Кількість абзаців - 33 Таблиця поправок


Про заходи з подолання наслідків фінансово-економічної кризи у сфері соціального захисту, оплати праці та зайнятості населення (Повторний розгляд з пропозиціями (вето) Президента України)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. ЗАКОН УКРАЇНИ
Про заходи з подолання наслідків фінансово-економічної кризи у сфері соціального захисту, оплати праці та зайнятості населення
 
   ЗАКОН УКРАЇНИ
Про заходи з подолання наслідків фінансово-економічної кризи у сфері соціального захисту, оплати праці та зайнятості населення
 
1. З метою забезпечення дотримання прав громадян на оплату праці, зайнятість і соціальний захист та мінімізації негативних наслідків впливу світової фінансової кризи на економіку України Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
-1- Шевчук О.Б.
Враховуючи викладені у пропозиціях Президента України В.Ющенка обставини, пропоную їх підтримати та відхилити Закон України "Про заходи з подолання наслідків фінансово-економічної кризи у сфері соціального захисту, оплати праці та зайнятості населення".
 
Відхилено   З метою забезпечення дотримання прав громадян на оплату праці, зайнятість і соціальний захист та мінімізації негативних наслідків впливу світової фінансової кризи на економіку України Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
2. І. Ввести в дію статті 24, 25 та частини другу ? п’яту статті 26 Закону України "Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (Відомості Верховної Ради України, 2000 р., № 22, ст. 171).
 
-2- Папієв М.М.
Абзаци перший та другий розділу І Закону вилучити, оскільки ці положення передбачені частиною третьою Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо зменшення впливу світової фінансової кризи на сферу зайнятості населення" № 799-VІ від 25 грудня 2008 року .
 
Враховано      
3. Встановити, що розмір допомоги по частковому безробіттю визначається правлінням Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття одночасно із затвердженням бюджету, виходячи з фінансових можливостей Фонду, і не може перевищувати прожиткового мінімуму.
 
      
4. Безробітні, які перебувають на обліку в державній службі зайнятості, а також працівники підприємств, які отримують допомогу по частковому безробіттю, мають право на отримання матеріальної допомоги на себе та членів сім’ї для переїзду з метою працевлаштування, ведення підприємницької діяльності до трудонедостатніх та депресивних регіонів. Зазначена допомога надається для перевезення майна та облаштування на новому місці проживання за рахунок коштів державного бюджету. Розмір допомоги встановлюється щорічно при затвердженні Державного бюджету України. Порядок виплати матеріальної допомоги для переїзду з метою працевлаштування визначається Кабінетом Міністрів України.
 
   І. Безробітні, які перебувають на обліку в державній службі зайнятості, а також працівники підприємств, які отримують допомогу по частковому безробіттю, мають право на отримання матеріальної допомоги на себе та членів сім’ї для переїзду з метою працевлаштування, ведення підприємницької діяльності до трудонедостатніх та депресивних регіонів. Зазначена допомога надається для перевезення майна та облаштування на новому місці проживання за рахунок коштів державного бюджету. Розмір допомоги встановлюється щорічно при затвердженні Державного бюджету України. Порядок виплати матеріальної допомоги для переїзду з метою працевлаштування визначається Кабінетом Міністрів України.
 
5. ІІ. Внести зміни до таких законів України:
 
   ІІ. Внести зміни до таких законів України:
 
6. 1) у Законі України "Про зайнятість населення" (Відомості Верховної Ради УРСР, 1991 р., № 14, ст. 170; Відомості Верховної Ради України, 1998 р., № 11 (12, ст. 44):
 
      
7. частину третю статті 8 викласти в такій редакції:
 
-3- Папієв М.М.
Абзаци другий та третій пункту 1 розділу ІІ Закону вилучити, оскільки ці положення передбачені пунктом 3 частини першої розділу І Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо зменшення впливу світової фінансової кризи на сферу зайнятості населення" № 799-VІ від 25 грудня 2008 року (нова редакція статті 8 Закону України "Про зайнятість населення")
 
Враховано      
8. "У разі використання праці іноземців або осіб без громадянства без дозволу державної служби зайнятості з підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності, державна служба зайнятості стягує штраф за кожну таку особу у розмірі двохсот мінімальних заробітних плат, встановлених законом. При повторному протягом року порушенні порядку використання праці іноземців розмір штрафу становить триста розмірів мінімальних заробітних плат, встановлених законом. Ці кошти спрямовуються до Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття";
 
