Кількість абзаців - 136 Розмітка (ліва колонка)


Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо управління об'єктами державної та комунальної власності (Друге читання)

0. Проект
ЗАКОН УКРАЇНИ
 
1. Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо управління об'єктами державної та комунальної власності
 
2. Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
 
3. І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
 
4. 1. У Господарському кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2003р., № 18-22, ст. 144):
 
5. 1) у першому реченні частини четвертої статті 63 слова «ним призначається,» замінити словами «який призначається засновником (наглядовою радою такого підприємства (у разі її утворення)»;
 
6. 2) частину третю статті 65 викласти в такій редакції:
 
7. «3. Для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або орган, що здійснює функції з управління підприємством, або наглядова рада такого підприємства (у разі її утворення) призначає керівника підприємства, який є підзвітним власнику або відповідному органу чи наглядовій раді»;
 
8. 3) у статті 73:
 
9. частину шосту викласти в такій редакції:
«6. Органами управління державного унітарного підприємства є:
 
10. керівник підприємства, який призначається органом, до сфери управління якого входить підприємство, або наглядовою радою такого підприємства (у разі її утворення) і є підзвітним цим органам;
 
11. наглядова рада (у разі її утворення) в межах компетенції, визначеної статутом та законом, контролює та регулює діяльність керівника підприємства.
 
12. Наглядова рада на державному унітарному підприємстві утворюється за рішенням суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління підприємством. Порядок утворення наглядової ради на державних унітарних підприємствах визначається Кабінетом Міністрів України.
 
13. Особливості управління державним унітарним підприємством визначаються Законом України «Про управління об’єктами державної власності»;
 
14. доповнити статтю після частини сьомої новою частиною восьмою такого змісту:
 
15. «8. Річна, у тому числі консолідована, звітність державного унітарного підприємства підлягає обов’язковому аудиту у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
 
16. Державне унітарне підприємство оприлюднює інформацію про свою діяльність, крім випадків, установлених законом, шляхом розміщення її на власній веб-сторінці або на офіційному веб-сайті суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління підприємством, а також подає її такому суб’єкту управління у порядку та обсягах, визначених Кабінетом Міністрів України.
 
17. Обов’язковому оприлюдненню підлягає така інформація:
 
18. квартальна, річна фінансова звітність державного унітарного підприємства за останні три роки, у тому числі консолідована;
річний аудиторський звіт за останні три роки;
біографічні довідки членів наглядової ради та керівника державного унітарного підприємства;
річні звіти наглядової ради;
рішення суб’єкта управління об’єктами державної власності щодо державного унітарного підприємства;
відомості про договори, інформація про які підлягає оприлюдненню відповідно до Закону України «Про відкритість використання публічних коштів».
 
19. Державне унітарне підприємство оприлюднює річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським висновком до 30 квітня року, що настає за звітним періодом.
 
20. Відповідальність за оприлюднення та достовірність обов’язкової інформації про діяльність державного унітарного підприємства несе керівник такого підприємства, відповідно до закону та умов укладеного з ним контракту.».
 
21. У зв’язку з цим частину восьму вважати частиною дев’ятою;
4) доповнити Кодекс статтею 73-1 такого змісту:
 
22. «Стаття 73-1. Правочин державного унітарного підприємства, щодо вчинення якого є заінтересованість
 
23. 1. Особою, заінтересованою у вчиненні державним унітарним підприємством правочину, вважається посадова особа органів управління підприємства, член її сім’ї - чоловік (дружина), батьки (усиновителі), опікун (піклувальник), брат, сестра, діти та їх чоловік (дружина); юридична особа, в якій частка, що належить посадовій особі органів управління підприємством та/або члену її сім’ї, становить 25 і більше відсотків, якщо зазначена особа (особи - разом або окремо) відповідає принаймні одній із таких ознак:
 
24. 1) є стороною такого правочину або членом виконавчого органу юридичної особи, яка є стороною правочину;
2) отримує винагороду за вчинення такого правочину від державного унітарного підприємства (посадових осіб органів управління підприємства) або від особи, яка є стороною правочину;
 
25. 3) у результаті такого правочину придбаває майно;
 
26. 4) бере участь у правочині як представник або посередник (крім представництва державного унітарного підприємства посадовими особами).
 
