Про внесення змін до Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про рекламу" (щодо приведення у відповідність до Європейської конвенції про транскордонне телебачення)" (Друге читання)
№ п.п. | Редакція, прийнята в першому читанні | Пропозиції | Висновки | Остаточна редакція |
0. |
ЗАКОН УКРАЇНИ |
Проект ЗАКОН УКРАЇНИ |
||
1. |
Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» |
Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» (щодо приведення у відповідність до Європейської конвенції про транскордонне телебачення) |
||
2. |
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є: |
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є: |
||
3. |
1. Внести до Закону України «Про рекламу» (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 39, ст.181; 2004 р., № 8, ст. 62, № 16, ст. 238; 2005 р., № 52, ст. 566; 2006 р., № 5-6, ст. 75, № 31, ст. 268; 2007 р., № 34, ст. 445; 2008 р., № 18, ст. 197) такі зміни: |
1. Внести до Закону України «Про рекламу» (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 8, ст. 62, № 16, ст. 238; 2005 р., № 52, ст. 566; 2006 р., № 5-6, ст. 75, № 31, ст. 268; 2007 р., № 34, ст. 445; 2008 р., № 18, ст. 197) та N 800-VІ від 25.12.2008 такі зміни: |
||
4. |
1) статтю 1 після абзацу сімнадцятого доповнити новим абзацом такого змісту: |
-1- Терещук С.М. в статті 1 поняття споживачі реклами викласти в наступній редакції: споживачі реклами – коло осіб, на яких спрямовується реклама | Відхилено |
1) статтю 1 після абзацу дев’ятнадцятого доповнити новим абзацом такого змісту: |
-2- Кондратюк О.К. Абзац другий підпункту 1 проекту викласти у такій редакції: «телепродаж – трансльована по телебаченню безпосередня публічна пропозиція укласти договір купівлі - продажу щодо визначеного товару». | Враховано | |||
5. |
«телепродаж – окремий вид реклами, що транслюється по телебаченню та містить публічну пропозицію укласти договір купівлі-продажу щодо визначеного товару». |
-3- Кармазін Ю.А. Абзац другий підпункту 1 проекту виключити | Відхилено |
«телепродаж – трансльована по телебаченню безпосередня публічна пропозиція укласти договір купівлі-продажу щодо визначеного товару». |
6. |
У зв’язку з цим абзаци вісімнадцятий – двадцятий вважати відповідно абзацами дев’ятнадцятим – двадцять першим; |
У зв’зку з цим абзац двадцятий вважати абзацем двадцять першим; |
||
7. |
2) статтю 8 після частини п’ятої доповнити новою частиною такого змісту: |
-4- Кондратюк О.К. Підпункт 2 пункту 1 проекту викласти у такій редакції: «2) доповнити статтею 5-1 такого змісту: Стаття 5-1. Телепродаж Телепродаж повинен містити необхідну, доступну, достовірну аудіовізуальну інформацію про товар, який пропонується. Час мовлення та частка телепродажу протягом астрономічної доби та/або години включається та є складовою частиною часу мовлення, відведеного на рекламу та частки реклами, яка визначена цим Законом у фактичному обсязі мовлення протягом астрономічної доби та/або години телерадіоорганізаціями будь-якої форми власності. На телепродаж поширюються вимоги, передбачені частинами 3 - 5 статті 13 цього Закону, які стосуються особливостей розміщення реклами на телебаченні. Телепродаж не повинен спонукати дітей укладати договори про продаж чи оренду товарів». | Враховано |
2) доповнити статтею 5 – 1 такого змісту: « Стаття 5-1. Телепродаж 1. Телепродаж повинен містити необхідну, доступну, достовірну аудіовізуальну інформацію про товар, який пропонується. 2. Час мовлення та частка телепродажу протягом астрономічної доби та/або години включається та є складовою частиною часу мовлення, відведеного на рекламу та частки реклами, визначеної цим Законом, у фактичному обсязі мовлення протягом астрономічної доби та/або години телерадіоорганізаціями будь-якої форми власності. 3. На телепродаж поширюються вимоги, передбачені частинами третьою – п’ятою статті 13 цього Закону, які стосуються особливостей розміщення реклами на телебаченні. 4. Телепродаж не повинен спонукати дітей до купівлі чи орендитоварів»; |
8. |
«6. Телепродаж повинен містити необхідну, доступну, достовірну аудіовізуальну інформацію про товар, який пропонується». |
|||
9. |
У зв’язку з цим частини шосту, сьому вважати відповідно частинами сьомою, восьмою; |
|||
10. |
3) у статті 13: |
-5- Терещук С.М. у пункті 5 статті 13 вилучити частину третю | Відхилено Внесена до норми, що не була предметом розгляду у першому читанні. |
3) у статті 13: |
-6- Кармазін Ю.А. Виключити запропоновану зміну | Відхилено | |||
11. |
а) у частині другій слова та цифри «а впродовж виборчого процесу – 25 відсотків» виключити; |
а) у частині другій слова та цифри «а впродовж виборчого процесу – 25 відсотків» виключити; |
||
12. |
б) абзаци четвертий, п’ятий частини п’ятої замінити одним абзацом такого змісту: |
