Кількість абзаців - 74 Розмітка (ліва колонка)


Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення права особи на перегляд судових рішень (Друге читання)

0. Проект
 
1. ЗАКОН УКРАЇНИ
 
2. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення права особи на перегляд судових рішень
 
3. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
4. І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
 
5. 1. Пункт 4 частини першої статті 111-19 Господарського процесуального кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 1992р., №6, ст.56) викласти у такій редакції:
 
6. «4) копія рішення міжнародної судової установи, юрисдикція якої визнана Україною, або клопотання особи про витребування копії рішення у органу, відповідального за виконання рішень міжнародної судової установи, якщо копії такого рішення немає у розпорядженні особи, яка подала заяву - у випадку подання заяви про перегляд судових рішень з підстави, установленої пунктом 2 частини першої статті 111-16 цього Кодексу».
 
7. 2. Пункт 4 частини першої статті 358 Цивільного процесуального кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2004р., №№ 40-42, ст.492) викласти у такій редакції:
 
8. «4) копія рішення міжнародної судової установи, юрисдикція якої визнана Україною, або клопотання особи про витребування копії рішення у органу, відповідального за виконання рішень міжнародної судової установи, якщо копії такого рішення немає у розпорядженні особи, яка подала заяву - у випадку подання заяви про перегляд судових рішень з підстави, установленої пунктом 2 частини першої статті 355 цього Кодексу».
 
9. 3. Пункт 4 частини першої статті 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України (Відомості Верховної Ради України, 2005р., №№ 35-37, ст.446) викласти у такій редакції:
 
10. «4) копія рішення міжнародної судової установи, юрисдикція якої визнана Україною, або клопотання особи про витребування копії рішення у органу, відповідального за виконання рішень міжнародної судової установи, якщо копії такого рішення немає у розпорядженні особи, яка подала заяву - у випадку подання заяви про перегляд судових рішень з підстави, установленої пунктом 2 частини першої статті 237 цього Кодексу».
 
11. 4. У Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст. 1122):
 
12. 1) статтю 38 доповнити частиною п’ятою такого змісту:
 
13. «Строки накладення адміністративного стягнення, передбачені цією статтею не поширюються на адміністративне стягнення, накладене за результатами перегляду постанови по справі про адміністративне правопорушення з підстави, передбаченої частиною першою статті 294-1 цього Кодексу»;
 
14. 2) у назві глави 24 після слова «оскарження» доповнити словом «перегляд»;
 
15. 3) доповнити статтею 294-1 такого змісту:
 
16. «Стаття 294-1. Перегляд постанови по справі про адміністративне правопорушення у разі встановлення міжнародною судовою установою, юрисдикція якої визнана Україною, порушення Україною міжнародних зобов’язань при вирішенні справи судом
 
17. Постанова по справі про адміністративне правопорушення може бути переглянута з підстави встановлення міжнародною судовою установою, юрисдикція якої визнана Україною, порушення Україною міжнародних зобов’язань при вирішенні судом справи про адміністративне правопорушення.
 
18. Заява про перегляд постанови по справі про адміністративне правопорушення може бути подана особою, на користь якої постановлено рішення міжнародної судової установи, юрисдикція якої визнана Україною.
 
19. Заява про перегляд постанови по справі про адміністративне правопорушення може бути подана не пізніше одного місяця з дня, коли особі, на користь якої постановлено рішення міжнародної судової установи, юрисдикція якої визнана Україною, стало відомо про набуття цим рішенням статусу остаточного. У разі пропущення строку для подання заяви з причин, визнаних поважними, він може бути поновлений за клопотанням особи, яка подала заяву. Заява про перегляд постанови по справі про адміністративне правопорушення повертається особі, яка її подала, якщо вона не порушує питання про поновлення цього строку, а також якщо у поновленні строку відмовлено. Питання про поновлення строку для подання заяви про перегляд постанови по справі про адміністративне правопорушення або про повернення заяви особі, яка її подала, вирішується без виклику осіб, які беруть участь у провадженні в справі про адміністративне правопорушення.
 
20. Заява про перегляд постанови по справі про адміністративне правопорушення подається у письмовій формі та підписується особою, яка її подає, або представником особи, який додає до заяви оформлений належним чином документ про свої повноваження. У заяві про перегляд зазначаються:
 
21. 1) найменування суду, до якого подається заява;
 
22. 2) ім'я, поштова адреса особи, яка подає заяву, та осіб, які беруть участь у провадженні в справі про адміністративне правопорушення, а також їхні номери засобу зв’язку, адреса електронної пошти, якщо такі є;
 
23. 3) обґрунтування необхідності перегляду постанови по справі про адміністративне правопорушення у зв’язку із ухваленням рішення міжнародною судовою установою, юрисдикція якої визнана Україною;
 
24. 4) вимоги особи, яка подає заяву;
 
25. 5) у разі необхідності - клопотання;
 
26. 6) перелік матеріалів, які додаються.
 
