законопроекту та вступу закону в силу на перехідний період до прийняття рішення про передачу цих функцій спільному підприємству та (2) виступати співзасновником спільного підприємства, на яке буде покладено функції оператора Єдиної газотранспортної системи України в подальшому (в тому числі вносити майно до статутного капіталу і т.д.)   
    -27- Васюник І.В.
Абзац другий підпункту 1) пункту 4 розділу Івикласти в такій редакції:
«Функції оператора Єдиної газотранспортної системи України можуть бути закріплені за суб’єктом господарювання, засновниками та власниками яких може виступати виключно держава самостійно або держава (не менше 51 % корпоративних прав) та підприємство, яке відповідає сукупності таких критеріїв:
-належить та контролюється резидентами країн Європейського Союзу, США або Європейського Енергетичного співтовариства;
-є оператором системи транспортування газу, членом Європейської мережі операторів системи транспортування газу, сертифікованим відповідно до вимог статті 10 Директиви 2009/73/ЄС Європейського Парламенту та Ради стосовно спільних правил для внутрішнього ринку природного газу, статті 3 Регламенту 715/2009 Європейського Парламенту та Ради про умови доступу до мереж передачі природного газу або оператором системи транспортування газу за законодавством Сполучених Штатів Америки, сертифікованим чи ліцензованим іншим належним чином, якщо це передбачено законодавством;
-частка корпоративних прав якого належить державі – члену ЄС чи США і становить не менше як 50%+1 акція.
-засновник та власник підприємства, на яке покладено функції оператора Єдиної газотранспортної системи повинен мати значний досвід управління газотранспортною системою на американському чи європейському ринку.
Відповідно до рішення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики в нафтогазовому комплексі, функції оператора підземних сховищ газу може бути відокремлено та покладено на окреме підприємство – оператора підземних сховищ газу.».
 
Враховано частково . Доповнити підпункт 1) пункту 4 розділу Іреченням наступного змісту: «Засновник та власник підприємства, на яке покладено функції оператора Єдиної газотранспортної системи повинен мати не менш ніж 5-ти річний досвід управління газотранспортною системою на американському чи європейському ринку» Інші зміни2 , оскільки задані критерії щодо 50% +1 акції державної власності необґрунтовано звужують круг потенційних інвесторів - співзасновників до одного-двох підприємств.   
    -28- Тягнибок О.Я.
Мирний О.Б.
Кривецький І.І.
В підпункті 1) пункту 4 розділу І після слів «засновником та власником якого може виступати виключно держава або» додати слова «за згодою Верховної Ради України» і далі за текстом.
 
Враховано в редакції поправки №26.   
    -29- Власенко С.В.
Абзац другий підпункту 1) пункту 4 розділу Івикласти в такій редакції:
«14) функції оператора Єдиної газотранспортної системи України може здійснювати суб’єкт господарювання, засновником та власником якого може виступати виключно держава Україна або держава Україна (володіння не менше 51% корпоративних прав) та юридична особа (юридичні особи), що належить (-ать) та контролюється (-ються) резидентами країн Європейського Союзу, США або Європейського Енергетичного співтовариства і є оператором (-ами) системи транспортування газу або членом (-ами) Європейської мережі операторів системи транспортування газу, сертифікованим (-и) відповідно до вимог статті 10 Директиви 2009/73/ЄС Європейського Парламенту та Ради стосовно спільних правил для внутрішнього ринку природного газу, статті 3 Регламенту 715/2009 Європейського Парламенту та Ради про умови доступу до мереж передачі природного газу.
Функції оператора Єдиної газотранспортної системи України можуть бути передані юридичній особі, засновниками якої є держава Україна (володіння не менше 51% корпоративних прав) та юридична (-і) особа (-и), що належить (-ать) та контролюється (-ються) резидентами країн Європейського Союзу, США або Європейського Енергетичного співтовариства і є оператором (-ами) системи транспортування газу або членом (-ами) Європейської мережі операторів системи транспортування газу, сертифікованим (-ими) відповідно до вимог статті 10 Директиви 2009/73/ЄС Європейського Парламенту та Ради стосовно спільних правил для внутрішнього ринку природного газу, статті 3 Регламенту 715/2009 Європейського Парламенту та Ради про умови доступу до мереж передачі природного газу, лише за умови, що такий оператор визначається на конкурсній основі, а для виконання функцій оператора Єдиної газотранспортної системи України, такий оператор повинен отримати дозвіл Верховної Ради України на виконання функцій оператора Єдиної газотранспортної системи України. Умови конкурсу на виконання функцій оператора Єдиної газотранспортної системи визначаються Кабінетом Міністрів України та затверджуються Верховною Радою України. Умови такого конкурсу повинні містити в якості обов»язкового додатку проект договору, який буде укладатись із оператором Єдиної газотранспортної системи України, обов»язкову умову щодо попередньої перевірки учасників такого конкурсу, щодо їх повної структури власності (до кінцевих власників) та визначення вартості, за яку оператор Єдиної газотранспортної системи України придбаває право управління, концесії та/або оренди магістральних газопровідних мереж України та розмір щомісячних орендних (концесійних) платежів, які повинні здійснюватись таким оператором на користь України в якості щомісячної плати за оренду (концесію, управління) такими магістральними газопроводними мережами. Результати конкурсу на здійснення функцій оператора Єдиної газотранспортної системи України встановлюються Кабінетом Міністрів України та затверджуються Верховною Радою України. Затвердження результатів конкурсу Верховною Радою України є одночасним наданням дозволу Верховної Ради України на виконання функцій оператора Єдиної газотранспортної системи України на перший календарний рік. Продовження дозволу на виконання функцій оператора Єдиної газотранспортної системи України здійснюється Верховною Радою України в порядку, встановленому чинним законодавством України.».
 
