Кількість абзаців - 72 Таблиця поправок


Про механізм повернення трудових заощаджень населення (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект (23.03.99) Закон України "Про механізм повернення трудових заощаджень населення"   -1- Національний банк України
Із назви законопроекту випливає, що поверненню підлягають лише "Трудові заощадження", проте ні Закон України "Про державні гарантії відновлення заощаджень громадян України", ні законопроект не передбачають розмежування заощаджень громадян "на трудові" і будь-які інші. Головною причиною, що робить законопроект неприйнятним в цілому є , на нашу думку, фінансова неспроможність України вирішити проблему повернення населенню його заощаджень, поміщених в період до 2 січня 1992 року в установи Ощадного банку СРСР не тільки протягом наступних трьох років, а, мабуть, і за значно більший період.  
Враховано   Про механізм повернення трудових заощаджень населення Н. Вітренко, В. МарченкоКомітет з питань соціальної політики та праціДруге читанняПроект (23.03.99) Закон України "Про механізм повернення заощаджень населення"  
1. Закон регулює порядок здійснення виплат із усіх видів рахунків громадян, які були відкриті в Ощадному банку України до 01.01.1992, а також товарних облігацій 1982 і 1990 рр. Довірені державі кошти були "заблоковані" без згоди власників заощаджень.   -2- Сухий Я.М.
У частині першій преамбули після слів "в Ощадному банку України" доповнити словами "та правонаступників установ колишнього Укрдержстраху"  
Враховано   Цей Закон регулює порядок здійснення виплат із усіх видів рахунків громадян, які були відкриті в Ощадному банку України та правонаступників установ колишнього Укрдержстраху до 01.01.1992, а також товарних облігацій 1982 і 1990 рр. Довірені державі кошти були "заблоковані" без згоди власників заощаджень.  
2. Визначення термінів      Визначення термінів  
3. Заблоковані рахунки - поточні, ощадні та інші рахунки, що відкриті громадянами в установах Ощадбанку України до 01.01,1992 р.   -3- Кабінет Міністрів України
Застосування терміну "заблоковані рахунки" є неприпустимим, оскільки кошти на рахунках громадян були не заблоковані, а знецінені внаслідок інфляції. "Поточні, ощадні та інші рахунки, що відкриті громадянами в установах Ощадбанку до 01.01.1992 року" - це на сьогодні діючі вкладні рахунки, по яких вкладники мають право здійснювати всі вкладні операції, тому вони не можуть бути використані для фіксування в них суми обчисленої компенсації, повернення якої передбачається на протязі 3-х років.  
Враховано   Рахунки - поточні, ощадні та інші рахунки, що відкриті громадянами в установах Ощадбанку України та у правонаступників установ колишнього Укрдержстраху до 01.01.1992 р.  
    -4- Сухий Я.М.
У абзаці 3 після слів "В Ощадному банку України" доповнити словами "та у правонаступників установ колишнього Укрдержстраху"  
Враховано    
4. Відокремлені рахунки - рахунки, що відкриваються у банках України для обігу в безготівковому вигляді грошей, випущених у зв'язаних емісіях.   -5- Кабінет Міністрів України
Терміни "відокремлені рахунки", "зв'язані емісії", "система відокремлених рахунків" та "режим обігу грошей на відокремлених рахунках" належить до термінології нормативних актів, що регулюють банківську діяльність, і не можуть бути запроваджені законом про механізм повернення заощаджень.  
Враховано   Спеціальні рахунки - рахунки, що відкриваються у банках України та у правонаступників установ колишнього Укрдержстраху для обігу в безготівковому вигляді грошей, випущених у зв'язаних емісіях.  
    -6- Сухий Я.М.
У абзаці четвертому після слів" у банках України" доповнити словами "та у правонаступників установ колишнього Укрдержстраху"  
Враховано    
5. Зв'язані емісії - кредитні емісії Національного банку, при яких випущені гроші обертаються виключно у безготівковому вигляді і тільки в системі відокремлених рахунків.      Зв'язані емісії - кредитні емісії Національного банку, при яких випущені гроші обертаються виключно у безготівковому вигляді і тільки в системі спеціальних рахунків.  