27. 2. Керівник державного унітарного підприємства і члени наглядової ради підприємства зобов’язані протягом п’яти робочих днів з дня отримання відомостей про можливість вчинення правочину, щодо якого є заінтересованість, подати суб’єкту управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління підприємством, інформацію стосовно правочину, у вчиненні якого є заінтересованість.
 
28. 3. Суб’єкт управління об’єктами державної власності протягом десяти робочих днів з дня отримання інформації стосовно правочину, у вчиненні якого є заінтересованість, приймає рішення щодо вчинення такого правочину державним унітарним підприємством або про відмову у вчиненні. Якщо суб’єкт управління об’єктами державної власності не прийняв жодного рішення у зазначений строк, вважається, що рішення про вчинення правочину було прийнято.
 
29. 4. Правочин, вчинений з порушенням вимог частин другої і третьої цієї статті, є нікчемним. Відповідальність за шкоду, заподіяну державному унітарному підприємству правочином, вчиненим з порушенням вимог частин другої і третьої цієї статті, несе особа, заінтересована у вчиненні державним унітарним підприємством такого правочину в межах і порядку, визначених законом.»;
 
30. Відсутня
 
31. Відсутня
 
32. Відсутня
 
33. 5) частину першу статті 89 доповнити абзацом такого змісту:
 
34. «Особливості управління господарським товариством, у статутному капіталі якого є корпоративні права держави, визначаються Законом України «Про управління об’єктами державної власності.»;
 
35. 6) частину третю статті 90 доповнити абзацами такого змісту:
 
36. «Річна, у тому числі консолідована, звітність господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток)належать державі, а також господарського товариства, 50 і більше відсотків акцій (часток)якого належать господарському товариству, частка держави в якому становить 100 відсотків, підлягає обов’язковому аудиту в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
 
37. Господарське товариство, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток)належать державі, а також господарського товариства, 50 і більше відсотків акцій (часток) якого належать господарському товариству, частка держави в якому становить 100 відсотків, оприлюднює річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським висновком до 30 квітня року, що настає за звітним періодом.
 
38. Господарське товариство, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, а також господарське товариство, 50 і більше відсотків акцій (часток) якого належать господарському товариству, частка держави в якому становить 100 відсотків, оприлюднюють інформацію про свою діяльність, крім випадків, установлених законом, шляхом розміщення її на власній веб-сторінці або офіційному веб-сайті суб’єкта управління, який щодо нього здійснює функції з управління корпоративними правами, а також подає її такому суб’єкту управління об’єктами державної власності у порядку та обсягах, визначених Кабінетом Міністрів України.
 
39. Обов’язковому оприлюдненню підлягає така інформація:
 
40. квартальна, річна фінансова звітність господарського товариства за останні три роки, у тому числі консолідована;
річний аудиторський звіт за останні три роки;
 
41. біографічні довідки членів наглядової ради, голови та членів виконавчого органу господарського товариства;
 
42. річні звіти наглядової ради;
рішення загальних зборів господарського товариства;
звіти виконавчого органу господарського товариства;
відомості про договори, інформація про які підлягає оприлюдненню відповідно до Закону України «Про відкритість використання публічних коштів».
Відповідальність за оприлюднення зазначеної в абзацах шостому - дванадцятому цієї частини інформації та її достовірність несе голова виконавчого органу господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, а також господарського товариства, 50 і більше відсотків акцій (часток) якого належать господарському товариству, частка держави в якому становить 100 відсотків, відповідно до закону та умов укладеного з ним контракту.».
 