Враховано частково в редакції поправки №26. Інші зміни відхилені. Запропоновані зміни стосуються конкретних умов участі компанії - нерезидента, у спільному підприємстві, на яке буде покладено функції оператора та оренди майна ГТС. Таке визначення умов оренди та в Законі України «Про засади функціонування ринку природного газу» є недоцільним, адже цей закон має інший предмет регулювання. Водночас умови оренди, в тому числі розмір орендної плати та інші порушені питання будуть предметом договору оренди, який передбачатиме можливість припинення оренди у випадку зміни структури власності компанії-нерезидента та інші умови. Щорічний перегляд умов є недоречним, адже це суперечить принципу залучення до співробітництва європейських та/або американських компаній – операторів систем транспортування газу на довготривалій основі і зробить таке співробітництво економічно непривабливим.   
18. 2) доповнити частину 1 пунктом 14-1:
 
-30- Федоряк Г.Д.
Підпункт 2) пункту 4 розділу Івилучити.
 
Відхилено . Вилучення з законопроекту положень щодо оператора підземних сховищ газу робить неможливою диверсифікацію інвестицій та дотримання вимог щодо розділення функцій відповідно до вимог третього енергетичного пакету.  2) доповнити пунктом 14-1 такого змісту:
 
    -31- Власенко С.В.
Підпункт 2) пункту 4 розділу Івилучити.
 
Відхилено .   
19. «14-1) оператор підземного сховища газу — газозберігаюче підприємство, на яке рішенням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики в нафтогазовому комплексі, покладено функції зі зберігання природного газу з метою забезпечення безперебійної та безаварійної експлуатації підземного сховища газу.
 
-32- Васюник І.В.
Підпункт 2) пункту 4 розділу Івикласти у такій редакції:
«доповнити частину 1 пунктом 14-1 в наступній редакції:
«14-1) оператор підземного сховища газу — газозберігаюче підприємство, на яке рішенням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики в нафтогазовому комплексі, покладено функції зі зберігання природного газу з метою забезпечення безперебійної та безаварійної експлуатації підземного сховища газу.
Засновником та власником суб’єкта господарювання, що створюється для виконання функцій оператора підземного сховища газу може виступати виключно держава самостійно або держава (володіння не менше 51 % корпоративних прав) та юридична особа (юридичні особи), що належить та контролюється резидентами країн Європейського Союзу, США або Європейського Енергетичного співтовариства, частка корпоративних прав якого належить державі – члену ЄС чи США і становить не менше як 50%+1 акція.».
 
Відхилено . Задані критерії щодо 50% +1 акції державної власності необґрунтовано звужують круг потенційних інвесторів - співзасновників до одного-двох підприємств.  «14-1) оператор підземного сховища газу - це газозберігаюче підприємство, на яке рішенням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики в нафтогазовому комплексі, покладено функції із зберігання природного газу з метою забезпечення безперебійної та безаварійної експлуатації підземного сховища газу.
 
20. Засновником та власником суб’єкта господарювання, що створюється для виконання функцій оператора підземного сховища газу може виступати виключно держава самостійно або держава (володіння не менше 51 % корпоративних прав) та юридична особа (юридичні особи), що належить та контролюється резидентами країн Європейського Союзу, США або Європейського Енергетичного співтовариства;».
 
-33- Мартиненко М.В.
Підпункт 2) пункту 4 розділу Ідоповнити наступним реченням:
«Остаточне рішення щодо участі компанії - нерезидента у суб’єкті господарювання, на якого покладено функції оператора підземних сховищ газу, приймається Верховною Радою України.».
 
