Кількість абзаців - 29 Таблиця поправок


Про внесення змін до Закону України ''Про охорону прав на винаходи і корисні моделі'' (щодо охорони прав на секретні винаходи і корисні моделі) (Друге читання)

№ п.п. Редакція, прийнята в першому читанні Пропозиції Висновки Остаточна редакція
0. Проект
З А К О Н У К Р А Ї Н И
 
   Проект
З А К О Н У К Р А Ї Н И
 
1. «Про внесення змін до Закону України «Про охорону прав на винаходи і корисні моделі» (щодо охорони прав на секретні винаходи і корисні моделі)»
 
   Про внесення змін до Закону України «Про охорону прав на винаходи і корисні моделі» щодо охорони прав на секретні винаходи і корисні моделі
 
2. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
   Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
3. 1. Внести до Закону України «Про охорону прав на винаходи і корисні моделі» (далі - Закону) (Відомості Верховної Ради України, 2000, № 37, ст. 307; 2001, № 8, ст. 37; 2002, № 16, ст. 114; № 35, ст. 256) наступні зміни:
 
   І. Внести до Закону України «Про охорону прав на винаходи і корисні моделі» (Відомості Верховної Ради України, 2000 р., № 37, ст. 307; 2001р., № 8, ст. 37; 2003 р., № 35, ст. 271) такі зміни:
 
4. 1.1. Абзац перший частини шостої статті 12 викласти у такій редакції:
 
   1. Абзац перший частини шостої статті 12 викласти в такій редакції:
 
5. «6. У заяві про видачу патенту необхідно вказати заявника (заявників) і його (їх) адресу, а також винахідника (винахідників). Для заявників - юридичних осіб зазначається, резидентом якої країни вони являються. Для заявників - фізичних осіб і винахідників зазначається їх громадянство.
 
   «6. У заяві про видачу патенту необхідно вказати заявника (заявників) і його (їх) адресу, а також винахідника (винахідників). Для заявників - юридичних осіб зазначається, резидентом якої країни вони є. Для заявників - фізичних осіб і винахідників зазначається їх громадянство».
 
6. 1.2. Частину восьму статті 16 Закону викласти у такій редакції:
 
   2. Частину восьму статті 16 викласти в такій редакції:
 
7. «8. Під час попередньої експертизи заявка, що не містить пропозиції заявника про віднесення винаходу (корисної моделі) до державної таємниці, розглядається на предмет наявності в ній відомостей, які можуть бути віднесені до державної таємниці, згідно із "Зводом відомостей, що становлять державну таємницю", який формує та публікує в офіційних виданнях Служба Безпеки України на підставі рішень державних експертів з питань таємниць та у відповідності із Законом України "Про державну таємницю".
 
-1- Кармазін Ю.А.
Абзац перший ч.8 ст.16 викласти у редакції
«Обов’язковим етапом проведення пропередньої експертизи усіх заявок, у тому числі і тих, що не містить пропозиції заявника про віднесення винаходу (корисної моделі) до державної таємниці, є перевірка на наявність в ній відомостей, які відповідно до Закону України «Про державну таємницю» становлять державну таємницю».
 
Враховано редакційно   «8. При проведенні попередньої експертизи заявок, у тому числі тих, що не містять пропозицій заявників про віднесення винаходу (корисної моделі) до державної таємниці, виконується перевірка на наявність в них відомостей, що відповідно до Закону України «Про державну таємницю» становлять державну таємницю.
 
8. Попередня експертиза не проводиться щодо тих заявок, у яких серед заявників і/або винахідників є хоч би одна особа, що не є громадянином (фізична особа) або резидентом (юридична особа) України чи будь-якої держави, щодо якої є Угода між її Урядом і Урядом України про взаємну охорону таємної інформації.
 