43. Відсутня
 
44. 2. Частину четверту статті 21 Закону України «Про інформацію» (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 48, ст. 650; 2010 р., № 37, ст. 496; 2011 р., № 32, ст. 313; 2015 р., № 26, ст. 219) доповнити пунктом 5-1 такого змісту:
 
45. «5-1) про діяльність суб’єкта господарювання державного сектору економіки та його органів управління, які не є державною таємницею.».
 
46. 3. У частині четвертій статті 14 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 40, ст. 365; 2006 р., № 26, ст. 210; 2011 р., № 45, ст. 484; 2012 р., № 36, ст. 420; 2014 р., № 22, ст. 781, № 44, ст. 2040):
 
47. абзац другий виключити;
 
48. доповнити частину абзацами такого змісту:
 
49. «Суб’єкт господарювання державного сектору економіки зобов’язаний оприлюднювати інформацію про свою діяльність (квартальну, річну фінансову звітність, у тому числі консолідовану, за останні три роки) шляхом розміщення її на власній веб-сторінці або офіційному веб-сайті відповідного суб’єкта управління об’єктами державної власності, а також подавати у порядку та обсягах, визначених Кабінетом Міністрів України, відповідному суб’єкту управління об’єктами державної власності.
 
50. Річна фінансова звітність та річна консолідована фінансова звітність суб’єкта господарювання державного сектору економіки публікується разом з аудиторським висновком до 30 квітня року, що настає за звітним періодом.».
 
51. 4. У Законі України «Про управління об’єктами державної власності» (Відомості Верховної Ради України, 2006р., № 46, ст. 456; 2010 р., № 48, ст. 564; 2011 р., № 12, ст. 74, № 28, ст. 252, № 29, ст. 272, № 45, ст. 478; 2012 р., № 15, ст. 100, № 40, ст. 480; 2014 р., № 4, ст. 61, № 20-22, ст. 712, № 34, ст. 1166):
 
52. 1) абзац третій частини першої статті 4 виключити;
 
53. 2) у частині другій статті 5:
 
54. доповнити частину пунктами 16-1, 17-1 і 17-2 такого змісту:
 
55. «16-1) визначає критерії, відповідно до яких утворення наглядової ради є обов’язковим на державних унітарних підприємствах та з урахуванням положень Закону України «Про акціонерні товариства» в акціонерних товариствах, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій належить державі, а також акціонерних товариствах, 50 і більше відсотків акцій яких належить господарському товариству, частка держави в якому становить 100 відсотків;»;
 
56. 17-1) визначає критерії залучення аудиторських компаній до аудиту фінансової звітності суб’єктів господарювання державного сектору економіки;
 
57. 17-2) установлює обсяг обов’язкової для подання відповідним суб’єктам управління інформації про діяльність державних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, а також господарських товариств, 50 і більше відсотків акцій (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави в яких становить 100 відсотків.»;
 
58. пункт 18 доповнити підпунктами «с»-»х» такого змісту:
 
59. «с) утворення наглядової ради державного унітарного підприємства;
 
60. т) призначення незалежних членів наглядової ради державного підприємства та акціонерного товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій належать державі, а також акціонерного товариства, 50 і більше відсотків акцій якого належать господарському товариству, частка держави в якому становить 100 відсотків;
 
61. у) оприлюднення інформації про діяльність державних унітарних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, а також господарських товариств, 50 і більше відсотків акцій (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави в яких становить 100 відсотків, та подання зазначеної інформації відповідному суб’єкту управління;
 
62. ф) надання і погодження завдань на голосування представникам держави на загальних зборах та засіданнях наглядової ради господарського товариства, у статутному капіталі якого є корпоративні права держави, та засіданнях наглядової ради державного унітарного підприємства;
х) призначення представника держави, який бере учать у загальних зборах та наглядових радах господарських товариств, у статутних капіталах яких є корпоративні права держави, та в наглядових радах державних унітарних підприємств.»;
 