6. Система відокремлених рахунків - сукупність відокремлених рахунків що відокремлюються Національним банком України, Міністерством фінансів України, суб'єктами підприємницької діяльності - підприємствами, організаціями і підприємцями, громадянами-власниками заблокованих вкладів і працівників підприємств і організацій.   -7- Сухий Я.М.
У абзаці 6 після слів "заблокованих вкладів" доповнити словами "та особових рахунків"  
Враховано   Система спеціальних рахунків - сукупність спеціальних рахунків, що відокремлюються Національним банком України, Міністерством фінансів України, суб'єктами підприємницької діяльності - підприємствами, організаціями і підприємцями, громадянами-власниками вкладів та особових рахунків і працівників підприємств і організацій.  
7. Режим обігу грошей на відокремлених рахунках - система обмежень і стимулів, що використовуються при обігу грошових засобів в системі відокремлених рахунків.      Режим обігу грошей на спеціальних рахунках - система обмежень і стимулів, що використовуються при обігу грошових засобів в системі спеціальних рахунків.  
8. Стаття 1. Порядок нарахування грошових сум на заблокованих рахунках   -8- Кабінет Міністрів України
Сама назва статті не відповідає її змістові, оскільки в ній не визначено порядок нарахування грошових сум, тобто яким чином це буде здійснюватися та на яких рахунках ця обрахована сума компенсації має обліковуватися, а також який документ повинен видаватися вкладникам для підтвердження суми нарахованої компенсації.  
Враховано   Стаття 1. Нарахування грошових сум на рахунках  
9. 1. Розмір заощаджень в рублях станом на 01.01.1992 перераховується у гривні (згідно умов деномінації).   -9- Кабінет Міністрів України
До статті 1. У пункті 1 проекту Закону зазначено, що заощадження станом на 1 січня 1992 р. перераховуються у гривні згідно з умовами деномінації, при цьому не визначено саме згідно з якими.  
Враховано частково   1. Розмір заощаджень в рублях станом на 01.01.1992 перераховується у гривні (згідно умов деномінації) відповідно до Закону України .  
10. 2. Для обрахування розміру заощаджень з метою компенсації матеріальних і моральних витрат, їх розмір у гривнях збільшується на індекс споживчих цін з 1992 по 1998 р. в подальшому на щомісяця на індекс до моменту отримання вкладу.   -10- Кабінет Міністрів України
Слід зазначити, що компенсація моральних витрат є нормою статті 440 Цивільного кодексу України, а її здіснення передбачає судовий порядок розгляду.  
Враховано   2. Для обрахування розміру заощаджень з метою компенсації матеріальних витрат, їх розмір у гривнях збільшується на індекс споживчих цін з 1992 по 2000 р. в подальшому на щомісяця на індекс до моменту отримання вкладу. 3. Розмір нарахованих компенссацій зменшується на суму фактично проведених згідно з Законом "про державні гарантії відновлення заощаджень громадян України" виплат проіндексованих сум.  
    -11- Сухий Я.М.
Оскільки на протязі 1997-2001 року проводилася і проводиться робота по виплаті компенсаційних сум вкладників Ощадбанку та застрахованим (страхувальникам) установ колишнього Укрдержстраху, пропоную статтю 1 доповнити пунктом 3 такого змісту: "Розмір нарахованих компенсацій зменшується на суму фактично проведених згідно з Законом "про державні гарантії відновлення заощаджень громадян України" виплат проіндексованих сум"  
Враховано    
11. Стаття 2. Виплати з заблокованих рахунків.   -12- Національний банк України
Стаття 2 законопроекту протирічить статті 6 Закону України "Про державні гарантії відновлення заощаджень громадян України, де передбачено порядок проведення компенсації громадянам України втрат від знецінення грошових заощаджень виключно в грошовій формі. Кошти для компенсації заощаджень громадян визначаються в Державному бюджеті України окремою статтею. Тому впровадження виплати заощаджень у порядку, що пропонується у законопроекті не є можливим.  
Відхилено   Стаття 2. Виплати з рахунків.  
12. 1. Вся сума виплат з заблокованих рахунків погашається державою за 3 роки.   -13- Шаров І.Ф.