      
9. у пункті 5 статті 23 слова "місцевого бюджету" замінити словами "державного та місцевих бюджетів";
 
   1) у пункті 5 статті 23 Закону України "Про зайнятість населення" (Відомості Верховної Ради УРСР, 1991 р., № 14, ст. 170; Відомості Верховної Ради України, 1998 р., № 11 (12, ст. 44) слова "місцевого бюджету" замінити словами "державного та місцевих бюджетів";
 
10. 2) частину четверту статті 6 Закону України "Про оплату праці" (Відомості Верховної Ради України, 1995 р., № 17, ст. 121; 2005 р., № 4, ст. 92) замінити частинами четвертою ( шостою такого змісту:
 
   2) частину четверту статті 6 Закону України "Про оплату праці" (Відомості Верховної Ради України, 1995 р., № 17, ст. 121; 2005 р., № 4, ст. 92) замінити частинами четвертою ( шостою такого змісту:
 
11. "Тарифно-кваліфікаційні характеристики (довідники) розробляються центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики.
 
   "Тарифно-кваліфікаційні характеристики (довідники) розробляються центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики.
 
12. Оплата праці працівників усіх установ, закладів та організацій бюджетної сфери здійснюється на основі Єдиної тарифної сітки, яка затверджується Кабінетом Міністрів України.
 
-4- Президент України
Законом, що надійшов на підпис, пропонується внести зміни до Закону України "Про оплату праці", якими встановити, що оплата праці працівників усіх установ, закладів та організацій бюджетної сфери здійснюється на основі Єдиної тарифної сітки, яка затверджується Кабінетом Міністрів України (абзац третій пункту 2 розділу ІІ). При цьому посадовий оклад (тарифну ставку) працівника першого тарифного розряду відповідно до Єдиної тарифної сітки пропонується встановити в розмірі, що перевищує законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати (абзац четвертий пункту 2 розділу ІІ). Пропоновані зміни не відповідають нормам Конституції та законів України, виходячи з такого.
Конституцією України проголошено, що будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків визначаються виключно законом про Державний бюджет України (частина друга статті 95).
Законом України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" установлено розмір мінімальної заробітної плати з 1 січня 2009 року 605 гривень, з 1 квітня 2009 року – 625 гривень, з 1 липня 2009 року – 630 гривень, з 1 жовтня 2009 року – 650 гривень, з 1 грудня 2009 року – 669 гривень (частина перша статті 55); працівникам бюджетних установ, розміри посадових окладів (тарифних ставок) яких будуть менші за визначений розмір мінімальної заробітної плати, посадовий оклад (тарифна ставка) встановлюється на рівні мінімальної заробітної плати (частина третя статті 55). Водночас Кабінету Міністрів України доручається за результатами виконання Державного бюджету України у січні – квітні 2009 року з урахуванням стану соціально-економічного розвитку України передбачити збільшення витрат бюджету на поетапне впровадження Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення мінімальної заробітної плати на рівні прожиткового мінімуму для працездатних осіб".
За таких обставин установлення з 1 січня 2009 року посадового окладу (тарифної ставки) працівника першого тарифного розряду відповідно до Єдиної тарифної сітки в розмірі, що перевищує законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати, зумовить додаткові видатки Державного бюджету України у розмірі 29,5 млрд. гривень. При цьому пропозицій про видатки, які належить скоротити, та/або пропозицій про джерела додаткових доходів для покриття збільшення видатків, як того вимагає частина друга статті 27 Бюджетного кодексу України, не надано.
Відтак, такі додаткові видатки Державного бюджету України в умовах світової фінансово-економічної кризи спричинять розбалансування Державного бюджету України, наслідком чого стане порушення і норми частини третьої статті 95 Конституції України щодо прагнення держави до збалансованості бюджету України.
 
Відхилено   Оплата праці працівників усіх установ, закладів та організацій бюджетної сфери здійснюється на основі Єдиної тарифної сітки, яка затверджується Кабінетом Міністрів України.
 