63. 3) статтю 5-1 виключити;
4) у частині першій статті 5-2:
пункт 5 доповнити абзацом такого змісту:
«укладені контракти з керівниками суб’єктів господарювання державного сектору економіки;»;
доповнити частину пунктом 7-1 такого змісту:
«7-1)- створює та веде реєстр укладених контрактів з керівниками суб’єктів господарювання державного сектору економіки в установленому ним порядку;»;
5) у частині першій статті 6:
пункт 4 викласти в такій редакції:
 
64. «4) призначають на посаду та звільняють з посади керівників державних унітарних підприємств, у яких не утворено наглядову раду, установ, організацій та господарських структур, укладають і розривають з ними контракти, здійснюють контроль за дотриманням їх вимог;»;
 
65. доповнити частину пунктами 4-1-4-3 такого змісту:
 
66. «4-1) забезпечують обрання (призначення) незалежних членів наглядових рад суб’єктів господарювання державного сектору економіки;
4-2) визначають інформацію, обов’язкову для оприлюднення суб’єктами господарювання державного сектору економіки, що належать до сфери їх управління, відповідно до статті 73 Господарського кодексу України;
 
67. 4-3) приймають рішення щодо вчинення державним унітарним підприємством правочину, щодо якого є заінтересованість, або про відмову від його вчинення;»;
 
68. у пункті 5 слова «розробляють та» виключити;
 
69. пункт 8 викласти в такій редакції:
 
70. «8) забезпечують проведення щорічних аудиторських перевірок суб’єктів господарювання державного сектору економіки, що належать до сфери їх управління. У разі зміни керівника суб’єкта господарювання державного сектору економіки забезпечують проведення ревізії фінансово-господарської діяльності такого суб’єкта у порядку, передбаченому законом;»;
 
71. доповнити частину пунктом 8-1 такого змісту:
 
72. «8-1) погоджують державним унітарним підприємствам, що належать до сфери їх управління, у яких не утворено наглядової ради, укладення договорів щодо проведення аудиту річної фінансової звітності; «;
 
73. пункт 14-1 викласти в такій редакції:
 
74. «14-1) визначають осіб, які представляють державу на загальних зборах та в наглядових радах господарських товариств, функції з управління корпоративними правами держави яких вони здійснюють та наглядових радах державних унітарних підприємств (далі - представник держави), та забезпечують їх обрання (призначення), укладають договори доручення з представниками держави, що беруть участь у загальних зборах, надають завдання на голосування з питань порядку денного загальних зборів;»;
 
75. пункт 23-1 доповнити абзацом такого змісту:
«укладені контракти з керівниками суб’єктів господарювання державного сектору економіки;»;
6) у статті 7:
пункт 1 частини першої доповнити підпунктом «к» такого змісту:
«к) подає центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері управління об’єктами державної власності, за затвердженою ним формою інформацію про:
фінансово-господарську діяльність кожного державного підприємства, установи, організації, що належать до сфери його управління, а також господарського товариства, щодо якого ним виконуються функції з управління корпоративними правами;
укладені контракти з керівниками суб’єктів господарювання державного сектору економіки;»;
 
76. 7) частину першу статті 9 доповнити пунктом 1-1 такого змісту:
 
77. «1-1) подають центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері управління об’єктами державної власності, інформацію про укладені контракти з керівниками суб’єктів господарювання державного сектору економіки.»;
 
78. 8) у статті 11:
 
79. частину третю викласти в такій редакції:
 
80. «3. Управління суб’єктами господарювання державного сектору економіки здійснюється суб’єктами управління об’єктами державної власності шляхом призначення представників держави, які беруть участь у загальних зборах, та в наглядову раду таких суб’єктів господарювання.
 