В частині першій статті 2 слово "3" замінити словом" 2";  
Відхилено   1. Вся сума виплат з рахунків погашається державою за 3 роки.  
    -14- Марченко О.А. (в.о. № 201)
В п.1. статті 2 викласти у наступній редакції: "Вся сума виплат з заблокованих рахунків погашається державою за 10 років".  
Відхилено    
13. 2. З цією метою загальна сума заборгованості держави перед вкладниками поділяється на три частини.   -15- Марченко О.А. (в.о. № 201)
п.2 статті 2 викласти у наступній редакції: "З цією метою загальна сума заборгованості держави перед вкладниками поділяється на 10 частин".  
Відхилено   2. З цією метою загальна сума заборгованості держави перед вкладниками поділяється на три частини.  
14. В кожній частині 10 млрд.грн. виплачуються готівкою таким чином, щоб кожний власник заблокованого рахунку отримав кошти готівкою пропорційно до суми вкладу.   -16- Марченко О.А. (в.о. № 201)
Частини 2 та 3 п.2 Статті 2 виключити.  
Відхилено   В кожній частині 10 млрд.грн. виплачуються готівкою таким чином, щоб кожний власник рахунку отримав кошти готівкою пропорційно до суми вкладу.  
15. За бажанням вкладника гроші можуть в безготівковому вигляді бути перерахованими до банківського рахунку.      За бажанням вкладника гроші можуть в безготівковому вигляді бути перерахованими до банківського рахунку.  
16. 3. Решта від однієї третини загальної суми вкладу конвертується на відокремлені рахунки.   -17- Марченко О.А. (в.о. № 201)
П.3 Статті 2 викласти у наступній редакції: "Загальна сума вкладу щороку конвертується на відокремлені рахунки, у розмірі десятої частини загальної суми вкладу, на протязі 10 років".  
Відхилено   3. Решта від однієї третини загальної суми вкладу конвертується на спеціальні рахунки.  
17. Відокремлені рахунки відкриваються всім учасникам зв'язаних емісій.      Спеціальні рахунки відкриваються всім учасникам зв'язаних емісій.  
18. 4. Національний банк України використовує відокремлений рахунок:      4. Національний банк України використовує спеціальний рахунок:  
19. - для здійснення кредитних емісій (зв'язаних емісій) і подання кредитів Міністерству фінансів України;   -18- Національний банк України
Відповідно до статті 54 Закону України "Про Національний банк України " Національному банку забороняється надавати прямі кредити як у національній, так і в іноземній валюті на фінансування витрат Державного бюджету України. З огляду на це, положення проекту стосовно "подання кредитів міністерству фінансів України", з нашої точки зору, не узгоджуються з наведеним (статті 2 та 4 проекту).  
Відхилено   - для здійснення кредитних емісій (зв'язаних емісій) і подання кредитів Міністерству фінансів України;  
20. - для отримання платежів від Міністерства фінансів України при погашенні кредитів.      - для отримання платежів від Міністерства фінансів України при погашенні кредитів.  
21. 5. Міністерство фінансів України використовує відокремлений рахунок:      5. Міністерство фінансів України використовує спеціальний рахунок:  
22. - для отримання кредитів Національного банку України (зв'язаних емісій) і передачі їх Ощадному банку;   -19- Сухий Я.М.
Абзац 2 пункту 5 статті 2 доповнити словами "та правонаступникам установ колишнього Укрдержстраху"  
Враховано   - для отримання кредитів Національного банку України (зв'язаних емісій) і передачі їх Ощадному банку та правонаступникам установ колишнього Укрдержстраху;  
23. - для отримання платежів від підприємств, що погашають податкові кредити;      - для отримання платежів від підприємств, що погашають податкові кредити;  
24. - для погашення кредитів наданих Національним банком України.      - для погашення кредитів наданих Національним банком України.  
25. 6. Ощадний банк України використовує відокремлений рахунок:   -20- Сухий Я.М.
Пункт 6 статті 2 викласти у такій редакції: "Ощадний банк України та правонаступники установ колишнього Укрдержстраху використовують відокремлений рахунок" і далі за текстом.  