13. Розмір посадового окладу (тарифної ставки) працівника першого тарифного розряду відповідно до Єдиної тарифної сітки встановлюється у розмірі, що перевищує законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати";
 
   Розмір посадового окладу (тарифної ставки) працівника першого тарифного розряду відповідно до Єдиної тарифної сітки встановлюється у розмірі, що перевищує законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати";
 
14. 3) статтю 26 Закону України "Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (Відомості Верховної Ради України, 2000 р., № 22, ст. 171) після частини четвертої доповнити новою частиною такого змісту:
 
   3) статтю 26 Закону України "Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (Відомості Верховної Ради України, 2000 р., № 22, ст. 171; із змінами, внесеними Законом України від 25 грудня 2008 року № 799-VІ) після частини четвертої доповнити новою частиною такого змісту:
 
15. "5. Кошти на виплату працівникам допомоги по частковому безробіттю не надаються підприємствам, що перебувають на обліку в Фонді як платники страхових внесків менше 12 місяців або які мають заборгованість перед Фондом".
 
   "5. Кошти на виплату працівникам допомоги по частковому безробіттю не надаються підприємствам, що перебувають на обліку в Фонді як платники страхових внесків менше 12 місяців або які мають заборгованість перед Фондом".
 
16. У зв’язку з цим частину п’яту вважати частиною шостою;
 
   У зв’язку з цим частину п’яту вважати частиною шостою;
 
17. 4) друге речення абзацу п’ятого частини першої статті 25 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., №№ 49 (51, ст. 376; 2008 р., №№ 5 (8, ст. 78) викласти в такій редакції: "За період участі тільки в солідарній системі величина оцінки одного року страхового стажу дорівнює 1, 35%, а за період участі в солідарній і накопичувальній системах пенсійного страхування ( 1, 08%";
 
   4) друге речення абзацу п’ятого частини першої статті 25 Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., №№ 49 (51, ст. 376; 2008 р., №№ 5 (8, ст. 78) викласти в такій редакції: "За період участі тільки в солідарній системі величина оцінки одного року страхового стажу дорівнює 1, 35%, а за період участі в солідарній і накопичувальній системах пенсійного страхування ( 1, 08%";
 
18. 5) пункт 5 розділу ІІІ "Прикінцеві положення" Закону України від 31 жовтня 2008 року № 639 (VІ "Про першочергові заходи щодо запобігання негативним наслідкам фінансової кризи та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" виключити.
 
   5) пункт 5 розділу ІІІ "Прикінцеві положення" Закону України від 31 жовтня 2008 року № 639 (VІ "Про першочергові заходи щодо запобігання негативним наслідкам фінансової кризи та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" виключити.
 
19. ІІІ. Прикінцеві положення
 
   ІІІ. Прикінцеві положення
 
20. 1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2009 року. Розділ І цього Закону діє до 1 січня 2010 року.
 
-5- Папієв М.М.
Частину першу Прикінцевих положень викласти в такій редакції:
1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування. Розділ І цього Закону діє до 1 січня 2010 року.
 
Враховано   1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування. Розділ І цього Закону діє до 1 січня 2010 року.
 
21. 2. До приведення законодавства у відповідність із цим Законом закони та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.
 
   2. До приведення законодавства у відповідність із цим Законом закони та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.
 
22. 3. Кабінету Міністрів України у місячний строк з дня опублікування цього Закону:
 
   3. Кабінету Міністрів України у місячний строк з дня опублікування цього Закону:
 
23. 1) привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
 
   1) привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
 
24. 2) забезпечити прийняття актів, необхідних для реалізації цього Закону;
 
   2) забезпечити прийняття актів, необхідних для реалізації цього Закону;
 
25. 3) забезпечити приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом;
 
   3) забезпечити приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом;
 
26. 4) доопрацювати та внести на розгляд Верховної Ради України проект Закону України про Державний бюджет України на 2009 рік з урахуванням положень цього Закону;
 
-6- Папієв М.М.
Пункт 4 частини третьої Прикінцевих положень викласти в наступній редакції:
"4) доопрацювати та внести на розгляд Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін та доповнень до Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" з урахуванням положень цього Закону;"
 
Враховано   4) доопрацювати та внести на розгляд Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" з урахуванням положень цього Закону;
 