-7- Томенко М.В. Останній абзац пункту 5 статті 13 Закону України «Про рекламу» в редакції змін, прийнятій у першому читанні, доповнити текстом: «за умови, що після останньої перерви фільм продовжується не менше 20 хвилин включно». | Враховано частково |
б) абзаци четвертий та п’ятий частини п’ятої викласти в такій редакції: |
13. |
«Трансляція кіно- і телефільмів за умови їх тривалості понад 45 хвилин може перериватися рекламою або будь-яким редакційним, авторським чи інформаційним матеріалом (включаючи анонси програм, передач) через кожні 45 хвилин»; |
-8- Кармазін Ю.А. абзаци четвертий, п’ятий частини п’ятої замінити одним абзацом такого змісту: «Трансляція кіно- і телефільмів за умови їх тривалості понад 60 хвилин може перериватися рекламою або будь-яким редакційним чи авторським чи інформаційним матеріалом (включаючи анонси програм, передач) через кожні 60 хвилин. | Відхилено |
«Трансляція кіно- і телефільмів, якщо їх запланована тривалість перевищує 45 хвилин, може перериватися рекламою або будь-яким редакційним, авторським чи інформаційним матеріалом (включаючи анонси програм, передач) один раз на кожний повний 45-хвилинний період. Подальші переривання дозволяються, якщо запланована тривалість трансляції перевищує не менш як на 20 хвилин два чи більше повні 45-хвилинні періоди»; |
-9- Томенко М.В. Статтю 13 Закону України «Про рекламу» доповнити пунктом 10 наступного змісту: «10. У рекламі на телебаченні і радіо й телепродажі не можуть використовуватися зображення та/або голос осіб, які регулярно ведуть програми або передачі новин». | Відхилено | |||
-10- Кондратюк О.К. 3. Підпункт 4 пункту 1 проекту вилучити У зв'язку з цим підпункт 5 пункту 1 проекту вважати відповідно підпунктом 4. У зв'язку з цим підпункт 5 пункту 1 проекту вважати відповідно підпунктом 4. | Враховано | |||
14. |
4) статтю 20 доповнити частиною шостою такого змісту: |
|||
15. |
«6. Телепродаж не повинен спонукати дітей укладати договори про продаж чи оренду товарів»; |
-11- Терещук С.М. Вилучити пункт 6 статті 20 | Враховано |
4) статтю 21 після частини дванадцятої доповнити двома новими частинами такого змісту: |
-12- Кондратюк О.К. Підпункт 5 пункту 1 проекту викласти у такій редакції: «4) статтю 21 після частини дванадцятої доповнити новими частинами такого змісту: 13. Особи, діяльність яких охоплює, окрім іншого, виробництво та/або продаж лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, можуть виступати спонсорами теле- радіопередач та програм шляхом наведення інформації рекламного характеру про ім’я або найменування, знак для товарів і послуг, діяльність відповідного спонсора, за винятком будь-якого посилання на лікарські засоби, які вживаються та розповсюджуються тільки за приписом (рецептом) лікаря та медичну техніку, методи профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, застосування яких потребує спеціальних знань та підготовки. 14. Забороняється телепродаж лікарських засобів, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, а також медичної техніки застосування якої потребує спеціальних знань та підготовки.» | Враховано частково Викласти в редакції |
|||
16. |
5) статтю 21 після частини дванадцятої доповнити новими частинами такого змісту: |
«13. Забороняється спонсорство теле- і радіопедач із використанням назв лікарських засобів, які надаються та розповсюджуються лише за приписом (рецептом) лікаря, та конкретних медичних |
||
17. |
«13. Забороняється спонсорування теле- і радіопедач із використанням назв лікарських засобів та конкретних медичних послуг, які надаються та розповсюджуються лише за приписом (рецептом) лікаря. |
послуг, а саме: методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, застосування яких потребує спеціальних знань та підготовки. |
||
18. |
14. Забороняється телепродаж лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, а також медичних послуг». |
14. Забороняється телепродаж лікарських засобів, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, а також медичної техніки застосування якої потребує спеціальних знань та підготовки», |
||
19. |
У зв’язку з цим частину тринадцяту вважати відповідно частиною п’ятнадцятою. |
У зв’язку з цим частину тринадцяту вважати частиною п’ятнадцятою. |
||
20. |
2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування. | -13- Кармазін Ю.А. Вилучити частину 6 «6. Для цілей цієї статті не вважаються рекламою: оприлюдненя, виголошення у програмі, передачі імені, найменування спонсора, об'єкта права інтелектуальної власності , що йому належить; трансляція соціальної реклами, якщо вона розповсюджується телерадіорганізацією безкоштовно; анонси власних програм, передач телерадіорганізації». | Не відповідає статті 89 Регламенту ВР, не має ознак поправки. |
2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування. |