Враховано   6. Ощадний банк України та правонаступники установ колишнього Укрдержстраху використовують спеціальний рахунок:  
26. - для отримання платежів від Міністерства фінансів України;      - для отримання платежів від Міністерства фінансів України;  
27. - для розподілу грошей по відокремлених рахунках громадян.      - для розподілу грошей по відокремлених рахунках громадян.  
28. 7. Суб'єкти підприємницької діяльності - підприємства, організації і підприємці використовують відокремлені рахунки:      7. Суб'єкти підприємницької діяльності - підприємства, організації і підприємці використовують відокремлені рахунки:  
29. - для отримання платежів за товари, роботи і послуги;      - для отримання платежів за товари, роботи і послуги;  
30. - для оплати праці;      - для оплати праці;  
31. - на погашення податкових кредитів.   -21- Сергієнко О.І.
в статтю 2: додати пункт наступного змісту: " За зверненням вкладників виплата грошових заощаджень може проводитись у вигляді безготівкового перерахування коштів з проіндексованих вкладів за товари і послуги, в першу чергу: інвалідів І та ІІ груп; учасників бойових дій; пенсіонерів; громадян, віднесених до 1 і 2 категорій осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; багатодітних (3 і більше дітей) сімей; батьків, які виховують дитину-інваліда віком до 16 років; одинокої матері(батька). Яка виховує дитину без батька(матері); батьків, діти яких потребують медичної допомоги, додаткові витрати на забезпечення яких не можуть бути профінансовані за рахунок відповідних бюджетів; осіб, які постраждали від стихійного лиха та інших надзвичайних обставин; додати пункт такого змісту: "Грошові заощадження можуть бути використані громадянами як засіб платежу при приватизації, оренді, купівлі об'єктів державної та комунальної вартості. Земельних ділянок, виконанні інвестиційних зобов'язань, реєстрації правоустановчих документів, транспортних засобів, сплаті державного мита, податків, штрафу, пені".  
Відхилено   - на погашення податкових кредитів.  
    -22- Кабінет Міністрів України
Не може бути прийнята пропозиція про використання безготівкових коштів на відокремлених рахунках для оплати праці (пункт 7), оскільки виплата заробітної плати у формі боргових зобов"язань заборонена статтею 23 Закону України "Про оплату праці".  
Відхилено    
32. Стаття 3. Особливості обігу грошей на відокремлених рахунках      Стаття 3. Особливості обігу грошей на спеціальних рахунках  
33. 1. Грошові кошти обертаються на відокремлених рахунках в особливому режимі, а саме:      1. Грошові кошти обертаються на спеціальних рахунках в особливому режимі, а саме:  
34. - обертаються виключно у безготівковому вигляді;      - обертаються виключно у безготівковому вигляді;  
35. - не конвертуються в іноземні валюти, рівно як і іноземні валюти не конвертуються у гривні;      - не конвертуються в іноземні валюти, рівно як і іноземні валюти не конвертуються у гривні;  
36. - на залишки грошових коштів банками не нараховуються проценти;      - на залишки грошових коштів банками не нараховуються проценти;  
37. - банки не використовують грошові кошти, що знаходяться на відокремлених рахунках своїх клієнтів в якості ресурсів для кредитування.      - банки не використовують грошові кошти, що знаходяться на спеціальних рахунках своїх клієнтів в якості ресурсів для кредитування.  
38. 2. На грошові кошти, що обертаються на відокремлених рахунках суб'єктивно-підприємницької діяльності не розповсюджується для картотек.      2. На грошові кошти, що обертаються на спеціальних рахунках суб'єктивно-підприємницької діяльності не розповсюджується для картотек.  
39. 3. Використання коштів з відокремлених рахунків здійснюється рівномірно на протязі року (тобто 1/12 річної суми може використовуватись щомісячно).      3. Використання коштів з спеціальних рахунків здійснюється рівномірно на протязі року (тобто 1/12 річної суми може використовуватись щомісячно).  