Враховано .  Засновником та власником суб’єкта господарювання, що створюється для виконання функцій оператора підземного сховища газу, може бути виключно держава самостійно або держава (володіння не менше 51 відсотком корпоративних прав) та юридична особа (юридичні особи), що належить та контролюється резидентами держав-членів Європейського Союзу, Сполучених Штатів Америки або Енергетичного Співтовариства. Остаточне рішення щодо участі компанії - нерезидента у статутному капіталі суб’єкта господарювання, на якого покладено функції оператора підземних сховищ газу, приймається Верховною Радою України».
 
    -34- Тягнибок О.Я.
Мирний О.Б.
Кривецький І.І.
В підпункті 2) пункту 4 розділу І після слів «для виконання функцій оператора підземного сховища газу може виступати виключно держава самостійно або» додати слова «за згодою Верховної Ради України» і далі за текстом.
 
Враховано в редакції поправки №33.   
    -35- Власенко С.В.
Розділ Ідоповнити пунктом 5 такого змісту:
«Рахункова Палата України здійснює контроль та готує щорічний звіт про діяльність оператора Єдиної газотранспортної системи України щодо ефективного управління майном, що є основним національним багатством, власністю українського народу.».
 
Відхилено . Порушується стаття 116 Регламенту Верховної Ради, щодо внесення пропозицій і поправок лише до того тексту законопроекту (статей. їх частин, пунктів, речень), який прийнятий за основу.   
    -36- Власенко С.В.
Розділ Ідоповнити пунктом 6 такого змісту:
«Оператор Єдиної газотранспортної системи України, засновником якого є держава Україна, яка повинна володіти не менше 51% корпоративних прав та юридична (-і) особа (-и), що належить (-ать) та контролюється (-ються) резидентами країн Європейського Союзу, США або Європейського Енергетичного співтовариства і є оператором (-ами) системи транспортування газу або членом (-ами) Європейської мережі операторів системи транспортування газу, сертифікованим (-и) відповідно до вимог статті 10 Директиви 2009/73/ЄС Європейського Парламенту та Ради стосовно спільних правил для внутрішнього ринку природного газу, статті 3 Регламенту 715/2009 Європейського Парламенту та Ради про умови доступу до мереж передачі природного газу готує щорічні звіти, які заслуховуються Верховною Радою України. Щорічний звіт такого оператора є підставою для продовження або не продовження Верховною Радою України дії дозволу Верховної Ради України на виконання функцій оператора Єдиної газотранспортної системи України. Відсутність у такого оператора Єдиної газотранспортної системи України діючого дозволу Верховної Ради України на виконання функцій оператора Єдиної газотранспортної системи України унеможливлює виконання такою юридичною особою функцій оператора Єдиної газотранспортної системи України. «.
 
Відхилено . Порушується стаття 116 Регламенту Верховної Ради, щодо внесення пропозицій і поправок лише до того тексту законопроекту (статей. їх частин, пунктів, речень), який прийнятий за основу. До того ж, щорічний перегляд умов є недоречним, адже суперечать принципу залучення до співробітництва європейських та/або американських компаній – операторів систем транспортування газу на довготривалій основі і зробить таке співробітництво економічно непривабливим   
    -37- Власенко С.В.
Розділ Ідоповнити пунктом 7 такого змісту:
«Кабінет Міністрів України, перед затвердженням результатів конкурсу на виконання функцій оператора Єдиної газотранспортної системи України має упевнитись, що корпоративними правами в такому підприємстві не володіють юридичні особи, що здійснюють прямий чи непрямий контроль над підприємствами з видобування або постачання природного газу. Юридична особа, яка претендує на володіння корпоративними правами в підприємствах, що здійснюють функцію операторів Єдиної газотранспортної системи України або підземного сховища газу, має надати Кабінету Міністрів України всю інформацію, яка підтверджує її відповідність вимогам статті 9 Директиви 2009/73/ЄС Європейського Парламенту та Ради стосовно спільних правил для внутрішнього ринку природного газу. Кабінет Міністрів України перевіряє постійну відповідність операторів транспортної системи вимогам статті 9 Директиви 2009/73/ЄС Європейського Парламенту та Ради стосовно спільних правил для внутрішнього ринку природного газу. «.
 
Відхилено . Порушується стаття 116 Регламенту Верховної Ради, щодо внесення пропозицій і поправок лише до того тексту законопроекту (статей. їх частин, пунктів, речень), який прийнятий за основу.   
21. ІІ. Прикінцеві положення
 
   ІІ. Прикінцеві положення
 
22. 1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
 
   1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
 
23. 2. Закони та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.
 
   2. Закони та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.
 
24. 3. Кабінетові Міністрів України:
 
   3. Кабінету Міністрів України:
 
25. привести власні нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
 
   привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
 
26. забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади своїх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

   забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади своїх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.