81. Представнику держави в наглядових радах суб’єктів господарювання державного сектору економіки, крім незалежного члена наглядової ради, у випадках, визначених Кабінетом Міністрів України, надаються завдання на голосування. У разі надання суб’єктом управління об’єктами державної власності завдання на голосування члени наглядової ради, що представляють інтереси держави, крім незалежних членів, голосують на засіданнях наглядової ради відповідно до наданих завдань на голосування.
 
82. Із представником держави, що бере участь у загальних зборах, укладається договір доручення. Представник держави бере участь у загальних зборах господарського товариства та голосує з кожного питання порядку денного виключно відповідно до завдання щодо голосування, передбаченого у дорученні на представництво, що видається суб’єктом управління об’єктами державної власності, який здійснює функції з управління корпоративними правами держави в господарському товаристві.»;
 
83. Відсутня
 
84. Відсутня
 
85. частину чотирнадцяту виключити;
у частині шістнадцятій:
в абзаці першому слово «повноважний» виключити;
абзац другий виключити;
у частині вісімнадцятій слова «центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері управління об’єктами державної власності» замінити словами «суб’єктом управління об’єктами державної власності,»;
 
86. 9) доповнити Закон статтями 11-2 -11-4 такого змісту:
 
87. «Стаття 11-2. Особливості управління державними унітарними підприємствами та акціонерними товариствами, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій належать державі, а також акціонерними товариствами, 50 і більше відсотків акцій яких належать господарським товариствам, частка держави в яких становить 100 відсотків
 
88. 1. У державних унітарних підприємствах, а також акціонерних товариствах, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій належать державі, а також акціонерних товариствах, 50 і більше відсотків акцій яких належать господарським товариствам, частка держави в яких становить 100 відсотків, наглядова рада утворюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, з урахуванням положень Закону України «Про акціонерні товариства».
 
89. 2. До складу наглядової ради акціонерних товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій належать державі, а також акціонерних товариств, 50 і більше відсотків акцій яких перебувають у статутних капіталах господарських товариств, частка держави в яких становить 100 відсотків, включаються не менше двох незалежних членів наглядової ради з числа тих, що призначені у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
 
90. До складу наглядової ради державних унітарних підприємств включається не менше одного незалежного члена наглядової ради з числа тих, що призначені у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
 
91. 3. Протягом перебування на посаді керівникам і членам органів управління державних унітарних підприємств та акціонерних товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій належать державі, а також акціонерних товариств, 50 і більше відсотків акцій яких належать господарським товариствам, частка держави в яких становить 100 відсотків, заборонено засновувати або брати участь у підприємствах, інших господарських організаціях (бути власниками або співвласниками), які конкурують з такими підприємствами та акціонерними товариствами.
 
92. 4. Керівникам державних унітарних підприємств та членам колегіального виконавчого органу (особі, яка здійснює повноваження одноосібного виконавчого органу) акціонерних товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій належать державі, а також акціонерних товариств, 50 і більше відсотків акцій яких належать господарським товариствам, частка держави в яких становить 100 відсотків, заборонено поєднувати роботу на державному підприємстві та в акціонерному товаристві з будь-якою підприємницькою чи іншою оплачуваною діяльністю, крім випадків схвалення такої діяльності наглядовою радою, а у разі відсутності наглядової ради - відповідним суб’єктом управління об’єктами державної власності (для державного унітарного підприємства) чи загальними зборами акціонерів (для акціонерного товариства).
 
93. 5. Керівники та члени органів управління державних унітарних підприємств та акціонерних товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій належать державі, а також акціонерних товариств, 50 і більше відсотків акцій яких належать господарським товариствам, частка держави в яких становить 100 відсотків, несуть відповідальність за свої рішення щодо таких суб’єктів господарювання згідно із законом та умовами укладених з ними контрактів.
 