40. У разі екстраординарних витратах великих розмірів (придбання коштовних товарів, житла, складна операція, витрати на весілля, поховання тощо) здійснюються цільові виплати за рахунок майбутніх періодів.   -23- абз.2 ч.3 ст.3 після слів "складна операція" доповнити словами "оперативне й невідкладне лікування важкої, небезпечної хвороби". Слова "коштовних товарів" вилучити.  Враховано редакційно   У разі екстраординарних витратах великих розмірів (придбання товарів тривалого користування, житла, складна операція, витрати на весілля, поховання тощо) здійснюються цільові виплати за рахунок майбутніх періодів.  
    -24- Марченко О.А. (в.о. № 201)
Частину другу п.3 Статті 3 викласти у наступній редакції: "Дозволяється здійснювати цільові виплати за рахунок майбутніх платежів на наступні витрати: -Витрати на лікування. -Витрати на поховання близьких родичів. Інвестування будівництва житла чи придбання житла у будівельних організацій. "  
Враховано    
41. Стаття 4. Зв'язані кредитні емісії      Стаття 4. Зв'язані кредитні емісії  
42. 1. Суб'єкти підприємницької діяльності отримують право податкового кредиту при отриманні грошових коштів на їх відокремлені рахунки.      1. Суб'єкти підприємницької діяльності отримують право податкового кредиту при отриманні грошових коштів на їх спеціальні рахунки.  
43. 2. Обсяги і терміни надання податкових кредитів залежать від наступних факторів:      2. Обсяги і терміни надання податкових кредитів залежать від наступних факторів:  
44. - розмірів грошових коштів, що поступили в поточному місяці на відокремлений рахунок. При цьому розмір податкового кредиту, що надається завжди менше суми, яка надійшла на відокремлений рахунок;      - розмірів грошових коштів, що поступили в поточному місяці на спеціальний рахунок. При цьому розмір податкового кредиту, що надається завжди менше суми, яка надійшла на спеціальний рахунок;  
45. - частки грошових коштів, що надійшла в поточному місяці на відокремлений рахунок і спрямована на виплату заробітної плати. При цьому чим більше вказана частка, тим краще умови податкового кредиту, що надається;      - частки грошових коштів, що надійшла в поточному місяці на спеціальний рахунок і спрямована на виплату заробітної плати. При цьому чим більше вказана частка, тим краще умови податкового кредиту, що надається;  
46. - частки продажу товарів, робіт та послуг, що здійснюються у розстрочку. При цьому чим більше вказана частка, тим краще умови подання кредиту.      - частки продажу товарів, робіт та послуг, що здійснюються у розстрочку. При цьому чим більше вказана частка, тим краще умови подання кредиту.  
47. 3. Частка податкових кредитів може списуватись при виконанні наступних умов:   -25- Кабінет Міністрів України
Норма пункту 4.3 законопроекту в частині проведення кредитних емісій порушує статті 99 та 100 Конституції України, якими встановлено, що основною функцією Національного банку є забезпечення стабільності грошової одиниці (здійснення кредитної емісії спричинить знецінення гривні), а питання розроблення засад грошово-кредитної політики є функцією Ради Національного банку України, а не цього законопроекту.  
Відхилено   3. Частка податкових кредитів може списуватись при виконанні наступних умов:  
48. - своєчасно і в повному обсязі погашаються податкові кредити, що подавалися раніше;      - своєчасно і в повному обсязі погашаються податкові кредити, що подавалися раніше;  
49. - збільшуються (в порівнянні із попереднім місяцем) обсяги продажу товарів робіт та послуг.      - збільшуються (в порівнянні із попереднім місяцем) обсяги продажу товарів робіт та послуг.  
50. 4. Послідовність здійснення і припинення кредитної емісії:      4. Послідовність здійснення і припинення кредитної емісії:  
51. 4.1. Суб'єктам підприємницької діяльності подаються податкові кредити.   -26- Сергієнко О.І.
в п.4.1. та 4.2. слова "подаються" замінити на "надаються".  
Враховано   4.1. Суб'єктам підприємницької діяльності надаються податкові кредити.  
52. 4.2. Міністерство фінансів консолідує податкові кредити, що подаються.      4.2. Міністерство фінансів консолідує податкові кредити, що подаються.  
53. 4.3. Національний банк України здійснює кредитну (зв'язану) емісію і надає кредит Міністерству фінансів України.      4.3. Національний банк України здійснює кредитну (зв'язану) емісію і надає кредит Міністерству фінансів України.  