-2- Кармазін Ю.А.
Абзац другий ч.8 ст.16 викласти у редакції:
«При наявності у заяві про видачу патенту серед заявників і/або винахідників хоча б однієї особи, що не є громадянином (фізичною особою) або резидентом (юридичною особою) України чи будь-якої держави, щодо якої є Угода між її Урядом і Урядом України про взаємну охорону таємної інформації, попередня експертиза не проводиться, навіть при наявності пропозиції заявника про віднесення винаходу (корисної моделі) до державної таємниці»
 
Враховано   За наявності в заявці серед заявників і/або винахідників хоча б однієї особи, яка не є громадянином (фізичною особою) або резидентом (юридичною особою) України чи будь-якої держави, щодо якої є угода між її урядом і Урядом України про взаємну охорону таємної інформації, попередня експертиза щодо цієї заявки не проводиться.
 
9. Якщо у заявці при проведенні щодо неї попередньої експертизи виявлені відомості, які можуть бути віднесені до державної таємниці, а також якщо заявка містить пропозицію заявника про віднесення винаходу (корисної моделі) до державної таємниці, матеріали заявки надсилаються відповідному Державному експерту з питань таємниць (далі - Державний експерт) для прийняття рішення щодо віднесення винаходу (корисної моделі) до державної таємниці.
 
-3- Давимука С.А.
Оскільки до Державного експерта заявка посилається закладом експертизи до проведення її формальної і кваліфікаційної експертиз, які встановлюють, чи пропоноване заявкою рішення може бути визнане винаходом (корисною моделлю), то у абзаці 3 ч.8 ст. 16 текст «для прийняття рішення щодо віднесення винаходу (корисної моделі) до державної таємниці» необхідно замінити текстом «для прийняття рішення щодо віднесення матеріалів заявки на винахід (корисну модель) до державної таємниці»
 
Враховано   У разі якщо в заявці, яка не містить пропозицій про віднесення винаходу (корисної моделі) до державної таємниці, при проведенні щодо неї попередньої експертизи виявлені відомості, які Законом України «Про державну таємницю» віднесені до таких, що становлять державну таємницю, а також за наявності в заявці пропозиції заявника про віднесення винаходу (корисної моделі) до державної таємниці, матеріали заявки надсилаються відповідному Державному експерту з питань таємниць для вчинення дій відповідно до положень Закону України «Про державну таємницю» і прийняття рішення щодо віднесення матеріалів заявки на винахід (корисну модель) до державної таємниці.
 
    -4- Кармазін Ю.А.
Абзац третій ч.8 ст.16 викласти у редакції:
«Якщо у заявці, в якій попередньо не заявлено пропозиції про віднесення винаходу (корисної моделі) до державної таємниці при проведенні щодо неї попередньої експертизи виявлені відомості, які Законом України «Про державну таємницю» віднесені до таких, що становлять державну таємницю, а також при наявності у заявці пропозиції заявника про віднесення винаходу (корисної моделі) до державної таємниці, такі матеріали надсилаються відповідному Державному експерту з питань таємниць для вчинення дій у відповідності із положеннями Закону України «Про державну таємницю»
 
Враховано    
10. Державний експерт надсилає своє рішення разом з матеріалами заявки до закладу експертизи протягом місяця від дати одержання ним матеріалів заявки.
 
   Державний експерт надсилає своє рішення разом з матеріалами заявки до закладу експертизи протягом місяця з дня одержання ним матеріалів заявки.
 
11. Строк, протягом якого має діяти рішення про віднесення інформації, викладеної у заявці, до державної таємниці, встановлюється Державним експертом з урахуванням ступеня секретності інформації.
 
   Строк, протягом якого має діяти рішення про віднесення інформації, викладеної в заявці, до державної таємниці, встановлюється Державним експертом з урахуванням ступеня секретності інформації.
 
12. Якщо Державний експерт прийняв рішення про віднесення заявленого винаходу (корисної моделі) до державної таємниці, він визначає орган (органи) державної влади, якому надається право приймати рішення щодо кола осіб, які можуть мати доступ до нього, і все наступне діловодство за заявкою здійснюється у режимі секретності.
 