94. Стаття 11-3. Незалежні члени наглядових рад державних підприємств та акціонерних товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій належать державі, а також акціонерних товариств, 50 і більше відсотків акцій яких належать господарським товариствам, частка держави в яких становить 100 відсотків
 
95. 1. Незалежний член наглядової ради - фізична особа, яка не має ділових або родинних зв’язків з посадовими особами державного унітарного підприємства або господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, а також господарського товариства, 50 і більше відсотків акцій (часток) якого належать господарському товариству, частка держави в якому становить 100 відсотків.
 
96. 2. Незалежним членом наглядової ради державного унітарного підприємства або господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, а також господарського товариства, 50 і більше відсотків акцій (часток) якого належать господарському товариству, частка держави в якому становить 100 відсотків, не може бути особа, яка:
 
97. є або протягом останніх п’яти років була керівником такого державного підприємства або головою (членом) виконавчого органу, або ревізійної комісії такого господарського товариства, або посадовою особою його дочірнього підприємства, філії, представництва та/або іншого відокремленого підрозділу;
 
98. є або протягом останніх трьох років була працівником такого державного підприємства або господарського товариства, або його дочірнього підприємства, філії, представництв та/або інших відокремлених підрозділів;
 
99. є афілійованою особою такого господарського товариства;
 
100. отримує або отримувала від такого державного підприємства або господарського товариства, або його дочірнього підприємства будь-які доходи, за винятком доходів у вигляді винагороди за виконання функцій члена наглядової ради;
 
101. є власником корпоративних прав такого господарського товариства (самостійно або разом з афілійованими особами) або представляє інтереси такого власника;
 
102. є державним службовцем чи представником держави;
 
103. є аудитором такого державного підприємства або господарського товариства, або була ним протягом певного періоду за останні три роки, що передували її обранню до наглядової ради;
 
104. бере участь в аудиті такого державного підприємства або господарського товариства, або їх дочірніх підприємств як аудитор, що працює у складі аудиторської організації, або брала участь у такому аудиті протягом певного періоду за останні три роки, що передували її обранню до наглядової ради;
 
105. має або мала протягом останнього року ділові зв’язки з таким державним унітарним підприємством або господарським товариством, або його дочірнім підприємством безпосередньо або як акціонер, учасник, керівник або член виконавчого органу товариства, яке має або мало такі зв’язки;
 
106. працювала на посаді незалежного члена у складі наглядової ради такого державного підприємства або господарського товариства, протягом трьох строків;
 
107. є близькою особою з особами, зазначеними у частині другій цієї статті.
 
108. 3. Вимоги до незалежного члена наглядової ради державного унітарного підприємства та акціонерного товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій належать державі, а також акціонерного товариства, 50 і більше відсотків акцій якого належать господарському товариству, частка держави в якому становить 100 відсотків, затверджує Кабінет Міністрів України.
 
109. 4. З незалежним членом наглядової ради укладається трудовий або цивільно-правовий договір. Незалежний член наглядової ради виконує свої повноваження з дотриманням умов укладеного з ним договору та статуту державного унітарного підприємства або акціонерного товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій належать державі, а також акціонерного товариства, 50 і більше відсотків акцій якого належать господарському товариству, частка держави в якому становить 100 відсотків.
 
110. 5. Незалежний член наглядової ради має рівні права і обов’язки з іншими її членами.
 
111. Під час здійснення повноважень члена наглядової ради, в тому числі під час голосування на її засіданнях, незалежний член наглядової ради керується законодавством та професійним досвідом щодо доцільності прийняття відповідних рішень.
 
112. У своїй діяльності член наглядової ради керується інтересами відповідного державного унітарного підприємства або акціонерного товариства і забезпечує реалізацію повноважень у способи, що визначені законом та статутом державного унітарного підприємства або акціонерного товариства.
 
113. Незалежні члени наглядових рад голосують з усіх питань, включених до порядку денного засідання наглядової ради.
 