27. Заява про перегляд постанови по справі про адміністративне правопорушення подається до Верховного Суду України через Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ. До заяви мають бути додані:
 
28. 1) копії заяви про перегляд постанови по справі про адміністративне правопорушення відповідно до кількості осіб, які беруть участь у провадженні в справі про адміністративне правопорушення;
 
29. 2) копії постанови у справі про адміністративне правопорушення, про перегляд якої подано заяву;
 
30. 3) копія рішення міжнародної судової установи, юрисдикція якої визнана Україною, або клопотання особи про витребування копії рішення у органу, відповідального за виконання рішень міжнародної судової установи, якщо копії такого рішення немає у розпорядженні особи, яка подала заяву.
 
31. Заява про перегляд постанови по справі про адміністративне правопорушення, яка надійшла до Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ, реєструється у день її надходження та не пізніше наступного дня передається судді-доповідачу, який визначається автоматизованою системою документообігу цього суду.
 
32. Суддя-доповідач протягом трьох днів здійснює перевірку відповідності заяви вимогам цього Кодексу. У разі встановлення, що заяву подано без додержання вимог частин четвертої, п’ятої цієї статті, особа, яка подала заяву, письмово повідомляється про недоліки заяви та строк, протягом якого вона зобов’язана їх усунути.
 
33. Якщо особа, яка подала заяву, усунула недоліки заяви в установлений строк, вона вважається поданою у день первинного її подання до Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ.
 
34. Заява повертається заявнику, якщо:
 
35. 1) заявник не усунув її недоліки протягом установленого строку;
 
36. 2) заява подана особою, яка не наділена правом на подання такої заяви;
 
37. 3) заяву подано від імені особи, яка не має повноважень на ведення справи;
 
38. 4) є постанова Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ про відмову у допуску справи до провадження за наслідками її розгляду, прийнята з аналогічних підстав.
 
39. Повернення заяви із підстав, зазначених у частині дев’ятій цієї статті, не перешкоджає повторному зверненню у разі належного оформлення заяви або з інших підстав, ніж ті, які були предметом розгляду.
 
40. Вирішення питання про допуск справи до провадження здійснюється колегією у складі п’яти суддів Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ, яка формується автоматизованою системою документообігу цього суду.
 
41. Про допуск справи до провадження або відмову у допуску Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ протягом п’ятнадцяти днів з дня надходження заяви ухвалює постанову. Постанова ухвалюється без виклику осіб, які беруть участь у провадженні в справі про адміністративне правопорушення. Постанова про допуск справи до провадження або про відмову в такому допуску повинна бути обґрунтованою.
 
42. Постанова про допуск справи до провадження разом із заявою про перегляд постанови по справі про адміністративне правопорушення та доданими до неї документами надсилається до Верховного Суду України протягом п’яти днів з дня її ухвалення. Копія постанови про допуск справи надсилається разом з копією заяви особам, які беруть участь у провадженні в справі про адміністративне правопорушення, а в разі відмови у допуску - особі, яка подала заяву.
 
43. Якщо за результатами розгляду питання про допуск справи до провадження буде встановлено, що порушення Україною міжнародних зобов’язань є наслідком недотримання норм права, які регулюють порядок провадження у справах про адміністративні правопорушення, Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ ухвалює постанову про відкриття провадження у справі та вирішує питання про необхідність витребування матеріалів справи про адміністративне правопорушення. Розгляд справи здійснюється колегією у складі п’яти суддів Вищого спеціалізованого суду з розгляду цивільних і кримінальних справ у порядку визначеному статтею 294 цього Кодексу.
 
44. Постанова про допуск справи до провадження разом із заявою про перегляд постанови по справі про адміністративне правопорушення та доданими до неї документами реєструється у день її надходження до Верховного Суду України та не пізніше наступного дня передається судді-доповідачу, визначеному автоматизованою системою документообігу цього суду. Суддя-доповідач протягом трьох днів ухвалює постанову про відкриття провадження у справі та надсилає її копії особам, які беруть участь у провадженні в справі про адміністративне правопорушення.
 