54. 4.4. Міністерство фінансів України переводить отримані від Національного банку грошові кошти Ощадному банку.   -27- Сухий Я.М.
Доповнити пункт 4.4. статті 4 словами "та правонаступникам установ колишнього Укрдержстраху"  
Враховано   4.4. Міністерство фінансів України переводить отримані від Національного банку грошові кошти Ощадному банку та правонаступникам установ колишнього Укрдержстраху.  
55. 4.5. Ощадний банк здійснює розподіл грошових коштів по відокремленим рахункам громадян.   -28- Сухий Я.М.
У пункті 4.5. після слів "Ощадний банк" доповнити словами "та правонаступники установ колишнього Укрдержстраху здійснюють"  
Враховано   4.5. Ощадний банк та правонаступники установ колишнього Укрдержстраху здійснюють розподіл грошових коштів по спеціальним рахункам громадян.  
56. 4.6. Громадяни отримають право придбання товарів і послуг у суб'єктів підприємницької діяльності, а саме здійснити:   -29- Марченко О.А. (в.о. № 201)
п.п.4.6.Статті 4 викласти у наступній редакції: "Громадяни мають право витрачати суми компенсації, що зараховані на відокремлені рахунки, на наступне: -Оплату за житлово-комунальні послуги. -Проведення газу; -Встановлення телефону та оплату місцевих переговорів; -Витрати на лікування; -Витрати на поховання близьких родичів; -Інвестування будівництва житла чи придбання житла у будівельних організацій".  
Враховано частково   4.6. Громадяни отримають право придбання товарів і послуг у суб'єктів підприємницької діяльності, а саме здійснити:  
57. - оплату за житлово-комунальні послуги;   -30- Сергієнко О.І.
замінити фразу "оплату житлово-комунальних послуг" на пункт наступного змісту: "оплату за користування житлом (квартирна плата) та за утримання житла, житлово-комунальні послуги (водо-, тепло-, електро-, газопостачання та водовідведення, вивезення побутового сміття та рідких нечистот, придбання скрапленого газу та твердого палива);  
Враховано   - оплату за користування житлом (квартирна плата) та за утримання житла, житлово-комунальні послуги (водо-, тепло-, електро-, газопостачання та водовідведення, вивезення побутового сміття та рідких нечистот, придбання скрапленого газу та твердого палива);  
58. - проведення газу;      - проведення газу;  
59. - встановлення телефону і оплату переговорів;      - встановлення телефону і оплату переговорів;  
60. - оплату послуг системи охорони здоров'я;   -31- Сергієнко О.І.
після слів "охорони здоров'я додати "протезування та медичних засобів ".  
Враховано частково   - оплату послуг системи охорони здоров'я;  
61. - оплату послуг системи освіти;      - оплату послуг системи освіти;  
62. - зробити ремонт житла, купувати квартиру, будинок, дачу;   -32- Сергієнко О.І.
пункт "зробити ремонт житла, купувати квартиру, будинок, дачу" замінити на пункт наступного змісту: " необхідний ремонт житлового помешкання, купити квартиру, будинок, присадибну ділянку, будівельні матеріали вітчизняного виробництва".  
Враховано   - необхідний ремонт житлового приміщення, купити квартиру, будинок, дачу, присадибну ділянку, будівельні матеріали вітчизняного виробництва;  
63. - купувати легкові автомобілі та інші товари вітчизняного виробництва;   -33- Сергієнко О.І.
фразу "купувати легкові автомобілі та інші товари вітчизняного виробництва" замінити на: "купівлю автомобіля вітчизняного виробництва".  
Враховано редакційно   - купівлю вітчизняного автомобіля та інших товарів вітчизняного виробництва;  
64. - оплатити витрати на поховання;   -34- Сергієнко О.І.
слова "оплатити" замінити на "оплату".  
Враховано   - оплату витрат на поховання;  
65. - оплатити весілля, ювілеї, свята.   -35- Сергієнко О.І.
в п..4.6.:додати пункт наступного змісту: "купівлю продуктових і промислових товарів вітчизняного виробництва"  
Враховано редакційно   - оплату витрат на весілля, ювілеї, свята.  
