Кількість абзаців - 71 Розмітка (ліва колонка)


"Про рекламу" (щодо уточнення сфери застосування Закону, удосконалення окремих положень в частині термінології та загальних вимог до реклами, деталізації порядку її розповсюдження певними рекламними засобами, конкретизації деяких положень щодо особливосте (Друге читання)

0. Проект
 
1. ЗАКОН УКРАЇНИ
 
2. Про внесення змін до Закону України "Про рекламу" (щодо уточнення сфери застосування Закону, удосконалення окремих положень в частині термінології та загальних вимог до реклами, деталізації порядку її розповсюдження певними рекламними засобами, конкретизації деяких положень щодо особливостей рекламування окремих видів товару, уточнення обов’язків органів державної влади, на які покладено контроль за дотриманням законодавства про рекламу)"
 
3. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
4. І. Внести зміни до Закону України "Про рекламу" (Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 8, ст. 62, № 16, ст.238; 2005р., № 52, ст.566; 2006 р., № 5-6, ст.75, № 31, ст.268; 2007 р., № 34, ст.445; 2008 р., № 18, ст.197; 2009 р., № 19, ст. 257):
 
5. 1) у статті 1:
 
6. абзац шостий викласти в такій редакції:
 
7. "зовнішня реклама - реклама, що розміщується на рекламних засобах - спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання (вуличній меблі), над проїжджою частиною вулиць і доріг, на об’єктах, що рухаються на відкритій місцевості (крім транспортних засобів)";
 
8. абзац дванадцятий викласти в такій редакції:
 
9. "реклама на транспорті - реклама, що розміщується на території підприємств транспорту загального користування, зовнішній та внутрішній поверхнях транспортних засобів та споруд підприємств транспорту загального користування";
 
10. після абзацу чотирнадцятого доповнити новим абзацом такого змісту:
 
11. "робочий орган - відділ, управління, інший виконавчий орган, що спеціально утворено або на який покладено сільською, селищною, міською радою функції щодо регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами";
 
12. У зв'язку з цим абзаци п’ятнадцятий - двадцятий вважати відповідно абзацами шістнадцятим - двадцять першим;
 
13. 2) статтю 2 доповнити новою частиною такого змісту:
 
14. "Дія цього Закону не поширюється на згадування про особу чи товар, які органічно інтегровані та є частиною твору літератури, мистецтва, науки і не слугують рекламним цілям";
 
15. 3) частину першу статті 8 доповнити новим абзацом такого змісту:
 
16. "розповсюджувати рекламу дитячого харчування без зазначення інформації про вік дитини, з якого дозволяється споживання цього продукту, а у випадках рекламування дитячого харчування, призначеного для дітей грудного віку, без зазначення інформації про необхідність попередньої (перед початком споживання) консультації лікаря";
 
17. 4) статтю 12 після частини п’ятої доповнити новою частиною такого змісту:
 
18. "Розповсюджувачі зовнішньої реклами, діяльність яких не фінансується з державного або місцевих бюджетів, отримують пільги з оплати за користування місцями розташування рекламних засобів у період розміщення на поверхнях цих засобів соціальної реклами на замовлення державних органів, органів місцевого самоврядування та благодійних організацій, а також закладів освіти, культури, охорони здоров’я, які утримуються за рахунок державного або місцевих бюджетів";
 
19. 5) у статті 16:
 
20. частину першу викласти в такій редакції:
 
21. "1. Розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах здійснюється на підставі дозволів, що видаються робочим органом протягом п’яти робочих днів з дати прийняття виконавчим комітетом сільської, селищної, міської ради, сільським головою, у випадку здійснення ним одноособово функцій виконавчого органу ради, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, які мають статус виконавчого органу відповідної міської ради, рішення про видачу дозволу, та в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.
 
22. Рішення про видачу чи відмову у видачі дозволу або про продовження чи відмову у продовженні строку дії дозволу приймається зазначеними органами протягом десяти робочих днів з дати надходження від робочого органу в установленому порядку пропозицій та проекту відповідного рішення. Робочий орган не вправі подавати заяву та отримувати дозвіл. Під час видачі дозволів втручання у форму та зміст зовнішньої реклами забороняється.
 
23. Зовнішня реклама на територіях, будинках та спорудах розміщується за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб) на договірних засадах.
 
24. Плата за видачу дозволу (дубліката дозволу), його переоформлення чи продовження строку дії, скасування та внесення змін у дозвіл, не справляється.
 
25. Дозвіл видається та продовжується строком на сім років в порядку встановленому типовими правилами.
 
26. Рішення про відмову у видачі дозволу надається заявнику робочим органом протягом п’яти робочих днів з дати його прийняття та повинно містити обґрунтування із зазначенням передбачених цим Законом підстав.
 
27. У видачі дозволу може бути відмовлено у разі, коли:
 
28. оформлення поданих документів не відповідає встановленим у типових правилах вимогам;
 
29. у поданих документах виявлені завідомо неправдиві відомості.
 
30. Перелік підстав для відмови у видачі дозволу є вичерпним. Рішення про відмову у видачі дозволу надсилається робочим органом заявнику протягом трьох робочих днів з дати його прийняття поштовим відправленням з описом вкладення.
 
31. Дозвіл підлягає переоформленню у разі набуття права власності на рекламний засіб іншою особою або передачі його в оренду.
 