27. 5) заборонити збільшення штату працівників органів виконавчої влади;
 
   5) заборонити збільшення штату працівників органів виконавчої влади;
 
28. 6) накласти мораторій на закупівлю за рахунок коштів державного бюджету автомобілів, за винятком закупівлі автомобілів для потреб транспортних організацій, закладів охорони здоров’я, освіти, Збройних Сил України та Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи;
 
   6) накласти мораторій на закупівлю за рахунок коштів державного бюджету автомобілів, за винятком закупівлі автомобілів для потреб транспортних організацій, закладів охорони здоров’я, освіти, Збройних Сил України та Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи;
 
29. 7) передбачити у проекті Закону України про Державний бюджет України на 2009 рік встановлення мінімальної заробітної плати на рівні прожиткового мінімуму для працездатної особи відповідно до Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення мінімальної заробітної плати на рівні прожиткового мінімуму для працездатних осіб".
 
-7- Президент України
Законом, що розглядається, Кабінету Міністрів України доручено у місячний строк з дня опублікування цього Закону передбачити, зокрема, встановлення мінімальної заробітної плати на рівні прожиткового мінімуму для працездатної особи (підпункт 7 пункту 3 розділу ІІІ).
Пропоновані зміни не відповідають нормам Конституції та законів України, виходячи з такого. Конституцією України проголошено, що будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків визначаються виключно законом про Державний бюджет України (частина друга статті 95).
Законом України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" установлено розмір мінімальної заробітної плати з 1 січня 2009 року 605 гривень, з 1 квітня 2009 року – 625 гривень, з 1 липня 2009 року– 630 гривень, з 1 жовтня 2009 року – 650 гривень, з 1 грудня 2009 року – 669 гривень (частина перша статті 55); працівникам бюджетних установ, розміри посадових окладів (тарифних ставок) яких будуть менші за визначений розмір мінімальної заробітної плати, посадовий оклад (тарифна ставка) встановлюється на рівні мінімальної заробітної плати (частина третя статті 55). Водночас Кабінету Міністрів України доручається за результатами виконання Державного бюджету України у січні – квітні 2009 року з урахуванням стану соціально-економічного розвитку України передбачити збільшення витрат бюджету на поетапне впровадження Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення мінімальної заробітної плати на рівні прожиткового мінімуму для працездатних осіб".
 
Відхилено   7) передбачити у проекті Закону України про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" встановлення мінімальної заробітної плати на рівні прожиткового мінімуму для працездатної особи відповідно до Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення мінімальної заробітної плати на рівні прожиткового мінімуму для працездатних осіб".
 
    -8- Папієв М.М.
Пункт 7 викласти в наступній редакції:
"7) передбачити у проекті Закону України про внесення змін та доповнень до Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" встановлення мінімальної заробітної плати на рівні прожиткового мінімуму для працездатної особи відповідно до Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо встановлення мінімальної заробітної плати на рівні прожиткового мінімуму для працездатних осіб".
 
Враховано    
30. 4. Рекомендувати органам місцевого самоврядування тимчасово, до 1 січня 2010 року, зупинити закупівлю автомобілів за рахунок коштів місцевих бюджетів, за винятком закупівлі автомобілів для потреб транспортних організацій, закладів охорони здоров’я, освіти.
 
   4. Рекомендувати органам місцевого самоврядування тимчасово, до 1 січня 2010 року, зупинити закупівлю автомобілів за рахунок коштів місцевих бюджетів, за винятком закупівлі автомобілів для потреб транспортних організацій, закладів охорони здоров’я, освіти.
 
31. 5. Національному банку України за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики в місячний строк з дня опублікування цього Закону затвердити порядок надання відстрочки виплат за банківськими кредитами та заборгованості за ними для фізичних осіб, зареєстрованих у державній службі зайнятості після 1 жовтня 2008 року.
 
   5. Національному банку України за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики в місячний строк з дня опублікування цього Закону затвердити порядок надання відстрочки виплат за банківськими кредитами та заборгованості за ними для фізичних осіб, зареєстрованих у державній службі зайнятості після 1 жовтня 2008 року.
 
32. 6. Встановити, що покриття дефіциту бюджету Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.

   6. Встановити, що покриття дефіциту бюджету Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.