66. 4.7. Суб'єкти підприємницької діяльності при встановлених термінах погашення податкових кредитів здійснюють відповідні платежі Міністерству фінансів України.      4.7. Суб'єкти підприємницької діяльності при встановлених термінах погашення податкових кредитів здійснюють відповідні платежі Міністерству фінансів України.  
67. 4.8. Міністерство фінансів України консолідує грошові кошти, що отримані при погашенні податкових кредитів і погашає кредит Національного банку України.      4.8. Міністерство фінансів України консолідує грошові кошти, що отримані при погашенні податкових кредитів і погашає кредит Національного банку України.  
68. 5. Обсяги грошових коштів, що обертаються в поточному періоді на всіх відокремлених рахунках (крім рахунків Національного банку України) пропорційна обсягу податкових кредитів, що підлягають погашенню в поточному періоді.   -36- Сергієнко О.І.
додати нову статтю наступного змісту: "Придбання товарів та отримання послуг, передбачених пунктом 4.6.. статті 4 цього Закону, може бути здійснено шляхом безготівкових розрахунків з використанням податкового заліку між державним і місцевими бюджетами та підприємствами. Установами, організаціями - надавачами товарів і послуг. Загальний обсяг коштів, у межах яких проводиться погашення зобов'язань держави щодо компенсації заощаджень громадян, не може перевищувати загальної суми податкової заборгованості між бюджетом та підприємствами і установами - надавачами товарів і послуг. Граничний розмір відшкодування заощаджень по кожному регіону визначається залежно від суми коштів на вкладах громадян та залікових можливостей підприємств і установ. Надавачі товарів і послуг зменшують суму податкових платежів до бюджету виходячи з сум фактично наданих громадянами товарів і послуг".  
Відхилено   5. Обсяги грошових коштів, що обертаються в поточному періоді на всіх спеціальних рахунках (крім рахунків Національного банку України) пропорційна обсягу податкових кредитів, що підлягають погашенню в поточному періоді.  
69. Прикінцеві положення.      Прикінцеві положення.  
70. 1. Цей Закон набирає чинності з 1 липня 1999 року.   -37- Вітренко Н.М. (в.о. № 160)
Кабінету Міністрів України та Національному банку України на протязі 3 місяців відповідно до цього Закону внести зміни до діючого законодавства.  
Враховано   1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2002 року. 2. Кабінету Міністрів України та Національному банку України на протязі 3 місяців відповідно до цього Закону внести зміни до діючого законодавства.  
    -38- Кабінет Міністрів України
Неправомірним у законопроекті (Прикінцеві положення пункт 2) є поширення механізму повернення заощаджень на отриманні, але не використані в процесі приватизації громадянами компенсаційні сертифікати, оскільки їх випуск і видача здійснювалися на суму індексації вкладу за певний період знецінення вкладів, а саме 1991-1993 роки (Указ Президента України від 24.11.1994 р. № 698 "Про компенсацію громадянам України втрат від знецінених грошових заощаджень в установах Ощадного банку України і Укрдержстраху", яким передбачалось, що на суму індексації видаються сертифікати, тобто зарахування суми індексації в грошовій формі на рахунки вкладників не проводилось, в зв"язку з чим при видачі сертифікатів сума заощаджень не зменшувалась, а відповідно не може бути збільшена і разі її повернення.). Ці операції проведені Ощадбанком позабалансово і впливу на залишки коштів по складах не мали. Тому прийняття зазначеної норми законопроекту призведе до дискримінації тієї частини населення, яка в свій час не скористалася цим правом, тому що на підставі вищевказаного Указу Президента вклади збільшувалися у 2200 разів, а законопроектом встановлюється інша пропорція. Таким чином порушується принцип рівності громадян, закріплений ст. 24 Конституції України.  
Враховано    
71. 2. Механізм повернення заощаджень поширюється і на невикористані компенсаційні сертифікати, які підлягають поверненню і врахуванню в загальну суму боргу.   -39- Марченко О.А. (в.о. № 201)
п.2 прикінцевих положень виключити.  
Враховано   2. Механізм повернення заощаджень поширюється і на невикористані компенсаційні сертифікати, які підлягають поверненню і врахуванню в загальну суму боргу.