-5- Давимука С.А.
Оскільки Державний експерт приймає рішення щодо заявленого винаходу (корисної моделі) ще до проведення формальної і кваліфікаційної експертиз, які встановлюють, чи пропоноване заявкою рішення може бути визнане винаходом (корисною моделлю), то у абзаці 6 ч.8 ст. 16 текст «прийняв рішення про віднесення заявленого винаходу (корисної моделі) до державної таємниці» необхідно замінити текстом «прийняв рішення про віднесення матеріалів заявки на винахід (корисну модель) до державної таємниці»
 
Враховано   У разі якщо Державний експерт прийняв рішення про віднесення матеріалів заявки на винахід (корисну модель) до державної таємниці, він визначає орган (органи) державної влади, якому (яким) надається право приймати рішення щодо кола осіб, які можуть мати доступ до них, і все наступне діловодство за заявкою здійснюється у режимі секретності.
 
13. Про рішення Державного експерта заклад експертизи негайно повідомляє заявника. Якщо у заявці не було пропозиції заявника про віднесення винаходу (корисної моделі) до державної таємниці, а Державний експерт відніс винахід (корисну модель) до державної таємниці, то заявник, у разі незгоди, може подати до Державного експерта мотивоване клопотання про розсекречування матеріалів заявки. Державний експерт повинен розглянути клопотання і протягом місяця від дати одержання клопотання дати письмову відповідь заявнику і повідомити про результати розгляду заклад експертизи.
 
-6- Давимука С.А.
Викласти у редакції:
«Про рішення Державного експерта заклад експертизи негайно повідомляє заявника. Якщо у заявці не було пропозиції заявника про віднесення винаходу (корисної моделі) до державної таємниці, а Державний експерт відніс винахід (корисну модель) до державної таємниці, то заявник, у разі незгоди, може подати до Державного експерта мотивоване клопотання про розсекречування матеріалів заявки чи оскаржити рішення Державного експерта до суду. У разі подачі заявником клопотання до Державного експерта останній повинен розглянути клопотання протягом місяця від дати одержання клопотання і повідомити заявника і заклад експертизи про результати розгляду клопотання.»
 
Враховано   Про рішення Державного експерта заклад експертизи негайно повідомляє заявника. Якщо в заявці не було пропозиції заявника про віднесення винаходу (корисної моделі) до державної таємниці, а Державний експерт відніс винахід (корисну модель) до державної таємниці, заявник, у разі незгоди, може подати Державному експерту мотивоване клопотання про розсекречування матеріалів заявки чи оскаржити рішення Державного експерта до суду. У разі подачі заявником клопотання Державному експерту останній має розглянути клопотання протягом місяця з дня одержання клопотання та повідомити заявника і заклад експертизи про результати розгляду клопотання.
 
    -7- Кармазін Ю.А.
У абзаці сьомому ч. 8 ст. 16 слова «у разі незгоди, може подати до Державного експерта мотивоване клопотання про розсекречування матеріалів заявки» замінити словами «може оскаржити таке віднесення в порядку, встановленому Законом України «Про державну таємницю»
 
Враховано    
14. Якщо Державний експерт не задовольняє клопотання заявника про розсекречення матеріалів його заявки, то заявник може оскаржити рішення Державного експерта до суду».
 
   У разі якщо Державний експерт не задовольняє клопотання заявника про розсекречування матеріалів його заявки, заявник може оскаржити рішення Державного експерта до суду».
 
15. Статтю 23 Закону викласти у редакції:
 
-8- Кармазін Ю.А.
У статті 23 у частині першій перше речення після слів «про його видачу» доповнити словами «в тому числі через Інтернет»
 
Відхилено   3. Статтю 23 викласти в такій редакції:
 
16. «Стаття 23. Публікації про видачу патенту
 
   «Стаття 23. Публікації про видачу патенту
 
17. 1. Одночасно з державною реєстрацією патенту Установа публікує у своєму офіційному бюлетені визначені в офіційному порядку відомості про його видачу. Відомості про видачу патенту на секретний винахід чи секретну корисну модель публікуються у спеціальному, з відповідним грифом секретності, додатку до офіційного бюлетеню Установи.
2. Не пізніше трьох місяців від дати опублікування відомостей про видачу патенту Установа публікує опис до патенту (деклараційного патенту), що містить формулу та опис винаходу (корисної моделі), а також креслення, на яке є посилання в описі винаходу (корисної моделі). Опис до патенту на секретний винахід чи секретну корисну модель публікується у спеціальному, з відповідним грифом секретності, додатку до офіційного бюлетеню Установи.
 