32. Особа, яка набула право власності на рекламний засіб або орендувала його, звертається до робочого органу із заявою у довільній формі про переоформлення дозволу протягом п’яти робочих днів з дня виникнення такого права.
 
33. До заяви додаються:
 
34. копія документа, що засвідчує право власності (користування) на рекламний засіб;
 
35. оригінал дозволу;
 
36. лист власника місця розташування рекламного засобу, яке перебуває у державній чи приватній власності, який дає згоду новому власнику (користувачу) рекламного засобу на подальше його розташування у такому місці;
 
37. виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
 
38. інформація про банківські реквізити заявника;
 
39. довідка робочого органу про відсутність у попереднього власника (користувача) рекламного засобу заборгованості за договором з оплати тимчасового користування місцем, яке перебуває у комунальній власності та зазначено у дозволі, що підлягає переоформленню.
 
40. У разі відсутності зауважень до поданих заявником документів керівник робочого органу протягом двох робочих днів з дня одержання заяви вносить відповідні зміни у дозвіл. Перелік підстав для переоформлення дозволу є вичерпним.
 
41. Дозвіл скасовується рішенням виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради, сільським головою, у випадку здійснення ним одноособово функцій виконавчого органу ради, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, які мають статус виконавчого органу відповідної міської ради, у порядку встановленому типовими правилами.
 
42. Підставою для скасування дозволу є:
 
43. звернення розповсюджувача зовнішньої реклами із заявою про скасування дозволу;
 
44. невикористання місця розташування рекламного засобу безперервно протягом шести місяців;
 
45. порушення порядку переоформлення дозволу;
 
46. безспірна заборгованість (за три і більше місяців підряд) з оплати за тимчасове користування місцем розташування рекламного засобу, яке зазначено у дозволі, що скасовується.
 
47. Перелік підстав для скасування дозволу є вичерпним.
 
48. Дія дозволу припиняється за заявою розповсюджувача зовнішньої реклами з дня прийняття рішення про його скасування, з інших підстав - через десять робочих днів з дня прийняття такого рішення. Рішення про скасування дозволу надсилається робочим органом розповсюджувачу зовнішньої реклами протягом трьох робочих днів з дати його прийняття поштовим відправленням з описом вкладення.
 
49. Вимоги щодо порядку видачі дозволу або відмови у його видачі, переоформлення, видачі дублікату та скасування дозволу, які не передбачені цим Законом, регламентуються Законом України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".
 
50. Зовнішня реклама, розміщена без дозволу, є самовільно розміщеною та підлягає демонтажу власником (користувачем) рекламного засобу протягом п’яти робочих днів з дати отримання письмової вимоги робочого органу, який одночасно подає інформацію про таке порушення спеціально уповноваженому органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів для вжиття заходів, передбачених цим Законом.
 
51. У разі невиконання письмової вимоги робочого органу, примусовий демонтаж рекламного засобу здійснюється власником місця розташування цього засобу або уповноваженим ним органом (особою), якщо це передбачено умовами договору, або за рішенням суду.
 
52. Не вважається самовільно розміщеною зовнішня реклама до дати прийняття відповідного рішення за поданою заявою про продовження строку дії дозволу";
 
53. після частини першої доповнити новою частиною такого змісту:
 
54. "2. Розміщення зовнішньої реклами на територіях та об’єктах поза межами населених пунктів вздовж автомобільних доріг загального користування провадиться за згодою органів державного управління автомобільними дорогами загального користування та за погодженням із державними органами з безпеки дорожнього руху відповідно до вимог цього Закону, Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" та в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України".
 
55. У зв’язку з цим частини другу - п’яту вважати відповідно частинами третьою - шостою;
 
56. частину другу доповнити абзацами восьмим та дев’ятим у такій редакції:
 
57. "відстань між опорами наземної зовнішньої реклами, що розміщується вздовж автомобільних доріг загального користування не може бути менше ніж 100 метрів;
 
58. зовнішня реклама на сітчастому носії у формі банеру чи панно може розміщуватись як тимчасова тільки на поверхнях будинків та споруд, що будуються чи реконструюються, та на термін проведення цих робіт".
 
59. 6) у статтю 20 доповнити новою частиною такого змісту:
 
60. "Забороняється розміщення реклами на обкладинках та/або внутрішніх сторінках шкільних зошитів, щоденників, підручників та посібників, які призначені для використання у загальноосвітніх навчальних закладах";
 
61. 7) у статті 21 абзац четвертий частини четвертої викласти у такій редакції:
 
62. "рекомендацію щодо обов'язкового ознайомлення з інструкцією до застосування, що додається до лікарських засобів та інформацією про наявність протипоказань до застосування лікарського засобу";
 
63. 8) у статті 26:
 
64. абзац другий частини другої викласти у такій редакції:
 
65. "Органи державної влади зобов'язані повідомляти рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами про розгляд справ про порушення ними законодавства про рекламу не пізніш як за три робочі дні до такого розгляду"
 
66. доповнити частину другу новим абзацом такого змісту:
 
67. "Відповідні органи державної влади зобов’язані надавати копію протоколу засідання та копію рішення за наслідками розгляду питання про порушення рекламодавцями, виробниками та розповсюджувачами реклами вимог цього Закону".
 
68. ІІ. Прикінцеві положення
 
69. 1. Цей закон набирає чинності з дня його опублікування.
 
70. 2. Кабінету Міністрів України, центральним та місцевим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування у тримісячний термін з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.