114. Стаття 11-4. Компетенція наглядової ради державного унітарного підприємства
 
115. До виключної компетенції наглядової ради державного унітарного підприємства належить:
 
116. погодження проекту стратегії, річного фінансового плану державного унітарного підприємства та звіту про його виконання, а також проектів інших рішень, пов’язаних з господарською діяльністю підприємства;
затвердження в межах своєї компетенції положень, якими регулюються питання, пов’язані з діяльністю державного унітарного підприємства;
прийняття рішення про розміщення державним унітарним підприємством цінних паперів, крім акцій;
прийняття рішення про викуп розміщених державним унітарним підприємством цінних паперів, крім акцій;
затвердження ринкової вартості майна у разі прийняття рішення про вчинення значного правочину в межах своїх повноважень та у разі, коли майно вноситься як плата за цінні папери, випущені підприємством;
прийняття рішення про тимчасове відсторонення керівника від здійснення повноважень та обрання особи, яка тимчасово виконуватиме повноваження керівника;
 
117. призначення на посаду та звільнення з посади керівника, укладення і розірвання з ним контракту, здійснення контролю за дотриманням умов контракту;
 
118. обрання аудитора державного унітарного підприємства та визначення умов договору, що укладатиметься з ним, установлення розміру оплати його послуг за умови погодження уповноваженим органом управління;
 
119. прийняття рішення про вчинення значного правочину, якщо ринкова вартість майна або послуг, що є його предметом, становить більше 10 відсотків вартості активів за даними останньої річної фінансової звітності державного унітарного підприємства, крім правочинів, рішення про вчинення яких приймається відповідним суб’єктом управління об’єктами державної власності. Статутом державного унітарного підприємства можуть бути визначені додаткові критерії для віднесення правочину до значного правочину;
 
120. прийняття рішення про обрання оцінювача майна державного унітарного підприємства та затвердження умов договору, що укладатиметься з ним, установлення розміру оплати його послуг;
 
121. здійснення контролю за фінансово-господарською діяльністю державного унітарного підприємства;
 
122. здійснення контролю за запобіганням, виявленням та врегулюванням конфлікту інтересів керівника, в тому числі за використанням майна державного унітарного підприємства в особистих інтересах, та укладенням угод з пов’язаними особами, а також інформування суб’єкта управління державного унітарного підприємства про виявлені порушення;
 
123. визначення форм контролю за ефективністю управління державним унітарним підприємством;
 
124. здійснення контролю за ефективністю управління державним унітарним підприємством та ініціювання у разі потреби перед суб’єктом управління об’єктами державної власності вжиття відповідних заходів;
 
125. обрання та припинення повноважень керівника підрозділу внутрішнього аудиту державного унітарного підприємства, який підпорядковується і звітує безпосередньо наглядовій раді;
 
126. складення щорічного звіту наглядової ради за результатами її діяльності;
 
127. вирішення інших питань, що згідно із законом і статутом підприємства належать до виключної компетенції наглядової ради.
 
128. 2. Керівник державного унітарного підприємства забезпечує членам наглядової ради доступ до інформації в межах, передбачених законом та статутом державного підприємства.»;
 
129. 10) у першому реченні частини першої статті 14 слова «за рахунок їх чистого прибутку» виключити;
 
130. 11) статтю 17 доповнити частиною другою такого змісту:
 
131. «2. Відповідальність за своєчасність подання центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері економічного розвитку, інформації, зазначеної в частині шостій статті 16 цього Закону, та її повноту несуть керівники суб’єктів управління об’єктами державної власності.»;
 
132. 12) у тексті Закону слова «центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері економічного розвитку» в усіх відмінках замінити словами «центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері управління об’єктами державної власності» у відповідному відмінку, а слова «центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері управління об’єктами державної власності,» та «, паїв» виключити.
 
133. ІІ. Прикінцеві положення
 
134. 1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
 
135. 2. Закони та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.
3. Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом:
забезпечити в межах своїх повноважень прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації цього Закону;
привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.