-9- Давимука С.А.
Оскільки опис до відкритого патенту публікується не в офіційному бюлетені, а як додаток до патенту, то останнє речення частини 2 статті 23 необхідно викласти у редакції:
«Опис до патенту на секретний винахід чи секретну корисну модель публікується з відповідним грифом секретності.»
 
Враховано   1. Одночасно з державною реєстрацією патенту Установа публікує у своєму офіційному бюлетені визначені в офіційному порядку відомості про його видачу. Відомості про видачу патенту на секретний винахід чи секретну корисну модель публікуються у спеціальному, з відповідним грифом секретності, додатку до офіційного бюлетеня Установи.
2. Не пізніше трьох місяців з дня опублікування відомостей про видачу патенту Установа публікує опис до патенту (деклараційного патенту), що містить формулу та опис винаходу (корисної моделі), а також креслення, на яке є посилання в описі винаходу (корисної моделі). Опис до патенту на секретний винахід чи секретну корисну модель публікується з відповідним грифом секретності.
 
18. 3. Після публікації відомостей про видачу патенту будь-яка особа має право ознайомитися з матеріалами заявки в установленому порядку. Ознайомлення з матеріалами заявки на секретний винахід чи на секретну корисну модель здійснюється з дотриманням вимог Закону України "Про державну таємницю". За ознайомлення з матеріалами заявки сплачується збір.»
 
   3. Після публікації відомостей про видачу патенту будь-яка особа має право ознайомитися з матеріалами заявки в установленому порядку. Ознайомлення з матеріалами заявки на секретний винахід чи секретну корисну модель здійснюється з дотриманням вимог Закону України "Про державну таємницю". За ознайомлення з матеріалами заявки сплачується збір».
 
19. 1.4. Частину третю статті 27 Закону викласти у редакції:
 
   4. Частину третю статті 27 замінити двома частинами такого змісту:
 
20. «3. Власник патенту (деклараційного патенту) на секретний винахід чи секретну корисну модель протягом одного року від дати одержання ним рішення Державного експерта про розсекречування винаходу (корисної моделі) має право подати до Установи клопотання про видачу патенту на винахід на строк, що залишився до закінчення 20 років від дати подання до Установи заявки на винахід і 10 років від дати подання заявки на корисну модель. У цьому випадку Установа вносить відповідні зміни до Реєстру, здійснює публікацію про видачу і видає патент (деклараційний патент) згідно із статтями 22, 23 і 25 цього Закону, за умови сплати відповідних зборів та державного мита».
 
-10- Давимука С.А.
Оскільки остання заявка на деклараційний патент на винахід могла бути подана не пізніше 01.01.2006 р. (дата набрання чинності Цивільним Кодексом України) і деклараційні патенти на винаходи видавалися на 6 років від дати подання заявки, то на сьогодні чинних деклараційних патентів на винаходи (у т.ч. на секретні винаходи) уже немає. Тому у частині третій статті 27 Закону слова « (деклараційного патенту)» і « (деклараційний патент)» слід вилучити.
 