45. Суддя-доповідач протягом п’ятнадцяти днів з дня відкриття провадження здійснює підготовку справи до розгляду Верховним Судом України, для чого:
 
46. 1) виносить ухвалу про витребування матеріалів справи про адміністративне правопорушення та направляє її до відповідного суду;
 
47. 2) вирішує питання про поновлення строку для подання заяви про перегляд постанови по справі про адміністративне правопорушення або про повернення заяви, якщо таке питання не розглядалося у Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ.
 
48. За результатами проведення підготовчих дій суддя-доповідач готує доповідь та ухвалює постанову про завершення підготовки та призначення справи до розгляду Верховним Судом України.
 
49. У Верховному Суді України справа про перегляд постанови по справі про адміністративне правопорушення розглядається на спільному засіданні всіх судових палат Верховного Суду України. Засідання є правомочним за умови присутності на ньому не менше двох третин суддів від складу Верховного Суду України, визначеного законом.
 
50. Строк розгляду справи Верховним Судом України не може перевищувати одного місяця з дня відкриття провадження у справі.
 
51. Відкриття судового засідання, роз’яснення особам, які беруть участь у провадженні у справі про адміністративне правопорушення їх прав та обов’язків, оголошення складу суду здійснюється у порядку, передбаченому статтею 279 цього Кодексу. Після проведення зазначених процесуальних дій та розгляду клопотань осіб, які беруть участь у провадженні в справі про адміністративне правопорушення, суддя-доповідач доповідає в необхідному обсязі зміст вимог, викладених у заяві про перегляд, та результати проведених ним підготовчих дій.
 
52. Особа, яка подала заяву до Верховного Суду України, інші особи, які беруть участь у провадженні у справі про адміністративне правопорушення, у разі їх прибуття у судове засідання мають право надати пояснення по суті заявлених вимог.
 
53. Неприбуття осіб, які беруть участь у провадженні в адміністративній справі, і належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, для участі у судовому засіданні не перешкоджає судовому розгляду справи.
 
54. Після закінчення заслуховування пояснень особи, яка подала заяву та інших осіб, які беруть участь у провадженні в справі про адміністративне правопорушення, суд виходить до нарадчої кімнати для ухвалення постанови.
 
55. За наслідками розгляду справи більшістю голосів від складу суду приймається одна з таких постанов:
 
56. 1) про повне або часткове задоволення заяви;
 
57. 2) про відмову в задоволенні заяви.
 
58. Суд задовольняє заяву у разі наявності підстав, передбачених частиною другою цієї статті.
 
59. Якщо суд прийшов до висновку про повне або часткове задоволення заяви він має право:
 
60. 1) скасувати постанову та закрити провадження у справі;
 
61. 2) скасувати постанову та прийняти нову постанову;
 
62. 3) скасувати постанову та направити справу про адміністративне правопорушення на новий розгляд до суду, який виніс оскаржувану постанову;
 
63. 3) змінити постанову.
 
64. Верховний Суд України відмовляє у задоволенні заяви, якщо обставини, які стали підставою для перегляду справи, не підтвердилися.
 
65. Постанова Верховного Суду України про задоволення або відмову у задоволенні заяви повинна бути вмотивованою. Судді, які не погоджуються з постановою, можуть висловити окрему думку, що додається до постанови.
 
66. Постанова Верховного Суду України повинна бути виготовлена та направлена особам, які беруть участь у справі, не пізніше п’яти днів з дня завершення розгляду справи.
 
67. Постанови Верховного Суду України, прийняті за результатами розгляду заяви про перегляд постанови по справі про адміністративне правопорушення підлягають опублікуванню на офіційному веб-сайті Верховного Суду України не пізніш як через десять днів з дня їх прийняття.
 
68. Невиконання постанов Верховного Суду України тягне за собою відповідальність, установлену законом».
 
69. 5. Пункт 2 частини першої статті 32 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» (Відомості Верховної Ради України, 2010р., № 41-45, ст.529) викласти у такій редакції:
 
70. «2) у випадках, передбачених процесуальним законом, розглядає справи відповідної судової юрисдикції як суд першої або апеляційної інстанції, а також переглядає справи у разі встановлення міжнародною судовою установою, юрисдикція якої визнана Україною, порушення Україною міжнародних зобов’язань при вирішенні справи судом».
 
71. ІІ. Прикінцеві та перехідні положення
 
72. 1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
 
73. 2. Положення цього Закону в частині встановлення строку для подання заяви про перегляд постанови по справі про адміністративне правопорушення не поширюються на постанови, підстави для перегляду яких виникли до набрання чинності цим Законом. Заяви про перегляд таких постанов можуть бути подані протягом одного місяця з дня набрання чинності цим Законом.