Враховано   «3. Власник патенту на секретний винахід чи секретну корисну модель протягом одного року з дня одержання ним рішення Державного експерта про розсекречування винаходу (корисної моделі) має право подати до Установи клопотання про видачу патенту на винахід на строк, що залишився до закінчення 20 років з дня подання до Установи заявки на винахід і 10 років з дня подання заявки на корисну модель. У цьому разі Установа вносить відповідні зміни до Реєстру, здійснює публікацію про видачу і видає патент згідно із статтями 22, 23 і 25 цього Закону, за умови сплати відповідних зборів та державного мита.
4. У разі винесення Державним експертом рішення про розсекречування винаходу (корисної моделі) Установа публікує у своєму офіційному бюлетені відомості про заявку, за якою був виданий патент на цей секретний винахід (секретну корисну модель)».
 
    -11- Давимука С.А.
Враховуючи, що матеріали заявки розсекреченого винаходу (корисної моделі) повинні увійти до рівня техніки, доповнити статтю 27 Закону частиною четвертою такого змісту:
«4. У разі винесення Державним експертом рішення про розсекречення винаходу (корисної моделі) Установа публікує у своєму офіційному бюлетені відомості про заявку, за якою був виданий патент на цей секретний винахід (секретну корисну модель)».
 
Враховано    
21. 1.5. Частину сьому статті 28 Закону викласти у редакції:
 
   5. Частину сьому статті 28 викласти в такій редакції:
 
22. « 7. Власник патенту має право дати будь-якій особі дозвіл (видати ліцензію) на використання винаходу (корисної моделі) на підставі ліцензійного договору. Щодо секретного винаходу (корисної моделі) такий дозвіл надається власником патенту тільки за погодженням із визначеним Державним експертом органом державної влади, якому надається право приймати рішення щодо кола осіб, які можуть мати доступ до секретного винаходу (секретної корисної моделі), і з дотриманням вимог Закону України "Про державну таємницю».
 
-12- Давимука С.А.
Останнє речення викласти у редакції: «Щодо секретного винаходу (секретної корисної моделі) такий дозвіл надається тільки тим особам, які мають надані Службою безпеки України спеціальні, видані у відповідності із Законом України «Про державну таємницю», дозволи на провадження діяльності, пов’язаної з державною таємницею, і за погодженням із визначеним Державним експертом органом державної влади, якому надається право приймати рішення щодо кола осіб, які можуть мати доступ до секретного винаходу (секретної корисної моделі)».
 
Враховано   «7. Власник патенту має право дати будь-якій особі дозвіл (видати ліцензію) на використання винаходу (корисної моделі) на підставі ліцензійного договору. Щодо секретного винаходу (секретної корисної моделі) такий дозвіл надається тільки тим особам, які мають надані Службою безпеки України спеціальні, видані відповідно до Закону України «Про державну таємницю», дозволи на провадження діяльності, пов’язаної з державною таємницею, і за погодженням із визначеним Державним експертом органом державної влади, якому надається право приймати рішення щодо кола осіб, які можуть мати доступ до секретного винаходу (секретної корисної моделі)».
6. Статтю 32 доповнити частиною третьою такого змісту:
«3. З дня винесення Державним експертом рішення про розсекречування винаходу (корисної моделі) дія патенту на секретний винахід (секретну корисну модель) припиняється».
 
    -13- Давимука С.А.
Статтю 32 Закону доповнити частиною 3 такого змісту:
«3. Від дати винесення Державним експертом рішення про розсекречення винаходу (корисної моделі) дія патенту на секретний винахід (секретну корисну модель) припиняється».
 
Враховано    
23. 2. Прикінцеві положення
 
   ІІ. Прикінцеві положення
 
24. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
 
-14- Круць М.Ф.
Викласти частину першу статті 2 законопроекту у такій редакції:
«Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування»
 
Враховано   1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
 
25. Кабінету Міністрів України у місячний строк з дня набрання чинності цим Законом:
 
   2. Кабінету Міністрів України у місячний строк з дня набрання чинності цим Законом:
 
26. забезпечити прийняття нормативно-правових актів, що випливають з цього Закону;
 
   забезпечити прийняття нормативно-правових актів, що випливають з цього Закону;
 
27. привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
 
   привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
 
28. забезпечити перегляд і скасування міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону.

   забезпечити перегляд і скасування міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону.